HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: מחפש צדק על ינואר 17, 2010, 21:21:40
-
שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי.
בודא
-
בס"ד
מאיפה הבאת את בודא עכשיו :old_WTF_Aza:
ויש משפט יותר חכם של הרבי מלובביץ' זצ"ל שאומר - חושך לא מגרשים עם מקל חושך מגרשים עם אור... :dance:
-
וואו, עמוק. :old_rolleyes:
גם זה מהברית החדשה, או שמצאת לך מקור השראה אחר?
צא טמא.
-
שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי.
בודא
מה המקור של המשפט הזה ומה משמעו?
-
בס"ד
מאיפה הבאת את בודא עכשיו :old_WTF_Aza:
ויש משפט יותר חכם של הרבי מלובביץ' זצ"ל שאומר - חושך לא מגרשים עם מקל חושך מגרשים עם אור... :dance:
באמת משפט יפה וחכם, לשניהם אותה משמעות, הראשון נכתב לפני אלפי שנים
מה גם שחבל שתנועת הימין האמיתי אינה מאמצת את דברי הרב
-
בס"ד
מאיפה הבאת את בודא עכשיו :old_WTF_Aza:
ויש משפט יותר חכם של הרבי מלובביץ' זצ"ל שאומר - חושך לא מגרשים עם מקל חושך מגרשים עם אור... :dance:
אלקושי,
זה באמת משנה מאיפה המשפט? חוץ מזה כתוב מאיפה.
-
"כשאין לך משפט חכם להגיד אמור פתגם סיני עתיק"
-
"כשאין לך משפט חכם להגיד אמור פתגם סיני עתיק"
או משפט של חיים בן פסח
-
אלקושי,
זה באמת משנה מאיפה המשפט? חוץ מזה כתוב מאיפה.
חשבתי ש"בודא" זה המרק המרוקאי שאכלת, לפני שבאת לכאן לנפוח את נפיחתך.
אז מה זה בודא?
-
שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי.
בודא
אהבה מקלקלת את השורה.
משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט, תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי.
-
חשבתי ש"בודא" זה המרק המרוקאי שאכלת, לפני שבאת לכאן לנפוח את נפיחתך.
אז מה זה בודא?
נדמה לי שהוא התכוון לבודהה, אבל אין מה להתפלא על עילג כמותו שמביא לפה דברים בקופי-פייסט.
-
בס"ד
מסוממי כל העולם התאחדו.
-
התכוונתי לבודהא - סליחה אם כתבתי לא נכון.
אשי: מצטער אם המשפט לא מדבר אליך, אשתדל למצוא משהו בלי המילה אהבה.
אלקשי: אתה יכול לבדוק באינרנט מזה בודהא (או בודהה).
נץ: בקופי פייסט אפשר להעביר גם דברים חכמים (זה במקרה לא היה בקופי פייסט)
רון: משום מה כל מה שלא מוכר לך משוייך לסמים.
אין טעם לזלזל, אני לא אמרתי את המשפט, מה כל כך מפריע לכם שהוא כתוב פה?
-
"שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי."
זהו לא חוק בכלל. שנאה זו החלטה אישית של אדם. אני החלטתי לא לשנוא. אני... שונה ומשונה.
-
בס"ד
זה מאוד משנה מי כותב את הדברים
שלמה המלך ע"ה תופתח את משלי כל
"משלי שלמה בן דוד מלך בירושלים"
הגר"א כותב שבפירושו ששלמה המלך ע"ה התחיל ככה בכוננה ללמדנו שלפני שהוא כתב את ספרי הקודש אז קודם כל צריך לדעת מי ויש המשך לביאור הגר"א אני לא זוכר
-
"שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי."
זהו לא חוק בכלל. שנאה זו החלטה אישית של אדם. אני החלטתי לא לשנוא. אני... שונה ומשונה.
זלהר: אתה צודק, אדם יכול להחליט אם לשנוא (תחת ההנחה שהוא בעל מודעות לזה שהוא שונא)
אך הכוונה במשפט היא לא לזה, אלא שאם מישהו שונא אותך אתה לעולם לא תוכל להביא לקץ שנאתו על ידי השבת שנאה בחזרה, אלא רק ע"י השבת אהבה.
-
בס"ד
זה מאוד משנה מי כותב את הדברים
שלמה המלך ע"ה תופתח את משלי כל
"משלי שלמה בן דוד מלך בירושלים"
הגר"א כותב שבפירושו ששלמה המלך ע"ה התחיל ככה בכוננה ללמדנו שלפני שהוא כתב את ספרי הקודש אז קודם כל צריך לדעת מי ויש המשך לביאור הגר"א אני לא זוכר
האם אתה שופט את טיבם של דברי חוכמה לפי טיבם, או לפי מי שאמר אותם?
המורה הכי טוב יודע שהוא יכול ללמוד מהתלמיד
תובנה יפה יכולה להגיח לה מכל מקום
בנוסף משתמע מדבריך, שאם אתה אינך זוכר את מה שהגר"א כתב בעניין זה, כנראה שזה לא היה כזה ביג דיל.
-
אפשר להתקנא במזל שלך - עילגותך הצילה אותך מחסימה אתמול.
אבל מזלך נגמר היום. אמור יפה שלום, פרובוקטור.