HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: MAORO על מאי 21, 2012, 23:26:01
-
האם זה נכון שאדם יחזיק בעבד / משרת (יהודי/לא יהודי,תתייחסו לשניהם) בביתו ?
ברמה היפותטית כן ? אני דיי בטוח שזה לא חוקי ..
-
לא חוקי במדינת ישראל התשע״ב אצלנו יהיה חוקי כי אנחנו נבנה מדינה עפ״י התורה.
-
עבד עבד, לא חוקי. משרת, חוקי ואפילו מצוי בבתיהם של עשירים.
ובמקומות אחרים....
מוסד העבדות חי וקיים. יחי מוסד העבדות!
-
מה ההבדל בעצם בין עבד למשרת ?
-
מה ההבדל בעצם בין עבד למשרת ?
משרת מקבל שכר. לאמא שלי ולמשפחה שלה היו משרתים שהם גרו בנכר.
-
ועבד עובד ולא מקבל שום דבר ? או שמגורים + אוכל ושתייה זה השכר שלו ?
-
בס"ד
תנאי הכניעה של הגויים ליהודים הם קבלת ז' מצוות, מיסים ועבדות,
כך גם גר תושב שרוצה להתגורר בא"י מחוייב לעמוד בתנאים אלה.
-
בגלל זה אני שואל ..
-
ועבד עובד ולא מקבל שום דבר ? או שמגורים + אוכל ושתייה זה השכר שלו ?
מחיה. זה מה שעבד מקבל. מקבל אוכל לפי החלטת האדון. מקבל מגורים לפי החלטת האדון וכו'.
-
מי שבעד החזרת העבדות תזכרו שזה אומר שאתם עשויים למצוא את עצמכם או את קרוביכם עבדים.
-
אח שלי מה שכתוב בתורה זה מה שיש זה לא משנה מה אנחנו רוצים או לא רוצים.
-
לא יודע אם יהיה מצב של עבד יהודי ..
-
לא יודע אם יהיה מצב של עבד יהודי ..
יהיה גם יהיה בע״ה.
-
המצב היחיד של עבד עברי בתורה זה כאשר הוא גונב ולא יכול לשלם חזרה את הגנבה.
ככה שקשה לראות מצב בו נהפוך לעבדים.
-
לפי דעתי שום בן אנוש על פני האדמה לא צריך להיות עבד.
עבדות זאת המצאה אנושית ולא אלוקית.
אפילו עבדות שמתארים בתורה את בני ישראל,היא לא העבדות שאנחנו מכירים.
העבדות על פי התורה שהאדם עובד את האלוהים היא מתוך חופש בחירה בלבד!
בשביל זה אלוהים ברא את האדם שונה משאר הבריאות,ולאדם נתן חופש בחירה.
החוקים שהוא לאדם (התורה ומצוותיה),היא לא כי הוא רוצה לשעבד אותנו,אלה בגלל שהוא אוהב את היצירה שלו (האדם).
התורה והמצוות הם בסך הכל הוראות הפעלה נכונים כיצד לתפעל את גלגל העולם,לנו בני האדם הוא נתן את הזכות הזאת למשול בשאר הבריאות (דומם,צומח,וחי(החיות),ולא מתוך רצון שנשעבד אותם,אלה כי הוא ברא את האדם שהוא יוכל לדאוג לשאר הבריאות שמפותחים פחות.
-
לפי דעתי שום בן אנוש על פני האדמה לא צריך להיות עבד.
עבדות זאת המצאה אנושית ולא אלוקית.
אפילו עבדות שמתארים בתורה את בני ישראל,היא לא העבדות שאנחנו מכירים.
העבדות על פי התורה שהאדם עובד את האלוהים היא מתוך חופש בחירה בלבד!
בשביל זה אלוהים ברא את האדם שונה משאר הבריאות,ולאדם נתן חופש בחירה.
החוקים שהוא לאדם (התורה ומצוותיה),היא לא כי הוא רוצה לשעבד אותנו,אלה בגלל שהוא אוהב את היצירה שלו (האדם).
התורה והמצוות הם בסך הכל הוראות הפעלה נכונים כיצד לתפעל את גלגל העולם,לנו בני האדם הוא נתן את הזכות הזאת למשול בשאר הבריאות (דומם,צומח,וחי(החיות),ולא מתוך רצון שנשעבד אותם,אלה כי הוא ברא את האדם שהוא יוכל לדאוג לשאר הבריאות שמפותחים פחות.
מה אתה מדבר שטויות זה מפורש בתורה- עבד עברי הנמכר בגניבתו לאחר 6 שנים יוצא לחופשי אלא אם מחליט להשאר ורוצוים את אזנו. עבד נכרי צריך למול אותו והכל....
הדוגמאות רבות מספור...
-
אני יגיד לך יותר מזה , נראה לי אפילו שמי שלא היה משלם את החוב שלו היה הופך לעבד.
-
מה אתה מדבר שטויות זה מפורש בתורה- עבד עברי הנמכר בגניבתו לאחר 6 שנים יוצא לחופשי אלא אם מחליט להשאר ורוצוים את אזנו. עבד נכרי צריך למול אותו והכל....
הדוגמאות רבות מספור...
גם זה לא נחשב עבדות,זה סוג של עונש או תיקון על חטא שהאדם עשה.
אמרתי העבדות בתורה שונה מהעבדות שאנחנו מכירים מהתרבות של הגויים,שהם משעבדים אנשים למען טובתם האישית.
כתבתי מקודם,המילה עבדות והעבדות עצמה היו קיימות תמיד,אבל העבדות שמתכוונים בתורה,היא לא למען תועלת אישית.
-
אז מה מביאים עבד סתם לכיף כדי לכלכל אותו?
אם יהודי גנב ואין לו איך להחזיר את הגניבה הוא משתעבד חד וחלק כדי להחזיר את החוב, אותו דבר אצל לווה.
ועבד נכרי למה לוקחים אותו? סתם משעמם לבנאדם אז הוא מביא אותו כדי שיהיה עוד פה להאכיל? לא, הוא קונה אותו כדי להשתמש בו נטו לטובתו האישית.
-
המצב היחיד של עבד עברי בתורה זה כאשר הוא גונב ולא יכול לשלם חזרה את הגנבה.
ככה שקשה לראות מצב בו נהפוך לעבדים.
ועל חוב לא נפרע אין מצב שהופכים פושט רגל לעבד ?
-
אז מה מביאים עבד סתם לכיף כדי לכלכל אותו?
אם יהודי גנב ואין לו איך להחזיר את הגניבה הוא משתעבד חד וחלק כדי להחזיר את החוב, אותו דבר אצל לווה.
ועבד נכרי למה לוקחים אותו? סתם משעמם לבנאדם אז הוא מביא אותו כדי שיהיה עוד פה להאכיל? לא, הוא קונה אותו כדי להשתמש בו נטו לטובתו האישית.
עוד הפעם...!
העבדות על פי התורה היא לא העבדות שאתה מכירים.
על פי העבדות שבתורה ,אדם ראשי להפוך לעבד מרצונו על מנת להחזיר חוב או שהוא גנב משהו.
העבדות השניה שאתה מדבר עליה היא עבדות שעברי מביא נוכרי שיעבוד את אדמתו או ביתו על מנת שהוא העברי יהיה פנוי לעבודת השם.
גם הדוגמאות הראשונה וגם השניה היא לא למען תועלתו האישית של המשעבד.
אדם שמשעבד למען תועלתו האישית ולא למען עבודת השם,אז הוא בעצם לא מקיים את התורה,וחיי חיים של גויים שכל מהותם היא לשעבד בשאר בני האדם למען עצמם.
-
עוד הפעם...!
העבדות על פי התורה היא לא העבדות שאתה מכירים.
על פי העבדות שבתורה ,אדם ראשי להפוך לעבד מרצונו על מנת להחזיר חוב או שהוא גנב משהו.
העבדות השניה שאתה מדבר עליה היא עבדות שעברי מביא נוכרי שיעבוד את אדמתו או ביתו על מנת שהוא העברי יהיה פנוי לעבודת השם.
גם הדוגמאות הראשונה וגם השניה היא לא למען תועלתו האישית של המשעבד.
אדם שמשעבד למען תועלתו האישית ולא למען עבודת השם,אז הוא בעצם לא מקיים את התורה,וחיי חיים של גויים שכל מהותם היא לשעבד בשאר בני האדם למען עצמם.
אוי נו באמת...
-
נעשה קצת סדר. במחילה.
על פי התורה יש מצב של עבדות במושג הרחב. נח קילל את חם שצאצאיו יהיו עבדי עבדים. לא סתם עבדים.
אליעזר היה עבד אברהם. מקנת כספו וכו'. כמו כן ליצחק ויעקב היו עבדים ושפחות, מקנת כסף.
בני ישראל היו עבדים במצרים. לאחר מכן אמר להם ה' שכל עוד יהיו עבדים לו, לא יהיו עבדים לאף אחד אחר. אבל כל האחרים יהיו להם לעבדים.
וכאן יש הבדל גדול בין עבד עברי לעבד כנעני. כל העניין של עבד עברי הוא חינוך. מי שקונה עבד עברי לא עושה את זה ממש לתועלתו האישית. נכון שהעבד העברי צריך לעבוד את אדוניו באמונה וכו' אבל אסור להכותו וצריך לדאוג לו לתנאים טובים. לדוגמא, אם יש בבית רק כרית אחת, העבד העברי ישן עם הכרית והאדון בלי.
מה המטרה אם כן?
-חינוך! אדם שהתקלקל עד כדי כך שגנב מישהו אחר ובזבז את הכל שאינו יכול להחזיר, מוכרים אותו שיגור בעל כרחו אצל אדם ירא שמים. שיעבוד אותו וילמד מהנהגותיו. ולכן הוא יוצא בשמיטה. שהרי אינו עבד של ממש.
בשונה מעבד כנעני שהוא מקנת כסף אמיתית. והוא וכל גוריו עבדים לעולם לאדון היהודי. ומותר לאדון היהודי להכות את עבדו הכנעני. מותר להכותו כל כך חזק, שסייגה התורה שעבד כנעני יוצא בשן ועין. כלומר, מותר לך להכות את העבד חזק, אבל אסור להזיק אותו מום קבוע בעשרים וארבעה ראשי אברים שמוזכרים במקורות.
ועבד כנעני משרת את אדונו בכל דרך שתביא תועלת לאדונו ולטובתו האישית (של האדון) בלבד.
אם רק תרצה, תראה שהעבדות קיימת ומבוססת היטב בתורה. אבל עבד עברי אינו עבד של ממש.
-
אביר, הדוגמא שהבאת על עבד עברי עם הכרית. מה היה קורא אם בפועל העבד היה זוכה ליחס אחר? נניח ליחס של עבד כנעני, למי היה יכול לפנות?הרי הוא עבד.
-
אני לא בקי בעניין הזה אבל אני מניח שלבית דין. בנוגע אם צריך עדים וכמה לא יודע להגיד לך.
-
האם אסור לאדון להמית עבדים מיותרים ? או עבדים מרדניים ?
-
מעיף אותם לאלף עזאזל בשביל מה להרוג. חוץ מזה שהם רכושו אז אני לא רואה סיבה שלא...
-
האם מותר להרבות אותם כמו שעושים לבהמות כדי לפתח גזע שטוב לעבודה ?
-
חחח למה יש לך תכנונים לשלב כושים בסינים?
-
אני נגד עבדות.
-
אז מה כל השאלות?
-
אז מה כל השאלות?
מעניין אותי לדעת בייחוד מפי מי שטוען שהוא בעד החזרת מוסד העבדות.
-
לא מעניין אותי שום מוסד ושום בלבול שכל אחר מעניין אותי מה שכתוב בתורה. יש בזה הרבה הגיון-אם מישהו גנב ממך ולא יכול להחזיר במקום שיכניסו אותו לכלא ואתה תאכל אותה אז הוא יחזיר לך את הגנבה בשיעבוד.
-
הוא לא מחזיר לך את הגנבה בשיעבוד. כי אז תתעמר בו. מוכרים אותו לאדם ירא שמים כדי שיתחנן וילמד. אתה מקבל את הכסף מהמכירה.
כמובן שהאדון יכול להתנהג שלא כשורה. גם אב ומורה ובעל ואשה וחבר יכולים לנהוג שלא כשורה. לכן יש לנו תורה שאומרת מה לעשות בכל מצב.
בוודאי שאדון יכול להרביע את עבדיו הכנענים ואף לתת שפחה כנענית לעבדו העברי.
לא נראה לי שהורגים עבד כנעני סתם בגלל קריזה. אבל אם ביצע פשע (נגיד אנס/שכב עם אשת/בת אדוניו) או משהו כזה, לוקח אותו אדוניו לבית הדין והורגים אותו. על דברים אחרים אפשר להלקות אותו אבל להזהר לא להטיל בו מום. בכלל, היהדות נגד הטלת מומים בבהמות וחיות. כמו כן היהדות מטילה איסור על סירוס של חיות. כולל אורקים.
-
יש הלכות לעבדים ?
-
יש הלכות על כל דבר ולכל דבר ביהדות. התורה מקיפה את כל תחומי החיים. התורה אומרת לנו איך לאכול, כיצד לשתות, לישון, לדבר ואפילו לחשוב!
יש הלכות כיצד לנהוג בעבדים והלכות כיצד עבדים אמורים לנהוג.
-
מותר להרביע גם קרובים מדרגה ראשונה ?
-
מותר להרביע גם קרובים מדרגה ראשונה ?
תנסה.
-
תנסה.
אם אתה לא יודע מי שמרביע כלבים גזעיים למשל עושה זאת כדי לחזק את התכונות שהם מבקשים לטפח. אבל כמובן שזה מנהג בעייתי שמוביל לשכיחות גבוהה של בעיות בריאותיות חמורות בכלבים גזעיים.
-
נשמע לא רע.. דווקא לא יזיקו לי כמה עבדים..
-
בייחוד עבד מגזע "מייקל ג'ורדן".
-
מותר להרביע גם קרובים מדרגה ראשונה ?
גם אם לא היה עבד שלך, יש עליו איסור עריות ככל בן נח.
ועבד כנעני חייב במצוות כאשה. מה שאומר שאסור.
-
קללה עליך להחזיק משרת יהודי. וגוי בכלל... לתת לו אגורה?
-
מי שיש לו את הכסף להחזיק משרת יהודי, למה לא לפרנס יהודי ?