HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: ShayAmzaleg1 על יוני 01, 2012, 06:34:54

כותרת: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: ShayAmzaleg1 על יוני 01, 2012, 06:34:54
בתקופה האחרונה אני חוקר ולומד הרבה על היהדות ועל ההסטורייה שלנו 

פגשתי מישהוא שאמר שהחוקים והעונשים בתורה מועתקים מחוקי חמבורי שנכתבו 500 שנה לפני מעמד הר סיני

החוקים והעונשים בתורה זהים מילה במילה לחוקי חמבורי למשל שן תחת שן . ניאוף . גניבה ממש הכל

האיש טען שאחרי חורבן בית ראשון בני ישראל הוגלו לבבל ושם החוקים של חמבורי שלטו ובני ישראל העתיקו את החוקים ועונשים לתוך ספר התנ"ך

צריך לזכור שגם מגילת אסתר הוכנסה רק בסוף לתוך התנ"ך

הינה חוקי חמבורי http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7%D7%99_%D7%97%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%99
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: אביר הקרנפים על יוני 01, 2012, 06:50:44
ראשית, זה חמורבי. ויש שאומרים עמורבי.

לעניין.
יש הרבה שמנסים להפריך את המסורת החזקה והמבוססת של היהודים שמעוגנת בכל כך הרבה הוכחות. אז הם מנסים למצוא כל תירוץ אפשרי כדי להסביר מאיפה היהודים שאבו את חוקיהם ותורתם. אז יש מי שאומר שהם "גנבו" מחמורבי. יש כאלה שאומרים שהם "העתיקו" מהמצרים. וכל זה בזמן שהתורה מפורשות אומרת לנו שלא להתנהג כמצרים וכעמים הסובבים אותנו.

חמורבי לא היה מלך אשור אלא משהו אכדי, אם אני זוכר נכון. או שאולי סרגון הראשון כבש את האימפריה של חמורבי. לא זוכר בדיוק. אבל חמורבי היה הרבה הרבה לפני שקמה ממלכת אשור. ואפשר אולי להקביל אותו לנמרוד המקראי או מישהו בסביבה. את החוקים שלו הוא בטח עיוות ממסורת החוקים של בני נח. ששם בן נח הייתה לו ישיבה ועבר נכדו גם ישב איתו בישיבה.

אמרתי אתמול למישהי ששאלה אותי.
טענות ותירוצים יש הרבה. אנשים יביאו לך הוכחות כאילו כביכול המדע והממצאים סותרים את התורה. בסופו של דבר, אפשר להסביר הכל לפי התורה. אם לומדים אותה כפי שצריך ללמוד אותה, על פי המסורת שעברה מאב לבן, מפי מי שכתב אותה.
מי שמחפש תירוצים, ירוץ לכל האתרים והמקומות שבהם יספקו לו את התירוצים שהוא כל כך אוהב. ואז אפשר להתפרע...
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: edu על יוני 01, 2012, 09:23:50
בראשית פרק ז

(ב) מִכֹּל הַבְּהֵמָה הַטְּהוֹרָה תִּקַּח לְךָ שִׁבְעָה שִׁבְעָה אִישׁ וְאִשְׁתּוֹ וּמִן הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר לֹא טְהֹרָה הִוא שְׁנַיִם אִישׁ וְאִשְׁתּוֹ:
רש"י בראשית פרק ז

(ב) הטהורה - העתידה להיות טהורה לישראל, למדנו שלמד נח תורה:
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: MAORO על יוני 01, 2012, 13:41:59
יש להם הרבה קישקושים ..
הם גם טוענים שיום שבת הוא העתקה של משהו שהיה נפוץ באזור וקראו לו שפטו או משהו כזה ..
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: UM-96 על יוני 01, 2012, 14:11:04
מה הפואנטה? את החוקים קיבלת בהר סיני מהקב״ה. הסיבה שחושבים שהעתקת את זה היא בדיוק ההוכחה, החוקים האלה כל כך מדויקים שמישהו שלא מאמין בהשם לא מבין איך בני אדם יכולים להביא חוקים כאלה.
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: לוחם יהודה על יוני 01, 2012, 16:04:07
עדיין לא הבנתי דבר אחד אצל האתאיסטים.
הם רובם הגדול נוטה לשמאלניות יתר, הרי לטענתם אין אלוקים, האדמה הזאת לא שייכת לאף אחד וכ' וכ' וגם ל"פלסטינים" מגיע להיות פה.

הכל טוב ויפה, אבל שאלה..
אם לפי הטענה שלהם אנחנו רק חתיכות בשר מהלכות והכל עניין של זמן עד שנתפורר או במילים אחרות, אין דין ואין דיין.
מה הופך רצח \ אונס \ גניבה \ גילוי עריות וכ' לדברים אסורים? למה שאתאיסט שומע על הורה שרצח את הילד שלו הוא מזועזע אבל שבעל חיים טורף את אחיו הוא לא מזועזע?

הרי אין חוקים ואין דין ואין דיין, מי קובע לנו איך להתנהג בעולם הזה? מי קבע שהדברים האלה אסורים? החברה? הקהילה?
למה שבן אדם עושה מעשה רע הוא מרגיש רע עם עצמו, איך המוח שלו שאחראי להפריש את ההורמון שגורם לתחושה הזו, יודע שעשית משהו רע?
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: Rafoe על יוני 01, 2012, 16:33:12

האיש טען שאחרי חורבן בית ראשון בני ישראל הוגלו לבבל ושם החוקים של חמבורי שלטו ובני ישראל העתיקו את החוקים ועונשים לתוך ספר התנ"ך
אם העתקנו את החוקים אחרי בית ראשון, אז מה היה בימי בית ראשון?
להזכירך - חוקי התורה היו קיימים מאות שנים לפני שבית ראשון בכלל נבנה.
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: MAORO על יוני 01, 2012, 16:42:46
הוא אומר שזה נכתב 500 שנה לפניי הר סיני.
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: Rafoe על יוני 01, 2012, 17:10:19
הוא אומר שזה נכתב 500 שנה לפניי הר סיני.
נכתבו 500 שנה לפני מעמד הר סיני, אך הועתקו לאחר חורבן בית ראשון.

אם כך על פי אילו חוקים חיו בישראל במהלך ממלכת ישראל של בית ראשון?
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: hebraic על יוני 03, 2012, 05:07:29
שי : ישנו דמיון כללי בין חוקים של כל העמים,יש גם דמיון בין חוקי חמורבי לחוקי אשנונא. ברגע שיש ציווילזציה שמתרכזת סביב שלטון מסוים הוא מנחיל חוקים שאמורים להגן על הנתינים בתחומי רכוש,שמירה על הביטחון הפרטי וכו'.

השאלה היא האם החוקים בתורה נובעים מחוקי חמורבי ?  כי אחרת אין כל דבר שאמור להרים גבה למראה דמיון כזה או אחר .

בוא ניקח "חוק" דומה ונבדוק את המניעים מאחוריו ..

בחוקי חמורבי אם אישה בוגדת בבעלה - היא והנואף איתה נידונים למוות על ידי השלכה לנהר  ("אשת איש כי תשכב עם איש אחר ונתפשה,יאסרו שניהם וישליכום לתוך המים")

גם ביהדות, הנואף והנואפת מוצאים להורג(עיין דברים יב:יב) ... לכאורה למי שמחפש דמיון בין החוקים,הוא מוצא את זה ... אבל להגיד ששניהם נובעים מאותה תפיסה ואותו מקור זה קשקוש , אם חוקרים קצת לעומק , מגלים כי בחוקי חמורבי התפיסה היא שהאישה הנואפת בגדה באדונה , שהיא רכושו ,ועל כן היא מומתת ...אך אם בעלה חפץ להחיותה ,היא לא יוצאת להורג (בתנאי שהנואף עימה גם לא יומת ) ,מדוע ? כי היא רכושו, הוא מחליט מה לעשות איתה, אך החוק מחייב דין שווה גם לנואף איתה.

ביהדות זה בכלל לא הדין ... אם הבעל חפץ שהאישה תחייה , זה לא רלוונטי, גם הבעל,וגם האישה ,שייכים לקב"ה , היא בגדה בקב"ה ולא הייתה נאמנה לברית הנישואין שלה, ולכן היא נענשת.
מאותה סיבה ,אם אישה מעוניינת להתגרש מבעלה ביהדות, אע"פ שלכתחילה מנסים לשכנע את הזוגות להשלים, זה זכותה ...היא לא רכוש של בעלה, ואם הבעל מסרב לתת גט , כופין אותו גם במלקות .
אם כן אנחנו רואים הבדל מהותי בחשיבה מאחורי הקשר נישואין בחוקי חמורבי ובחוקי התורה ,  בחוקי חמורבי ,כמו בהרבה תרבויות מזרחיות אחרות האישה היא רכוש הגבר,לטוב ולרע...אם הוא רוצה לסלוח לה,הוא רשאי . ביהדות זה כלל לא תלוי בבעל .

דוגמא נוספת להמחשת הבדלי התפיסות - בחוקי חמורבי ישנו ענישה של עבד על ידי קציצת אוזן , וביהדות (עיין שמות כא: ה-ו) עבד עברי שרוצה להשתעבד לאדונו לעולם נרצע באוזנו , לכאורה ,שוב"דמיון" ,לרוצה למצוא את זה ,אך אם אתה חופר קצת עמוק יותר,אתה רואה שהנוסח בחמורבי הוא "אם אמר יאמר עבד אל אדוניו, לא אדוני אתה, ויקצץ את אזנו" זאת אומרת, קציצת האוזן היא עונש מובהק,על מרידת עבד באדונו.
נביא את פסוקי התורה להראות את ההבדל "כִּי תִקְנֶה עֶבֶד עִבְרִי שֵׁשׁ שָׁנִים יַעֲבֹד וּבַשְּׁבִעִת יֵצֵא לַחָפְשִׁי חִנָּם...וְאִם-אָמֹר יֹאמַר הָעֶבֶד אָהַבְתִּי אֶת-אֲדֹנִי אֶת-אִשְׁתִּי וְאֶת-בָּנָי לֹא אֵצֵא חָפְשִׁי.  וְהִגִּישׁוֹ אֲדֹנָיו אֶל-הָאֱלֹהִים וְהִגִּישׁוֹ אֶל-הַדֶּלֶת אוֹ אֶל-הַמְּזוּזָה וְרָצַע אֲדֹנָיו אֶת-אָזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ וַעֲבָדוֹ לְעֹלָם. "
ביהדות מדובר על משהו אחר לחלוטין, עבד לזמן מוגבל, שמעוניין להשתעבד לאדונו (ולא למרוד) נרצע , ולמה?  כעונש על זה שהוא ממיר את חירותו ועבדותו לקב"ה , בעבדות לבשר ודם , נצטט מרש"י (שמות כא שם) "ומה ראה אזן להרצע מכל שאר אברים שבגוף (מכילתא) אמר ר' יוחנן בן זכאי אזן זאת ששמעה על הר סיני לא תגנוב והלך וגנב תרצע, ואם מוכר עצמו אזן ששמעה על הר סיני כי לי בני ישראל עבדים והלך וקנה אדון לעצמו תרצע, ר"ש היה דורש מקרא זה כמין חומר (ר"ל קשר צרור מבושם שתולין בצואר לתכשיט) מה נשתנו דלת ומזוזה מכל כלים שבבית אמר הקב"ה דלת ומזוזה שהיו עדים במצרים כשפסחתי על המשקוף ועל שתי המזוזות ואמרתי (ויקרא כה) כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם ולא עבדים לעבדים והלך זה וקנה אדון לעצמו ירצע בפניהם "

וכך הוא בכל העניינים ...ההבדלים הרעיוניים בין החוקים הכביכול דומים הללו הם רבים מאד, ולטעון שחוקי התורה האלו נשאבו מתוך חוקי חמורבי,אשנונא,או אחרים במזרח הקדום זה נסיון להפיק את המצוי מהרצוי כדי שיתאים למשאלת ליבם של הטוענים. יש הבדלים מהותיים.
כותרת: בעניין: חוקי ועונשי התורה נגד חוקי חמבורי של מלך אשור
תגובה על ידי: zelhar על יוני 03, 2012, 10:59:35
ראשית, זה חמורבי. ויש שאומרים עמורבי.

לעניין.
יש הרבה שמנסים להפריך את המסורת החזקה והמבוססת של היהודים שמעוגנת בכל כך הרבה הוכחות. אז הם מנסים למצוא כל תירוץ אפשרי כדי להסביר מאיפה היהודים שאבו את חוקיהם ותורתם. אז יש מי שאומר שהם "גנבו" מחמורבי. יש כאלה שאומרים שהם "העתיקו" מהמצרים. וכל זה בזמן שהתורה מפורשות אומרת לנו שלא להתנהג כמצרים וכעמים הסובבים אותנו.

חמורבי לא היה מלך אשור אלא משהו אכדי, אם אני זוכר נכון. או שאולי סרגון הראשון כבש את האימפריה של חמורבי. לא זוכר בדיוק. אבל חמורבי היה הרבה הרבה לפני שקמה ממלכת אשור. ואפשר אולי להקביל אותו לנמרוד המקראי או מישהו בסביבה. את החוקים שלו הוא בטח עיוות ממסורת החוקים של בני נח. ששם בן נח הייתה לו ישיבה ועבר נכדו גם ישב איתו בישיבה.

אמרתי אתמול למישהי ששאלה אותי.
טענות ותירוצים יש הרבה. אנשים יביאו לך הוכחות כאילו כביכול המדע והממצאים סותרים את התורה. בסופו של דבר, אפשר להסביר הכל לפי התורה. אם לומדים אותה כפי שצריך ללמוד אותה, על פי המסורת שעברה מאב לבן, מפי מי שכתב אותה.
מי שמחפש תירוצים, ירוץ לכל האתרים והמקומות שבהם יספקו לו את התירוצים שהוא כל כך אוהב. ואז אפשר להתפרע...
חמורבי היה מלך בבל. אומרים שהוא השתייך לשושלת האמורית שהשתלטה על האזור וזה היה בערך בתקופת אברהם אבינו. לכן יש שמזהים את חמורבי עם אמרפל מספר בראשית. סרגון היה מלך אכד ונחשב לקיסר הראשון בתולדות האנושות. הוא קדם לחמורבי אני חושב שבאיזה אלף שנה. יש שמזהים אותו עם נמרוד מספר בראשית.

"חוקי חמורבי" למעשה היו החוקים המקובלים בארם נהריים משחר ההיסטוריה, אבל חמורבי הציב עמודים שעליהם חרוטים החוקים ברחבי האימפריה ולכן קיבלו את שמו. יש הבדלים גדולים מאוד בין חוק חמורבי לחוק המקראי. למשל בחוקי חמורבי מי שהורג בן של אזרח אחר הורגים לו את הבן שלו כעונש. רופא שבטעות מעוור עין של מטופל מוציאים לו את העין שלו. יש גם כל מיני עברות שהעונש עליהן היא סירוס.