HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: חיים בן_פסח על אפריל 17, 2009, 13:07:15
-
בס''ד
אנא הסבירו את בחירתכם.
-
טעות להקים את מדינת ישראל???????????
אנחנו עדין סובלים אבל סובלים פחות!
אנחנו יכולים לקיים את כול המצוות הקשורות בארץ! בע"ה עוד מעט גם את החיים!
-
It is hard to say it was a mistake. Maybe it is better to say that mistakes were made after the State of Israel was created. One of the grave mistakes was to destroy the Altelena
-
לא, אבל לא הקימו אותה נכון... כמדינה יהודית, מדינת ישראל היא פשוט מעין שלוחה של המערב וכמו שאחמדינג'ד יש"ו אמר יכולנו להקים את המדינה הזאת במקום אחר כמו אמריקה או אירופה ולא דווקא בארץ ישראל, אני לא מרגיש שזו היא מדינה יהודית בכלל, מדינה יהודית זה לא רק רוב יהודי ושימוש בסמלים יהודיים זה גם שלטון יהודי ורוח יהודית או יותר נכון בעיקר שלטון יהודי ורוח יהודית, מה יהודי במדינה שאפשר לקנות בה בשר חזיר? מה יהודי במדינה שבשבת הכבישים בה מפוצצים במכוניות? מה יהודי במדינה שמגרשת את אחיה מביתיהם ואף הורסת בתי כנסת? מה לעזאזל יהודי במדינה הזאת? אפילו ההנגה לא יהודית, המנהיגים אמורים לפחות להוות דוגמה אבל כלום, זאת לא מדינה יהודית זאת אפילו לא מדינה עצמאית ישראל היא סתם ממשלת בובות של אמריקה שמנצלת את היהדות בתור תרוץ לקיומה, לפחות זאת דעתי.
-
בוודאי שלא, טעות הייתה שלא עשינו זאת לפני שהשמאל השתלט על מפעל חשוב זה שנקרא ארץ ישראל.
-
מדינת ישראל היא יצירה הכרחית אבל גם באותו מידה מגוחכת בעיניי.
וכמו שאמר אלוף מיל. בני פלד ז"ל:
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה"- מילותיו האחרונות לילדיו.
-
הגעתי למסקנה שהיתה זאת טעות שנולדתי.
-
הגעתי למסקנה שהיתה זאת טעות שנולדתי.
חס וחלילה, בורא עולם לא עושה טעויות,
בטח יש משהו בדבריך, הסבר נא...
-
חס וחלילה, בורא עולם לא עושה טעויות,
בטח יש משהו בדבריך, הסבר נא...
הוא מתכוון להודיע שלא יכול להיות שמדינת ישראל הוקמה בטעות!
כך אני הבנתי...
-
חס וחלילה, בורא עולם לא עושה טעויות,
בטח יש משהו בדבריך, הסבר נא...
תתמודד:"אמר רב חנא בר אחא: אמרי בי רב: ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות (שהגלה את ישראל), כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע;
גלות - דכתיב (ישעיהו נב,ה) וְעַתָּה מי מַה לִּי פֹה נְאֻם ה' כִּי לֻקַּח עַמִּי חִנָּם [משלו מֹשְׁלָיו יְהֵילִילוּ נְאֻם יְדֹוָד וְתָמִיד כָּל הַיּוֹם שְׁמִי מִנֹּאָץ] (מַה לִּי פֹה זו היא חרטה);
כשדים - דכתיב (ישעיהו כג,יג) הֵן אֶרֶץ כַּשְׂדִּים זֶה הָעָם לֹא הָיָה [אַשּׁוּר יְסָדָהּ לְצִיִּים הֵקִימוּ בחיניו בַחוּנָיו עֹרְרוּ אַרְמְנוֹתֶיהָ שָׂמָהּ לְמַפֵּלָה] (לֹא הָיָה - אינו כדי והלואי לא היה);
ישמעאלים - דכתיב (איוב יב,ו) יִשְׁלָיוּ אֹהָלִים לְשֹׁדְדִים וּבַטֻּחוֹת לְמַרְגִּיזֵי אֵל לַאֲשֶׁר הֵבִיא אֱלוֹהַּ בְּיָדוֹ (אֹהָלִים לְשֹׁדְדִים אלו ערביים השוכנים באהלים במדברות ורועים מקנה כל ימיהם, וכתיב סיפיה דקרא לַאֲשֶׁר הֵבִיא וגו', כלומר: הוא עצמו גרם לו: הרגזתו שהביאם בעולם);
יצר הרע - דכתיב (מיכה ד,ו) [בַּיּוֹם הַהוּא נְאֻם ה' אֹסְפָה הַצֹּלֵעָה וְהַנִּדָּחָה אֲקַבֵּצָה] וַאֲשֶׁר הֲרֵעֹתִי (רישא דקרא אֹסְפָה הַצֹּלֵעָה וְהַנִּדָּחָה אֲקַבֵּצָה וַאֲשֶׁר הֲרֵעֹתִי: אני בראתי את יצר הרע המחטיאם, וגרמתי להם כל זאת).
(סוכה דף נ"ב עמ' ב')
-
בס"ד
זאת שאלה לגדולי ישראל לא לנו
-
בס"ד
זאת שאלה לגדולי ישראל לא לנו
זאת שאלה שגם אתה יכול לנסות לענות עליה, למרות שסביר להניח שתשובתך לא תהיה טובה מספיק.
-
זהו סקר לא הכרחי, בזבוז זמן לענות על סקר כזה...
-
בס"ד
זאת שאלה לגדולי ישראל לא לנו
בס''ד
אותם גדולי ישראל שאמרו ליהודים להשאר באירופה לפני השואה?
אותם גדולי ישראל שאמרו שמדינה יהודית לא תקום בכלל, שזה בלתי אפשרי לפני בואו של המשיח?
אותם גדולי ישראל (כמו הרב עובדיה) שתמכו בהסכמי אוסלו ואמרו שהנסיגות מארץ הקודש תבאנה "שלום" עם יאסר ערפאת והערבים הנאצים?
והאם הרבנים הלאומיים כמו הרב קוק, הרב כהנא, הרב מלמד, הרב דב ליאור, הרב שפירא, הרב אליהו, הרב גורן - האם הרבנים הללו לא גדולי ישראל? או רק חרדים אנטיציוניים יכולים להיות גדולי ישראל?
-
גדולי ישראל שאמרו ליהודים לפני השואה תשארו פה בגלות תלמדו תורה עזבו את העלייה עכשיו לארץ ישראל ותראו מה קרה!!!! :old_cry:
-
גדולי ישראל שאמרו ליהודים לפני השואה תשארו פה בגלות תלמדו תורה עזבו את העלייה עכשיו לארץ ישראל ותראו מה קרה!!!! :old_cry:
שואה...
6,000,000 יהודים אבדנו!
-
זאת שאלה היפותטית ורטורית.
-
זאת שאלה היפותטית ורטורית.
יוסי אני רוצה להסביר אאותך למרות שלא ביקשת ממני...
יוסי התכוון שכשם שלא נאמר על אדם לא יוצלח שזאת הייתה טעות להוליד אותו, אלא נאמר שיש לו להשתפר.
כן לא נאמר על מדינה כושלת שהייתה טעות להקימה.
-
מסכים עם יוסי.