HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => מערכת החדשות => נושא נשלח על ידי: zelhar על ספטמבר 23, 2012, 13:50:21

כותרת: לשרוף את האייפון - לא למוכרו אפילו לגוי
תגובה על ידי: zelhar על ספטמבר 23, 2012, 13:50:21
ככה, לכאורה, פסק הרב קנייבסקי כתשובה לבעל עסק "הנצרך למכשיר לעסקיו". ההחלטה פורסמה ב"יתד נאמן".

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000786203#fromelement=hp_morearticles
(http://images.globes.co.il/images/NewGlobes/feeder/2012/pash-550.jpg)
כותרת: בעניין: לשרוף את האייפון - לא למוכרו אפילו לגוי
תגובה על ידי: MaorJudah על ספטמבר 23, 2012, 14:16:36
http://youtu.be/beU4gytULm4
כותרת: בעניין: לשרוף את האייפון - לא למוכרו אפילו לגוי
תגובה על ידי: UM-96 על ספטמבר 23, 2012, 15:22:01
ה תלוי באדם. למשל הראש של הכולל לידנו, יש לו גלקסי ולםני זה היה לו אייפון וזה ממש לא אדם שאתה יכול להגיד עליו שלא מבין בהלכה.
כותרת: בעניין: לשרוף את האייפון - לא למוכרו אפילו לגוי
תגובה על ידי: zelhar על ספטמבר 23, 2012, 15:34:49
מה אפשר לעשות, יש רבנים שמחזיקים עדיין במנטליות של ימי הביניים. לדעתי פשוט עדיף לא לשאול אותם על עניינים של טכנולוגיה מכיוון שממילא הם לא מכירים ולא מבינים אותה.
כותרת: בעניין: לשרוף את האייפון - לא למוכרו אפילו לגוי
תגובה על ידי: UM-96 על ספטמבר 23, 2012, 15:49:31
זה לא העניין. אולי הגר״ח קנייבסקי נתן את הפסק הזה לאדם מסוים שהוא מכיר אותו כאדם חלש שיכול ליפול בעוונות שמציע האייפון. על זה נאמר, עשה לך רב, הוי אומר שכל אדם צריך רב שיכיר אותו ויפסוק לו במיוחד.
כותרת: בעניין: לשרוף את האייפון - לא למוכרו אפילו לגוי
תגובה על ידי: zelhar על ספטמבר 23, 2012, 15:57:59
זה לא העניין. אולי הגר״ח קנייבסקי נתן את הפסק הזה לאדם מסוים שהוא מכיר אותו כאדם חלש שיכול ליפול בעוונות שמציע האייפון. על זה נאמר, עשה לך רב, הוי אומר שכל אדם צריך רב שיכיר אותו ויפסוק לו במיוחד.
ואז הוא פרסם אותו לכאורה במודעה ב"יתד נאמן". אני חושב שהעובדה שהמודעה פורסמה ביתד אינה במחלוקת, אבל לא ברור מטעם מי היא פורסמה ומדוע.
כותרת: בעניין: לשרוף את האייפון - לא למוכרו אפילו לגוי
תגובה על ידי: UM-96 על ספטמבר 23, 2012, 16:41:42
לא, הם פירסמו פסק ספציפי כמו שכתוב במפורש במודעה.
כותרת: בעניין: לשרוף את האייפון - לא למוכרו אפילו לגוי
תגובה על ידי: אביר הקרנפים על ספטמבר 23, 2012, 19:15:30
לא יודע אם זה פסק ספציפי או כללי. בימים האחרונים מפרסמים את זה בכל הציבור החרדי שצריך לבער את הסמארטפונים.
זה טפשי והנזק גדול מן התועלת.
א. כי בסמארט פון אדם בוחר להכניס איזה תכנים שהוא רוצה, כמו בספרי קריאה ובמחשב הביתי.
ב. רוב המשתמשים לא יפסיקו להשתמש בגלל הפסק הזה. וכבר אמרו חז"ל שלא גוזרים גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. ובעניין זה התירו אפילו אשת יפת תואר.

לדעתי זה כמה עסקנים מטומטמים שהשכל שלהם מפגר הרבה אחרי הקנאה המזוייפת שלהם לדת.
אנשים עובדים לא יכולים לחיות בימינו בלי כלי שיכול להתעדכן באינטרנט ולעבד מסמכים בצורה ניידת.
באותה מידה הם יכולים להגיד לאנשים לא ללכת לעבודה כי הרחובות מלאים פריצות...