HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: גל ים.. על אפריל 12, 2007, 17:54:58
-
ראיתי פה הרבה הודעות ואני לא מוצאת את הידיים והרגליים אפשר עזרה הצילווווווווווווווו
-
שלום לך, הפורום שייך לתנועת הימין האמיתי ממשיכי דרכו של הרב כהנא הי"ד.
בפורום זה מגוון נושאים וכל פורום עוסק בנושא אחר.
פורום זה הוא דיון כללי שעוסק בכל דבר אקטואלי או שנמצא על סדר היום של התנועה או סתם מי שחושב להעלות עניין בעל משמעות לחברי הפורום.
השני ברשימה מלמעלה הוא פורום העוסק בקטעי חדשות ואקטואליה בארץ ומסביב לעולם ודיונים ממצים עליהם.
השלישי הוא תת פורום לניתוח התעמולה של השמאל הבולשבקי במדינה וכן דברי הרהב והגוזמאות של הערבים, וטיפול בטיעוניהם.
אחריו מגיע פורום המדבר על עיניינים תורניים.
אחריהם זה דיונים על הבעיה האיסלמית במרחב והמאבק על שטחי א"י והנגזרות שלהם.
בסוף מגיעים דיונים בכיף של כל מה שעולה במוחם הקודח של חברי הפורום ושאין לו קשר לפוליטיקה.
-
אהלן אז ככה אני לא קיצונית אלא אני מרגישה ציונית וימנית ודעותיי הם לקבל ולכבד את כולם גם את הזר והשונה ממני ואת תורתו של כהנא אני לא כל כך אוהבת וזה בלשון המעטה..
אני יודעת שזה ישמע לכם מאוד שמאלני שיש ערבים טובים אבל בהחלט אני מאמינה שיש ערבים שרוצים לחיות בשלום איתנו הם אומנם מיעוט אך אסור לנו להתעלם מהם אלא לתת להם כוח וחוזק כדי שהם יצליחו למגר את הטרור ..קשה מאוד היום לדבר על מיגור הטרור כשיש לנו היטלר חדש בשם אחמדג'אני יימח שמו ויש לנו אנשים כמו בשארה שישב בכנסת ובגד בה ..
אך עם כל זאת בל נשכח ישמעאל היה בנו של אברהם אבינו ואברהם גם אביו של יצחק ויש לשנינו אבא משותף לכן להרוג רק בגלל שהוא ערבי פסול בעיני.
-
אהלן אז ככה אני לא קיצונית אלא אני מרגישה ציונית וימנית ודעותיי הם לקבל ולכבד את כולם גם את הזר והשונה ממני ואת תורתו של כהנא אני לא כל כך אוהבת וזה בלשון המעטה..
אני יודעת שזה ישמע לכם מאוד שמאלני שיש ערבים טובים אבל בהחלט אני מאמינה שיש ערבים שרוצים לחיות בשלום איתנו הם אומנם מיעוט אך אסור לנו להתעלם מהם אלא לתת להם כוח וחוזק כדי שהם יצליחו למגר את הטרור ..קשה מאוד היום לדבר על מיגור הטרור כשיש לנו היטלר חדש בשם אחמדג'אני יימח שמו ויש לנו אנשים כמו בשארה שישב בכנסת ובגד בה ..
אך עם כל זאת בל נשכח ישמעאל היה בנו של אברהם אבינו ואברהם גם אביו של יצחק ויש לשנינו אבא משותף לכן להרוג רק בגלל שהוא ערבי פסול בעיני.
יש כמה היטלרים מפוזרים בכל העולם
יש את מחמוד עבאס הנאצי שיושב מתחת לאף שלנו
הוא מכחיש את השואה והוא רשם על זה ספר
ערבי טוב זה ערבי שעזב את דרכי האיסלם
האיסלם היא דת שמבוססת על רצח
תקראי ציטוטים מהקוראן והחדית'
שאת אומרת ערבים טובים תסבירי למה את מתכוונת?
בארץ רוב רובם אולי יותר מ 95 אחוז מהם דוגלים בשואה שניה
-
לכן אני אומרת שצריך לנסות לשנות את דרך המחשבה שלהם להכנס למיסגדים לאסור את המטיפים לטפל בתחלואים האלו בחברה שלהם כדי שנוכל סוף סוף לשבת בשקט לא שאני מאמינה שהשקט יבוא מהר אך אני מאמינה שהוא יגיע כמובן עם אמונה גדולה.
אך עם חדור אמונה אנחנו ואסור לנו לשכוח מי אנחנו ומה עברנו ומה יכול לקרות אם התחלואים האלו ימשיכו להתרבות..עלינו לעשות הכל כדי להוציא את הילדים מהחושך לאור.
להוציא את המחשבות הרעות שלהם על הרג ורצח ולא לתת להם להמשיך לשמוע את ההטפה של האירני המטורף יימח שמו ושם זכרו אמןןןןן
-
או.קיי, גל ים, אם יורשה לי אני רוצה לשאול אותך כמה שאלות:
א.)מיהו קיצוני? מי את שתקבעי מי הוא קיצוני? מהו קיצוני?
ב.) מיהו ציוני? מה זה ציונות?
ג.)"ימנית"??? במה זה מתבטא? "כהנא", מה הוא חבר שלך? מה מפריע לך בתורתו?
ד.) ערבים טובים? מה זה ערבי טוב? עד כמה ערבי זה הולך לפי הקוראן? או החדית'ים, ישנם גם ערבים נוצרים, הגם אלה במניין? כוח וחוזק למי??? מה זה טרור?? ערבים יילחמו בערבים בשבילנו???
ה.) קוראים לו אחמדינאג'ד, להרוג רק בגלל שהוא ערבי, זה דבר די מובן שהרי: "הבא להורגך השכם להורגו", שכן ואני מצטט מהכתובים שלהם: "באחרית הימים כאשר יברחו מפניך צאצאי הקופים והחזירים והיהודי יסתתר מאחורי אבן או עץ, או אז יפתחו האבן והעץ את פיהם ויאמרו: "הו מוסלמי הו עבד אללה הנה יהודי מאחורי, בא והרגהו" וזה רק על קצה המזלג, תמיד זכרי את טבח חייב'ר.
-
ברוכה הבאה גל ים.
דת האיסלאם מבוססת על רצח, אונס, עריפת ראשים, פדופיליה והשמדת הכופרים. מוחמד (מיסד האסלאם) ימח שמו וזכרו, התחתן עם ילדה בת 9 כשהיה בן 30 ומשהו וניהל איתה יחסי מין, הוא נהג לרצוח אנשים בעריפת ראשיהם, ובקוראן כתוב שהוא תמיד צחק כשהוא רצח , הוא גם נהג לאנוס נשים יהודיות. זה היה מוחמד. כל הערבים הולכים בדרכו, הם אוהבים אותו ומתפללים אליו כל הזמן, אל רוצח משוגע ופדופיל כזה.
ערבי שרוצה שלום הוא ערבי שחושב שצריך להשמיד את כל ה"כופרים" ואז יהיה שלום. כל הערבים תומכים בהשמדת כל הלא-מוסלמים, או הפיכת דתם של הלא-מוסלמים למוסלמים בכוח. כל הערבים מתפללים למוחמד הזה והולכים בדרכו, וכידוע, מוחמד לא היה איש שלום, הוא היה מפלצת שטנית והוא עשה דברים נוראיים. וכל מי שמאמץ את דתו, לא יכול לרצות בשלום. אם יש ערבים שרוצים שלום הם לא מוסלמים או לא נאמנים לדתם.
-
או.קיי, גל ים, אם יורשה לי אני רוצה לשאול אותך כמה שאלות:
א.)מיהו קיצוני? מי את שתקבעי מי הוא קיצוני? מהו קיצוני?
ב.) מיהו ציוני? מה זה ציונות?
ג.)"ימנית"??? במה זה מתבטא? "כהנא", מה הוא חבר שלך? מה מפריע לך בתורתו?
ד.) ערבים טובים? מה זה ערבי טוב? עד כמה ערבי זה הולך לפי הקוראן? או החדית'ים, ישנם גם ערבים נוצרים, הגם אלה במניין? כוח וחוזק למי??? מה זה טרור?? ערבים יילחמו בערבים בשבילנו???
ה.) קוראים לו אחמדינאג'ד, להרוג רק בגלל שהוא ערבי, זה דבר די מובן שהרי: "הבא להורגך השכם להורגו", שכן ואני מצטט מהכתובים שלהם: "באחרית הימים כאשר יברחו מפניך צאצאי הקופים והחזירים והיהודי יסתתר מאחורי אבן או עץ, או אז יפתחו האבן והעץ את פיהם ויאמרו: "הו מוסלמי הו עבד אללה הנה יהודי מאחורי, בא והרגהו" וזה רק על קצה המזלג, תמיד זכרי את טבח חייב'ר.
גל ים??? מה קרה?? תפסת רגליים קרות??? אני עדיין מחכה לתשובות רציניות על שאלותיי.
-
אבל בהחלט אני מאמינה שיש ערבים שרוצים לחיות בשלום איתנו הם אומנם מיעוט אך אסור לנו להתעלם מהם אלא לתת להם כוח וחוזק כדי שהם יצליחו למגר את הטרור
איך מיעוט, גם אם "נחזק אותו", יכול למגר את הרוב המוחלט שדוגל בטרור מכיוון שהם מוסלמים נאמנים שממלאים אחר רצונו של אללה כפי שהוא מוגדר בקור'אן? תמהני.
-
דוקא_כך, היא אמרה שהיא ימנית למרות שכל שאר דבריה אינם שונים משל יצחק רבין שב"י, משום מה נדמה לי שהיא בכלל שייכת לתנועת צד"ר (ציונות דתית ריאלית) שכל כולה שמאלנות שמנסה למתג עצמה כדתית.
-
חבל לתקוף על ההתחלה את החדשים.
כבר מספר פעמים אני רואה שאנשים חדשים שאינם כהניסטים מותקפים בשאלות על ימין ועל שמאל.
בקצב הזה הפורום לא יוכל להתחזק. אפשר לדבר איתם במקום זאת ולנסות להבהיר להם את הדרך שלנו.
-
השאלות נועדו לברר את עמדתה לפרטי פרטים, אני לא רוצה לשמוע דברים כלליים ואז סתם להתנצח, אי דווקא בא בגישה של, אני רוצה להבין את התפיסה עד תום לפני שאני מנהל דיון רציני.
-
גלגל ים ברוכה הבאה.
ראשית לפי היהדות נאמר:"ולא תחיון כל מכשפה"
הידיים והרגליים שלך נמצאים בצד גופך ולמטה.
את לא חייבת להסכים עימנו ואת מוזמנת כהרגלך להתווכח עימנו.
לא כל גלי הים שוים.
דווקא בגלל שאת לא נבהלת בקלות,דעתנית,כותבת לא שגרתית אבל פורה את יכולה להתאים לנו.
אני מקווה שמצב בריאותך בכי טוב ומצבך הפיננסי שפיר.
פניתי אליך והבאתי אותך אל הלא נודע בכדי שתוכלי להכיר אנשים חדשים ולא תטחני מים מסריחים עם אותם גולשים שמאלנים.
דעותיך לגבי גלי שלנו מתאימות לנו.
לא כולם כאן כהניסטים והבנות שלנו צדיקות,חסידות אחת אחת כמו הילדים שלך.
-
לידידי הגולשים אל תנסו לאבחן את גלי שלנו ולהסיק לגביה מסקנות היא עדיין בשלב החיפוש.
-
שיהיה לה בהצלחה, יגעת ומצאת תאמין.
-
קודם כל ברוך הבא גל ים
דבר שני מה אתם קופצים עליה לפני שהיא באה לפה היא ידעה שדת האיסלאם היא נאצית היא ידעה שמוסלמי שלא עושה רצח וכל מיני דברים איומים אחרים לפי הקוראן נחשב ל"מוסלמי רע" ואללה שונא אותו יותר מאשר לא מוסלמי?
לא אבל היא תקרא קצת פה ושם ותבין הכל כמונו אני בטוח שכל אחד התחיל במצב כזה
ולגבי הקיצוניים גם אני כשבאתי לפה אמרתי לעצמי אני מצטרף לתנועת "ימין קיצוני"
הרי שטפו לי את המוח עם המילה "ימין קיצוני" התשקורת(תקשורת) ומוסדות החינוך כנ"ל לגביה
אבל הכל יהיה בסדר והיא בטח קראה בויקיפדיה על כהנא ושם באמת כתוב עליו כל מיני שקרים מגעילים
-
גל ים גולשת ותיקה בפורום ומנוסה בויכוחים ומכירה את הערבים המוסלמים שנמצאים 5 דקות ממנה.
-
גל ים גולשת ותיקה בפורום ומנוסה בויכוחים ומכירה את הערבים המוסלמים שנמצאים 5 דקות ממנה.
לפעמים הסרקזם עולה על כל דמיון.
-
אני ראיתי את גלי זוללת שמאלנים לתיאבון בארוחת בוקר בויכוחים על עמיר.
-
איפה?
-
אני לא תקפתי
אבל אני מצטער אם זה היה נראה ככה
-
תפוז
-
ואני זללתי בפורום אקטואליה באתר כיפה לפני שהגעתי לפה, אני עדיין מתעקש על ניהול דיון רציני.
-
לא כולם רציניים כמוך יש גולשים שדעתם קלה.
-
בשביל זה אני פה, בכדי לעזור לגולשים עם מידע, עם הכוון ואינדוקטרינציה, כדי שיבינו לוגית את האמת.
-
בייקר מזל שאתה פה כמעט שיספו את גרוני וכבר הדביקו לי תויות ירחם השם רבין ואללה יודע כולה לא מאמינה ברצח רק בגלל לאום והחבר'אלך שלך כבר קיטלגו אותו עם השמאלנים המשוגעים ..כפי שאמרתי לך המחשב אצלי בבית אללה ירחמו נכנס לו באג וכל דבר אני כותבת בוורד רק בחנות אני יכולה לכתוב כבן אדם והיה לי ים של עבודה אתמול לא ראיתי מימיני ומשמאלי..שאלו אותי כל מיני שאלות מי אני ומה אני ?.כולה מחשבותיי נתונות לטוב בעולם הזה ולעשות טוב ולהביא את הטוב אלינו כי כבר רע היה לנו ולכן צריך לחפש את הנוסחה איך לעשות הכל שיהיה לנו טוב פה כי כך אי אפשר לחיות בחיי שאי אפשר.
אלו יורים ואנחנו יורים אלו הורגים ואנחנו הורגים והאצבע המאשימה שלי היא אחת לאומות המאוחדות שהכניסו אותנו לתוך הסיר לחץ הזה הם ואנחנו והם מתרבים יותר מהר מאיתנו ולכן קשה מאוד להלחם כשיש לך כל כך הרבה פאנטים שמוכנים למות ולא מוכנים לחיות וזה מה שעצוב..אולי זה קשור לחינוך ללימוד או להשד יודע מה אבל מה שבטוח שחיי כולנו הם חיים של פחד.
פעם נסעתי לירושלים בלי פחד ואני מאוד אוהבת את ירושלים היום אם יגידו לי לבוא יש לי חשש ופחד עצום שמא ואולי אז לא צורת החיים שאני מייעדת לילדיי אך אני מאמינה שרצח לא יפתור את הבעיה אלא זה ימשך וימשך עד שיקום מנהיג חדש אצלנו ובעולם שיצליח לגשר בין הפערים ועד אז נחיה על החרב וזה בהחלט עצוב..יותר מאוחר כשאהיה בחנות אביא סיפור שכתבתי לפני שנים אולי הוא יעביר את המסר נכון
-
ברוכה הבאה לפורום.
-
יתכן גל שאת צריכה להביא עימך את מעריציך הרבים בשמאל ובימין לכאן.
אל תדאגי אנו מפוזרים בכל הארץ ובטח יוכלו לקפוץ אליך לחנות.
אנו מתכננים מפגש וחלק ישמחו לבקר בשרון כי אנשים כאן עלו לחומש שזה לא רחוק ממך.
תשמעי גל כל הזמן קפצו עליך שמאלנים קיצונים אז תרגישי פעם מה שזה שתוקפים אותך מימין...
אני רציתי שתרגישי חויה שונה ושתכירי אנשים חדשים.
יקח להם זמן להתרגל אליך.
תשמעי יש עלינו סטיגמה לא מוצדקת ומשום מה גולשים נרשמו לכאן ולא רצו לכתוב כאן.
אני ידעתי שאת לא תרתעי בקלות ואת אוהבת אקשן.
הפורום כאן מתאים לאופייך הסוער.
אם את כאן הגולשים הלווינים שלך ירצו להכנס.
אז תתני לנו לגטימציה ספרי עלינו לחבריך בתפוז.
הפורום זקוק לאישה בשלה ולא רק לנערות או לגברים.
הרי גלי את הגעת לכל מקום באינטרנט.
יש לנו אשכול שאלות למעלה שאלו את הימין האמיתי ותוכניות שמע.
את יכולה לשאול את חיים שלנו לגבי הערבים שהם בני אדם ולגבי הרג ערבים.
את יכולה לשאול שתי שאלות.
חיים ישמח להכיר אותך אולי תסדרי לו שידוך.
-
חנות של מה יש לך ?
ובייקר צודק קשה לאנשים פה ליסמוך על אנשים
אבל אני מאמין שאם בייקר תומך בך ככה אז את תצלחי פה :)
-
כלומר אני הוויבר היחידה א'מחייעעעעע סוף סוף לבד בלי כל הקרציות אבל בינינו אני גם אישה וגם גבר כשצריך ואלוהים יודע וגם אתה..לגביי להביא אנשים ואלו שנרשמו ולא כותבים נו כל אחד והשריטה שלו בחיים ..
לאט לאט רק יריחו שאני פה יבואו תאמין לי מתים להתכסח איתי על שמאל וימין רק מחכים לזה..
יריחו דם ויבואו ...........חחחחחחחחח בסך הכל הם נראים ונשמעים חברא'לך מאוד נחמדים ובעזרת השם נמצא אג'יטע שידך צו חיימק'ה..אבל אני יעביר מסר גם לשמאלנים שלנו ניראה מה יש להם להגיד א'ברוך אני כבר יודעת מה יקרה פה אם רק יגיעו דה משיגענ'ס אבל אם אתה פה אני כבר בטוחה.
אוהבת אותך איש היום אני בחנות עד ארבע אז אני מטיילת לי קצת ואם יש משהו מעניין האמן לי שהם ישמעו את קולייייי אוהוווווו כמה. ;)
-
איזה חנות?!?!
-
יש לי עסק משלי בהוד השרון ואני מכשפה אמיתית והחנות עוסקת במיסטיקה ואוספים....ויש בה המון חום ואהבה ונבנתה על אהבה גדולה....
-
קודם כל יפה מאוד על העצמאות נישמע נחמד
מזתאומרת את מכשפה אמיתית ?
-
מכשפה? את לא נורמלית!
"מכשפה לא תחיה"! ואני חשבתי ששמאלנים הם גרועים, כאן יש ציווי מפורש אבל נגד השמאלנים אין...
-
גל היא לא מכשפה במובן התנכ"י היא אישה מקסימה ולא נהרוג אותה או נעלה אותה על המוקד...אנו לא אינקוויזיציה,היא רק מוכרת קריסטלים,היא טיפוס רוחני כזה,מיסטיקנית.
אם גלגל ים היתה עוסקת בעבודה זרה חלילה לא הייתי מזמין אותה אלינו.
-
מה ההבדל... מיסטיקנית מכשפה מעלה באוב כולן בנות מוות.
ואתה יודע טוב מאוד שכל הקמעות והקריסטלים הללו הם הבל.
-
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח כן מודה באשמה ובעובדה אני מכשפה ואני עוסקת בתיקשור מה זה תיקשור זה משהו מאוד רוחני ובטח אי אפשר להסביר את זה על גביי הפורום וכן אני מפחידההההההההההההההה ואוי למי שיתעסק איתי חי הוא לא יצא..סתםםםםםםםםםםם
תיקשור זה עולם מאוד רוחני ומאוד גבוה אני מה שנקרא בעגה של הפלצנים רואה הילות וכו' ויכולה לעזור בתחום הבריאותי הגעתי לזה אחרי הרבה מאוד מצבים קשים שהייתי בחיי וחויתי מספיק דברים לא קלים כדי שאוכל לומר היום בפה מלא שאני מתקשרת@
-
אני לא מאמין שגל מתקשרת עם מתים.אני לא מבין בתחומים האלה.לי אין קמיעות.
ש"ס לא מחלקת קמיעות?הרב כדורי זצ"ל?
-
אני כן מתקשרת עם מתים יותר נכון רואה הילות ושמות של אנשים שלא חיים איתנו אבל זה נושא מאוד מסובך ולא אני לא עושה קמעות ולא כישופים לא מאמינה בכישופים כיוון שזה עולם של שחור ואין בו שום טוהר ואין בו שום דבר טוב אלא להפך פוגע בהילה.מה זה הילה זה סיפור אחר ...שאפשר לכתוב בו הודעה חדשה לגמריי ולהסביר מה אני רואה..
-
אם את מתקשרת עם מתים את יכולה לשאול את ערפאת אם הוא מת מאיידס?
-
לא כיוון שאין לי קשר עם משפחתו ואני לא יכולה לראות את ההילה שלו בצורה פשטנית אני חייבת להרגיש מישהו מבני המשפחה שלו כדי לדעת מה עובר ועבר עליו..
יש גם מקרים שבהם הנשמה התחילה מסע חדש ואין לה מה להוסיף לעולם הזה ולכן לא ניתן בכלל לדבר עם הנשמה ..יש כל כך הרבה דברים בעולם הזה שאני בעצמי לא יודעת את כל התשובות..
לגביי איידס אני מאמינה שהיה לו לוקמיה כי זה המילה שעולה הרבה מאוד פעמים כשאני מדברת עליו לגביי איידס לא יודעת.
-
זה אסור עפ"י ההלכה.
-
מי קבע שזה אסור כפי שציינתי אם בורא עולם נתן לי כוח לעסוק בזה והחזיר אותי ארבע פעמים אני לא רואה בזה פסול...אז לכן לפני שצורחים שאסור נא לבדוק!
צפרא טבא
-
מכשפה לא תחיה [שמות כב יז]
פרשנות המקרא
תלמוד בבלי, סנהדרין סז א: 'מכשפה' - אחד האיש ואחד האשה, אם כן מה תלמוד לומר מכשפה, מפני שרוב נשים מצויות בכשפים.
תלמוד בבלי, סנהדרין סז ב: למה נקרא שמן כשפים, שמכחישין פמליא של מעלה.
תרגום אונקלוס: 'מכשפה לא תחיה' - חרשא לא תחי.
רש"י: 'מכשפה לא תחיה' - אלא תומת בבית דין, ואחד זכרים ואחד נקבות אלא שדבר הכתוב בהווה שהנשים מצויות מכשפות.
רשב"ם: 'מכשפה לא תחיה' - לפי שדרך נשים כשפניות לעשות מעשיהן בסתר המחבואות במערות כמו שמצינו בשמונים נשים באשקלון שתלה שמעון בן שטח, לכן הוא אומר לא תחיה, לא תתייאש מלחקור אחריהם, ולא תניחם לחיות על ידי עצלות אלא חקור אחריהם להורגן.
רמב"ם, מורה נבוכים חלק ג פרק לז: המעשים ההם אשר יעשו אותם המכשפים אין ההיקש נותן אותם כלל, ולא יאמין השכל שהם יחייבו דבר כלל וכו' שייהרג כל מכשף, כי כל מכשף הוא עובד עבודה זרה.
רמב"ן: 'לא תחיה' - אבל בכאן לא אמר מכשפה מות תמות כי החמיר בה להזהיר אותנו בלאו שלא נחיה אותה, והטעם מפני שהיא טמאת השם רבת המהומה והשוטים נפתים אחריה, החמיר בה בלאו.
ספר החינוך, מצווה סב: שלא להחיות מכשף - משרשי המצווה, שידוע כי עניין הכישוף דבר רע עד מאד, וגורם כמה תקלות לבני אדם, איני צריך להאריך בו שידועים הדברים וכו', ועניין הכישוף לפי דעתי כן, שהשם ברוך הוא שם בתחילת הבריאה לכל דבר ודבר מדברי עולם הטבע לפעול פעולתו טובה וישרה לטובת בני העולם אשר ברא וכו', ומלבד פעולתן שעושה כל אחד ואחד בטבעו יש להם פעולה אחרת בהתערבם מין מהן עם מין אחר, ובמלאכת התערובות יש בהם צדדין שלא הורשו בני אדם להשתמש בהן, כי יודע אלקים שסוף המעשה היוצא לבני אדם באותן צדדין רע להן, ומפני זה מנעם מהם. וזהו אומרם זכרונם לברכה דרך כלל, כל שיש בו משום רפואה אין בו משום דרכי האמורי (שבת סז א), כלומר אין לאוסרו מפני צד כישוף, אחר שיש בו תועלת מצוי בניסיון באמת אין זה מן הצדדין האסורין, כי לא נאסרו רק מצד הנזק שבהן וכו', לפי שעניין הכישוף לעולם אינו נעשה רק לחבל.
רבנו בחיי: 'מכשפה לא תחיה' - עניין הכישוף הוא חיבור דברים חלוקים זה מזה, וכאשר יחבר אותם הדברים למטה זה עם זה כן יתחברו ויתערבו הכוחות אשר למעלה זה עם זה ותצא מביניהם פעולה נפלאה נכרית. ואיסור כלאים נוטה לזה קצת, כי הוא מערבב הכוחות למעלה אשר הפירוד והרחוק ראוי בהם והחיבור בהם מזיק מאד וכו', וראוי לאדם שיניח העולם שיתנהג כמנהגו וכפי טבעו הפשוט, שהוא רון בוראו יתברך שבראו כך, ואם תתעסק בכשפים יש בזה צד הכחשה, וכן דעת הרמב"ם. אבל דעת רבנו חננאל ז"ל בפירושו במס' סנהדרין - מכחישין, נראין כאילו מכחישין, ואמר כי אין לכשפים פעולה כי אם מה שיגזור השי"ת וכו', ואם תשאל כיון שאין לכשפים פעולה אלא במקום שהקב"ה גוזר למה אסרתה תורה ולמה חייבה מיתה למכשף, והטעם מפני שעבר על גזרתו של הקב"ה לעשות מה שמנע ממנו וכו'.
רש"ר הירש: 'מכשפה' - נראה שכשף קרוב לישב וקשב מחד ולכזב מאידך. המכשף חפץ לישב ולקשב את הכוחות השולטים בעולם, ועם כל זה אינו אלא מכזב וכו', כישוף אינו אלא מעשה כזב (אנו הולכים בעקבות הרמב"ם, הל' עבודת כוכבים פי"א הל' טו-טז), ואינו אלא יומרת השליטה בסדר עולמו של הקב"ה, והרי זה יותר מעשה הבלים ותעתועים המעורר גיחוך או רחמים, מאשר פשע הראוי לעונש, אלמלא שהיה משפיע השפעה כה משחיתה על החברה. מעולם לא נעשו מעשי כשפים אלא בשירות ההשחתה המוסרית והפשע. אדם שחי בהתאם לרצון ה' - בוטח בישועתו וכו', ויפה אמרו חכמינו: "למה נקרא שמן מכשפים, שמכחישין פמליא של מעלה" (סנהדרין סז ב). פירוש זה מתבאר בשני אופנים: הם מכחישים בשיעבוד כל כוחות תבל תחת ריבונותו של רצון ה'; או הם מתיימרים לשתק, כביכול, את כוחות תבל המשועבדים לה' לבדו וכו'.
מקומות נוספים שכישוף מוזכר בהם:
שמות ז-יא (פר' וארא), דברים יח-י (פר' שופטים)
* # *
כישוף הוא עיסוק והפעלה של כוחות על-טבעיים על ידי בני אדם [1]. המונח הוא נוטריקון 'כחש פמליה של מעלה', שעל מי שנגזר לחיות, הם ממיתים [2].
במקרא מופיעים ענייני כישוף בדרך כלל עם עיסוקים מאגיים אחרים כגון קוסם, מעונן, מנחש וכיוצ"ב [3].
חרטומי מצרים היו מכשפים [4]. נביאי השקר נקראו 'כשפים' [5].
חז"ל תיארו בכמה מקומות את מעשי המכשפים [6], והבדילו בין מעשי כשפים למעשי שדים [7].
נשים עסקו יותר בכישוף מאשר גברים, ולכן מצות התורה היא 'מכשפה לא תחיה' [8], אך האיסור הוא אף על גבר מכשף [9].
עצם העיסוק בכשפים אסור מן התורה [10], ונחלקו הפוסקים אם האיסור הוא משום שיש ממש בכשפים [11], או שאין בהם ממש, וכל ענייני הכישוף הם הבל ושטות, אלא שהם נאסרו בגלל שעובדי עבודה זרה האמינו שהם ממשיים [12].
יש הלכות בשולחן ערוך המבוססות על חשש כישוף [13].
דיינים היושבים בסנהדרין היו צריכים לדעת על כישוף [14].
מצינו בין הפוסקים ציון של מספר מחלות שנחשבו כנגרמות על ידי כישוף, כגון אין-אונות [15], שגעון [16], מומים, ועיוורון [17].
יש שהתירו את השימוש בכישוף לכל מקרה שיש בו צורך ריפוי, כי בדורות המאוחרים יותר כבר לא עסקו בכישוף לצרכי עבודה זרה [18], ולפיכך התירו לחולה לדרוש במכשפים ובקוסמים [19]; יש שאסרו לחולה לדרוש במכשפים ובקוסמים אפילו אם יש סכנת איבר, אלא אם כן יש סכנת נפשות [20]; יש מי שהתיר שימוש בכישוף רק במחלות שהן עצמן נגרמו לפי המשוער על ידי כישוף [21]; ויש מי שכתב, שאפילו במקום סכנת נפשות, אסור להיזדקק לכישוף [22].
יש מי שכתבו, שכל דבר שמכוון לטובה ולרפואה, אין בו משום כישוף, "אחר שיש תועלת בו מצוי בנסיון באמת, אין זה מן הצדדים האסורים, כי לא נאסרו רק מצד הנזק שבהם" [23]. יתר על כן, כאשר מדובר בתהליכים טבעיים במהותם אין בזה גדרי כישוף ודרכי האמורי, גם אם בפרטים מסויימים הדברים נעשים שלא כדרך כל הארץ [24].
יש מי שטוענים, שטכנולוגיות רפואיות חדישות, כגון שיבוט בני אדם, אסורות מדין הגדר ההלכתי של כישוף, ובעיקר לאור העובדה שבמקרא ובחז"ל מצינו התייחסות לענייני כישוף דווקא בנוגע ליצירת בני אדם ובעלי חיים בדרכים בלתי-טבעיות [25]. שכן יש מי שהסביר את איסור הכישוף כשינוי במעשה הבריאה "שהשם ברוך הוא שם בתחילת הבריאה לכל דבר ודבר מדברי העולם טבע לפעול פעולתו טובה וישרה לטובת בני העולם אשר ברא, וציווה כל אחד לפעול פעלו למינהו ... ובמלאכת התערובות יש בה צדדים שלא הורשו בני אדם להשתמש בהן, כי יודע אלקים שסוף המעשה היוצא לבני אדם באותן צדדים רע להם, ומפני זה מנעם" [26].
אכן דבר זה איננו מסתבר כלל, שכן אין ספק שלדעת הראשונים הסבורים שכישוף אין בו שום ממש, ולא נאסר אלא משום איסורי עבודה זרה [27], בוודאי שאין שייכות לאיסור זה לשום חידוש מדעי. לשיטה זו כל שהקשר בין הגורם לתוצאה הוא מובן על פי כללי המדע המקובלים, וההגיון הטבעי מחייבם, אין בזה משום כישוף, וכמו כן דברים שהוכחו בניסיון, אף על פי שאין ההגיון מחייבו, הוא מותר לעשותו [28]. לפיכך ברור, שאין איסור כישוף בטכנולוגיות מדעיות, שהרי טכנולוגיות אלו הן דבר מושכל ומובן מבחינה מדעית, והן עובדה קיימת. אכן, גם לשיטות הראשונים שהכישוף הוא דבר של ממש [29], נראה שאין לזה שייכות לטכנולוגיות מדעיות. שכן גם לשיטה זו מדובר דווקא ביצירות שמשתמשים בהם במלאכי חבלה [30], וכל כוונתם להשחית ולהרוס. אבל כאשר יש כוונות טובות, אין בהם גדר כישוף - "וזהו אמרם זכרונם לברכה דרך כלל, כל שיש בו משום רפואה אין בו משום דרכי האמורי [31], כלומר שאין לאוסרו מפני צד כישוף, אחר שיש תועלת בו מצוי בניסיון באמת אין זה מן הצדדים האסורים, כי לא נאסרו רק מצד הנזק שבהם" [32]. יתר על כן, כאשר מדובר בתהליכים טבעיים במהותם אין בזה גדרי כישוף ודרכי האמורי, גם אם בפרטים מסויימים הדברים נעשים שלא כדרך כל הארץ. וכבר כתב אחד הראשונים [33]: "כל שהוא נעשה בפעולה טבעית, אינו בכלל כשפים. אפילו ידעו לברוא בריאות יפות שלא מזיווג המין, כמו שנודע בספרי הטבע שאין הדבר נמנע, רשאים לעשות, שכל שהוא טבעי אינו בכלל הכישוף, ודומה לזה אמרו, כל שיש בו משום רפואה אין בו משום דרכי האמורי". ובוודאי ניתן לומר שטכנולוגיות מדעיות, ואפילו שיבוט בני אדם, עונים על הדרישות הללו, ותואמים את ההגדרות הללו.
מקורות והערות
[1] וראה על גדרי הכישוף ועל דיני כישוף בס' החינוך מ' סב, ובטור יו"ד סי' קעט. וראה באריכות באנציקלופדיה תלמודית, כרך א, ע' אחיזת עינים, עמ' תס ואילך, בשיטות הפוסקים בהגדרת כישוף; [2] סנהדרין סז ב; [3] דברים יח י-יא; [4] שמות ז יא. וראה סנהדרין סז ב; [5] ירמיה כז ט; [6] ראה פסחים קי ב-קיא א; סנהדרין סז ב; [7] ראה סנהדרין שם. וראה באריכות בפירוש אברבנאל, שמות ז ח - "אבל יקשה לי איך יהיה מעשה שדים מבלי כשפים, ואיך יהיה הכשפים מבלי שדים, ואם שניהם כאחד, איך הבדילו ביניהם". ליישוב שאלתו ראה מה שכתב אברבנאל שם י. וראה רמב"ן דברים יח ט; דרשות הר"ן, ד; שלטי הגבורים ע"ז כז א; נשמת חיים, מאמר שלישי, פי"ב-י"ג; שו"ת נחלת שבעה ח"ב סי' עו; [8] בפסוקנו. וראה רש"י עה"פ על פי מכילתא וסנהדרין סז א; חינוך מ' סב. וראה עוד מל"ב ט כב; נחום ג ד; [9] סנהדרין סז א; [10] דברים יח י-יא; רמב"ם ע"ז יא טו; [11] רמב"ן דברים יח ט; [12] פיהמ"ש לרמב"ם ע"ז ד ז; רמב"ם ע"ז יא טז; [13] כגון טושו"ע או"ח ג ג,יא; שם תלג ז; טושו"ע יו"ד שפז ב. וראה עוד שו"ת ר"ח או"ז סי' קמד; שו"ת גור אריה יהודה חיו"ד סי' עח; שו"ת טוטו"ד מהדו"ג ח"ב סי' מו; [14] סנהדרין יז א; מנחות סה א. לפי רש"י הכוונה שידעו להשתמש באופן ממשי בכוחות כישוף, כדי להעניש בשעת הצורך, ולפי תוס' מנחות שם ד"ה בעלי, ורמב"ם סנהדרין ב א, הכוונה שיכירו את תורות הכישוף, כדי לשפוט את העוסקים בדבר זה; [15] שו"ת בנימין זאב סי' קכו; יש"ש יבמות פ"ו סי' לח; [16] שו"ת צמח צדק חאבהע"ז סי' ו; [17] שו"ת נחלת שבעה ח"ב סי' עו. וראה עוד שו"ת בית שלמה חאבהע"ז סי' טו; שו"ת חות יאיר סי' צב; שו"ת מהרי"ט ח"ב סי' רו; שו"ת יכין ובועז ח"א סי' קכב; [18] שו"ת נחלת שבעה ח"ב סי' עו; [19] תרומת הדשן, פסקים וכתבים, סי' צו. וראה מה שכתב עליו בשו"ת הרדב"ז ח"א סי' תפה. וראה עוד בס' מנחת אשר, בראשית, סי' ח אות א; [20] שו"ת רש"ל סי' ג, ויש"ש חולין פ"ח סי' יב; ש"ך יו"ד סי' קעט סק"א. וראה שו"ת ציץ אליעזר חכ"ב סי' מה; [21] ב"י יו"ד סי' קעט; [22] שו"ת משכנות יעקב חיו"ד סי' מא. וכן משמע מב"י יו"ד סוסי' קעט, על פי הזוהר, ומנ"ח מ' תקיא בסופו. וראה עוד בנידון בראש יוסף חולין קה ב; שו"ת בנין ציון ח"א סי' סז; שו"ת מנחת יצחק ח"ו סי' פ; [23] ס' החינוך, מ' סב, על פי שבת סז א. וראה עוד ברמב"ן שמות ז יא; [24] ראה מאירי סנהדרין סז ב; [25] ראה שמות ז יא-יב; סנהדרין סז ב; [26] ספר החינוך מ' סב; [27] כן היא שיטת הרמב"ם בפיהמ"ש ע"ז ד ז, במשנה תורה, ע"ז יא טז, ובמו"נ ג לז, הסבור שעניין הכישוף "אין ההיקש נותן אותם כלל, ולא יאמין השכל שהם יחייבו דבר כלל וכו', כי כל מכשף הוא עובד ע"ז", "ודברים הללו כולם דברי שקר וכזה הן וכו', ואין ראוי לישראל שהם חכמים מחוכמים להמשך בהבלים אלו". וכן כתב הר"ח בסנהדרין סז ב, "שאין לכשפים פעולה כי אם מה שיגזור השי"ת, וחיוב מכשף הוא מפני שעבר על גזירת הקב"ה לעשות מה שמנע ממנו". וראה בכס"מ ע"ז יא טו בשיטת הרמב"ם, ובאריכות באנציקלופדיה תלמודית, כרך א, ע' אחיזת עינים, עמ' תס ואילך, בשיטות הפוסקים בהגדרת כישוף; [28] רמב"ם מו"נ שם; [29] כך הכריעו הרמב"ן (דברים יח ט), הרשב"א (שו"ת ח"א סי' תיג), רבנו בחיי (שמות כב יז), ספר החינוך (מ' סב, ומ' תקיא), והגר"א (יו"ד סי' קעט סקי"ג); [30] רמב"ן שמות ז יא; [31] שבת סז א; [32] ספר החינוך, מ' סב. וראה עוד באנציקלופדיה תלמודית, כרך ז, ע' דרכי האמורי, עמ' תשו ואילך. וראה בטושו"ע יו"ד רצז ג, שאין איסור כלאי זרעים לצורך רפואה; [33] מאירי סנהדרין סז ב.
* # *
-
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%9E%D7%90%D7%92%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%99%D7%94%D7%93%D7%95%D7%AA
-
אסור לעסוק בדברים האלה..רשום בתורה במי שמיתעסק בזה , מחכה לו 7 מיתות גיהנום
-
ברגע שאמרת שאת מכשפה נגמר העסק - למוקד! אורלי הביאה סיכום מצוין.
ובייקר, יש הבדל עצום בין סגולות של רבנים לקמעות חסרי תועלת שכולם שקר.
אסור לך להתעסק בזה ורק שתדעי שאני לא מאמין לאף מילה שלך...
-
עכשיו אני לא אשן טוב בלילה חחחחחחחחחח תודה לאל שאתם לא כוס התה שלי ואני יכולה להמשיך לעסוק במה שאני רוצה ואם נכונו לי שבע מיתות נו שויין שיהיה ...לא זכור לי שאני חתולה..
היידה תעזבו אותי בשקט ותנו לי מנוחה כנאמר רצונו של אדם כבודו וכבד גם את השונה ממך ואל תנסו להבין אותי כי הפוך והפוך בה ולעולם לא תבינו דבר וחצי דבר מי אני ומה אני ...
ואל תנסו לשלול אדם כי אתם לא מאמינים כי אתם לא רוצים להאמין או כי אתם לא מבינים ....
-
עכשיו אני לא אשן טוב בלילה חחחחחחחחחח תודה לאל שאתם לא כוס התה שלי ואני יכולה להמשיך לעסוק במה שאני רוצה ואם נכונו לי שבע מיתות נו שויין שיהיה ...לא זכור לי שאני חתולה..
היידה תעזבו אותי בשקט ותנו לי מנוחה כנאמר רצונו של אדם כבודו וכבד גם את השונה ממך ואל תנסו להבין אותי כי הפוך והפוך בה ולעולם לא תבינו דבר וחצי דבר מי אני ומה אני ...
ואל תנסו לשלול אדם כי אתם לא מאמינים כי אתם לא רוצים להאמין או כי אתם לא מבינים ....
אני לא שוללת את האדם אני שוללת את המעשה.
-
איזה מעשה לעזור לבני האדם להינצל והרי נאמר מלאכים שלחתי על פני האדמה שיעזרו לבני תמותה וכן אני מרגישה בהרבה מקרים מלאך שבא לשמור להגן ולהדריך תקראי לזה פלצני שיהיה אבל אם עזרתי לאישה ואמרתי לה שיש לה בעיה ברגל והיא צריכה ללכת לרופא דיינו וזה האושר שלי ..
-
עכשיו את טוענת שמלאכים מתגלים אלייך?
החלקת על השכל או משהו?! עוד מעט תגידי שה' בעצמו "פנים בפנים אדבר בגל".
וכפי שנאמר בספר עובדיה פרק ב': "מגל עד גל לא קמה מטורפת כגל"
ולא התכוונתי לגרום לך לשנות את דעתך... את עונשך תקבלי לא על ידי.
-
תיזהר במילים שלך אלי כי אם אתה לא יודע לקרוא זו לא אשמתי לכן ינקותא לך קרא את דבריי ואחר כך נדבר ואם תהינה לך שאלות אולי ורק אולי אחשוב אם שווה לי לענות לך..
עד עד אל תתקרב אליי ואל תעלה את שמי על דל שפתי ושלא תעיז לקלל אותי כי אינך יודע עד כמה הקללה שלך כלפיי יכולה לחזור אליך במעגל של קסם.
אני לא עשיתי לך שום דבר רע בחיים ומעולם לא ביקשתי ממך דבר וחצי דבר ולא רציתי ממך כאין וכאפס אז לכן ההתקפה שלך עליי נובעת מבורות ובערות ואתה מבלבל בין דברים ואינך מסוגל לקרוא לכן את ההתלהמות שלך תשאיר לאחרים לא לי..
ואל תעיז לענות לי יותר בחוצפה!
-
לא קיללתי אותך אלא קבעתי עובדה. אני לא יודע "לקרוא" ולא מעוניין בשקרים הללו.
כן, ודאי, אני כבר עכשיו מרגיש את הקללה חוזרת... :idiot2:
ואין בעיה שמך לא יעלה יותר על שפתיי או על מחשבי, צריך להתרחק מאנשים כמוך.
-
מי אמר לך שזה שקרים מי אמר לך שמה שאני עושה זה דברי הבל או שטות או לחילופין דברים רעים?האם פגשת בי ראית אותי נפגשת איתי או ראית את מה שאני עושה בחיי כדי שתוכל לשפוט אותי?.
לגביי השאר כפי שאמרתי לך אני מוגנת מאוד כי אני באה ממקום טוב וממקום לעזור לבני האדם לא פגשתי מלאכים לא דיברתי עם מלאכים לא ראיתי את אלוהים ולא שמעתי אותו מה שאני רואה או שומעת איני יכולה להסביר על גביי הפורום אך מעטים שעזרתי להם בחייהם הודו לי ותודה על כך.
-
לא צריך לראות כדי לדעת... ניצול ישראלים פראיירים על מנת לפתוח עסק.
ונניח שניחשת את עתידם של כמה בודדים, גם אני יכול מה הבעיה.
-
הממממ שוב אתה חושב שאתה מכיר ויודע אז לא ידידי לא פתחתי עסק כדי לעסוק בזה ולא אני לא מנצלת אנשים פרייארים אלא עוזרת להם ולפעמים גם לא גובה על זה כסף ואמרתי לך אל תשפוט אותי כשאינך מכיר אותי ויודע מי אני ...
כפי שאמרתי לך שאל תקבל תשובות ואל תנסה לחשוב במקומי או לדעת ואם אתה מסוגל לעזור לאנשים ולנחש את עתידם דבר שאני לא עושה אז ת'פדלו..
אני לא מנחשת את עתידם של אנשים אלא עוזרת להם לחיות את היום יום שלהם ולראות את סבלם ולנסות להדריך אותם וזה אני עושה מידיעה ברורה אחת שאלוהים נתן לי את הכוח לעשות את זה הוא ורק הוא.
-
הממממ שוב אתה חושב שאתה מכיר ויודע אז לא ידידי לא פתחתי עסק כדי לעסוק בזה ולא אני לא מנצלת אנשים פרייארים אלא עוזרת להם ולפעמים גם לא גובה על זה כסף ואמרתי לך אל תשפוט אותי כשאינך מכיר אותי ויודע מי אני ...
כפי שאמרתי לך שאל תקבל תשובות ואל תנסה לחשוב במקומי או לדעת ואם אתה מסוגל לעזור לאנשים ולנחש את עתידם דבר שאני לא עושה אז ת'פדלו..
אני לא מנחשת את עתידם של אנשים אלא עוזרת להם לחיות את היום יום שלהם ולראות את סבלם ולנסות להדריך אותם וזה אני עושה מידיעה ברורה אחת שאלוהים נתן לי את הכוח לעשות את זה הוא ורק הוא.
אנו בטוחים שזה נכון . ???
-
חי חי חי חייייייייייייי יודעים אעלק חחחחחחח הרג אותי זה עכשיו חחחחחחחחחח עכשיו התעוררתי משנת היופי שלי ואתה בום טראח כבר בטוח נו שויין ...העיקר שגרמת לי לצחוק גם זה חשוב במחוזותינו ..
כפרה עליך מזלי האחד והיחיד שאני ובורא עולם יודעים אחד את השני ומאמינים אחד בשני ומוקירים אחד את השני ואהבתי אליו גדולה יותר מאשר אל אנשים..אנשים בחיי באו הלכו חלפו הוא ואני נשארנו והוא הציל אותי מספיק פעמים כדי להגיע למקום שאני נמצאת בו היום..
אז היידה בלי שטויות כולה ארבע אחרי הצהריים. ;D
-
חי חי חי חייייייייייייי יודעים אעלק חחחחחחח הרג אותי זה עכשיו חחחחחחחחחח עכשיו התעוררתי משנת היופי שלי ואתה בום טראח כבר בטוח נו שויין ...העיקר שגרמת לי לצחוק גם זה חשוב במחוזותינו ..
כפרה עליך מזלי האחד והיחיד שאני ובורא עולם יודעים אחד את השני ומאמינים אחד בשני ומוקירים אחד את השני ואהבתי אליו גדולה יותר מאשר אל אנשים..אנשים בחיי באו הלכו חלפו הוא ואני נשארנו והוא הציל אותי מספיק פעמים כדי להגיע למקום שאני נמצאת בו היום..
אז היידה בלי שטויות כולה ארבע אחרי הצהריים. ;D
לפי מה שהבנתי , את פתחת עסק לבד והצלחת בוא לבד ועל זה מגיעה לך המון כבוד...אבל הקטע עם הקישופים זה כבר כבר סיפור אחר..
-
אני לא עושה כישופים חס ושלום טפו טפו טפו מה פתאום השתגעתם או מה.?הרי כישופים זה נגד תורת ישראל והרי אם אתה עושה כישוף אתה משלם מחיר מאוד כבד זה שעשה וזה שממולך ..בכלל כל הנושא של כישופים זה עבודה זרה לשמה.
למרותתתתתתתת שקמעות וכישופים וכל הבבל'ת הזה עושים רבנים אחרים וגם ראיתי ושמעתי לכן אני לא מאמינה בזה בכלל.
אני תמיד ממליצה על ספר תהילים או קריאת פירקי תהילים לעזרה ולא שום כישופים ולא שום שחור למינהם ...להפך אני מזהירה פה אנשים שלא ילכו לעשות כל מיני פויילע שטיקים כי זה יפגע בהם בעתיד אבל לא תמיד מקשיבים לי.
לכן תיקשור בא ממקום מאוד גבוה רוחני זה לקבל מילים על הבן אדם לראות את הבעיות שלו ולנסות לעזור לו בדרכים של מסרים מגבוה כמו לפנות לבית חולים אם אני רואה בעיה בריאותית,או להתפלל לתת צדקה.
-
אני לא עושה כישופים חס ושלום טפו טפו טפו מה פתאום השתגעתם או מה.?הרי כישופים זה נגד תורת ישראל והרי אם אתה עושה כישוף אתה משלם מחיר מאוד כבד זה שעשה וזה שממולך ..בכלל כל הנושא של כישופים זה עבודה זרה לשמה.
למרותתתתתתתת שקמעות וכישופים וכל הבבל'ת הזה עושים רבנים אחרים וגם ראיתי ושמעתי לכן אני לא מאמינה בזה בכלל.
אני תמיד ממליצה על ספר תהילים או קריאת פירקי תהילים לעזרה ולא שום כישופים ולא שום שחור למינהם ...להפך אני מזהירה פה אנשים שלא ילכו לעשות כל מיני פויילע שטיקים כי זה יפגע בהם בעתיד אבל לא תמיד מקשיבים לי.
לכן תיקשור בא ממקום מאוד גבוה רוחני זה לקבל מילים על הבן אדם לראות את הבעיות שלו ולנסות לעזור לו בדרכים של מסרים מגבוה כמו לפנות לבית חולים אם אני רואה בעיה בריאותית,או להתפלל לתת צדקה.
אהה אוקי , אז את מתקשרת עם נשמות של אנשים שניפתרו ?
כי לי הייתה דודה שניפטרה והיא הייתה מדברת עם מלאכים..ליפני הסיפור הזה ביכלל לא הייתי מאמין בכול זה אבל אחרי שהיא הוכיחה לנו למישפחה
שזה נכון אז אני וכולם האמנו..
-
אני לא עושה כישופים חס ושלום טפו טפו טפו מה פתאום השתגעתם או מה.?הרי כישופים זה נגד תורת ישראל והרי אם אתה עושה כישוף אתה משלם מחיר מאוד כבד זה שעשה וזה שממולך ..בכלל כל הנושא של כישופים זה עבודה זרה לשמה.
למרותתתתתתתת שקמעות וכישופים וכל הבבל'ת הזה עושים רבנים אחרים וגם ראיתי ושמעתי לכן אני לא מאמינה בזה בכלל.
אני תמיד ממליצה על ספר תהילים או קריאת פירקי תהילים לעזרה ולא שום כישופים ולא שום שחור למינהם ...להפך אני מזהירה פה אנשים שלא ילכו לעשות כל מיני פויילע שטיקים כי זה יפגע בהם בעתיד אבל לא תמיד מקשיבים לי.
לכן תיקשור בא ממקום מאוד גבוה רוחני זה לקבל מילים על הבן אדם לראות את הבעיות שלו ולנסות לעזור לו בדרכים של מסרים מגבוה כמו לפנות לבית חולים אם אני רואה בעיה בריאותית,או להתפלל לתת צדקה.
אהה אוקי , אז את מתקשרת עם נשמות של אנשים שניפתרו ?
כי לי הייתה דודה שניפטרה והיא הייתה מדברת עם מלאכים..ליפני הסיפור הזה ביכלל לא הייתי מאמין בכול זה אבל אחרי שהיא הוכיחה לנו למישפחה
שזה נכון אז אני וכולם האמנו..
זה נקרא להעלות אוב.
הקב"ה אסר עלינו ללכת לאנשים שמעלים נשמות.
אחד הסיפורים המפורסמים בתנ"ך הוא על שאול. שאול הלך לבעלת אוב לאחר שהנבואה עזבה אותו ושמואל מת , והוא היה במצב של מילחמה קשה והעלה את שמואל . שמואל כעס עליו מאוד ואכן הוא לא הצליח במילחמה ומלכותו לא המשיכה.
-
אני לא עושה כישופים חס ושלום טפו טפו טפו מה פתאום השתגעתם או מה.?הרי כישופים זה נגד תורת ישראל והרי אם אתה עושה כישוף אתה משלם מחיר מאוד כבד זה שעשה וזה שממולך ..בכלל כל הנושא של כישופים זה עבודה זרה לשמה.
למרותתתתתתתת שקמעות וכישופים וכל הבבל'ת הזה עושים רבנים אחרים וגם ראיתי ושמעתי לכן אני לא מאמינה בזה בכלל.
אני תמיד ממליצה על ספר תהילים או קריאת פירקי תהילים לעזרה ולא שום כישופים ולא שום שחור למינהם ...להפך אני מזהירה פה אנשים שלא ילכו לעשות כל מיני פויילע שטיקים כי זה יפגע בהם בעתיד אבל לא תמיד מקשיבים לי.
לכן תיקשור בא ממקום מאוד גבוה רוחני זה לקבל מילים על הבן אדם לראות את הבעיות שלו ולנסות לעזור לו בדרכים של מסרים מגבוה כמו לפנות לבית חולים אם אני רואה בעיה בריאותית,או להתפלל לתת צדקה.
אהה אוקי , אז את מתקשרת עם נשמות של אנשים שניפתרו ?
כי לי הייתה דודה שניפטרה והיא הייתה מדברת עם מלאכים..ליפני הסיפור הזה ביכלל לא הייתי מאמין בכול זה אבל אחרי שהיא הוכיחה לנו למישפחה
שזה נכון אז אני וכולם האמנו..
זה נקרא להעלות אוב.
הקב"ה אסר עלינו ללכת לאנשים שמעלים נשמות.
אחד הסיפורים שמפורסמים בתנ"ך הוא ששאול הלך לבעלת אוב לאחר שהנבואה עזבה אותו ושמואל מת , והוא היה במצב של מילחמה קשה והעלה את שמואל . שמואל כעס עליו מאוד ואכן הוא לא הצליח במילחמה ומלכותו לא המשיכה.
נכון , אסור להפריעה לנשמות שנחות בגן עדן.
-
יופי בדיוק על זה אני רוצה לענות לכם על אותה בעלת האוב אז ככה לולא רצה הקדוש ברוך הוא שילך שאול אל בעלת האוב לא היה הולך אליה מן הסתם לא כך?
והרי הכל כתוב מלמעלה גם הטוב וגם הרע וכל דרך ודרך בחיינו ועובדה שבעלת האוב אמרה לו שהוא ימות בקרב והוא לא רצה לשמוע עליה ולבסוף מת.
ועל כן מה שרצה האלוהים לעשות זה לעזור לו לפקוח את עיניו הוא שלח לו עזרה בצורתה של בעלת האוב אך הוא מיאן לקבל את דבריה ואף התנגד להם ..
אני לא מדברת עם מתים חס וטפו שינוחו על משכבם בשלום ונומר אמן,אני מקבלת מילים על אנשים לדוגמא כשאדם בא אליי אני מצליחה לזהות בעיות בריאות שיש לו,אני יכולה לזהות אם יש לו אויבים ולפעמים גם לקבל את השמות שלהם..
וכן גם לפעמים יוצא שעולה שם של אדם שנפטר ועדיין לא הסתיים הקשר שלו לעולם הזה והוא עדיין מנסה לעזור ולייעץ ...אני מאמינה בגלגול נשמות אני מאמינה שהעולם הזה הוא פרוזדור לעולם הבא,אני מאמינה שלבשנו ופשטנו מסכות בהרבה מאוד פעמים ולא תמיד אנחנו מצליחים לסיים גלגולים כיוון שנקטעים באכזריות חיינו בגלל רצח או חולי וכו'..
וגם זה דרך אגב כתוב איך נמות ואיך נחיה כנאמר כשאדם יורד לעולם כבר נכתבו לו כמה יחייה מי תהיה בת זוגתו וכו'..
-
כל מה שאמרת הוא לא נכון הוכחה מהכתוב:
שמואל א פרק כח
א וַיְהִי, בַּיָּמִים הָהֵם, וַיִּקְבְּצוּ פְלִשְׁתִּים אֶת-מַחֲנֵיהֶם לַצָּבָא, לְהִלָּחֵם בְּיִשְׂרָאֵל; וַיֹּאמֶר אָכִישׁ, אֶל-דָּוִד, יָדֹעַ תֵּדַע כִּי אִתִּי תֵּצֵא בַמַּחֲנֶה, אַתָּה וַאֲנָשֶׁיךָ. ב וַיֹּאמֶר דָּוִד, אֶל-אָכִישׁ, לָכֵן אַתָּה תֵדַע, אֵת אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה עַבְדֶּךָ; וַיֹּאמֶר אָכִישׁ, אֶל-דָּוִד, לָכֵן שֹׁמֵר לְרֹאשִׁי אֲשִׂימְךָ, כָּל-הַיָּמִים. {פ}
ג וּשְׁמוּאֵל מֵת--וַיִּסְפְּדוּ-לוֹ כָּל-יִשְׂרָאֵל, וַיִּקְבְּרֻהוּ בָרָמָה וּבְעִירוֹ; וְשָׁאוּל, הֵסִיר הָאֹבוֹת וְאֶת-הַיִּדְּעֹנִים--מֵהָאָרֶץ. ד וַיִּקָּבְצוּ פְלִשְׁתִּים, וַיָּבֹאוּ וַיַּחֲנוּ בְשׁוּנֵם; וַיִּקְבֹּץ שָׁאוּל אֶת-כָּל-יִשְׂרָאֵל, וַיַּחֲנוּ בַּגִּלְבֹּעַ. ה וַיַּרְא שָׁאוּל, אֶת-מַחֲנֵה פְלִשְׁתִּים; וַיִּרָא, וַיֶּחֱרַד לִבּוֹ מְאֹד. ו וַיִּשְׁאַל שָׁאוּל בַּיהוָה, וְלֹא עָנָהוּ יְהוָה--גַּם בַּחֲלֹמוֹת גַּם בָּאוּרִים, גַּם בַּנְּבִיאִם. ז וַיֹּאמֶר שָׁאוּל לַעֲבָדָיו, בַּקְּשׁוּ-לִי אֵשֶׁת בַּעֲלַת-אוֹב, וְאֵלְכָה אֵלֶיהָ, וְאֶדְרְשָׁה-בָּהּ; וַיֹּאמְרוּ עֲבָדָיו אֵלָיו, הִנֵּה אֵשֶׁת בַּעֲלַת-אוֹב בְּעֵין דּוֹר. ח וַיִּתְחַפֵּשׂ שָׁאוּל, וַיִּלְבַּשׁ בְּגָדִים אֲחֵרִים, וַיֵּלֶךְ הוּא וּשְׁנֵי אֲנָשִׁים עִמּוֹ, וַיָּבֹאוּ אֶל-הָאִשָּׁה לָיְלָה; וַיֹּאמֶר, קסומי- (קָסֳמִי-) נָא לִי בָּאוֹב, וְהַעֲלִי לִי, אֵת אֲשֶׁר-אֹמַר אֵלָיִךְ. ט וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֵלָיו, הִנֵּה אַתָּה יָדַעְתָּ אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה שָׁאוּל, אֲשֶׁר הִכְרִית אֶת-הָאֹבוֹת וְאֶת-הַיִּדְּעֹנִי, מִן-הָאָרֶץ; וְלָמָה אַתָּה מִתְנַקֵּשׁ בְּנַפְשִׁי, לַהֲמִיתֵנִי. י וַיִּשָּׁבַע לָהּ שָׁאוּל, בַּיהוָה לֵאמֹר: חַי-יְהוָה, אִם-יִקְּרֵךְ עָוֹן בַּדָּבָר הַזֶּה. יא וַתֹּאמֶר, הָאִשָּׁה, אֶת-מִי, אַעֲלֶה-לָּךְ; וַיֹּאמֶר, אֶת-שְׁמוּאֵל הַעֲלִי-לִי. יב וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה אֶת-שְׁמוּאֵל, וַתִּזְעַק בְּקוֹל גָּדוֹל; וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֶל-שָׁאוּל לֵאמֹר לָמָּה רִמִּיתָנִי, וְאַתָּה שָׁאוּל. יג וַיֹּאמֶר לָהּ הַמֶּלֶךְ אַל-תִּירְאִי, כִּי מָה רָאִית; וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֶל-שָׁאוּל, אֱלֹהִים רָאִיתִי עֹלִים מִן-הָאָרֶץ. יד וַיֹּאמֶר לָהּ, מַה-תָּאֳרוֹ, וַתֹּאמֶר אִישׁ זָקֵן עֹלֶה, וְהוּא עֹטֶה מְעִיל; וַיֵּדַע שָׁאוּל כִּי-שְׁמוּאֵל הוּא, וַיִּקֹּד אַפַּיִם אַרְצָה וַיִּשְׁתָּחוּ. {ס}
טו וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל-שָׁאוּל, לָמָּה הִרְגַּזְתַּנִי לְהַעֲלוֹת אֹתִי; וַיֹּאמֶר שָׁאוּל צַר-לִי מְאֹד וּפְלִשְׁתִּים נִלְחָמִים בִּי, וֵאלֹהִים סָר מֵעָלַי וְלֹא-עָנָנִי עוֹד גַּם בְּיַד-הַנְּבִיאִים גַּם-בַּחֲלֹמוֹת, וָאֶקְרָאֶה לְךָ, לְהוֹדִיעֵנִי מָה אֶעֱשֶׂה. {ס}
טז וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל, וְלָמָּה תִּשְׁאָלֵנִי: וַיהוָה סָר מֵעָלֶיךָ, וַיְהִי עָרֶךָ. יז וַיַּעַשׂ יְהוָה לוֹ, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר בְּיָדִי; וַיִּקְרַע יְהוָה אֶת-הַמַּמְלָכָה מִיָּדֶךָ, וַיִּתְּנָהּ לְרֵעֲךָ לְדָוִד. יח כַּאֲשֶׁר לֹא-שָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהוָה, וְלֹא-עָשִׂיתָ חֲרוֹן-אַפּוֹ בַּעֲמָלֵק; עַל-כֵּן הַדָּבָר הַזֶּה, עָשָׂה-לְךָ יְהוָה הַיּוֹם הַזֶּה. יט וְיִתֵּן יְהוָה גַּם אֶת-יִשְׂרָאֵל עִמְּךָ, בְּיַד-פְּלִשְׁתִּים, וּמָחָר, אַתָּה וּבָנֶיךָ עִמִּי; גַּם אֶת-מַחֲנֵה יִשְׂרָאֵל, יִתֵּן יְהוָה בְּיַד-פְּלִשְׁתִּים. כ וַיְמַהֵר שָׁאוּל, וַיִּפֹּל מְלֹא-קוֹמָתוֹ אַרְצָה, וַיִּרָא מְאֹד, מִדִּבְרֵי שְׁמוּאֵל; גַּם-כֹּחַ, לֹא-הָיָה בוֹ--כִּי לֹא אָכַל לֶחֶם, כָּל-הַיּוֹם וְכָל-הַלָּיְלָה. כא וַתָּבוֹא הָאִשָּׁה אֶל-שָׁאוּל, וַתֵּרֶא כִּי-נִבְהַל מְאֹד; וַתֹּאמֶר אֵלָיו, הִנֵּה שָׁמְעָה שִׁפְחָתְךָ בְּקוֹלֶךָ, וָאָשִׂים נַפְשִׁי בְּכַפִּי, וָאֶשְׁמַע אֶת-דְּבָרֶיךָ אֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ אֵלָי. כב וְעַתָּה, שְׁמַע-נָא גַם-אַתָּה בְּקוֹל שִׁפְחָתֶךָ, וְאָשִׂמָה לְפָנֶיךָ פַּת-לֶחֶם, וֶאֱכוֹל; וִיהִי בְךָ כֹּחַ, כִּי תֵלֵךְ בַּדָּרֶךְ. כג וַיְמָאֵן, וַיֹּאמֶר לֹא אֹכַל, וַיִּפְרְצוּ-בוֹ עֲבָדָיו וְגַם-הָאִשָּׁה, וַיִּשְׁמַע לְקֹלָם; וַיָּקָם, מֵהָאָרֶץ, וַיֵּשֶׁב, אֶל-הַמִּטָּה. כד וְלָאִשָּׁה עֵגֶל-מַרְבֵּק בַּבַּיִת, וַתְּמַהֵר וַתִּזְבָּחֵהוּ; וַתִּקַּח-קֶמַח וַתָּלָשׁ, וַתֹּפֵהוּ מַצּוֹת. כה וַתַּגֵּשׁ לִפְנֵי-שָׁאוּל וְלִפְנֵי עֲבָדָיו, וַיֹּאכֵלוּ; וַיָּקֻמוּ וַיֵּלְכוּ, בַּלַּיְלָה הַהוּא. {פ}
שאול שמע לבעלת האוב ושמואל בדבריו מדגיש את זה ששאול לא נהג כראוי.
ודבר נוסף הוא שיש איסור מפורש בתורה לא להתייעץ אוב וידעוני.
כמו שכתוב:
ויקרא פרק כ
פסוק כז: וְאִישׁ אוֹ-אִשָּׁה, כִּי-יִהְיֶה בָהֶם אוֹב אוֹ יִדְּעֹנִי--מוֹת יוּמָתוּ; בָּאֶבֶן יִרְגְּמוּ אֹתָם, דְּמֵיהֶם בָּם. {פ}
דברים פרק יח
יא וְחֹבֵר, חָבֶר; וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי, וְדֹרֵשׁ אֶל-הַמֵּתִים. יב כִּי-תוֹעֲבַת יְהוָה, כָּל-עֹשֵׂה אֵלֶּה; וּבִגְלַל, הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, מוֹרִישׁ אוֹתָם מִפָּנֶיךָ. יג תָּמִים תִּהְיֶה, עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ.
מלכים ב פרק כא
פסוק ו: וְהֶעֱבִיר אֶת-בְּנוֹ, בָּאֵשׁ, וְעוֹנֵן וְנִחֵשׁ, וְעָשָׂה אוֹב וְיִדְּעֹנִים: הִרְבָּה, לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה--לְהַכְעִיס.
בפ"ס זה מדובר על מנשה שהיה אחד המלכים הרשעים ביותר.
ולפי דעתך, האם באמת הדרישה של שמואל הייתה מאת ה'?
ואם את אומרת שהכול קבוע מראש את שוללת את זכות הבחירה של האדם,
אם הכול קבוע מראש אין זכות בחירה.
הייתי שמחה להמשיך לדון איתך על נושא זה הערב אבל אין לי זמן.
בע"ה אני אדבר איתך מחר.
הרמבם בשמונה פרקים דן בשאלה על האסטרולויה וכ"ו ועדיג אלמד אותך זאת.
-
נדבר על זה בהרחבה בעזרת השם בלי נדר מחר בערב כי הערב אני בהרצאה ..
-
כל מה שכתבת על שאול לעיל זו שטות גמורה. לפני שאת קובעת עובדות רצוי שתקראי קצת.
שאול הלך לבעלת האוב רק בגלל שה' לא היה מוכן לענות לו באורים ותומים, בחלומות ובנביאים.
למה נראה לך שהקב"ה ישלח אדם לחטוא בהעלאת אוב? זה בדיוק כמו הסיכוי לומר שישלח אדם לעבוד ע"ז.
בעלת האוב לא הייתה כמעט שותפה בעסק, היא רק העלתה. הדיון התנהל אך ורק בין שמואל לשאול.
שאול ידע מצויין שהוא הולך לקראת מותו אך בכל זאת לא יצא כנגד החלטת ה' שנמסרה כמובן דרך שמואל.
ובקשר ל"תקשור", דברים כאלה לא קיימים יותר בזמננו. אם תרצי תוכלי לעיין באשכול בשם "סיאנסים בצבא"
בו mr.z הביא מספיק מקורות להוכיח זאת.
-
אני לא עושה כישופים חס ושלום טפו טפו טפו מה פתאום השתגעתם או מה.?הרי כישופים זה נגד תורת ישראל והרי אם אתה עושה כישוף אתה משלם מחיר מאוד כבד זה שעשה וזה שממולך ..בכלל כל הנושא של כישופים זה עבודה זרה לשמה.
למרותתתתתתתת שקמעות וכישופים וכל הבבל'ת הזה עושים רבנים אחרים וגם ראיתי ושמעתי לכן אני לא מאמינה בזה בכלל.
אני תמיד ממליצה על ספר תהילים או קריאת פירקי תהילים לעזרה ולא שום כישופים ולא שום שחור למינהם ...להפך אני מזהירה פה אנשים שלא ילכו לעשות כל מיני פויילע שטיקים כי זה יפגע בהם בעתיד אבל לא תמיד מקשיבים לי.
לכן תיקשור בא ממקום מאוד גבוה רוחני זה לקבל מילים על הבן אדם לראות את הבעיות שלו ולנסות לעזור לו בדרכים של מסרים מגבוה כמו לפנות לבית חולים אם אני רואה בעיה בריאותית,או להתפלל לתת צדקה.
אהה אוקי , אז את מתקשרת עם נשמות של אנשים שניפתרו ?
כי לי הייתה דודה שניפטרה והיא הייתה מדברת עם מלאכים..ליפני הסיפור הזה ביכלל לא הייתי מאמין בכול זה אבל אחרי שהיא הוכיחה לנו למישפחה
שזה נכון אז אני וכולם האמנו..
זה נקרא להעלות אוב.
הקב"ה אסר עלינו ללכת לאנשים שמעלים נשמות.
אחד הסיפורים שמפורסמים בתנ"ך הוא ששאול הלך לבעלת אוב לאחר שהנבואה עזבה אותו ושמואל מת , והוא היה במצב של מילחמה קשה והעלה את שמואל . שמואל כעס עליו מאוד ואכן הוא לא הצליח במילחמה ומלכותו לא המשיכה.
נכון , אסור להפריעה לנשמות שנחות בגן עדן.
רואה אני, שעדיין לא בוער נגע הסיאנסים מהפורום. ואחזור על מקור הלכתי שפורסם כאן בעבר, אבל בשל חשיבות העניין אחזור עליהם בשנית.
האם בימינו קיימים מעשי כישוף ואוב אמיתיים?
כתב מה"ר יעקב חאגיז בעץ החיים, הובא קיצור דבריו בתפארת ישראל:
"דעתה, קרוב לאחרית הימים שיתפשט האור האלוהית על כל בשר, וראו כל בשר כי אין עוד מלבדו, לכן האור הזה כבר הבקיע ומאיר ובא, והטומאה כליל תחלוף, וכבר גער ה' בשטן ונתבטלו כוחות הטומאה אלו, וכל בעלי אומניות באלו יבש ידם, הכל סר יחדיו נאלחו, ואין גם אחד אשר כח בידו לכשף או לנשף, והאמונה באלה ובכח הכישוף כעת, לא תקונן רק במוחי השוטים והתינוקות.
והעיר עוד הגאון הנ"ל בשם גדול הדור אחר, כי חפשו אנשי שם בתורה וביראה בכל קצות הארץ, ולא מצאו כל אנשי חיל אפילו רק שמץ ממשות מדברים אלו, וכל איש נאמן אמור יאמר רק כך שמעתי, אבל אין אומר ואין דובר דברים 'כך ראיתי'. ולכן עכשיו כל עניינים האלו רק דמיונות כוזבות, והבל ורעות רוח.
עד כאן תוכן דברי הגאון הנ"ל שכתב כן לפני ב' מאות שנים (לפני 350 שנה)".
ולעניין אוב כבר קדמו ר"א בן הרמב"ם שכתב: "והפעולה הזאת [העלאה באוב] אבדה מן העולם, ברוך שעקרה". מכאן שלדעת ר"י חאגיז אין לחשוש היום לכשפים כלל, שכן, בניגוד לעבר, היום לא קיימים יותר מעשה כשפים בעולם אלא רמאות ואחיזת עיניים בלבד.
לדעת הרמב"ם וסיעתו יש לחשוש לכשפי תרמית גם בימינו
מכאן נפק"מ להלכה: לדעת הראשונים ו"כל הבאים אחר הרמב"ם" על פי הגהת הגר"א, שכשפים אסורים מן התורה כי יש בהם ממש – הרי שבזמן הזה, שאין בהם ממש, אינם אסורים מן התורה, ובודאי שאין לאסור חולה, גם אם אין בו סכנה, להתרפא בהם.
אולם לדעת הקדמונים, האבן עזרא, הרמב"ם, המאירי והשו"ע, שמעולם לא היה ממש בכשפים, ותמיד היה בהם רמאות וכזב בלבד – הרי שגם כיום כל המרמה את הבריות ועושה מעשה הנראה כמעשה כשפים, יש בו איסור תורה של כישוף או אוב וכד'. ואם כן יש לחשוש לאיסור כישוף של רופא האליל לדעת האוסרים כישוף בגוי, ולאיסור לפני עור על ישראל השואלו. כמו כן יש לדון אם נכון לחשוש לאיסור שאלה באוב לשואל ואולי גם למסתייע, ברוח שעלתה לעולמנו לפי דברי בעל האוב המכזב.
אז מה שיוצא מכל זה הוא שלפי כל השיטות דבר כזה לא קיים בימינו.
וישנם עוד מקורות ב .http://jtf.org/forum_hebrew/index.php?topic=3427.30
ד"א לגבי נתינת עונש לעוסק באוב, בימינו לא מענישים אדם מכיוון שאין סנהדרין בימינו. ומיום שגלתה הסנהדרין מלשכת הגזית גלו דיני נפשות מישראל. (מה עוד שלדעת הגר"א יוצא שבימינו לא מענישים על זה-מכיוון שזו שטות והבל)