HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: UM-96 על דצמבר 23, 2011, 00:49:48
-
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4165702,00.html (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4165702,00.html)
החרדים האלה לא מפסיקים לרגע ממש פורעי חוק! מורידים כרזות שנגדם! :old_Angry2:
:'(מסכנה טניה רוזנבליט הקדושה המעונה, הגיבורה שלא הסכימה לעבור מקום באוטובוס... :'(
התקשורת השמאלנית במלוא הדרתה(ולא הדרת נשים :old_wink2:)-מבחיל, שונאי ישראל...
למה תמיד זאת "הקצנה חרדית" "רדיקליות דתית" וזה אף פעם לא כפיה חילונית או הקצנה שמאלנית?
-
תראה,אלה אנשים חרדים מאוד ורובם תלמידי ישיבה רוב חייהם.
אבל מה שהם עושים קצת מוגזם.
-
אני בחורה אבל אני יכולה להבין את החרדים. זה באמת מגעיל שבחורות הולכות עם בגדים לא צנועים, ובתור בחורה אני בעצמי לא יכולה להתעלם מבחורות כאלה.
כל בחורה שבוכה על "הדרת נשים" שקודם כל תתלבש במקום ללכת חצי עירומה.
-
תראה,אלה אנשים חרדים מאוד ורובם תלמידי ישיבה רוב חייהם.
אבל מה שהם עושים קצת מוגזם.
מה מוגזם? שהם מורידים כרזה של נאצים ממפלגת "קדימה"? או זה שהם מורידים כרזה שבאה לעצבן אותם בכוונה?
-
אני בחורה אבל אני יכולה להבין את החרדים. זה באמת מגעיל שבחורות הולכות עם בגדים לא צנועים, ובתור בחורה אני בעצמי לא יכולה להתעלם מבחורות כאלה.
כל בחורה שבוכה על "הדרת נשים" שקודם כל תתלבש במקום ללכת חצי עירומה.
זאת זכותה.
-
זאת זכותה.
אז זכותם של החרדים להעיף אותה לאחור אם זה מפריע להם.
יותר מזה, לדעתי הם היו צריכים להעיף אותה מהאוטובוס.
-
זכותה להסתובב ככה בת"א לא בירושלים...
אם אני אלך בעזה עם שלט "כל הערבים על הזין" זאת זכותי לא? ומה יעשו לי?.... :old_lipsrsealed:
-
זכותה להסתובב ככה בת"א לא בירושלים...
אם אני אלך בעזה עם שלט "כל הערבים על הזין" זאת זכותי לא? ומה יעשו לי?.... :old_lipsrsealed:
הזוהמה הזאת לא צריכה להיות גם לא בתל אביב.
-
הזוהמה הזאת לא צריכה להיות גם לא בתל אביב.
בחורה יכולה להסתובב איך שהיא רוצה. בדיוק כמו שלחרדים עושה רע לראות מישהי מתלבשת כמו שרמוטה, אני מכיר אנשים שכשרואים לבוש חרדי גם חשים ברע. הם לא יכולים לכפות על החרדים להתלבש אחרת ואותו דבר נכון לכיוון ההפוך.
בשכונה חרדית זהמשהו אחר, בדיוק כמו שחרדי לא יכתיב את קוד הלבוש בת"א, ככה גם תל אביבים צריכים לכבד את קוד הלבוש בשכונות חרדיות.
-
בחורה יכולה להסתובב איך שהיא רוצה. בדיוק כמו שלחרדים עושה רע לראות מישהי מתלבשת כמו שרמוטה, אני מכיר אנשים שכשרואים לבוש חרדי גם חשים ברע. הם לא יכולים לכפות על החרדים להתלבש אחרת ואותו דבר נכון לכיוון ההפוך.
בשכונה חרדית זהמשהו אחר, בדיוק כמו שחרדי לא יכתיב את קוד הלבוש בת"א, ככה גם תל אביבים צריכים לכבד את קוד הלבוש בשכונות חרדיות.
זהו שבחורה לא יכולה להסתובב איך שהיא רוצה. כשמישהו יבוא ויסתכל על בחורות שמתלבשות כמו שרמוטות, אני לא אוכל להאשים אותו. אתה בתור גבר אמור להבין את זה.
גם אני לא מתה על הלבוש הגויי של החרדים.
-
זהו שבחורה לא יכולה להסתובב איך שהיא רוצה. כשמישהו יבוא ויסתכל על בחורות שמתלבשות כמו שרמוטות, אני לא אוכל להאשים אותו. אתה בתור גבר אמור להבין את זה.
גם אני לא מתה על הלבוש הגויי של החרדים.
נכון, מי שמתלבשת כמו שרמוטה ככה יתייחסו אליה. וזו זכותה.
-
נכון, מי שמתלבשת כמו שרמוטה ככה יתייחסו אליה. וזו זכותה.
אז זכותו של גבר להתנהג אליה כאל שרמוטה.
-
אז זכותו של גבר להתנהג אליה כאל שרמוטה.
באותה מידה שאם תראי ברחוב גבר לבוש בחליפה וגבר לבוש בקרוקס ופיג'מה היחס שלך אליהם יהיה שונה, ככה גם גברים מתייחסים אחרת לנשים שמשדרות שהן שרמוטות.
-
באותה מידה שאם תראי ברחוב גבר לבוש בחליפה וגבר לבוש בקרוקס ופיג'מה היחס שלך אליהם יהיה שונה, ככה גם גברים מתייחסים אחרת לנשים שמשדרות שהן שרמוטות.
בחורה שמתלבשת כמו שרמוטה היא מציגה עצמה ככזאת.
מצד שני גבר שהולך עם חליפה מציג עצמו כ"איש עסקים" או משהו, גבר שהולך עם פיג'מה וקרוקס מציג עצמו כמישהו שכנראה גר קרוב.
אבל יש הבדלים בין בחורה שלובשת בגדים צנועים לבין בחורה שמתלבשת כמו שרמוטה. זה לא כמו בדוגמא שהבאת בכלל.
-
בחורה שמתלבשת כמו שרמוטה היא מציגה עצמה ככזאת.
מצד שני גבר שהולך עם חליפה מציג עצמו כ"איש עסקים" או משהו, גבר שהולך עם פיג'מה וקרוקס מציג עצמו כמישהו שכנראה גר קרוב.
אבל יש הבדלים בין בחורה שלובשת בגדים צנועים לבין בחורה שמתלבשת כמו שרמוטה. זה לא כמו בדוגמא שהבאת בכלל.
כבוד מינימלי מגיע לכל אדם. אבל מעבר לזה היחס יקבע לפי ההתנהגות ולפי איך שהוא מציג את עצמו. זה מאוד פשוט.
-
כבוד מינימלי מגיע לכל אדם. אבל מעבר לזה היחס יקבע לפי ההתנהגות ולפי איך שהוא מציג את עצמו. זה מאוד פשוט.
לדעתך בחורה שמתלבשת כמו שרמוטה זה בסדר?
לדעתי בחורות כאלה, שהן יהודיות, רק מציגות את עצמן ואותי באור רע מאוד.
לא פעם אני נתקלת בגברים שאומרים "כל הבנות זונות". ובתור אחת שהיא לא כזאת זה מעליב מאוד.
-
אותה נכרית (טניה רוזנבליט שר"י) היא בכלל שכירה באחת הארגונים המתבוללים של השמאל המתיוון, כך שאין זה מפתיע שהיא בחרה (מכל האוטובוסים בירושלים) לעלות דווקא על אוטובוס של חרדים (למי שלא יודע - ההפרדה מתבצעת בקווי אוטובוס מיוחדים לחרדים).
יותר מזה - אותם שמאלנים הביאו לכאן במיוחד כתבי טלוויזיה מאירופה (דנמרק, בריטניה, וכו') כדי שיחוללו פרובוקציות וייכנסו על מצלמה לתוך אותם קווי אוטובוס (כמובן כדי לצלם ולהראו לכל העולם כמה ישראל היא חברה "חשוכה").
כשאני רואה את מה שהמתיוונים המודרנים עושים בדורנו, אני ממש לא אתפלא אם בזמנם של המכבים היו אלה המתיוונים שהציעו לאנטיוכוס להטיל גזירות שמד על היהודים.
הרי אנטיוכוס ידע בדיק באילו נקודות רגישות לגעת כאשר הטיל את גזירותיו דווקא על לימוד תורה ועל ברית המילה (ברור שהייתה פה פעילות של הבוגדים מבפנים).
-
לדעתך בחורה שמתלבשת כמו שרמוטה זה בסדר?
לדעתי בחורות כאלה, שהן יהודיות, רק מציגות את עצמן ואותי באור רע מאוד.
לא פעם אני נתקלת בגברים שאומרים "כל הבנות זונות". ובתור אחת שהיא לא כזאת זה מעליב מאוד.
זה צורת ביטוי, ברור שלא כל הבנות זונות, אבל חלק נכבד מהן כן. וזה לא בגלל לבוש, זו צורת התנהגות.
-
זה צורת ביטוי, ברור שלא כל הבנות זונות, אבל חלק נכבד מהן כן. וזה לא בגלל לבוש, זו צורת התנהגות.
על זה אני מדברת. לדעתך ואני בטוחה שלדעת עוד כמה, רוב הנשים הן שרמוטות גם בגלל התהנגות וגם בגלל לבוש.
לא מאשימה אותכם, מאשימה את היהודיות שמחליטות להתנהג כמו גויות.
-
על זה אני מדברת. לדעתך ואני בטוחה שלדעת עוד כמה, רוב הנשים הן שרמוטות גם בגלל התהנגות וגם בגלל לבוש.
לא מאשימה אותכם, מאשימה את היהודיות שמחליטות להתנהג כמו גויות.
אני לא חושב שזה בסדר שהן מתנהגות ככה, אבל צריך לכבד את הבחירה שלהן.
-
אני לא חושב שזה בסדר שהן מתנהגות ככה, אבל צריך לכבד את הבחירה שלהן.
בחורה שלא מכבדת את עצמה אין סיבה שאחרים יכבדו אותה.
-
בחורה שלא מכבדת את עצמה אין סיבה שאחרים יכבדו אותה.
לא אותה, את הבחירה שלה, זו הזכות שלה להתלבש איך שהיא רוצה.
-
לא אותה, את הבחירה שלה, זו הזכות שלה להתלבש איך שהיא רוצה.
זכותה להציג את עצמה כשרמוטה, וכשיגיעו הקריאות נגדה על כך שהיא שרמוטה, וכשיגידו לה לזוז לכיסא אחורי כי זה מה שמגיע לשרמוטות ואפילו יותר, אז היא תזוז ושלא תתחיל לצעוק "הדרת נשים".
-
זכותה להציג את עצמה כשרמוטה, וכשיגיעו הקריאות נגדה על כך שהיא שרמוטה, וכשיגידו לה לזוז לכיסא אחורי כי זה מה שמגיע לשרמוטות ואפילו יותר, אז היא תזוז ושלא תתחיל לצעוק "הדרת נשים".
ומה עם המקרה בבית שמש שירקו על ילדה כי לא הייתה מספיק צנועה, זה מוצדק? ואגב מה עושים בשכונה מעורבת, שאין רוב ברור לחרדים או לחילונים?
-
ומה עם המקרה בבית שמש שירקו על ילדה כי לא הייתה מספיק צנועה, זה מוצדק? ואגב מה עושים בשכונה מעורבת, שאין רוב ברור לחרדים או לחילונים?
אם אני אגיד את דעתי זה כנראה יהיה לא חוקי.
בשתי מילים - מדינת הלכה.
-
אם אני אגיד את דעתי זה כנראה יהיה לא חוקי.
בשתי מילים - מדינת הלכה.
חס וחלילה.
-
חס וחלילה.
תגובה חכמה. יש לך ולשכמותך ממה לפחד, ואתה יודע למה.
-
אם אני אגיד את דעתי זה כנראה יהיה לא חוקי.
בשתי מילים - מדינת הלכה.
בע"ה במהרה בימינו :dance:
-
אין סיכוי למדינת הלכה.
-
וחבל שכך
-
זכותה להתלבש איך שבא לה ולשבת איפה שבא לה, במקום שבו נוהגים הציבור להתלבש איך שבא להם ולהסתובב איך שבא להם.
במקום שבו רובם המוחלט של הנוסעים הוא חרדים, בקוי הסדר מיוחדים של חרדים, הדמוקרטיה קובעת שצריך להתחשב בהם. כך שזו זכותם לדרוש ממנה לעבור אחורה. וזכותם להוריד אותה מהאוטובוס אם היא לא מצייתת לכללים. אלה קוי הסדר מיוחדים. ואם אני זוכר נכון, במקביל לכל קו הסדר כזה יש קו אחר בעל מסלול דומה שאינו קו מהדרין. שום דבר חוץ מפרובוקציה לא גורם לה להכנס דווקא לקו כזה ולשבת מקדימה.
זכותה של כל נקבה להיות פרוצה. היא לא יכולה לדרוש כבוד מאיש כשהיא מתנהגת ככה.
התרעומת על נקבות כאלה ברורה ומובנת בהתחשב בעובדה שהן מוזילות את ערכן של כל הקבוצה ממנה הן באות.
בקדימה טענו שהם לא יפסיקו להלחם על מנת להמשיך לכבד ולקדם את הזכויות של כל אזרחי מדינת ישראל. כאן הם רומסים את הזכויות של פלח גדול מן האוכלוסיה שרוצה לחיות לפי דתו, הדת הרשמית של המדינה, הדת שנתנה את הגושפנקה לקיומה של המדינה, חגיה ומורשתה. צבועים.
אחד ממלכי בית חשמונאי נקרא אלכסנדר ינאי. הוא היה צדוקי רוב ימיו. בטרם מותו הוא קרא לשלומציון המלכה, אחותו של רבי שמעון בן שטח, ואלו היו דבריו האחרונים: אל תתייראי לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים, אלא מן הצבועים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס.
ומה זה אם לא מעשה זמרי?
ובקשת השכר כפנחס, שהם מציגים את עצמם כקדושים הלוחמים למען העם...
-
זכותה להתלבש איך שבא לה ולשבת איפה שבא לה, במקום שבו נוהגים הציבור להתלבש איך שבא להם ולהסתובב איך שבא להם.
במקום שבו רובם המוחלט של הנוסעים הוא חרדים, בקוי הסדר מיוחדים של חרדים, הדמוקרטיה קובעת שצריך להתחשב בהם. כך שזו זכותם לדרוש ממנה לעבור אחורה. וזכותם להוריד אותה מהאוטובוס אם היא לא מצייתת לכללים. אלה קוי הסדר מיוחדים. ואם אני זוכר נכון, במקביל לכל קו הסדר כזה יש קו אחר בעל מסלול דומה שאינו קו מהדרין. שום דבר חוץ מפרובוקציה לא גורם לה להכנס דווקא לקו כזה ולשבת מקדימה.
זכותה של כל נקבה להיות פרוצה. היא לא יכולה לדרוש כבוד מאיש כשהיא מתנהגת ככה.
התרעומת על נקבות כאלה ברורה ומובנת בהתחשב בעובדה שהן מוזילות את ערכן של כל הקבוצה ממנה הן באות.
בקדימה טענו שהם לא יפסיקו להלחם על מנת להמשיך לכבד ולקדם את הזכויות של כל אזרחי מדינת ישראל. כאן הם רומסים את הזכויות של פלח גדול מן האוכלוסיה שרוצה לחיות לפי דתו, הדת הרשמית של המדינה, הדת שנתנה את הגושפנקה לקיומה של המדינה, חגיה ומורשתה. צבועים.
אחד ממלכי בית חשמונאי נקרא אלכסנדר ינאי. הוא היה צדוקי רוב ימיו. בטרם מותו הוא קרא לשלומציון המלכה, אחותו של רבי שמעון בן שטח, ואלו היו דבריו האחרונים: אל תתייראי לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים, אלא מן הצבועים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס.
ומה זה אם לא מעשה זמרי?
ובקשת השכר כפנחס, שהם מציגים את עצמם כקדושים הלוחמים למען העם...
מה עמדתך בנוגע לילדה שירקו עליה בבית שמש כי לא הייתה צנועה, ומה לדעתך צריך לעשות במקום כמו בית שמש שאין רוב מוחלט כזה או אחר.
-
מי שירק על ילדה שלדעתו התלבשה לא צנוע הוא טפש ורשע. הוא לא מייצג את דעת היהדות הנאמנה.
ילדה בגיל 8 היא בגיל חינוך וחובה על הוריה לחנכה לצניעות. החובה היא על הוריה ולא על קלוצמך עצבני ברחוב שמחפש אובייקט לפורקן.
אילו הוריה מחליטים שהם לא הכי דתיים ושהם מלבישים את הילדה כדרכם, הדבר הכי רחוק שאפשר לעשות ובכלל לא בטוח שיש להם יותר מדי זכות לעשות את זה, זה לדבר עם ההורים ולבקש מהם.
למה אין להם זכות ?
המקומות הללו לא מוצהרים כמקומות חרדיים. יש אזורים חרדיים בבית שמש וברמת בית שמש. עד שהמקום לא יהיה חרדי במוצהר אלא אזור מפורז שבו יש חילונים שקנו את בתיהם שם עוד לפני שהמקום התחיל בכלל להתחרד, עוד כשהיה פתוח לכל, אין זכות לחרדים להשתלט. כל שכן לנהוג באלימות.
משעה שהשכונה נעשית חרדית במוצהר ורובם המוחלט של התושבים הולך בדרכים מסויימות, זה דבר שניתן להתחשב בו.
אבל שמתי לב שרוב המריבות בבית שמש נובעות באזורים המפורזים. אלה שעדיין לא אזורים חרדים. ולכן האלימות והשתלטנות שם מגעילה ומביאה לחילול ה' גדול.
-
מי שירק על ילדה שלדעתו התלבשה לא צנוע הוא טפש ורשע. הוא לא מייצג את דעת היהדות הנאמנה.
ילדה בגיל 8 היא בגיל חינוך וחובה על הוריה לחנכה לצניעות. החובה היא על הוריה ולא על קלוצמך עצבני ברחוב שמחפש אובייקט לפורקן.
אילו הוריה מחליטים שהם לא הכי דתיים ושהם מלבישים את הילדה כדרכם, הדבר הכי רחוק שאפשר לעשות ובכלל לא בטוח שיש להם יותר מדי זכות לעשות את זה, זה לדבר עם ההורים ולבקש מהם.
למה אין להם זכות ?
המקומות הללו לא מוצהרים כמקומות חרדיים. יש אזורים חרדיים בבית שמש וברמת בית שמש. עד שהמקום לא יהיה חרדי במוצהר אלא אזור מפורז שבו יש חילונים שקנו את בתיהם שם עוד לפני שהמקום התחיל בכלל להתחרד, עוד כשהיה פתוח לכל, אין זכות לחרדים להשתלט. כל שכן לנהוג באלימות.
משעה שהשכונה נעשית חרדית במוצהר ורובם המוחלט של התושבים הולך בדרכים מסויימות, זה דבר שניתן להתחשב בו.
אבל שמתי לב שרוב המריבות בבית שמש נובעות באזורים המפורזים. אלה שעדיין לא אזורים חרדים. ולכן האלימות והשתלטנות שם מגעילה ומביאה לחילול ה' גדול.
בגדול אני מסכים איתך, אבל מה הופך מקום ל"חרדי מוצהר", 51% מהאוכלוסיה?
-
בס''ד
בגלל כמה קיצוניים מפלילים קהילה שלמה. :dance:
-
בגדול אני מסכים איתך, אבל מה הופך מקום ל"חרדי מוצהר", 51% מהאוכלוסיה?
שמונים אחוז... מקומות כמו בני ברק. קריית ספר. שכונות כמו רמות פולין ורמת שלמה בירושלים.
קווי מהדרין שנעשו בהסדר מיוחד עם העיריה ואגד ונוסעים בהם 99 אחוז חרדים.
-
שמונים אחוז... מקומות כמו בני ברק. קריית ספר. שכונות כמו רמות פולין ורמת שלמה בירושלים.
קווי מהדרין שנעשו בהסדר מיוחד עם העיריה ואגד ונוסעים בהם 99 אחוז חרדים.
יש פה בעייתיות, כי ב70% זה לא יפריע שהיא תסתובב בחצאית וכשהחרדים מהווים 80% זה כן מפריע? וגם אני לא יודע מה הפתרון.
-
ההפרעה שתסתובב בלבוש בלתי צנוע קיימת גם בחמישים אחוז. רק שבחמישים אחוז הם לא מספיק רוב כדי שיאלצו להתחשב בהם. וככל שהרוב יותר מוחלט, רמת ההתחשבות צריכה להיות גדולה יותר.
האבחנה בין שמונים לשבעים אחוז היא קטנונית. איפשהו צריך לעבור קו הגבול. מטר לפני, זה בפנים. מטר אחרי זה בחוץ. ולמרות שהמרחק המעשי הוא שני מטר, זה שני צידי הגבול. לא בגלל הריחוק אלא כי שם נקבע הגבול.
בכל מקרה הגבול כאן לא נקבע במספר מוסכם וברור.
העניין הוא שככל שהרוב מוחלט יותר, השליטה של הרוב באורח החיים ובבחירת ההתנהלות אמורה להיות גדולה יותר.
-
מצד שני אנחנו נמצאים בבעיה. ידוע שהחרדים עושים הרבה יותר ילדים מחילונים. איפה נהיה לפי התפיסה שלך עוד 20 שנה?
-
קוי מהדרין זו הנהגה שפויה לדור פרוץ. ויש לתומכים בזה הרבה על מי להסתמך.
-
מצד שני אנחנו נמצאים בבעיה. ידוע שהחרדים עושים הרבה יותר ילדים מחילונים. איפה נהיה לפי התפיסה שלך עוד 20 שנה?
במדינת הלכה. או במדינה שבה השמאלנים שומרים את החרדים בגטאות, חוטי תיל ושמייסרים, כדי לא למלא אחר צו הדמוקרטיה ולתת לרוב לקבוע את הלך הרוחות במדינה...