HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: הבוס הגדול על יולי 23, 2012, 03:39:38
-
בכל הנבואות כתוב שבאחרית הימים בורא עולם התגלה לפני כל העולם מקטנם ועד גדולם וגם בפניי הגויים וכולם יעבדו את בורא עולם.
כמובן שמדובר רק על האנשים שיזכו לך יהודים שימלאו את המצוות וגויים שימלאו את 7 מצוות נוח.
אבל השאלה היא כזאת לפי הנבואות כולם יעבדו את בורא עולם ויקיימו את כל התורה והמצוות כל העולם גם הגויים,אם כך מה ההבדל בין היהודים לגויים באחרית הימים?
אגב לפי מה שקראתי בליקוטי מהורן,העולם הבא לא יהיה שונה מהעולם הזה,הוא גם יהיה גשמי ולא כמו שמתארים הגויים שזה סוג של גן עדן עם עצים וציפורים,אלה גן עדן הוא התגלות הבורא בכל פרט ופרט ולכן נמשיך לחיות כמו היום אבל לא תיהיה אמונה אלה ידיעה לכל דבר.
-
יש מחלוקת אם יש הבדל בין ימות המשיח לעולם הבא. ואם העולם יחזור להיות גן עדן בפועל כמו שהיה לפני חטא אדם הראשון או משהו אחר.
בכל מקרה, הגויים שישרדו, יהיו עבדים ליהודים.
וכולם יקיימו מצוות לא כי חייבים, אלא מתוך ידיעת הבורא בצורה שלמה, וזו תהיה התגשמות היעוד והשמחה שלהם.
-
יש מחלוקת אם יש הבדל בין ימות המשיח לעולם הבא. ואם העולם יחזור להיות גן עדן בפועל כמו שהיה לפני חטא אדם הראשון או משהו אחר.
בכל מקרה, הגויים שישרדו, יהיו עבדים ליהודים.
וכולם יקיימו מצוות לא כי חייבים, אלא מתוך ידיעת הבורא בצורה שלמה, וזו תהיה התגשמות היעוד והשמחה שלהם.
אבל אם המשיח יגיע והבורא יתגלה וכל הרע התבטל,אז מדוע היהודים יצטרכו עבדים?
הרי כתוב שלמרות שהעולם הזה יהיה כפי שהוא גשמי משולב ברוחני,כל אדם יקבל בו ברגע את אשר יחפוץ,כמו בימים בהם הלכו במדבר ואכלו מן.
לפי התורה למן לא היה טעם,כל אדם הרגיש את הטעם לפי רצונו.
גם אם נניח שהם עבדים,המושג עבד בתורה הוא לא כמו המושג של היום,כיום עבד זה אדם מסכן,בתורה עבד זה אדם בעל מעמד גבוה שקרוב מאוד לאדונו,כמו העבד של אברהם,שכיום אפילו היהודי הכי צדיק לא מגיע לרמה הרוחנית של עבד אברהם.
גם יהושע שהיה תלמידו של משה נקרא עבד כי הוא עבד ועשה כל מה שמשה דרש ממנו.
אז שוב עולה השאלה אם ליהודים יהיה טוב ולגויים יהיה טוב,וגם הם ימלאו את כל המצוות אז מה ההבדל?
-
אתה קצת משבש את המושג עבד.
העבד שבתורה אכן היה אדם מסכן.
אליעזר עבד אברהם היה עבד מיוחד. והוא היחיד מבין כל עבדיו של אברהם שנזכר בתורה. למה ? כי היה דמשק אליעזר. היה דולה ומשקה מתורת רבו וכו'.
וכן נזכר בגמרא טבי עבדו של רבן גמליאל שהיה מיוחד והיה תלמיד חכם וכו'.
אבל סתם עבד כנעני? אפשר להכות אות וולהעניש אותו ולעשות המון דברים.
ויהושע נקרא משרת משה. לא עבד.
לפי התורה, טעמו של המן היה כצפיחית בדבש. לפי המדרש, כל אחד הרגיש בו איזה טעם שרוצה.
וברגע שיבוא המשיח, לשרת את היהודים יהיה השכר של אותם גויים והם יהנו מזה. מה גם שתוך כדי כך יזכו לשהות במחיצתם של היהודים ולחוות חלק מההנאה הרוחנית שהם נהנים בקיום המצוות וכו'.
-
לפני כמה שנים הרב עובדיה יוסף תיאר בדרשה שלו את העולם באחרית הימים. לפי שיטתו היהודים יחיו חיי נצח ואילו הגויים יהיו בני תמותה שתפקידם לשרת את היהודים. אבל יהיו להם חיים ארוכים וטובים יותר מחיי העולם הזה. אבל אני לא מסתמך על הדרשות העממיות של הרב יוסף.