HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: רחמים על מאי 19, 2012, 22:05:57
-
אתם מתאבלים ביום ירושלים ?
-
ח״ו זה יום של שמחה כמעט לפי כל הדעות (אם לא לפי כל הדעות) לא או רים תינון ונפילת אפיים (על אף שיש חרדים שאומרים, אני לא חושב שיש כאלה שמתאבלים ביום הזה). זה יום גדול! נעשה נס לעם ישראל!
-
לא חושב שיש על מה להתאבל, אבל היום הזה הוא לעג וצחוק מעם ישראל.
הרי ברור לכולנו שירושלים לא באמת שוחררה.
מאות אלפי גויים שונאי ישראל שורצים בה, ועשרות כנסיות ומסגדים עומדים על תילם בעיר הקודש שלנו.
יהודים לא יכולים להכנס למקומות מסויימים בעיר העתיקה, אז איפה כאן השחרור?
-
לא חושב שיש על מה להתאבל, אבל היום הזה הוא לעג וצחוק מעם ישראל.
הרי ברור לכולנו שירושלים לא באמת שוחררה.
מאות אלפי גויים שונאי ישראל שורצים בה, ועשרות כנסיות ומסגדים עומדים על תילם בעיר הקודש שלנו.
יהודים לא יכולים להכנס למקומות מסויימים בעיר העתיקה, אז איפה כאן השחרור?
האם זה נכון שלפי עד ראש חודש סיון , לא נוהגים אבלות של ספירת העומר ?
והאם זה נכון שלפי מנהג הספרדים שנוהגים לפי האר"י הקדוש , שהאבלות של ספירת העומר זה עד חג השבועות ?
-
האם זה נכון שלפי עד ראש חודש סיון , לא נוהגים אבלות של ספירת העומר ?
והאם זה נכון שלפי מנהג הספרדים שנוהגים לפי האר"י הקדוש , שהאבלות של ספירת העומר זה עד חג השבועות ?
אני יודע שזה רק בעניין של להסתפר ולהתגלח. אני למשל בלי נדר מחמיר עד שבועות (כלומר עדיין לא הסתפרתי והתגלחתי) לא בגלל שאני איזה מקובל אלא מהסיבה הפשוטה שלא גדל לי זקן ויש לי רק קצת שפם והשיער לא ממש מפריע לי ככה שאני לא רואה סיבה למה לא להמשיך.
-
אני יודע שיש כמה מזרוחניקעס שנוהגים ב"חגי" המדינה כאילו זה חגים יהודיים ואומרים הלל ולא אומרים תחנון. וזה מטופש ואווילי.
הימים היחידים שלא אומרים בהם תחנון זה ימים שנקבעו בתורה או על ידי הנביאים והתנאים. וזהו!
ברור שאף מתייוון טמא לא יכול לקבוע יום שבו לא אומרים תחנון. איזו סמכות הלכתית יש למתייוונים לקבוע מתי אומרים תחנון ומתי הלל ?
יש לנו את הימים בהם מתאבלים על ירושלים. יש ארבעה צומות. יש את ימי בין המצרים.
וימי שמחה, גם יש. ימים שנקבעו בתורה או מדברי סופרים. וזהו!
-
אני יודע שיש כמה מזרוחניקעס שנוהגים ב"חגי" המדינה כאילו זה חגים יהודיים ואומרים הלל ולא אומרים תחנון. וזה מטופש ואווילי.
הימים היחידים שלא אומרים בהם תחנון זה ימים שנקבעו בתורה או על ידי הנביאים והתנאים. וזהו!
ברור שאף מתייוון טמא לא יכול לקבוע יום שבו לא אומרים תחנון. איזו סמכות הלכתית יש למתייוונים לקבוע מתי אומרים תחנון ומתי הלל ?
יש לנו את הימים בהם מתאבלים על ירושלים. יש ארבעה צומות. יש את ימי בין המצרים.
וימי שמחה, גם יש. ימים שנקבעו בתורה או מדברי סופרים. וזהו!
מה אתה מבלבל בשכל? יש רב חרדי שמלמד גמרא אצלנו והוא אמר לי שלא להגיד תחנון ביום הזה ואני עצמי ראיתי אותו שנה שעברה שהוא לא אמר תחנון וזה לא איזה אחד בררה, אני מדבר איתך רב רציני. הוא אומר שנעשה לנו נס גדול וקשה מאוד להכחיש שנעשה לנו נס גדול. אתה יודע שאם יש איזושהי קהילה שנעשה לה נס ביום מסוים הם לא אומרים בו תחנון? מאיפה אתה קובע שרק הימים שנקבעו הם הימים שלא אומרים בהם תחנון?
יש לחלבים ב13 בסיוון יום שנעשה להם נס והם לא אומרים עד היום תחנון ויש גם יום שנקרא פורים סרגוסה שנעשה לאנשי העיר סרגוסה בספרד נס והם לא אומרים בו תחנון. ביום ירושלים ה׳ עשה לנו נס גדול, זה שמאז אנחנו קילקלנו את שה ונתנו לערבים זכויות יתר בירושלים זאת בעיה שלנו אבל זה לא מפחית אפילו במעט מגודל הנס שנעשה לנו!
-
אל תפגע בכבודם של אלה שקבעו את יום החג בסרגוסה, ותשווה אותם לאלה שקבעו את יום ירושלים.
-
אין שום קשר לפגיעה פשוט הוכחתי שימי שמחה לא נקבעו ע״י חזל בלבד.
-
ימים שנוגעים לכל עם ישראל, כן.
ואולי בסרגוסה קבעו גדולי הדור שבאותו מקום יום שמחה. מה שאין כן איזה מתייוונים פושעים שקבעו איזה יום וכל המזרוחניקעס רוקדים ושמחים שהמתייוונים קבעו להם יום חג.
-
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/238221
אז נראה לי שגם מבחינה פוליטית של אנשי הימין , בנושא הלכה יש מחלוקת בין רבנים .
-
זה בדיוק מה שאמרתי. ה׳ עשה לנו ניסים ואנחנו צריכים להודות לו. ה׳ העביר את ירושלים לידינו ועזר לנו לנצח צבאות גדולים בהרבה משלנו בקרבות שעד היום לומדים אותם. אנחנו בטיפשותנו העברנו את הר הבית לווקף ונתנו לערבים זכויוית יתר מול היהודים בעיר. ובכל זאת זה לא מפחית כהוא זה מהנס הגדול שעשה לנו ה׳!
-
לדעתי יש לחגוג את החג הזה. למרות שירושלים עדיין לא שוחררה, חשוב להמשיך ולהדגיש לאוייב שזו עדיין בירת ישראל הקדושה, וכמובן לזכר החללים הקדושים שנטבחו באכזריות ע"י האוייב הערבי ימח שמו.
-
לדעתי יש לחגוג את החג הזה. למרות שירושלים עדיין לא שוחררה, חשוב להמשיך ולהדגיש לאוייב שזו עדיין בירת ישראל הקדושה, וכמובן לזכר החללים הקדושים שנטבחו באכזריות ע"י האוייב הערבי ימח שמו.
כמו שכבר כתבתי בכמה וכמה מקומות אחרים. יש יום שקבעו חז"ל לקונן בו על הרוגי בית ישראל ועל צרות עם ישראל. וזה תשעה באב. ונראה שהגדולים בכל הדורות קבעו את הקינות על מסעי הצלב ואפילו על השואה, בתשעה באב.
אין ספק שצריך להדגיש לאוייב שירושלים היא בירתנו. אבל את ימי החג והאבל שלי, לא המתייוונים קובעים.
-
לא המתיוונים קבעו כי אם גדולי דור.
-
כגון ?
וד"א , לא נראה לי שמותר על כל דבר להתחיל להגיד הלל ...
יש עוד דרכים להלל את הקדוש ברוך הוא גם בלי ספק ברכות לבטלה.
-
אחי לדעתנו ההולכים לפי מרן אין להגיד הלל באף אחד מן הימים האפה. אני למשל ביום העצמות אמרתי תחנון והכל ולא אמרתי הלל כי אני לא רואה ביום הזה משהו שיש לחגוג אותו. את זה שהגענו לארץ כמובן שיש לחגוג וגם את הניסים שה׳ עשה לנו במלחמת השחרור אבל ספציפית ביום ה׳ באייר אין שום דבר לחגוג. לעומת זאת יום כ״ח באייר הוא יום חג גדול ליהודים שה׳ עשה לנו נס והחזיר לנו את ירושלים לאחר 2000 שנה.
-
עדיין לא קיבלנו בחזרה את ירושלים ..
אני יודע שיש רבנים שחזרו לישיבות בעיר העתיקה , ובירכו מציב גבול אלמנה , אבל ירושלים לא ממש חזרה .
הכתר של ירושלים , בית המקדש , הוא עיקר היחול לירושלים , ולצערינו הרב עדיין לא זכינו (נכון לשעה 22:38 ).
לא זכינו לירושלים נקייה מגויים , ולמעשה , יהודים רבים הותקפו בדרכם לכותל בשנים האחרונות , קשה לי להסכים איתך אחי .
-
עדיין לא קיבלנו בחזרה את ירושלים ..
אני יודע שיש רבנים שחזרו לישיבות בעיר העתיקה , ובירכו מציב גבול אלמנה , אבל ירושלים לא ממש חזרה .
הכתר של ירושלים , בית המקדש , הוא עיקר היחול לירושלים , ולצערינו הרב עדיין לא זכינו (נכון לשעה 22:38 ).
לא זכינו לירושלים נקייה מגויים , ולמעשה , יהודים רבים הותקפו בדרכם לכותל בשנים האחרונות , קשה לי להסכים איתך אחי .
נו ואשמת מי זה? ה׳ נתן לנו את ירושלים ויכלנו לעשות בה מה שאנו חפצים כולל לגרש את הערבים ולנתוץ את הגילולים על הר הבית.
-
לא המתיוונים קבעו כי אם גדולי דור.
איזה גדול דור קבע את "יום ירושלים"? להזכירך, יום ירושלים האמיתי הוא תשעה באב. שכך כתוב בתנ"ך: זכור ה' את יום ירושלים, האומרים ערו ערו עד היסוד בה... ועד שירושלים לא תבנה ותכונן ותנוקה מאורקים ועבודה זרה, יום ירושלים האמיתי (ט' באב) הוא יום אבל.