HAYAMIN.ORG
עמלק ואויבי ישראל => איך עונים לתעמולה הערבית והשמאלנית => נושא נשלח על ידי: sarit על אוגוסט 05, 2009, 13:30:16
-
היי
מוסלמי אנטישמי כתב בפורום שטויות שאחמדינגאד הצורר הוא לא מוסלמי (אז מה הוא בדיוק?) ושאיראן זאת לא מדינה מוסלמית
במה בדיוק שונה איראן משאר המדינות הערביות באיזור?
-
הם לא ערבים הם פרסים אבל הדת שלהם זו אסלאם.
-
בס"ד
במישור הדתי, איראן היא בעלת רוב מוחץ של מוסלמים שיעים (גם בעיראק יש רוב אבל לא כזה) אבל איראן היא "רפובליקה איסלאמית" שיעית הגדרתית, הסונים נרדפים שם כמיטב המסורת האיסלאמית הסונית, ובמישור האתני, הפרסים, תושבי איראן המקוריים (או פרס בשמה הקודם; איראן הוא השם שרזא שאה פהלווי נתן לפרס) הם לא ערבים.
-
בס"ד
ששמה יש אנשים מכוערים יותר מהערבים הרגילים :laugh:
וחוץ מזה שם הולך כרגע מלחמת אחים בע"ה שימותו כמה שיותר זה בלי קשר לדיון אבל בכל זאת הזכרתי
-
:::D :::D :::D :::D :old_afro:
בס"ד
ששמה יש אנשים מכוערים יותר מהערבים הרגילים :laugh:
וחוץ מזה שם הולך כרגע מלחמת אחים בע"ה שימותו כמה שיותר זה בלי קשר לדיון אבל בכל זאת הזכרתי
-
תודה על התגובות מבחנתי הם לא שונים מהמדינות הערביות ברגע שהדת שלהם זה האסלאם...
-
בס"ד
במישור הדתי, איראן היא בעלת רוב מוחץ של מוסלמים שיעים (גם בעיראק יש רוב אבל לא כזה) אבל איראן היא "רפובליקה איסלאמית" שיעית הגדרתית, הסונים נרדפים שם כמיטב המסורת האיסלאמית, ובמישור האתני, הפרסים, תושבי איראן (או פרס בשמה הקודם; איראן הוא השם שרזא שאה פהלווי נתן לפרס) הם לא ערבים.
השיעים והסונים הם הזרמים העקריים באסלאם. מי הזרם המקורי ומה ההבדלים ביניהם?
-
בס"ד
השיעים והסונים הם הזרמים העקריים באסלאם. מי הזרם המקורי ומה ההבדלים ביניהם?
הסונה הם יותר איסלאם מקורי מאשר השיעה, הסונים רואים בקוראן, בסירת אל ראסול אללה (החדית') ואת המנהגים של ראשית האיסלאם כאיסלאם אמיתי.
השיעה, לא מקבלת את אבו באכר, עומאר ועות'מאן כח'ליפים (יורשיו של מוחמד; 3 הח'ליפים הראשונים), ורואה בעלי אבן אבו ט'אלב כח'ליף האמיתי (בן דודו של מוחמד, בעלה של פאטימה בתו). כידוע, התחוללו מלחמות ירושה בין הדורשים לתואר, עלי נרצח. חוסיין הוא שהקים את תנועת השיעה ("סיעה" בתרגום חופשי) שגרמה לפילוג באיסלאם, הוא נרצח על ידי זה שזכה בתואר הח'ליף בסופו של דבר, יזיד.
בקשר להבדלים התיאולוגיים, אענה לך בהמשך.
-
תודה אחי, אגב מאיפה כל הידע הזה? אתה כמו נץ קטן חחח
-
בס"ד
למידה ומציאות אחי.
-
לא מלמדים את זה בבית ספר שאני לומד בו.
-
בס"ד
לא מלמדים את זה בבית ספר שאני לומד בו.
גם בשלי לא. אני לומד מספרים, מהמציאות (כמו כולם אני מכיר ערבים בלשון המעטה), מהאינטרנט, מחברים (פה ובעולם), ועוד ועוד ועוד.
-
כל הכבוד...
איזה ספרים? אולי אני גם ייבקר בספריה בקרוב
-
בס"ד
בעיקרון אלו חלק מהספרים:
איסלאם וערבים:
The Politically Incorrect Guide to Islam (And The Crusades) של רוברט ספנסר.
The Dhimmitude: Jews and Christians Under Islam של בת יאור.
Stealth Jihad של רוברט ספנסר.
נ.ב: יש בספרים של רוברט ספנסר לפעמים מעין נימה "גוספלית" נוצרית קתולית, להיזהר וממליץ ללמוד תורה באותו זמן.
The Clash of Civilizations של סמיואל האנטינגטון.
מאמרים:
http://www.anochi.com/index.php?option=com_content&task=view&id=96&Itemid=1
http://www.kivunim.org.il/article.asp?id=34
אם יש עוד נושאים שאתה מתעניין בהם, בקש ואמליץ לך על ספרים/מאמרים.
-
אחלה תודה גבר.
-
בס"דהסונה הם יותר איסלאם מקורי מאשר השיעה, הסונים רואים בקוראן, בסירת אל ראסול אללה (החדית') ואת המנהגים של ראשית האיסלאם כאיסלאם אמיתי.
השיעה, לא מקבלת את אבו באכר, עומאר ועות'מאן כח'ליפים (יורשיו של מוחמד; 3 הח'ליפים הראשונים), ורואה בעלי אבן אבו ט'אלב כח'ליף האמיתי (בן דודו של מוחמד, בעלה של פאטימה בתו). כידוע, התחוללו מלחמות ירושה בין הדורשים לתואר, עלי נרצח. חוסיין הוא שהקים את תנועת השיעה ("סיעה" בתרגום חופשי) שגרמה לפילוג באיסלאם, הוא נרצח על ידי זה שזכה בתואר הח'ליף בסופו של דבר, יזיד.
בקשר להבדלים התיאולוגיים, אענה לך בהמשך.
הבדל אחד חשוב ועקרוני רק להדגיש, שערי הפרשנות לכתבים הקאנוניים של האיסלם, ה-איג'תיהאד, עוד פתוחים לשינויים בשיעה, בעוד אצל הסונים השערים נעולים מזה אלף שנה.
אמרת השהאדה אצל הסונים זה- "אין עליון מבלעדי אללה ומוחמד הוא שליחו" בעוד אצל השיעים זה- "אין עליון מבלעדי אללה, מוחמד הוא שליחו ועלי חביבו ".
השיעים רואים ביהודים טמאים, שאסור בכלל לגעת בהם או להתפלל בקרבתם, בעוד הסונים לא רואים זאת כך.
חוסיין בנו של עלי גם כן נרצח בסופו של קרב כרבלא, מי שדקר אותו פיזית למוות היה אדם בשם-שמיר.
את העינויים שעבר חוסיין לפני מותו, נוהגים לציין כל העולם השיעי בחג העשורא (חג העשור, העתק זוועתי מיום כיפור), בו השיעים פוצעים את עצמם ואת משפחותיהם עד זוב דם, עם שרשראות ברזל וסכינים.
חג העשורא איננו מצוין כלל בעולם הסוני.
מודל שלטון איש דת זר לסונים, אם כי הח'ליף ממלא סוג של הכלאה בין איש דת לראש יישות מדינית.
אצל השיעים, הערים קום, כרבלא ונג'ף, קיבלו מעמד קדושה גבוה יותר מאשר מכה ומדינה, וביטלו כל משמעות ל-אל אקצא.
רק להזכיר שמבחינה היסטורית השם ח'ליף הוחלף אצל השיעים ל-אימאם, שהוא השליט השיעי הנבחר, היו- 12 כאלה
מתוכם על פי המסורת שלהם, האימאם ה-9 הוא ה"אימאם הנעלם", ברדיפה אחריו בהיותו ילד, זינק לתוך באר ומאז לא נודעו עיקבותיו, על פי תפיסתם הוא עתיד לחזור אחרי דם, אש ותמרות עשן וטבח גדול במין האנושי, הוא יהיה המהדי (עקרון המשיח המוסלמי שבו דוגלים כולם השיעים והסונים רק הויכוח הוא על זהותו).
-
הבדל אחד חשוב ועקרוני רק להדגיש, שערי הפרשנות לכתבים הקאנוניים של האיסלם, ה-איג'תיהאד, עוד פתוחים לשינויים בשיעה, בעוד אצל הסונים השערים נעולים מזה אלף שנה.
אמרת השהאדה אצל הסונים זה- "אין עליון מבלעדי אללה ומוחמד הוא שליחו" בעוד אצל השיעים זה- "אין עליון מבלעדי אללה, מוחמד הוא שליחו ועלי חביבו ".
השיעים רואים ביהודים טמאים, שאסור בכלל לגעת בהם או להתפלל בקרבתם, בעוד הסונים לא רואים זאת כך.
חוסיין בנו של עלי גם כן נרצח בסופו של קרב כרבלא, מי שדקר אותו פיזית למוות היה אדם בשם-שמיר.
את העינויים שעבר חוסיין לפני מותו, נוהגים לציין כל העולם השיעי בחג העשורא (חג העשור, העתק זוועתי מיום כיפור), בו השיעים פוצעים את עצמם ואת משפחותיהם עד זוב דם, עם שרשראות ברזל וסכינים.
חג העשורא איננו מצוין כלל בעולם הסוני.
מודל שלטון איש דת זר לסונים, אם כי הח'ליף ממלא סוג של הכלאה בין איש דת לראש יישות מדינית.
אצל השיעים, הערים קום, כרבלא ונג'ף, קיבלו מעמד קדושה גבוה יותר מאשר מכה ומדינה, וביטלו כל משמעות ל-אל אקצא.
רק להזכיר שמבחינה היסטורית השם ח'ליף הוחלף אצל השיעים ל-אימאם, שהוא השליט השיעי הנבחר, היו- 12 כאלה
מתוכם על פי המסורת שלהם, האימאם ה-9 הוא ה"אימאם הנעלם", ברדיפה אחריו בהיותו ילד, זינק לתוך באר ומאז לא נודעו עיקבותיו, על פי תפיסתם הוא עתיד לחזור אחרי דם, אש ותמרות עשן וטבח גדול במין האנושי, הוא יהיה המהדי (עקרון המשיח המוסלמי שבו דוגלים כולם השיעים והסונים רק הויכוח הוא על זהותו).
ומי המשיח של הסונים?
-
ומי המשיח של הסונים?
בס"ד
הם אומרים שזה מוחמד "הנביא" הם אומרים שהו ה"משיח" שלהם אבל כולנו יודעים שהוא לא נביא בסך הכל עוד ערבי
-
בס"ד
ומי המשיח של הסונים?
בסונה ובשיעה יש מחלוקת על זהותו (מוצאו, תיאורו) של המהדי (דמות המשיח באיסלאם), כמדומני אצל הסונים אין הרבה מסורות שמפרטות עליו (מה גם שהש'יעים תמיד זייפו מסורות לגבי המהדי כשהיו מרידות בשלטון הסוני בזמן האימפריה האיסלאמית, והשיעה כשלעצמה היא יותר משיחית [Messianist] מהסונה, עקב ההשפלה והרדיפות של השיעים בידי הסונים).
-
הבדל אחד חשוב ועקרוני רק להדגיש, שערי הפרשנות לכתבים הקאנוניים של האיסלם, ה-איג'תיהאד, עוד פתוחים לשינויים בשיעה, בעוד אצל הסונים השערים נעולים מזה אלף שנה.
אמרת השהאדה אצל הסונים זה- "אין עליון מבלעדי אללה ומוחמד הוא שליחו" בעוד אצל השיעים זה- "אין עליון מבלעדי אללה, מוחמד הוא שליחו ועלי חביבו ".
השיעים רואים ביהודים טמאים, שאסור בכלל לגעת בהם או להתפלל בקרבתם, בעוד הסונים לא רואים זאת כך.
חוסיין בנו של עלי גם כן נרצח בסופו של קרב כרבלא, מי שדקר אותו פיזית למוות היה אדם בשם-שמיר.
את העינויים שעבר חוסיין לפני מותו, נוהגים לציין כל העולם השיעי בחג העשורא (חג העשור, העתק זוועתי מיום כיפור), בו השיעים פוצעים את עצמם ואת משפחותיהם עד זוב דם, עם שרשראות ברזל וסכינים.
חג העשורא איננו מצוין כלל בעולם הסוני.
מודל שלטון איש דת זר לסונים, אם כי הח'ליף ממלא סוג של הכלאה בין איש דת לראש יישות מדינית.
אצל השיעים, הערים קום, כרבלא ונג'ף, קיבלו מעמד קדושה גבוה יותר מאשר מכה ומדינה, וביטלו כל משמעות ל-אל אקצא.
רק להזכיר שמבחינה היסטורית השם ח'ליף הוחלף אצל השיעים ל-אימאם, שהוא השליט השיעי הנבחר, היו- 12 כאלה
מתוכם על פי המסורת שלהם, האימאם ה-9 הוא ה"אימאם הנעלם", ברדיפה אחריו בהיותו ילד, זינק לתוך באר ומאז לא נודעו עיקבותיו, על פי תפיסתם הוא עתיד לחזור אחרי דם, אש ותמרות עשן וטבח גדול במין האנושי, הוא יהיה המהדי (עקרון המשיח המוסלמי שבו דוגלים כולם השיעים והסונים רק הויכוח הוא על זהותו).
הכל נכון, אך אין השיעים רואים בכל הכופארים למיניהם ולא רק ביהודים כטמאים?
-
הכל נכון, אך אין השיעים רואים בכל הכופארים למיניהם ולא רק ביהודים כטמאים?
תכל'ס כל העניין הוא לגבי מגע והאם מותר להתפלל בקרבתו, לגבי אם כלל זה קיים לגבי כולם או רק לגבי יהודים, זה כבר תלוי איזה איש דת שיעי אתה שואל
-
נץ את המשפט הזה "לא אללה אילא אללה ומחמד רסול אל אללה" זה הסונים אומרים נכון?! (זה מה שאני שומע מהמסגדים)
-
נץ את המשפט הזה "לא אללה אילא אללה ומחמד רסול אל אללה" זה הסונים אומרים נכון?! (זה מה שאני שומע מהמסגדים)
הם אומרים: "לא עילא אלא אללה ומוחמד ראסול אללה" והשיעים מוסיפים: "...ועלי חאביב אללה" (ובדיוק בגלל זה תוכל להבדיל בין מואזין של מסגד סוני למואזין של מסגד שיעי).
-
הם אומרים: "לא עילא אלא אללה ומוחמד ראסול אללה" והשיעים מוסיפים: "...ועלי חאביב אללה" (ובדיוק בגלל זה תוכל להבדיל בין מואזין של מסגד סוני למואזין של מסגד שיעי).
תודה נץ זה היה חשוב לי.
-
הם אומרים: "לא עילא אלא אללה ומוחמד ראסול אללה" והשיעים מוסיפים: "...ועלי חאביב אללה" (ובדיוק בגלל זה תוכל להבדיל בין מואזין של מסגד סוני למואזין של מסגד שיעי).
לא ידעתי ....תודה אחי!