HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: 2shpatz על מאי 24, 2009, 01:05:29
-
שאלה שעלת לראשי
אם ישנן ל"ט מלאכות אסורות בשבת
אין ייתכן שהקריבו קורבנות בשבת? למשל קורבן מוסף
הרי ברור שצריך לבצע איזו מלאכה מהל"ט הנ"ל בישביל לבצע את ההקרבה
או שאני טועה...
ויכול להיות שעם ישראל לא הקריב את הקורבנות בשבת אלא לפני אולי
אנא הבהירו לי את הנקודה,
תודה.
-
בס"ד
רשום בתוכנה לא תערו אש בכל "מושבותיכם" שהרי בית המקדש הוא לא בכלל האיסור
להקריב את קורבן התמיד וקורבן המוסף מקריבים גם בשבת וגם ביום הכיפורים
גם את קורבן הפסח מקריבים כאשר פסח יוצא בשבת, רק מה? חייבים להשאיר אש דולקת לפני כניסת שבת ומעבירים מאשר לאש <אני משער שככה זה גם בכיפורים ובשבת אבל לא יודע אם ככה ההלכה>
לכן אין קורבן נדבה בשבת אלה רק מה שהתורה ציוותה שכן יהיה ובגלל שאין קורבן נדבה בשבת גם לא מתפללים בשבת תפילת נדבה כי התפילות הן כנגד הקורבנות ואם תשאל אותי אז למה מתפללים ערבית הרי אין קורבן של ערבית, זה נכון שהרי תפילת ערבית היא כנגד חלבים ואברים שהיו קרבים עד עלות השחר
יש מצוות כאלה ואחרות שדוחות מצוות אחרות במצבים מסויימים, למשל אסור להרוג אדם, אבל הקם להורגך השקם להורגו
-
קיצר מה שאתה אומר שהקרבת קורבנות בשבת זה יוצא מן הכלל ומותר
סבבה, תודה.