HAYAMIN.ORG

יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: IRON_MAN על אפריל 22, 2008, 14:34:15

כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: IRON_MAN על אפריל 22, 2008, 14:34:15
בס"ד

האם אתה יכול להביא שיעור של אחד הרבנים על "ההאמונה וההשגחה-הפרטית באדם"?
ודרך-אגב אתה יודע איך אפשר לחזק את האמונה בקדוש ברוך-הוא ולדעת שהוא שומר עלי?

ושאלה-אחרונה:איך אני יכול להתגבר על מחשבות-עריות ולהגיע למצב שאני יוכל לשלוט בזה בקלות?
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: אֵיתָן על אפריל 23, 2008, 19:24:40
בס"ד

האם אתה יכול להביא שיעור של אחד הרבנים על "ההאמונה וההשגחה-הפרטית באדם"?
ודרך-אגב אתה יודע איך אפשר לחזק את האמונה בקדוש ברוך-הוא ולדעת שהוא שומר עלי?

ושאלה-אחרונה:איך אני יכול להתגבר על מחשבות-עריות ולהגיע למצב שאני יוכל לשלוט בזה בקלות?
אני לא דוקא-כך אבל סתם רציתי להמליץ.
הרבה ספרי מוסר,עבודה על המידות.
*עצה אישית שלי.נסה את ספריו של ר' נחמן מברסלב זצוק"ל וחסידו.
ספריו התורניים של הרב כהנא הי"ד מאוד חיזקו לי את העבודה במידות וקצת ללמוד על האדם ועל היהודי עצמו.
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: eran על אפריל 24, 2008, 01:49:13
יש לך הרצאות מדהימות של הרב מרדכי נויגרשל שליט"א, מאוד מומלץ:

http://altv.shemayisrael.com/modules.php?name=Movie&page=showcat&m_id=63&PHPSESSID=b7e874ec8cf640c111529f5b945a95d8
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: אבי 1 על אפריל 24, 2008, 12:58:25
מחשבות עריות כמו גילוי עריות?
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: IRON_MAN על אפריל 25, 2008, 00:19:22
בס"ד

האנטר התכוונתי למחשבות של רצון לבעול נשים....להסתכל חלילה בנשים....
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: אבי 1 על אפריל 25, 2008, 13:14:00
זה לא טבעי ונורמלי להסתכל בנשים?אם היית נמשך לגברים הייתי מודאג!
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: IRON_MAN על אפריל 25, 2008, 15:52:03
בס"ד


אסור להסתכל על נשים!!!! "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם" זה פוגם בעיינים ועל ידי-זה הסתכלות יכולים לבוא לך חלילה הרהורי-עבירה שהם קשים יותר מהעבירה עצמה.....
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: שלמה על אפריל 25, 2008, 16:25:03
בס"ד


אסור להסתכל על נשים!!!! "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם" זה פוגם בעיינים ועל ידי-זה הסתכלות יכולים לבוא לך חלילה הרהורי-עבירה שהם קשים יותר מהעבירה עצמה.....

אני חושב שאתה קצת מגזים.
לפי התאוריה שלך נשים צריכים להתלבש כמו מוסלמיות.
ועדין יסתכלו אליהם.
לפי מה שאתה מאמין כניראה לאישה כלל אסור לצאת מהבית.
שכן אז יסתקלו אליהם.
"הבעיה" שזה לא מה שהולך בחברה כמו של המתנחלים למשל (שהם הדגל,המוח והלב של הציונות הדתית).
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: אבי 1 על אפריל 25, 2008, 17:23:40
רן אם אתה רואה אישה באוטובוס אז תקרא פרקי תהילים.אל תלך לחוף מעורב.לדעתי זה נורמלי שגבר נמשך לאישה כי אחרת קיום המין האנושי היה בסכנה.הבעיה היא שנשים נמשכות לנשים וגברים לגברים או לבהמות זאת סטייה.
אולי רן אתה צריך להתחתן כי הגעת לפרקך.
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: IRON_MAN על אפריל 25, 2008, 17:26:40
בס"ד

עצם ההסתכלות בנשים זה איסור בפני-עצמו.... מי שרוצה להרגיש קדושה חייב לשמור על העיינים שלו....
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: שלמה על אפריל 27, 2008, 13:44:44
בס"ד

עצם ההסתכלות בנשים זה איסור בפני-עצמו.... מי שרוצה להרגיש קדושה חייב לשמור על העיינים שלו....

נהדר.
לפי מה שאתה חושב אסור ללכת ברחוב.
בו נחלק שעות נשים ושעות גברים ברחוב.
D=
אתה מאוד מגזים.
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: IRON_MAN על אפריל 27, 2008, 19:17:23
בס"ד

שלמה אתה שומר על עייניך? ואם-כן איך? ואיזה היתר-הלכתי יש לך?
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: אבי 1 על אפריל 28, 2008, 12:16:26
בס"ד לשלמה יש משקפי שמש שמסננים קרינה.ההיתר ההלכתי הוא "ונשמרתם לנפשותיכם".
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: שלמה על אפריל 28, 2008, 14:49:11
בס"ד

שלמה אתה שומר על עייניך? ואם-כן איך? ואיזה היתר-הלכתי יש לך?

אם לא הבנתה צחקתי על ההגזמה שלך.
לא אין לי שום משקפים בכלל.
אך אני גם לא חושב שיש איסור לראות נשים בכללי.
=|)
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: שלמה על אפריל 28, 2008, 14:57:03
בס"ד לשלמה יש משקפי שמש שמסננים קרינה.ההיתר ההלכתי הוא "ונשמרתם לנפשותיכם".

נכון ויש לי גם גלאי לגילוי קרינת יתר.
הכול לפי מסורת יהודית בת 4,000 שנה
 ;)
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: גור-אריה על אפריל 30, 2008, 13:41:47
שמתם לב,שהשאלה הופנתה ל"דוקא_כך" והוא היחידי שלא הגיב....
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: אֵיתָן על אפריל 30, 2008, 13:44:51
שמתם לב,שהשאלה הופנתה ל"דוקא_כך" והוא היחידי שלא הגיב....
לא נורא לא קרה כלום. :police:
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: גור-אריה על אפריל 30, 2008, 13:50:04
לא נורא לא קרה כלום. :police:
;)
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: דוקא_כך על אפריל 30, 2008, 17:50:58
שמתם לב,שהשאלה הופנתה ל"דוקא_כך" והוא היחידי שלא הגיב....
בס"ד

אופס...  מצטער על התגובה המאוחרת.

ישנו ספר מעולה למתחזקים באמונה:


ספר
בגן האמונה
המבואר

מדריך מעשי לחיים של אמונה ודביקות
בה' יתברך בחיי היום יום ובכלל


מאת
הרב שלום ארוש שליט"א
ראש מוסדות
חוט של חסד
מחבר הספר
בגן עדן מקדם

ובו ימצא הקורא הדרכה מעשית
וברורה כיצד לעבור את העולם הזה באמונה
ולמצוא את האושר והשמחה שבחיים

אבל הדבר החשוב ביותר, לפי דעתי, הוא לימוד תורה יומי, בבוקר ובערב, גם אם זה רק מספר דקות כל פעם.  פרוש אור החיים, פרוש הספורנו, תנחומא, פרוש המכבי, כד הקמח, מסילת ישרים - אלו ספרים שחביבים עלי במיוחד.  לימוד המשנה וגמרא (עדיף בחברותא, ועדיף שאחד מהלומדים יהיה תלמיד חכם מנוסה, מלומד, ירא שמיים וענו שינחה וינהיג את השעור, ויסביר לשאר הנוכחים את תוכן הדף הנלמד) גם מומלץ (למי שיש זמן וכח).

בקשר לעצה טובה כיצד להישמר מעריות: יש להבין מדוע בכלל נברא יצר הרע מלכתחילה.  הקב"ה ברא גם את החושך (בנוסף לאור) אבל הוא טבע לכל אחד את תחומו.  ללא יצר הרע, העולם נחרב, שכן תיפסק פריה ורביה והאנושות תכחד.  בקריאת שמע, אנו אומרים פעמיים ביום "ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך", ומסבירים חז"ל (ברכות נ"ד) "בשני יצריך", יצר טוב ויצר רע; היינו, ניתן לעבוד כראוי את הקב"ה גם באמצעות יצר הרע, ע"י שיהיה היצר הרע כפוף ליצר טוב.

http://www.600000men.com/habechira/odess/91.htm

המהר"ל: שעבוד היצר הרע לעבודת ה'

על פי שיטתו של המהר"ל החמץ והשאור הנם סמל ליצר הרע. בראייה כוללת כוח זה הוא כוח חיובי - זהו כוח בונה שהעולם אינו יכול להתקיים בלעדיו. אולם למרות זאת יש להרחיקו מעבודת ה'. לכן במשך כל השנה יש להרחיק חמץ ושאור מעם המזבח,[49] אולם בעצרת, יום מתן תורה, אין צריכים להרחיקו, מכיוון שהתורה מדריכה אותנו כיצד להשתמש ביצר באופן בונה:

והנה במה שברא הש"י הכל, בזה יצה"ר הוא טוב, ואין להרחיק את החמץ, אע"ג שהרחיקה התורה החמץ והשאור מצד עצמו כי הוא רע, אבל בודאי כאשר השם יתברך ברא הכל, יצר הרע הוא טוב מצד הכל, כמו שאמרו במדרש ''וירא א-להים את כל אשר עשה והנה טוב מאד' - …אפילו יצר הרע… שאם אין יצר הרע לא נשא אשה ולא הוליד בנים', ולפיכך מצד כלל הבריאה הוא טוב מאד שממנו פריה ורביה, אבל מצד עצמו בודאי רע, רק כי משמש הרע לטוב כמו שהשאור הוא רע בעצמו רק הוא טוב כאשר הוא בעיסה…

בחג השבועות שתי הלחם חמץ, ולא רחקה התורה את החמץ כי יש ביצר הרע הטוב מצד זה, כי [א] אם לא היה יצר הרע באדם לא היה האדם מקבל שכר על המצות שבתורה… [ב] ועוד כי לא נתנה תורה למלאכי השרת, שהרי כן השיב משה למלאכים כאשר אמרו 'תנה הודך על השמים' (תהילים ח', ב)… שאמר להם משה: 'מה כתיב בתורה: 'לא תגנב', 'לא תנאף', קנאה יש ביניכם? יצה"ר יש ביניכם? תורה למה לכם?'. והנה התורה היא מצד היצה"ר, ואל"כ לא היתה התורה נמצאת. [ג] גם כי כנגד היצה"ר נתן התורה, כי הטוב לעֻמת הרע, כי יצה"ר שהוא רע ברא כנגד זה הטוב הגמור היא התורה שהיא הטוב הגמור, ולפיכך אמרו בפ"ק דקידושין:[50] 'תנו רבנן: 'ושמתם' - נמשלה התורה כסם חיים, משל לאדם שהכה את בנו מכה גדולה והניח רטיה על מכתו ואמר לו: 'בני, כל זמן שהרטיה זו על גבי מכתך אכול מה שהנאך ושתה מה שהנאך ורחוץ בין בחמין בין בצונן ואין אתה מתירא, ואם אתה מעבירה הרי היא מעלה נומי'. כך הקב"ה אמר להם לישראל: 'בני, בראתי יצה"ר ובראתי לו תורה תבלין ואם אתם עוסקים בתורה אין אתם נמסרים בידו''…


אם אתה נופל מדי פעם - אל תתייאש, שהרי גם דוד ע"ה וגם שלמה ע"ה נכשלו בזה.  נישואים לאשה טובה יראת שמיים עוזרים מהבחינה הזאת.  ברגע שאתה נשוי, השתדל לבלות את רוב זמנך בעבודת חול (פרנסה) ובעבודת קודש (ת"ת, ג"ח), להתרחק מנשים ולהמעיט בדיבור.  חזק ואמץ.
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: אֵיתָן על אפריל 30, 2008, 17:54:00
בס"ד

אופס...  מצטער על התגובה המאוחרת.

ישנו ספר מעולה למתחזקים באמונה:


ספר
בגן האמונה
המבואר

מדריך מעשי לחיים של אמונה ודביקות
בה' יתברך בחיי היום יום ובכלל


מאת
הרב שלום ארוש שליט"א
ראש מוסדות
חוט של חסד
מחבר הספר
בגן עדן מקדם

ובו ימצא הקורא הדרכה מעשית
וברורה כיצד לעבור את העולם הזה באמונה
ולמצוא את האושר והשמחה שבחיים

אבל הדבר החשוב ביותר, לפי דעתי, הוא לימוד תורה יומי, בבוקר ובערב, גם אם זה רק מספר דקות כל פעם.  פרוש אור החיים, פרוש הספורנו, תנחומא, פרוש המכבי, כד הקמח, מסילת ישרים - אלו ספרים שחביבים עלי במיוחד.  לימוד המשנה וגמרא (עדיף בחברותא, ועדיף שאחד מהלומדים יהיה תלמיד חכם מנוסה, מלומד, ירא שמיים וענו שינחה וינהיג את השעור, ויסביר לשאר הנוכחים את תוכן הדף הנלמד) גם מומלץ (למי שיש זמן וכח).

בקשר לעצה טובה כיצד להישמר מעריות: יש להבין מדוע בכלל נברא יצר הרע מלכתחילה.  הקב"ה ברא גם את החושך (בנוסף לאור) אבל הוא טבע לכל אחד את תחומו.  ללא יצר הרע, העולם נחרב, שכן תיפסק פריה ורביה והאנושות תכחד.  בקריאת שמע, אנו אומרים פעמיים ביום "ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך", ומסבירים חז"ל (ברכות נ"ד) "בשני יצריך", יצר טוב ויצר רע; היינו, ניתן לעבוד כראוי את הקב"ה גם באמצעות יצר הרע, ע"י שיהיה היצר הרע כפוף ליצר טוב.

http://www.600000men.com/habechira/odess/91.htm

המהר"ל: שעבוד היצר הרע לעבודת ה'

על פי שיטתו של המהר"ל החמץ והשאור הנם סמל ליצר הרע. בראייה כוללת כוח זה הוא כוח חיובי - זהו כוח בונה שהעולם אינו יכול להתקיים בלעדיו. אולם למרות זאת יש להרחיקו מעבודת ה'. לכן במשך כל השנה יש להרחיק חמץ ושאור מעם המזבח,[49] אולם בעצרת, יום מתן תורה, אין צריכים להרחיקו, מכיוון שהתורה מדריכה אותנו כיצד להשתמש ביצר באופן בונה:

והנה במה שברא הש"י הכל, בזה יצה"ר הוא טוב, ואין להרחיק את החמץ, אע"ג שהרחיקה התורה החמץ והשאור מצד עצמו כי הוא רע, אבל בודאי כאשר השם יתברך ברא הכל, יצר הרע הוא טוב מצד הכל, כמו שאמרו במדרש ''וירא א-להים את כל אשר עשה והנה טוב מאד' - …אפילו יצר הרע… שאם אין יצר הרע לא נשא אשה ולא הוליד בנים', ולפיכך מצד כלל הבריאה הוא טוב מאד שממנו פריה ורביה, אבל מצד עצמו בודאי רע, רק כי משמש הרע לטוב כמו שהשאור הוא רע בעצמו רק הוא טוב כאשר הוא בעיסה…

בחג השבועות שתי הלחם חמץ, ולא רחקה התורה את החמץ כי יש ביצר הרע הטוב מצד זה, כי [א] אם לא היה יצר הרע באדם לא היה האדם מקבל שכר על המצות שבתורה… [ב] ועוד כי לא נתנה תורה למלאכי השרת, שהרי כן השיב משה למלאכים כאשר אמרו 'תנה הודך על השמים' (תהילים ח', ב)… שאמר להם משה: 'מה כתיב בתורה: 'לא תגנב', 'לא תנאף', קנאה יש ביניכם? יצה"ר יש ביניכם? תורה למה לכם?'. והנה התורה היא מצד היצה"ר, ואל"כ לא היתה התורה נמצאת. [ג] גם כי כנגד היצה"ר נתן התורה, כי הטוב לעֻמת הרע, כי יצה"ר שהוא רע ברא כנגד זה הטוב הגמור היא התורה שהיא הטוב הגמור, ולפיכך אמרו בפ"ק דקידושין:[50] 'תנו רבנן: 'ושמתם' - נמשלה התורה כסם חיים, משל לאדם שהכה את בנו מכה גדולה והניח רטיה על מכתו ואמר לו: 'בני, כל זמן שהרטיה זו על גבי מכתך אכול מה שהנאך ושתה מה שהנאך ורחוץ בין בחמין בין בצונן ואין אתה מתירא, ואם אתה מעבירה הרי היא מעלה נומי'. כך הקב"ה אמר להם לישראל: 'בני, בראתי יצה"ר ובראתי לו תורה תבלין ואם אתם עוסקים בתורה אין אתם נמסרים בידו''…


אם אתה נופל מדי פעם - אל תתייאש, שהרי גם דוד ע"ה וגם שלמה ע"ה נכשלו בזה.  נישואים לאשה טובה יראת שמיים עוזרים מהבחינה הזאת.  ברגע שאתה נשוי, השתדל לבלות את רוב זמנך בעבודת חול (פרנסה) ובעבודת קודש (ת"ת, ג"ח), להתרחק מנשים ולהמעיט בדיבור.  חזק ואמץ.
ספר מצוין,מומלץ מאוד לקרוא.
יצא לי לקרוא אותו והוא ממש יכול לחזק לאנשים את האמונה בקב"ה.
כותרת: שאלה ל"דווקא-כך"
תגובה על ידי: דוקא_כך על אפריל 30, 2008, 18:03:11
בס"ד

להבא, אם למישהו יש שאלה אלי, בנוסף לפתיחת אשכול כדאי שתשלחו גם מסר בפרטי (עם קישור לאשכול) כדי לוודא שלא פספסתי.  תודה.