HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: בת ימי 1 על מאי 14, 2010, 16:09:51
-
שאלה:האם אתם תומכים בלהשאיר את ישראל כמו שהי תחת ממשלה כהניסטית,לכבוש את ארץ ישראל השלמה או להתפתח מעבר לזה.אני חושב ששילוב בין שתי האופציות האחרונות יהיה הטוב מכולם כי יהיה לנו איך שלכן את אחינו מחוו''ל בשלב הראשון בארץ ישראל השלמה ואז כדי להמיש את האיסלאם נמצתרך לבוש את השטחים שלהם בהדרגה תוך שאנחנו מוחקים את האוכלוסייה המקומי.נא להגיד לי באיזו אפשרות אתם תומכים.
-
אני יתמוך בזה רק כאשר המשיח יבוא.
-
קודם כל עלינו לשמור על האדמות שבידינו (יהודה ושומרון וכמובן תחומי "הקו הירוק") ולעודד את המוסלמים להגר מכאן.
אני לא חושב שזה ריאלי (לפחות לא בדורנו, והלוואי שאני טועה) לחשוב על שטחים נוספים מארץ ישראל השלמה מעבר למה שבידינו כעת (כלומר: "ירדן", חלקים מסוריה, לבנון, ועיראק).
אני חושב שעלינו לשאוף בעדיפות ראשונה קודם כל לשמור על המעט שבידינו ולנקות את חלקי ארץ ישראל שבידינו מכמה שיותר גויים (כולל נוצרים) שניתן.
-
כאמור עלינו לשמור על שטחי יהודה ושומרון שבידינו ולספח אותם למדינת ישראל, וכמובן צריך גם לשחרר את עזה פעם נוספת, אבל כל זה רק אחרי תקופה של כמה שנים שנעודד את הערבים לעזוב מכל שטחי יש"ע וגם כאן מתוך הקו הירוק ככל שניתן, וכך לא נצטרך להעניק אזרחות ליותר מדי ערבים ברגע שנספח את השטחים הללו לישראל, אבל כשלב ראשוני עלינו לספח את גושי ההתיישבות ומקומות ביו"ש שבהם יש לנו רוב יהודי מוחלט.
ובקשר לשאר חלקי ארץ ישראל, לא נראה לי שכדי לנו ליזום על דעת עצמנו מלחמות כנגד ארצות ערב בשבילם ולהקריב בשביל זה אולי אלפי חיילים חס וחלילה, אבל אם יבוא יום ותהיה מלחמה גדולה שארצות ערב יכפו אותה על ישראל, ונכבוש את כל חלקי ארץ ישראל (או לפחות חלק מהם) אז אני די בטוח שאני יתנגד לכל נסיגה מאותם מקומות, אבל בכל מקרה מצב כזה הוא די היפותטי ולא ריאלי נכון לעכשיו.
-
תשובה- חד משמעית כן!!
מתחילים בתא השטח שבין הירדן לים התיכון (כפי שכתבו חבריי לעיל) ואח"כ ממשיכים משם לשאר השטח המובטח.
-
אין ספק שכן.
אך אני חושב שזה בכלל לא ריאלי בבצב הפוליטי היום ואני לא בטוח שצבאית ניתן לעשות זאת(אלא אם כן מישהו בפורום יאיר את עיניי), בינתיים אנחנו רק מחזירים מתרפסים וזה לא בדרך בכלל עכשיו מציאותי יותר לשאוף לדברים אחרים בענייני הפנים במדינה.
-
אין ארץ ישראל "שלמה" אלא רק ארץ ישראל - מהנהר (מצרים) לנהר (פרת).
בכל אופן לנושא, אנחנו אמורים לשאוף לשלמותה כי דין תל אביב כדין ביירות ודין דמשק. אין הבדל בין זכותנו
על אשקלון לבין זכותנו על רבת עמון, בדיוק כפי שאין הבדל בין תל אביב ליהודה, שומרון וירושלים.
-
בס''ד
חרף העובדה, שהמציאות סותרת על פניהם של אלה המאמינים בחזון ''ארץ ישראל השלמה'', יש להמשיך ולקוות לביאת משיח צדקנו שיבוא ויגאל את עמ''י ויבנה את א''י השלמה במהרה בימנו, וכל אותן מדינות ערביות מוסלמיות נאציות שהוקמו בזדון על אדמות אבותינו יאבדו, וארץ ישראל השלמה תהיה תחת שלטון יהודי אמיתי ונאמן לתורת ישראל.
-
ברור שצריך לשאוף לכך, אבל כל דבר בעתו. לא נפתח במלחמות התאבדות.
-
אין ארץ ישראל "שלמה" אלא רק ארץ ישראל - מהנהר (מצרים) לנהר (פרת).
בכל אופן לנושא, אנחנו אמורים לשאוף לשלמותה כי דין תל אביב כדין ביירות ודין דמשק. אין הבדל בין זכותנו
על אשקלון לבין זכותנו על רבת עמון, בדיוק כפי שאין הבדל בין תל אביב ליהודה, שומרון וירושלים.
לדעתי אפשר ללמוד מהתנ"ך שיש הבדל. שלושת האבות התמקמו רוב הזמן ביהודה ושומרון וקצת בנגב. יהושוע התחיל את כיבוש הארץ בחציית הירדן. מי שלא מחזיק בשליטה על יהודה ושומרון לא יכול לשלוט בארץ ישראל.
-
לדעתי אפשר ללמוד מהתנ"ך שיש הבדל. שלושת האבות התמקמו רוב הזמן ביהודה ושומרון וקצת בנגב. יהושוע התחיל את כיבוש הארץ בחציית הירדן. מי שלא מחזיק בשליטה על יהודה ושומרון לא יכול לשלוט בארץ ישראל.
דוד המלך (לדוגמא) המשיך לכבוש את ארץ ישראל מעבר לתא השטח שנמצא בין
הנהר (הירדן) לים הגדול (הים התיכון) ובטח שמעבר ליהודה ושומרון.
הקב"ה כרת את הברית בין הבתרים דרך אברהם אבינו ע"ה וע"כ הפואנטה בטיעון
שלך לגבי האבות משתמעת רק לך. באופן עקרוני, הפואנטה שלי הייתה שזכותנו שרירה ואבסולוטית
בכל המקומות בארץ ישראל - ולא רק בתל אביב, יש"ע וירושלים.
אגב, הייתי אומר שמי שמחזיק בהר הבית שולט בארץ ישראל, ליתר דיוק.
-
דוד המלך (לדוגמא) המשיך לכבוש את ארץ ישראל מעבר לתא השטח שנמצא בין
הנהר (הירדן) לים הגדול (הים התיכון) ובטח שמעבר ליהודה ושומרון.
הקב"ה כרת את הברית בין הבתרים דרך אברהם אבינו ע"ה וע"כ הפואנטה בטיעון
שלך לגבי האבות משתמעת רק לך. באופן עקרוני, הפואנטה שלי הייתה שזכותנו שרירה ואבסולוטית
בכל המקומות בארץ ישראל - ולא רק בתל אביב, יש"ע וירושלים.
אגב, הייתי אומר שמי שמחזיק בהר הבית שולט בארץ ישראל, ליתר דיוק.
למה למשל אומרים על משה רבנו עליו השלום כי לא זכה להיכנס לארץ המובטחת ? הרי בעצם הוא כן נכנס אל ישראל "הגדולה"- הוא סבב את ארץ כנען וכבש את הבשן והגלעד. אבל ברור שהוא רצה לחצות את הירדן, ולזכות לראות את הר המוריה.
לדעתי הסיבה העיקרית אם לא היחידה שהערבים מתעקשים על ויתור של ישראל על הר הבית. בהבנה (הנכונה) שלהם, ויתור כזה שווה לוויתור של היהודים על זכות הבעלות שלהם על ארץ בכלל.
-
למה למשל אומרים על משה רבנו עליו השלום כי לא זכה להיכנס לארץ המובטחת ? הרי בעצם הוא כן נכנס אל ישראל "הגדולה"- הוא סבב את ארץ כנען וכבש את הבשן והגלעד. אבל ברור שהוא רצה לחצות את הירדן, ולזכות לראות את הר המוריה.
אם אתה באמת מתעניין:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=1634
לדעתי הסיבה העיקרית אם לא היחידה שהערבים מתעקשים על ויתור של ישראל על הר הבית. בהבנה (הנכונה) שלהם, ויתור כזה שווה לוויתור של היהודים על זכות הבעלות שלהם על ארץ בכלל.
ירושלים מסמלת יותר מכל את קיומו של העם היהודי ב"פלסטין" וע"כ איסלומה הוא השלב הראשון והבסיס של איסלומה של "פלסטין" כולה.
-
בס''ד
כמובן שצריך לשאוף לארץ ישראל השלמה,אבל דבר זה יתאפשר רק לאחר ביאת גואל צדק.
צריך להיות מטומטם בשביל להלחם ולנסות לכבוש כיום את כל שטחי ארץ ישראל,מפני שלעם ישראל אין מספיק זכויות בכדי שיעשה לנו נס שכזה שנצליח להביס את כל מדינות ערב-ואין סומכים על הנס.
ולכן מי שחושב שאנחנו צריכים לפתוח במלחמה בשביל לכבוש עכשיו את כל ארץ ישראל השלמה לדעתי הוא אדיוט ומסכן חיילים רבים,ולכן צריך לשמור על הקיים(על השטחים שיש לנו) ולחכות לביאת המשיח לשם המשך כיבוש ארצנו המובטחת.
-
אם אתה באמת מתעניין:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=1634
ירושלים מסמלת יותר מכל את קיומו של העם היהודי ב"פלסטין" וע"כ איסלומה הוא השלב הראשון והבסיס של איסלומה של "פלסטין" כולה.
[/quot
כול מילה בסלע.יש לאסור על כול הערבושים לקנות דירה בירושלים
-
ראשית כול לדאוג לסדר בחלק של ארץ ישראל השלמה שיש לנו.