HAYAMIN.ORG

יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: הבוס הגדול על אוגוסט 21, 2009, 14:31:49

כותרת: הוצאת זרע לשב-שאלה ביהדות
תגובה על ידי: הבוס הגדול על אוגוסט 21, 2009, 14:31:49
האם הוצאת זרע לשב באמת נחשבת לעבירה חמורה כל כך?
ואם כן אז למה היא גורמת?
כותרת: הוצאת זרע לשב-שאלה ביהדות
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 21, 2009, 14:33:29
בס"ד
ראה תשובתי כדלהלן:
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,21469.msg149630.html#msg149630

http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=3229779
אגב בקשר לתיקון הכללי אני לא בטוח שצריך לעשות את זה באותו יום, אם אני טועה תקנו אותי פה חברס.

ציטוט
ויקבל על עצמו שיותר לא יעשה את זה שוב..(ואדם שאומר זאת ולאחר מכן חוזר על זה שוב, כאילו עושה צחוק מה')
- כמדומני שצריך להשתדל (הרי אין כמעט מצב שתצליח להפסיק לגמרי עם ההוצאת זרע לבטלה ביום או שניים) וזוהי התשובה, קבלת החלטה על עצמך להפסיק עם זה וזה תהליך, אם אני טועה שחברי הפורום יתקנו אותי.
אחרי שתקרא:
קודם כל, אני בטוח שאם חטאת, לא חטאת בשביל להכעיס את ה', לא חטאת בגלל איזושהי רשעות, ואני בספק אם ידעת על העבירה החמורה הזו. קודם כל, עליך לקבל על עצמך להפסיק עם זה (ולהתכוון לזה כמובן; פה אתה מתחיל לתקן) לא משנה מה, לעשות הכל בשביל להפסיק להוציא זרע לבטלה (לעשות תשובה). אל תיכנע, תמיד תשתדל, איך אומרים, "שבע נפל צדיק וקם" - בן אדם יכול להגיע לשלמות, עצם זה שאתה רוצה ומוכן לעשות הכל למען זה ומקבל על עצמך לעשות זאת, זה כבר חלק מהתיקון, עקרון ההשתדלות חשוב מאוד, בסופו של דבר אתה תפסיק. - גם פה אם צריך שיתקנו אותי חברי הפורום אם אני טועה.
------------------
אבל איך?!
א. להתחיל לשמור על העיניים:
http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=10540
http://www.fxp.co.il/showthread.php?p=26631327
אדם שירצה לשמור על הברית, יתחיל עם העיניים, עבירה מובילה לעבירה ושמירה על העיניים תחליש את היצר הרע בצורה דרמטית (מניסיון).

ב. בנוסף לשמור על הנגיעה:
עקרונית, הכוונה היא שאסור מגע של חיבה בין איש לאישה, אם הם לא נשואים, למשל אם זה לא מגע של חיבה לדוגמא טיפול רפואי או משהו בסגנון, אז זה לא אותו דבר, עיקר האיסור הוא על נגיעה של חיבה, אבל גם במקום שבו זה לא עניין של חיבה, אם אפשר להמנע מזה (אלא אם זה ממש לצורך) עדיף...אבל למשל, אם אישה נותנת יד ללחיצת יד ואם לא יתנו לה היא עלולה להפגע ,אז יש היתר, כדי שלא לבייש את האישה, אבל כמובן שהאדם עצמו יכול לשמור על שפת גוף שמלכתחילה מבינים שהוא לא בא ללחוץ יד למשל להשים את הידיים בכיסים וכמובן אם היא מבינה שזה איסור הלכתי או אם מסבירים ,אז זה גם אפשרי ,כאילו במקום ללחוץ אבל תלוי, למשל בעניין כזה יש היתר, מכיוון שזה לא מגע של חיבה באמת אלא לשם לא לבייש את האישה. עך שיש הבדל בין מגע של חיבה למגע שלא של חיבה אך בכל זאת ראוי לנסות להמנע ממגע עם אישה (שלא אישתך כמובן, או קרובה מדרגה ראשונה או משהו בסגנון  למשל אימא או אחות כמדומני) עכשיו למה בכלל זה אסור, מעבר לעניין שהסברתי של חיבה אומרים שמלכתחילה גם לגבר אסור לגעת באישה נידה, ובאשת איש, עכשיו אם זה אשת איש בוודאי שהיא לא שלך לגעת בה מלכתחילה או להתעניין בה, שזה מה שהסברתי בעניין חיבה, כי היא של איש אחר. אם היא רווקה , בכל אופן יש טומאת נידה וגם לא צריך לגעת מהבחינה הזאת ואישה מטהרת במקוה עבור בעלה, אז זה גם עניין בפני עצמו, שהיא הופכת לטהורה בשביל בעלה, אבל לרווקה צריך מבחינה הלכתית גם להתייחס מהכיוון הזה של טומאת נידה, כי נשים רווקות בדרך כלל לא טובלות במקוה, כך שגם מבחינת זה היה אסור, מבין את הרעיון?
מה המקור של זה?  הרמב"ם סובר שהמקור תורני , מהפסוק "איש איש אל כל שאר בשרו, לא תקרבו לגלות ערווה" , רמב"ן למשל סובר ששם הפסוק מדבר על ממש קשר פיזי ולא רק נגיעה, אז הוא סובר שהאיסור הוא מרבנן ולא מדאורייתא יש עוד הרבה מקורות על הנושא ,זה בחפיף עקרונית.
-קרדיט ל-Hebraic.
http://www.machonmeir.org.il/hebrew/main_id.asp?id=6807
הנגיעה, אגב, מגבירה בסופו של דבר את היצר הרע, מאוד חשוב לשמור עליה.
אחרי צאת השבת אערוך בע"ה ב"נ.
כותרת: הוצאת זרע לשב-שאלה ביהדות
תגובה על ידי: אחים באמת על אוגוסט 21, 2009, 14:37:03
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3145091
כותרת: הוצאת זרע לשב-שאלה ביהדות
תגובה על ידי: El Blanco על אוגוסט 21, 2009, 14:45:49
בס"ד
אגב, עדיף להעביר את הנושא לפורום שולחן ערוך והרעיון היהודי.
כותרת: הוצאת זרע לשב-שאלה ביהדות
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על אוגוסט 21, 2009, 15:14:30
בס"ד
כתוב שזה דבר שמעכב את הגאולה
כל מי שלא פוגם בברית 40 יום רצוף נקרא צדיק בשמים!אבל מיש רוצה להתחזק בזה באמת חייב גם לשמור את עיניו ממראות אסורים חז"ל אומרים עיינים רואות לב חומד