HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: מחפש צדק על ינואר 17, 2010, 21:21:40

כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: מחפש צדק על ינואר 17, 2010, 21:21:40
שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי.

בודא
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: benjo_k על ינואר 17, 2010, 21:39:03
בס"ד

מאיפה הבאת את בודא עכשיו  :old_WTF_Aza:

ויש משפט יותר חכם של הרבי מלובביץ' זצ"ל שאומר - חושך לא מגרשים עם מקל חושך מגרשים עם אור... :dance:
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: האלקשי על ינואר 17, 2010, 21:41:17
וואו, עמוק.  :old_rolleyes:

גם זה מהברית החדשה, או שמצאת לך מקור השראה אחר?

צא טמא.
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: אלמ על ינואר 17, 2010, 21:42:10
שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי.

בודא
מה המקור של המשפט הזה ומה משמעו?
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: מחפש צדק על ינואר 17, 2010, 22:26:59
בס"ד

מאיפה הבאת את בודא עכשיו  :old_WTF_Aza:

ויש משפט יותר חכם של הרבי מלובביץ' זצ"ל שאומר - חושך לא מגרשים עם מקל חושך מגרשים עם אור... :dance:

באמת משפט יפה וחכם, לשניהם אותה משמעות, הראשון נכתב לפני אלפי שנים
מה גם שחבל שתנועת הימין האמיתי אינה מאמצת את דברי הרב
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: מחפש צדק על ינואר 17, 2010, 22:32:37
בס"ד

מאיפה הבאת את בודא עכשיו  :old_WTF_Aza:

ויש משפט יותר חכם של הרבי מלובביץ' זצ"ל שאומר - חושך לא מגרשים עם מקל חושך מגרשים עם אור... :dance:



אלקושי,
זה באמת משנה מאיפה המשפט? חוץ מזה כתוב מאיפה.
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: Neo על ינואר 17, 2010, 22:36:57
"כשאין לך משפט חכם להגיד אמור פתגם סיני עתיק"
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: מחפש צדק על ינואר 17, 2010, 22:40:22
"כשאין לך משפט חכם להגיד אמור פתגם סיני עתיק"

או משפט של חיים בן פסח
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: האלקשי על ינואר 17, 2010, 22:53:23
אלקושי,
זה באמת משנה מאיפה המשפט? חוץ מזה כתוב מאיפה.

חשבתי ש"בודא" זה המרק המרוקאי שאכלת, לפני שבאת לכאן לנפוח את נפיחתך.

אז מה זה בודא?
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: אשי על ינואר 17, 2010, 23:32:48
שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי.

בודא
אהבה מקלקלת את השורה.

משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט, תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי.
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 18, 2010, 00:22:51
חשבתי ש"בודא" זה המרק המרוקאי שאכלת, לפני שבאת לכאן לנפוח את נפיחתך.

אז מה זה בודא?
נדמה לי שהוא התכוון לבודהה, אבל אין מה להתפלא על עילג כמותו שמביא לפה דברים בקופי-פייסט.
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: El Blanco על ינואר 18, 2010, 16:54:19
בס"ד

מסוממי כל העולם התאחדו.
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: מחפש צדק על ינואר 18, 2010, 17:35:33
התכוונתי לבודהא - סליחה אם כתבתי לא נכון.

אשי: מצטער אם המשפט לא מדבר אליך, אשתדל למצוא משהו בלי המילה אהבה.

אלקשי: אתה יכול לבדוק באינרנט מזה בודהא (או בודהה).

נץ: בקופי פייסט אפשר להעביר גם דברים חכמים (זה במקרה לא היה בקופי פייסט)

רון: משום מה כל מה שלא מוכר לך משוייך לסמים.

אין טעם לזלזל, אני לא אמרתי את המשפט, מה כל כך מפריע לכם שהוא כתוב פה?
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: zelhar על ינואר 18, 2010, 18:08:59
"שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי."

זהו לא חוק בכלל. שנאה זו החלטה אישית של אדם. אני החלטתי לא לשנוא. אני...  שונה ומשונה.


כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על ינואר 18, 2010, 18:41:59
בס"ד
זה מאוד משנה מי כותב את הדברים
שלמה המלך ע"ה תופתח את משלי כל
"משלי שלמה בן דוד מלך בירושלים"
הגר"א כותב שבפירושו ששלמה המלך ע"ה התחיל ככה בכוננה ללמדנו שלפני שהוא כתב את ספרי הקודש אז קודם כל צריך לדעת מי ויש המשך לביאור הגר"א אני לא זוכר
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: מחפש צדק על ינואר 18, 2010, 19:00:21
"שנאה לעולם לא תבוא אל קצה באמצעות שנאה; שינאה תבוא אל קצה באמצעות אהבה – זהו החוק הנצחי."

זהו לא חוק בכלל. שנאה זו החלטה אישית של אדם. אני החלטתי לא לשנוא. אני...  שונה ומשונה.




זלהר:  אתה צודק, אדם יכול להחליט אם לשנוא (תחת ההנחה שהוא בעל מודעות לזה שהוא שונא)
אך הכוונה במשפט היא לא לזה, אלא שאם מישהו שונא אותך אתה לעולם לא תוכל להביא לקץ שנאתו על ידי השבת שנאה בחזרה, אלא רק ע"י השבת אהבה.

כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: מחפש צדק על ינואר 18, 2010, 19:10:15
בס"ד
זה מאוד משנה מי כותב את הדברים
שלמה המלך ע"ה תופתח את משלי כל
"משלי שלמה בן דוד מלך בירושלים"
הגר"א כותב שבפירושו ששלמה המלך ע"ה התחיל ככה בכוננה ללמדנו שלפני שהוא כתב את ספרי הקודש אז קודם כל צריך לדעת מי ויש המשך לביאור הגר"א אני לא זוכר


האם אתה שופט את טיבם של דברי חוכמה לפי טיבם, או לפי מי שאמר אותם?
 המורה הכי טוב יודע שהוא יכול ללמוד מהתלמיד
תובנה יפה יכולה להגיח לה מכל מקום

בנוסף משתמע מדבריך, שאם אתה אינך זוכר את מה שהגר"א כתב בעניין זה, כנראה שזה לא היה כזה ביג דיל.
כותרת: משפט חוכמה
תגובה על ידי: האלקשי על ינואר 18, 2010, 19:17:02
אפשר להתקנא במזל שלך - עילגותך הצילה אותך מחסימה אתמול.

אבל מזלך נגמר היום. אמור יפה שלום, פרובוקטור.