HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: MaorJudah על נובמבר 08, 2011, 16:41:41
-
באמת ביהדות מאמינים בזה?!
http://www.youtube.com/watch?v=MEoANnyKcLs&feature=player_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=MEoANnyKcLs&feature=player_embedded)
-
א. ביאור על דרך הפשט - אפשר לומר שהעוף שיוצא מהפרי זה שרץ העוף, ואז לא תהיה בעיה להוכיח
את זה - הרי יש לא מעט בעלי חיים שחיים בתוך זחל בתוך פרי ואחר כך יוצאים ממנו מעופפים.
ב. בכל הנוגע לאדני השדה - יש מאמרי חז"ל שנשמע מהם שאדני השדה היו כמו אדם פראי, ואם זה
כך, מה הכופרים האלו מבלבלים במוח? הרי הם אלה שמאמינים שיצורים כאלו היו קיימים בעבר, כמו
הניאנדרתלים וההומו ארקטוס.
ג. בקשר לידוע ועכבר שחציו כך וחציו כך: יתכן שמדובר בעכברי מדבר כמו הירבועים שחיים במחילות,
אבל הגמרא שמדברת על העכבר שחציו עכבר וחציו אדמה מדברת על חכמים שדיברו עם מלכת הגוים
קליאופטרה ויש שמסבירים שהם דיברו לפי דעתה (היא האמינה שהעכברים האלה חציים אדמה, לא חז"ל).
ד. בקשר לבת הים - הגמרא המדוברת מדברת על דולפינים, ורש"י מזכיר שיש יצורים כאלה "סירנות" (כך הגוים אומרים).
ה. לגבי היצורים שמדובר עליהם בזוהר בויקרא - קשה מאוד לפרש, אם כפשוטו אפשר לומר שהיצורים בעלי
השתיים וארבעה ראשים הם כמו תאומים סיאמים. הזוהר שם מדבר על כך שהעולם בנוי מקליפות כאלו (כמו
גלדי בצלים) ושיש 7 כאלה. הוא גם אומר שיש שבע יבשות, אז השאלה היא אם מדובר על מפלס אחד.
כתוב שם גם שירושלים גבוהה מכל הארצות האלו, ואם כך, מדובר במפלס אחד, והיצורים הללו גם במפלס.
אבל אם נאמר שהם בתוך הגלידים (כדה"א בנוי מגלידים), אז אולי מדובר בכל מיני יצורים במעמקי האדמה
שאכן קיימים שם (כמו תולעים, חיידקים וכו').
בנוגע לרב שראה את היצורים האלה - אולי הוא זכה לראות חלק מהיצורים המיקרוסקופיים או חלק מהיצורים
באיזורים עמוקים.לדוגמה, יש יצורים שהם כמו צינורות ארוכים עם מלאי ראשים בקרקעית האוקיאנוס, והם חיים
באיזורים עם אדים חמים שבוקעים ממעקי האדמה. אולי הוא ראה כאלה. אבל בכל אופן, הסיפור קשה מאוד
להבנה רגילה, אלו דברי עומק. הזוהר לא מדבר כפשוטו, זו לא הדרך של הקבלה.
ו. בנוגע לאנשי זאב - כנראה מדובר במחלה הנדירה שיש לאנשים שיש להם שיער בכל הגוף, כולל בפנים.
ולסיכום - מדובר במדרשי אגדה. הרעיון מאחורי מדרשי אגדה הוא להעביר מסר, לא לוקחים דברים כאלה כפשוטם.
-
מאור, תלמד שיעור לחיים: אתאיסטים, ובעיקר מאמיני דרווין למניהם, יעשו הכל כדי לגרום לאנשים להאמין בדת שלהם (דרוויניזם).
הכי קל זה להוציא דברים מהקשרם (השמאלנים עושים את זה יום יום).
הערוץ יוטיוב הזה (של מעלה הסרטון) הוא ערוץ של מאמיני דרווין, ובאמת שאין מה לצפות מהאנשים הללו.
וכמו שיוסף בנימין כתב בתגובתו - "מדובר במדרשי אגדה. הרעיון מאחורי מדרשי אגדה הוא להעביר מסר, לא לוקחים דברים כאלה כפשוטם".
מעלה הסרטון הזה כנראה לא קרא מימיו שורה אחת מהתורה, ורוב הסיכויים שהוא בטח לא יודע מה ההבדל בין התורה לבין שאר הכתבים היהודיים (אחרת הוא לא היה עושה צחוק מעצמו).
ולסיכום - יש בעולם של ימינו מאבק בין 3 דתות שנאבקות על מנת לצרף לשורותיהן כמה שיותר מאמינים: אסלאם, נצרות, ודרוויניזם.
איכשהו מה שמשותף לשלושתן הוא להוכיח שהיהדות היא טעות (ואיכשהו היהדות עדיין קיימת).
-
פרד"ס
אחרי שהרב הצעיר ילמד לתרגם את הארמית קצת יותר חלק אולי הוא יתחיל להבין גם את המשלים והחידות ...
-
א' מראשי YESHIVA UNIVERSITY (רב צבי הרשל שכטר) התייחס לרוב השאלות
אפשר להאזין לתשובות שלו (אם אתה מבין אנגלית) ע"י לחיצה בקישור
http://www.yutorah.com/lectures/lecture.cfm/766411/Rabbi_Hershel_Schachter/When_Science_Contradicts_The_Talmud (http://www.yutorah.com/lectures/lecture.cfm/766411/Rabbi_Hershel_Schachter/When_Science_Contradicts_The_Talmud)
-
אני לא מבין מה הבעיה שלך להאמין בזה?
זה שהעולם נברא ב6 ימים זה לא הזוי?אני מסכים זה לא הגיוני וזה כל העניין...
אם זה היה הגיוני אז ח"ו למה צריך להאמין בקב"ה?
איך בציפור שיוצאת מתוך פרי אתה לא מאמין אבל שים סוף נקרע ל12 חלקים אתה מאמין?
אחי זה הכל אמונה ברגע שאתה יודע משהו בודאות נעלמת האמונה.
וזה שזה מדרשי אגדה- אני לא בטוח שרבותינו התכוונו להעביר מסר מדברים כאלה ובדו סיפורים. אני אכן מאמין שזה אמיתי והיו חיות כאלה אבל כנראה שחלק נכחדו וחלק מוחבאות טוב טוב-אתה יודע שרוב מיני בע"ח בעולם גם כיום לא מוכרים לאדם? אל תהיה מותע אם יתגלו בע"ח מעין אלו בעתיד...
-
אגב רק עכשיו ראיתי את הסרטון ואני יגיד לך משהו-לא הוריד לי אפילו טיפה את האמונה, רק תוריד את כל השטויות של המלשינים האלה ותפיץ ברשת לחיזוק הרבים-בסך הכל זה סרטון מחזק על נפלאות הבריאה.
:dance: :dance: :dance: :dance: