HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: לוחם יהודה על אפריל 15, 2012, 23:03:36

כותרת: "לנו ולערבים יש אותו אלוקים"
תגובה על ידי: לוחם יהודה על אפריל 15, 2012, 23:03:36
כמה פעמים יצא לכם לשמוע את המשפט המטומטמם הזה?
בקיצור הנושא הוא כזה, אני בויכוח עם אדם דתי, יהודי אמיתי והגון. הוא טוען שמותר להכנס למסגד וזה לא בגדר עבודה זרה כי "אללה" זה בעצם אותו אלוהים, רק הם עובדים אותו בדרך אחרת.. ולגבי הכנסיה זה מקום טמא שאסור להכנס, על זה אין ויכוח.
עכשיו שמעתי את המשפט המפגר הזה בהמון מקומות מהמון אנשים שונים, נוער ועד מבוגרים, אין לי מושג מאיפה זה התחיל, אבל בהחלט הייתי רוצה להסביר להם יותר טוב (גם אני בתור ילד שמעתי את זה).

אז אשמח לקבל הוחכות חותכות, מבחינת עובדות בשטח ומבחינה הלכתית, לכך ש"אללה" הוא עבודה זרה.
יש הזויים שאומרים שאסור להגיד "אללה" כי זה כמו להגיד אלוהים.

בקיצור חבר'ה.. תגובות.
שיהיה דיון פורה.
כותרת: בעניין: "לנו ולערבים יש אותו אלוקים"
תגובה על ידי: Rafoe על אפריל 15, 2012, 23:04:57
קרא את הדיון הזה ותדע מה להשיב לבור: http://hayamin.org/forum/index.php/topic,35107.0.html
כותרת: בעניין: "לנו ולערבים יש אותו אלוקים"
תגובה על ידי: UM-96 על אפריל 15, 2012, 23:52:17
איסלאם היא איננה עבודה זרה. אפשר להכנס למסגד כי בעצם אין שם כלום באמת לא כמו בכנסיה שיש שם שיקוצים. ח״ו שלא תבינו מדברי שאני חושב שצריך להכנס למסגד. מבחינתי צריך לשרוף את כל המסגדים בארץ ובכל זאת זו איננה עבודה זרה. אללה הוא אכן אותו אלוקים שלנו תשאל את כל היהודים יוצאי מדינות ערב. אצלי במשפחה עד היום משתמשים בביטויים כמו ״אינשאללה״, ״אללה ירחמו״ וכו׳.
כותרת: בעניין: "לנו ולערבים יש אותו אלוקים"
תגובה על ידי: לוחם יהודה על אפריל 16, 2012, 00:59:33
איסלאם היא איננה עבודה זרה. אפשר להכנס למסגד כי בעצם אין שם כלום באמת לא כמו בכנסיה שיש שם שיקוצים. ח״ו שלא תבינו מדברי שאני חושב שצריך להכנס למסגד. מבחינתי צריך לשרוף את כל המסגדים בארץ ובכל זאת זו איננה עבודה זרה. אללה הוא אכן אותו אלוקים שלנו תשאל את כל היהודים יוצאי מדינות ערב. אצלי במשפחה עד היום משתמשים בביטויים כמו ״אינשאללה״, ״אללה ירחמו״ וכו׳.
כמעט כל מרוקאי זקן יגיד לך סבאח אל חיר או אללה ירחמו.. אבל זה רק בגלל שזו השפה, במרוקו רצו להגיד "זכרונו לברכה" לדוגמא, אז היה נהוג להגיד אללה ירחמו. ככה זה שאתה חי בגלות ארוכה בין ערבים. אבל זה לא אומר שאללה הכוונה לאותו אלוקים. אללה זה יכול להיות גם אלוהים בערבית.. בקיצור הבנת את הפואנטה.


ורפו, אני יקרא ויגיב.
כותרת: בעניין: "לנו ולערבים יש אותו אלוקים"
תגובה על ידי: לוחם יהודה על אפריל 16, 2012, 01:02:56
קרא את הדיון הזה ותדע מה להשיב לבור: http://hayamin.org/forum/index.php/topic,35107.0.html

רפו, דיון מצויין. קראתי ואני רוצה להתייחס לתחילת התגובה שלך, בנושא הרמב"ם.
אמנם זה הגיוני ואני מסכים, אבל קשה לי להאמין שהרמב"ם הקדוש היה פוחד מהגויים ומכופף את ההלכה בגלל השלטון.. אחרי הכל לא מדובר פה ברבנים בדור שלנו..
כותרת: בעניין: "לנו ולערבים יש אותו אלוקים"
תגובה על ידי: UM-96 על אפריל 16, 2012, 01:34:11
רפו, דיון מצויין. קראתי ואני רוצה להתייחס לתחילת התגובה שלך, בנושא הרמב"ם.
אמנם זה הגיוני ואני מסכים, אבל קשה לי להאמין שהרמב"ם הקדוש היה פוחד מהגויים ומכופף את ההלכה בגלל השלטון.. אחרי הכל לא מדובר פה ברבנים בדור שלנו..
זו בדיוק דעתי- הרמב״ם-הנשר הגדול, אחד מגדולי הדורות אי פעם(ממשה עד משה לא קם כמשה), מפוסקי ההלכה החשובים של ההם היהודי ואדם גאון לכשעצמו (אסטרונום, רופא וכו׳) לא היה מאותם אלה שמתרפסים כלפי השלטון. מלבד זה הוא בעצמו היה בקשרים טובים עם השלטון המוסלמי (כידוע היה הרופא האישי שלך מלך מצרים)-אני מוכן להבטיח לכם שכל מילה שיצאה מפיו של הרמב״ם הקדוש היא אמת צרופה.
כותרת: בעניין: "לנו ולערבים יש אותו אלוקים"
תגובה על ידי: אביר הקרנפים על אפריל 16, 2012, 04:30:24
אללה זה אותו אלוהים. מסגד זה לא עבודה זרה, אבל אסור להכנס לשם כי זה מצבה שאמרה התורה.
האיסלם זה צרור של נבואות שקר. ועונשו של נביא שקר הוא מוות. זה לא רק נביא שקר, זה מסית ומדיח. וכל מי שמשדל לאיסלאם, הוא מסית ומדיח. לא בגלל שזו עבודה זרה, אלא בגלל שזה לבטל מצוות שה' אמר ולתקוע מצוות שה' לא אמר.
עונשו של מסית ומדיח, מוות.
כותרת: בעניין: "לנו ולערבים יש אותו אלוקים"
תגובה על ידי: Rafoe על אפריל 16, 2012, 15:52:53
חברים, לאנדוש בזה שוב מכיוון שהכל כבר נאמר.
רק אציין שיש להבין שהמילה אללה היא מילה בערבית ומשמעתה אינה אלוהים, כי אם המילה אילא היא אלוהים בערבית.
המילה אללה היא שמו של האל המוסמי (וכאמור מצוותיו שונות לחלוטין ממצוות התורה).

הכל כתוב ונאמר בדיון שהעלתי כאן וכל אחד יחמיר ויקל לפי שיקול דעתו.

רפו, דיון מצויין. קראתי ואני רוצה להתייחס לתחילת התגובה שלך, בנושא הרמב"ם.
אמנם זה הגיוני ואני מסכים, אבל קשה לי להאמין שהרמב"ם הקדוש היה פוחד מהגויים ומכופף את ההלכה בגלל השלטון.. אחרי הכל לא מדובר פה ברבנים בדור שלנו..
זו בדיוק דעתי- הרמב״ם-הנשר הגדול, אחד מגדולי הדורות אי פעם(ממשה עד משה לא קם כמשה), מפוסקי ההלכה החשובים של ההם היהודי ואדם גאון לכשעצמו (אסטרונום, רופא וכו׳) לא היה מאותם אלה שמתרפסים כלפי השלטון. מלבד זה הוא בעצמו היה בקשרים טובים עם השלטון המוסלמי (כידוע היה הרופא האישי שלך מלך מצרים)-אני מוכן להבטיח לכם שכל מילה שיצאה מפיו של הרמב״ם הקדוש היא אמת צרופה.
הרמב"ם לא כיפף את ההלכה, אלא הוא בפירוש פסק שאין להשתחוות למצבות ואבנים (ונחשו מה זו הכאעבה).
אתם באמת מאמינים שהרמב"ם היה פוסק במילים בוטות שהאסלאם היא עבודה זרה? (יש לכם מושג מה היה יכול לקרות ליהודים בזמן השלטון המוסלמי של הח'ליפים במקרה כזה?)

דווקא משום שהרמב"ם היה חכם ביותר הוא השתמש במילים גבוהות יותר כדי שיהודים שילמדו את פסיקותיו יבינו בעצמם שהכוונה היא לדת האבנים (אסלאם), וקל וחומר גם בנצרות (דת העץ).