HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: אבי 1 על אפריל 30, 2009, 22:42:46
-
לדעתי יש להשמיד את החזיר.
-
בס"ד
גם בלי השפעת הזאת אנחנו צריכים להשמיד את כל החזירים
-
מי צריך חזיר?
יש שיבוטא.
-
שמאלנים מגדלים חזירים בקיבוץ מזרע.זאת מדינה יהודית ואפשר להסתפק בבקר ובעוף כשר.
-
אבל בשום מקרה אסור להשמיד את חזירי הבר : )
-
האם שמאלנים הם חזירים מטאפורית כמובן?
-
בס"ד
אני לא יודע אם יש בזה צער בעלי חיים או שזה ממוגדר כפיקוח נפש, יש למישהו אולי פסק הילכתי בנושא?
בכל מצב את החזיר שצועקים במסגד להרוג יהודים הקדוש ברוך הוא ישמיד אותם בשבילנו (רק צריכים להראות נכונות)
-
בס"ד
אני לא יודע אם יש בזה צער בעלי חיים או שזה ממוגדר כפיקוח נפש, יש למישהו אולי פסק הילכתי בנושא?
בכל מצב את החזיר שצועקים במסגד להרוג יהודים הקדוש ברוך הוא ישמיד אותם בשבילנו (רק צריכים להראות נכונות)
פשוט לשחרר את החזירים באיזה יער
או למכור אותם למדינות ללא יהודים
-
פשוט לשחרר את החזירים באיזה יער
או למכור אותם למדינות ללא יהודים
לא כול כך חכם לשחרר אותם אלה לא בדיוק חזירי בר...
אפשר פשוט להשתמש בהם ליעוד הנכון שלהם (מדע) ולמצמם באופן חד את הילודה שלהם שתתאים לרמה הדרושה (בארך 20% ממה שיש היום)
-
למה סתם להרוג אותם? אפשר לשחרר אותם ולגמור אם זה.
-
מי צריך חזיר?
יש שיבוטא.
סליחה על הבורות אבל מה זה שיבוטא?
-
החזירים לא עשו לי כלום, הם בעל חיים, זה שבשר החזיר נפוץ אצל הגויים זה לא אומר שאנחנו צריכים להתאכזר לחזירים...
כמו שהתאילנדים אוכלים כלבים, אם התופעה הזאת תגיעה לארץ- נשמיד כלבים?
-
בהחלט! חוץ מהחזירים שמשתפים פעולה עם המודיעין של צה"ל...
-
סליחה על הבורות אבל מה זה שיבוטא?
1. אכילת איסורים
העובדה שישנם דברים שאסור לאכול, זוהי צרה גדולה. כיון שנובע מכך שיש חלקים בעולם שהאדם אינו מסוגל לרומם ולקדש. כל המאכלים צריכים להיאכל, השאלה היא רק באיזה אופן יש לאוכלם, יש למצוא את הדרך הנכונה שתרומם אותם.
במסכת חולין (קט:) מופיע הסיפור על ילתא, אשתו של ר' נחמן (ר' נחמן היה מגדולי הדיינים בבבל, ואשתו היתה בתו של ראש הגולה), שאמרה לבעלה שכל מה שאסר הקב"ה בעולמו, התיר לנו. כלומר לכל דבר שאסור, יש דבר מותר שדומה לו. התורה אסרה לאכול דם, אך התירה לאכול כבד שיש לו טעם של דם. התורה אסרה נדה, אך התירה דם טוהר. חזיר – אסור, מוח של דג שיבוטא מותר (הגמרא אומרת שטעמו כטעם חזיר). אשת איש אסורה, אך גרושה מותרת בחיי בעלה, וכן עוד מספר דוגמאות. אמרה ילתא לר' נחמן שהיא רוצה לטעום טעם בשר בחלב. אמר ר' נחמן לטבחיו שיכינו לאשתו עטינים של פרה, שטעמם כטעם בשר בחלב.
יש להבין מדוע רצתה ילתא לטעום טעם בשר וחלב. אפשר לומר שהיא היתה סקרנית לדעת מהו טעם זה. אך אולי ניתן לומר שילתא היתה אידיאליסטית אמיתית, שסברה שלא יתכן שיש טעם כלשהו בעולם שלא ניתן להעלותו ולרוממו. אולי ניתן לומר שילתא הגיעה למדרגה גבוהה מאד, כך שיכלה לקדש אפילו בשר בחלב. כל טעם ניתן לאכול בתנאים מסוימים ובמדרגה מסוימת.
אך מה עם האיסור עצמו? האם מותר לאכול בשר חזיר? ההלכה אומרת שאם הבשר התייבש עד שאינו ראוי יותר לאכילת אדם, אזי מותר לאוכלו. התורה לא אסרה אלא את הטעם (ניתן לערבב בשר חזיר שאינו ראוי לאכילה יחד עם מוח של דג שיבוטא, וכך למעשה לאכול בשר חזיר!). כאשר יש צורך גדול, בעת פיקוח נפש, הותרו דברים אסורים. התורה לא התירה אותם דווקא בגלל חוסר ברירה, ניתן לומר שהקב"ה ארגן מצב בו אותו אדם דווקא צריך לרומם ולהעלות את האיסור.
מתוך:http://ravsharki.org/content/view/1563/629/
2. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%98%D7%94
-
לדעתי לא,
אני האומנם נגד מכירת בשר חזיר לשווקים לצורך אכילה,
אבל בכל זאת, זה חיה בפני עצמה שיש לה נפש
ולא מילא על 1-2 חזירים, הכוונה פה לכל החזירים שיש ולכן אני נגד.
-
לדעתי לא,
אני האומנם נגד מכירת בשר חזיר לשווקים לצורך אכילה,
אבל בכל זאת, זה חיה בפני עצמה שיש לה נפש
ולא מילא על 1-2 חזירים, הכוונה פה לכל החזירים שיש ולכן אני נגד.
כן אבל במקרה של מגיפה חלילה, עדיף להשמיד אותם כדי שלא יפיצו מחלות.
הרי תרנגולות השמידו כדי להציל תרנגולות אחרות קל וחומר להציל בני אדם.
-
No. Though it is problematic for Jews to raise them, there is no justification for killing them
-
כן אבל במקרה של מגיפה חלילה, עדיף להשמיד אותם כדי שלא יפיצו מחלות.
הרי תרנגולות השמידו כדי להציל תרנגולות אחרות קל וחומר להציל בני אדם.
במקרה של מגפה זה משהו אחר ללא ספק, אך דובר אחרת.
-
1. אכילת איסורים
העובדה שישנם דברים שאסור לאכול, זוהי צרה גדולה. כיון שנובע מכך שיש חלקים בעולם שהאדם אינו מסוגל לרומם ולקדש. כל המאכלים צריכים להיאכל, השאלה היא רק באיזה אופן יש לאוכלם, יש למצוא את הדרך הנכונה שתרומם אותם.
במסכת חולין (קט:) מופיע הסיפור על ילתא, אשתו של ר' נחמן (ר' נחמן היה מגדולי הדיינים בבבל, ואשתו היתה בתו של ראש הגולה), שאמרה לבעלה שכל מה שאסר הקב"ה בעולמו, התיר לנו. כלומר לכל דבר שאסור, יש דבר מותר שדומה לו. התורה אסרה לאכול דם, אך התירה לאכול כבד שיש לו טעם של דם. התורה אסרה נדה, אך התירה דם טוהר. חזיר – אסור, מוח של דג שיבוטא מותר (הגמרא אומרת שטעמו כטעם חזיר). אשת איש אסורה, אך גרושה מותרת בחיי בעלה, וכן עוד מספר דוגמאות. אמרה ילתא לר' נחמן שהיא רוצה לטעום טעם בשר בחלב. אמר ר' נחמן לטבחיו שיכינו לאשתו עטינים של פרה, שטעמם כטעם בשר בחלב.
יש להבין מדוע רצתה ילתא לטעום טעם בשר וחלב. אפשר לומר שהיא היתה סקרנית לדעת מהו טעם זה. אך אולי ניתן לומר שילתא היתה אידיאליסטית אמיתית, שסברה שלא יתכן שיש טעם כלשהו בעולם שלא ניתן להעלותו ולרוממו. אולי ניתן לומר שילתא הגיעה למדרגה גבוהה מאד, כך שיכלה לקדש אפילו בשר בחלב. כל טעם ניתן לאכול בתנאים מסוימים ובמדרגה מסוימת.
אך מה עם האיסור עצמו? האם מותר לאכול בשר חזיר? ההלכה אומרת שאם הבשר התייבש עד שאינו ראוי יותר לאכילת אדם, אזי מותר לאוכלו. התורה לא אסרה אלא את הטעם (ניתן לערבב בשר חזיר שאינו ראוי לאכילה יחד עם מוח של דג שיבוטא, וכך למעשה לאכול בשר חזיר!). כאשר יש צורך גדול, בעת פיקוח נפש, הותרו דברים אסורים. התורה לא התירה אותם דווקא בגלל חוסר ברירה, ניתן לומר שהקב"ה ארגן מצב בו אותו אדם דווקא צריך לרומם ולהעלות את האיסור.
מתוך:http://ravsharki.org/content/view/1563/629/
2. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%98%D7%94
תשמע ,מה שאתה כותב זה דברים שמדהימים אותי,אתה אומר שבאיזשהו אופן מותר לאכול משהו כשר אך שיש בו את הטעם של הדבר הטמא? כמו למשל לאכול משהו כשר שמזכיר טעם בשר וחזיר,או לשתות חלב שיש לו טעם של בשר? יש כיום דברים כאלה שאפשר למצוא אותם בשוק ולאכול אותם?
-
אגב, עד כמה שאני שמעתי, כמה שזה נחמד לנו להאשים את החזיר במגפה ולקרוא לה "שפעת החזירים"(וזה לא רק אנחנו שקוראים לה ככה), המגפה בכלל לא מגיעה מחזירים, במקומות שונים יש לה שמות שונים ובמקסיקו כנראה היא התפרצה במקום בו גידלו חזירים, זה לא אומר בהכרח שהמגפה מגיעה מחזירים ואין לזה הוכחה.
-
זוהי בהחלט שאלה מוסרית קשה אבל בסופו של דבר התשובה שלי היא כן, מכיוון שלא שווה לסכן את בריאות הציבור בגלל מגפת חזירים.