HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: רחמים על יולי 02, 2012, 18:28:14
-
שיצחק שמיר נפטר ביום שבת
וההלוויה היא ביום שני ,
למה ההלוויה לא הייתה ביום ראשון ?
האם לפי ההלכה מותר לדחות הלוויה ?
ובאיזה מקרים ?
והאם לפי ההלכה מותר לקבור אדם יהודי בארון קבורה ?
-
לא דוחים הלוויה אבל מי אמר שתמיד הולכים עפ״י ההלכה...
ולא קוברים יהודי בארון.
-
לא דוחים הלוויה אבל מי אמר שתמיד הולכים עפ״י ההלכה...
ולא קוברים יהודי בארון.
במדינת ישראל כן דוחים הלוויות, וכן - קוברים בארונות.
אבל זה לא הדבר הכי גרוע. יש מקרים שבהם שורפים גופות :old_WTF_Aza:
-
לא דוחים הלוויה אבל מי אמר שתמיד הולכים עפ״י ההלכה...
ולא קוברים יהודי בארון.
כתוב שאין מלינים את המת בירושלים. בשאר מקומות, מי אמר שלא ?
ואיפה כתוב שלא קוברים בארון?
-
במדינת ישראל כן דוחים הלוויות, וכן - קוברים בארונות.
אבל זה לא הדבר הכי גרוע. יש מקרים שבהם שורפים גופות :old_WTF_Aza:
בארץ מותר לשרוף גופות אך ורק אם אותו נפטר ביקש את זה בכתב לפני פטירתו.
אם ישנו אדם כזה בארץ (והאמת לא חסרים) זהו אדם כופר שלא מאמין בדת הקודש שלנו ובצו האלוקי לקבור אדם שלם,ולכן ככל הנראה אין לו זכות משמיים להקבר שלם ונשמתו תתעופף לה שם במרומים כמו פירורי הגוף שלו :old_smiley:
בכל זאת יש לי שאלה קטנה,מדוע קוברים אדם עטוף בטלית,מה הסיבה ההלכתית לזה?