HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: לוחם יהודה על אפריל 05, 2012, 22:47:16
-
כל הזמן בתקופת הפסח שמעתי על הקרבות של קורבנות פסח למינהם, "זכר" לקורבן פסח.. חלק פשוט עושים כבש על האש ( :old_cool:) או שורפים אותו וחלק ממש לוקחים את זה "צעד קדימה" שוחטים אותו, מוציאים את הקרביים והחלב, מקיזים את הדם על מזבח (שהם בנו מלבנים) ושורפים אותו על מזבח (משהו שהם בנו כמובן)..
ראיתי בדיוק לפני כמה ימים סרטון של הקרבה כזאת, ממש כמו שעשו אז במקדש רק שבמגרש כדורסל והמזבח הוא ערימה של בלוקים..
זה דבר יפה ומרגש לדעתי אבל השאלה האם זה מותר? האם זה נחשב למצווה או רק סמל לזכר העבר? שמעתי חלק מרבנים שאומרים שאסור וחלק אומרים שמותר..
מה דעת ההלכה על זה?
-
לא יודע אם זה אסור או מותר, אך זה בהחלט חסר תועלת.
את הקורבנות אנו אמורים להקריב בבית המקדש, ואין לנו היום גם כהנים, אז מה התועלת? :old_WTF_Aza:
-
אין פה חטא? כי זה לא אש משמיים ולא כוהנים אמיתיים (גם אם כן, אין אפר פרה אדומה) ובטח שלא מזבח אמיתי..
-
אין פה עניין של קורבן כי אם סתם הם רוצים להראות איך היה בתקופת בית המקדש, הם לא מתכוונים פה להעלאת קורבן לה׳ אלא טקס דמה.
-
החת"ם סופר קבע שזה לא חטא מכיוון שבקורבן פסח אין צורך בכוהן גדול.
אבל כמו שראפו אמר, זה מיותר.
-
אין צורך בכהן גדול, אבל משעה שנבנה המקדש בהר המוריה נאסרו הבמות.
-
אך לאחר חורבן המקדש השני זה הותר:
"ואחד שהעיד להם שמקריבין אף על פי שאין בית"(תלמוד בבלי מסכת זבחים סב א)
-
האחד הזה זה נביא שנתן הוראת שעה.
גם אליהו הנביא הקריב בבמה בהר הכרמל על פי הוראת שעה.
אתה צריך לצטט את כל הגמרא משם.
אמר רבה בר בר חנה א"ר יוחנן שלשה נביאים עלו עמהם מן הגולה אחד שהעיד להם על המזבח ואחד שהעיד להם על מקום המזבח ואחד שהעיד להם שמקריבין אף על פי שאין בית.
רש"י דיבור המתחיל שמקריבין אע"פ שאין בית - דקדושת הבית קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבא:
תוספות דיבור המתחיל ואחד שמקריבין אע"פ שאין בית. דקדושת בית קידשה לשעתה ולעתיד ולא דמי לקדושת הארץ דקי"ל דבטלה כדמוכח בפ"ק דחולין (ו:) גבי בית שאן שיש חילוק ביניהם כדפרישית לעיל (סא. ד"ה מאי):
מכאן אנחנו למדים שכמו שלא בונים בית מקדש ללא נביא שיורה כיצד לבנות מזבח והיכן לבנות מזבח (וכך נפסק ברמב"ם), כך צריך נביא שיתן הוראת שעה מיוחדת להקריב בבמה שאינה מזבח בנוי של בית המקדש.