HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => מערכת החדשות => נושא נשלח על ידי: רק כך על ספטמבר 28, 2011, 13:44:36
-
בס"ד
אלדד, אריאל ועשרות מבקרים בהר הבית
עשרות יהודים ובהם חברי הכנסת אלדד ואריאל הגיעו לביקור בהר הבית לקראת ראש השנה. "מתפללים להסרת הגזירות על יהודים בהר הבית".
פרסום ראשון: 28/09/11, 12:15שמעון כהן
ביקור חגיגי לשנה החדשה
הקרן למורשת הר הבית
בשעות הצהרים הגיעו עשרות יהודים את הר הבית לקראת ראש השנה. עם העולים הרבים באו גם חברי הכנסת אורי אריאל ואריה אלדד שעלה היום לראשונה להר הבית יחד עם בנו.
מהקרן למורשת הר הבית, המארגנת את הסיור, נמסר כי "העולים נושאים תפילה שהממשלה תסיר את הגזירות על היהודים בהר הבית, ושבשנה נזכה לראות את ההר חוזר לימי זהרו, כמרכז הבית הלאומי של עם ישראל, והחזרת המקדש למקומו".
הרב יצחק לוי מישיבת אלון שבות, הדריך את המבקרים, וגם הזכיר לרפואה את שמותיהם של חולים רבים שביקשו להזכירם בבית ה' בבקשת רפואה קרובה. כמו כן העלו לזכרון את הרב יצחק אימס וזוגתו דמם יינקם, ממייסדי הפקידה השבועית היהודית המתמדת את הר הבית.
עוד מציינים בקרן כי "מידי שנה בימי הסליחות ועשרת ימי תשובה פוקדים את הר הבית המוני יהודים, וישיבות שלימות בראשות רבותיהם". בשבוע הבא, כך מדווחים בקרן, צפוייה ישיבת ברכת משה ממעלה אדומים, לעלות בראשות ראש הישיבה הרב נחום רבינוביץ, וישיבת עתניאל בראשות הרב רא"ם הכהן. גם "חוג הפרופסורים לחוסן מדיני" יעלו להר במחאה על ההפקרה המדינית והלאומית של הר הבית.
(http://a7.org/Resizer.ashx?source=albums&image=29923&a=450&b=950)
(http://a7.org/Resizer.ashx?source=albums&image=29924&a=450&b=950)
(http://a7.org/Resizer.ashx?source=albums&image=29925&a=450&b=950)
(http://a7.org/Resizer.ashx?source=albums&image=29926&a=450&b=950)
(http://a7.org/Resizer.ashx?source=albums&image=29930&a=450&b=950)
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/226640
-
הכותל כבר לא מספיק?
מכשילים המוני יהודים.
-
הכותל כבר לא מספיק?
מכשילים המוני יהודים.
בס"ד
הם עולים בטהרה ואפילו יש חרדים שעולים
לא הכותל לא מספיק עם כל הכבוד לכותל הר הבית הוא המקום המרכזי הכותל זה רק חומה השאיפה שלנו היא שיבנה בית המקדש ועד שהוא יבנה להסיר את המסגדים הטמאים האלה של הישמעאלים שללא בושת פנים מעיזים להכנס למקום הכי קדוש בעולם וזה חילול השם.וכתוב שאחת הסיבות שחזקיהו המלך לא נהיה משיח היא שגרם החטא של חילול השם שהוא עשה שהוא קיצץ דלתות היכל וחכמים לא הודו לו!
-
בדקתי את הנושא.
א. הקשקוש של טהרה לא קביל. כולנו טמאי מתים. אז איפה פה הטהרה?
ב. יש מקומות שניתן להכנס אליהם גם בטומאה. מישהו יודע את הגבולות?
הרבה יספרו לך שהם יודעים. הם מבלבלים את המוח.
הרמב"ם כותב שצריך נביא ובית דין כדי לדעת את מקום המזבח. כל קיר בבית המקדש, כל לשכה וחומה וכלי מוצבים במקומם המדוייק. לפיכך המזבח תופס את מיקומו בהתאם לתמונה הכללית. אם היינו יודעים איפה הגבולות, היינו יודעים גם איפה לשים מזבח ולא היינו צריכים נביא. אבל לאף אחד אין GPS עם נ.צ מדוייקת איפה מקום המזבח ואיפה הגבולות. זה פשוט חילול הקודש.
מלמדים אנשים שלעלות להר הבית זה כל כך פשוט ואפשרי.
אמרו אנשי כנסת הגדולה: ועשו סייג לתורה. בעיקר בדבר כל כך חמור כמו כניסה בטומאה למקום המקדש.
-
בדקתי את הנושא.
א. הקשקוש של טהרה לא קביל. כולנו טמאי מתים. אז איפה פה הטהרה?
ב. יש מקומות שניתן להכנס אליהם גם בטומאה. מישהו יודע את הגבולות?
הרבה יספרו לך שהם יודעים. הם מבלבלים את המוח.
הרמב"ם כותב שצריך נביא ובית דין כדי לדעת את מקום המזבח. כל קיר בבית המקדש, כל לשכה וחומה וכלי מוצבים במקומם המדוייק. לפיכך המזבח תופס את מיקומו בהתאם לתמונה הכללית. אם היינו יודעים איפה הגבולות, היינו יודעים גם איפה לשים מזבח ולא היינו צריכים נביא. אבל לאף אחד אין GPS עם נ.צ מדוייקת איפה מקום המזבח ואיפה הגבולות. זה פשוט חילול הקודש.
מלמדים אנשים שלעלות להר הבית זה כל כך פשוט ואפשרי.
אמרו אנשי כנסת הגדולה: ועשו סייג לתורה. בעיקר בדבר כל כך חמור כמו כניסה בטומאה למקום המקדש.
ידידי, אני בטוח שטומאת המסגד יותר גדולה.
מברך את היוזמה של יהודים לעלות להר הבית (ויש מסורת לאיפה מותר לעלות ולאיפה אסור)
תקרא גם הלכות "טומאה דחויה בציבור"(רמב"ם ביאת מקדש ד, טו) ותראה שבמקרים מסוימים מותר לעבוד
ולהקריב קורבנות גם במצב של טומאה.
-
חשבתי שמשעה שבנו את בית המקדש נאסרה הקרבת הקרבנות בכל מקום אחר...
-
חשבתי שמשעה שבנו את בית המקדש נאסרה הקרבת הקרבנות בכל מקום אחר...
בס"ד
לא משנה אם מותר להקריב קורבנות או לא חובה על עם ישראל למחוק חילול השם מעל פני האדמה אפילו במחיר של סכנת נפשות ושתי המסגדים על הר הבית הם מסגדים חילול השם.
-
זהו. שאף אחד לא מוחה את המסגדים. הולכים להתפלל שם. ואני לא מצליח להבין איזה היתר הם מוצאים ואיך הם לוקחים על עצמם את הסיכון הרוחני הזה. שיתפללו בכותל כמו שעשו יהודים אלפיים שנה.
-
זהו. שאף אחד לא מוחה את המסגדים. הולכים להתפלל שם. ואני לא מצליח להבין איזה היתר הם מוצאים ואיך הם לוקחים על עצמם את הסיכון הרוחני הזה. שיתפללו בכותל כמו שעשו יהודים אלפיים שנה.
בס"ד
למחות?צריך להוריד את המסגד הטמא הזה כבר.
-
למחות. לא מחאה כי אם מחיה. למחות את זכר עמלק. "ימח שמם". מחיה. לא מחאה. למחות את המסגדים מעל פני האדמה.
-
למחות. לא מחאה כי אם מחיה. למחות את זכר עמלק. "ימח שמם". מחיה. לא מחאה. למחות את המסגדים מעל פני האדמה.
בדיוק.
כשהמכבים ניצחו את היוונים יש"ו הם קודם כל טיהרו את בית המקדש מכל סממן של עבודה זרה שהיוונים הכניסו בו, ורק לאחר מכן הדליקו את מנורת המקדש.
כך גם עלינו לעשות - קודם לטהר!
-
ואחר כן באו בניך לדביר ביתך
ופינו את היכלך...
וטיהרו את מקדשך
....והדליקו נרות בחצרות קדשך וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל לשמך הגדול.
-
ואחר כן באו בניך לדביר ביתך
ופינו את היכלך...
וטיהרו את מקדשך
....והדליקו נרות בחצרות קדשך וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל לשמך הגדול.
בדיוק.
וכן נעשה בעזרת ה' גם לשיקוץ העומד כרגע על מקום קדשנו.
-
הנה ימים באים...
-
"טמא מת אפילו המת עצמו מותר להכנס להר הבית שנאמר ויקח משה את עצמות יוסף עמו עמו במחנה לוויה"
משנה תורה להרמב"ם ספר עבודה הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד'
ראה כאן הלכה ד'
http://www.mechon-mamre.org/i/8303.htm (http://www.mechon-mamre.org/i/8303.htm)
-
להר עצמו. לא לשטח המקדש. ואף אחד לא יודע מה שטח המקדש לפי הטיעונים שהבאתי לעיל.
כדי לדעת תא שטח המקדש צריך לדעת איפה ממוקם המזבח, ובשביל זה צריך נביא, מה שאין לנו.
ככה שמי שעולה להר ולא יכול לדעת אם נכנס לשטח המקדש, משחק באש.
-
להר עצמו. לא לשטח המקדש. ואף אחד לא יודע מה שטח המקדש לפי הטיעונים שהבאתי לעיל.
כדי לדעת תא שטח המקדש צריך לדעת איפה ממוקם המזבח, ובשביל זה צריך נביא, מה שאין לנו.
ככה שמי שעולה להר ולא יכול לדעת אם נכנס לשטח המקדש, משחק באש.
למה לא עיין בשו"ת רדב"ז סימן תרצ"א שפוסק על הבאן הנמצאית בכיפת הסלע - מסגד הזהב, שהיא היא אבן השתיה שהייתה נמצאית בקודש הקדשים, ומחשבן משם כמה אמות היה המקדש לכל רוח, ועד היכן מותר ואסור להכנס.
וגם הבאר היטב על השו"ע והמשנה ברורה מביא את הרדב"ז הזה להלכה - בהלכות תשעה באב (תקנ"א כמדומני), ואין עליו שום חולק.
(http://4.bp.blogspot.com/_A6-ky2er3Vc/SiK07iV9rhI/AAAAAAAAAH8/zp1Tq9jhdGY/s1600/%D7%A8%D7%93%D7%91%D7%96.png)
התשובה המלאה כאן בהיברו בוקס: סימן תרצ"א: http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1952&st=&pgnum=244&hilite=
(http://1.bp.blogspot.com/_A6-ky2er3Vc/SiK1CWrjDxI/AAAAAAAAAIE/PGTZecNjPDo/s1600/%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%2B%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94.png)
-
למה לא עיין בשו"ת רדב"ז סימן תרצ"א שפוסק על הבאן הנמצאית בכיפת הסלע - מסגד הזהב, שהיא היא אבן השתיה שהייתה נמצאית בקודש הקדשים, ומחשבן משם כמה אמות היה המקדש לכל רוח, ועד היכן מותר ואסור להכנס.
וגם הבאר היטב על השו"ע והמשנה ברורה מביא את הרדב"ז הזה להלכה - בהלכות תשעה באב (תקנ"א כמדומני), ואין עליו שום חולק.
(http://4.bp.blogspot.com/_A6-ky2er3Vc/SiK07iV9rhI/AAAAAAAAAH8/zp1Tq9jhdGY/s1600/%D7%A8%D7%93%D7%91%D7%96.png)
(http://1.bp.blogspot.com/_A6-ky2er3Vc/SiK1CWrjDxI/AAAAAAAAAIE/PGTZecNjPDo/s1600/%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%2B%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94.png)
בס"ד
ולמקות זאת גדולי ישראל אוסרים על עליה
-
גדולי ישראל מתירים לעלות להר הבית
הראי"ה והרצי"ה קוק זצ"ל
http://lamikdash.blogspot.com/2009/11/blog-post_21.html
רבי מנחם מנדל שניאורסון - הרבי מליובאוויטש
http://lamikdash.blogspot.com/2009/10/blog-post_8181.html
הרשל"צ הרב מרדכי אליהו שליט"א
http://lamikdash.blogspot.com/2009/06/blog-post_07.html
הרה"ג רבי בן ציון מוצפי שליט"א
http://lamikdash.blogspot.com/2009/06/blog-post_13.html
הגאון הגדול רבי ישראל יעקב פישר ראב"ד העדה החרדית זצוק"ל
http://lamikdash.blogspot.com/2009/05/blog-post_9745.html
הרב אברהם שפירא זצ"ל
http://lamikdash.blogspot.com/2009/07/blog-post_9678.html
חתנו של הרב משה פיינשטין זצ"ל
http://lamikdash.blogspot.com/2009/08/blog-post_5141.html
דעת הרה"ג שמואל אליהו שליט"א רב העיר צפת
http://hamikdash-tv.blogspot.com/2011/08/blog-post_1159.html
הרב דב ליאור שליט"א
http://lamikdash.blogspot.com/2008/11/blog-post_08.html
הרב יחיאל מיכל טיקוצ'ינסקי זצוק"ל
http://lamikdash.blogspot.com/2011/02/blog-post_24.html