HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => מערכת החדשות => נושא נשלח על ידי: zelhar על אוגוסט 07, 2013, 14:32:10
-
זו כבר הפעם השלישית שנהגי הקטרים משבשים את עבודת הרכבת על ידי הכרזה על מגפה פתאומית שכביכול פושה בהם. הם עושים זאת במחאה על כך שברכבת עברו למערכת שיבוץ משמרות ממוחשבת במקום מערכת ידנית שהם ניצלו עד היום כדי לשבץ יותר משמרות מכפי שצריך ולהפלות לטובה נהגים שקרובים יותר לראשי הוועד.
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3609477,00.html
-
מי שנדפק מהדברים האלה זה האזרח הפשוט שנוסע ברכבת למקום עבודה או למטרה אחרת ועכשיו זה מכביד עליו
-
אם הצרכנים יתחילו להיות חולים מהרכבת הזו ויעברו כאות מחאה לנסוע באוטובוסים ומוניות שירות, תוך כמה חודשים ההתפרעות המתמשכת של וועד הרכבת תעצר.
-
הפיתרון הוא (בפעם המי יודע כמה) - שוק חופשי.
אין שום סיבה שהמדינה תשלוט בחברת רכבת בדיוק כמו שאין סיבה שהיא תשלוט בחברת אוטובוסים.
הסוציאליזם הקומוניסטי שמפאי הנהיגה מקום המדינה עדיין נותן אותותיו גם לאחר 70 שנים.
-
אם הצרכנים יתחילו להיות חולים מהרכבת הזו ויעברו כאות מחאה לנסוע באוטובוסים ומוניות שירות, תוך כמה חודשים ההתפרעות המתמשכת של וועד הרכבת תעצר.
זו חברה ממשלתית והם עובדים מאוגדים ש"אי אפשר" לפטר. מצידם הרכבת יכולה לשרוף מיליארד שקל כל חודש, החשבון יוגש למשלם המסים.
-
אתם שומרים כשרות ומתפלאים על כך שהחזירים האדומים שולטים על כל חלקה טובה...
-
למרות שהרכבת היא חברה ממשלתית, ברגע שהרכבת תצבור הפסדים רבים ורוב הציבור יתנגד לה באופן ממשי, זה יעבוד. כל עוד אנשים נאנחים ועולים על הרכבת, האנחה שלהם לא מזיזה לאף אחד.
-
למרות שהרכבת היא חברה ממשלתית, ברגע שהרכבת תצבור הפסדים רבים ורוב הציבור יתנגד לה באופן ממשי, זה יעבוד. כל עוד אנשים נאנחים ועולים על הרכבת, האנחה שלהם לא מזיזה לאף אחד.
כל עוד הרכבת היא חברה ממשלתית זה לא יעבוד,אפילו במקרים של חברות פרטיות זה לא עובד כמו חברת סיטי פס שמדינת ישראל התחייבה לשלם לה במקרה שלא יהיו מספיק נוסעים ברכבת הקלה בירושלים,אותו הסיפור עם החברה שמנהלת את כביש 6.
הפיתרון לדעתי הוא לעשות לכל החברות שנשלטות על ידי הממשלה,כולל הרכבת,דן ואגד,חברת החשמל ומקורות את מה שמרגרט תאצ'ר עשתה בזמנו בבריטניה: הפרטה וריסוק הוועדים החזקים.
-
אני בעד הפרטה וריסוק הוועדים, אבל בשביל שזה יקרה צריך לחץ וצריך להראות בפומבי שלא רק שהעם לא משתמש בשירות הזה, אלא שזה גורם הפסדים כבדים.
אבל אתה יורה לעצמה ברגליים כשאתה טוען שבמקרה של הרכבת הקלה בירושלים, עניין ההפרטה לא עבד.