HAYAMIN.ORG

יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: אֵיתָן על ינואר 18, 2008, 02:34:50

כותרת: שמות פרק א' פסוק כ"ב - פירוש על פי הרב כהנא
תגובה על ידי: אֵיתָן על ינואר 18, 2008, 02:34:50
http://www.kahane.org/hebrew/shmot/shmot3.htm#א_כב

אני לא הבאתי את כל הפירוש של הפסוק אבל קטע מאוד נחמד מהפירוש שהרב כהנא הי"ד נתן בספרו פירוש המכבי- ספר שמות.

"וַיְצַו פַּרְעֹה, לְכָל-עַמּוֹ לֵאמֹר:  כָּל-הַבֵּן הַיִּלּוֹד, הַיְאֹרָה תַּשְׁלִיכֻהוּ, וְכָל-הַבַּת, תְּחַיּוּן".

"........מדוע השליכו אותם ליאור דוקא,ולא מצאו דרך אחרת להרגם? מסביר במדרש חמאת החמרה (הובא בתורה שלמה,ס"ק רז):"כדי שלא ייראה דם בארץ מצרים,שקשה עליהם ראיית דם,ובעבור זה לא היו שוחטין הבהמה,ובדם לקו ביאוריהם".זהו דבר נפלא,ויש לפרשו ולהרחיבו.הנה,יש לגוי טבע מוזר ומרושע:על בהמות הוא חס,שאינו רוצה לראות בהריגתן ובדמן,אבל על אדם אינו חס.ומשום כך לא אכלו המצרים בשר,ואדרבה,העברים שאכלו בשר היום להם לתועבה,ובזו להם,והסתכלו עליהם כברברים,בתחושה שהמצרים עם יותר עליון ויותר תרבותי.וזאת כוונת הפסוק(בראשית מו:לד):"כי תועבת מצרים על רעה צאן",וכן "כי  תעבת מצרים נזבח לה' אלקינו;הן נזבח את תועבת מצרים לעיניהם!"(שמות ח:כב)-כי אכילת בשר היתה תועבה בעיניהם בגלל ה"מוסר" שלהם,והגזימו עד כדי כך,עד שלא יכלו לגור יחד עם העברים ואפילו לא לאכול אתם,כמו שכתוב(בראשית מג:לב):"כי לא יוכלון המצרים לאכל את העברים לחם כי תועבה היא למצרים".אבל אותם מצרים שחסו כל כך על בהמות,בעלי חיים,רצחו באכזריות בני אדם(ובימינו,אנו רואים שאחוז ניכר של הלוחמים למען בעלי החיים,אינם חסים כלל וכלל על בני אדם),ובצביעותם לא רצו להרגם בשפיכת דמם,אלא בהשלכותם ליאור.וכנגד זה הקב"ה הלקה את היאור בדם,מדה כנגד מדה,כאילו אמר:אתם שפכתם דמים ע"י היאור בלי שהיה דם ממש,וקיוותם שזה יכסה על פשעיכם;אני לוקח את היאור הזה והופך אותו לדם,כדי שהכל ידעו מה נעשה בו.ומוסר מסולף זה נרמז גם בהושע(יג:ב):"זבחי אדם עגלים ישקון".................."



מומלץ מאוד לרכוש את פירוש המכבי.
4 ספרים שכוללים: א)פירוש ספר שמות  ב)דברים  ג)שמואל ד)ישעיהו.
וגם מאוד מומלץ לרכוש את הספר "אור הרעיון".
כותרת: פסוק כ"ב שמות פרק א' -פירוש על פי הרב כהנא
תגובה על ידי: אֵיתָן על ינואר 18, 2008, 02:37:14
זה נכון גם לתקופה שבה אנחנו נמצאים.הגוים דואגים לחיות ברבריות הנקראות ערבים וכשיש יהודים נרצחים הגוי לא עושה כלום.
בקיצור:להתרחק מהגוים ולקיים את הכלל "הן לבדד ישכון...".
תרבות האירופאית הנאורה הם מתסגרים בתוך כלובים בשביל חיות ומפגינים ומוסרים את נפשם בשביל בהמות בעוד בזמן שיש אנשים עניים בעולם,כמה הומני. :???:

מסקנה:הגוים דואגים לערבים כי הם חיות. :2funny: (זו סתם בדיחה או שלא  ::))
כותרת: שמות פרק א' פסוק כ"ב - פירוש על פי הרב כהנא
תגובה על ידי: סבבתיק על ינואר 18, 2008, 13:28:39
חידוש מעולה! מאוד יפה ואקטואלי גם היום..
אגב,סתם שאלה,למה הרב כהנא זצ"ל כתב דווקא על הספרים הללו? למה הוא עשה גם עם 3 החומשים האחרים?
כותרת: שמות פרק א' פסוק כ"ב - פירוש על פי הרב כהנא
תגובה על ידי: eran על ינואר 21, 2008, 00:08:24
פירוש מדהים מדהים, ממש אמת לאמיתה - חידוש אדיר.
אתם יודעים שגם היטלר ימ"ש היה צימחוני, והיה חובב חיות מושבע, ואפילו בימי מלחמת העולם הראשונה בזמן שהיה בקו היה מאוד "מקורב" לכלב שנקרא בשם "פוקסל", ויש תמונות למכביר של היטלר עם כלב הזאב שלו...

מצחיק אבל אם תשימו לב תיראו איך שההיסטוריה חוזרת על עצמה:

למי שלא יודע היום ה-20 בינאור, היום התקיימה וועידת וואנזה שהחליטו על הפיתרון הסופי "לשאלת היהודים", והוחלט להמית אותם בחנק (גזים).
אותו דבר ישבו במצרים "וועידת וואנזה" הראשונה "יועצי פרעה" (לפי חז"ל: איוב, בלעם, ויתרו) ושם גם החליטו על הפיתרון הסופי "לשאלת היהודים, והוחלט להמית אותם החנק (כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו, וכיודע טביעה זה ממש חנק).

והטעמים שבשמם רצו להשמיד את היהודים:
ב-1939 נשא היטלר נאום שנגע להשמדת היהודים באופן ישיר, וכך אמר: "היום אני רוצה להיות נביא עוד זו הפעם. אם יהדות הממון הבינלאומית באירופה ומחוצה לה תצליח שוב לגרור את האומות אל מלחמת עולם, התוצאה לא תהיה בולשביזציה של כדור הארץ וניצחון היהדות, אלא השמדת הגזע היהודי באירופה".

פרעה ויועצי מצרים אותו סיבה: הינה עם בני ישראל רב ועצום ממנו: הבה נתחכמה לו פן ירבה והיה כי תקראנה מלחמה ונוסף גם הוא מעל שונאינו ונלחם בנו ועלה מן- הארץ..." (שמות א' פסוקים 7-10 ) ...

אולי אני אכתוב מאמר בס"ד ובל"נ ואעשה השוואה בין מצרים של פרעה, לגרמניה של היטלר ותאמינו לי יש הרבה מה להשוות...

 
כותרת: שמות פרק א' פסוק כ"ב - פירוש על פי הרב כהנא
תגובה על ידי: דוקא_כך על ינואר 21, 2008, 00:31:21
כפי שאמרו חכמינו, גאולה ראשונה סימן לגאולה אחרונה.
כותרת: שמות פרק א' פסוק כ"ב - פירוש על פי הרב כהנא
תגובה על ידי: oferst על ינואר 21, 2008, 22:17:49
מעניין ביותר, מאד הייתי שמח לרכוש כמה מפירושיו של כהנא וללמוד קצת תורה ;).