HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: Rafoe על דצמבר 19, 2012, 01:10:50
-
שימו לב למקרה הבא.
נער צעיר בן 16, בן העדה האתיופית, שלמד בפנימייה חרדית בטבריה סולק ממנה לאחר שהרב טען ש"הוא לא יהודי מספיק" ושאם ברצונו לחזור ללימודים בפנימייה הוא צריך לעבור גיור לחומרה.
זה הקישור לכתבה:
http://www.mako.co.il/news-israel/education/Article-d05824c3dffab31004.htm&sCh=31750a2610f26110&pId=786102762
ובכן - משהו נראה לי מוזר כאן.
מה זאת אומרת "לא יהודי מספיק"?
או שאתה יהודי או שלא. אני לא מכיר מונח כזה "לא יהודי מספיק".
מדובר בדיווח של ערוץ התעמולה 2. הרב מוסרט במצצלמה נסתרת כשהוא אומר לאביו של הנער שעליו לעבור גיור לחומרה.
רק לי משהו כאן נשמע ונראה מוזר?
-
לא אתעכב על הניסוח.
השאלה היא האם הוא או ההורים שלו עברו גיור לחומרא, כפי שפסקו רבנים, או שלא.
אם הרב משתייך לציבור שרבניו פסקו שהאתיופים צריכים גיור לחומרא, ואותה משפחה לא עברה גיור לחומרא, אז זה בעייתי. בעיקר עם שמירת שבת וכו'.
אם לא, אז הרב לא צודק.
כמובן שמאקו בכלל לא נכנסים לסוגיה הזו. זו סתם הזדמנות לנגח את "הרב המפלה"
-
כן אבל אביר מה קרה שהם נזכרו רק עכשיו? קצת תמוה...
-
עוד מעט גם יביאו לפה את הפשתונים (שלהם יש הרבה יותר קשר לעם ישראל מלרוב המוחץ של האתיופים, אלה שלא עברו גיור כהלכה) ויגידו שהם יותר יהודים מהגר"א
-
כן אבל אביר מה קרה שהם נזכרו רק עכשיו? קצת תמוה...
מי נזכר? מנהל המוסד או התעמולה שונאת הדת?
והשמאלנים יעשו כל מה שהם יכולים כדי לנסות להרחיק אנשים מהדת ולצייר אותה כחשוכה וחסרת צדק.
-
למה צריך לדקור לו את הבולבול, לא מספיק להם שהוא כבר נימול, לומד בישיבה, ושומר תרי"ג מצוות ?
-
סלח לי שאני מביא השוואה כזו.
אבל אם ערבוש לומד בישיבה ושומר תרי"ג מצוות, הוא לא צריך גיור? בוודאי צריך!
לכן השאלה היא אם הוא או ההורים שלו אכן עברו את ההליך של גיור לחומרא.
-
אבל למה צריך לדקור לו את הבולבול זה נראה לי די מטורף ופרימטיבי. הוא כבר עבר ברית מילה כהלכה אז מה רוצים ממנו? בית דין יכול לבחון אותו ולדרוש שהוא יטבול ויצהיר שהוא רוצה לחיות כיהודי שומר מצוות.
-
זו ההלכה. אברהם אבינו באצמו עשה רק הטפת דם ברית. כך לפי רש"י.
גר מהול עושה הטפת דם ברית.
יש הרבה שמוצאים את ההלכה פרימיטיבית. שיבושם להם.
-
ברור שאם יש ספק אין ספק, מגיירים לחומרא.
מה שאני לא מבין זה איך רק עכשיו הספק הזה בקשר ליהדותו עלה...מה קרה עד עכשיו?
-
אין לי מושג, בחיי. זו הבעיה כשאתה קורא כתבה באתרי התעמולה...
-
אין לי מושג, בחיי. זו הבעיה כשאתה קורא כתבה באתרי התעמולה...
גם נכון.
-
הרב עובדיה יוסף מגדולי הדור שפסקיו מקובלים על רוב הספרדים פסק שלא צריכים שום גיור לחומרא.
לא מכיר את המקרה ולכן לא יודע מה להגיב על זה , ערוץ 2 זה ערוץ שקר.
-
הוא גם פסק שהגיורים של המדינה ושל צה"ל כשרים...
-
הוא פוסק גם שצריך להצביע לש״ס נו ו?
-
אביר - ושוב, רוב הספרדים מקבלים את פסקיו. אי אפשר לפסול בדיעבד(גג- מעכשיו והלאה,אם גדולי ישראל יסכימו- לא את מה שכבר נעשה) דבר שכבר קובל על רוב העם ונהגו לפיו , ודאי לא כשהמשמעות תהיה (בעניין הזה ,ביטול כל הגיורים) הריסת עשרות משפחות והכנסה אותם לעבירה כשהם באו לתוך העניין במצוה (נשואים שנישאו לגרים האלו ,ועיין שו"ע יו"ד רסח סימן ג) . וכך גם כאן, אי אפשר לפסול את היהודים האתיופים לאחר שכבר רוב העם קיבל שלא צריכים גיור לחומרא ,זה יצור יותר מדי בעיות. חוץ מזה , הסיבה (האמיתית) לעניין הבקשה לגיור לחומרא נעוצה בכך שהיה ידוע כבר מימי (ועל דבריו סמכו בעניין הגיור לחומרא לקהילה קדושה זו) הרדב"ז זצוק"ל ,שאע"פ שפסק שהם יהודים לכל דבר וחייב לפדות את העבדים מהם שהובאו מצרימה,היא שיש בעיות בגירושין שלהם . כך שנוצר בעייה של חשש ממזרות, ומכיוון שבגר אין בעייה של ממזרות,אז דורשים גיור לחומרא . בימינו,נודע שגם בקידושין שלהם יש בעייה ,ולכן זה ביטל את החשש ממזרות וברוך השם ,אין שום סיבה לדרוש גיור לחומרא . אלו הם העובדות.
האם יש לך סיבה אחרת לדרוש גיור לחומרא? האם יש לך בסיס הלכתי לזה ? האם יש גדולים שמסכימים איתך (ותביא,אם כן, ראיות שהם אמרו את זה לא בהקשר של בעיית הגירושין שלא כהלכה) ?
-
אביר - ושוב, רוב הספרדים מקבלים את פסקיו. אי אפשר לפסול בדיעבד(גג- מעכשיו והלאה,אם גדולי ישראל יסכימו- לא את מה שכבר נעשה) דבר שכבר קובל על רוב העם ונהגו לפיו , ודאי לא כשהמשמעות תהיה (בעניין הזה ,ביטול כל הגיורים) הריסת עשרות משפחות והכנסה אותם לעבירה כשהם באו לתוך העניין במצוה (נשואים שנישאו לגרים האלו ,ועיין שו"ע יו"ד רסח סימן ג) . וכך גם כאן, אי אפשר לפסול את היהודים האתיופים לאחר שכבר רוב העם קיבל שלא צריכים גיור לחומרא ,זה יצור יותר מדי בעיות. חוץ מזה , הסיבה (האמיתית) לעניין הבקשה לגיור לחומרא נעוצה בכך שהיה ידוע כבר מימי (ועל דבריו סמכו בעניין הגיור לחומרא לקהילה קדושה זו) הרדב"ז זצוק"ל ,שאע"פ שפסק שהם יהודים לכל דבר וחייב לפדות את העבדים מהם שהובאו מצרימה,היא שיש בעיות בגירושין שלהם . כך שנוצר בעייה של חשש ממזרות, ומכיוון שבגר אין בעייה של ממזרות,אז דורשים גיור לחומרא . בימינו,נודע שגם בקידושין שלהם יש בעייה ,ולכן זה ביטל את החשש ממזרות וברוך השם ,אין שום סיבה לדרוש גיור לחומרא . אלו הם העובדות.
האם יש לך סיבה אחרת לדרוש גיור לחומרא? האם יש לך בסיס הלכתי לזה ? האם יש גדולים שמסכימים איתך (ותביא,אם כן, ראיות שהם אמרו את זה לא בהקשר של בעיית הגירושין שלא כהלכה) ?
כל עוד הספרדים מצביעים לש״ס שלא יתפלאו למה מזלזלים בהם מפלגה של גנבים שעליהם קובע זקן סנילי
-
אביר - ושוב, רוב הספרדים מקבלים את פסקיו. אי אפשר לפסול בדיעבד(גג- מעכשיו והלאה,אם גדולי ישראל יסכימו- לא את מה שכבר נעשה) דבר שכבר קובל על רוב העם ונהגו לפיו , ודאי לא כשהמשמעות תהיה (בעניין הזה ,ביטול כל הגיורים) הריסת עשרות משפחות והכנסה אותם לעבירה כשהם באו לתוך העניין במצוה (נשואים שנישאו לגרים האלו ,ועיין שו"ע יו"ד רסח סימן ג) . וכך גם כאן, אי אפשר לפסול את היהודים האתיופים לאחר שכבר רוב העם קיבל שלא צריכים גיור לחומרא ,זה יצור יותר מדי בעיות. חוץ מזה , הסיבה (האמיתית) לעניין הבקשה לגיור לחומרא נעוצה בכך שהיה ידוע כבר מימי (ועל דבריו סמכו בעניין הגיור לחומרא לקהילה קדושה זו) הרדב"ז זצוק"ל ,שאע"פ שפסק שהם יהודים לכל דבר וחייב לפדות את העבדים מהם שהובאו מצרימה,היא שיש בעיות בגירושין שלהם . כך שנוצר בעייה של חשש ממזרות, ומכיוון שבגר אין בעייה של ממזרות,אז דורשים גיור לחומרא . בימינו,נודע שגם בקידושין שלהם יש בעייה ,ולכן זה ביטל את החשש ממזרות וברוך השם ,אין שום סיבה לדרוש גיור לחומרא . אלו הם העובדות.
האם יש לך סיבה אחרת לדרוש גיור לחומרא? האם יש לך בסיס הלכתי לזה ? האם יש גדולים שמסכימים איתך (ותביא,אם כן, ראיות שהם אמרו את זה לא בהקשר של בעיית הגירושין שלא כהלכה) ?
לא אכנס לעניין הפסקים בעניין יהדות אתיופיה, שכן את הנושא הזה אני לא מכיר.
אחזור לנושא המקביל שהבאתי כדוגמא. הגיורים הפיקטיביים של צה"ל והרבנות שהוכשרו על ידו. פסק דין פוליטי ללא נימוק. פסק דין שגרם להחרמתו על ידי כמה וכמה גדולים שבראשם הרב שך.
רוסי ש"התגייר" בצבא או ברבנות מכל סיבה שהיא, ובכלל לא התכוון לשמור מצוות, הוא לא יהודי. והשאלה אם "לפרק משפחות" בגלל זה, היא שאלה שמאלנית לכל דבר. כי הנישואין שלו לא תופסים, כי הגיור שלו לא תפס. כי הוא גוי!
אז כשאדם שידוע כבעייתי מאוד בנושא הגיורים אומר לי שיהודי אתיופיה לא צריכים גיור לחומרא, אני לא יכול לסמוך עליו.
-
לא אכנס לעניין הפסקים בעניין יהדות אתיופיה, שכן את הנושא הזה אני לא מכיר.
אחזור לנושא המקביל שהבאתי כדוגמא. הגיורים הפיקטיביים של צה"ל והרבנות שהוכשרו על ידו. פסק דין פוליטי ללא נימוק. פסק דין שגרם להחרמתו על ידי כמה וכמה גדולים שבראשם הרב שך.
רוסי ש"התגייר" בצבא או ברבנות מכל סיבה שהיא, ובכלל לא התכוון לשמור מצוות, הוא לא יהודי. והשאלה אם "לפרק משפחות" בגלל זה, היא שאלה שמאלנית לכל דבר. כי הנישואין שלו לא תופסים, כי הגיור שלו לא תפס. כי הוא גוי!
אז כשאדם שידוע כבעייתי מאוד בנושא הגיורים אומר לי שיהודי אתיופיה לא צריכים גיור לחומרא, אני לא יכול לסמוך עליו.
מסכים אתך לחלוטין.
אני הכרתי כמה גויים במהלך שירותי הצבאי ש"התגיירו" רק בשביל החותמת. הם המשיכו לחגוג את יום המולד של אותו האיש ובוודאי שהמשיכו לחגוג את יום מילתו המתקרא "ראש השנה".
עוד כמה גרים כאלה ואבדנו.
-
יפתח - תזהר בזלזול בחכמים,זה איסור חמור.
אביר - למען ההגינות אני גם חושב שיש בעיות בגיור של צה"ל. אבל זה לא רלוונטי לטענתי שרוב הספרדים מקבלים את פסקיו,זה פשוט האמת .את דבריו בעניין אתה יכול לקרוא כאן http://my.ynet.co.il/pic/alex/11.pdf
מה שאני כתבתי הוא - אי אפשר - לאחר מעשה,לבטל אותו, אם יש לזה השפעה מרחיקת לכת על הציבור שהלך על פי זה כאשר בעיניהם זה היה כשר, על סמך דברי חכמים גדולים. אין בימינו סנהדרין שיכולה לפסוק לכולם,כל ציבור הולך לפי הגדול שלו,וכשיש גדול שמשפיע על ציבור רב, והמונים מעם ישראל קיבלו את פסקיו, אם יש חשש שנסיון לבטל לאחר מעשה את הדבר - יגרום לבעיות בפני עצמם - זה בעייה חדשה . בעניין העניין של פירוק משפחות, "שאלה שמאלנית" ,אוקיי , בשביל זה בדיוק הפניתי אותך לשו"ע שם, עיין שם.אם יש חשש כזה , הגיור לא מתבטל,אפילו אם היה בעיות בתהליך הגיור שהיו גורמות לפסילת גרותו "אבל אם נשא ישראלית והוליד ממנה בן – לא פסלינן ליה." !
-
אתה טועה. השולחן ערוך מדבר על גר שהתגייר לפי דרישות ההלכה ויש סיבה לחשוד במניעיו או בחלק מהליכי הגיור.
לא מדובר על אנשים שהיו גויים ונשארו גויים וכל הגיור זה קריקטורה.
הם לא נושאים ישראליות. הם נושאים מתבוללות.
אי אפשר לבטל דבר שלא היה. ואם לא היה גיור... באמת אין מה לבטל.
והקובץ שנתת לי הוא בסך הכל הוכחה שהוא לא בדק ולא עשה וסתם סמך את ידיו על מפעל להכשרת נבלות וטרפות. לאור זה, אני תוהה אם לא מכשירים נבלות וטרפות גם בבד"ץ בית יוסף...
-
בתאוריה, אם ישנו גיור שלא כהלכה,אכן,זה לא נחשב גיור. אבל מנין לך שהם לא מגיירים כפי דרישות ההלכה?ב'ריטואל' הפורמלי אני מניח שכן,במיוחד כאשר ת"ח בסדר גודל כזה מעיד שזה נראה לו ליגיטימי.
איך הבנת משם שלא בדק?
הוא כותב שע"פ מה שידוע לו על העניין,על המלמדים,על הדיינים ועל העוסקים במלאכה(משמע שמכיר), הגיורים תקפים . וממליץ ליישם את ההמלצות של חברי ועדת רבנים שהציעו איך לשפר ולהדר
-
הבנתי מהמציאות. אפילו אחוז מהניגשים לגיור אינם גרי צדק. לכן מי שמגייר את כולם, בוודאי שלא מקפיד על הלכות הגיור וההליכים הנדרשים...
-
לדעתי,יש היום הרבה יהודים ויהודיות שנפלו בפח,שאכן חשבו שהם מתחתנים עם גרים,אבל למעשה על פי ההלכה הם עדיין גויים.
והם אפילו לא יועדים את זה,כך שילדים שלהם לא נחשבים יהודים במידה והם גברים יהודים וחבל.
ואני לא מדבר על מתבוללים אלה על כאלה שחשבו שהם מתחתנים כהלכה.
-
נו. ומי אשם? אנשי ש"ס, הרבובדיה, דרוקמן וכל אלה שמכשירים את הגיורים ומספרים לאנשים שזה "גיור"...
ואז באה איזו פוסטמה וכותבת מדור שלם על גזענות ואיך הגזענות בתשדיר הבחירות של ש"ס פוגעת בה כי אמא שלה וסבתא שלה התגיירו...
גם כן גיור...
-
נו. ומי אשם? אנשי ש"ס, הרבובדיה, דרוקמן וכל אלה שמכשירים את הגיורים ומספרים לאנשים שזה "גיור"...
ואז באה איזו פוסטמה וכותבת מדור שלם על גזענות ואיך הגזענות בתשדיר הבחירות של ש"ס פוגעת בה כי אמא שלה וסבתא שלה התגיירו...
גם כן גיור...
מדויק.
רק שאני בשונה ממך לקחתי את זה צעד קדימה בנושא שאני לא אתחתן לעולם עם אתיופית אך במה שאני לא מסכים איתך הוא שאני לא שולל חתונה עם מזרחית אני חושב שאתה מתנהג בילדותיות כשאתה שולל לגמרי חתונה עם מזרחית כי אחרי הכל בשונה מהאתיופים הם יהודים.
-
ולמה זה ילדותי?
כל המשפחה שלי מכל כיוון אפשרי, כולם אשכנזים. במקרה ההיפותטי והטראגי שבו אני מתחתן, אני רוצה שגם אשתי והילדים יהיו כאלה.
-
ולמה זה ילדותי?
כל המשפחה שלי מכל כיוון אפשרי, כולם אשכנזים. במקרה ההיפותטי והטראגי שבו אני מתחתן, אני רוצה שגם אשתי והילדים יהיו כאלה.
לא הבנתי, אתה לא רוצה להתחתן?
-
לא בדיוק.
-
מוזר.
חבל.
אני חושב שאתה עושה טעות.
-
מה בקשר ל:"לא טוב היות האדם לבדו"?
-
מה בקשר ל:"לא טוב היות האדם לבדו"?
זהו שזה מוזר כי זה נוגד את התורה מה גם עם פרו ורבו?
-
בדור של היום, טוב מאוד היות האדם לבדו... רק תחשוב על זה שתיפול על איזו קלאפטע, תמרר לך את החיים. ואם תרצה להתגרש, אז אנחנו יודעים בדיוק איך יעשו ממך קציצות, ישיתו עליך תשלומי מזונות מוגזמים (בשם השוויון הפמיניסטי, האמא לא אמורה לפרנס את הילדים כמו האבא?), צווי הרחקה, תלונות שווא וכל השטויות האלה.
למה אני צריך את זה? למה אני צריך להתחתן ?
כן. נכון. זה נוגד את התורה. אמר אחד התנאים או האמוראים על כל המגילה שרשמתי למעלה, משהו כמו: דיין שמצילות אותנו מן החטא ומולידות את בנינו...
אז... מצטער. אני לא בדרגה כזו. בשבילי, זה לא מספיק.
-
קודם כל אסור להגיד את מה שאמרת התורה היא נצחית ואין שינויים אם כתוב ככה בעולם זה לא ישתנה לעולם.
לגבי הדבר השני רק אידיוטים שמתחתנים עם פריחות נופלים בדברים האלה, לא חסר היום בחורות יהודיות וטובות שכדאי להתחתן איתן. צריך פשוט להכיר את הבחורה כמו שצריך ולא להיות אידיוט ולדעת אם היא אמיתית או לא.
אני חושב שאתה לקחת את זה קיצוני מדי.
-
אני מצטער. איפה ראית שאמרתי שהתורה תשתנה ?
-
כשאמרת שבדור של היום טוב האדם היות לבדו זה שינוי התורה
-
לא. אמרתי שהיום העסקה לא משתלמת...
אמרתי שאפילו אמר אותו תנא/אמורא שבמצב כזה צריך לסבול הכל בגלל שהן מצילות אותנו מן החטא ונותנות לנו לקיים מצוות פריה ורביה, אמרתי שאני לא בדרגה לסבול את זה.
-
שטויות, אתה מגזים.
אמרתי לך, אם אתה מוצא לך בחורה טובה אתה לא תסבול.
ולא חסרות בחורות טובות.
-
ואז אנחנו נכנסים לשאלה, האם אני מוכן לכבול את עצמי למישהי מסויימת לכל החיים? צריך לחזור אליה כל ערב, בשעה מסויימת, צריך לדאוג לה, להתחשב בה...
נישואין זו התחייבות כבדה.
אני מעדיף להשאר חופשי.
-
ואז אנחנו נכנסים לשאלה, האם אני מוכן לכבול את עצמי למישהי מסויימת לכל החיים? צריך לחזור אליה כל ערב, בשעה מסויימת, צריך לדאוג לה, להתחשב בה...
נישואין זו התחייבות כבדה.
אני מעדיף להשאר חופשי.
נו מה אתה ילד?
נישואין זה התחייבות זה ברור אבל יש גם הרבה צדדים טובים כדאי שתסתכל עליהם.
-
איזה צדדים טובים ?
-
איזה צדדים טובים ?
אם מצאת אישה טובה מצאת טוב.
תמיד תהיה מי שיתמוך בך והאמן לי ראיתי המון נשים תומכות.
תמיד תהיה מי שתאהב אותך.
תמיד תהיה מי שתדאג לך.
שרק שלושת הדברים האלה הם כלליים שאפשר לפרק אותם לגורמים.
-
וואלה...
רוב חיי הבוגרים חייתי לבד. טוב לי לבד.
בשביל התמיכה והאהבה שאתה מדבר עליהן, אני לא מוכן לסבול חפירות ונדנודים ואת כל העול הזה של משפחה וזוגיות.