HAYAMIN.ORG

יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: El Blanco על פברואר 23, 2011, 11:58:22

כותרת: לקח השואה
תגובה על ידי: El Blanco על פברואר 23, 2011, 11:58:22
דבריו הנכונים יותר מתמיד של רבי מנחם זמבה זצוק"ל הי"ד, גדול רבני פולין שנרצח במהלך מרד גטו ורשה

לא היינו צריכים ללכת בעצמינו לא ה"אומשלאגפלאץ" - צריכים היינו להתנגד. אבל השלינו את עצמינו בדמיונות שוא. עם חכם ונבון - ניטל ממנו שכלו. האמנו כל הזמן - אולי, שמא ואפשר... וגם היה יסוד להאמין. הנה אויבינו הרבו כל כך לדבר על גדולינו רבי ההשפעה - על היהודי ברנארד ברוך, על היהודי מורגנטוי, על היהודי הור-בלישה. מדוע הם לא נשכרו בנו, באחיהם הנתונים לכליון? האמנו איפא וקיוינו, שסוף ההצלה לבוא. אלמלא אשליה זו, שהיתה הגיונית כשלעצמה - אפשר שהיינו מתנהגים אחרת. חוץ מזה, שגינו קשה, בשעה שחשבנו את אויבנו לטיפש, ואת עצמנו - לחכמים גדולים. "אם יאמרו חכמה ביוון - אל תאמין".

מאידך גיסא, היתה הפקחות אצלנו מרובה מן החכמה - והפכחות לא תמיד היא מידה מועילה. הרי הגמרא אומרת: אהניא ליה שטותיה לפלניא - לפלוני הועילה שטותו. לא תמיד עוזרת הפקחות. "קורח שפיקח היה, מה ראה לשטות זו?". לעתים זוהי שטות לאדם להיות פיקח. צריכים היו להבין מלכתחילה, שאותו רשע מבקש לעקור את כל. ואנו צריכים הייו להשתמש בכל האמצעים ולהזעיק את העולם מלכתחילה. להפוך עולמות. ועכשיו אנו חייבים להתנגד, אסור לנו להסגיר את עצמנו בידי האויב.

יש דרכים שונות לקידוש שם. אילו הכריחו כיום את היהודים לשמד, ואפשר היה להינצל ע"י השתמדות, כמו בספרד או בשעת גזירת תתנ"ו, היתה מיתתו כשלעצמה - בחינת קידוש השם. הרמב"ם אומר אפילו, שבשעה שיהודי נהרג משום שהוא יהודי, הרי זה בלבד - קידוש שם, והלכה כמותו. אך כיום הזה הדרך היחידה לקדש את השם היא התנגדות מזויינת בפועל.
כותרת: לקח השואה
תגובה על ידי: Rafoe על פברואר 23, 2011, 15:17:13
לדעתי - הלקח הגדול ביותר שצריך להיות מהשואה הוא שישראל צריכה להיות מדינה יהודית (מבחינת הממסד, ולא המצב שקיים היום), ומבחינה דמוגרפית (דבר שמתערער בזמן הזה).

השמאלנים המתיוונים זועקים להגנת הפולשים הזרים ומשווים אותם לפליטים היהודים מהשואה (למרות שאין כל בסיס להשוואה כזאת), אבל תראו מה קורה היום (כשהפולשם עדיין נחשבים לבלתי חוקיים בארץ):
http://www.col.org.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%91%D7%93_%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%AA_%D7%9E%D7%93%D7%90%D7%99%D7%92%D7%94_%D7%9E%D7%90%D7%A9%D7%A7%D7%9C%D7%95%D7%9F_%D7%A1%D7%95%D7%93%D7%A0%D7%99_%D7%A8%D7%A5_%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%99_%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%95%D7%AA_%D7%90%D7%9C%D7%9C%D7%94_%D7%90%D7%9B%D7%91%D7%A8_59543.html

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3986951,00.html  (כאן כנראה מדובר במסתננים מברית המועצות שקיבלו אזרחות בחסות "חוק השבות").
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=19650&forum=gil&omm=0
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/213261
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/214327

תארו לכם מה יקרה כאשר יהיו להם זכויות אזרח (הדרך לשפיכת דם יהודי תהיה קצרה מאד).
כותרת: לקח השואה
תגובה על ידי: MATAN על פברואר 23, 2011, 18:10:36
דבריו הנכונים יותר מתמיד של רבי מנחם זמבה זצוק"ל הי"ד, גדול רבני פולין שנרצח במהלך מרד גטו ורשה

לא היינו צריכים ללכת בעצמינו לא ה"אומשלאגפלאץ" - צריכים היינו להתנגד. אבל השלינו את עצמינו בדמיונות שוא. עם חכם ונבון - ניטל ממנו שכלו. האמנו כל הזמן - אולי, שמא ואפשר... וגם היה יסוד להאמין. הנה אויבינו הרבו כל כך לדבר על גדולינו רבי ההשפעה - על היהודי ברנארד ברוך, על היהודי מורגנטוי, על היהודי הור-בלישה. מדוע הם לא נשכרו בנו, באחיהם הנתונים לכליון? האמנו איפא וקיוינו, שסוף ההצלה לבוא. אלמלא אשליה זו, שהיתה הגיונית כשלעצמה - אפשר שהיינו מתנהגים אחרת. חוץ מזה, שגינו קשה, בשעה שחשבנו את אויבנו לטיפש, ואת עצמנו - לחכמים גדולים. "אם יאמרו חכמה ביוון - אל תאמין".

מאידך גיסא, היתה הפקחות אצלנו מרובה מן החכמה - והפכחות לא תמיד היא מידה מועילה. הרי הגמרא אומרת: אהניא ליה שטותיה לפלניא - לפלוני הועילה שטותו. לא תמיד עוזרת הפקחות. "קורח שפיקח היה, מה ראה לשטות זו?". לעתים זוהי שטות לאדם להיות פיקח. צריכים היו להבין מלכתחילה, שאותו רשע מבקש לעקור את כל. ואנו צריכים הייו להשתמש בכל האמצעים ולהזעיק את העולם מלכתחילה. להפוך עולמות. ועכשיו אנו חייבים להתנגד, אסור לנו להסגיר את עצמנו בידי האויב.

יש דרכים שונות לקידוש שם. אילו הכריחו כיום את היהודים לשמד, ואפשר היה להינצל ע"י השתמדות, כמו בספרד או בשעת גזירת תתנ"ו, היתה מיתתו כשלעצמה - בחינת קידוש השם. הרמב"ם אומר אפילו, שבשעה שיהודי נהרג משום שהוא יהודי, הרי זה בלבד - קידוש שם, והלכה כמותו. אך כיום הזה הדרך היחידה לקדש את השם היא התנגדות מזויינת בפועל.

ב"ה

מדהים!