HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: הבוס הגדול על יולי 20, 2011, 12:29:11
-
במעריב של היום יש כתבה בעמ 14 שתת אלוף גילה כליפי אמיר יועצת הרמטכל לענייני נשים יזמה דוח שהוכן בהזמנתה האישית שקובע שחיילים שיציינו שאינם מוכנים לשמוע נשים לא יוכלו להיות קצינים בצבא ויופנו לנחל החרדי.
אז מי כאן עדיין טוען שרון בן מיכאל טועה שהוא אומר שצהל הוא צבא שונא יהודים?!
צהל הוא צבא ציוני לכל דבר מה שבאופן טבעי הופך אותנו לאוייבים שלו צריך לעשות מהפכה ולהתחיל בזה שאנשים לא ילכו למילואים.
-
בס"ד
יש אנשים בפורום הזה שפשוט לא מוכנים לקבל את זה,זה ברור שהרמטכ"ל האנטישמי הזה בגיבוי שר ה"ביטחון" מנסים לאט לאט להעביר חוקים אנטישמים בסגנון נירנברג שמונעים מיהודים להגיע לפיקוד גבוהה(הם רוצים צבא טהור ונקי מהיהדות, הם רוצים חיילים שימלאו כל פקודה שאומרים להם כמו חיילים טובים),זה מתחיל בקצונה עכשיו וזה יסתיים בכך שפשוט לא יסכימו לקבל דתיים לצבא,אין ספק שצה"ל כרגע הוא צרה היא ליעקב.
-
אני מסכים שהפיקוד אנטי יהודי,אבל לחיילים עצמם אין ברירה
-
אני מסכים שהפיקוד אנטי יהודי,אבל לחיילים עצמם אין ברירה
לכל חייל יש זכות לסרב לפקודה , אז הוא ישב כמה שבועות במחבוש ו... ?!
-
אבל נשים שרות כל כך יפה. למה אתם אוהבים לשמוע רק גברים ששרים? אתם לא גייז. נכון?
-
לכל חייל יש זכות לסרב לפקודה , אז הוא ישב כמה שבועות במחבוש ו... ?!
ויעיפו אותו מהתפקיד שלו,ודברים אחרים.אני לא מצדיק אותם,אבל אי אפשר לצפות מכל אחד
שהוא ישב בכלא
-
בס"ד
מה שכתוב בכתבה לפי דבריך זה שהיועצת של הרמט"ל לעניני נשים הגישה לו דו"ח בעניין, לא כתוב שהרמטכ"ל קיבל את הצעתה!
לכל חייל יש זכות לסרב לפקודה , אז הוא ישב כמה שבועות במחבוש ו... ?!
ברור שחייל דתי צריך לסרב פקודה אם אומרים לו לשמוע קול אישה אבל זה לא אומר שהוא לא צריך להיות בכלל בצבא.
ויעיפו אותו מהתפקיד שלו,ודברים אחרים.אני לא מצדיק אותם,אבל אי אפשר לצפות מכל אחד
שהוא ישב בכלא
אני כן יכול לצפות מכל אחד שישב בכלא, אניהייתי במעצר בצבא וזה לא כ"כ נורא וגם אם זה היה נורא, אז מה?? הרבה יותר נורא לעבור על התורה...
בס"ד
יש אנשים בפורום הזה שפשוט לא מוכנים לקבל את זה,זה ברור שהרמטכ"ל האנטישמי הזה בגיבוי שר ה"ביטחון" מנסים לאט לאט להעביר חוקים אנטישמים בסגנון נירנברג שמונעים מיהודים להגיע לפיקוד גבוהה(הם רוצים צבא טהור ונקי מהיהדות, הם רוצים חיילים שימלאו כל פקודה שאומרים להם כמו חיילים טובים),זה מתחיל בקצונה עכשיו וזה יסתיים בכך שפשוט לא יסכימו לקבל דתיים לצבא,אין ספק שצה"ל כרגע הוא צרה היא ליעקב.
תפסיקו כבר עם כל הכינויים האלה. "אנטישמי", "נאצי", מה זה? אני מסכים שהם מאד מבולבלים מעמדת הכח שלהם אבל הם לא "אנטישמיים" ולא "נאציים", מה שאתם אומרים זה שקר גמור וכבר כתוב בתורה "מדבר שקר תרחק".
בס"ד
יש אנשים בפורום הזה שפשוט לא מוכנים לקבל את זה,זה ברור שהרמטכ"ל האנטישמי הזה בגיבוי שר ה"ביטחון" מנסים לאט לאט להעביר חוקים אנטישמים בסגנון נירנברג שמונעים מיהודים להגיע לפיקוד גבוהה(הם רוצים צבא טהור ונקי מהיהדות, הם רוצים חיילים שימלאו כל פקודה שאומרים להם כמו חיילים טובים),זה מתחיל בקצונה עכשיו וזה יסתיים בכך שפשוט לא יסכימו לקבל דתיים לצבא,אין ספק שצה"ל כרגע הוא צרה היא ליעקב.
אני לא מסכים עם זה שהצבא שונא יהודים, הרי הרמטכ"ל עצמו יהודי אבל בהחלט יש להם אלמנטים של שנאת היהדות כמו שאנחנו תופסים אותה... הם פשוט תופסים את היהדות בצורה עקומה ומעוותת... הרבה פעמים שלא באשמתם אגב... כולם מסכנים אני מרחם עליהם שטפו להם את הראש בחינוך החילוני ובתשקורת...
מה שכן אני מסכים שאם אפשר לארגן מרד ולא ללכת למילואים זה טוב.
מאידך, אני לא חושב שזה יעזור אם אנשים פרטיים יעשו את זה אלא רק אם זה יהיה משהו מאורגן...
-
ויעיפו אותו מהתפקיד שלו,ודברים אחרים.אני לא מצדיק אותם,אבל אי אפשר לצפות מכל אחד
שהוא ישב בכלא
לא צריך שכולם ישבו בכלא.
אבל אם קומץ מסויים של אנשים יסרב פקודות שחשובות לממסד כמו פינויי התיישבות אז זה יגרור עוד הרבה אחרים שיקבלו אומץ.
כל המחאות שיש היום כמו הקוטג ומחאת הדיור רק מוכיחה שלאנשים נמאס ממה שקורה כאן והם פשוט צריכים מישהו שיתחיל את המרד בצבא ברגע שזה יתפוס גל האנשים הסתומים שיושבים בפיקוד יתחילו להבין שמשהוא רקוב בצבא המסריח שלהם.
-
לא צריך שכולם ישבו בכלא.
אבל עם קומץ מסויים של אנשים יסרב פקודות שחשובות לממסד כמו פינויי התיישבות אז זה יגרור עוד הרבה אחרים שיקבלו אומץ.
כל המחאות שיש היום כמו הקוטב ומחאת הדיור רק מוכיחה שלאנשים נמאס ממה שקורה כאן והם פשוט צריכים מישהו שיתחיל את המרד בצבא ברגע שזה יתפוס גל האנשים הסתומים שיושבים בפיקוד יתחילו להבין שמשהוא רקוב בצבא המסריח שלהם.
אתה לא צריך לשכנע אותי.אבל מה לעשות שלא כל אחד מסרב פקודה
-
ויעיפו אותו מהתפקיד שלו,ודברים אחרים.אני לא מצדיק אותם,אבל אי אפשר לצפות מכל אחד
שהוא ישב בכלא
אפשר לצפות עדיף לשבת בכלא ולא עבור על התורה , במיחוד לא לגרש
יהודים מאדמתם ולהביא את השטח לאויב הערבי יש"ו
-
אתה לא צריך לשכנע אותי.אבל מה לעשות שלא כל אחד מסרב פקודה
זה כן... ,אבל כן יש להם ברירה לסרב לפקודות.
-
זה כן... ,אבל כן יש להם ברירה לסרב לפקודות.
נכון אם למשל אפילו גדוד שלם יסרב לגרש,זה יצור בעיה רצינית וזה יכול לגרום
לעוד ועוד אנשים לסרב עד שפשוט לא יוכלו לבצע
-
אתה לא צריך לשכנע אותי.אבל מה לעשות שלא כל אחד מסרב פקודה
כאן נכנס תפקידו של הפורום(על ידי הפצה ולא רק באינטרנט).
על ידי זה שהפורום יפיץ את האמת כמה שיותר זה יחדור לראש של הנוער והחיילים ובכך הם יעשו הכל על מנת לא לפגוע במדינה.
בדיוק כמו שעל ידיי חינוך בתקופת הקמת המדינה,חייל היה מוכן לעבור את כל העינויים וכל היסורים ואפילו למות,רק לא לגלות אפילו את הסוד הקטן ביותר של הצבא.
ושלא נדבר על זה שאף אחד לא רצה להרגיש בוגד שבאותה תקופה זו הייתה הרגשה נוראית יותר מכל הרגשה רעה אחרת.
-
נכון אם למשל אפילו גדוד שלם יסרב לגרש,זה יצור בעיה רצינית וזה יכול לגרום
לעוד ועוד אנשים לסרב עד שפשוט לא יוכלו לבצע
אני מקווה שנגיע למצב הזה אני מאחל לנו את זה.
כי כשזה יקרה כל האנשים בכל זאת ידעו שחייבים ארגון מסויים שיגן על משפחתם ולא רק על הארץ,ואז יקימו ארגונים חדשים וצבא יהודי או מחתרות שמקושרות זו לזו,כמו אצל ולחי...
תאמין לי שזה היה יותר טוב מהצבא של היום.
-
אני מקווה שנגיע למצב הזה אני מאחל לנו את זה.
כי כשזה יקרה כל האנשים בכל זאת ידעו שחייבים ארגון מסויים שיגן על משפחתם ולא רק על הארץ,ואז יקימו ארגונים חדשים וצבא יהודי או מחתרות שמקושרות זו לזו,כמו אצל ולחי...
תאמין לי שזה היה יותר טוב מהצבא של היום.
אני גם חושב שמה שיפתור את הבעיה זה ארגון כמו הליגה להגנה יהודית פעם.(בלי להפנות
נשק למשטרה או לצבא כמובן).אבל יש רק פורום,אין תנועה,אז אנשים לא מכירים את הימין האמיתי
-
בס"ד
תפסיקו כבר עם כל הכינויים האלה. "אנטישמי", "נאצי", מה זה? אני מסכים שהם מאד מבולבלים מעמדת הכח שלהם אבל הם לא "אנטישמיים" ולא "נאציים", מה שאתם אומרים זה שקר גמור וכבר כתוב בתורה "מדבר שקר תרחק".
בס"ד
אז בעצם אתה אומר שאסור לקרוא לבני גנץ,לאהוד ברק ולשאר השמאלנים ששולטים על הצבא ושולחים חיילים לכבוש בתי ספר ממולכדים
,אלו שמהססים לתת פקודות בקרב ובעצם ההססנות שלהם גרמה להרבה חיילים להיפגע בקרב,אלו ששולחים את החיילים למלחמת התשה בגבולות? אלו ששולחים חיילים עם כדורי פיינטבול לכבוש ספינה מלאה במחבלים צמאי דם נאצים בטענה "מה העולם יגיד"
אלו ששולחים את החיילים לגרש ולהרוס בתים של יהודים ביהודה ושומרון?או אולי משה דיין וגולדה שהקריבו 8000 חיילים בגלל שהם פחדו "מה העולם יאמר" וש"הגוים לא יסבלו עוד מתקפה ישראלית" להם אסור לי לקרוא נאצים?? זה נקרא דבר שקר??
הקב"ה מתעב בוגדים כאלו,תפסיק כבר להאשים אותי בגלל שהמילה "נאצי" מרתיעה אותך,במציאות "נאצי" זאת מחמאה בשבילם
אף נאצי לא עשה נזק כמו שבוגדים האלו מהערב רב עושים לישראל.
נ.ב
הבוס הגדול,אשרייך אני שמח שיהודים סוף סוף מתחילים לקלוט שבקרוב גיוס לצה"ל כבר לא רק שלא יחשב הגנה על המדינה אלא יחשב כחטא ופגיעה בעם ותורת ישראל,צה"ל למי שלא יודע זה ראשי תיבות בתורה של "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע"
http://www.youtube.com/watch?v=SyX0H0wRDx0
-
אז 5 אנשים פה חושבים שצה"ל הוא צבא נאצי?
-
אז 5 אנשים פה חושבים שצה"ל הוא צבא נאצי?
בס"ד
אני כמובן מעולם לא אמרתי שצה"ל הוא צבא נאצי הבעיה היא שכמה אנשים פה מפרשים את זה ככה
אין לי שום דבר נגד רוב החיילים שמשרתים בצה"ל(אני חושב שרובם בסה"כ רוצים להגן על המדינה ומוכנים להקריב המון והם פשוט לא יודעים כי אין מי שיאמר להם),אני נגד הפיקוד של צה"ל,רוב המפקדים בצה"ל הם ערב רב שמזיקים לנו,הם רוצים לנקות את הצבא מימנים ומעל הכל הם רוצים למחוק כל קשר ליהדות בצה"ל,בהתחלה הם מנסים להרתיע דתיים מלהתגייס לצבא ואחר כך הם עושים חוקים שפשוט לא מאפשרים לדתיים להשתלב ביחידות רגילות הם מקימים יחידות לדתיים(כמו נחל חרדי) על מנת "לטהר" את הצבא ולהפריד בין הדתיים לחילונים.
-
בלי הקב"ה שנתן לנו הצבא שנוכל להגן על עצמנו ושמו צה"ל ,כולכם ,פישרים קטנים, הייתם נטבחים לא לפני שהייתם רואים מראות מזעזעות שבאמת לעומתן המילה נאצי היא מילה קלה . .
אתם מתבלבלים בזהות האויב ובזהות המגן .
למעשה , ללא אותו גוף מגן , שאתם כה שונאים, הייתם מזמן , או לא פה או מתים.
טיפת כבוד לכל הנופלים על קדושת הארץ והשם !
טיפת כבוד לכל המוכנים לחרף נפשם עבורכם , פרחחים .
מבחינתי ,אתם הם הערב רב בצוותא עם הנגטיב שלכם הלא הוא השמאל הסהרורי .
-
אתם מתבלבלים בזהות האויב ובזהות המגן .
למעשה , ללא אותו גוף מגן , שאתם כה שונאים, הייתם מזמן , או לא פה או מתים.
מכיון שאתה מבין יותר טוב מכוווולם, התואיל להסביר לפורום מיהו האויב ומיהו המגן? אויב של מי ומגן על מי?
על מי מגן צבא שהעומד בראשו הכריז שהוא רואה ביהודים שלא מוכנים לגרש באלימות יהודים אחרים, כגרועים יותר ממחבלי החיזבאללה שרצחו מאות ישראלים?
מיהו האויב של צבא שמנהל מלחמה יומיומית נגד היהדות כדת וכלאום, מסית להתבוללות ומשלב בתוכו פעילי אירגונים שמטרתם היא השמדת העם היהודי?
מהי מטרתו של צבא שמדיר מתוך שורותיו כל מי שמדיף ממנו ניחוח יהודי, ימני או מי שלא מוכן להקריב את חייו על מנת להגן על אויב ערבי בעזה או בלבנון?
והכי חשוב: מתי בפעם האחרונה הופיע על פני כדור הארץ צבא סדיר שביצע טיהור אתני אלים באלפי יהודים, על נשיהם ועל טפם, על רקע דתם וגזעם?
-
מכיון שאתה מבין יותר טוב מכוווולם, התואיל להסביר לפורום מיהו האויב ומיהו המגן? אויב של מי ומגן על מי?
על מי מגן צבא שהעומד בראשו הכריז שהוא רואה ביהודים שלא מוכנים לגרש באלימות יהודים אחרים, כגרועים יותר ממחבלי החיזבאללה שרצחו מאות ישראלים?
מיהו האויב של צבא שמנהל מלחמה יומיומית נגד היהדות כדת וכלאום, מסית להתבוללות ומשלב בתוכו פעילי אירגונים שמטרתם היא השמדת העם היהודי?
מהי מטרתו של צבא שמדיר מתוך שורותיו כל מי שמדיף ממנו ניחוח יהודי, ימני או מי שלא מוכן להקריב את חייו על מנת להגן על אויב ערבי בעזה או בלבנון?
והכי חשוב: מתי בפעם האחרונה הופיע על פני כדור הארץ צבא סדיר שביצע טיהור אתני אלים באלפי יהודים, על נשיהם ועל טפם, על רקע דתם וגזעם?
מעולם לא טענתי שאני יודע טוב מכולם ובטח שלא חלילה יותר מכבודו המלומד ,להיפך , קטונתי ואני מדבר אך ורק מתוך ניסיוני הדל בחיי .
אני מסכים איתך שהמצב רחוק מלהיות מושלם.
יש המון פקודות שהן לא הגיוניות כגון ,נוהל שכן,נוהל פתיחה באש וכו . .
המדינה ,שהיא שמאלנית במהותה לצערנו, כך מנהיגיה .
כמו בשאר המערכות כך גם המערכת הצהלית מנוהלת ע"י אליטה שמאלנית ,אך כוחו האנושי של צבא זה הינו יהודי ברובו במוחלט אשר מיתגייס בגיל צעיר לצבא זה על מנת להגן על מולדתו,משפחתו וחבריו , ההתנתקות היתה שוק /שבר/תמימות והלם . דבר זה לא יוכל לחזור ! לא ע"י הצבא/משטרה ולא בשתיקת הכבשים של הימין.
בלי צבא ,לא מושלם ,זה ,כנראה שלא היינו מנהלים את הדיון הזה בארץ הקודש נכון לעכשיו .
ברוך השם אנחנו כיום יחסית בטוחים וחזקים (מבחינה צבאית) ואנחנו יכולים ללכת ברחוב בבטחה יחסית ,לכן קל לראות זאת כמובן מאליו ולהתעסק בטפל .
תודה לשם שהרי ,ללא צה"ל אין ישראל.
-
קשה לנהל דיון מועיל כשמציבים הצהרה היפותטית אל מול מציאות פרקטית.
ואולי אם לא היה צה"ל היה צבא יהודי יותר ואנטישמי פחות? אי אפשר לדעת,
וזה גם לא רלוונטי לנושא הנידון. שהוא האנטישמיות המובהקת של קציני צה"ל,
של מפקדיו, של דובריו ושל מנסחי הקוד האתי שלו.
-
קשה לנהל דיון מועיל כשמציבים הצהרה היפותטית אל מול מציאות פרקטית.
ואולי אם לא היה צה"ל היה צבא יהודי יותר ואנטישמי פחות? אי אפשר לדעת,
וזה גם לא רלוונטי לנושא הנידון. שהוא האנטישמיות המובהקת של קציני צה"ל,
של מפקדיו, של דובריו ושל מנסחי הקוד האתי שלו.
אני טוען שמבחן ההתנתקות לא יכול לחזור בשנית ,הן מבחינת הימין שהיה רדום והן מבחינת הצבא עצמו .
"ואולי אם לא היה צה"ל היה צבא יהודי יותר ואנטישמי פחות? אי אפשר לדעת, " - אולי אבל זה היפותטי ,אבל במציאות הוקרבו מיטב בנינו ועמנו.
"שהוא האנטישמיות המובהקת של קציני צה"ל,
של מפקדיו, של דובריו ושל מנסחי הקוד האתי שלו" - ,כמו כל המדינה ידידי ,השלטון הנוכחי על כל צמרותיו הינו שמאלני עדיין אבל העם היושב כאן והחיילים בפועל יהודים הם בנשמתם ברובם.
-
אני טוען שמבחן ההתנתקות לא יכול לחזור בשנית ,הן מבחינת הימין שהיה רדום והן מבחינת הצבא עצמו .
עוד היפותזה. הפעם באמת חסרת כל בסיס מציאותי.
"ואולי אם לא היה צה"ל היה צבא יהודי יותר ואנטישמי פחות? אי אפשר לדעת, " - אולי אבל זה היפותטי ,אבל במציאות הוקרבו מיטב בנינו ועמנו.
נכון. הוקרבו. השאלה היא על איזה מזבח ומטעם איזה כהן.
אלפי יהודים מתו בשרות הצבא האדום כי האמינו בקומוניזם, זה אומר שגם אנחנו צריכים?
כמו כל המדינה ידידי ,השלטון הנוכחי על כל צמרותיו הינו שמאלני עדיין אבל העם היושב כאן והחיילים בפועל יהודים הם בנשמתם ברובם.
ולכן אתה אומר שחובה להמשיך להקריב את חיינו, לכוף את ראשינו ולצחצח את המגפיים לאותו "שלטון שמאלני". הגיוני!
-
אני טוען בגדול שהמטרה העיקרית שלשמה הקריבו אלפי יהודים את חייהם היא על מנת לשמור על חבל ארץ קדוש זה בשליטה יהודית .
2000 שנה שלא היה מקום בריבונות יהודית והיום יש תודות לאותו גוף מגן.
ושוב בגדול , אין לנו לדעתי את הפריבילגיה שלא לשרת בצבא היחיד המורכב ברובו המוחלט מיהודים ושומר ברובו על יהודים ועל גבולות ארץ הקודש של היהודים . . .
-
ולכן אתה אומר שחובה להמשיך להקריב את חיינו, לכוף את ראשינו ולצחצח את המגפיים לאותו "שלטון שמאלני". הגיוני!
אני אישית לא מתנגד לגיוס לצה"ל כי גם אין ברירה לא מקבלים לעבודות בלי שבן אדם עשה צבא. אבל אני מתנגד לבצע פעולות שמאלנאציות של גירוש או כל דבר שהוא אסור על התורה ואני מוכן וחובה על על כל חייל להיות מוכן להיות בכלא על זה ולא לבצע פקודות שמאלניות.
כמו שהרמטכ"ל בני גנץ יש"ו שר"י אמר : "הימין "הקיצוני" בצה"ל מסוכן יותר מרקטות חיזבאללה".
-
בס"ד
אני אישית לא מתנגד לגיוס לצה"ל כי גם אין ברירה לא מקבלים לעבודות בלי שבן אדם עשה צבא. אבל אני מתנגד לבצע פעולות שמאלנאציות של גירוש או כל דבר שהוא אסור על התורה ואני מוכן וחובה על על כל חייל להיות מוכן להיות בכלא על זה ולא לבצע פקודות שמאלניות.
כמו שהרמטכ"ל בני גנץ יש"ו שר"י אמר : "הימין "הקיצוני" בצה"ל מסוכן יותר מרקטות חיזבאללה".
לא אומרים על יהודי דברים כאלה! מסופר על החזון איש(שודאי לא חשוד באהבת הציונים) שבא תלמי ושאל אותו שאלה על בן גוריון ואותו למיד אמר בן גוריון יש"ו והחזון איש עצר ונזף בו ואמר שלא משנה מה יהודי עושה לא אומרים עליו יש"ו.... אוי, כמה שנאה.... אוי.... כמו שאני לא אגיד על אח שלי דבר כזה ולא משנה מה הוא יעשה ככה צריכה להיות ההתייחסות אליהם, הם אחים שלנו אם נרצה או לא וצריך להילחם בהם כשצריך אבל ככלל צריך להתפלל עליהם הרבה שיחזרו בתשובה....
-
בס"ד
לא אומרים על יהודי דברים כאלה! מסופר על החזון איש(שודאי לא חשוד באהבת הציונים) שבא תלמי ושאל אותו שאלה על בן גוריון ואותו למיד אמר בן גוריון יש"ו והחזון איש עצר ונזף בו ואמר שלא משנה מה יהודי עושה לא אומרים עליו יש"ו.... אוי, כמה שנאה.... אוי.... כמו שאני לא אגיד על אח שלי דבר כזה ולא משנה מה הוא יעשה ככה צריכה להיות ההתייחסות אליהם, הם אחים שלנו אם נרצה או לא וצריך להילחם בהם כשצריך אבל ככלל צריך להתפלל עליהם הרבה שיחזרו בתשובה....
שמאלנים הם נחשבים כשונאי ישראל כי הם תומכים באויב הם מהערב רב ,אוקיי אז איך אתה מסביר את זה שחיים הי"ו בעצמו אמר על שמאנים כמו יצחק רבין ובן גוריון וכו' יש"ו?!
וגם "ישוע" מייסד הנצרות אומרים עליו(אפילו קוראים) יש"ו והוא יהודי איך אתה מסביר את זה ?
-
אני מסכים שהפיקוד אנטי יהודי,אבל לחיילים עצמם אין ברירה
בדיוק
-
בס"ד
לא אומרים על יהודי דברים כאלה! מסופר על החזון איש(שודאי לא חשוד באהבת הציונים) שבא תלמי ושאל אותו שאלה על בן גוריון ואותו למיד אמר בן גוריון יש"ו והחזון איש עצר ונזף בו ואמר שלא משנה מה יהודי עושה לא אומרים עליו יש"ו.... אוי, כמה שנאה.... אוי.... כמו שאני לא אגיד על אח שלי דבר כזה ולא משנה מה הוא יעשה ככה צריכה להיות ההתייחסות אליהם, הם אחים שלנו אם נרצה או לא וצריך להילחם בהם כשצריך אבל ככלל צריך להתפלל עליהם הרבה שיחזרו בתשובה....
אני דווקא טוען שהם לא מהעם שלנו וכמו שלא הייתי מרחם על יהודי שעזר לנאצים במחנות השמדה,אני גם לא מרחם על הנאצים האלה שקוראים לעצמם יהודים למרות שאין להם את הזכות להיקרא יהודים.
-
בס"ד
שמאלנים הם נחשבים כשונאי ישראל כי הם תומכים באויב הם מהערב רב ,אוקיי אז איך אתה מסביר את זה שחיים הי"ו בעצמו אמר על שמאנים כמו יצחק רבין ובן גוריון וכו' יש"ו?!
וגם "ישוע" מייסד הנצרות אומרים עליו(אפילו קוראים) יש"ו והוא יהודי איך אתה מסביר את זה ?
דבר ראשון, אני לא צריך להסביר את חיים, מה אני הדובר שלו?? חיים מדבר ככה ואני חושב שגם הוא טועה...
דבר שני, ימח שמו וזכרו ראוי אולי להגיד על יהודים מסויימים אבל אין ממש כאלה בישראל... רוב היהודים גם אלה שאתם מדברים עליהם ככה הם לא שונאי ישראל ולא נעליים הם בסך כהל יהודים מסכנים ומבולבלים.
נו באמת, להשוות את גני גנץ לישו?? להשוות אותו לנאצי?? הוא הכניס יהודים למשרפות?? הוא בסך הכל יהודי מסכן חסר דעת וחסר יהדות אבל לא רשע!
יש אמנם בודדים בינינו שהם רשעים ממש, היינו, שיודעים טוב מאד מה הם עושים ועושים זאת בכוונה אבל הרוב... פשוט עדר שאין לו מושג מכלום...
באופן עקרוני אסור להגיד על יהודי יש"ו, אתה רוצה להגיד? שיבושים לך, אבל אם אתה טועה, מה תגיד בעולם הבא? שאיחלת ליהודי שלא יהיה זכר לזרעו??
אתה כ"כ חכם ומבין בנבכי הנפש של בני האדם כדי לדעת בדיוק מה המניעים שלהם?? אתה מבין כמה חמורה האמירה הזו?? ואתם משתמשים בה כאילו כלום!
אני מעריך את חיים בדברים מסויימים אבל עם כל הכבוד הוא לא אלוקים וגם הוא יגיד בפה מלא שמותר לחשוב אחרת ממנו.
על שנאת חינם נחרב בית המקדש השני, אל תחשוב שאז לא היו לשונאים תירוצים לשינאתם... אנא ממך, אם המצב באמת כואב לך, תתפלל עליהם שיחזרו בתשובה כי זה שתקלל אותם פה באינטרנט לא יעזור, לא לך ולא להם ובטח ובטח שלא לעם ישראל...
-
טוב.. אתה אומר ששמאלנים הם בעצם לא אנטישמיים אלא אנשים מבולבלים איך אתה מסביר את זה שהם חטפו אלפי תינוקות מתימן שעלו לא"י והכניסו אותם לקיבוצים לחנך אותם חינוך שמאלני אתאיסטי ואמרו שההורים שלהם פרימטיביים , אותו דבר מה שעשו למזרחים .
איך אתה מסביר את מה שרעבין עשה באלטלנה הוא רצח 16 לוחמי אצ"ל שהיו ניצולי שואה זו לא אנטישמיות ?! ומה עם הסכמי אוסלו מתן שטחים ונשק לאירגוני טרור איך אפשר לעשות טעיות כאלה ?!! בזמן שדם רב של יהודים נשפך ??!! ופינוי גוש קטיף איזה מין שלום זה הביא? שיורים עלינו יותר קסאמים מטווח יותר קרוב כמה אפשר להיות סתום מפגר? או שהשמאלנים הם חולי נפש מפגרים אוטיסטים עיוורים שתפסו את השלטון ומהווים סכנה לעם היהודי או שהם פשוט גייס חמישי ששונא את התורה ורוצה להכחיד את הדת היהודית .בכל אופן על אנשים כאלה אני לא מרחם הרי כתוב "הלא משנאיך ה' אשנא" . וגם אם בני גנץ לא הכניס יהודים למשרפות נו אזמה.. זה אומר שהוא יכל לעשות את זה? עצם תמיכה באויב זה השמדה לעם היהודי.
-
בס"ד
אביא קצת מקורות לדברי כפי כוחי ועל-אף שהזמן דוחק אשתדל לעשות כמיטב יכולתי וכיד ה' הטובה עלי.
כתוב בזהר הקדש: דאפילו הפושעים שבישראל נאחזים בימין ונשרשים בקדושה, על כן אסור לזלזלם וכש"כ לקללם ואדרבא מצווה לאהוב אותם ולקרבם.
ועוד בספר "ליקוטי בית אפרים" להגאון רבי נפתלי סופר שהביא מרבו מרן החת"ס וז"ל:"בחידושי אגדות אמרתי, הא דאמרינן בפרק "במה מדליקין" דבית שנאי היה קפדן ובית הלל היה אוהב שלום ורודף שלום ומקרב בריות לתורה, לא שב"ש היה קפדן שלא מן הדין, ח"ו, אלא ב"ש היה מרחק אלו שהיה בדין לרחק, רק ב"ה היה ענוותן יותר שלא מן הדין וקירב בריות שלא מן הדין, היינו - שהיה בדין לרחק אותם והוא קירב, והלכה כב"ה", עכ"ל.
וכן מובא בספר "נתיב מצוותיך", לרבינו המקובל ר' אייזיקל מקומרנא (נתיב אמונה, שביל שישי, אות י') אחר שהביר מספר החזיונות לרבינו חיים ויטאל ששאל לרבו האר"י ז"ל, איך אמר עליו שנפשו יש לה מעלה כ"כ, והרי הקטן שבדורות הראשונים היה צדיק וחסיד שהוא אינו מגיע לעקבו. והשיב לו האר"י ז"ל וז"ל: "דע, כי גדלות הנפש אינה תלויה כפי מעשה האדם הנראה לעינים, כי בוחן ליבות וכליות השם יתברך, וכפי הזמן והדור ההוא מעשה קטן מאד בדור הזה שקול ככמה מצוות בדורות ראשונים. כי בדורות האלו הקליפה והרע גוברת מאד ומאד עד אין קץ ועד אין שיעור, מה שאין כן בדורות ראשונים ואילו הייתי אני חי באלו הדורות היה מעשי וחכמתי נפלאות ועולה מכמה צדיקים הראשונים תנאים ואמוראים". ע"כ בספר החזיונות הנ"ל. וכתב על זה הקדוש הנ"ל וזה לשונו: "ומעתה, בין תבין אחי, אם בימי מרן האר"י היתה התגברות הקליפות כ"כ, מה נאמר ומה נדבר בזמן הזה המר, בודאי יש לנשק לכל מי שבשם ישראל יכונה ולעורר עליו אהבה וזכות, כי כל מה שעושה הכל הוא מחמת התגברות הרע ומחמת הצרות והייסורים, עד שנסתלק דעת כל אחד מהם, וכל הרשעים שבמדינה זאת( גיליציה , אוסטריה) ובפרט מדינת אשכנז נשבע אני בחיי העולם שכולם אנוסים כתינוק שנשבה לבין הנכרים ובלי דעת ידברו, כולם מוכנים ברגע אחת לשפוך דמם כמים על קדושת השם באהבה ובשמחה ובלב שמח במחולות וריקודין", עכ"ד. ומוסיף על זה הרב ישכר שלמה טייכטל בספרו "אם הבנים שמחה" וז"ל: וכן הוא האמת, שמוכן הוא לפי השגתו עד כמה שמשיג מן היהדות למסור נפשו עליה, ואלו השיג יותר היה עושה יותר עכ"ד.
וכן פסק הרמב"ם בהלכות ממרים פ"ג ה"ג וז"ל:
"ג אבל בני אותן הטועים ובני בניהם, שהדיחו אותם אבותם ונולדו במינות, וגידלו אותן עליו--הרי הן כתינוק שנשבה לבין הגויים וגידלוהו הגויים על דתם, שהוא אנוס; ואף על פי ששמע אחר כך שהיה יהודי, וראה היהודיים ודתם--הרי הוא כאנוס, שהרי גידלוהו על טעותם. כך אלו האוחזים בדרכי אבותיהם שתעו. לפיכך ראוי להחזירן בתשובה, ולמשוך אותם בדרכי שלום, עד שיחזרו לאיתן התורה; ולא ימהר אדם להורגן
וכן מובא במדרש תנחומא (פרשת שופטים אות ד') בפסוק "ושפטו את העם משפט צדק"(דברים ט"ז יח') – שיהיו מטין את העם לכף צדק. א"ר יהודה בר שלום: שיהיו מטין ומלמדין עליהן זכות לפני הקב"ה. ממי אתה למד – מגדעון בן יואש, שבימיו היו ישראל בצרה, והיה הקב"ה מבקש אדם שילמד עליהם זכות ולא היה מוצא, שהיה הדור דל במצוות ובמעשים. כיון שנמצא זכות בגדעון שלמד עליהם זכותך מיד נגלה עליו המלאך, שנאמר: "ויבא אליו מלאך ה', ויאמר לו: לך בכחך זה – בכח זה שלמדת על בני. הוי ,ושפטו את העם משפט צדק, - שיהו מלמדין זכות על הדור" עכ"ל המדרש. וכותב ע זה הרב טייכטל זצ"ל הי"ד וז"ל: "ומזה יהיה מוסר השכל, לאלו המצפצפין ומהגין ומדברים סרה על ישראל, אפילו יהיו מהיותר גרועים שבישראל - אסור ללמד עליהם חובה ח"ו, כי המה זרע בחונים, בני אברהם יצחק ויעקב, ומושרשים בקדושה כאשר הבאתי לעיל מהזוהר...
בקשר לפסוק שהבאת: " משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי"
כך שנינו ב"אבות דרבי נתן" (פרק ששה עשר פיסקא ה):
"ושנאת הבריות כיצד? מלמד שלא יכוון אדם לומר: אהוב את החכמים ושנא את התלמידים, אהוב את התלמידים ושנא את עמי הארץ, אלא אהוב את כולם ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין וכן המסורות. וכן דוד אמר: משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי. הלא הוא אומר: ואהבת לרעך כמוך אני ה'. מה טעם? כי אני בראתיו. ואם עושה מעשה עמך אתה אוהבו, ואם לאו אי אתה אוהבו."
מכאן אתה למד שודאי צריך לשנוא את האפיקורסין המסיתים והמדיחין אך עיין למעלה במה שהבאתי את הרמב"ם שאומר שודאי כולם תינוקות שנשבו. לפיכך ראוי להחזירן בתשובה, ולמשוך אותם בדרכי שלום, עד שיחזרו לאיתן התורה; ולא ימהר אדם להורגן
ראוי לציין שאת רוב המקורות הבאתי מהספר "אם הבנים שמחה" לרב יעקב יששכר טייכטל זצוק"ל הי"ד שנרצח בשואה ע"י הנאצים והוא ידע מה זה באמת נאצים ואומר לנו מהשואה: "ומזה יהיה מוסר השכל, לאלו המצפצפין ומהגין ומדברים סרה על ישראל, אפילו יהיו מהיותר גרועים שבישראל - אסור ללמד עליהם חובה ח"ו, כי המה זרע בחונים, בני אברהם יצחק ויעקב, ומושרשים בקדושה כאשר הבאתי לעיל מהזוהר...
ושאר המקורות מפה ומשם יש עוד כ"כ הרבה מה לדבר על זה אבל אין לי כרגע זמן בעז"ה בהמשך אני אביא לכם כמה מקורות שרק תרצו שצריך ללמד זכות על כל אחד מישראל, אמנם להילחם במי שצריך להילחם אבל זה לא אומר שצריך כל הזמן לקלל אותם ולהקניט אותם בכל צרוה אפשרית כי זה רק מביא קטרוג יותר גדול על ישראל..
לא יודע אולי אתם רוצים שיהיה יותר קטרוג על ישראל ח"ו.... אבל אני בטוח שלא...
יהי רצון שכולנו נחזור בתשובה שלמה ויגיע משיח צדקנו יאיר את עינינו ותתגלה לנו סו"ס האמת הצרופה של התורה ויבנה בית המקדש בב"א.
בברכה יוחאי.
-
מסופר על החזון איש(שודאי לא חשוד באהבת הציונים) שבא תלמי ושאל אותו שאלה על בן גוריון ואותו למיד אמר בן גוריון יש"ו והחזון איש עצר ונזף בו ואמר שלא משנה מה יהודי עושה לא אומרים עליו יש"ו.... אוי, כמה שנאה.... אוי.... כמו שאני לא אגיד על אח שלי דבר כזה ולא משנה מה הוא יעשה ככה צריכה להיות ההתייחסות אליהם, הם אחים שלנו אם נרצה או לא וצריך להילחם בהם כשצריך אבל ככלל צריך להתפלל עליהם הרבה שיחזרו בתשובה....
שמעתי את האגדה הזאת עשרות פעמים בווריאציות שונות וכל פעם ייחסו את זה לרב אחר.
הבעיה היא שגם החזו"א ידע שהמקור במקרה ל"ימח שמו" הוא בפרק ל"ט בתהלים (בדור אחר ימח שמם), שם דוד מקלל דווקא את היהודי דואג.
והמקור ל"שם רשעים ירקב" הוא במשנה מס' יומא פרק ג, ונאמר על יהודים שלא רצו ללמד לאחרים.
מוסר השכל: לא כדאי שנעצב את ההשקפה שלנו לפי סיפורלעך. יש לנו תורה.
-
"ושנאת הבריות כיצד? מלמד שלא יכוון אדם לומר: אהוב את החכמים ושנא את התלמידים, אהוב את התלמידים ושנא את עמי הארץ, אלא אהוב את כולם ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין וכן המסורות. וכן דוד אמר: משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי. הלא הוא אומר: ואהבת לרעך כמוך אני ה'. מה טעם? כי אני בראתיו. ואם עושה מעשה עמך אתה אוהבו, ואם לאו אי אתה אוהבו."
מכאן אתה למד שודאי צריך לשנוא את האפיקורסין המסיתים והמדיחין אך עיין למעלה במה שהבאתי את הרמב"ם שאומר שודאי כולם תינוקות שנשבו. לפיכך ראוי להחזירן בתשובה, ולמשוך אותם בדרכי שלום, עד שיחזרו לאיתן התורה; ולא ימהר אדם להורגן
הרמב"ם כתב שלא ימהר להרוג את הקראים שגדלו על טעותם (זו כל הנפק"מ ההלכתית ממה שכתב), ומכאן אתה מבטל במחי יד את
דברי חז"ל לא רק על האפיקורסין אלא גם עם המדיחים והמוסרים (שעליהם הרמב"ם לא דיבר). מה גם שהרמב"ם כלל לא דיבר על אהבה או שנאה
אלא על זמן קצוב שיינתן על מנת למשוך קראים שגדלו על טעותם לדרך האמת, על מנת שלא נצטרך להרגם.
אתה מבטל חלק נכבד מאוד מהמקרא, מהנביא, ממשנה, מתלמוד וממדרש שמעודדים שנאת רשעים - וזאת על סמך סילוף שאין לו רגליים.
למה שאתה עושה יש הגדרה ברורה: גילוי פנים בתורה שלא כהלכה. והמגלה פנים בתורה שלא כהלכה אין לו חלק לעולם הבא, גם אם יש בידו מצוות ומעשים טובים יותר ממשה רבינו.
-
בס"ד
לא התייחסת לשאר המקורות שלי...
ואני לא אומר שאין יהודים שראוי להגיד עליהם דברים כאלה.
אני אביא בהזמנות מאמר של הרב קוק זצוק"ל שמסביר בדיוק איזה יהודים ראוי לקרב ואיזה יהודים ראוי להתרחק מהם ולהילחם עמם עכ"פ המסקנה שלו היא שרק יחידי סגולה יכולים לעשות את ההבחנה הזו ולכן אני אומר לך "שב ואל תעשה" עדיף כי לא אני ואל אתה נחליט מי רשע ועל מי אפשר להגיד יש"ו ושר"י וכו'....
אנא התייחס לשאר המקורות ולא רק לסיפרו על החזון איש...
-
אני לא יודע מה איתך אבל לי קשה מאוד לא להקניט יהודון כזה :
צלם שמאלני נתפס ב"ה כמצלם ליד ערבים שמייידים אבנים לכיוון יצהר ומראה את תושבי המקום שמחזירים אש כאלימים
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/213697
וכשערבים אנסו מפגינות שמאלניות בשטחים והשמאלנים השתיקו אותן , אירגוני זכויות לנשים העצימו מזה עין כי האירגונים האלה בעצמם שמאלניים לא אכפת להם משום זכויות לנשים.הצביעות של השמאל נתפסה אין ספור פעמים .
-
ואני לא אומר שאין יהודים שראוי להגיד עליהם דברים כאלה.
אני אביא בהזמנות מאמר של הרב קוק זצוק"ל שמסביר בדיוק איזה יהודים ראוי לקרב ואיזה יהודים ראוי להתרחק מהם ולהילחם עמם עכ"פ המסקנה שלו היא שרק יחידי סגולה יכולים לעשות את ההבחנה הזו ולכן אני אומר לך "שב ואל תעשה" עדיף כי לא אני ואל אתה נחליט מי רשע ועל מי אפשר להגיד יש"ו ושר"י וכו'....
א. לתורה יש קריטריונים ברורים את מי יש לאהוב ואת מי יש לשנוא:
וכן דוד אמר: משנאיך ה' אשנא ובמתקוממך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי.
הלא הוא אומר ואהבת לרעך כמוך? מה טעם כי אני בראתיו ואם עושה מעשה עמך אתה אוהבו ואם לאו אי אתה אוהבו. (אבות דר"ן)
ב. מכיון שבן קמצר היה גדול הסופרים התורניים בהיסטוריה היהודית ועליו נאמר שר"י, ודואג האדומי היה ראש הסנהדרין ועליו נאמר ימ"ש,
כל זאת מכיון שהזיקו לכללות עם ישראל - אין שום שאלה לגבי זולל שרצים ומומר לכל התורה כולה שרואה ביהודים אויב גרוע יותר מהחיזבאללה.
-
בס"ד
לא אמרתי לא לשנוא את הרשעים! כל כוונתי היתה שלא אני ולא אתה נחליט למי לקרוא יש"ו ושר"י!
אנחנו בדור מאד לא פשוט הכל מבולבל ו"שב ולא תשעה עדיף" חש לנו את גדולי ישראל ועוד לא ראיתי שהם אמרו יש"ו ושר"י וכו' על כל מי שאתם אומרים עליהם כך.
כמו שכתבתי בהודעה הקודמת אני אביא מאמר של הראי"ה קוק זצוק"ל שמסביר את זה קצת יותר והוא אומר שרק יחידי סגולה יכולים להבחין בין הרשע הגמור לבין רשע שיש לקרבו, ודאי שזה לא אומר שצריל להתחבר עם מי שנראה לך רשע אבל אני לא חושב של אחד שלא שנה יכול להחליט למי כן לקרוא יש"ו ולמי לא! מי רשע ומי צדיק, מי שקצת לא חושב כמוכם ישר "בוגד"! ודע לך שדעותי כנראה לא ממש רחוקות משלך אבל השאלה היא איך מתייחסים למי שחושב קצת אחרת, הרי האמירות פה לא היו רק על יהודים שידוע שעשו מעשים נבזיים אלא על כל יהודי שחשוד שהוא לא מה"ימין האמיתי"....
-
אנחנו בדור מאד לא פשוט הכל מבולבל ו"שב ולא תשעה עדיף" חש לנו את גדולי ישראל ועוד לא ראיתי שהם אמרו יש"ו ושר"י וכו' על כל מי שאתם אומרים עליהם כך.
כמו שכתבתי בהודעה הקודמת אני אביא מאמר של הראי"ה קוק זצוק"ל שמסביר את זה קצת יותר והוא אומר שרק יחידי סגולה יכולים להבחין בין הרשע הגמור לבין רשע שיש לקרבו, ודאי שזה לא אומר שצריל להתחבר עם מי שנראה לך רשע אבל אני לא חושב של אחד שלא שנה יכול להחליט למי כן לקרוא יש"ו ולמי לא! מי רשע ומי צדיק, מי שקצת לא חושב כמוכם ישר "בוגד"! ודע לך שדעותי כנראה לא ממש רחוקות משלך אבל השאלה היא איך מתייחסים למי שחושב קצת אחרת, הרי האמירות פה לא היו רק על יהודים שידוע שעשו מעשים נבזיים אלא על כל יהודי שחשוד שהוא לא מה"ימין האמיתי"....
יוחאי, אנחנו דור מבולבל בגלל שאנשים מסוגך בילבלו אותו.
התורה מציבה קריטריונים ברורים, כי תורת ישראל ניתנה לבני אדם, בכל הדורות, כדי שיקיימו אותם בעולם הזה.
אלא שהנוצרים (ואחריהם המזרחניקים) עשו את מירב המאמצים על מנת להפוך את התורה למעורפלת וערטילאית כדי שיוכלו
להתחמק ממצוות, חובות והשקפות שנוגדות את המנטליות שהם אימצו מהעולם הפגאני. בסופו של דבר אין הבדל בין הנוצרים
שביטלו את המצוות הפרטיות, ליהודים הגלותיים שביטלו את המצוות הלאומיות, לנאו-נוצרים שביטלו את מצוות שנאת הרשע
ואימצו לחיקם את מאמר העוונגליון: שנא את החטא ואהוב את החוטא.
וכבר זעק על הזה הנביא: "הוי האמרים לרע טוב ולטוב רע, שמים חשך לאור ואור לחשך שמים, מר למתוק ומתוק למר".
-
בס"ד
שמעתי את האגדה הזאת עשרות פעמים בווריאציות שונות וכל פעם ייחסו את זה לרב אחר.
הבעיה היא שגם החזו"א ידע שהמקור במקרה ל"ימח שמו" הוא בפרק ל"ט בתהלים (בדור אחר ימח שמם), שם דוד מקלל דווקא את היהודי דואג.
והמקור ל"שם רשעים ירקב" הוא במשנה מס' יומא פרק ג, ונאמר על יהודים שלא רצו ללמד לאחרים.
מוסר השכל: לא כדאי שנעצב את ההשקפה שלנו לפי סיפורלעך. יש לנו תורה.
אם בחזון איש עסקינן אז מובא ב"חזון איש" (על יורה דעה, סוף סי' ב) שבימינו אין לשנוא הרשע, כי כיון שאין בדורנו מי שיודע להוכיח (ערכין טז ע"ב), ואין לשנוא עד שמוכיחים, כבר אין מצוות שנאה אפשרית. ואגב , האלקשי, ידוע לך שהחזון איש לא היה "מזרוחניק"....
יש שדחו את החזון איש אבל מדבריו נראה שאין לשנוא היום את הרשע.
בכל מקרה אני לא הולך לפי החזון איש ולכן גם כאן אני לא הולך לפיו. נכון יש מצווה לשנוא את הרשע! אבל היזהרו בלשונכם ואל תחליו בכזאת קלות מי רשע ומי צדיק "שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו".
מה גם שרשע הוא גם מחלל שבת בפרהסיה, מישהו ממכם קורא לו רשע??? הרבה פעמים ראיתי שקוראים גם ליהודים שומרי תורה ומצוות שקצת חושבים שונה ממכם רשע ויש"ו ושר"י וכו'...
אתם באמת לא חוששים שואלי לפעמים אתם קצת מגזימים?
-
בס"ד
ועוד דע לך, האלקשי, שבהרבה מכתבי היד העתיקים לא מופיעות המילים "מסיתים ומדיחין"...
ולפי דבריך אולי צריך לקרוא לרוב עם ישראל רשעים ח"ו??? כמה עבירות יהודים עוברים כל יום במזיד ובניהם של איסורי כרת ומיתה...
אוטוטו בעז"ה יגיע משיח צדקינו ויאיר את עינינו ונראה את האמת.
-
אם בחזון איש עסקינן אז מובא ב"חזון איש" (על יורה דעה, סוף סי' ב) שבימינו אין לשנוא הרשע, כי כיון שאין בדורנו מי שיודע להוכיח (ערכין טז ע"ב), ואין לשנוא עד שמוכיחים, כבר אין מצוות שנאה אפשרית. ואגב , האלקשי, ידוע לך שהחזון איש לא היה "מזרוחניק"....
יש שדחו את החזון איש אבל מדבריו נראה שאין לשנוא היום את הרשע.
בכל מקרה אני לא הולך לפי החזון איש ולכן גם כאן אני לא הולך לפיו. נכון יש מצווה לשנוא את הרשע! אבל היזהרו בלשונכם ואל תחליו בכזאת קלות מי רשע ומי צדיק "שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו".
מה גם שרשע הוא גם מחלל שבת בפרהסיה, מישהו ממכם קורא לו רשע??? הרבה פעמים ראיתי שקוראים גם ליהודים שומרי תורה ומצוות שקצת חושבים שונה ממכם רשע ויש"ו ושר"י וכו'...
אתם באמת לא חוששים שואלי לפעמים אתם קצת מגזימים?
יש שני סוגי רשעים ושתי סוגי שנאות: רשעים ברי תוכחה עליהם מדובר בפסחים קיג ע"ב שאם מצא בו ערוות דבר וכו'
ואותם מותר לשנוא אבל לא מצווה לשנוא, אם הוכיחם ולא קיבלו.
אבל על הרשעים שהם אפיקורסים, מוסרים ומדיחים בכלל לא מדובר כאן, שהרי אינם בני תוכחה שהרי אין שום מצווה להוכיח את
מי שלא עושה מעשה עמך, כי מצוות תוכחה היא מדין ערבות, "ולא תשא עליו חטא", והמבטל עול תורה ומצוות לגמרי ביטל מעצמו
דין ערבות, ואותם מצווה לשנוא. וכן הוכיח הגר"ב זילבר בשו"ת אז נדברו.
לפיכך במקרה שלנו לא רק שמותר לשנוא את מי שלא מוכיחים, אלא שחובת התוכחה והשנאה הם Mutually exclusive,
אינם יכולים להתקיים בכפיפה אחת.
-
ולפי דבריך אולי צריך לקרוא לרוב עם ישראל רשעים ח"ו??? כמה עבירות יהודים עוברים כל יום במזיד ובניהם של איסורי כרת ומיתה...
אוטוטו בעז"ה יגיע משיח צדקינו ויאיר את עינינו ונראה את האמת.
אין הכי נמי, גם בזוהר ובאריז"ל מפורש שכבר בדורות שלהם היו רוב העם מהערב רב.
מי שצריך לקרוא לו רשע לפי ההגדרות המדוייקות של התורה, נקרא לו רשע. ולא משנה אם הם 0.0001% מהעם או 99.999% מהעם.
התורה אינה משתנה עם תנודות בסטטיסטיקה. מי שאומר אחרת לא שונה במאומה מנוצרי או רפורמי.
-
בס"ד
כרגע אני ממהר אבל בעז"ה אני אכתוב לך זמן כשאתפנה.
הכל מקרה אם אני טועה אז זה לא כ"כ נורא מקסימום לא קיללתי את אותם רשעים אבל אם אתה טועה אז זה חמור מאד.
אני לא מרגיש מספיק תלמיד חכם כדי להחליט למי לקרוא רשע ולמי לא, מי הוא מסית ומי הוא לא.
אםתה מרגיש ככה אשריך. אני אשאר בשלי.
האם בני גנץ לשיטתך הוא בר תוכחה??? האם גם הוא רשע??? האם גל עליו תאמר יש"ו ושר"י?
-
האם בני גנץ לשיטתך הוא בר תוכחה???
לא.
האם גם הוא רשע???
כן.
האם גל עליו תאמר יש"ו ושר"י?
כן.
-
בס"ד
אני אולי יכול להסכים איתך על שתי השאלות הראשונות שלי אבל לא על השלישית!
להגיד על יהודי ימח שמו וזכרו זה אומר שהוא וכל זרעו ימחו מן העולם ואפילו הזכר ימחה!
ומה אם יש לו בן צדיק??? עדיין תקלל אותו כך??? ואולי רק עוד 4 דורות יהיה לו בן צדיק? עדיין תקלל את כל זרעו??
מילא שר"י, אתה מקלל אותו אבל יש"ו??? תחשוב על המשמעות של זה!
-
קל להוציא את היהודי מצה"ל. קשה להוציא את צה"ל מהיהודי
-
אין הכי נמי, גם בזוהר ובאריז"ל מפורש שכבר בדורות שלהם היו רוב העם מהערב רב.
מי שצריך לקרוא לו רשע לפי ההגדרות המדוייקות של התורה, נקרא לו רשע. ולא משנה אם הם 0.0001% מהעם או 99.999% מהעם.
התורה אינה משתנה עם תנודות בסטטיסטיקה. מי שאומר אחרת לא שונה במאומה מנוצרי או רפורמי.
O0