HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: IsraelMan על יולי 20, 2014, 00:03:20
-
אני אישית מאמין בזה. ליהודים, לעומת עדות אחרות, ישנו דם עילאי יותר.
-
סתם קשקוש גזעני. תנסה להוציא את המיטב מעצמך במקום לשפוט אוכלוסיות שלמות לפי קריטריונים גסים כמו מוצא גזעי.
-
אני אישית מאמין בזה. ליהודים, לעומת עדות אחרות, ישנו דם עילאי יותר.
אם אתה שופט נטו על פי דם, אז מה לגבי כל היהודונים שהתבוללו עם גויות וילדיהם בעלי דם יהודי לפחות באופן חלקי?
ומה לגבי גרי צדק שמוצאם מעמים אחרים?
חבל שתבזבז את זמנך במחשבות מהסוג הזה.
גוי הוא גוי כי הוא לא חלק מעם ישראל. אם ירצה להיות חלק מעם ישראל יוכל להתגייר כהלכה, ועל פי כל הכללים המחמירים, ויהיה חלק מעם ישראל.
זה פשוט מאד. חבל לסבך את זה.
-
גם גר לא יכול לכהן בכל מיני תפקידים ולהתחתן עם כל מיני יוחסין עד שיתערב מספיק בדם יהודי.
-
הוא יכול לכהן כנשיא הנסהדרין. אפילו תלמיד חכם ממזר נחשב יותר מכהן הדיוט.
גם גר לא יכול לכהן בכל מיני תפקידים ולהתחתן עם כל מיני יוחסין עד שיתערב מספיק בדם יהודי.
-
גם גר לא יכול לכהן בכל מיני תפקידים ולהתחתן עם כל מיני יוחסין עד שיתערב מספיק בדם יהודי.
אני לא מדבר על ההגבלות הספציפיות, אלא על הנקודה המרכזית.
אם יהדות הייתה מסתכמת בקשר דם, אז היינו עכשיו עם שמונה מאות מליונים (אם מחשיבים את כל צאצאי המתבוללים), ובטח שלא היינו מקבלים גויים המבקשים להתגייר.
הבחור התייחס לדם נטו, והכוונה הייתה להראות שזה לא נכון.
-
היא לא מסתכמת רק בקשר דם. אבל יש לזה חשיבות משמעית.
אנחנו מקבלים גוי המבקש להתגייר אל תוך הדת. אבל לא מקבלים אותו בצורה מלאה עד שיתקבל אל תוך הדם.
הוא יכול לכהן כנשיא הנסהדרין. אפילו תלמיד חכם ממזר נחשב יותר מכהן הדיוט.
לא. הוא לא.
בסנהדרין מושיבים רק בנים של משפחות מיוחסות שבישראל.
ציטוט ממסכת קידושין, דף ע"ו עמוד א':
משנה:
הנושא אשה כהנת, צריך לבדוק אחריה ארבע אמהות שהן שמונה. אמה ואם אמה, ואם אבי אמה ואמה, ואם אביה ואמה, ואם אבי אביה ואמה. לויה וישראלית - מוסיפין עליהן עוד אחת. אין בודקין לא מן המזבח ולמעלה, ולא מן הדוכן ולמעלה, ולא מן הסנהדרין ולמעלה. וכל שהוחזקו אבותיו משוטרי הרבים וגבאי צדקה - משיאין לכהונה ואין צריך לבדוק אחריהן. רבי יוסי אומר: אף מי שהיה חתום עד בערכי הישנה של ציפורי. רבי חנינא בן אנטיגנוס אומר: אף מי שהיה מוכתב באסטרטיא של מלך.
ומפרשת הגמרא בהמשך:
ולא מסנהדרין ולמעלה: מאי טעמא? - דתני רב יוסף: כשם שבית דין מנוקין בצדק, כך מנוקין מכל מום. אמר מרימר: מאי קראה: כולך יפה רעיתי ומום אין בך? - אימא מומא ממש. אמר רב אחא בר יעקב: אמר קרא: והתיצבו שם עמך. – עמך, בדומים לך. ודלמא משום שכינה? אמר רב נחמן: אמר קרא: והקל מעליך ונשאו אתך. בדומים לך:
ומספרת הגמרא יותר מזה. לא רק סנהדרין, אלא כל בתי דין של ירושלים היו ממנים להם רק ממשפחות מיוחסות.
היו מקומות שבהם אפילו את מי שהיה אחראי על סדרי ההשקיה בין השדות, לא היו ממנים גר או בן גרים.
-
שמעיה ואבטליון היו בני גרים.
היא לא מסתכמת רק בקשר דם. אבל יש לזה חשיבות משמעית.
אנחנו מקבלים גוי המבקש להתגייר אל תוך הדת. אבל לא מקבלים אותו בצורה מלאה עד שיתקבל אל תוך הדם.
לא. הוא לא.
בסנהדרין מושיבים רק בנים של משפחות מיוחסות שבישראל.
ציטוט ממסכת קידושין, דף ע"ו עמוד א':
משנה:
הנושא אשה כהנת, צריך לבדוק אחריה ארבע אמהות שהן שמונה. אמה ואם אמה, ואם אבי אמה ואמה, ואם אביה ואמה, ואם אבי אביה ואמה. לויה וישראלית - מוסיפין עליהן עוד אחת. אין בודקין לא מן המזבח ולמעלה, ולא מן הדוכן ולמעלה, ולא מן הסנהדרין ולמעלה. וכל שהוחזקו אבותיו משוטרי הרבים וגבאי צדקה - משיאין לכהונה ואין צריך לבדוק אחריהן. רבי יוסי אומר: אף מי שהיה חתום עד בערכי הישנה של ציפורי. רבי חנינא בן אנטיגנוס אומר: אף מי שהיה מוכתב באסטרטיא של מלך.
ומפרשת הגמרא בהמשך:
ולא מסנהדרין ולמעלה: מאי טעמא? - דתני רב יוסף: כשם שבית דין מנוקין בצדק, כך מנוקין מכל מום. אמר מרימר: מאי קראה: כולך יפה רעיתי ומום אין בך? - אימא מומא ממש. אמר רב אחא בר יעקב: אמר קרא: והתיצבו שם עמך. – עמך, בדומים לך. ודלמא משום שכינה? אמר רב נחמן: אמר קרא: והקל מעליך ונשאו אתך. בדומים לך:
ומספרת הגמרא יותר מזה. לא רק סנהדרין, אלא כל בתי דין של ירושלים היו ממנים להם רק ממשפחות מיוחסות.
היו מקומות שבהם אפילו את מי שהיה אחראי על סדרי ההשקיה בין השדות, לא היו ממנים גר או בן גרים.
-
תגיד מה אתה מפגר? על מה אנשים חושבים, תקשיב טוב ילד, אתה במלחמה אם לא הבנתי חיילים מתים!!! 13 רק הבוקר, ערבים הרגו אותם, יורים טילים חצי מדינה במקלט, מה אתה מזיין תשכל תנסה לחשוב איך לעזור למאמץ המלחמתי במקום לכתוב שטויות.
-
שמעיה ואבטליון היו בני גרים.
הם היו צאצאי גרים.
-
מקובל שהם היו בני גרים. כלומר הוריהם משני הצדדים היו גרים ולכן לא היה להם " כלל דם יהודי, בוורידים. כנראה שבאותה תקופה היה מקובל שיהודים לא נישאים עם גרים ואולי אפילו אם בני גרים. אבל זה היה מנהג תרבותי ולא חלק מההלכה היהודית.
הם היו צאצאי גרים.
-
זה לא מנהג תרבותי אלא מנהג שמעוגן בהלכה לשמור על יחוס משפחה כדי להשיא לכהונה ולהיות כשרים למשרות כמו סנהדרין.
ובעניין השאלה איך מינו אותם לדיינים, הרי שכמו שאמרתי, היו מצאצאי גרים ולא גרים בעצמם. ופה דנים בנושא:
http://www.moreshet.co.il/web/alonparash/print.asp?codeClient=68&id=5791&kod_gilon=2106
הרי לך שיש כמה תשובות לדבר. ובאופן עקרוני לא ממנים גר לסנהדרין. אבל שמעיה ואבטליון היו מבני בניו של סנחריב, לא גרים ישירים.
לבד מזאת, באותה תקופה רבו הצדוקים ולא היו צדיקים גדולים בתורה שימלאו את התפקיד כהלכה לבד משמעיה ואבטליון. דבר שהשתנה בדור שלאחר מכן כשעלה הלל מבבל.
וכמה דורות לאחר מכן כשביקשו חכמי ישראל למנות נשיא, הם פסלו את רבי עקיבא בגלל שהיה בן גרים.