HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: שמע ישראל על יוני 02, 2009, 16:34:14
-
בס"ד
לצערנו יש מצב ידוע שבו אנשים נכשלים בצורה קבועה ויומיומית שהלכות חשובות מאוד בין מחוסר ידיעה בין מחוסר רצון
1. אסור בתכלית האיסור לדבר דיברי חול בבית הכנסת, רק דיברי תורה, תפילה, ומוסר, במוסר צריך מאוד להיזהר שלא להיגרר לדיברי חול !
2. אסור לעבור מול המתפלל והאומר קדיש במרחק של ד' אמות <כשני מטר>
3. איסור נגיעה הוא לדעת רוב הפוסקים מגיל 9 ויש אומרים מגיל 3
4. אסור ללמוד קבלה למי שלא ראוי לכך כלומר מי שלא מילא קירסו בש"ס ופוסקים והוא נשוי, לאישה אסור בכלל
5. אסור לגבר לומר שלום לאישה גם אם היא אומרת לו שלום והוא הדין שלאישה אסור לומר לגבר שלום גם אם הוא אומר לה
6. אסור בשבת ויום טוב לדבר על "מה אני אעשה מחר" כי זה תיכנון לעתיד ובטח שלא בזמן התפילה לדבר על שטויות ודיברי הבל !
מי שיש לו בבקשה עוד הלכות שיודע שבאופן תדיר אנשים עוברים עליהם מוזמן להוסיף
את ההלכות האלה לצערי מקרוב אני שם לב שאנשים לא מקפידים בהן
-
בס"ד
אסור ללכת מאחורי אישה צריך ישר לעקוף אותה אסור לשבת על שולחנות
כל שבוע צריך לקרוא את פרשת השבוע שתיים מקרא אחד תרגום הכוונה לקרוא פעמיים את מקרא ופעם שניה עם פירושים של אונקולוס ורש"י
-
בס"ד
אסור להריח בושם של אישה, גם אם זה סבון שהיא שמה על עצמה, ובטח שאסור לאישה לצאת ברחוב עם בשמים למניהם
אסור לבן לחלוק על דיברי הוריו וגם לבת
אם הבן מגדל זקן לא חייב לשמוע בקול הוריו להוריד אותו
חובה להוכיח אדם טועה, כי אם לא אז נופלים יחד איתו וזו עבירה, יש לשאול רב ולעיין בהלכה בדיוק על אילו מצבים מדובר
-
אתם מוכנים גם להביא מקורות להלכות שלכם?
אגב, בעניין אמירת שלום לאשה, ראו כאן:
http://www.yeshiva.org.il/ask/default.aspx?id=5123
"ב. מותר לומר שלום לאשה וכן להשיב לה שלום בצורה עניינית כמו שנהוג היום מטעמי נימוס. ואינו דומה למה שאמרו שאסור לדרוש בשלום אשה שמדובר שמתעניין בשלומה באריכות.(ספר קדושים תהיו)."
-
לק"י
לקוח מהאתר ישיבה! http://www.yeshiva.org.il (http://www.yeshiva.org.il)
שאלה:
האם מותר לומר שלום לאישה ברחוב שהיתה גננת שלי בעבר? הפגישה ביננו מסתכמת באמירת שלום בלבד ללא שום מילים נוספות אישה זו כבר מבוגרת ונשואה.
תשובה:
מותר.
*שאלה:
האם מותר לומר שלום לאשה, שכנה, נשים שעובדות איתי במקום העבודה?
תשובה:
כן, היום שלום סתם, זה לא נקרא שלום – לדרוש בשלומה. אין בזה עניין של חיבה.
(הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע וראש הישיבה)
-
בס"ד
6. אסור בשבת ויום טוב לדבר על "מה אני אעשה מחר" כי זה תיכנון לעתיד ובטח שלא בזמן התפילה לדבר על שטויות ודיברי הבל !
תודה רבה על ההבהרות הללו!
לגבי העניין המצוטט לעיל, האם אסור גם לחשוב בשבת על "תכנונים למחר", או רק לדבּר עליהם אסור?
-
אם אני לא טועה, מותר להזכיר שמחר למשל תלך למקום מסויים, כל עוד אתה לא אומר שתגיע לשם בדרך של מה שנחשב בשבת לחילול שבת.
לדוגמה, מותר לומר בשבת "ביום ראשון אגיע/אלך לירושלים" אך אסור לומר "ביום ראשון אסע לירושלים", אני מקווה שאני לא טועה.
כמו כן, מותר לתכנן דבר מצווה, אך עוד פעם אני מקווה שאני לא טועה, זה רק ממה שאני זוכר.
-
אם אני לא טועה, מותר להזכיר שמחר למשל תלך למקום מסויים, כל עוד אתה לא אומר שתגיע לשם בדרך של מה שנחשב בשבת לחילול שבת.
לדוגמה, מותר לומר בשבת "ביום ראשון אגיע/אלך לירושלים" אך אסור לומר "ביום ראשון אסע לירושלים", אני מקווה שאני לא טועה.
כמו כן, מותר לתכנן דבר מצווה, אך עוד פעם אני מקווה שאני לא טועה, זה רק ממה שאני זוכר.
אחי נכון מה שרשמתה..כל עוד מה שאתה אומר זה לא חילול שבת...צודק! :old_smiley:
-
בס"ד
תודה רבה על ההבהרות הללו!
לגבי העניין המצוטט לעיל, האם אסור גם לחשוב בשבת על "תכנונים למחר", או רק לדבּר עליהם אסור?
לא יודע אם יש איסור, אבל בטוח שיש בזה לפחות ממידת חסידות
הלכה נוספת:
מי שמגלח זקנו בתער, מחלל שבת בפרהסיה, רואה טמבלויזיה פסול מלהיות שליח ציבור ועדיף להיתפלל יחיד
-
בס"ד
כתוב בזוהר הקדוש שמי שאומר שירת הים כשהוא מדמיין אתהקריעה וכשהוא היה עם ישראל ואת הניסים
מוחלים לו עוונתיו לא יודע אם זה פשוטו כמשעמו משהו כזה תבררו
זה חידוש לתפילה
וגם בתפילת שמונה עשרה אסור להסתכל למעמלה רק בעיינים סגורות ולא להגביה את העיינים
-
בס"ד
בס"ד
כתוב בזוהר הקדוש שמי שאומר שירת הים כשהוא מדמיין אתהקריעה וכשהוא היה עם ישראל ואת הניסים
מוחלים לו עוונתיו לא יודע אם זה פשוטו כמשעמו משהו כזה תבררו
זה חידוש לתפילה
וגם בתפילת שמונה עשרה אסור להסתכל למעמלה רק בעיינים סגורות ולא להגביה את העיינים
אדייק טיפה, בזמן התפילה חייבים להיסתכל רק בסידור אלה אם האדם עוצם את עיניו <שזו מעלה לעצום עיניים אבל רק למי שיודע את התפילה טוב מאוד!!>
מי שיש לו בבית טמבלויזיה ורואה או שמגלח זקנו בתער או שמחלל שבת בפרהסיה אסור לו לעמוד בתור שליח ציבור ועדיף להיתפלל יחיד
-
בס"ד
יש לי שאלה שמעתי מאיפשהו שאסור לגעת במילה בברית מילה יעני משהו כזה זה נכון?
-
בס"ד
אסור להסתכל ולנגוע במילה שלא לצורך(חוץ מבית-הכסא) וגם אז לפי-ההלכה חייבים להחזיק באשכים אבל מכיוון שזה קשה אז מותר לנגוע במילה עם נייר(כך אני נוהג).
וכמו-כן גם כשמתקלחים אסור להסתכל במילה, רשום בגמרא: "כל המסתכל ערווה קשתו ננערת" הכוונה לכך שאם פלוני מסתכל על המילה שלו אז בוודאות הוא יבוא חלילה לידי קרי ח"ו.
ואסור גם לנגוע מתחת לטבור רשום "כל המקשה את עצמו לדעת יהיה בנידוי" הכוונה שאם פלוני מגיע לקישוי-האיבר אז למרות שהוא לא פגם-בברית אף על פי כן הוא יהיה מנודה משמיים.
וכל-שכן כאשר הוא מסתכל במזיד על נשים ופוגם-בברית ח"ו.
-
תודה.
מה בנוגע לאינטרנט, יש למישהו מושג? זה טמא בדיוק כמו טמבלוויזיה (הרב אמנון יצחק מדמה טמבלוויזיה בסלון לחזיר במקרר)? לפי שכולכם כאן מחוברים דרך האינטרנט אני מבין שדינו שונה וכי ניתן להשתמש בכלי האינטרנט. אבל איך בדיוק ההלכה מתייחסת לנושא? מישהו יודע?