HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 09:24:30

כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 09:24:30
לימין האמיתי וחיים בן פסח שלום.

צפיתי בסרטים רבים העוסקים בסכנת האיסלאם לעולם כולו. ההוכחות בהם השתמש חיים בן פסח היו בעיקר מקורות מן האיסלאם המדברים על הכופרים ובני דתות אחרות (אך גם מס' ציטוטים של מנהיגים כאלו ואחרים).

אני מצדיק את עמדת הימין האמיתי בכל הנוגע לטיפול באיסלאם ובסכנה שבו.

השאלה היא: מדוע אתם מתעלמים מכך שגם ביהדות ישנם ציטוטים רבים כלפי כופרים וכיוצ"ב... לסקול את מחללי השבת, להרוג את כל יושבי העיר נדחת (שיושביה עברו לעבודה זרה), המקלל את אלוקים וכו'...

מדוע אינכם מחשיבים את היהדות למסוכנת (אמנם פחות, אך עדיין) כפי שאתם מחשיבים את האסלאם?

כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: מגן דוד על פברואר 11, 2009, 10:00:51
היהדות היא דת בחירה, אנחנו לא כופים על מי שלא רוצה להיות יהודי להתגייר.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: David_27 על פברואר 11, 2009, 10:02:44
אומנם אני לא דתי,ואולי אנשים מבינים ממני יענו בצורה אחרת.
אבל איך שנראה לי,היהודים בימינו לא סוקלים באבנים,ואינם מענישים כבימים עברו.
בעוד שבארצות האיסלאם,חוקי קדם קיצוניים עדיין שולטים.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 10:05:43
אך מה עם מי שהינו יהודי אך בוחר שלא לקיים מצוות? היהדות לא הרבה יותר הומאנית מחמאס בנוגע אליו (יש מצצוה לסקול אותו במפורש בתורה שבכתב).

ומה עם עמלק (נניח שהיו מוצאים אותם היום)?
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 10:10:19
אומנם אני לא דתי,ואולי אנשים מבינים ממני יענו בצורה אחרת.
אבל איך שנראה לי,היהודים בימינו לא סוקלים באבנים,ואינם מענישים כבימים עברו.
בעוד שבארצות האיסלאם,חוקי קדם קיצוניים עדיין שולטים.

מעניין שאותו דבר אמר חיים על האסלאם המתון: "אין דבר כזה מוסלמי מתון, זה כמו להגיד אני נאצי מתון".
נכון שהיום ההלכה מצווה לנהוג כחוק (אני חושב), אך ברגע שתקום מדינת הלכה יחולו החוקים האלה, הרי גם אצל המוסלמים יש שיעה וסונים (חמאס הוא סוני, סתם שתדעו מה זה ה"מתונים"), אבל אני חושב שצריך להיות ישרים ולפני שתוקפים אותם, לראות מה נמצא אצלנו... זה אולי מצער להגיד את זה ואני יודע (ולמרות זאת מקווה שאני לא) שאני פוגע בהרבה אנשים סך הכל גם כשאני גיליתי את הדברים האלה היה לי מאוד קשה. אך שימו לב כיצד אנו מתייחסים למקור כזה כאשר הוא מצוי בתורה שלנו, ואיך אנחנו מתייחסים אליו כאשר הוא מצוי אצל שונאינו (מעניין מה היה קורה אם אותו הולנדי היה עושה סרט ל היהדות ולא על האסלאם, עם ציטוטים מהתנ"ך).
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: arter1 על פברואר 11, 2009, 10:24:35
אך מה עם מי שהינו יהודי אך בוחר שלא לקיים מצוות? היהדות לא הרבה יותר הומאנית מחמאס בנוגע אליו (יש מצצוה לסקול אותו במפורש בתורה שבכתב).

ומה עם עמלק (נניח שהיו מוצאים אותם היום)?

עונשי מיתה וכרת מבוצעים לא על ידי אדם אלא על ידי הקדוש ברוך הוא בלבד
רק עבירות של סקילה הם מוצעות לפועל על ידי אנשים
וגם זה רק על ידי בית משפט רבני ולא על ידי אנשים פרטים שלוקחים את החוק לידים

לעומת האסלאם שרוצה להרוג אנשים אשר הם לא שייכים לדת האסלאם
ביהדות אסורה אלימות ואין נסיונות מיסיונריים לגייר אנשים
ההפך הוא הנכון (קשים גרים לישראל כספחת)

היהדות היא דת של שלום
ומה עוד שהימין האמיתי לא מנסה לכפות את הדת על אף אחד

בנוגע להפגנות השבת,
במקרים רבים מחללים את השבת במקומות מרכזיים אשר מפריע לחרדים
ובעקבות כך מגיעים לשם וזורקים אבנים
זה לא לבנים כמו מה שהערבים זורקים
ומטרה היא לא להרוג (ועובדה שאף פעם אף אחד לא נהרג מזה)
אלא רק להפחיד
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: David_27 על פברואר 11, 2009, 10:30:31
נכון אין דבר כזה מוסלמי מתון.הקוראן הוא ספר הסתה חד משמעי כנגד היהודים בעיקר,וגם כנגד אלו אשר לא מוסלמים.הוא קורא לרצח והשמדה של כל אשר איננו מוסלמי.
ולכן מוסלמי שדוגל בשלום ,ובחיה ותן לחיות,כבר איננו מוסלמי על פי ההגדרה שנתן מוחמד.אתה לא מאמין,אתה מוזמן לקרוא עותק של הקוראן ולהבין בעצמך.
היהדות (להבדיל אלף הבדלות) איננה קוראת להשמדת שום עם,אלא רק להגנה עצמית.ועמאלק,הוא לא עם ספציפי,אלא הגדרה לאוייב הנצחי של עם ישראל.
היהדות במהלך השנים התאימה את עצמה לאורח החיים המשתנה.ודברים שהיו מקובלים בימי קדם,אינם מקובלים בימינו,כגון נישואים ליותר מאישה אחת,סקילה באבנים,או כל מעשה שתאם את הלך הרוח בתקופה ההיא.(באיסלאם דרך אגב,מנהגים ברוטלים עדיין חלק מהנורמה היום,כגון הכאת האישה,מילת נשים.וכו..)

אני לא בטוח ב100% במה שכתבתי.אשמח להערות/הארות.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: David_27 על פברואר 11, 2009, 10:33:48
עונשי מיתה וכרת מבוצעים לא על ידי אדם אלא על ידי הקדוש ברוך הוא בלבד
רק עבירות של סקילה הם מוצעות לפועל על ידי אנשים
וגם זה רק על ידי בית משפט רבני ולא על ידי אנשים פרטים שלוקחים את החוק לידים

לעומת האסלאם שרוצה להרוג אנשים אשר הם לא שייכים לדת האסלאם
ביהדות אסורה אלימות ואין נסיונות מיסיונריים לגייר אנשים
ההפך הוא הנכון (קשים גרים לישראל כספחת)

היהדות היא דת של שלום
ומה עוד שהימין האמיתי לא מנסה לכפות את הדת על אף אחד

----בנוגע להפגנות השבת,
במקרים רבים מחללים את השבת במקומות מרכזיים אשר מפריע לחרדים
ובעקבות כך מגיעים לשם וזורקים אבנים
-----
זה לא לבנים כמו מה שהערבים זורקים
ומטרה היא לא להרוג (ועובדה שאף פעם אף אחד לא נהרג מזה)
אלא רק להפחיד


לפי החרדים לפחות,ברוב המקרים מדובר בשבאבניקים משועממים ולא בהכרח מייצג את הלך הרוח במגזר החרדי.
זה גם נקודה למחשבה,לא יודע למי האמין תאמת.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: חיים בן_פסח על פברואר 11, 2009, 10:35:18
לימין האמיתי וחיים בן פסח שלום.

צפיתי בסרטים רבים העוסקים בסכנת האיסלאם לעולם כולו. ההוכחות בהם השתמש חיים בן פסח היו בעיקר מקורות מן האיסלאם המדברים על הכופרים ובני דתות אחרות (אך גם מס' ציטוטים של מנהיגים כאלו ואחרים).

אני מצדיק את עמדת הימין האמיתי בכל הנוגע לטיפול באיסלאם ובסכנה שבו.

השאלה היא: מדוע אתם מתעלמים מכך שגם ביהדות ישנם ציטוטים רבים כלפי כופרים וכיוצ"ב... לסקול את מחללי השבת, להרוג את כל יושבי העיר נדחת (שיושביה עברו לעבודה זרה), המקלל את אלוקים וכו'...

מדוע אינכם מחשיבים את היהדות למסוכנת (אמנם פחות, אך עדיין) כפי שאתם מחשיבים את האסלאם?



בס''ה

ברוך הבא לפורום.

הנה כמה תשובות קצרות לשאלה:

א. האיסלם מטיף רצח המוני נגד כל הלא המוסלמים עד שכל העולם "דר על איסלם" (תחת שלטון מוסלמי מוחלט). זוהי נאציות דתית. לעומת זאת, היהדות לא דורשת שהלא יהודים יתגיירו. ההפך הוא הנכון: ביהדות, יהיו "חסידי אומות העולם" (כלומר לא יהודים) בעולם הבא והם יחיו חיי נצח. ובעולם הזה, אנו מכבדים את הלא יהודים כל עוד שהם לא רשעים. אנו לא רוצים לכבוש את כל העולם. אנו רק רוצים את ארץ ישראל. כל יתר העולם שייך לגויים. תשווה את היחס היהודי הנפלא הזה לברבריות הנאצית של האיסלם שמטיפה שנאה, רצח עם, ג'יהד וכיבוש כל העולם. בעולם הזה, צריך לרוצח או להמיר בכח את כל הלא מוסלמים, ובעולם הבא כל הלא מוסלמים יישרפו ויתענו לעולם ועד. הואיל וכך אין שום השוואה בן האיסלם הנאצית לבין תורתנו הקדושה להבדיל באלף אלפי הבדלות.

ב. תורתנו כן דורשת צדק. משום כך, אנו כן מצווים לפעל נגד רשעים. זה כולל בוגדים ומלשינים יהודים. כל עם נורמלי פועל נגד בוגדים שחותרים תחת האומה. לגבי סקילת מחללי השבת, זהו רק העונש המירבי (המקסימאלי) בדור כמו הדור במדבר סיני שבו אם אחרי שראו את כל הניסים המדהימים של הקב''ה, ועדיין החליטו למרוד בה', במקרים נדירים מאוד אפשר להעניש רשעים כאלה עם העונש המירבי. אבל זה לא שייך לדור שלנו, כי בדור שלנו לצערנו הרב, הרבה מאחינו לא קיבלו חינוך יהודי ועדיין לא מבינים את היופי של השבת והחגים.

ג. ודבר אחרון שאמנם נשמע כפשטני אבל הוא אמת: אנו צודקים והמוסלמים לא צודקים. כן. תורתנו היא אמת והקוראן, להבדיל באלף אלפי הבדלות, הוא שקר גמור.

שוב, ברוך הבא לפורום.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 10:36:22
עונשי מיתה וכרת מבוצעים לא על ידי אדם אלא על ידי הקדוש ברוך הוא בלבד
רק עבירות של סקילה הם מוצעות לפועל על ידי אנשים
וגם זה רק על ידי בית משפט רבני ולא על ידי אנשים פרטים שלוקחים את החוק לידים

לעומת האסלאם שרוצה להרוג אנשים אשר הם לא שייכים לדת האסלאם
ביהדות אסורה אלימות ואין נסיונות מיסיונריים לגייר אנשים
ההפך הוא הנכון (קשים גרים לישראל כספחת)

היהדות היא דת של שלום
ומה עוד שהימין האמיתי לא מנסה לכפות את הדת על אף אחד

בנוגע להפגנות השבת,
במקרים רבים מחללים את השבת במקומות מרכזיים אשר מפריע לחרדים
ובעקבות כך מגיעים לשם וזורקים אבנים
זה לא לבנים כמו מה שהערבים זורקים
ומטרה היא לא להרוג (ועובדה שאף פעם אף אחד לא נהרג מזה)
אלא רק להפחיד


1) מה זה חשוב כ"כ בית דין רבני או לא? השורה התחתונה: יש ציווי אלוהי לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב. מבוצע ע"י סנהדרין, בית דין, זה לא משנה - ברגע שתוקם מדינת הלכה יקום בית דין וייסקלו את כל הכופרים, ולזה חותרים בין השאר אנשי הימין האמיתי, לא כן? אני מאוד ימני אך חושש להצטרף אל התנועה שלכם שמא אני מחזק גם מדינת הלכה בדרך שרוצה למחוק אותי, ובמקום אסלאם אני יביא יהדות.

2) ע"פ מה שהבנתי תנועת הימין פועלת בשם תורת ישראל ומכאן שהיא מעוניינת בכפייה, כשמדובר באיסלאם כולם רואים את הדברים איך שהם, משום מה, אך כעת כשמדברים על יהדות ממהרים להגן עליה בדיוק כמו שהמוסלמים מגינים על דתם, וזאת כמו שאמר חיים בן פסח על אותם מאוכזבים מישראל יתנו : "אני מופתע שאתם מופתעים".

3) אין נסיונות מיסונרים לגייר אך יש ניסיונות להחזיר בתשובה.

4) לא דברתי על הפגנות השבת, אם כי גם כאן אנו רואים את חוסר הסובלנות, אין זה זכותו של אדם (ולא משנה אם בישוב חילוני מובהק או חרדי מובהק) לנהוג כך בשונים ממנו כל עוד לא פגעו בו! איך היית מגיב אם היו זורקים אבנים על החרדים שפתחו ישיבות ברמת אביב ומביאים אברכים מבחוץ? אנטישמים, אנשי שמאל רועדים מתנועת תשובה, ואילו כשחרדים עושים זאת הייתה כאן "פגיעה ברגשות הדתיים".

אני מעוניין בימין אמיתי חילוני, לא בסיוט חרדי/דתי במקום סיוט מוסלמי.

כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: אבי 1 על פברואר 11, 2009, 10:47:39
ימין אמיתי חילוני זה עולם שהולך ונעלם.הימין האמיתי מתבסס על דת.אנחנו יהודים ומוזר שאתה משווה בין יהדות לאיסלאם.נראה לי שאתה מבולבל בנושא זהותך.
תראה פוליטיקאים חילונים ימנים ותראה לאן הגיעו:בגין נסוג מסיני,שמיר פסל את כהנא,נתניהו נסוג מחברון ומ13 אחוז מהשטח,שרון ביצע התנתקות.
אני לא יכול לשכנע מי שחושב שהיהדות זהה לאיסלאם כמו שאני לא יכול לשכנע משתתף אחר כאן שמשווה יהודים לנאצים ורואה בעצמו נאצי שתפקידו להשמיד את הערבים כמו שהנאצים עשו לנו.
שם מנהיג התנועה שלנו הוא חיים בן פסח ולא עבדאללה נימר דרוויש.
אנו מאמינים בכהנא ולא בחומיני.
התעמולה שמדינת הלכה יהודית היא אירן היא תעמולה שמאלנית ולא השקפה ימנית בכלל.
אם אתה חושב שיהדות זאת איסלאם למה אתה באתר הזה ולא במסגד עם כפייה?ומדוע אינך נלחם במוסלמים שכופים את דתם בחרב.
לא ראיתי יהודים שעורפים מוסלמים אלא להפך.
מקור הבלבול הוא שלא מכירים את ההלכה ולא מתבססים עליה ואז מקבלים יהודי שתומך בנאצים,יהודי שחושב שיהדות היא איסלאם,יהודי שחושב שהיהדות היא נאציזם ולכן תומך בהיטלר.
אתה יכול לטעון שחיים בן פסח הוא אבטיח ולא נשכנע אותך להפך.
נניח שאתה חילוני ומתנגד לכפיה דתית מהיכן זכותך על ארץ ישראל?אולי הערבים צודקים וכאן זה פלשתין!
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: David_27 על פברואר 11, 2009, 10:51:52
1) מה זה חשוב כ"כ בית דין רבני או לא? השורה התחתונה: יש ציווי אלוהי לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב. מבוצע ע"י סנהדרין, בית דין, זה לא משנה - ברגע שתוקם מדינת הלכה יקום בית דין וייסקלו את כל הכופרים, ולזה חותרים בין השאר אנשי הימין האמיתי, לא כן? אני מאוד ימני אך חושש להצטרף אל התנועה שלכם שמא אני מחזק גם מדינת הלכה בדרך שרוצה למחוק אותי, ובמקום אסלאם אני יביא יהדות.

2) ע"פ מה שהבנתי תנועת הימין פועלת בשם תורת ישראל ומכאן שהיא מעוניינת בכפייה, כשמדובר באיסלאם כולם רואים את הדברים איך שהם, משום מה, אך כעת כשמדברים על יהדות ממהרים להגן עליה בדיוק כמו שהמוסלמים מגינים על דתם, וזאת כמו שאמר חיים בן פסח על אותם מאוכזבים מישראל יתנו : "אני מופתע שאתם מופתעים".

3) אין נסיונות מיסונרים לגייר אך יש ניסיונות להחזיר בתשובה.

4) לא דברתי על הפגנות השבת, אם כי גם כאן אנו רואים את חוסר הסובלנות, אין זה זכותו של אדם (ולא משנה אם בישוב חילוני מובהק או חרדי מובהק) לנהוג כך בשונים ממנו כל עוד לא פגעו בו! איך היית מגיב אם היו זורקים אבנים על החרדים שפתחו ישיבות ברמת אביב ומביאים אברכים מבחוץ? אנטישמים, אנשי שמאל רועדים מתנועת תשובה, ואילו כשחרדים עושים זאת הייתה כאן "פגיעה ברגשות הדתיים".

אני מעוניין בימין אמיתי חילוני, לא בסיוט חרדי/דתי במקום סיוט מוסלמי.



אתה לא לבד,רוב האנשים(לדעתי גם פה) לא מעוניינים במדינת כפייה הלכתית.
אני לא מנסה לשכנע אותך להצטרף לתנועה הזאת,מכיוון שאני אינני רואה בעצמי חלק מתנועה זו.בדיוק מאותם סיבות שאתה ציינת.
אבל אני חייב להוסיף,שיש פה הרבה דברים מעניינים לקרוא,ודברים שלא תראה במקומות אחרים(בעיקר לא בעברית).
בנוסף,אם תעקוב אחרי ההודעות פה,תראה שימני דתי,זה לא בהכרח פנאט דתי קיצוני חסר תקנה.
דרך אגב אני חילוני.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 11:04:43
אני לא מבין.

יש מצווה לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב שמחייבת את כל הזרמים? חסידיות למיניהם, קראים, אורתודוכסים וכו'... כולם סוברים שאסור לשנות אפילו אות מהתורה שבכתב, עד כאן נכון?
יש ציווי כזה? יש.
אני מחלל שבת? כן. יש ציווי לסקול אותי? יש. תעשו זאת? אם אתם סבורים שצריך לקיים הלכות שמיטה, שצריך לאכול אך ורק מאכלים כשרים, שאסור לאכול חמץ בפסח  -  סימן שדברי התורה שבכתב מקודשים לכם! וכך גם הציווי להרוג אותי!

אכן היהדות הומאנית, שפויה ומתונה הרבה יותר מן האיסלאם האיום, אך גם ביהדות יש לשפר ולתקן דברים כדוגמת הציווי שהצגתי לעיל.

נניח שאתה חילוני ומתנגד לכפיה דתית מהיכן זכותך על ארץ ישראל?אולי הערבים צודקים וכאן זה פלשתין!

זכותי על הארץ לא רשומה בשום מקום, זה נכון. אך:

*העם היהודי עבר את השואה, ומכאן שבעולם נאור לכל עם מגיעה מדינה משלו, יש לתקן את טעויות העבר וללמוד מהן.
*הא"ום החליט שתקום מדינה יהודית בעם ישראל. איננו לסטים, לא באנו והשתלטנו על הארץ בכח הזרוע.
*פנינו לשלום, איננו מעוניינים לכפות את תרבותנו על אף אחד, כל אדם באשר הוא אדם, אשר יאמץ את ערכי ההומאניזם, השוויון והחירות (ואלו לא סתם ססמאות מפגרות שאני זורק, תאמינו לי) לא יובדל בעיני מאף אדם אחר.

איך זה מסתדר עם ימין קיצוני? פשוט, כל עוד ארגון אסלאמי (קיצוני, סופר קיצוני, מתון, חמא"ס, לא חמ"אס, חצי אסלאמי, אסאמי עם רפורמה זה לא משנה) שולט במדינות האוייב אין שום סיבה שנושיט ידינו לשלום ונסמוך עליו. כפי שהצגתם בסרט: "כל האמת על האסלאם", יש להזהר מהם כמו מאש ("חקייה", וכו'.. אתם יודעים הרי על מה אני מדבר).
ברגע שיקום שלטון חילוני אשר כופר באסלאם, רק אז נוכל להתפשר ולהגיע להסכם ואז איני שולל אפ' מדינה אחת ל2 העמים שתכיל את שני התרבויות (אך שוב, אסלאם לא נחשב כתרבות). אך מי שסבור שערבים ויהודים פשוט לא יכולים לחיות ביחד רק מפני שמוצאם שונה (ושדת אינה הסיבה למלחמה הזו), אין לי הרבה מה לומר לו - שיעיין באמנת החמאס (יש תרגומים לעברית) וייווכח שאני צודק (הם מודים בזה בצורה ישירה).
סך הכל, הדת הוכיחה את עצמה כאחראית למלחמות רבות, וכל אדם בר דעת ודאי יוכל לראות שחמאס ודאי לא חזק (מבחינה צבאית וטכנולוגית) כמו ישראל. אם כן, מה סוד הכוח שלו? אחדות וליכוד - ומה מגבש אותם? לא המוצא שלהם (אנחנו לא רואים את השוודים, הנורווגים, האנגלים וכו' כל כך מאוחדים וחזקים) אלא הדת שלהם.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 11:16:19
דויד, לצערי הרב רוב החילונים אינם מבינים את הסכנות שבדתות שונות (ובמיוחד אסלאם) ורואים בי ובארגונים שונים כאדם שאין לו סובלנות דתית.
הדתיים מנמקים את הפגיעה שלהם והכפייה הדתית כפגיעה ברגשות הדת, והחילנוים מתקפלים.

ועל אף שכבר ישנם ציטוטים רבים כמו למשל ציטוט של מאיר פרוש ממפלגת יהדות התורה שאומר במפורש שהוא מתנער מהיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית דמוקרטית! הוא מעוניין בשלטון התורה, ואף על פי שהדברים ברורים וחמאס רושמים באמנה שלהם (הרשמית!) שהדבר שמניע אותם זה האסלאם, שכל וועדות השלום מיותרות ושיש להם סובלנות רק לעמי הספר הנאמנים לדתם (וגם זה בקושי) מחפשים את הסיבות במקומות אחרים, העיקר לא לדבר על דת.

באתי לכאן מכיון שאיני מאמין בשמאל השיראלי. אין אפשרות להגיע להסכם שלום עם ארגונים דתיים, מתונים או לא! חפשתי ימין חילוני אך כיצד אוכל לבטוח בימין דתי? 
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: arter1 על פברואר 11, 2009, 11:24:08
1) מה זה חשוב כ"כ בית דין רבני או לא? השורה התחתונה: יש ציווי אלוהי לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב. מבוצע ע"י סנהדרין, בית דין, זה לא משנה - ברגע שתוקם מדינת הלכה יקום בית דין וייסקלו את כל הכופרים, ולזה חותרים בין השאר אנשי הימין האמיתי, לא כן? אני מאוד ימני אך חושש להצטרף אל התנועה שלכם שמא אני מחזק גם מדינת הלכה בדרך שרוצה למחוק אותי, ובמקום אסלאם אני יביא יהדות.

2) ע"פ מה שהבנתי תנועת הימין פועלת בשם תורת ישראל ומכאן שהיא מעוניינת בכפייה, כשמדובר באיסלאם כולם רואים את הדברים איך שהם, משום מה, אך כעת כשמדברים על יהדות ממהרים להגן עליה בדיוק כמו שהמוסלמים מגינים על דתם, וזאת כמו שאמר חיים בן פסח על אותם מאוכזבים מישראל יתנו : "אני מופתע שאתם מופתעים".

3) אין נסיונות מיסונרים לגייר אך יש ניסיונות להחזיר בתשובה.

4) לא דברתי על הפגנות השבת, אם כי גם כאן אנו רואים את חוסר הסובלנות, אין זה זכותו של אדם (ולא משנה אם בישוב חילוני מובהק או חרדי מובהק) לנהוג כך בשונים ממנו כל עוד לא פגעו בו! איך היית מגיב אם היו זורקים אבנים על החרדים שפתחו ישיבות ברמת אביב ומביאים אברכים מבחוץ? אנטישמים, אנשי שמאל רועדים מתנועת תשובה, ואילו כשחרדים עושים זאת הייתה כאן "פגיעה ברגשות הדתיים".

אני מעוניין בימין אמיתי חילוני, לא בסיוט חרדי/דתי במקום סיוט מוסלמי.



הימין האמיתי הוא נגד כפייה דתית
ונגד עונשים כאלה
אבל הוא גם נגד מצעדי גאווה
ועוד דברים שכל מני קבוצות קיצוניות עושות כדי להכעיס
בקיצור הימין האמיתי הוא נגד פראסיה.
נגד חנויות במרכזי ערים שפתוחות בשבת (כי זה מביא לתחרות שתגרום גם לבעלי חנויות מסורתיים לפתוח בשבת)
ונגד מכירת חזיר ביישובים יהודים
ונגד מצעד הגאווה
אבל הימין האמיתי לא שם לו למטרה (ובאמת אין מטרה כזו)
לסגור ביום שבת את כל הכבישים
ולסגור את כל המועדונים
ולכפות על אנשים ללכת לבית כנסת וכו'

אין שום כוונה להוציא אנשים להורג או לכלוא אותם כי הם עברו עבירה כזו או אחרת
המטרה של הימין האמיתי זה לטפל בערבים ולא לטפל ביהודים
מה שאני אמרתי זה איך היה הישוב היהודי בימי בית שני
שאז היה סנדרין וכנסת גדולה
כדי להראות כי לעומת האסלאם, היהדות היא דת של שלום

(תראה מה שהחמאס עשה לאנשים חילונים בתחום רצועת עזה)

ובנוגע להפגנות השבת ועוד כל מני הפגנות למניהם
לפעמים יש בזה משהוא של יהרג ובל יעבור כמו למשל סלילת כבישים על קברים (מה שהיה לא מזמן בקטע של כביש 6)
ולעומת זאת הפגנות השבת
שיש לזה כל מני סיבות
(כמו למשל כיכר השבת, שבה בשות החמישים זרקו אנשי נטורי קרתא אבנים על מכוניות שחיללו שבת
כדי להשיג יוקרה בקרב הציבור החרדי ולהפוך את הרעיון האנטי ציוני שהיה אז די חזק כי המדינה הייתה עוד בחיתוליה,
למשהו יותר חזק.
יש גם מקרי שזה זה נעשה בשביל תרומות
כי כאשר תורמים מחול רואים את הפעולות האלו הם רוצים לתרום להם שהם ככה נלחמים במחללי השבת.
וכמובן יש את השבבניקים)
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: אֵיתָן על פברואר 11, 2009, 12:01:44
אני לא אכנס לדיון אבל אולי זה יעזור לכם.
סנהדרין שהרגה פעם בשבעים שנה 'סנהדרין קטלנית.

והיום זה מצחיק  לומר שיסקלו אנשים אם תקום מדינת הלכה(אני לא חושב שתקום כל עוד בארץ יש תרבות מערבית שזרה ליהדות) וגם רוב היהודים בארץ הם תינוקות שנשבו.

בן אדם שחי כל חייו ככופר או כאחד שסטה מדרכי היהדות אז בשלב מסויים בחייו שב ליהדות,צריך לסקול אותו?
אין דבר עומד בפני תשובה.
כל הדעות הקדומות על סקילה וכדומה אלו הסתה שמלאנית ודברים שהוצאו מהקשרם-אתם באמת רוצים לדעת יהדות תשליכו את הדעות הקדומות אחרת הדיון לא כל כך מועיל.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: zelhar על פברואר 11, 2009, 12:54:50
אני לא מבין.

יש מצווה לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב שמחייבת את כל הזרמים? חסידיות למיניהם, קראים, אורתודוכסים וכו'... כולם סוברים שאסור לשנות אפילו אות מהתורה שבכתב, עד כאן נכון?
יש ציווי כזה? יש.
אני מחלל שבת? כן. יש ציווי לסקול אותי? יש. תעשו זאת? אם אתם סבורים שצריך לקיים הלכות שמיטה, שצריך לאכול אך ורק מאכלים כשרים, שאסור לאכול חמץ בפסח  -  סימן שדברי התורה שבכתב מקודשים לכם! וכך גם הציווי להרוג אותי!


העניין של סקילת מחל שבת שייך לדין העברי. המצווה היא שמירת שבת. אין מצווה לקחת אבן ולהשליח על מי שמחלל שבת. אתה לא מכיר את הדין העברי ב-כ-ל-ל בלי ללמוד גמרא.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: אבי 1 על פברואר 11, 2009, 13:00:18
אם הוא החליט שהולכים להרוג אותו כי הוא מחלל שבת שום דבר שתכתבו לא יעזור.הוא החליט שהוא ימני חילוני ואנחנו מוסלמים אבל הוא יתמוך בנו אם נהיה חילונים.
כולם יודעים שאני חילוני אבל אין לי דרך לשכנע מי שחושב שאני מוסלמי או מי שחושב שהוא נאצי.
זה אבסורד.שוב לך תוכיח שזלהר איננו צנצנת ואיתן איננו בודהיסטי והירח איננו ירוק וחיים איננו אישה כורדית.
זאת פארנויה מפני חרדים.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 13:54:52
אם הוא החליט שהולכים להרוג אותו כי הוא מחלל שבת שום דבר שתכתבו לא יעזור.הוא החליט שהוא ימני חילוני ואנחנו מוסלמים אבל הוא יתמוך בנו אם נהיה חילונים.
כולם יודעים שאני חילוני אבל אין לי דרך לשכנע מי שחושב שאני מוסלמי או מי שחושב שהוא נאצי.
זה אבסורד.שוב לך תוכיח שזלהר איננו צנצנת ואיתן איננו בודהיסטי והירח איננו ירוק וחיים איננו אישה כורדית.
זאת פארנויה מפני חרדים.

לציטוט אשיב בסוף.

לראשון שהגיב איפשהוא: לא התכוונתי לכופר ששב ליהדות, אלא לכופר שלא שב ליהדות ולא מעוניין בכך.

zelhar - ישנה מצווה (חיוב) לסקול את מחללי השבת בפרהסיה וּרְגָמֻהוּ כָּל אַנְשֵׁי עִירוֹ בָאֲבָנִים וָמֵת וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ וְכָל יִשְׂרָאֵל יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ." (דברים כא, כא).

על מה אתה מדבר? מי אמר שאתם מוסלמים? פשוט אמרתי שאם כבר אנחנו בעניין של להתקדם ולהיות נאורים יותר, למה להתקדם מאסלאם ליהדות? אז על כל מליון אנשים שהאלסאם יהרוג תהרגו אחד? וזה עושה את היהדות להרבה יותר טובה? אתם לא אובייקטיבים, קוראים לציבור להתעורר מסכת האסלאם ומוכיחים דבריכם ע"י ציטוטים מהקוראן, ומה בסך הכל עשיתי? אמרתי שגם בתורת משה לא תמיד יש סובלנות, מה לעשות? אני ממציא את זה? אין איסור לסקול מחללי שבת (וזו רק דוגמא אחת)? זה לא מה שיהיה במדינת הלכה? זה יהיה, זאת לא הסתה של השמאל, ואם כך אתה טוען, הבא הוכחות והפסק בבקשה לומר שאני אמרתי שאתה נאצי או מוסלמי, העמד אותי על טעותי.
 
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: אֵיתָן על פברואר 11, 2009, 14:13:49
לציטוט אשיב בסוף.

לראשון שהגיב איפשהוא: לא התכוונתי לכופר ששב ליהדות, אלא לכופר שלא שב ליהדות ולא מעוניין בכך.
ב"ה יש לנו את התורה שבעל פה והפסוק שהבאת לא  אומר שהבנת אותו כמו שאמורים להבין אותו.
מאז שחזרנו לא"י אף לא  נסקל  אז בוא  נרד מהסרטי מטריקס של סקילות ושריפות (אם מדברים על כפייה שלא נדבר  מה עשו ראשי המדינה ליהדות).
אתה רוצה לדעת יהדות מה היא-תחקור,תלמד -ממש כפייה  :'(

וכמו שאמרתי היום אי אפשר לסקול וגם רוב היהודים הם תינוקות שנשבו.
תינוקות שנשבו אלו יהודים שלא יודעים יהדות  מה היא,שטפו את מוחיהם-אפשר להאשים יהודי שהוריו לא חינכו אותו לתורה ומצוות או ששטפו את מוחו בדברים נגד היהדות?

כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 14:18:44
תושב"ע? הוצא מהקשרו? לא הבנתי כמו שאמורים להבין? מה קרה... :Q כשמדברים על אסלאם כל זה לא בא בחשבון... זה חקייה של המוסלמים.

אני לא מבין מה יש פה להבין לא נכון? אלוקים אומר דברים ומתחרט? אומר דברים סתם? זה לא דבר שמסיקים מתוך הכתוב, לא מדובר פה על היקש, מדובר פה על מצווה ברורה בעברית צחה, כל מי שחילל שבת - לרגום אותו באבנים? אם הוא לא התכוון לזה למה להגיד את זה סתם? מה יצא מזה? אפשר להגיד את הדברים כמו שהם, בלי משחקים של להעביר דברים בע"פ.
אתה רוצה להאשים אותי שלא חקרתי מספיק לפני שבאתי לפה? בסדר... הראה לי מקור מהתושב"ע שאומר: "אלוקים לא באמת התכוון לסקול הוא התכוון ללטף את מחללי השבת באבנים, לא לרגום אותם חס וחלילה". נו באמת.

וכל המעשייה של המקושש עצים בשבת, גם היא לא ברורה? גם היא נכתבה "סתם"? אם כן, מניין שמצוות אחרות בתורה הובנו נכון? אולי מותר לאכול חמץ?

ו....שוב :( מדוע אתם מתעקשים להגיב בלי לקרוא את דבריי? התכוונתי ל:

יהודי שהחליט לכפור בתורה (!) ולא רוצה לשוב אליה עוד, לעולם9, ומחלל שבת בפרהסיה

מספיק ברור? הוא חייב סקילה. נקודה.

יום נעים :)
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: arter1 על פברואר 11, 2009, 14:26:30
היו ארבע דרכים להוצא להורג:
סקילה, שריפה, הרג [עריפת ראש] וחנק.
בתקופת התנ"ך באמת ביצעו את זה.

על פי חז"ל, סנהדרין שהרגה פעם בשבע שנים (ויש הטוענים אף שבעים שנה) נקראה בשם הגנאי "סנהדרין חובלנית". לכן אף שהייתה סמכות לבית הדין לדון אנשים למוות, הוא מיעט לעשות כן. בתקופת השלטון הרומאי ארבעים שנה לפני חורבן הבית השני, סירב הסנהדרין לדון בדיני נפשות, ומאז בטלו בעצם עונשי המוות בישראל. לדברי חז"ל, על אף שכיום לא דנים מיתות בית דין, ארבע המיתות לא התבטלו והם נמסרו לידי האלוהים שמעניש בדרך הטבע את החוטאים.
"מיום שחרב בית המקדש אף על פי שבטלו סנהדרין [...] דין ארבע מיתות לא בטלו מי שנתחייב סקילה או נופל מן הגג או חיה דורסתו ומי שנתחייב שריפה או נופל בדליקה או נחש מכישו ומי שנתחייב הריגה או נמסר למלכות או ליסטים באין עליו ומי שנתחייב חנק או טובע בנהר או מת בסרונכי" (תלמוד בבלי, כתובות, ל, ע"א)
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 14:39:41
1) ראיתי מס' אנשים מחללי שבת בפרהסיה שנפטרו ממוות טבעי.

2) את דבריך אבדוק.

3) תלמוד הינו גמרא. ומניין שגמרא מחייבת כתושב"ע? הרי הגמרא היא רק פירוש.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: arter1 על פברואר 11, 2009, 14:56:42
1) ראיתי מס' אנשים מחללי שבת בפרהסיה שנפטרו ממוות טבעי.

2) את דבריך אבדוק.

3) תלמוד הינו גמרא. ומניין שגמרא מחייבת כתושב"ע? הרי הגמרא היא רק פירוש.

תראה לדוגמה אנשים שנוהגים בשבת ועושים תעונות דרכים (95% מהתאונות הדרכים הקטלניות קורות בשבת).

תושב"ע = תורה שבעל פה
התלמוד/גמרא זה תושב"ע
הגמרא היא לא ממש פירוש לתורה
היא מסבירה איך מבצעים את מה שכתוב בתורה
למשל כאשר כתוב שצריך לקרוא את קריאת שמע של ערבית כשהולכים לישון (בשוכביך ובקומיך)
היה צריך להחליט מאיזה שעה עד איזה שעה זה
כי הרי יש אנשים שהולכים לישון מוקדם ויש כאלה שהולכים לישון מאוחר.
למרות התפיסה של רב האנשים כי התורה היא רק פשט
התורה בנויה גם מדרש, רמז וסוד
והגמרא נכתבה על פיהם וגם על פי דבריהם של נביאי בית שני שעברו בין הזוגות
(באותו תקופה היו זוגות של "רבנים" שהנהיגו את העם כמו שמאי והילל הזקן).
רבי יהודה הנשיא החליט לחתום את התלמוד כי הייתה ירידה בחוכמה בין הדורות
בגלל הפחד שאלו שיבואו אחריו לא היו ראויים להסביר את חוקי התורה ויגרמו בשל כך לטעויות.

בנוגע לטענה כי מה שכתוב תורה הוא יותר ממה שכתוב בגמרא
אין בה מהומה
מכיוון שהגמרא נכתבה אחד לאחד לפי התורה
ואין יהודי דתי שמטיל ולו פסול אחד במה שכתוב בתלמוד
(מי שלא מקבל מה שכתוב בתלמוד אלא רק את מה שכתוב בתנ"ך אלו הם הקראים)
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: אחים באמת על פברואר 11, 2009, 15:48:23

היהדות במהלך השנים התאימה את עצמה לאורח החיים המשתנה.ודברים שהיו מקובלים בימי קדם,אינם מקובלים בימינו,כגון נישואים ליותר מאישה אחת,סקילה באבנים,או כל מעשה שתאם את הלך הרוח בתקופה ההיא.(באיסלאם דרך אגב,מנהגים ברוטלים עדיין חלק מהנורמה היום,כגון הכאת האישה,מילת נשים.וכו..)

אני לא בטוח ב100% במה שכתבתי.אשמח להערות/הארות.


אין שינוי בתורת ישראל בשום דבר וענין
כיום גם כן מותר לישא יותר מאשה אחת
אך רק אם יש צורך ויכולת כלכלית ונפשית

נ.ב: ההוספה כלל אינה מומלצת ע"י חכמינו

ציטוט
אני לא מבין.

יש מצווה לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב שמחייבת את כל הזרמים? חסידיות למיניהם, קראים, אורתודוכסים וכו'... כולם סוברים שאסור לשנות אפילו אות מהתורה שבכתב, עד כאן נכון?
יש ציווי כזה? יש.
אני מחלל שבת? כן. יש ציווי לסקול אותי? יש. תעשו זאת? אם אתם סבורים שצריך לקיים הלכות שמיטה, שצריך לאכול אך ורק מאכלים כשרים, שאסור לאכול חמץ בפסח  -  סימן שדברי התורה שבכתב מקודשים לכם! וכך גם הציווי להרוג אותי!

אכן היהדות הומאנית, שפויה ומתונה הרבה יותר מן האיסלאם האיום, אך גם ביהדות יש לשפר ולתקן דברים כדוגמת הציווי שהצגתי לעיל.

נניח שאתה חילוני ומתנגד לכפיה דתית מהיכן זכותך על ארץ ישראל?אולי הערבים צודקים וכאן זה פלשתין!

זכותי על הארץ לא רשומה בשום מקום, זה נכון. אך:

*העם היהודי עבר את השואה, ומכאן שבעולם נאור לכל עם מגיעה מדינה משלו, יש לתקן את טעויות העבר וללמוד מהן.
*הא"ום החליט שתקום מדינה יהודית בעם ישראל. איננו לסטים, לא באנו והשתלטנו על הארץ בכח הזרוע.
*פנינו לשלום, איננו מעוניינים לכפות את תרבותנו על אף אחד, כל אדם באשר הוא אדם, אשר יאמץ את ערכי ההומאניזם, השוויון והחירות (ואלו לא סתם ססמאות מפגרות שאני זורק, תאמינו לי) לא יובדל בעיני מאף אדם אחר.

איך זה מסתדר עם ימין קיצוני? פשוט, כל עוד ארגון אסלאמי (קיצוני, סופר קיצוני, מתון, חמא"ס, לא חמ"אס, חצי אסלאמי, אסאמי עם רפורמה זה לא משנה) שולט במדינות האוייב אין שום סיבה שנושיט ידינו לשלום ונסמוך עליו. כפי שהצגתם בסרט: "כל האמת על האסלאם", יש להזהר מהם כמו מאש ("חקייה", וכו'.. אתם יודעים הרי על מה אני מדבר).

אין שום דבר לשפר או לשנות בתורת א-לוהי ישראל, בורא העולם, ומוציאנו ממצרים!!

סנהדרין - בית דין ישראל - שהרגו אדם אחד פעם ב-70 שנה
נחשבו לקטלניים!
אז מכאן שלא היו הרבה מצבים בהם הגיעו לביצוע העונש המירבי...
נא להירגע...

ציטוט
ברגע שיקום שלטון חילוני אשר כופר באסלאם, רק אז נוכל להתפשר ולהגיע להסכם ואז איני שולל אפ' מדינה אחת ל2 העמים שתכיל את שני התרבויות (אך שוב, אסלאם לא נחשב כתרבות). אך מי שסבור שערבים ויהודים פשוט לא יכולים לחיות ביחד רק מפני שמוצאם שונה (ושדת אינה הסיבה למלחמה הזו), אין לי הרבה מה לומר לו - שיעיין באמנת החמאס (יש תרגומים לעברית) וייווכח שאני צודק (הם מודים בזה בצורה ישירה).
סך הכל, הדת הוכיחה את עצמה כאחראית למלחמות רבות, וכל אדם בר דעת ודאי יוכל לראות שחמאס ודאי לא חזק (מבחינה צבאית וטכנולוגית) כמו ישראל. אם כן, מה סוד הכוח שלו? אחדות וליכוד - ומה מגבש אותם? לא המוצא שלהם (אנחנו לא רואים את השוודים, הנורווגים, האנגלים וכו' כל כך מאוחדים וחזקים) אלא הדת שלהם.

אז אולי נחזור לאחדות שלנו עם בורא העולם ותורתו?

1) ראיתי מס' אנשים מחללי שבת בפרהסיה שנפטרו ממוות טבעי.

3) תלמוד הינו גמרא. ומניין שגמרא מחייבת כתושב"ע? הרי הגמרא היא רק פירוש.

1. טוב שלמדת להבחין במציאות עם משקפיים תורניות.

3. תלמד את הקדמת הרמב"ם למשנה תורה
    זה יעזור לך להבין הרבה בהלכה
    להלן: http://www.mechon-mamre.org/i/0000.htm (http://www.mechon-mamre.org/i/0000.htm)

כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: B.J SHAHAF על פברואר 11, 2009, 16:47:23
לפי דעתי.... כדי להתאים את עצמנו לדור הקיים ולנורמות החדשות של החברה בעולם.... צריך לתקן את העונש סקילה בהלכה.
לגביי ההשוואה לאיסלם....
כל האיסלם מנוסח ע"י כתבי שנאה, הסטה, ועונשים משפילים וכואבים.
ביהדות אין את זה הרבה.
אבל ההבדל ביננו לבינם הוא שהם מיישמים את ההלכה הזוועתית, הנאצית, והלא מוסרית שלהם כמעט בכל מדינותיהם.
ואנחנו לא....
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: arter1 על פברואר 11, 2009, 18:31:25
לפי דעתי.... כדי להתאים את עצמנו לדור הקיים ולנורמות החדשות של החברה בעולם.... צריך לתקן את העונש סקילה בהלכה.
לגביי ההשוואה לאיסלם....
כל האיסלם מנוסח ע"י כתבי שנאה, הסטה, ועונשים משפילים וכואבים.
ביהדות אין את זה הרבה.
אבל ההבדל ביננו לבינם הוא שהם מיישמים את ההלכה הזוועתית, הנאצית, והלא מוסרית שלהם כמעט בכל מדינותיהם.
ואנחנו לא....

העונשים ביהדות הם סבירים
כמו שכתוב במסכת כתובות
כל העונשים האלו יעשו על ידי דמים ולא על ידי בני אדם
כלומר אין על עבירות האלו עונש של בית דין
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 11, 2009, 20:17:37
תודה לכולם.

arter1 היחיד שענה לעניין (סוף סוף), אבדוק את דברייך כפי שאמרתי ואחזור :)

תודה רבה על האירוח, מקווה שאמשיך להנות מהאתר.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: אבי 1 על פברואר 11, 2009, 21:20:56
הבעיה לא מה כתוב אלא מעשי המוסלמים.המוסלמים רוצחים את היהודים בגלל שהם יהודים והיהודים לא הורגים מחללי שבת.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: Salvation על פברואר 12, 2009, 15:50:27
ל arter כנראה אגיב בערב אם אצליח להבין את הכתוב ואת ביצוע ההלכה כיום עד אז.

1. טוב שלמדת להבחין במציאות עם משקפיים תורניות.

3. תלמד את הקדמת הרמב"ם למשנה תורה
    זה יעזור לך להבין הרבה בהלכה
    להלן: http://www.mechon-mamre.org/i/0000.htm

1. לא הבנתי את דבריך. אני מתכוון לכך שנכתב שאדם שחייב סקילה (כדוגמת מחלל השבת) ימות ע"י דריסת חיה או נפילה מן הגג. ואילו טומי לפיד שחילל שבת בפרהסיה נפטר מסרטן, כיצד סתירה זאת בין דברי חז"ל למציאות מתיישבת?

3. ומניין שהרמב"ם מחייב בדבריו? הרי רק התורה שבכתב (תנ"ך) והתורה שבע פה (משנה) מחייבים, לא? הגמרא היא בגדר פירוש בלבד וייתכן שיש בה טעויות, לא כן? הרי הגמרא (לא המשנה) ודברי הרמב"ם לא עברו מפי ה' למשה בהר סיני ביחד עם התושב"ע...
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: אחים באמת על פברואר 12, 2009, 23:07:00
1. טוב שלמדת להבחין במציאות עם משקפיים תורניות.

3. תלמד את הקדמת הרמב"ם למשנה תורה
    זה יעזור לך להבין הרבה בהלכה
    להלן: http://www.mechon-mamre.org/i/0000.htm

1. לא הבנתי את דבריך.
אני מתכוון לכך שנכתב שאדם שחייב סקילה (כדוגמת מחלל השבת) ימות ע"י דריסת חיה או נפילה מן הגג.
ואילו טומי לפיד שחילל שבת בפרהסיה נפטר מסרטן,
כיצד סתירה זאת בין דברי חז"ל למציאות מתיישבת?

3. ומניין שהרמב"ם מחייב בדבריו?
הרי רק התורה שבכתב (תנ"ך) והתורה שבע פה (משנה) מחייבים, לא?
הגמרא היא בגדר פירוש בלבד וייתכן שיש בה טעויות, לא כן?
הרי הגמרא (לא המשנה) ודברי הרמב"ם לא עברו מפי ה' למשה בהר סיני ביחד עם התושב"ע...

1. אין סתירה, זה רק הסבר הגיוני לבני האדם, מדוע קורים דברים כאלו
ולהרתיע את עוברי העברה מלעשות כן.
אין לנו חלק במידע מה עושה כל אדם - כדי להבין את מידת הדקדוק בשכר והעונש הניתנים לו משמיים.

3.עקב חיוב המשנה והתורה שבכתב, נוצרה הגמרא על מנת לבאר את שהתעמעם בתודעה היהודית ובהלכה.
אי לכך ובהתאם לזאת מהגמרא אנו מוציאים את כל ההלכות בכל תחום שהוא.
וזו עבודתו הגדולה של הנשר הגדול - הרמב"ם בחיבורו האדיר - הי"ד החזקה.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 13, 2009, 03:15:18
לימין האמיתי וחיים בן פסח שלום.
צפיתי בסרטים רבים העוסקים בסכנת האיסלאם לעולם כולו. ההוכחות בהם השתמש חיים בן פסח היו בעיקר מקורות מן האיסלאם המדברים על הכופרים ובני דתות אחרות (אך גם מס' ציטוטים של מנהיגים כאלו ואחרים).
אני מצדיק את עמדת הימין האמיתי בכל הנוגע לטיפול באיסלאם ובסכנה שבו.
השאלה היא: מדוע אתם מתעלמים מכך שגם ביהדות ישנם ציטוטים רבים כלפי כופרים וכיוצ"ב... לסקול את מחללי השבת, להרוג את כל יושבי העיר נדחת (שיושביה עברו לעבודה זרה), המקלל את אלוקים וכו'...
מדוע אינכם מחשיבים את היהדות למסוכנת (אמנם פחות, אך עדיין) כפי שאתם מחשיבים את האסלאם?
א.) הכופרים של האיסלם זה לא הכופרים של היהדות, הכופרים של האיסלם אלו כל מי שאיננו מוסלמי נקודה ודינו מוות או איסלם, כל מי שאיננו יהודי נקרא: "גוי" ודינו איננו מוות בכלל.
כופר ביהדות זה רק אחד שבא מתוך היהדות וגם אז ההגדרות ל"כופר" לא תקפות היום ולא מגדירים כך את מי שאיננו שומר תורה ומצוות בתוך העם היהודי כיום, ההגדרות של היום הם: "תינוק שנשבה", "אנוס" וכדו'.
ב.) עיר הנדחת זה הלכה שמעולם לא יושמה, ובטח ובטח היום שכל עניין העבודה זרה לא רלוונטי, ולכן זה גדר "דרוש וקבל שכר" אבל ללא שום יישום פיזי עלי אדמות.
זה כמו בן סורר ומורה, אין לזה כל משמעות מעשית.
ולגבי מקלל אלוקים, ומחלל שבת, אין לנו כיום סנהדרין של 23 כך שזה לא רלוונטי כיום, אסור ביהדות לקחת את החוק לידיים ולבצע חיסולי בדד של אנשים, על כבוד היהדות, המשפחה וכיו"ב, מה שאיננו כך באיסלם.
ג.) לאיסלם יש שאיפות כלל גלובליות, ליהדות זה מצטמצם בצוך שטחי ארץ ישראל בלבד, לשם מכוונות השאיפות והאסטרטגיה רבתי הנ"ל, קצת פרופורציה.
ציטוט
אך מה עם מי שהינו יהודי אך בוחר שלא לקיים מצוות? היהדות לא הרבה יותר הומאנית מחמאס בנוגע אליו (יש מצצוה לסקול אותו במפורש בתורה שבכתב).
ומה עם עמלק (נניח שהיו מוצאים אותם היום)?
אתה מתעלם מהתורה שבעל פה, אתה נותן יחס נוצרי/קראי לתורה שבכתב בלבד ומבקש תגובה, זה לא רציני.
היהדות הנחילה את ההומניות לעולם, אז עשה לי טובה, בין היהדות לאיסלם ישנו תהום של שנות אור.
לגבי עמלק, אתה מכיר היום מישהו שמצהיר על עצמו של עמלקי? ישנו עם כזה היום? מדינה עם שם כזה?
אז מה זה רלוונטי, אתה שואל שאלות ללא שום נגיעה עם המציאות.
שאלות היפוטתיות הם פשוט לא רציניות, אנחנו דנים במציאות.
ציטוט
מעניין שאותו דבר אמר חיים על האסלאם המתון: "אין דבר כזה מוסלמי מתון, זה כמו להגיד אני נאצי מתון".
נכון שהיום ההלכה מצווה לנהוג כחוק (אני חושב), אך ברגע שתקום מדינת הלכה יחולו החוקים האלה, הרי גם אצל המוסלמים יש שיעה וסונים (חמאס הוא סוני, סתם שתדעו מה זה ה"מתונים"), אבל אני חושב שצריך להיות ישרים ולפני שתוקפים אותם, לראות מה נמצא אצלנו... זה אולי מצער להגיד את זה ואני יודע (ולמרות זאת מקווה שאני לא) שאני פוגע בהרבה אנשים סך הכל גם כשאני גיליתי את הדברים האלה היה לי מאוד קשה. אך שימו לב כיצד אנו מתייחסים למקור כזה כאשר הוא מצוי בתורה שלנו, ואיך אנחנו מתייחסים אליו כאשר הוא מצוי אצל שונאינו (מעניין מה היה קורה אם אותו הולנדי היה עושה סרט ל היהדות ולא על האסלאם, עם ציטוטים מהתנ"ך).

גם השיעים לא בדיוק צדיקים גדולים, אנחנו מכירים את ההבדלים ביניהם ובין כה וכה, זה נבלה וזה טרפה.
את הציטוטים מהתנ"ך חובה לשים בקונטקסט הנכון, מה גם שאי-אפשר להתעלם מהתורה שבעל-פה, מה לעשות?!
אני לא יודע מה זה מדינת הלכה, אני לא יודע איך מדינה כזו תראה, אתה קופץ למסקנות מוקדם מדי, עם ידע מועט מאוד על עולם ההלכה, אתה מדבר על מדינת הלכה אבל מתעלם מההלכה ושופט רק על פי התנ"ך, די מגוחך מצידך...
ציטוט
1) מה זה חשוב כ"כ בית דין רבני או לא? השורה התחתונה: יש ציווי אלוהי לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב. מבוצע ע"י סנהדרין, בית דין, זה לא משנה - ברגע שתוקם מדינת הלכה יקום בית דין וייסקלו את כל הכופרים, ולזה חותרים בין השאר אנשי הימין האמיתי, לא כן? אני מאוד ימני אך חושש להצטרף אל התנועה שלכם שמא אני מחזק גם מדינת הלכה בדרך שרוצה למחוק אותי, ובמקום אסלאם אני יביא יהדות.
2) ע"פ מה שהבנתי תנועת הימין פועלת בשם תורת ישראל ומכאן שהיא מעוניינת בכפייה, כשמדובר באיסלאם כולם רואים את הדברים איך שהם, משום מה, אך כעת כשמדברים על יהדות ממהרים להגן עליה בדיוק כמו שהמוסלמים מגינים על דתם, וזאת כמו שאמר חיים בן פסח על אותם מאוכזבים מישראל יתנו : "אני מופתע שאתם מופתעים".
3) אין נסיונות מיסונרים לגייר אך יש ניסיונות להחזיר בתשובה.
4) לא דברתי על הפגנות השבת, אם כי גם כאן אנו רואים את חוסר הסובלנות, אין זה זכותו של אדם (ולא משנה אם בישוב חילוני מובהק או חרדי מובהק) לנהוג כך בשונים ממנו כל עוד לא פגעו בו! איך היית מגיב אם היו זורקים אבנים על החרדים שפתחו ישיבות ברמת אביב ומביאים אברכים מבחוץ? אנטישמים, אנשי שמאל רועדים מתנועת תשובה, ואילו כשחרדים עושים זאת הייתה כאן "פגיעה ברגשות הדתיים".
אני מעוניין בימין אמיתי חילוני, לא בסיוט חרדי/דתי במקום סיוט מוסלמי.
1.) שוב, אתה מתעלם מתורה שבעל פה, ומערבב מין בשאינו מינו, תראה לי בבקשה את השם -סנהדרין בתנ"ך כולו בבקשה! הוא איננו מופיע, למה? בגלל שזה לקוח מתורה שבעל פה, שבלעדיו אי-אפשר לומר דבר ובטח ליישם דבר מהתנ"ך, אנחנו לא קראים או נוצרים, טעית בכתובת.
2.) שוב, אין בסיס אחיד להשוואה.
3.) הבדל אדיר, היהדות איננה דת מסיונרית ולא מעוניינת בגלים של מצטרפים חדשים, זה לא האופיום להמונים אליבא דמרכס כמו האיסלם והנצרות.
"קשים גרים לישראל כספחת", מה לעשות?! לא אותו דבר.
4.) לצערי ישנם חרדים מסויימים וזרמים מסויימים שעושים שם רע ליהדות, אבל הם לא מייצגים, ואתה לא יכול להשוות בין הכיוון החרדי ובין הכיוון הדתי לאומי/אורתודוכס מודרני וגם בתוך הזרמים הללו ישנם הרבה גוונים, וגם במצב הגרוע ביותר, עדיף לך להיות במדינה/ממלכה יהודית ולא תחת שלטון האיסלם.
5.) אנחנו לא כופים על אף אחד חזרה בתשובה, סתם פחד בלתי רציונלי שלך.
ציטוט
אני לא מבין.
יש מצווה לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב שמחייבת את כל הזרמים? חסידיות למיניהם, קראים, אורתודוכסים וכו'... כולם סוברים שאסור לשנות אפילו אות מהתורה שבכתב, עד כאן נכון?
יש ציווי כזה? יש.
אני מחלל שבת? כן. יש ציווי לסקול אותי? יש. תעשו זאת? אם אתם סבורים שצריך לקיים הלכות שמיטה, שצריך לאכול אך ורק מאכלים כשרים, שאסור לאכול חמץ בפסח  -  סימן שדברי התורה שבכתב מקודשים לכם! וכך גם הציווי להרוג אותי!
אכן היהדות הומאנית, שפויה ומתונה הרבה יותר מן האיסלאם האיום, אך גם ביהדות יש לשפר ולתקן דברים כדוגמת הציווי שהצגתי לעיל.
נניח שאתה חילוני ומתנגד לכפיה דתית מהיכן זכותך על ארץ ישראל?אולי הערבים צודקים וכאן זה פלשתין!
זכותי על הארץ לא רשומה בשום מקום, זה נכון. אך:
*העם היהודי עבר את השואה, ומכאן שבעולם נאור לכל עם מגיעה מדינה משלו, יש לתקן את טעויות העבר וללמוד מהן.
*הא"ום החליט שתקום מדינה יהודית בעם ישראל. איננו לסטים, לא באנו והשתלטנו על הארץ בכח הזרוע.
*פנינו לשלום, איננו מעוניינים לכפות את תרבותנו על אף אחד, כל אדם באשר הוא אדם, אשר יאמץ את ערכי ההומאניזם, השוויון והחירות (ואלו לא סתם ססמאות מפגרות שאני זורק, תאמינו לי) לא יובדל בעיני מאף אדם אחר.
איך זה מסתדר עם ימין קיצוני? פשוט, כל עוד ארגון אסלאמי (קיצוני, סופר קיצוני, מתון, חמא"ס, לא חמ"אס, חצי אסלאמי, אסאמי עם רפורמה זה לא משנה) שולט במדינות האוייב אין שום סיבה שנושיט ידינו לשלום ונסמוך עליו. כפי שהצגתם בסרט: "כל האמת על האסלאם", יש להזהר מהם כמו מאש ("חקייה", וכו'.. אתם יודעים הרי על מה אני מדבר).
ברגע שיקום שלטון חילוני אשר כופר באסלאם, רק אז נוכל להתפשר ולהגיע להסכם ואז איני שולל אפ' מדינה אחת ל2 העמים שתכיל את שני התרבויות (אך שוב, אסלאם לא נחשב כתרבות). אך מי שסבור שערבים ויהודים פשוט לא יכולים לחיות ביחד רק מפני שמוצאם שונה (ושדת אינה הסיבה למלחמה הזו), אין לי הרבה מה לומר לו - שיעיין באמנת החמאס (יש תרגומים לעברית) וייווכח שאני צודק (הם מודים בזה בצורה ישירה).
סך הכל, הדת הוכיחה את עצמה כאחראית למלחמות רבות, וכל אדם בר דעת ודאי יוכל לראות שחמאס ודאי לא חזק (מבחינה צבאית וטכנולוגית) כמו ישראל. אם כן, מה סוד הכוח שלו? אחדות וליכוד - ומה מגבש אותם? לא המוצא שלהם (אנחנו לא רואים את השוודים, הנורווגים, האנגלים וכו' כל כך מאוחדים וחזקים) אלא הדת שלהם
שוב, מראה כמה אתה לא מבין דבר ביהדות, מתעלם מתורה שבעל פה שהולכת בד בבד עם התנ"ך, וגם מראה מה אתה באמת יודע (כלום בריבוע) על האיסלם.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: m4a1 על פברואר 15, 2009, 10:50:07
מה שכן גרם לי לחשוב מהדברים שנאמרו כאן, בהנחה שהימין האמיתי יהיה בשלטון לא אוכל לנסוע בשבת? לא אוכל לאכול חזיר?(אני לא אוכל חזיר אבל סתם בשביל הידע) או שתשאירו דברים כמו שהם ותטפלו רק בערבים?
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 15, 2009, 11:57:29
מה שכן גרם לי לחשוב מהדברים שנאמרו כאן, בהנחה שהימין האמיתי יהיה בשלטון לא אוכל לנסוע בשבת? לא אוכל לאכול חזיר?(אני לא אוכל חזיר אבל סתם בשביל הידע) או שתשאירו דברים כמו שהם ותטפלו רק בערבים?
אני חושב, שמה שנעשה ברמה הפרטית בשטח שלך לא יהיה כפייה כלל, יהיה הצפת מודעות (חינוך בעיקר) אבל ברמת הפרהסיא, רשות הרבים הצביון של המדינה יראה אחרת, זה בטוח.
אני לא נכנס לך לצלחת או לרכב, זה פשוט לא נכון, אבל אני כן בהחלט בעד עיצוב רשות הרבים כמדינה יהודית.
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: אחים באמת על פברואר 15, 2009, 13:10:16
מה שכן גרם לי לחשוב מהדברים שנאמרו כאן, בהנחה שהימין האמיתי יהיה בשלטון לא אוכל לנסוע בשבת? לא אוכל לאכול חזיר?(אני לא אוכל חזיר אבל סתם בשביל הידע) או שתשאירו דברים כמו שהם ותטפלו רק בערבים?
אני בעד להגיע למצב בו - אתה תגיע למסקנות האמת לגבי עמך ישראל
והתורה שנתנה לנו ע"י מוציאנו ממצרים - הבורא יתברך

ברגע שתפישתך תשתנה, וזה יקרה בעז"ה במוקדם - לטובתך :old_azn:
תבין כמה טוב לחיות ללא החזיר והרכב.

אינני כופה באופן עצמאי, המדינה שאני רוצה לחיות בה
היא תכפה זאת על אזרחיה מתוך צביונה העליון
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: m4a1 על פברואר 15, 2009, 23:48:48
אז בעקרון אתם תעודדו שמירת שבת ואכילה כשרה כלומר מסורת וחינוך יהודי אבל לא תהיה שום כפייה?

ןבנוגע לחינוך ציוני אני חושב שזה הדבר הכי חשוב כרגע כי מבחינת רבים הכותל המערבי הוא סתם עוד קיר שלא שווה להלחם עליו וצריך לשנות את זה
כותרת: [שאלה] איסלאם ויהדות
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 16, 2009, 00:07:07
אז בעקרון אתם תעודדו שמירת שבת ואכילה כשרה כלומר מסורת וחינוך יהודי אבל לא תהיה שום כפייה?

ןבנוגע לחינוך ציוני אני חושב שזה הדבר הכי חשוב כרגע כי מבחינת רבים הכותל המערבי הוא סתם עוד קיר שלא שווה להלחם עליו וצריך לשנות את זה
הכותל המערבי הוא קיר תמך חיצוני של עבודות ההרחבה של רחבת הר הבית שנעשו בשלהי ימי בית שני, על גביו הוסיפו העות'מאנים עוד כמה שורות של אבנים כדי להגיע קצת מעבר לגובה של רחבת הר הבית.
האשמתו של אביו של פרופ' אריה אלדד, פרופ' ישראל (שייב) אלדד  איש הח"י בעברו, היית בהחלט במקום שעה שאמר לחנן פורת, שהצבא חטא חטא עולמי בכך שעשה את הר הבית קפנדריא (קיצור דרך) כדי להגיע למטה לכותל שהוא מונומנט? משני, הר הבית הוא התכלית.
אנחנו נעודד ונוודא  שיהיה שינוי מהשורש של מערכת החינוך והפרהסיא (רשות הרבים) של המדינה יעבור שינוי רציני (כמובן לא בנוסח של כמה מהזרמים החרדיים הקיצוניים שמפרדים בין המדרכות לנשים וגברים או תחבורה ציבורית נפרדת, היא הבל גמור ועלבון ליהדות)