HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => מערכת החדשות => נושא נשלח על ידי: T-800 על יוני 28, 2011, 16:56:47
-
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1232716.html?more=1
אני לא לוקח באופן רשמי חלק בפעילות למען זכויות בעלי חיים, אבל הייתי אומר שרק מוח מוסלמי מסוגל לקחת חיה חסרת ישע, לקשור אותה לטיל ולשגר אותה לחלל החיצון...
-
בס"ד
הם יכולים לשגר את הנשיא הגורילה השמן שלהם ושיצטרפו להם את ליברמן
-
בס"ד
הם יכולים לשגר את הנשיא הגורילה השמן שלהם ושיצטרפו להם את ליברמן
אחמדינג'אד לא שמן חרף גילו המתקדם הוא עדיין שומר על גזרה...
-
אפשר להגיד על אחמדינג'אד הרבה דברים אבל לא שמן ;D
-
בס"ד
חחח אתם צודקים אבל בכל זאת דימיון כלשהו?
(http://iranpoliticsclub.net/animation-graphics/islamist-evolution3/images/Mahmoud%20Ahmadinejad.jpg) (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/30/Titus_gorilla.jpg)
-
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1232716.html?more=1
אני לא לוקח באופן רשמי חלק בפעילות למען זכויות בעלי חיים, אבל הייתי אומר שרק מוח מוסלמי מסוגל לקחת חיה חסרת ישע, לקשור אותה לטיל ולשגר אותה לחלל החיצון...
וזאת לא הפעם הראשונה שהם יעשו את זה (אם אני זוכר נכון, הם כבר שיגרו בעבר צב לחלל).
-
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1232716.html?more=1
אני לא לוקח באופן רשמי חלק בפעילות למען זכויות בעלי חיים, אבל הייתי אומר שרק מוח מוסלמי מסוגל לקחת חיה חסרת ישע, לקשור אותה לטיל ולשגר אותה לחלל החיצון...
הם בסך הכל למדו מהסוביטים.
-
הם בסך הכל למדו מהסוביטים.
בס"ד
אתה מומחה בלמידה מהקומונאצים, לא?
-
הם בסך הכל למדו מהסוביטים.
כשהסובייטים שגרו את הכלבה לייקה לחלל הם היו איתה בתוך חללית, הם לא קשרו אותה לטיל ושלחו אותה לירח...
-
לקשור קוף לטיל ולשלוח לחלל... איזה ניסוח שמאלני מתייפייף. זה כולה ניסוי. שמים את הקוף בתוך כלוב בחללית ובודקים איך הוא מגיב לפני שבודקים איך ערבוש מגיב.
אני לא רואה שום בעיה בזה, אבל הייתי מעדיף שיתעתדו לשגר את כל איראן לחלל באמצעות טיל (גרעיני לטהרן).
-
כשהסובייטים שגרו את הכלבה לייקה לחלל הם היו איתה בתוך חללית, הם לא קשרו אותה לטיל ושלחו אותה לירח...
הם לא היו איתה, אולי דיברו אתה ברדיו. היא נשלחה לחלל עוד לפני שהם פיתחו יכולת חזרה לארץ. לייקה נספתה כשהחמצן אזל.
-
"נספתה". מי שישמע. אולי נאסוף מניין ונאמר עליה קדיש ואותיות נשמה ?
-
"נספתה". מי שישמע. אולי נאסוף מניין ונאמר עליה קדיש ואותיות נשמה ?
רשע.
-
רשע.
מה שנכון, נכון.
-
לשגר קוף או כלבה או כל חיה אחרת (לא כולל ערבים) לחלל ללא השגחה אנושית של בני אדם זה התעללות.
-
אז לכי ותהיי צמחונית יחד עם כל אלה שטוענים שהמבורגר זה התעללות וניסוי שמפו על בעלי חיים זה התעללות.
באופן כללי מקובל לנסות דברים על בעלי חיים לפני שמנסים על בני אדם כדי שאם יש פאשלה בעל החיים יאכל אותה ולא בן האדם. את מעדיפה התעללות בבני אדם ?
אולי גם עגלה ערופה, שילוח הקן, כפרות ודג לשבת זה התעללות בבעלי חיים ?
-
אז לכי ותהיי צמחונית יחד עם כל אלה שטוענים שהמבורגר זה התעללות וניסוי שמפו על בעלי חיים זה התעללות.
באופן כללי מקובל לנסות דברים על בעלי חיים לפני שמנסים על בני אדם כדי שאם יש פאשלה בעל החיים יאכל אותה ולא בן האדם. את מעדיפה התעללות בבני אדם ?
אולי גם עגלה ערופה, שילוח הקן, כפרות ודג לשבת זה התעללות בבעלי חיים ?
אני מסכים איתך חלקית.
נכון שישנה אכזריות הכרחית כלפי בעלי חיים (כמו ניסויים רפואיים), אבל זה לא אומר שלא צריך להיות גבול שאותו אסור לעבור.
אם ניסוי רפואי על בעל חיים הוא הכרחי כדי להציל חיי אדם (אני לא מדבר על כל מני ניסויים קוסמטיים שהם התעללות לכל דבר), הרי שטיסה לחלל אינה מצדיקה התעללות בבעלי חיים.
-
אני מסכים איתך חלקית.
נכון שישנה אכזריות הכרחית כלפי בעלי חיים (כמו ניסויים רפואיים), אבל זה לא אומר שלא צריך להיות גבול שאותו אסור לעבור.
אם ניסוי רפואי על בעל חיים הוא הכרחי כדי להציל חיי אדם (אני לא מדבר על כל מני ניסויים קוסמטיים שהם התעללות לכל דבר), הרי שטיסה לחלל אינה מצדיקה התעללות בבעלי חיים.
אפשר להציל חיי אדם גם בלי לעשות ניסויים על חיות...
-
אפשר להציל חיי אדם גם בלי לעשות ניסויים על חיות...
אם אפשר אני אהיה הראשון לתמוך, אך לצערי אני לא רואה דרך שבה יוכלו לנסות תרופות חדשות על בני אדם.
ושוב אני מדגיש - כשאני אומר ניסויים אני מדבר על ניסויים בתרופות בלבד, ולא על מוצרים קוסמטיים (שזו כבר התעללות אכזרית ללא כל צורך).
-
אם אפשר אני אהיה הראשון לתמוך, אך לצערי אני לא רואה דרך שבה יוכלו לנסות תרופות חדשות על בני אדם.
ושוב אני מדגיש - כשאני אומר ניסויים אני מדבר על ניסויים בתרופות בלבד, ולא על מוצרים קוסמטיים (שזו כבר התעללות אכזרית ללא כל צורך).
אם מטילים ספק בתרופות האלו עדיף שכבר לא יערכו בהן ניסויים בכלל כדי לחסוך סבל מהחיה המסכנה, זאת לפחות דעתי...
-
אם מטילים ספק בתרופות האלו עדיף שכבר לא יערכו בהן ניסויים בכלל כדי לחסוך סבל מהחיה המסכנה, זאת לפחות דעתי...
זה כבר שיקול שצריך להשאיר לבעלי המקצוע המוסמכים לכך.
לצערי עדיין נדרשים ניסויים בבעלי חיים כדי לבדוק יעילות של תרופות (ביום שלא יצטרכו ניסויים בבעלי חיים נתקדם עוד צעד לעבר עולם מושלם).
-
זה כבר שיקול שצריך להשאיר לבעלי המקצוע המוסמכים לכך.
לצערי עדיין נדרשים ניסויים בבעלי חיים כדי לבדוק יעילות של תרופות (ביום שלא יצטרכו ניסויים בבעלי חיים נתקדם עוד צעד לעבר עולם מושלם).
אם זה בסדר לערוך ניסויים בבעלי חיים אני לא רואה בעיה בעריכת ניסויים בבני אדם. תפסיק אותי אם אני מדבר שטויות, אבל בשיעורי תנ"ך בבית הספר למדו אותי שגם בעלי החיים נבראו בצלם אלוהים...
-
אם זה בסדר לערוך ניסויים בבעלי חיים אני לא רואה בעיה בעריכת ניסויים בבני אדם. תפסיק אותי אם אני מדבר שטויות, אבל בשיעורי תנ"ך בבית הספר למדו אותי שגם בעלי החיים נבראו בצלם אלוהים...
כל המטרה בניסויים על בעלי חיים היא כדי להציל חיי אדם (אם יעשו את הניסויים בבני אדם, אז כל מהות הניסויים על בעלי החיים תהיה ריקה לחלוטין).
אני לא חושב שזה שטויות לרצות שבעלי חיים לא יסבלו (זהו רגש אנושי לחלוטין), אבל צריך גם להכיר במציאות שבני האנוש (מתוקף היותם היצורים השולטים בטבע) מנצלים את הטבע ובעלי החיים לטובתם האישית (ברוב המקרים זה פוגע בטבע).
כל הבריות (מבעלי החיים הגדולים והקטנים ביותר ועד לבני האדם) נבראו ע"י הקב"ה, ואכן התורה מצווה אותנו לא להתעלל בבעלי חיים ("צער בעלי חיים" זה היהדות ולא התרבות המערבית), אך מצד שני התורה גם מכירה בעליונות האדם, ולכן ישנם גם גבולות לניצול בעלי החיים.
-
בעלי החיים לא נבראו בצלם אלוקים. זה שיבוש. האדם נברא בצלם אלוקים.
ה' אמר לאדם וחוה ולאחר מכן לנח ובניו: "פרו ורבו ורדו בדגת הים ובעוף השמים וחית השדה".
לאדם ניתנה הזכות לרדות בבעלי החיים לתועלתו. ואם ניסויים קוסמטיים מביאים תועלת לאדם, אז מותר. ואם יתוש מעצבן אותך, אתה הורג אותו. ואם ג'וק מסתובב אצלך בבית, אתה מרסס אותו.
אני לא מאלה שתופסים בעלי חיים ומתעללים בהם. אבל לא אתנגד לשום פעולה שמביאה תועלת כזו או אחרת לבן האדם, על חשבון בעלי החיים. הם ניתנו בידינו לשימושנו ותועלתנו.
ואי אפשר לטעון שאם אנשים לא בטוחים על תרופה אז שלא ישתמשו בה. כדי שתהיה בטוח בתרופה אתה חייב להשתמש בה. ורוב פריצות הדרך הגדולות של עולם הרפואה שהביאו תועלת לכל האנושות, נוסו על בעלי חיים. החל מהחיסונים של לואי פסטר וכלה בכימותרפיה.
-
כל המטרה בניסויים על בעלי חיים היא כדי להציל חיי אדם (אם יעשו את הניסויים בבני אדם, אז כל מהות הניסויים על בעלי החיים תהיה ריקה לחלוטין).
אני לא חושב שזה שטויות לרצות שבעלי חיים לא יסבלו (זהו רגש אנושי לחלוטין), אבל צריך גם להכיר במציאות שבני האנוש (מתוקף היותם היצורים השולטים בטבע) מנצלים את הטבע ובעלי החיים לטובתם האישית (ברוב המקרים זה פוגע בטבע).
כל הבריות (מבעלי החיים הגדולים והקטנים ביותר ועד לבני האדם) נבראו ע"י הקב"ה, ואכן התורה מצווה אותנו לא להתעלל בבעלי חיים ("צער בעלי חיים" זה היהדות ולא התרבות המערבית), אך מצד שני התורה גם מכירה בעליונות האדם, ולכן ישנם גם גבולות לניצול בעלי החיים.
אבל גם החזק מחויב לכל מיני קודים אתיים. כמו שאמנת ז'נווה מחייבת גם את ישראל וגם את הפלסטינים ה"מסכנים" באותה מידה...
-
אבל גם החזק מחויב לכל מיני קודים אתיים. כמו שאמנת ז'נווה מחייבת גם את ישראל וגם את הפלסטינים ה"מסכנים" באותה מידה...
אני כרגע לא מתייחס לכל מני אמנות של בני האדם, אלא למציאות (רוב האמנות של בני האדם מנותקות מהמציאות).
המציאות היום היא שניסויים בתרופות הכרחיים כדי להציל חיי אדם, והבחירה שעומדת מול הגורמים המקצועיים היא על מי לנסות (על בני האדם או על בעלי חיים).
העובדה שיש הכרח מסויים אינה אומרת שצריך גם להנות ממנו (רק סאדיסט ייהנה מהתעללות בבעלי חיים סתם כך).
מה שרלוונטי לגבינו בתור יהודים היא תורת ישראל, וכמו שציינתי בתגובות קודמות - התורה מכירה בעליונות האדם על שאר הייצורים בטבע, אך בו זמנית מגבילה את האדם מוסרית (לצערנו, רוב בני האדם לא ממש עומדים באמות המידה).
-
הנה מאמר של הרב אליעזר מלמד בנושא צער בעלי חיים ביהדות: http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=1995
קצת ארוך, אבל כדאי לקרוא את הכל.
-
חזק וברוך!