HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: אביר הקרנפים על מאי 12, 2012, 23:01:18
-
רציתי לפרסם פה הודעה ולתת את הקרדיט לסולג'ר אוף גאד ששלח לי את זה בהודעה פרטית.
והנה זו עוד נקודה שראוי לתת עליה את הדעת. לכל מי שטוען לשוויון וחושב שאין זו מדרך היהדות לתת מידות ודרגות ופירמידה בעולם בני האדם כפי שהשמאלן הליברל רואה אותו.
ובנוסף לכל הדוגמאות וההשוואות שהבאנו בשרשורים רבים, דוגמאות מן התנ"ך ומן התלמוד, הנה הקטע מתוך מורה נבוכים לנשר הגדול, הרמב"ם.
"והנני מפרש לך זה המשל אשר חדשתי לך ואומר, אמנם אשר הם חוץ למדינה הם כל איש מבני אדם שאין לו אמונת דת, לא מדרך עיון ולא מדרך קבלה, כקצות התורן, המשוטטים בצפון, והכושיים, המשוטטים בדרום, והדומים להם מאשר אתנו באקלימים האלה. ודין אלו כדין בעלי חיים שאינם מדברים, ואינם אצלי במדרגת בני אדם, ומדרגתם בנמצאות - למטה ממדרגת האדם ולמעלה ממדרגת הקוף, אחר שהגיע להם תמונת האדם ותארו והכרה יותר מהכרת הקוף"
פה הרמב"ם מדמה את הכושים למעל הקוף ומתחת לאדם.
קרדיט לסולג'ר אוף גאד.
-
הוא מדבר על אנשי פרא בלי קשר לגזע, לכן הוא גם מונה את 'המשוטטים בצפון'.
-
זה בדיוק גזע. בהנחה שהוא מדבר על צוענים או לאפים...
-
בתרגום ר"י קפאח הוא מדבר על תורכים במקום "המשוטטים בצפון".
בתרגום שווארץ זה "סודאנים" במקום "כושים".
-
מדינת הרצל הייתה שמה את הרמב"ם בתא גזים
-
מדינת הרצל הייתה שמה את משה רבינו בתא גזים על שהרג מצרי כדי להציל את אחיו. ראו מה עשו לשלום אייזנר שהכה גוי טמא תומך מחבלים...
ראו מה עשו ליורם שקולניק, לשי דרומי וכו'.
כמו כן מדינת הרצל הייתה מענישה קשות את דוד מלך ישראל, יהודה המכבי, בר כוכבא וכל הגיבורים הקדומים שהיא מתהללת בהם... וכל זה בגלל שהם ידעו לכסח את אויבי ישראל. כולל הבוגדים שהיו בקרבנו...
-
הגזענווות הימנית עולה: במסכת סוטה נאמר שהקב"ה התחרט על קיומם של הערבים והכשדים
-
מסכת סוכה אם אני זוכר נכון.
-
הרמב"ם זצוק"ל משווה כאן את כל מי שרחוק מהאמת ונולד בדמות אדם למעל הקוף אך פחות מאדם. לא רק את הכושים. גם את הלבנים הגוים, FOR THE RECORD .
הנקודה שלו היא ביאור למשל שהוא נתן לעיל שיש כאלו שהשיגו את האמת ב'דרגות' כאלו ואחרות ,ויש כאלו שכלל לא השיגו,והוא דימה את זה במשל את בעלי האמת לדרגותיהם או מגמתם להשיגה לכאלה שנמצאים עם המלך בארמון,כאלו שנמצאים בפרוזדור,וכו' ויש כאלו שכלל מגמתם היא אחרת מהארמון ,ויש כאלו שלא בארמון אך רוצים להיות שם וכו'. . פה בקטע המצוטט הוא פשוט נותן דוגמא למשל שהוא הביא לאלו שמגמתם היא אחרת ולא מנסים ללכת אל הארמון כלל
ממליץ לעיין בזה כנדרש מורה נבוכים חלק שלישי פרק נא.