HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: חיים בן_פסח על אוגוסט 17, 2010, 09:51:47
-
בס''ד
שלום עם מוסלמים? הם לא חיים בשלום אפילו עם מוסלמים אחרים. אם זה מה שהם עושים לאחים שלהם, מה הם היו עושים לנו אילו הייתה להם את ההזדמנות ח''ו?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3938080,00.html
-
יופי, זה תמיד טוב לראות אויבים הורגים אויבים.
-
יופי, זה תמיד טוב לראות אויבים הורגים אויבים.
בנפול אויבך אל תשמח
-
בנפול אויבך אל תשמח
בנפול רשעים רינה
-
ישמח צדיק כי חזה נקם פעמיו ירחוץ בדם הרשע :dance:
-
שאלה:
האם צריכים לשמוח לשמע מותו של עראפת? מה הכוונה בפס’: "בנפול אויביך אל תשמח", וכן "מעשי ידי טובעים בים..." המתייחס לטביעת המצרים בים-סוף?
תשובה:
כאשר נכחדים רשעים מהעולם, העולם נעשה נקי ומתבשם, ויש לשמוח כשהעולם מתבשם. כאשר המצרים טבעו בים ישראל אמרו שירה "אז ישיר משה" וכו'. הפסוק "בנפול אויביך אל תשמח" נאמר על אויב מישראל ועל אויב גוי נאמר "ואתה על במותימו תדרוך". עיין מגילה ט"ז ובסנהדרין ל"ט.
אמנם, נאמר על הפסוק "באבוד רשעים רינה" - באבוד אחאב בן עמרי, ועליו נאמר "ותעבור הרינה במחנה" כאשר מת אחאב. זאת אומרת שגם כאשר מת רשע מישראל שכולם סבלו ממנו והיה רשע לשמים ורשע לבריות יש מקום לרינה, כי העולם נטהר וכך מסביר הרב קוק זצ"ל ב"אורות המלחמה" פרק א'.
-
בנפול אויבך אל תשמח
איך אני אוהב לענות לבורות בעניין הזה ;D
מדובר על אויב יהודי אישי, לא על אויב ישראל
בכל הנוגע לאויבי ישראל:
"אמר ליה סק ורכב אמר ליה לא יכילנא דכחישא חילאי מימי תעניתא גחין וסליק כי סליק בעט ביה אמר ליה לא כתיב לכו (משלי כד) בנפל אויבך אל תשמח אמר ליה הני מילי בישראל אבל בדידכו כתיב (דברים לג) ואתה על במותימו תדרוך"
הבמות היו סמלי האויבים שלנו מהעת העתיקה, שהיוו את מרכזי העבודה הזרה שלהם (כל העמים מלבדנו עבדו עבודה זרה בזמנו), רקידה עליהם היא בגדר השפלתם, איזה עוד הוכחה צריך?!
עוד:
http://www.rabbikahane.org/kahane/index.php?option=com_content&view=article&id=627:-q-18488&catid=45:2008-05-29-08-52-48&Itemid=129
-
בנפול אויבך אל תשמח
אני לא מתכוון להתנשא מעליך בכל מה שקשור בתורה (אני בעצמי לא גאון כזה גדול, אבל לפחות יש לי ידיעה מינימלית), אבל אולי כדאי שתברר מה ההקשר של כל פסוק לפני שאתה מצטט אותו (אתה יכול לחסוך לך הרבה מבוכות בעתיד).
ודרך אגב, ברוך הבא.
-
אני לא מתכוון להתנשא מעליך בכל מה שקשור בתורה (אני בעצמי לא גאון כזה גדול, אבל לפחות יש לי ידיעה מינימלית), אבל אולי כדאי שתברר מה ההקשר של כל פסוק לפני שאתה מצטט אותו (אתה יכול לחסוך לך הרבה מבוכות בעתיד).
ודרך אגב, ברוך הבא.
תודה, וכן אתה צודק שהייתי צריך לבדוק את פירוש הפסוק. אני מודה שאני לא מבין גדול בהלכה או בתנ"ך (בלשון המעטה)... אני תמיד שמח לצבור עוד ידע ולכן מודה לכם על שתיקנתם אותי.
מה שהתכוונתי לומר הוא שאני לא מאמין שאנחנו צריכים לשמוח במותם, שהרי אנחנו צריכים להיבדל מאותם אנשים שצהלו ברחובות לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר.
-
תודה, וכן אתה צודק שהייתי צריך לבדוק את פירוש הפסוק. אני מודה שאני לא מבין גדול בהלכה או בתנ"ך (בלשון המעטה)... אני תמיד שמח לצבור עוד ידע ולכן מודה לכם על שתיקנתם אותי.
מה שהתכוונתי לומר הוא שאני לא מאמין שאנחנו צריכים לשמוח במותם, שהרי אנחנו צריכים להיבדל מאותם אנשים שצהלו ברחובות לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר.
איך תיבדל מהם אם שניכם לא שמחים ממותם של חייליהם?
-
תודה, וכן אתה צודק שהייתי צריך לבדוק את פירוש הפסוק. אני מודה שאני לא מבין גדול בהלכה או בתנ"ך (בלשון המעטה)... אני תמיד שמח לצבור עוד ידע ולכן מודה לכם על שתיקנתם אותי.
מה שהתכוונתי לומר הוא שאני לא מאמין שאנחנו צריכים לשמוח במותם, שהרי אנחנו צריכים להיבדל מאותם אנשים שצהלו ברחובות לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר.
אני אישית לא צוהל ושותה לחיים כשאני שומע על מקרים כאלה (למקרה שזה מה שחשבת) ואני בטוח שגם כל החברים פה גם לא עושים זאת, אבל אני בטח לא מצטער שדברים כאלה קורים לאויבי ישראל.
האמת, גם לא אכפת לי מה קורה עם הערבים שמחוץ לארץ ישראל (המלחמות שלהם זה העסק שלהם).
-
איך תיבדל מהם אם שניכם לא שמחים ממותם של חייליהם?
חשבתי שמוסלמים רבים מקדשים את אותם שהידים וכן מביעים שמחה, גם על מות שליחי החרב שלהם.
-
חשבתי שמוסלמים רבים מקדשים את אותם שהידים וכן מביעים שמחה, גם על מות שליחי החרב שלהם.
זאת לא הייתה הכוונה (והם כן, כפי שנאמר באלקוראן עצמו, המוות בג'האד הינו המעלה הגדולה ביותר עבור כל מוסלמי).
הכוונה היא שאם אינך שמח שהאויב (באופן כללי) מת, אתה לא שונה ממנו (מכיוון שרק האויב לא שמח בזה, כי הם חייליו).
קאפיש?
-
זאת לא הייתה הכוונה (והם כן, כפי שנאמר באלקוראן עצמו, המוות בג'האד הינו המעלה הגדולה ביותר עבור כל מוסלמי).
הכוונה היא שאם אינך שמח שהאויב (באופן כללי) מת, אתה לא שונה ממנו (מכיוון שרק האויב לא שמח בזה, כי הם חייליו).
קאפיש?
אני גם יכול לטעון שהאויב שמח במותך ואתה שמח במותו...
-
אני גם יכול לטעון שהאויב שמח במותך ואתה שמח במותו...
ואני מסכים איתך. עכשיו מה הבעיה המוסרית בזה?
האם אתה מבחין בין מותם של יהודים למותם של נאצים?
-
ואני מסכים איתך. עכשיו מה הבעיה המוסרית בזה?
האם אתה מבחין בין מותם של יהודים למותם של נאצים?
אין לי רצון להיכנס לויכוחים חסרי משמעות. בשורה התחתונה, זה טבעי ולגיטימי שתחוש שמחה בעקבות האירוע הזה, אבל תצניע את התחושה הזו ואל תצא לחגיגה ברחובות.
-
אין לי רצון להיכנס לויכוחים חסרי משמעות. בשורה התחתונה, זה טבעי ולגיטימי שתחוש שמחה בעקבות האירוע הזה, אבל תצניע את התחושה הזו ואל תצא לחגיגה ברחובות.
זה לא ויכוח חסר משמעות, תענה לי בבקשה.
-
זה לא ויכוח חסר משמעות, תענה לי בבקשה.
זה כן חסר משמעות..
וכן אני מבחין בין מותם של יהודים לנאצים...
-
זה כן חסר משמעות..
אז כנראה ששכנעתי אותך
וכן אני מבחין בין מותם של יהודים לנאצים...
אז למה אתה לא עצוב בשניהם?
-
חחחח ועוד זה בא דווקא בנסיגת החיילים מעיראק שאמורה להסתיים עד סוף החודש.
והם כל הזמן אומרים שהם הביאו יציבות לאיזור ושעכשיו כוחות הביטחון העיראקים יכולים להסתדר חח עלק.
-
עוד פיגוע מיני רבים מאז ה-11 בספטמבר, לייתר דיוק פיגוע מספר 15841 בשם האסלאם, מספר הפיגועים השבועי להלן,
- Weekly Jihad Report
- Aug. 07 - Aug. 13 Jihad Attacks: 30
- Dead Bodies: 132
- Critically Injured: 359
-
אתם יודעים את מי עיראק מזכירה לי? את רפובליקת ויימאר...