HAYAMIN.ORG
שונות => מה שבראש => נושא נשלח על ידי: שלמה על ספטמבר 28, 2009, 21:48:50
-
הייתי רוצה לפתוח אשכול שבו חברינו ממליצים לחברים אחרים על ספרים טובים.
כדי לא לבלבל בין נושאים שונים הכונא היא רק סיפרי חול ולא ספרי קודש.
הייתי ממליץ לחברינו על הספרים הבאים:
מאת ג.ר.ר טולקין:
שר הטבעות.-ספר מדע בדיוני\פנטזיה
הסילמריון.-ספר מדע בדיוני\פנטזיה
מאת בוריס אקונין:
עזאזל-ספר בלשים מרתק
גמביט טורקי-ספר בלשים/פוליטי מיוחד במינו
מאת פרנק הרברט:
סדרת ספרי חולית ובמיוחד:
חולית- ספר מדע בדיוני ופליסופי
המשיח של חולית-ספר מאוד פילוסופי שיש בו גם מדע בדיוני
ספרים נוספים:
החרב השבורה-מדע בדיוני\פנטזיה ואגודת נורמדיות עתיקות הכול ביחד.
והאזרח הראשון ברומא.-רומן היסטורי
-
לא רוצה להשמע נדוש יותר מדי, אז אחסוך המלצה על 1984 ודומיו...
רצ"ב ספרים שנהנתי מקריאתם, תמיד במהלכם הפעילו את יצר החשיבה ודילמות כאלה ואחרות.
מדע פופולרי: (אינו מצריך ידע מוקדם, אולי עדיף אפילו בלי ידע מדעי מוקדם)
קיצור תולדות הזמן \ סטיבן הוקינג
שיחות על תורת המשחקים \ חיים שפירא
מדיני\הגות מדינית:
התנגשות הציביליזציות \ סמואל הנטינגטון
מנהיגות \ רודולף ג'וליאני
יתרון הדמוקרטיה \ נתן שרנסקי
קומי:
ספר המסעות \ אפרים קישון
ספר משפחתי \ אפרים קישון
דרמה\קומי:
הכלב היהודי \ אשר קרביץ
סמל ראשון מוסטפא רבינוביץ \ אשר קרביץ
מיי פירסט סוני \ בני ברבש (אזהרה - כולל סצנות ושפה לא צנועה)
דרמה:
שומרת אחותי \ ג'ודי פיקו (ספר עצוב, לא לדכאוניים)
אחר:
מרכבות האלים \ אריך פון דניקן
-
ובכך הצלתה את הכבוד שלי.
בהחלט רציתי להמליץ על 1984 ועולם חדש ואמיץ :D
-
Spandau Pheonix- Greg Iles מותחן של הסטוריה אלטרנטיבית, שווה כל רגע.
הסטוריה-
סטאלינגראד- מאת אנתוני ביוור.
חאג' אמין וברלין- מאת ג'ני לבל.
בתחום המדע הבדיוני, אני ממליץ בחום על סדרת הספרים של הסופר המהולל אורסון סקוט קארד
מהספר "המשחק של אנדר" ועד בכלל.
בקלאסיקות המלוצותיי הם:
המעגל הראשון- אלכסנדר סולז'ניצין
ארכיפלג גולאג- אלכסנדר סולז'ניצין
אני רובוט- אייזיק אסימוב
מלחמת העולמות- ה.ג'. וולס
כל הספרים של ז'ול ורן
תיעוד-
האמת מאחורי צופן דה-ווינצ'י- למי שרוצה לקבל פרספקטיבה הסטורית טובה לנצרות.
אירוערביה- מאת בת יאור (ג'יזל ליטמן).
-
בס"ד
זה כבר לא ממש חדש אבל בכל זאת אני ממליץ על שני ספרים:
1.החיילים היהודים של היטלר- מאת בריאן מארק ריג.
2.סטלין-מאת אדוארד דרזינסקי.
-
בס"ד
2.סטלין-מאת אדוארד דרזינסקי.
אני אישית העדפתי את זה של סיימון סבאג מונטיפיורי להלן-
(http://ofakim.org.il/zope/home/he/1161037456/1161041242/kesse_stalin.jpg)
-
בס"ד
אני אישית העדפתי את זה של סיימון סבאג מונטיפיורי להלן-
(http://ofakim.org.il/zope/home/he/1161037456/1161041242/kesse_stalin.jpg)
ומה דעתך על זה:
(http://simania.co.il/bookimages/covers14/145758.jpg)
-
בס"ד
נץ,פעם ראשונה שאני שומע על הסופר סיימון סבאג מונטיפיורי,לפי השם הוא בטח יהודי לא? ישראלי?
במה שונה התייחסותו של סיימון סבאג מונטיפיורי לסטלין יש"ו שר"י בספרו שלו מזו של אדוארד דרז'ינסקי?
-
בס"ד
ומה דעתך על זה:
(http://simania.co.il/bookimages/covers14/145758.jpg)
ממה ששמעתי, מומלץ בחום, כרגע קורא אותו חבר טוב שלי מ"גילדת ההסטוריונים", אחרי שהוא יסיים, אני הולך לחגוג עם הספר.
-
בס"ד
נץ,פעם ראשונה שאני שומע על הסופר סיימון סבאג מונטיפיורי,לפי השם הוא בטח יהודי לא? ישראלי?
במה שונה התייחסותו של סיימון סבאג מונטיפיורי לסטלין יש"ו שר"י בספרו שלו מזו של אדוארד דרז'ינסקי?
הוא יהודי בריטי, נצר למשפחת מונטיפיורי המפורסמת, לדעתי, הספר שלו הרבה יותר מקיף ומתאר יותר לעומק את האינטריגות בגווארדיה הגבוהה של בריה"מ, חשוב מעין כמוהו להבנת התנהלותו של סטאלין לנוכח מצבים מסויימים.
-
בס"ד
הוא יהודי בריטי, נצר למשפחת מונטיפיורי המפורסמת, לדעתי, הספר שלו הרבה יותר מקיף ומתאר יותר לעומק את האינטריגות בגווארדיה הגבוהה של בריה"מ, חשוב מעין כמוהו להבנת התנהלותו של סטאלין לנוכח מצבים מסויימים.
טוב תודה רבה,עשית לי חשק לקרוא את הספר.
-
בס"דטוב תודה רבה,עשית לי חשק לקרוא את הספר.
בבקשה
-
אני ממליץ על "שוגון" מאת clavell
סדרת "סיפורי האוטורי" מאת ליאם הרן
"קפקא על החוף" מאת הרוקה מורקמי
"העבד" של בשביס זינגר
סיפורים של עגנון (תהלה, בדמי ימיה) טוב שלומדים אותם בביה"ס
-
Spandau Pheonix- Greg Iles מותחן של הסטוריה אלטרנטיבית, שווה כל רגע.
אני רובוט- אייזיק אסימוב
נקודה חשובה לפי דעתי שווה לקרוא את הספר הזה באנגלית.
ולא אין ממש קשר לסרט...
-
נקודה חשובה לפי דעתי שווה לקרוא את הספר הזה באנגלית.
ולא אין ממש קשר לסרט...
אני משתדל לקרוא ספרים רק בשפת המקור ולא דברים מתורגמים כשזה נוגע לספרות, בנוגע להסטוריה ותיעוד שזה רוב הקריאה שלי, זה כבר לא משנה, כי עובדה היא אותה עובדה בכל שפה.
-
אני ממליץ במיוחד על ספריו של ההיסטוריון והפסיכו-אנאליסט עמנואל וליקובסקי ז"ל -
"עולמות מתנגשים" וסדרת "תקופות בתוהו".
כמו כן על:
"האומן ומרגריטה" מאת מיכאיל בולגקוב
"12 כסאות" של איליה אילף ויבגני פטרוב
"נפשות מתות" מאת ניקולאי גוגול
"חיל הפרשים" מאת איסאק(יצחק) בּאבּל
"אֶספּרתקוס" של ג'ובניולי בתרגומו של זאב ז'בוטינסקי(תרגום מהולל!) וכן ספריו של ז. ז'בוטינסקי עצמו - "חמִשתם" ו"שמשון"
"מאה שנים של בדידות" מאת גבריאל גרסיה מרקֶס.
"החייל האמיץ שוויק" מאת ירוסלב האשק
"לוליטה" מאת ולדימיר נבוקוב(לא מומלץ במיוחד לאנשים דתיים).
"הכל זורם" מאת וסילי גרוסמן
ועוד ספר היסטורי "בין הכרזת כורש להצהרת בלפור - שיבת ציון הקדומה והמחודשת" מאת ד"ר מנחם שטרן.
-
אני ממליץ במיוחד על ספריו של ההיסטוריון והפסיכו-אנאליסט עמנואל וליקובסקי ז"ל -
"עולמות מתנגשים" וסדרת "תקופות בתוהו".
כמו כן על:
"האומן ומרגריטה" מאת מיכאיל בולגקוב-ספר חזק ביותר
"12 כסאות" של איליה אילף ויבגני פטרוב-ספר טוב
"נפשות מתות" מאת ניקולאי גוגול-לא קראתי אבל מאוד רוצה! פשוט לא מצליח להסיג אותו בעברית
-
אתה יודע ש"נפשות מתות" ראה אור בעברית?
וקראת את ספריו של וליקובסקי?
-
אתה יודע ש"נפשות מתות" ראה אור בעברית?
וקראת את ספריו של וליקובסקי?
וליקובסקי וכן כל האסכולה שמובילה אוניברסיטת תל אביב בתור מגמה, היא כזו שמטשטשת ומוחקת כל קשר של העם היהודי לארצו, בין דרך ההסטוריה, ארכיאולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה וכו' וכו' בדגש על הפקולטות של מדעי הרוח והחברה לספיחיהם.
-
וליקובסקי וכן כל האסכולה שמובילה אוניברסיטת תל אביב בתור מגמה, היא כזו שמטשטשת ומוחקת כל קשר של העם היהודי לארצו, בין דרך ההסטוריה, ארכיאולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה וכו' וכו' בדגש על הפקולטות של מדעי הרוח והחברה לספיחיהם.
אם היית קורא את וליקובסקי היית חושב אחרת... וליקובסקי דווקא ניסה להוכיח שהתנ"ך אמת הוא.
-
אם היית קורא את וליקובסקי היית חושב אחרת... וליקובסקי דווקא ניסה להוכיח שהתנ"ך אמת הוא.
קראתי חלק מכתבי וליקובסקי, ומה שאתה אומר לחלוטין לא מדוייק.
-
קראתי חלק מכתבי וליקובסקי, ומה שאתה אומר לחלוטין לא מדוייק.
כמה זה חלק? אני לידיעתך קראתי כמעט את כל ספריו(נותרו לי שניים בלבד).
-
כמה זה חלק? אני לידיעתך קראתי כמעט את כל ספריו(נותרו לי שניים בלבד).
ממה שאני הבנתי ממנו (ויכול להיות שהתבלבלתי עם פרופ' אחר שקראתי, דברים כאלה קוראים, תקן אותי אם אני טועה)
הוא מגיע למסקנה שיש פער של בערך 600 שנה +/- בין התיארוך בתנ"ך לזה שלו ושל מסקנות עולם הארכיאולוגיה כיום שמסתמך על הספירה המצרית.
-
ממה שאני הבנתי ממנו (ויכול להיות שהתבלבלתי עם פרופ' אחר שקראתי, דברים כאלה קוראים, תקן אותי אם אני טועה)
הוא מגיע למסקנה שיש פער של בערך 600 שנה +/- בין התיארוך בתנ"ך לזה שלו ושל מסקנות עולם הארכיאולוגיה כיום שמסתמך על הספירה המצרית.
540 ליתר דיוק והוא עושה את זה במטרה להראות שלא הייתה תקופת חושך ביוון(כלומר הפער הצטמצם ולא היה פער) וכן כדי להוכיח את התארוך שלו בנוגע ללוח המצרי השקרי שמבוסס על כתבי מנתון, שהיה אולי האנטישמי הקדום הראשון ובנוסף כדי להראות שהמסופר בתנ"ך עולה בקנה אחד עם ההיסטוריה ולא סותר אותה כלל.
-
540 ליתר דיוק והוא עושה את זה במטרה להראות שלא הייתה תקופת חושך ביוון(כלומר הפער הצטמצם ולא היה פער) וכן כדי להוכיח את התארוך שלו בנוגע ללוח המצרי השקרי שמבוסס על כתבי מנתון, שהיה אולי האנטישמי הקדום הראשון ובנוסף כדי להראות שהמסופר בתנ"ך עולה בקנה אחד עם ההיסטוריה ולא סותר אותה כלל.
שוב, כוונות בצד (תשמור אותם לתפילה), במישור העובדתי, אוניברסיטת תל-אביב כמוסד מקדם תפיסות שהם מהותן "כנעניות"/כוזריות במוצהר שאחד ממיצגיו הבולטים זה פרופ' שלמה זנד.
עצם העובדה שגם אוטוריטה כמו וליקובסקי מגיע למסקנה שיש עדיין פער של 540 שנה (הייתי קרוב, לצורך העניין הנוקדנות הזו לא רלוונטית לעצם הדיון, זה העקרון בגדול במקרה זה), דבר שנותן חומר בידיהם של מי שמקדמים אג'נדה ברורה ושמשתמשים במסקנות האקדמיות (ולא מעניין אותם הכוונות) קרדום לחפור בו.
-
שוב, כוונות בצד (תשמור אותם לתפילה), במישור העובדתי, אוניברסיטת תל-אביב כמוסד מקדם תפיסות שהם מהותן "כנעניות"/כוזריות במוצהר שאחד ממיצגיו הבולטים זה פרופ' שלמה זנד.
עצם העובדה שגם אוטוריטה כמו וליקובסקי מגיע למסקנה שיש עדיין פער של 540 שנה (הייתי קרוב, לצורך העניין הנוקדנות הזו לא רלוונטית לעצם הדיון, זה העקרון בגדול במקרה זה), דבר שנותן חומר בידיהם של מי שמקדמים אג'נדה ברורה ושמשתמשים במסקנות האקדמיות (ולא מעניין אותם הכוונות) קרדום לחפור בו.
אז מה אתה מאשים את וליקובסקי? שאנשים אחרים מסלפים את דעותיו?! דווקא התארוך המצרי מקדם את האג'נדה השמאלנית ואילו התארוך הוליקובסקאי מקדם את האג'נדה שלנו, ולא פעם גם השתמש בו הרב אמנון יצחק בעניין פפירוס איפוואר בלי להתייחס למקור.
ואשמתו של וליקובסקי שבאוניברסיטת ת-א ישנה פרופסורה בעלת דעות כנעניות כמו של רטוש הדוגלת בחילוניות ופאן-שמיות?(זה לפחות ממה שהבנתי מהצגתך את פרופסור שלמה זנד) אז שיטביעו על גופם חותם של "א" כנענית ושתעלוזנה נפשותיהם. אני לא בא אצלם, והם לא באים אצלי.
-
אז מה אתה מאשים את וליקובסקי? שאנשים אחרים מסלפים את דעותיו?! דווקא התארוך המצרי מקדם את האג'נדה השמאלנית ואילו התארוך הוליקובסקאי מקדם את האג'נדה שלנו, ולא פעם גם השתמש בו הרב אמנון יצחק בעניין פפירוס איפוואר בלי להתייחס למקור.
ואשמתו של וליקובסקי שבאוניברסיטת ת-א ישנה פרופסורה בעלת דעות כנעניות כמו של רטוש הדוגלת בחילוניות ופאן-שמיות?(זה לפחות ממה שהבנתי מהצגתך את פרופסור שלמה זנד) אז שיטביעו על גופם חותם של "א" כנענית ושתעלוזנה נפשותיהם. אני לא בא אצלם, והם לא באים אצלי.
אני לא מאשים את וליקובסקי ישירות, אני מדבר על מגמה באופן כללי.
על זה בדיוק אמרו רבותינו: "אבטליון אומר, חכמים, הזהרו בדבריכם , שמא תחובו חובת גלות ותגלו למקום מים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמים מתחלל".
-
לא הבנתי מה הוא אומר.
שההיסטוריה מקדימה באצם ב-500 שנה?
נגיד שירושלים נכבשה על ידי דוד בשנת 500 לספני הספירה במקום 1000?
טוב כי זה ממש לא הגיוני.
500-מקדש ראשון
100- חורבן בית ראשן
30- מקדש שני
70 חורבן בית שני
?
לא הגיוני כלל שתקופת בית שני נמפשכה 100 שנה.
-
1. Chopin" - Ates Orga". מומלץ בחום.
2. "קיצור שולחן ערוך" - אחד החזקים. ערוך היטב.
בעיקר המנוקד.
-
לא הבנתי מה הוא אומר.
שההיסטוריה מקדימה באצם ב-500 שנה?
נגיד שירושלים נכבשה על ידי דוד בשנת 500 לספני הספירה במקום 1000?
טוב כי זה ממש לא הגיוני.
500-מקדש ראשון
100- חורבן בית ראשן
30- מקדש שני
70 חורבן בית שני
?
לא הגיוני כלל שתקופת בית שני נמפשכה 100 שנה.
לא, הוא לא אומר את זה... לדעתו כל התארוך התנ"כי נכון ואילו התארוך המצרי לא, הנה טבלת המחשת הזמנים והתארוכים כפי שמציגהּ וליקובסקי(מובא מהאתר של בתו):
http://www.agesinchaos.org.il/85028/%D7%98%D7%91%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%94 (http://www.agesinchaos.org.il/85028/%D7%98%D7%91%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%94)
-
טוב בהחלט יכול מאוד שנחנו טועים ב-500 שנה בקשר להיסטוריה של מצרים.
אבל חשבתי שמדובר במשהוא יותר גלובלי טעות כללית ולא של מצרים סה"כ.