HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: חיים בן_פסח על אפריל 17, 2008, 21:02:41
-
בס''ד
הערה: כשאני כותב ב"אמונה שלמה", אני משתמש בשפת הרמב''מ ע''ה ב"שלשה עשר עקרים". בסקר שנעשה על אלוקים, חברנו היקר גור אריה אמר בצדק שהמושג היהודי הוא לדעת בוודאות שיש אלוקים ולא סתם להאמין. אבל כשהרמב''ם כתב "אני מאמין באמונה שלמה", הוא בוודאי התכוון שהוא יודע בוודאות ולא רק מאמין. לכן, אם מישהו בוחר באפשרות הראשונה למעלה, הכוונה היא לדעת בוודאות ולא סתם להאמין. וכל הכבוד לגור אריה על ההערה המצויינת שלו באשכול הקודם.
אנא הסבירו את בחירתכם.
-
:V:הצבעתי לסקר: באמונה שלימה, כיוון שאני יודע בוודאות על מציאותו של הקב"ה בכל העולמות שברא, הוא ורק הוא כמו שנאמר: "יחיד ואין יחיד כי'יחודו, נעלם, וגם אין סוף לאחדותו, אין לו דמות הגוף ואינו גוף, לא נערוך אליו קדושתו, קדמון לכל דבר אשר נברא, ראשון ואין ראשית לראשיתו..." ברור לכל בר-דעת, שהקב"ה הוא היחיד בנמצא, ואנו מצווים במצוותיו על תרי"ג המצוות של עשה ולא-תעשה, וכן הלאה...
-
הצבעתי באמונה שלמה,
אין לי ספק בקדוש ברוך הוא ובמה שכתוב בתנ"ך ויש כל כך הרבה סיפורי ניסים
ובמיוחד בחג הפסח המיוחד שלנו :) :)
-
כן.
ויש אפילו הסבר איך הכול היה
-
בס"ד
כן באמונה-שלמה...
-
בהחלט, אלוקים הוא גדול ואין מי שיעצור את כוחו העצום! :D :D
-
כן.
ויש אפילו הסבר איך הכול היה
פאפירוס איפובר
-
כן מאמין וזה גם הוכח מבחינה מדעית
-
בס"ד
עצמות ומהות!!
-
אם זה לא היה הינו עכשיו במיצרים.
-
הצבעתי באמונה שלמה,
אין לי ספק בקדוש ברוך הוא ובמה שכתוב בתנ"ך ויש כל כך הרבה סיפורי ניסים
ובמיוחד בחג הפסח המיוחד שלנו :) :)
:V: :smil037: :smil037: :smil037: :V: