HAYAMIN.ORG

יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: לוחם יהודה על נובמבר 21, 2011, 10:35:58

כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: לוחם יהודה על נובמבר 21, 2011, 10:35:58
אני בוויכוח עם בחור אחד מהבית כנסת על זה שהרב שלמה עמאר נכנס למסגד,
הוא טוען שמעיקר ההלכה ליהודי אסור להכנס לכנסיה כי זה עבודה זרה, אבל למסגד מותר כי הם מאמינים באותו האלוהים ובאל אחד וכ' וכ'..

הוא לא בעד \ תומך במסגדים אבל הוא אומר שטכלס אין פה איסור הלכתי, ואני מנגד טוען שזה עבודה זרה בפירוש ועצם הכניסה והביקור שמה (שבמזיד גמור) זה איסור חמור..
עבודה זרה, כלומר כל עבודה דתית שהיא לא יהדות (אורתודכסית) האם אני צודק?

תשובה מפורטת בבקשה..
תודה.
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: אביר הקרנפים על נובמבר 21, 2011, 11:26:43
הרמב"ם מסביר בהלכות עבודה זרה שראשיתה של עבודת כוכבים ומזלות לא הייתה למרוד בה' אלא לפאר את יצירותיו ושלוחיו וצבא השמים וזו הייתה טעות. לאחר מכן הגדילו לעשות בניהם ובני בניהם ששכחו את השם הנכבד והנורא והיו עובדים את הכוכבים והמזלות לשם עצמם ולא כיצירותיו של הבורא.
כותב עוד הרמב"ם שמצבה האמורה בתורה זה בניין שהכל מתקבצים שם ואפילו לעבוד את ה'. שכן הייתה דרך עבודת כוכבים מתחילה שהמציאו דרכים משונות לעבוד את ה' שלא כדרכו. וכל מי שנכנס לאותו בניין עובר על האיסור.
כותב עוד הרמב"ם שההולך בדרך ויש עיר ובה עבודת כוכבים לא יכנס בכלל לעיר.

בקיצור. אמרו חכמינו שאם כופים אדם להתאסלם יעבור ואל יהרג כי זו לא עבודה זרה מוחלטת כמו האמונה באותו האיש, אבל וודאי וודאי לאדם שאין כופים אותו בחרב על צווארו שלא יכנס לשם.
אומר הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה שאדם גדול בתורה שאנשים מכירים אותו מסתכלים עליו ככזה, פעמים שאפילו כופה אותו הגוי לדבר שסתם ככה יעבור ואל יהרג, אותו חכם יהרג ואל יעבור שזה חילול ה' ומוציא את בני ישראל לשמד.
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: Rafoe על נובמבר 21, 2011, 22:24:43
אני באמת לא מבין מדוע ישנם רבנים היום שטוענים שהאסלאם אינה עבודה זרה.

האסלאם מטיף לשפיכות דמים של כל מי שאינו מוסלמי, וזה סותר את אחד מ-7 מצוות בני נח (איסור שפיכות דמים).

בנוסף - הדעה שאנחנו והמוסלמים מאמינים באותו אל היא שטות מוחלטת.
המוסלמים מאמינים באל ששמו אללה - בניגוד למה שנהוג לחשוב, פירוש המילה "אללה" אינה אלוהים, אלא הוא שמו של האל המוסלמי.
המילה הערבית שפירושה אלהים היא "אִלָא".

אללה הוא האל המוסלמי ואמונה באל הדמים הזה היא עבודה זרה לחלוטין.

ההבדל היחיד בין המוסלמים והנוצרים הוא שהנוצרים מאמינים באדם בשר ודם, ואילו המוסלמים מאמינים באל שאינו נראה.


הרמב"ם מסביר בהלכות עבודה זרה שראשיתה של עבודת כוכבים ומזלות לא הייתה למרוד בה' אלא לפאר את יצירותיו ושלוחיו וצבא השמים וזו הייתה טעות. לאחר מכן הגדילו לעשות בניהם ובני בניהם ששכחו את השם הנכבד והנורא והיו עובדים את הכוכבים והמזלות לשם עצמם ולא כיצירותיו של הבורא.
כותב עוד הרמב"ם שמצבה האמורה בתורה זה בניין שהכל מתקבצים שם ואפילו לעבוד את ה'. שכן הייתה דרך עבודת כוכבים מתחילה שהמציאו דרכים משונות לעבוד את ה' שלא כדרכו. וכל מי שנכנס לאותו בניין עובר על האיסור.
כותב עוד הרמב"ם שההולך בדרך ויש עיר ובה עבודת כוכבים לא יכנס בכלל לעיר.

בקיצור. אמרו חכמינו שאם כופים אדם להתאסלם יעבור ואל יהרג כי זו לא עבודה זרה מוחלטת כמו האמונה באותו האיש, אבל וודאי וודאי לאדם שאין כופים אותו בחרב על צווארו שלא יכנס לשם.
אומר הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה שאדם גדול בתורה שאנשים מכירים אותו מסתכלים עליו ככזה, פעמים שאפילו כופה אותו הגוי לדבר שסתם ככה יעבור ואל יהרג, אותו חכם יהרג ואל יעבור שזה חילול ה' ומוציא את בני ישראל לשמד.
כן, אבל ישנם דעות שאומרות שהרמב"ם ושאר חכמינו שהתירו להיכנס למסגד (ואף לא הגדירו את האסלאם כעבודה זרה) היו תחת איום על חייהם (בין אם סמוי ובין אם גלוי).

צריך לשפוט את האסלאם כיום לפי הבנתנו, ולא לפי מה שחכמינו פסקו לפני מאות שנים כשהיו תחת איום האסלאם.
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: אביר הקרנפים על נובמבר 21, 2011, 22:44:20
אני חושב שטעית בפסקה האחרונה שלך, בתגובתך לדברי.
הרמב"ם לא התיר להכנס למסגד!
אחזור ואציין את דברי הרמב"ם שבניין שבנו להתקבץ שם ולבצע כל עבודה, אפילו לעבוד את ה', זו מצבה שכתובה בתורה ואסור להכנס לשם.
הוספתי והזכרתי את דברי הרמב"ם שעיר שיש בה עבודה זרה, לא נכנסים בכלל אל העיר.

ואדקדק בנקודה האחרונה שאולי גרמה לטעות.
גם מי שאומר שאיסלאם זה לא יהרג ואל יעבור, לא מתיר להכנס למסגד במקרה שאין כפיה של גוי שמאיים להרוג אם לא יכנסו למסגד.

ציינתי את דברי הרמב"ם שתלמיד חכם שאנשים מסתכלים עליו כרב, או אפילו סתם אדם שאנשים מסתכלים עליו כרב וחולקים לו כבוד וגדולה, בכל מקרה שכופים עליו בפרהסיה לעבור עברה, כל עברה שהיא, יהרג ואל יעבור משום חילול השם ומשום הטעיית הציבור.
יתירה מזו, אם האיסלאם הוא עבודה זרה, זה יהרג ואל יעבור. אז אתה רוצה לומר לי שהיה רב שאמר שמותר לעבוד עבודה זרה כי פחד שיהרגו אותו?
לא.
מי שאמר שהאיסלאם הוא לא עבודה זרה, ידע מה הוא מדבר. והיה אדם גדול מאיתנו.

וכל מה שפסקו לנו לפני מאות שנים שריר וקיים ואין לנו להרהר ולחשוב שתבונתנו וכושר שיפוטנו גדול יותר.
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: zelhar על נובמבר 21, 2011, 23:38:51
מותר להיכנס כדי למגר את הפולש המוסלמי במלחמה.
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: Rafoe על נובמבר 21, 2011, 23:52:52

וכל מה שפסקו לנו לפני מאות שנים שריר וקיים ואין לנו להרהר ולחשוב שתבונתנו וכושר שיפוטנו גדול יותר.
אני לא אומר שכושר שיפוטנו ההלכתי גדול יותר, אלא אני אומר שהיום אנו יכולים להגיד בקול רם את מה שהם לא יכלו לומר בגלות (ובעיקר תחת שלטון מוסלמי).

די בקלות אפשר לקבוע שהאסלאם היא עבודה זרה.

האם משום שהמוסלמים מתפללים לאל בלתי נראה לא הופך אותם לעובדי אלילים? (גם היוונים האמינו באלים בלתי נראים)
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: אביר הקרנפים על נובמבר 22, 2011, 02:47:35
תראה, אני לא מתמצא כל כך גדול באיסלאם. אני מניח שאתה מבין יותר גדול ממני בזה.
אני גם מניח שאלה שפסקו ככה, ידעו בדיוק את מי ואת מה הערבושים עובדים.
ההסביר שניתן היה שהם לא כופרים באלהותו היחידה של הבורא (איזה שם שהם לא יתנו לו) אלא שהם טוענים שמוחמד היה הנביא האחרון וכו'
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: לוחם יהודה על נובמבר 22, 2011, 12:38:00
תודה רבה לכולם,
קודם כל RAFO - הנצרות מאמינים גם באלוהים (כמובן שלא אותו אחד) אבל מאמינים ב'שליחים' ישו ואמא שלו, כלומר בשילוש.. בקיצור אגדה שמגדה.

תראה, אני לא מתמצא כל כך גדול באיסלאם. אני מניח שאתה מבין יותר גדול ממני בזה.
אני גם מניח שאלה שפסקו ככה, ידעו בדיוק את מי ואת מה הערבושים עובדים.
ההסביר שניתן היה שהם לא כופרים באלהותו היחידה של הבורא (איזה שם שהם לא יתנו לו) אלא שהם טוענים שמוחמד היה הנביא האחרון וכו'

עצם זה שהם לא עובדים את ה' בדרך הנכונה, כופרים במשה ועקדת יצחק, זה לא עבודה זרה?

ואני עדיין לא מבין איך שלמה עמאר נכנס למסגד וליקק, מילא פרסקי אבל מישהו שמתיימר להיות רב?
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: אביר הקרנפים על נובמבר 22, 2011, 16:34:47
הם מוצאים תירוצים שעיסלאם זה לא עבודה זרה ומותר להכנס למסגד.
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: Rafoe על נובמבר 23, 2011, 00:02:11
תודה רבה לכולם,
קודם כל RAFO - הנצרות מאמינים גם באלוהים (כמובן שלא אותו אחד) אבל מאמינים ב'שליחים' ישו ואמא שלו, כלומר בשילוש.. בקיצור אגדה שמגדה.
כל עובדי האלילים מאמינים באל כלשהו.

כמו שציינתי מקודם - גם היוונים האמינו באלים משונים למניהם.

השאלה היא לא אם הם מאמינים באלהים או לא, אלא האם אמונתם סותרת את אחת מ-7 מצוות בני נח.

אם תעבור על הרשימה של מצוות בני נח ותשווה מול האסלאם והנצרות תגלה שחד משמעית כן.
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: JewishGirl על נובמבר 23, 2011, 22:30:15
לדעתי האיסלם זה כן עבודה זרה יכול להיות שהם לא מאמינים בכלל באלוקים האמיתי אלא בדמות כלשהי שאמורה להיות חיקוי זול מאוד.
לגבי הכניסה למסגדים, לא נראה לי שיש מה לחפש שם חוץ מדוגמת ברוך גולדשטיין הי"ד.
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: Rafoe על נובמבר 23, 2011, 22:33:35
לדעתי האיסלם זה כן עבודה זרה יכול להיות שהם לא מאמינים בכלל באלוקים האמיתי אלא בדמות כלשהי שאמורה להיות חיקוי זול מאוד.
לגבי הכניסה למסגדים, לא נראה לי שיש מה לחפש שם חוץ מדוגמת ברוך גולדשטיין הי"ד.
ברוך גולדשטיין הי"ד לא נכנס למסגד, אלא למערת המכפלה (שם הוא עסק במלאכת הטיהור שלו).

מערת המכפלה אינה מסגד (העובדה שתלו שם כמה שטיחים לא הופכת את המקום למסגד).
כותרת: כניסה למסגדים מותרת ע"פ ההלכה ?
תגובה על ידי: JewishGirl על נובמבר 23, 2011, 22:36:15
ברוך גולדשטיין הי"ד לא נכנס למסגד, אלא למערת המכפלה (שם הוא עסק במלאכת הטיהור שלו).

מערת המכפלה אינה מסגד (העובדה שתלו שם כמה שטיחים לא הופכת את המקום למסגד).

אני יודעת. אני אומרת שאין מה לחפש במסגד אלא אם כן רוצים לטבוח במחבלים האלה.