HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: dorgreen על אפריל 24, 2007, 18:44:59
-
שוב פעם אני אציין שאני חוזר בתשובה לכן אני לא בקיא בהלכות כל כך .
המוסלמים לפי מה שהבנתי לא עובדי אלילים, אך אם יתפסו אותי חבורה של מוסלמים ח"ו ויקחו אותי לאיזה מקום ויאמרו לי שאם אנילא מתאסלם הם הורגים אותי.
עכשיו אני יודע שבמקרה של עבודת אלילים זה ייהרג בל יעבור..... מה עם מקרה כזה?
-
עבודה זרה זה יהרג ובל יעבור,אסור להתאסלם.מצד שני המוסלמים מאמינים באל אחד לכן הם לא כמו נוצרים שמאמינים בשילוש הקדוש וזאת עבודה זרה.
-
אז אם נניח ברצוני לחיות אחרי המקרה בכדי להגיע ליום שבו אהיה יהודי שוב, ושוב הם לא עובדי אלילים, אז אוכל להיתאסלם "זמנית" עד שאמצא את הדרך החוצה?
-
הלכות יהרג ולא יעבור אינן כה פשוטות. למעשה, איסור יהרג ולא יעבור בג' העברות האמורות קאי בשני תנאים:
כשהגוי עושה זאת להנאתו ולא כמעשה שמד וכשעושה זאת בצנעה ולא בפרהסיא. בכל מקרה שהמעשה הוא
בפרהסיא (בעשרה מישראל) וכגזרת העברה על הדת, יש לההרג ולא לעבור אפילו על הקלה שבמצוות מפני חילול השם.
לכן לענ"ד,אף על פי שהאיסלאם אינה עבודה זרה, פשוט שיש חובה לההרג ולא לעבור גם בהמרת דת לאיסלאם אם הדבר
יוודע לעשרה מישראל או יותר, וצריך עיון אם צריך לחייב לההרג ולא לעבור גם כשהמעשה הוא בצנעה מפני שמד.
-
שוב פעם אני אציין שאני חוזר בתשובה לכן אני לא בקיא בהלכות כל כך .
אשריך, גם אני חוזר בתשובה. בס"ד ועם מומחים כמו האלקשי בפורום, אני ואתה נהפוך מהר מאוד לבקיאים בהלכות.
-
בעזרת השם:)
-
לפי תקנות של הרמב"ם אם יש מצב של פיקוח נפש אז מותר להיתאסלם זמנית בגלל שזאת לא עבודה זרה
-
אם את מתכוונת לאגרת השמד, הרמב"ם לא כתב שם שמותר להתאסלם ממש כדי להנצל ממתה, חלילה!
הרמב"ם כותב שם שאם כל מה שמבקשים המוסלמים הוא להודות בשליחות אותו איש (מוחמד ימ"ש) מצווה גדולה
למות על קידוש השם, אבל אינו מחויב לההרג לכתחילה. אבל אם מדובר על המרת דת שיש בה העברה אפילו
על מצווה אחת יש חובה לההרג.
-
לפי תקנות של הרמב"ם אם יש מצב של פיקוח נפש אז מותר להיתאסלם זמנית בגלל שזאת לא עבודה זרה
בתורה יש פיקוח נפש להכל חוץ מלהתפלל לאלוהים אחרים אבל כיוון שהמוסלמים מתפפללים באל אחד אז אין לי מושג מה עושים במצב של בכוח מכריחים אותך פשוט במצב שמישהו אומר לך להתפלל לפסל אתה אמור למות על קידוש השם
אבל האנשים הכי גרועים(יהודים) שמתאסלמים הם ילכו לגיהנום על בטוח אני שונא את אלה ש"מתחברים" לכל הקטע של העולם הפרמיטיבי
"אני צריך לנסוע להודו אני רוצה להתחבר למשהו בצורה רוחנית"
"אני רוצה להתאסלם כי האיסלם היא דת כל כך מרתקת ומסקרנת"
-
בס"ד
לפי תקנות של הרמב"ם אם יש מצב של פיקוח נפש אז מותר להיתאסלם זמנית בגלל שזאת לא עבודה זרה
בתורה יש פיקוח נפש להכל חוץ מלהתפלל לאלוהים אחרים אבל כיוון שהמוסלמים מתפפללים באל אחד אז אין לי מושג מה עושים במצב של בכוח מכריחים אותך פשוט במצב שמישהו אומר לך להתפלל לפסל אתה אמור למות על קידוש השם
אבל האנשים הכי גרועים(יהודים) שמתאסלמים הם ילכו לגיהנום על בטוח אני שונא את אלה ש"מתחברים" לכל הקטע של העולם הפרמיטיבי
"אני צריך לנסוע להודו אני רוצה להתחבר למשהו בצורה רוחנית"
"אני רוצה להתאסלם כי האיסלם היא דת כל כך מרתקת ומסקרנת"
נכון צודק!
מעניין אם האנשים האלה שמים לב איזה שטויות הם מוציאים מהפה...
-
בסופו של דבר אקט התאסלמות הוא בסך הכל אמירת 3 משפטים בערבית, שאלת מיליון הדולר זה מה אתה מתכוון שאתה אומר מילים אלו, אם אינך מתכוון להם באמת, ממילא לא התאסלמת ולא בגדת, וממילא מבחינת האיסלם זה מספיק, אם מבחינתך אלו מילים חסרות כל תוכן ומשמעות אזי מה זה באמת משנה, אתה ממשיך להיות יהודי טוב גם אם תאמר את ההבל הזה 800 עם כל יום.
-
בסופו של דבר אקט התאסלמות הוא בסך הכל אמירת 3 משפטים בערבית, שאלת מיליון הדולר זה מה אתה מתכוון שאתה אומר מילים אלו, אם אינך מתכוון להם באמת, ממילא לא התאסלמת ולא בגדת, וממילא מבחינת האיסלם זה מספיק, אם מבחינתך אלו מילים חסרות כל תוכן ומשמעות אזי מה זה באמת משנה, אתה ממשיך להיות יהודי טוב גם אם תאמר את ההבל הזה 800 עם כל יום.
לא משנה מה כולל הטקס של ההמרה לדת. אם אני צריך להגיד ולו משפט אחד שמשמעו שאני עובד ע"ז אסור, גם אם הוא לא אומר בשבילי כלום ואני לא מתכוון אליו (הרי זה כל החידוש בהרג ובל יעבור, שגם אם אין כל כוונה בכל זאת יהרג).
מכיון שאיסלאם זה לא ע"ז מותר להגיד אותם (והתנאים בזה ידועים)
-
זה אני יודע, אך בשעת שמד התכוונתי שאין ברירה אחרת ניתן כן לעיתים להזדקק לזה ח"ו.
-
אני לא יודע בקשר אליכם, אבל כל בוקר כשאני קורא קריאת שמע ומכוון למסור נפש על קידוש השם, אני חושב על רבי עקיבא שהתאווה במשך כל חייו להגיע למדרגה של מסירות נפש, וכשניתנה לו ההזדמנות, הוא שמח על כך, בעוד שתלמידיו נעצבו ובכו למראה רבם שהומת מיתה משונה ע"י הרומאים. אם אזכה שתיפול בידי הזדמנות דומה, אין לי שום כוונה לוותר על זכות זו.
-
אני חושב שאם אני אגיע למצב כזה של למסור את הנפש, זה יהיה יותר בסגנון של שמשון.
-
אני לא יודע בקשר אליכם, אבל כל בוקר כשאני קורא קריאת שמע ומכוון למסור נפש על קידוש השם, אני חושב על רבי עקיבא שהתאווה במשך כל חייו להגיע למדרגה של מסירות נפש, וכשניתנה לו ההזדמנות, הוא שמח על כך, בעוד שתלמידיו נעצבו ובכו למראה רבם שהומת מיתה משונה ע"י הרומאים. אם אזכה שתיפול בידי הזדמנות דומה, אין לי שום כוונה לוותר על זכות זו.
נאה דרשת, וקלעת לדברי הרמב"ם באגרת השמד:
"וכל מי שנהרג כדי שלא יודה בשליחות אותו האיש, לא ייאמר עליו אלא שעשה הישר והטוב, ויש לו שכר גדול לפני השם, ומעלתו במעלה עליונה כי הוא מסר עצמו לקדושת השם ית' ויתעלה. אבל מי שבא לשאול אותנו אם ייהרג או יודה, אומרים לו שיודה ולא ייהרג. אבל לא יעמוד במלכות אותו המלך, אלא ישב בביתו עד שיצא אם הוא צריך, ומעשה ידיו יעשה בסתר. כי מעולם לא נשמע כמו זה השמד הנפלא, שאין כופים בו כי אם על הדיבור בלבד. ולא יראה מדברי רז"ל שיאמרו ייהרג ואל יעבור ואל יאמר דבר אחד שאין בו מעשה. אבל ייהרג כאשר יחייבוהו לעשות מעשה, או על דבר שהוא מוזהר עליו."
מי שימסור את נפשו, אפילו עם אמירה בעלמא - מובטח לו מפי הרמב"ם שמעלתו במעלה העליונה.
-
אז מכל הוויכוח הזה אני אמור להיבן ש....
אם אני אדע שלאחר ההמרה אוכל לקיים בביתי את המצוות הבסיסיות אוכל להישאר בחיים?
ורק אם אדע לבטח שמשמעות ההמרה היא ביטול מצוות אמות על קידוש השם?
-
מצות קידוש ה´ (למסור את הנפש) שייכת גם בשאר המצוות כאשר זה בפני עשרה מישראל, או כשה שעת השמד שרוצים להעביר את ישראל על דתו. ולכן אפילו שהאיסלם אינו ע"ז אם ידרשו ממך להתאסלם או לעבור על עברה אחרת שאינה מהשלוש החמורות, בפני עשרה יהודים או בשעת השמד כללית על ישראל, אתה חייב למסור נפשך.
עיין סנהדרין עד ע"א, שו"ע יורה דעה סימן קנז סעיף א. עיין שם שאפילו דבר שאיו מוגדר בהלכה כעבירה כגון צבע השרוך אם זה בפני עשרה חייב למסור נפשו, ולהתאסלם לא גרע מצבע של שרוך הנעליים.