HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: לוחם יהודה על אפריל 18, 2012, 23:19:04
-
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000742155
כולכם יודעים את העמדה שלנו (או שלי ושל רובנו לפחות) כלפי התנועה הציונית האדומה.
אבל השואה בגלל שהתגרו בהיטלר? גם אם "התגרו", אם לא היו "מתגרים", לא הייתה שואה? המן רצה להשמיד את היהודים כי מרדכי התגרה בו או כי הייתה גזירת השמד על עם ישראל? לאורך כל הדורות אמרו הרבנים שהשואה הייתה גזירת השמד על עם ישראל, אז מה עכשיו הציונים שמציונים?
שטיינמן אמר כי "יש לדעת שלא להתגרות באויבים הרוצים לכלותינו ... כי כידוע לפני השואה ניסו הציונים להתגרות בהיטלר הצורר יימח שמו ולהטיל סנקציות נגד מדינת גרמניה, אולם החרדים לדבר ה' התנגדו וסברו שאל לנו להתגרות בו, שזה רק יכול להגדיל את הסכנה עלינו ושלא לטובתנו
זה רק אני או שמשנת נטורי קרתא זולגת לאט לאט לכל העדה החרדית?
תבינו, הציונים הם הציונים, אף אחד לא אוהב אותם.. אבל בגלל השנאה לציונים צריך לתפוס עמדה של התפרסות לגויים (קרי נטורי חרטא) ?
לא מבין את זה..
-
השואה היתה בגלל ההתבוללות של היהודים בתוך הגוים וגם בגלל שהיתה הרבה רפורמה אז , יכול להיות שהתבוללות והתערבבות עם הגוים זה היה סוג של התגרות.
-
אני מוכן לחתום לך שכל מה שהרב אומר זה אמת. גם אם אתה לא מבין את זה אני מבטיח לך שאם הוא באמת אמר את זה-הוא יודע מה הוא אומר. (אגב אני בעצמי כמובן לא מסכים איתו).
-
אני מוכן לחתום לך שכל מה שהרב אומר זה אמת. גם אם אתה לא מבין את זה אני מבטיח לך שאם הוא באמת אמר את זה-הוא יודע מה הוא אומר. (אגב אני בעצמי כמובן לא מסכים איתו).
אני יודע שמדובר פה בצדיק גדול ותלמיד חכם קדוש, בגלל זה אני נזהר.. אבל אני לא מסכים עם הגישה הזו שמיום ליום תופסת עוד ועוד קהילות בעולם החרדי-אשכנזי. וחבל. למה להם להתעסק בפוליטיקה? עם כל הכבוד, מה הראיון הזה נתן? אני מנסה להזהר בדברי ולא חלילה ללכלך אבל אני חושב שהיה עדיף שבזמן של הראיון הזה, במקום היו לומדים תורה מאשר להכנס לפוליטיקה.
-
אענה בצורה מסודרת
ראשית הערת אגב יש השפעה חרדית עזה גם על הכיפות הסרוגות ולהפך.ברוך מרזל מקושר לחצרות החרדים.
נטורי קרתא מוקצים בציבור החרדי והרב שלהם קיבל מכות.
עכשיו לנושא השואה,הרב יוסף בן פורת נתן הרצאה שלמה בנושא והמסקנה שאי אפשר להסביר את השואה.
יש דעה שהשואה היא עונש אלוקי על תקופת ההשכלה,יש דעה חילונית הפוכה שהחרדים אשמים בשואה כי היו שונים מהגרמנים.
זה לא נכון כי הושמדו גם חרדים וגם יהודים מתבוללים.
לדעתי הרב נויגרשל והרב בן פורת צודקים ואי אפשר להסביר את השואה.מצד שני רבנים כמו הרב אמנון יצחק חלוקים עליהם וכן מאשימים את התבוללות.
למה העמדה החרדית כי כזאת,כי השואה החזירה רבים וטובים בשאלה כולל ההורים שלי.אמא שלי צאצאית של הבעל שם טוב.
-
אענה בצורה מסודרת
ראשית הערת אגב יש השפעה חרדית עזה גם על הכיפות הסרוגות ולהפך.ברוך מרזל מקושר לחצרות החרדים.
נטורי קרתא מוקצים בציבור החרדי והרב שלהם קיבל מכות.
עכשיו לנושא השואה,הרב יוסף בן פורת נתן הרצאה שלמה בנושא והמסקנה שאי אפשר להסביר את השואה.
יש דעה שהשואה היא עונש אלוקי על תקופת ההשכלה,יש דעה חילונית הפוכה שהחרדים אשמים בשואה כי היו שונים מהגרמנים.
זה לא נכון כי הושמדו גם חרדים וגם יהודים מתבוללים.
לדעתי הרב נויגרשל והרב בן פורת צודקים ואי אפשר להסביר את השואה.מצד שני רבנים כמו הרב אמנון יצחק חלוקים עליהם וכן מאשימים את התבוללות.
למה העמדה החרדית כי כזאת,כי השואה החזירה רבים וטובים בשאלה כולל ההורים שלי.אמא שלי צאצאית של הבעל שם טוב.
מסכים. אבל זה שהשואה החזירה הרבה בשאלה (ובאמת שפה אף אחד לא יכול לשפוט אותם, אני מדבר על יהודי השואה ולא האתאיסטים שמשתמשים בשואה כקלף מיקוח) מה זה בדיוק קשור לעמדה החרדית?
-
לחרדים אין תשובה לשואה שתמנע חזרה בשאלה לכן הם מגיבים לפי אינטרס שזה לגטימי.
-
בדיוק היום הרב שלי דיבר על זה. יש את כל המטומטמים ששואלים איפה ה׳ היה בשואה. מפגרים! אין חדש תחת השמש, מה שהיה הוא שיהיה-גם נביאנו הקדושים הזהירו את העם שאם לא יצייתו לה׳ וילכו נגד התורה הם יאכלו אותה. הם לא הקשיבו ובסוף הוגלו. גם בדור לפני השואה ראו גדולי הדור את המצב של העם שמתבולל ונוטש את תורת אימו והזהירו את העם. עכשיו קיבלנו על הראש-והעם המטומטם שואל איפה ה׳. חמורים נשארים חמורים!
-
כן אבל חרדים צדיקים נספו בשואה
-
כן אבל חרדים צדיקים נספו בשואה
כאשר יש גזירה ויורד משחית לעולם הוא לא מבדיל בין צדיק לרשע.
-
בחיי שאני לא מבין למה הרב שטיינמן אומר דברים כאלה..
אבל ממתי לאורי גרב קוראים רב? לפושע המשוקץ הרפורמי הזה?
ואם מדברים על אמונה ושואה, יש הרבה שירים שנכתבו בתקופת השואה. שירם כמו פונאר ועוד.
הנה אחד מהיפים שבהם (מי שהלחן איננו לטעמו, שיתמקד במילים).
לו מבין צחור כוכביך
לוּ מִבֵּין צְחוֹר כּוֹכָבֶיךָ
צְחוֹר-יָדְךָ אֵלַי תּוֹשִׁיט!
מִלּוֹתַי – עֵינוֹת-הַבֶּכֶה –
בְּכַפְּךָ אוֹתָן תָּלִיט!
בְּרַק אוֹרָן, רְאֵה, שׁוֹקֵעַ
בְּעֵינַי קָדְרוּ מִקְּדוֹר;
אֵיכָכָה – אֵינִי יוֹדֵעַ –
אֵיךְ אָשִׁיבָה לָךְ הָאוֹר?
וּבְיָדְךָ, אֵלִי רַב-חֶסֶד,
לוּ אַפְקִידָה כָּל הוֹנִי,
כִּי שַׁלְהֶבֶת בִּי כּוֹסֶסֶת
וּבָאֵשׁ – יְמֵי עָנְיִי.
אַךְ בִּשְׁאוֹל תַּחְתִּית וָאֹפֶל
מִתְיַפַּחַת דּוּמִיָּה –
עַל גַּגּוֹת אֶדְלֹג, אֶכְסֹף אֶל
יְמִינְךָ – אַיָּהּ? אַיָּהּ?
אֲפָפוּנִי בַּלְהוֹת שַׁחַת,
שְׁכוֹל בְּעֵמֶק-הַבָּכָא, –
כְּמֵיתָר פָּקַע אֶצְנָחָה,
וְאָשִׁירָה כֹּה לְךָ:
לוּ מִבֵּין צְחוֹר כּוֹכָבֶיךָ
צְחוֹר-יָדְךָ אֵלַי תּוֹשִׁיט!
מִלּוֹתַי – עֵינוֹת-הַבֶּכֶה –
בְּכַפְּךָ אוֹתָן תָּלִיט!
לו מבין צחור כוכביך
צחור-ידך אליי תושיט!
מילותיי – עינות-הבכה –
בכפך אותן תליט!
ברק אורן, ראה, שוקע
בעיניי קדרו מקדור;
איככה איני יודע –
איך אשיבה לך האור?
ובידך אלי רב-חסד,
לו אפקידה כל הוני,
כי שלהבת בי כוססת
ובאש – ימי עוניי.
אך בשאול תחתית ואופל
מתייפחת דומייה –
על גגות אדלוג, אכסוף אל
ימינך – איה? איה?
אפפוני בלהות שחת,
שכול בעמק-הבכא, –
כמיתר פקע אצנחה,
ואשירה כה לך:
לו מבין צחור כוכביך
צחור-ידך אליי תושיט!
מילותיי – עינות-הבכה –
בכפך אותן תליט!
כך בתוך התוהו וההרג, מתוך הסבל, שר המשורר לאלוהיו ושם בו את מבטחו ותקוותו. ואם יספה, הוא מתפלל שנפשו תהיה לקרבן...
הנה הגרסה הנפוצה יותר של השיר (תרגום שונה משפת המקור-אידיש)
תחת זיו כוכבי שמים
תַּחַת זִיו כּוֹכְבֵי שָׁמַיִם
שִׂים עָלַי אֶת כַּף יָדְךָ!
כָּל מִלָּה שֶׁלִּי דִּמְעָה הִיא:
נָא קַבְּלֶנָּה אֶל חֵיקְךָ!
כּוֹכָבֶיךָ זִיו יַטִּילוּ
אֶל מַרְתֵּף אִישׁוֹן עֵינַי:
אַךְ קַו אוֹר אֵין בּוֹ אֲפִלּוּ
לְהָשִׁיב בּוֹ עַל הַשַּׁי.
הֵן עַל מִי, אִם לֹא עָלֶיךָ
עוֹד אַשְׁלִיךְ אֶת יְהָבִי?
אֶת יָמַי כֻּלָּם לִחֵכָה
זוֹ הָאֵשׁ שֶׁבִּלְבָבִי.
נָח בַּמַּרְתְּפִים הַשֶּׁקֶט,
דְּמִי הָרֶצַח מְחַלְחֵל:
אֶל גַּגּוֹת נַפְשִׁי חוֹמֶקֶת,
מִתְחַקָּה: אַיֶּךָ, אֵל?
נִשָּׂאוֹת בִּיבַב פָּרוּעַ
סִמְטָאוֹת וַעֲלִיּוֹת,
וַאֲנִי מֵיתָר קָרוּעַ
שָׁר אֲנִי לְךָ עוֹד זֹאת:
תַּחַת זִיו כּוֹכְבֵי שָׁמַיִם
שִׂים עָלַי אֶת כַּף יָדְךָ!
כָּל מִלָּה שֶׁלִּי דִּמְעָה הִיא:
נָא קַבְּלֶנָּה אֶל חֵיקְךָ!
תחת זיו כוכבי שמים
שים עלי את כף ידך!
כל מילה שלי דמעה היא:
נא קבלנה אל חיקך!
כוכביך זיו יטילו
אל מרתף אישון עיני:
אך קו אור אין בי אפילו X2
להשיב בו על השי.
הן על מי, אם לא עליך,
עוד אשליך את יהבי?
את ימיי כולם לחכה
זו האש שבלבבי.
נח במרתפים השקט,
דמי הרצח מחלחל:
אל גגות נפשי חומקת, X2
מתחקה: איך, אל?
נשאות ביבב פרוע
סמטאות ועליות,
ואני מיתר קרוע
שר אני לך עוד זאת:
תחת זיו כוכבי שמים
שים עלי את כף ידך!
כל מילה שלי דמעה היא: X2
נא קבלנה אל חיקך!
-
בדיוק היום הרב שלי דיבר על זה. יש את כל המטומטמים ששואלים איפה ה׳ היה בשואה. מפגרים! אין חדש תחת השמש, מה שהיה הוא שיהיה-גם נביאנו הקדושים הזהירו את העם שאם לא יצייתו לה׳ וילכו נגד התורה הם יאכלו אותה. הם לא הקשיבו ובסוף הוגלו. גם בדור לפני השואה ראו גדולי הדור את המצב של העם שמתבולל ונוטש את תורת אימו והזהירו את העם. עכשיו קיבלנו על הראש-והעם המטומטם שואל איפה ה׳. חמורים נשארים חמורים!
מה שגם אני טוען כל הזמן.
השואה היא לא ההוכחה שאין אלוהים (לטענתם של הערלים), אלא להיפך - השואה היא אחת מני רבות של הוכחות לקיומו של דיין האמת.
יש דין ויש דיין.
שהעם המטומטם הזה ימשיך בדרך שבה הוא הולך היום ולא יבכה כאשר מליוני הגויים שבארץ יקומו עלינו לכלותנו.
וכמו שאמרת - חמורים נשארים חמורים.
-
מוזר שלחרדים אין הסבר לשואה הרי הם לומדים תורה ואמורים לדעת למה מתפרצת אנטישמיות.
או שיותר נוח להתעלם מהנאמר בתורה הרי התורה אומרת במפורש שכאשר שוטים מהדרך היהדות לפחות הבסיסית המסורתים לשמור על הזהות והמאפיינים השנאה בוערת הגויים לא אוהבים שמחקים אותם אפילו הכופרים יבינו את זה לכן לא הגיוני שאין להם הסבר (לפחות לחלקם ההסבר היחיד לשאלה שהם נותנים נסתרות דרכי האל).
וזה לא על מנת להשמיץ או מתוך שנאה ששאלתי לגבי השואה זאת התשובה שקיבלתי.
ועוד דבר שנישמע לא הגיוני "בגלל השואה קמה ארץ ישראל" כל מי ששואלים ברוחוב זאת התשובה.
נשאלת השאלה איך זה מסתדר הרי ישראל היתה קיימת תמיד עוד מימי קדם לא זכור לי שבתי המקדש היו בגרמניה.
מה שלדעתי הגיוני יותר להסבר השואה זה שזה בה על מנת לגרום לעם להבין שהגלות היא לא מקומם ולא משנה מה יעשו לא יצליחו לזכות בהאדת הגויים אלא רק ע"י
מלוי תפקידם בארץ ישראל.
מה שבאמת אין לא הסבר זה הטימטום של העם שכל פעם מחדש מנסה למצוא חן בעניי הגויים ובסוף קורא ההפך תוצאות קטלניות חבל שהעם לא קולט זאת.
גם היום אנחנו בסכנת שואה 2 ועדיין העם מסרב להבין שהגלות היא מוות ונשארים למרות השנאה שעתידה לבעור ושוב ישאלו את השאלה איפה ה היה בשואה
והתעוררו בדקה ה90 למרות שיכולם להציל את עצמם ולא לחכות לאסון ההתפרצות האנטשמיות זה רק עניין של זמן.
זאת רק דעתי זה לא שאני מומחית התורה בנות לא לומדות בישיבה זה מה שמסתדד לי בהגיון שלי.
-
מדינת ישראל קמה אחרי השואה.ארץ ישראל זה מושג תנכ"י.
-
ובכל זאת היה ישוב יהודי בארץ ועלו כבר הרבה אנשים-מדינה הייתה ככה או ככה השאלה כמה אנשים היו בה
-
אני יודע שהשואה היא סיפור מסובך אצל החרדים, שכן די קשה להסביר את של עקרון הצדיק וכ"כ רע לו, שהיה שם - אבל לנסות להוריד אפילו קמצוץ מהאשמה מהיטלר ולהעבירו ליהודים אחרים - זה שיא של גועל נפש.
באותה מידה אני יכול לטעון שהחרדים לבשו בגדים מוזרים והתגרו בנאצים באמצעות התנהגותם המוזרה והמתבדלת. נכון שזה שטותי, גזעני ומכוער? עכשיו קרא שוב מה שאמר שטיינמן, ותבין עד כמה דבריו דוחים ומגעילים.
השואה קרתה בגלל היטלר תיעב יהודים משלב מאוד מוקדם בחייו. הוא לא תיעב ציונים יותר מאשר חרדים - והחרדים ממש לא מצאו עצמם נרדפים בגלל הציונים. צר לי, אבל אלה ששילחו יהודים ברכבות דווקא ידעו היטב על ההתנגדות החרדית לציונות - ולא ראיתי שזה עזר לחרדים בכל הנוגע ליחס הנאצי כלפיהם.
-
כאשר יש גזירה ויורד משחית לעולם הוא לא מבדיל בין צדיק לרשע.
-
אני מבדילה היטב בין המושגים ואמרתי ארץ ישראל ולא מדינת ישראל מכיוון שארץ ישראל הוא מקום קדוש האדמות ישארו תמיד קדושות לכן לא ניראה לי שזה קשור לתקופה.
לאומת זאת "מדינת ישראל" עם אפשר לקרוא לזה ככה זה מה שהערב רב עשו ברגע שטינפו אותה בהמון הספסוף והתעללו בעם שעלה לארץ זה כבר משהו אחר.
השאלה היא כמה עלו לארץ ובכך יצילו את עצמם לאומת אלא שהחליטו להשאר בגלות ובעצם בחרו במוות.
כנ"ל היום שהרוב בוחרים במוות במקום חיים בין עם זה בגלות או בישראל.
נכון שבסוף יהיה הכל טוב ויפה כמו בהגדות לאחר שהמשיח יבוא.
אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לקבל את המצב ולהרשות לשלטון לעשות מה שבה לו
במקום להלחם בו בשואה שהוא עשה להעם בין עם רוחנית / גישמית כי בארץ יותר גרוע מהגלות
ויש עדיין כאלה שמסרבים לראות את השואה נוראית שהערב רב מבצע בעם יום יום
-
אני גם נגד הציונות האדומה,אבל להגיד שהם אשמים בשואה זאת הגזמה חסרת תכלית.
ונניח שגם אם היו אשמים,אז מה מותר היה להיטלר לרצוח יהודים?! ממש לא!
ומה הם עושים היום החלאות האלה מנטורי קרתא וסטמאר אה?! מכינים לנו את השואה הבאה!
ודבר שני הילטר לא ממש התייחס לציונים מבחינתו הם היו יהודים לכל דבר(ממש כמו הערבים של היום,לא מבדילים),מבחינתו אין הבדל בין יהודי חרדי שלובש שחור בפולין לבין ציוני שלובש מדים בארץ ישראל ועוזר לבריטים להילחם.
היטלר הוא השטן בדמות אדם.
-
אני חושבת שאנשים כגון ח''כ אחמד טיבי ומנהיג דגל התורה הרב אהרון לייב שטיינמן צריך לתלות על עץ גבוה. טיבי על שעודד את השהידים ואת שטיינמן על שמעודד את אדולף היטלר
-
http://www.youtube.com/watch?v=07Hvd1Z4_TY
-
אני חשבתי שזה פורום שתומך ברב מאיר כהנא הי"ד
הרב כהנא כתב בדיוק מדוע היתה שואה באור הרעיון פרק לד, עיין שם.
והוא לא הסכים למה שנאמר בשם הרב שטיינמן.
-
לי נראה שזה פורום שתומך ברב אמנון יצחק וחלק מהגולשים מעדיפים אותו על הרב כהנא.
-
אם השואה הייתה עונש לגיטימי על התבוללות, מה לגבי שאר השואות שעבר העם היהודי? אני לא זוכר התבוללות במסעות הצלב...
-
גם אותם אנשים שמקבלים באהבה את השואה לא מקבלים באהבה גירוש או אכילת חמץ.כשנוח להם הם רואים השגחה אלוקית שלא נוח להם הם אינם רואים השגחה.
מבחינתם נתניהו או בגין גרועים מהיטלר.המדינה הציונית גרועה מהמנדט הבריטי.
שנוח להם כהניסטים שלא נוח להם אז הרב כהנא טעה והמציאות השתנתה.כשנוח להם הם מאמינים באלוהים וברבנים כשלא נוח להם אין להם אלוהים והם אלוהים והרבנים כופרים.
כשנוח להם הם מצטטים מהתנ"ך ומהגמרא וכשלא נוח להם הם עושים מה שבא להם.
כשלא נוח להם הם מדברים על לשון הרע וכשנוח להם הם מוציאים לשון הרע בעצמם.
כשלא נוח להם הם נגד אלימות שוטרים וחיילים וכשנוח להם הם בעד אלימות שלהם.
זאת צביעות אבל הם אינם שמים לב.הם נגד נשים חשופות אבל מביאים לינקים שבהם ערוות נשים,לינקים מהשואה או מכריתת הדגדגן.
הם נגד פגיעה בזקנים,נשים וילדים משלהם אבל פגיעה בנשים,ילדים וזקנים שאינם משלהם.
בגדול הם אינם יכולים לטעות,הם תמיד בסדר,הם יתחננו בפניך לדבר איתם וכשתבוא הם יקראו לך בוגד,ערב רב,עמלק,מספים,ציוני,יאיימו עליך.
אחרי שתעזוב הם יקראו לך בוגד ואם תשאר הם יקראו לך בוגד.הם חיים בשביל לריב עם אנשים ויאישמו תמיד את הזולת כי הם עצמם לא אחראים למעשיהם.
-
אם השואה הייתה עונש לגיטימי על התבוללות, מה לגבי שאר השואות שעבר העם היהודי? אני לא זוכר התבוללות במסעות הצלב...
ההתבוללות היא לא הכל.
במשך כל הדורות עם ישראל זנה מדרך התורה.
אפילו בזמן שמשה רבינו על הר סיני הם לא התאפקו ובנו להם עגל מזהב.
הלוואי שהיה מדובר רק בהתבוללות.
-
מאחר שלאדם יצר רע לא יכול להיות שכולם יהיו צדיקים,ישמרו תורה,אם דוד המלך חטא וגדולי ישראל חטאו קל וחומר שאנחנו נחטא.להפך הולך ופוחת הדור.
-
אני חושבת שאנשים כגון ח''כ אחמד טיבי ומנהיג דגל התורה הרב אהרון לייב שטיינמן צריך לתלות על עץ גבוה. טיבי על שעודד את השהידים ואת שטיינמן על שמעודד את אדולף היטלר
איזו השוואה מגעילה.
לציין סיבה שבגללה עם ישראל קיבל עונש, כדי לדעת שלא לחזור על זה, זה לעודד את היטלר ?
-
מאחר שלאדם יצר רע לא יכול להיות שכולם יהיו צדיקים,ישמרו תורה,אם דוד המלך חטא וגדולי ישראל חטאו קל וחומר שאנחנו נחטא.להפך הולך ופוחת הדור.
כל האומ דוד חטא אינו אלא טועה.
-
ההתבוללות היא לא הכל.
במשך כל הדורות עם ישראל זנה מדרך התורה.
אפילו בזמן שמשה רבינו על הר סיני הם לא התאפקו ובנו להם עגל מזהב.
הלוואי שהיה מדובר רק בהתבוללות.
בית המקדש הראשון חרב ומליוני יהודים נטבחו. בעיקר בגלל עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים.
בית המקדש השני כמעט חרב בגלל התייוונות. המכבים הצילו את המצב לעוד יותר ממאתיים שנה.
בית המקדש השני חרב בגלל שנאת חינם. מליוני יהודים נטבחו.
ביתר חרבה בגלל שביזו את ה' ותלמידי חכמים. מליוני יהודים נטבחו.
כל פעם סיבה שונה. אין סיבה אחת ויחידה שבגללה מקבלים עונש. התורה יש בה מצוות רבות ועם ישראל צריך לשמור את כולן. כשמתרחקים מדרך התורה, מקבלים זאפטות.
-
איזו השוואה מגעילה.
לציין סיבה שבגללה עם ישראל קיבל עונש, כדי לדעת שלא לחזור על זה, זה לעודד את היטלר ?
אני גם חושב שההשוואה הזו לא במקום, אבל ה"סיבה" שהוא ציין היא שקר וכזב. ועוד הוא טוען שאם הציונים לא היו מתגרים, היטלר היה "פחות אכזרי" כלפינו.
-
http://www.youtube.com/watch?v=07Hvd1Z4_TY
מה הקשר לאשכול לעזעזל?
-
ההתבוללות היא לא הכל.
במשך כל הדורות עם ישראל זנה מדרך התורה.
אפילו בזמן שמשה רבינו על הר סיני הם לא התאפקו ובנו להם עגל מזהב.
הלוואי שהיה מדובר רק בהתבוללות.
ואי פעם הייתה תקופה שכל עם ישראל היה תלמידים חכמים? שכולםםםםם היו צדיקים? אין מצב לא היה ולא יהיה. אני אישית, לא מקבל את העניין שהשואה מוצדקת בגלל התבוללות. אם אלוהים אומר שאנחנו צריכים להאמין בו לחיות על פי חוקיו, וברגע שעושים את זה מקבל תאי גזים, כנראה שיש פה משהו בעייתי. מילא כל הנרצחים היו כופרים או משהו כזה, נניח שזה עוד איכשהו מתקבל על הדעת.
גם עם הגישה שאומרת שה' עשה את השואה כדי שהעם יעלה לארץ, אני רחוק מלהיות אלוהים ואני יכול לחשוב על עוד כמה דרכים לעשות את זה...
-
היתה שרפה שבה נשרפו ילדים שומרי מצוות כי האבא השאיר מטען בשקע חשמלי לא תקין,במה חטאו הילדים התמימים והמסכנים?
-
ואי פעם הייתה תקופה שכל עם ישראל היה תלמידים חכמים? שכולםםםםם היו צדיקים? אין מצב לא היה ולא יהיה. אני אישית, לא מקבל את העניין שהשואה מוצדקת בגלל התבוללות. אם אלוהים אומר שאנחנו צריכים להאמין בו לחיות על פי חוקיו, וברגע שעושים את זה מקבל תאי גזים, כנראה שיש פה משהו בעייתי. מילא כל הנרצחים היו כופרים או משהו כזה, נניח שזה עוד איכשהו מתקבל על הדעת.
גם עם הגישה שאומרת שה' עשה את השואה כדי שהעם יעלה לארץ, אני רחוק מלהיות אלוהים ואני יכול לחשוב על עוד כמה דרכים לעשות את זה...
בוא לא נדון בזה יותר מדי כי זה לא ייגמר.
רק אגיד שכל ישראל ערבים זה לזה.
עם ישראל הוא כמו גוף.
ברגע שאיבר אחד חולה או קורס כל הגוף סובל.
להגיד שבגלל שגם דתיים וחרדים רבים נרצחו בשואה, אז אין הגיון ביהדות זה רחוק מהאמת.
ואמרו את זה כבר לפניי - כשהרשות ניתנת למשחית, אזי שהוא לא מבחין בין פורק עול לבין שומר מצוות (את השכר או העונש שלהם הם כבר יקבלו למעלה).
-
בוא לא נדון בזה יותר מדי כי זה לא ייגמר.
רק אגיד שכל ישראל ערבים זה לזה.
עם ישראל הוא כמו גוף.
ברגע שאיבר אחד חולה או קורס כל הגוף סובל.
להגיד שבגלל שגם דתיים וחרדים רבים נרצחו בשואה, אז אין הגיון ביהדות זה רחוק מהאמת.
ואמרו את זה כבר לפניי - כשהרשות ניתנת למשחית, אזי שהוא לא מבחין בין פורק עול לבין שומר מצוות (את השכר או העונש שלהם הם כבר יקבלו למעלה).
אם אלוהים מבסוט מהחבר'ה שומרי מצוות, למה הוא מחסל גם אותם? לא ברור לי הקטע הזה.
-
כאשר יש גזירה ויורד משחית לעולם הוא לא מבדיל בין צדיק לרשע.
כמה עוד אני צריך להרגיש אידיוט שאני מצטט את עצמי.
-
אם אלוהים מבסוט מהחבר'ה שומרי מצוות, למה הוא מחסל גם אותם? לא ברור לי הקטע הזה.
קרא את תגובתי הקודמת.
-
ואי פעם הייתה תקופה שכל עם ישראל היה תלמידים חכמים? שכולםםםםם היו צדיקים? אין מצב לא היה ולא יהיה. אני אישית, לא מקבל את העניין שהשואה מוצדקת בגלל התבוללות. אם אלוהים אומר שאנחנו צריכים להאמין בו לחיות על פי חוקיו, וברגע שעושים את זה מקבל תאי גזים, כנראה שיש פה משהו בעייתי. מילא כל הנרצחים היו כופרים או משהו כזה, נניח שזה עוד איכשהו מתקבל על הדעת.
גם עם הגישה שאומרת שה' עשה את השואה כדי שהעם יעלה לארץ, אני רחוק מלהיות אלוהים ואני יכול לחשוב על עוד כמה דרכים לעשות את זה...
היו תקופות.
תקופתו של יהושע בן נון. תקופת דוד והחלק הראשון של מלכות שלמה. תקופת חזקיהו... תקופתו של רבי שמעון בן שטח..
-
דווקא אז היה חטא המרגלים,חטאי דוד,חטאי שלמה
-
כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה.
אתה מאלץ אותי אז אני אצטט את עצמי שוב...
-
דווקא אז היה חטא המרגלים,חטאי דוד,חטאי שלמה
אין אדם צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא. היו רק ארבעה אנשים כאלה.
ה' לא יוריד לך את האוזניים בגלל נפילה קטנה. אנחנו רואים שרוב האסונות הגדולים באו לאחר תופעות נרחבות.
בתקופת יהושע בן נון לא היה חטא המרגלים. היה רק את חטא עכן. ולאחר שעכן סולק, עם ישראל ניצח את כל עמי הארץ בשרשרת נצחונות מזהירה ללא נפגעים.
בתקופת דוד, גם, המגמה הייתה שמירה על התורה והמצוות. גם בזמן החלק הראשון למלכות שלמה..
-
חטא בת שבע לא דבר קטן,הוא שלח אדם למוות בגלל תאוה.
-
http://mikranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14215%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&kwd=3612
-
חטא אחד פה, חטא אחד שם... זה לא דור שלם שכולו פשעים וחטאים.
-
אף אחד לא מושלם ואז היתה תקופת ההתגלות.
-
כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה.
אני רואה שהקליטה קשה אז אין לי ברירה ואני אמשיך לצטט את עצמי...
אין לי ממש כח אז אני לא אסביר את כל הסיפור למה הוא לא חטא אבל בוא נגיד רק שבת שבע הייתה מובטחת לו מששת ימי בראשית ואוריה החיתי שדוד אמר לו ללכת הביתה, הוא ענה איך אלך הביתה ואדוני יואב בשדה הקרב (לא מדויק אני כותב מהזיכרון אבל זה משהו בסגנון). מי האדון של אוריה, יואב או דוד? דוד המלך אמר לו משהו והוא מעדיף את יואב? זאת נקראת מרידה במלכות ומגיע לו על זה מיתה ולכן הוא נשלח לשדה הקרב למות. אל תאמין למה שלימדו אותך בשיעורי תנך בבית הספר...
-
דוד המלך עצמו הודה שחטא,הנביא העניש אותו.גם משה רבינו חטא ונענש,שמשון הגיבור חטא.אנשים אינם מלאכים.אני מאמין למה שקראתי בתנ"ך,כתוב מפורשות.יש פירוש רש"י,רש"י מבין תנ"ך.
אתה יכול להסביר עצמך,אבל אתה הוא זה שלא קולט,אתה יכול לצטט עצמך כמה שתרצה אבל לא שכנעת.אתה הוא זה שמאמין למה שרב אמר לך.
אם אין לך כוח אל תענה לי.
-
דוד המלך עצמו הודה שחטא,הנביא העניש אותו.גם משה רבינו חטא ונענש,שמשון הגיבור חטא.אנשים אינם מלאכים.אני מאמין למה שקראתי בתנ"ך,כתוב מפורשות.יש פירוש רש"י,רש"י מבין תנ"ך.
אתה יכול להסביר עצמך,אבל אתה הוא זה שלא קולט,אתה יכול לצטט עצמך כמה שתרצה אבל לא שכנעת.אתה הוא זה שמאמין למה שרב אמר לך.
אם אין לך כוח אל תענה לי.
עניתי לך גם בפרטית. אם אתה חושב שמה שאני אומר לא נכון אתה יכול לדבוק בדעתך אבל רק שתדע שמבחינה יהודית אתה טועה. אמרתי לך גם שלא תנסה לקרוא את התנך לפי הפשט זה דרך של עם הארץ אם אומרים שהגמרא אין להבין אותה רק על פי הפשט אז קל וחומר שלא את התנך. אם קראת ברשי והוא אמר לך משהו אחר ממה שאמרתי אז תחזור לקרוא כי אולי לא הבנת טוב.
וכמו שאמרתי לך חטאים של רבותינו הקדושים זה מצוות בשבילנו. במה משה חטא? הוא הכה בסלע במקום לדבר אליו-הלוואי עלינו כאלה חטאים.
-
תשובתך מקובלת עלי ותודה שענית לי בפרטי.אני מודה שחסרה לי ההבנה בהלכה.
-
תשובתך מקובלת עלי ותודה שענית לי בפרטי.אני מודה שחסרה לי ההבנה בהלכה.
שלא ישתמע לך ח״ו שאני מזלזל בך או משהו או שאני חושב שאני יותר מבין ממך כי גם אני לא מבין הרבה כל מה שאני יאול לעשות זה להעביר לך את מה שרבותיי העבירו לי.
-
יש לציין גם שרבים מהשמאלנים הערלים טוענים שדוד המלך חטא כשהלך עם בת שבע משום שהיא אשת איש, אבל הדבר רחוק מאד מהאמת.
קודם כל אוריה החיתי היה גוי, ויהודייה לא מתקדשת על ידי גוי ולכן אין כאן חטא של אשת איש.
דבר שני - בתקופה ההיא חיילים נשואים היו נותנים גט לנשותיהם כדי שבמקרה של מוות בשדה הקרב והיעדרות גופה הנשים לא תהיינה עגונות ותוכלנה להינשא בשנית.
גם אם היה כאן משהו שהוא לא הכי מוסרי, עדיין לא מדובר בחטא שהסלפנים השמאלנים מדברים עליו.
-
ואסור לשכוח שאותם שמאלנים טמאים מספרים שדוד המלך היה עומו והיה עוגב על יהונתן...
-
ואסור לשכוח שאותם שמאלנים טמאים מספרים שדוד המלך היה עומו והיה עוגב על יהונתן...
צודק.
איך שכחתי מזה... ???
מה לא עושים כדי להצדיק את משכב הזכר שלהם..
-
ה׳ ישמור שני צדיקים גמורים גדולי עולם אני בכלל לא יכול להעלות על דל שפתי את המילים האלה.
-
אני העלתי את הנושא כדי להסביר שאם דוד המלך נאמר עליו בפשט שחטא אז בודאי בימינו חוטאים.אני הבאתי לכאן הרבה מאד גולשים ימנים שברחו מכאן.
שאלתי אותם למה אתם ברחתם?הם טענו שבפורום אוירה קשה של טענות לכולם.
כשהרב כהנא היה בשיאו והמחתרת היהודית פעלה,דיברתי בשירות מילואים עם חיילים וכולם אמרו לי שהם יתמכו ברב אבל שהם כחילונים מתנגדים למדינת הלכה.
זה מה שאמרו לי כאן בארץ ישראל יהודים ימנים.
תהליך של שכנוע יהודים לא כולל אך ורב האשמות וגידופים אלא פניה לליבם.
בשביל מה שנטרח לקרוא את ספריו של הרב אם נעשה ההפך ממה שאמר?!
כשאמרו הרב כהנא צדק,התכוונו לגבי הערבים,זה מה שהבנתי ממי שאמר לי הרב כהנא צדק.
אם החרדים הם כל כך צדיקים מדוע החרימו את הרב כהנא אפילו שפעל לפי ההלכה?!
מדוע הרב זצ"ל הוחרם אפילו בישיבת מיר שם למד?
שוב אני קופץ מנושא לנושא.אבל הרב כהנא לא היה חרדי במובן שלא לעלות בחומה,לא להרגיז את הגויים.הוא היה ההפך מזה.
לכן יש סתירה בין דרכו של הרב ש"ך לדרכו של הרב כהנא!
-
לי נראה שזה פורום שתומך ברב אמנון יצחק וחלק מהגולשים מעדיפים אותו על הרב כהנא.
טוב, אז כפי שכבר אמרתי: רבני הערב רב רבנים כגון הטמבל הזה קרח יש''ו שר''י, הטמבל הזה ישוע הנוצרי יש''ו שר''י והטמבל הזה הרב שטיינמן יש''ו שר''י עדיין שולטים עלינו.
אני חושב שצריך לגרש מהארץ אנשים כמו הטמבל הזה ח''כ אחמד טיבי יש''ו שר''י, טיבי על שעודד את השהידים, ואת הטמבל הזה אורי אבנרי יש''ו שר''י מייסד ''גוש שלום'', על כך שנפגש עם ערפאת בתור אזרח ולא בתור ח''כ. ליוסי היקר אסור לזלזל ברב אמנון יצחק משום שהוא רב מוסמך והוא רב פופולרי
-
אני מכבד מאד את הרב אמנון יצחק.הוא החזיר עשרות אלפים בתשובה.
-
מוסמך? הצחקת אותי.
סמיכה היום לא שווה את הנייר שעליו היא חתומה.
ולהשוות את הרב שטיינמן לאותו האיש... עשית דרך ארוכה...
-
טוב, אז כפי שכבר אמרתי: רבני הערב רב רבנים כגון הטמבל הזה קרח יש''ו שר''י, הטמבל הזה ישוע הנוצרי יש''ו שר''י והטמבל הזה הרב שטיינמן יש''ו שר''י עדיין שולטים עלינו.
אני חושב שצריך לגרש מהארץ אנשים כמו הטמבל הזה ח''כ אחמד טיבי יש''ו שר''י, טיבי על שעודד את השהידים, ואת הטמבל הזה אורי אבנרי יש''ו שר''י מייסד ''גוש שלום'', על כך שנפגש עם ערפאת בתור אזרח ולא בתור ח''כ. ליוסי היקר אסור לזלזל ברב אמנון יצחק משום שהוא רב מוסמך והוא רב פופולרי
תעשה תשובה ומהר על איך שאתה מדבר על הרב שטיינמן גאון עולם.
-
צריך לכבד את כל הרבנים גדולי ישראל.
-
אני אבקש סליחה ומחילה מהרב שטיינמן רק אחרי שיחזור מדבריו, בינתיים הרב שטיינמן חיזק את דבריו של של הטמבל השמן הזה בעל הכרס עוזי זלכה יש''ו שר''י. מצידי הם יכולים (שטיינמן וזלכה) לאהוד את הטמבל הזה היטלר יש''ו שר''י, אבל אין להם זכות להצדיק את השואה
-
קודם כל מן הסתם זהשואה הייתה צודקת. מי אתה ומי אני שנעסוק בחשבונות שמיים.
-
אני אבקש סליחה ומחילה מהרב שטיינמן רק אחרי שיחזור מדבריו, בינתיים הרב שטיינמן חיזק את דבריו של של הטמבל השמן הזה בעל הכרס עוזי זלכה יש''ו שר''י. מצידי הם יכולים (שטיינמן וזלכה) לאהוד את הטמבל הזה היטלר יש''ו שר''י, אבל אין להם זכות להצדיק את השואה
כמו שכתב UM לפני, אם ה' שלח לנו שואה, איך נוכל לומר שלא הייתה צודקת? רבנים גדולים יכולים לומר לנו בגלל איזה סוגים של חטאים זה קרה..
-
כל האומ דוד חטא אינו אלא טועה.
בתלמוד כתוב ובצדק: כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה. ולמה משום שלאחר כל חטאו אמר חטאתי ולכן התכפר חטאו של דוד. אם חשבתם שחטאו של אדם היה האכילה מעץ הדעת אז יש בידכם טעות גדולה האדם לא רק שלא אמר חטאתי הוא עוד האשים את הזולת שזאת אשתו ובכך בעט בכתוב: חטאתי אודיעך, ועווני לא-כיסיתי--, אמרתי, אודה עלי פשעיי ליה-וה;, ואתה נשאת עוון חטאתי סלה. ולכן ה' לא נשא עוון חטאו של האדם.