HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: לוחם יהודה על מרץ 04, 2012, 12:51:27
-
ביום הזכרון, אתם קוראים תהילים או משהו בסגנון?
מה אתם חושבים שצריך לעשות, ואיך לדעתכם צריך להתייחס ליום הזה.
דיון מהנה.
-
לזכור ולכבד את היום.
אנשים פשוטים מתו במלחמות, בדיוק כמוני וכמוך...לא מקבלי ההחלטות מלמעלה.
-
רק חשוב לציין שלעמוד בצפירה לא מועיל לאף יהודי שנרצח. צריך לקרוא תהילים \ להדליק נר.
-
אסור לעמוד בצפירה, ואל תרגישו אשמים אם אתם לא עומדים.
תקראו תהילים.
-
אני עומד ותוך כדי אומר שיר למעלות.
-
מאחר וכבר עברנו את גיל 5, אנחנו לא מפגרים ואיננו מאמינים באגדות עם, אנו יודעים שאי אפשר "להועיל" לנפטר, הוא כבר מת, תודעתו התנדפה. עמידת דום היא הדרך שלנו להפגין כבוד ולכבד את המשפחות. מה הבעיה גם לקרוא תהילים וגם לעמוד דום?
-
מאחר וכבר עברנו את גיל 5, אנחנו לא מפגרים ואיננו מאמינים באגדות עם, אנו יודעים שאי אפשר "להועיל" לנפטר, הוא כבר מת, תודעתו התנדפה. עמידת דום היא הדרך שלנו להפגין כבוד ולכבד את המשפחות. מה הבעיה גם לקרוא תהילים וגם לעמוד דום?
מצחיק שאתה כותב נפטר ולא מת.
"עמידת דום" כמו שאתה אומר, היא מנהג של גויים, אגב מנהג של אגדות עם.
ואם אתה לא מאמין ב"אגדות" עם למה בכלל לקרוא תהילים? למה בכלל לעשות אזכרות? למה בכלל לזכור את המתים? הם הרי כבר מתים, נעלמו, התודעה שלהם התנדפה.
איזה כבוד זה לנפטר שאנחנו אומרים שהתודעה שלו התנדפה. גם התודעה של נרצחי השואה התנדפה. הם כבר לא חשובים יותר.
-
למה מצחיק שאני אומר נפטר? זו מילה בעברית. אני גם אומר מטבח מבלי להתכוון למקום שבו טובחים, אני אומר גם "בעל ואשה" ולא מתכוון שהאשה היא רכוש של הגבר. שפה פרימיטיבית. אבל זו השפה שלנו.
אין מובן לשאלתך "למה לזכור את המתים". זוכרים את המתים כי רוצים לזכור אותם, זה חלק מהפסיכולוגיה האנושית. זה רגש אנושי, וככזה אין לו הסבר ראציונלי.
-
למה מצחיק שאני אומר נפטר? זו מילה בעברית. אני גם אומר מטבח מבלי להתכוון למקום שבו טובחים, אני אומר גם "בעל ואשה" ולא מתכוון שהאשה היא רכוש של הגבר. שפה פרימיטיבית. אבל זו השפה שלנו.
אין מובן לשאלתך "למה לזכור את המתים". זוכרים את המתים כי רוצים לזכור אותם, זה חלק מהפסיכולוגיה האנושית. זה רגש אנושי, וככזה אין לו הסבר ראציונלי.
גם מת זה מילה בעברית.
אתה יודע לכל דבר שאתה אומר יש משמעות, אז לפני שאתה משתמש במילה כלשהי תשים לב אם אתה מתכוון אליה בכלל. ואני לא מבינה מה פרימיטיבי בשפה שלנו, תוכל להסביר לי?
זאת הייתה שאלה רטורית, אתה כל כך אידיוט שאפילו התשובה שלך מעידה על כך. ואגב, יפה לך שהחלטת לענות דווקא על השאלה הזאת ולהתעלם משאר השאלות. ואני שוב מזכירה לך: אלה שאלות רטוריות אין צורך לענות עליהם.
-
עמידת דום זה הוא מנהג של גוים ואנחנו יהודים ורוצים להיות יהודים בניגוד אליך. אנחנו עוזרים לנפטרים בעזרת עילוי נשמתם ע"י לימוד תורה , תהילים וכו' ולא טקסים מטופשים ועמידות דום חסרי משמעות שהמציאו אותם גוים.
בשבילך לזכור נפטר זו חלק מפסיכולוגיה אנושית בשבילנו זה הרבה יותר מיזה.
-
למה מצחיק שאני אומר נפטר? זו מילה בעברית. אני גם אומר מטבח מבלי להתכוון למקום שבו טובחים, אני אומר גם "בעל ואשה" ולא מתכוון שהאשה היא רכוש של הגבר. שפה פרימיטיבית. אבל זו השפה שלנו.
אין מובן לשאלתך "למה לזכור את המתים". זוכרים את המתים כי רוצים לזכור אותם, זה חלק מהפסיכולוגיה האנושית. זה רגש אנושי, וככזה אין לו הסבר ראציונלי.
שיעור קצר בעברית.
המילה נפטר מתייחסת לאדם הנפטר מהעולם הזה. גופו מת אך נשמתו עברה לעולם הבא.
נשמתו נפטרה מהגוף, בדיוק כמו שאדם חי נפטר מחפץ מסויים שאין לו יותר תועלת בו.
-
צריך לעמוד דום,גם אכילת ארוחת בוקר היא מנהג של גויים ואנו אוכלים ארוחת בוקר
-
צריך לעמוד דום,גם אכילת ארוחת בוקר היא מנהג של גויים ואנו אוכלים ארוחת בוקר
מי קבע שארוחת בוקר היא מנהג גויים?
לעומת זאת עמידה בצפירה היא מנהג גויים מובהק.
ברצינות - אתה לא מרגיש מגוחך אפילו במעט לעמוד כמו עציץ במשך דקה? (אני עדיין זוכר איך בתור ילד אני וחבריי התאפקנו לא לצחוק)
-
יש עניין של כיבוד הזולת והתנהגות נאותה בפרהסיה.אין לי בעיה עם מי שקורא תהילים.אני עושה מה שמקובל בחברה.כשאתה חרדי אתה קורא תהילים.
-
יש עניין של כיבוד הזולת והתנהגות נאותה בפרהסיה.אין לי בעיה עם מי שקורא תהילים.אני עושה מה שמקובל בחברה.כשאתה חרדי אתה קורא תהילים.
אתה עושה את מה שמקובל בחברה, אך האם מה שמקובל בחברה הוא נכון? (או שהם פועלים מבורות)
אל תזרום עם ההמון הבור.
-
השאלה מהי החברה שלך?
-
השאלה מהי החברה שלך?
לצערי החברה שלי היא כרוב החברה בארץ - שטופי מוח ובורים לגבי ההסטוריה והמורשת שלהם.
את זה אנו מקווים לשנות עם הזמן.
-
חשוב אבל שאתה תנהג לפי צו מצפונך.אני גם לא חושב שכל החוכמה אצלי.תחשוב כשאתה חייל אתה קונפורמי לסביבה.כולם עומדים במסדר מגולחים,עם כומתה וגם אתה.
-
יש עניין של כיבוד הזולת והתנהגות נאותה בפרהסיה.אין לי בעיה עם מי שקורא תהילים.אני עושה מה שמקובל בחברה.כשאתה חרדי אתה קורא תהילים.
מי זה "הזולת"?
אין לי שום עניין לכבד את המתייוונים ואת תרבותם. כשם שחשוב לי ללכת עם כיפה בשווקי הנכר על מנת להודיע קבל עם ועולם שאני יהודי ושהכיפה מסמלת שיש מישהו מעלי, ככה חשוב לי לנהוג כיהודי ולא כגוי. וכשם שלא אצטלב בפרהסיה, לא אעמוד דום בפרהסיה. זו התנהגת נאותה בעיני.
-
חשוב אבל שאתה תנהג לפי צו מצפונך.אני גם לא חושב שכל החוכמה אצלי.תחשוב כשאתה חייל אתה קונפורמי לסביבה.כולם עומדים במסדר מגולחים,עם כומתה וגם אתה.
וחייל דתי שמגדל זקן, עומד בזקנו בין כל חבריו הגלוחים.
-
מה זה מתיוונים?כוונתי כיום בימינו אלה?
-
מה זה מתיוונים?כוונתי כיום בימינו אלה?
כל השמאלנים שרוצים להנהיג פה מדינה ככל העמים. ולמרות ההסתייגות, אאשים את כל מי שהולך בעקבותיהם גלוי עיניים. אולי הם סובלים מבורות, אבל חובה עליהם לברר ולדעת.
המתייוונים האמתיים הם אלה שרוצים במפורש להיות ככל הגויים.
-
מי זה "הזולת"?
אין לי שום עניין לכבד את המתייוונים ואת תרבותם. כשם שחשוב לי ללכת עם כיפה בשווקי הנכר על מנת להודיע קבל עם ועולם שאני יהודי ושהכיפה מסמלת שיש מישהו מעלי, ככה חשוב לי לנהוג כיהודי ולא כגוי. וכשם שלא אצטלב בפרהסיה, לא אעמוד דום בפרהסיה. זו התנהגת נאותה בעיני.
וחייל דתי שמגדל זקן, עומד בזקנו בין כל חבריו הגלוחים.
כל השמאלנים שרוצים להנהיג פה מדינה ככל העמים. ולמרות ההסתייגות, אאשים את כל מי שהולך בעקבותיהם גלוי עיניים. אולי הם סובלים מבורות, אבל חובה עליהם לברר ולדעת.
המתייוונים האמתיים הם אלה שרוצים במפורש להיות ככל הגויים.
אין לי מה להוסיף אחרי דברים אלו.
חזק ואמץ :old_afro:
-
סלח לי. אבל יש לי עוד משהו להוסיף.
יום הזכרון האמיתי של עם ישראל עומד בתשעה באב.
המשנה במסכת תענית אומרת שחמישה דברים ארעו באותו יום. חורבן הבית הראשון והשני, חורבן ביתר של תקופת בר כוכבא, שריפה פומבית ל ספר תורה שהייתה אירוע מאוד סמלי וחטא המרגלים.
במרוצת השנים כל פעם שעם ישראל חווה אסון גדול ורצו להתאבל עליו, צרפו אותו לשאר סיבות האבל שבתשעה באב.
בספרי הקינות מופיעות קינות על מסעי הצלב ועל עוד אירועים. בסופו של ספר הקינות שהיה לי כשהייתי ילד הופיעו סיפורים מהשואה.
הציונים הרשעים ביקשו כלבן לעקור את הכל. ולכן קבעו לעצמם תאריכים חדשים ושינו את משמעותם של הישנים. כמו הפיכתו של שבועות לחג המים (מה לעזאזל?) הפיכת ט"ו באב ליום האהבה העברי (נו באמת), הפיכת פורים לקרנבל של הוללות ופריצות, הפיכת חנוכה לחג הורס דיאטות...
קיצער, מבחינתי התאריך לזכור בו את הקדושים שמתו לעם ישאל בכל דור ודור זה תשעה באב. לא יום הזכרון שנקבע בידי רשעים.
-
לצערי החברה שלי היא כרוב החברה בארץ - שטופי מוח ובורים לגבי ההסטוריה והמורשת שלהם.
את זה אנו מקווים לשנות עם הזמן.
חחחח
-
חחחח
תגובתך בעצם ממצה את מהותך.
שפטל הוא אדם רציני שיודע להתדיין בצורה טובה עם כל אחד.
אתה מבייש את תמונתו.
כל מה שאתה יודע לעשות הוא לצעוק "גזען", "חשוך", וכמובן "חחחח".
התמודדנו עם קודמים לך (שהיו כאמור הרבה יותר "קשים" ממך), ונתמודד גם אתך.