HAYAMIN.ORG
שונות => מה שבראש => נושא נשלח על ידי: alonnn על דצמבר 27, 2007, 14:28:45
-
כל מי שמעוניין להתעמת עם הקראים מוזמן להיכנס לאתר שלהם!
הכתובת היא: http://www.hayamin.org/forum/
אני כבר מתעמת איתם בפורום.
ביחד נוכיח להם את האמת!
-
תסתכל אני הייתי חבר בפורום הזה לזמן מה.
בגדול הם אנשים בסדר...ואינם מזיקים כול כך.
יש לנו צרות גדולות יותר כמו האויב הערבי או השמאלנים.
-
כת קיקיונית שאבד עליה הכלח, מספר האנשים שרואים עצמם קראים הם בבחינת קוריוז ותו לא, כך שאינני מבין למה צרילך לבזבז עליהם אנרגיות וזמן.
-
כת קיקיונית שאבד עליה הכלח, מספר האנשים שרואים עצמם קראים הם בבחינת קוריוז ותו לא, כך שאינני מבין למה צרילך לבזבז עליהם אנרגיות וזמן.
מאז שנמצא אוסף פירקוביץ', הפסיקו לכנות את הקראים כת.
האנשים שרואים את עצמם קראים אינם בבחינת קוריוז, אלא תנועה עולמית.
כל עוד יש להם בתי כנסת פעילים, אין מה לזלזל בהם.
אגב - קיקיוני אומר שאינו אורך לזמן רב, ולבנתיים הקראים ממשיכים להתקיים.. O0
-
כת קיקיונית שאבד עליה הכלח, מספר האנשים שרואים עצמם קראים הם בבחינת קוריוז ותו לא, כך שאינני מבין למה צרילך לבזבז עליהם אנרגיות וזמן.
הקראים הם כת מסוכנת ליהדות. יהודים שאינם מוכנים לקבל עליהם מרות של סנהדרין (שמורכב מרבנים גדולי הדור) יתעלמו מההלכה, יפגמו ביסוד החוק והסדר ויתרמו לאנרכיה ואנדרלמוסיה בכך שיתעקשו לפרש את התורה הקדושה כפי ראות עיניהם. העובדה שהיו ולצערנו ישנם תלמידי חכמים, גדולי הדור, קטני אמונה טועים תועים ומטעים, אינה מפחיתה מחשיבות ומאמיתות ההלכה, וכשהכהניסטים יגיעו לשלטון בב"א הקראים יטופלו בהתאם, לטובת כלל עם ישראל ולמען שימור והגנה על האמת התורנית מפני סילופים.
כמו כן, על כל אחד מאיתנו לשאול את עצמו: האם באמת אני מעדיף את העונשים התורניים החמורים (למשל סקילה כעונש על ניאוף, עין תחת עין, וכו') על פני ההקלות ההלכתיות (רובן קובעות סכום כספי כפיצוי)? אם הרה"ג מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד, ה"קיצוני" ה"פשיסט", וה"משיחי", דבק בתורה ובהלכה, זה מספיק טוב גם בשבילי.
-
שלום,
כעקרון אם העונש חמור יותר, אז הפושעים ימנעו מלפשוע כיוון שיפחדו מהעונש החמור.
הם יעדיפו את ההקלות ההלכתיות מאשר לחטוף "בומבה" כמו להפסיד יד או להסתכן בסקילה.
היתרון בקראות - הם חולקים על דברי קודמיהם ואף משנים את הפסיקות אם נמצאו טעויות.
הקראים אינם מתנגדים לבית דין - אלא מתנגדים לכך שהמילה של בית הדין היא המילה האחרונה,
מבחינת הקראים המילה הקובעת היא מילתו של אלוהים ולכן הוא הסמכות הקובעת היחידה.
דבר נוסף, הטענה כי הקראים מפרשים את התורה "כראות עיניהם" היא טעות יסודית וזאת כיוון שהקראי
חותר לאמת התורנית ולכן פירוש התורה יהיה בהתאם לרצון התורה. אם יהיה זה כראות עיניו אזי נפסל
העקרון הקראי "חפישו דאורייתא שפיר".
יום טוב!
-
אלעד, מותק, אל תחמיא לעצמך. הקראות כבר 300 שנה אינה מופיעה במסך המכ"ם של היהדות.
יש לנו בעיות חמורות בהרבה: תנועת ההשכלה, רפורמים, קונסרבטיבים, יהודים משיחיים ועוד עשרות כתות שמקדימות את הקראים בדירוג המסוכנות.
-
שלום,
כעקרון אם העונש חמור יותר, אז הפושעים ימנעו מלפשוע כיוון שיפחדו מהעונש החמור.
הם יעדיפו את ההקלות ההלכתיות מאשר לחטוף "בומבה" כמו להפסיד יד או להסתכן בסקילה.
היתרון בקראות - הם חולקים על דברי קודמיהם ואף משנים את הפסיקות אם נמצאו טעויות.
הקראים אינם מתנגדים לבית דין - אלא מתנגדים לכך שהמילה של בית הדין היא המילה האחרונה,
מבחינת הקראים המילה הקובעת היא מילתו של אלוהים ולכן הוא הסמכות הקובעת היחידה.
דבר נוסף, הטענה כי הקראים מפרשים את התורה "כראות עיניהם" היא טעות יסודית וזאת כיוון שהקראי
חותר לאמת התורנית ולכן פירוש התורה יהיה בהתאם לרצון התורה. אם יהיה זה כראות עיניו אזי נפסל
העקרון הקראי "חפישו דאורייתא שפיר".
יום טוב!
מי שלא לומד משנה, גמרא ותלמוד, אינו יכול להבין את התורה, ועלול לטעות ולהאמין לסילופים, כמו המינים שמפרשים את "ואהבת לרעך כמוך" ככלל אוניברסאלי שיש ליישמו לגבי כל בן-אנוש, בעוד שההלכה מבהירה ש"רעך" פרושו הוא אחיך היהודי בלבד! וכן "בנפל אויבך אל תשמח" תקף אך ורק לגבי אויבך היהודי (שאינו אמור להיות אויבך מלכתחילה), ואילו לגבי הגויים "ישמח צדיק כי חזה נקם" וכן צודקת ונכונה וקיימת ועומדת וטובה וראויה שירת הים שמבטאה את שמחת בני ישראל על אובדנם של רודפיהם המצרים שטבעו בים סוף. שמח גם שמח על אובדנו של אויבך הגוי, יש"ו.
בתור חוזר בתשובה שעדיין אינו מקיים את רוב המצוות, אך ב"ה לומד תורה ותושב"ע מדי יום, זכיתי למרות עוונותי הרבים שייחשפו בפני חלקים נכבדים מפניני החכמה של ההלכה וכתוצאה מכך רזי התורה הקדושה, ואני בז לכל אותם בורים יהירים שדוחים את התורה שבעל-פה ואת החכמה האדירה והעצומה שטמונה בה ושהועברה במסירות מדור לדור. אתם הקראים אכן מיעוט לא רלוונטי של משוגעים מורדים, וכך תהיו לעולם, עד שתרכשו את מדת הענווה ותכבדו את זכרם של אבותיכם שלמדו במסירות נפש תורה ותושב"ע ותלכו בדרכם --- הדרך הישרה. ביעוט במצוות מדרבנן הוא לא פחות מאשר כפירה, וכשנכונן שוב את הסנהדרין בב"א, תטופלו בהתאם, כדי שתופסק ההשפעה ההרסנית שלכם על עמי הארץ תמימים מבני עמנו שנופלים קרבן לסילופים שלכם.
אני מניח שבחנוכה האחרון לא הדלקת נרות משום שזו לא מצווה מדאורייתא...?
-
מי שלא לומד משנה, גמרא ותלמוד, אינו יכול להבין את התורה, ועלול לטעות ולהאמין לסילופים, כמו המינים שמפרשים את "ואהבת לרעך כמוך" ככלל אוניברסאלי שיש ליישמו לגבי כל בן-אנוש, בעוד שההלכה מבהירה ש"רעך" פרושו הוא אחיך היהודי בלבד! וכן "בנפל אויבך אל תשמח" תקף אך ורק לגבי אויבך היהודי (שאינו אמור להיות אויבך מלכתחילה), ואילו לגבי הגויים "ישמח צדיק כי חזה נקם" וכן צודקת ונכונה וקיימת ועומדת וטובה וראויה שירת הים שמבטאה את שמחת בני ישראל על אובדנם של רודפיהם המצרים שטבעו בים סוף. שמח גם שמח על אובדנו של אויבך הגוי, יש"ו.
בתור חוזר בתשובה שעדיין אינו מקיים את רוב המצוות, אך ב"ה לומד תורה ותושב"ע מדי יום, זכיתי למרות עוונותי הרבים שייחשפו בפני חלקים נכבדים מפניני החכמה של ההלכה וכתוצאה מכך רזי התורה הקדושה, ואני בז לכל אותם בורים יהירים שדוחים את התורה שבעל-פה ואת החכמה האדירה והעצומה שטמונה בה ושהועברה במסירות מדור לדור. אתם הקראים אכן מיעוט לא רלוונטי של משוגעים מורדים, וכך תהיו לעולם, עד שתרכשו את מדת הענווה ותכבדו את זכרם של אבותיכם שלמדו במסירות נפש תורה ותושב"ע ותלכו בדרכם --- הדרך הישרה. ביעוט במצוות מדרבנן הוא לא פחות מאשר כפירה, וכשנכונן שוב את הסנהדרין בב"א, תטופלו בהתאם, כדי שתופסק ההשפעה ההרסנית שלכם על עמי הארץ תמימים מבני עמנו שנופלים קרבן לסילופים שלכם.
אני מניח שבחנוכה האחרון לא הדלקת נרות משום שזו לא מצווה מדאורייתא...?
כל מילה בסלע דוקא_כך.
-
אלעד, מותק, אל תחמיא לעצמך. הקראות כבר 300 שנה אינה מופיעה במסך המכ"ם של היהדות.
יש לנו בעיות חמורות בהרבה: תנועת ההשכלה, רפורמים, קונסרבטיבים, יהודים משיחיים ועוד עשרות כתות שמקדימות את הקראים בדירוג המסוכנות.
אני מזכיר לכולם שגם הקראים בידלו עצמם באירופה מן היהודים והכריזו עם פרוץ המלחמה שאין הם חלק מהעם היהודי, כך ששוב, אינני מבין למה בכלל הם ראויים ליחס, זה בדיוק כמו שאינני מיחס כל חשיבות רצינית לוודו לעבודת שטן וכו'.
-
אני למשל לא הדלקתי נרות חנוכה!
אני לא אברך על משהו שהקב"ה לא ציווה אותנו לעשות
-
אני למשל לא הדלקתי נרות חנוכה!
אני לא אברך על משהו שהקב"ה לא ציווה אותנו לעשות
"קדש לי כל בכור" - שמות י"ג פסוקים 10-1. בה נכתב: "קַדֶּשׁ-לִי כָל-בְּכוֹר ... וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם, זָכוֹר אֶת-הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים ... שִׁבְעַת יָמִים, תֹּאכַל מַצֹּת; וּבַיּוֹם, הַשְּׁבִיעִי, חַג, לַה'. ... וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ, בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר: בַּעֲבוּר זֶה, עָשָׂה ה' לִי, בְּצֵאתִי, מִמִּצְרָיִם. וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ, לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת ה', בְּפִיךָ: כִּי בְּיָד חֲזָקָה, הוֹצִאֲךָ ה' מִמִּצְרָיִם. י וְשָׁמַרְתָּ אֶת-הַחֻקָּה הַזֹּאת, לְמוֹעֲדָהּ, מִיָּמִים, יָמִימָה."
"והיה כי יביאך" - שמות י"ג פסוקים 16-11. בה נכתב: "וְהָיָה כִּי-יְבִאֲךָ ה', אֶל-אֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי, כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לְךָ, וְלַאֲבֹתֶיךָ; וּנְתָנָהּ, לָךְ. וְהַעֲבַרְתָּ כָל-פֶּטֶר-רֶחֶם, לַה'; ... וַיְהִי, כִּי-הִקְשָׁה פַרְעֹה לְשַׁלְּחֵנוּ, וַיַּהֲרֹג ה' כָּל-בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִבְּכֹר אָדָם וְעַד-בְּכוֹר בְּהֵמָה; עַל-כֵּן אֲנִי זֹבֵחַ לַה', כָּל-פֶּטֶר רֶחֶם הַזְּכָרִים, וְכָל-בְּכוֹר בָּנַי, אֶפְדֶּה. וְהָיָה לְאוֹת עַל-יָדְכָה, וּלְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ: כִּי בְּחֹזֶק יָד, הוֹצִיאָנוּ ה' מִמִּצְרָיִם."
"שמע ישראל" - דברים ו' פסוקים 9-4. בה נכתב: "שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל: ה' אֱלֹהֵינוּ, ה' אֶחָד. וְאָהַבְתָּ, אֵת ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשְׁךָ, וּבְכָל-מְאֹדֶךָ. וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--עַל-לְבָבֶךָ. וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ, וְדִבַּרְתָּ בָּם, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל-יָדֶךָ; וְהָיוּ לְטֹטָפֹת, בֵּין עֵינֶיךָ. וּכְתַבְתָּם עַל-מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ."
"והיה אם שמוע" - דברים י"א פסוקים 21-13. בה נכתב: "וְהָיָה, אִם-שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל-מִצְוֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם ... וְנָתַתִּי מְטַר-אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ ... הִשָּׁמְרוּ לָכֶם, פֶּן יִפְתֶּה לְבַבְכֶם; וְסַרְתֶּם, וַעֲבַדְתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וְהִשְׁתַּחֲוִיתֶם, לָהֶם. ... וְשַׂמְתֶּם אֶת-דְּבָרַי אֵלֶּה, עַל-לְבַבְכֶם וְעַל-נַפְשְׁכֶם; וּקְשַׁרְתֶּם אֹתָם לְאוֹת עַל-יֶדְכֶם, וְהָיוּ לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם. וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם אֶת-בְּנֵיכֶם, לְדַבֵּר בָּם, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. וּכְתַבְתָּם עַל-מְזוּזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ. ..."
איפה רשום בפסוקים הנ"ל שהתפילין אמורות להיראות כמו שהם נראות היום?
אתה אמרת שטות גמורה עכשיו וכרגע אתה ממש כמו הקראים,החכמה שלך לא מגיעה אפילו לציפורנים של חז"ל.
בעצם אתה אומר שלא צריך ללמוד שולחן ערוך ואין צורך בגמרא וכו'...
-
זה טעות לחשוב כך אלון.
הרי מה אסור להודות ל-ה אל ניסים?
ז מה שהנס היה מאוחר יותר.
-
אני למשל לא הדלקתי נרות חנוכה!
אני לא אברך על משהו שהקב"ה לא ציווה אותנו לעשות
באף אחת מן התוכחות של עמוס, ירמיה, חבקוק, יחזקאל, ירמיה ושאר הנביאים, לא תמצא מחאה נגד הסנהדרין או נגד פולחנים או נגד מצוות מדרבנן בטענה שאלו כביכול סילופים ותוספות מיותרות לחומש. אלא התוכחות של נביאינו הן אך ורק נגד חוסר אמונה וחוסר כוונות בקיומן של מצוות מדאורייתא ומצוות מדרבנן. כלומר, אותם אלמנטים ביהדות שאתם הקראים מוצאים פסולים, הנביאים לא מצאו אותם פסולים, והם חלק אינטגרלי מאמונת עמנו. או שאתה מקבל טענה זו, או שאתה מאמין שירמיה, יחזקאל, עמוס, חבקוק, צפניה ושאר הנביאים הם נביאי שקר --- אם אתה לא צבוע או סכיזופרני, אתה מחוייב לבחור אך ורק אחת משתי האפשרויות. הבחירה בידך. יהי רצון שהקב"ה ינחה אותך אל האמת.
-
עדיין לא שכנעתם אותי, מדוע צריכים להדליק נרות חנוכה.
הרי המצווה הזו בכלל לא מוזכרת בתורה!
ידידי! בעניין זה אני חולק עליכם.
לדעתי זה עון ונשיאת שם ה' לשווא לאמר את הברכה הזאת.
צריך כמובן להזכיר את הנס אבל מדוע לאמר שהקדוש ברוך הוא צוה אותנו להדליק
-
עדיין לא שכנעתם אותי, מדוע צריכים להדליק נרות חנוכה.
הרי המצווה הזו בכלל לא מוזכרת בתורה!
ידידי! בעניין זה אני חולק עליכם.
לדעתי זה עון ונשיאת שם ה' לשווא לאמר את הברכה הזאת.
צריך כמובן להזכיר את הנס אבל מדוע לאמר שהקדוש ברוך הוא צוה אותנו להדליק
כשאתה מדליק נרות חנוכה אתה משבח את שם ה.
אתה מודה לו אל הנס הגדול.
אתה מפאר אותו!
אתה מוכיח את כוחו ללא מאמינים ולעומות העולם.
לא מספיק?
-
עדיין לא שכנעתם אותי, מדוע צריכים להדליק נרות חנוכה.
הרי המצווה הזו בכלל לא מוזכרת בתורה!
ידידי! בעניין זה אני חולק עליכם.
לדעתי זה עון ונשיאת שם ה' לשווא לאמר את הברכה הזאת.
צריך כמובן להזכיר את הנס אבל מדוע לאמר שהקדוש ברוך הוא צוה אותנו להדליק
בנוסף לנתינת התורה למשה, הקב"ה ציווה על משה למנות סנהדרין (שופטים, זקני העם), והוא גוף מחוקק שמוטלת עליו מלאכת הקודש של פירוש התורה והעברת חוקים. התורה היא מושלמת ובה גלום כל הידע האנושי בכל ההיסטוריה, כולל העתיד, אבל הידע גנוז, והחוקים בתורה היו מותאמים לתקופה שבה לא היו קיימים בנקים, מכוניות, משכנתות, אגרות חוב, אינטרנט, טלפונים אלחוטיים ומצלמות. חלק מחוקי התורה ניתן ליישם בכל דור, וחלק צריך להתאים לתקופה (כיום לא משתמשים בשוורים לעבודת האדמה, אלא במכונות מיוחדות, כך שלמשל אלמנט "צער בעלי חיים" לא רלוונטי יותר לחוקים שקשורים לנזיקין שבהם מעורבים בהמות עבודה).
התורה היא לא מסמך מת! התורה היא חיה, דברי אלקים חיים! וזה מתאפשר בזכות גדולי ישראל, חכמי הסנהדרין שמפרשים ומוסיפים (ולעתים גורעים אם יש צורך) חוקים ומצוות מדרבנן, ועם ישראל, כפי שאמרו "נעשה ונשמע" קיבל עליו לא רק את מרות ה' ומרות משה, אלא גם את מרות הסנהדרין.
אגב, עדיין לא הגבת על הודעתי הקודמת, שבה הצבתי בפניך את הבחירה בין קבלת ההלכה כאמת, לבין הרשעת נביאינו כנביאי שקר.
-
"לא תוסיפו על הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים ד':2
מה דעתך על הפסוק הזה?
מכאן נובע שאסור להוסיף או לגרוע מן התורה!
דוד המלך עליו השלום אמר: "תורת ה' תמימה"
-
בוודאי שאני מאמין שהנביאים שהזכרת לעיל הם נביאי אמת אבל את השאלה שלך לא הבנתי בדיוק
-
בוודאי שאני מאמין שהנביאים שהזכרת לעיל הם נביאי אמת אבל את השאלה שלך לא הבנתי בדיוק
אוקיי, אני מודה שענית לשאלתי. נביאי אמת אלו, שזכינו שדבריהם האלמוותיים השתמרו עד לימינו, מעולם לא גינו את גדולי ישראל על הוספת או ביטול דברים מן התורה. תוכחותיהם היו מופנות אך ורק נגד הגישה הרוחנית של גדולי ישראל וצאן מרעיתם, הצביעות, קטנות האמונה, הדגש שהושם על פולחנים במקום על אמונה ואידאליזם. מתוך כך אני מסיק שנביאינו לא מצאו את התושב"ע וההלכה פסולים, אלא את האופן שבו הם והתורה יושמו הלכה למעשה.
-
כעת לנקודה הבאה: נניח שאתה נתקל במקרה של נזיקין שאינו מתואר בתורה, שאינו מערב שור, חמור, עגלה או תנור, אלא מצלמה נסתרת, מכונית, מיקרוגל או מנוי לאינטרנט. כיצד עליך לנהוג? הרי ציטטת "לא תוסיפו". האם אתה רומז שהקב"ה בנתנו לנו את התורה עודד אותנו להתקדם בחיי הרוח אך לא בחיי המעשה, ולהישאר פרימיטיביים ומפגרים כמו הישמעאלים יש"ו?! אני ורוב האנשים הנורמלים לא סבורים כך. ואם אתה מסכים שיש מקרים שבהם יש צורך להרחיב או להוסיף על התורה, נחוץ גוף מחוקק ומפרש רשמי, והוא הסנהדרין.
בכל מקרה, כל אוסף החוקים והמצוות מדרבנן מסומן כנוסף לתורה ולא חלק ממנה, וכל אלו שמצטטים אותם ועושים שימוש בהם נזהרים להזכיר שחוק או מצווה זו או אחרת הן "מדרבנן" ששומעיהם לא יוטעו לחשוב שהן מדאורייתא. כשאנו מקיימים מצוות מדרבנן, אנו מכבדים תלמידי חכמים גדולים ומכירים בחשיבות האידאל של תלמוד תורה, שעל כל אחד מאיתנו לשאוף להשיג.
-
לדעתי אסור לסנהדרין או לאף גורם אחר להוסיף על התורה או לגרוע ממנה!
ברגע שמוסיפים ו/או גורעים דברים מהתורה זה נחשב לחטא!
-
לדעתי אסור לסנהדרין או לאף גורם אחר להוסיף על התורה או לגרוע ממנה!
ברגע שמוסיפים ו/או גורעים דברים מהתורה זה נחשב לחטא!
מסכת אבות: "הם אמרו שלושה דברים: הוו מתונים בדין, והעמידו תלמידים הרבה ועשו סייג לתורה" ז"א תורה שבעל פה שירדה לעולם למשה בהר סיני במקביל לתורה שבכתב, הוא העביר אותה הלאה ליהושע ויהושע לזקנים וכן הלאה וכן הלאה, תפקיד עולם ההלכה כולו הוא להגדיר את מצוות דאורייתא הצריכים ביאור לוגי בכדי שיוכלו לקיימן, אין כאן הוספה או גריעה, שכן זה דבר אסור, מה שכן יש כאן זה הסברת גדר המצווה וכל הסעיפים ותתי הסעיפים שנובעים ממנה, עוד עניין שנוסף הוא הגדרים ותקנות שנתנו חכמים שוב, לא כדי להוסיף, שהרי הם הגדירו מראש שמצוות אלו אין להן מעמד של מצוות התורה, לכן אין כאן פונקציה של הוספה כלל, אלא הם מעמד של הגנה על עבירה על מצוות התורה (דאורייתא) ולכן באים מצוות דרבנן (שמעמדם קל יותר) בשביל להגדיר ולהרחיק את היהודי/איש ההלכה מלעבור על מצוות בעלות גדר הרבה יותר חמור ברמה המטא-פיזית.
שוב פעם, רק לנביא יש מעמד של הוספה או ביטול של מצוות דאורייתא וגם זה כהוראת שעה בלבד, שמיוחדת לזמן ומקום.
-
"לא תוסיפו על הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים ד':2
מה דעתך על הפסוק הזה?
מכאן נובע שאסור להוסיף או לגרוע מן התורה!
דוד המלך עליו השלום אמר: "תורת ה' תמימה"
מדוע אתה אומר על דוד המלך ע"ה "עליו השלום"?הרי "עליו השלום" הוא בכלל ביטוי של חז"ל ולא נמצא באף פסוק בתנ"ך.
-
אז מה אם חז"ל אמרו את זה?
כל עוד זה לא נוגד את התורה זה מותר.
-
אז מה אם חז"ל אמרו את זה?
כל עוד זה לא נוגד את התורה זה מותר.
אם זו הרמה שבה הדיון הזה יתנהל, אני לא מוצא טעם להמשיך להשתתף בו.
-
להזכירך "דווקא כך"!
אתה שקרת לחיים בן פסח ולכל חברי הפורום כשאמרת שחבר כנסת פועל למען עלייתו לארץ של חיים בן פסח
-
להזכירך "דווקא כך"!
אתה שקרת לחיים בן פסח ולכל חברי הפורום כשאמרת שחבר כנסת פועל למען עלייתו לארץ של חיים בן פסח
לא היה ולא נברא. איפה המקור שמוכיח את טענתך? ומה בכלל הקשר בין זה לבין הנושא המקורי של האשכול? אתה חושב שאנחנו פה גן ילדים?!
-
כבר היו כאן מספיק דיונים על הקראים ותשובות לכל הבליהם:
http://hayamin.org/forum/index.php?topic=8102.0
http://hayamin.org/forum/index.php?topic=5666.0
אם אין כוונה להעלות כאן טיעונים חדשים, האשכול יסגר.
-
alonnn, אתה מתחיל לגלות סימנים של טרוליות, וחבל - כי התחלת ברגל ימין.
דווקא_כך לא היה זה שפתח אשכול על חבר הכנסת אלא רק_כך.
-
דווקא כך, אין לך מושג עד כמה אני מצטער! :'(
פשוט התבלבלתי בינך לבין "רק כך"
אני מקווה שאתה סולח לי.
תודה על כך שאתה אומר לי שהתחלתי ברגל ימין למרות שאני לא יודע על מה אתה מדבר
-
דרך אגב, האלקשי, מי זה האיש בצד שמאל בתמונה שלך בהודעות הפורום.
אני מזהה את גדול דורינו הרב מאיר כהנא זכר צדיק וקדוש לברכה השם ייקום דמו בצד ימין, את ברוך גולדשטיין השם ייקום דמו.
אבל מי זה בצד שמאל
-
דרך אגב, האלקשי, מי זה האיש בצד שמאל בתמונה שלך בהודעות הפורום.
אני מזהה את גדול דורינו הרב מאיר כהנא זכר צדיק וקדוש לברכה השם ייקום דמו בצד ימין, את ברוך גולדשטיין השם ייקום דמו.
אבל מי זה בצד שמאל
עדן נתן זדה הי"ד
-
תודה על כך שאתה אומר לי שהתחלתי ברגל ימין למרות שאני לא יודע על מה אתה מדבר
כי ההודעות הראשונות שלך היוא בסדר גמור.
חוץ מההודעה הראשונה שפגע בי וברבים מחברינו בפורום באופן אישי ביותר.
-
דווקא כך, אין לך מושג עד כמה אני מצטער! :'(
פשוט התבלבלתי בינך לבין "רק כך"
אני מקווה שאתה סולח לי.
טעות תמימה, אין על מה לסלוח. :)
-
שלום לכולם,
האם נוכל לקיים דיון פורה ורציני? ללא עקיצות וגידופים?
להתעמק בנושא ולא לטחון את אותו הדבר כל הזמן.
-
אלעד אני איתך!
זה ה"קראי" מהפורום שלנו
-
מצטער להגיד לכם, אבל אלה שלא מבינים 'איך הוסיפו' - אתם פשוט טיפשים. מצויים אותנו בתורה שבכתב לשמור וקיים את התורה שבע"פ ואומרים שבן אדם בלי תורה שבע"פ זה כמו באר ענקית ויפה בלי מים. במקום לשאול כאן אנשים שאין להם הסמכה לענות, לכו לשיעור תורה ותשאלו את הרב ותראו את תשובתו. סתם שתדעו לד"א, כשמשהעלה להביא את התורה מהשמים במשך 40 יום - בכל אותו הזמן הוא למד ושינן את התורה שבע"פ . לכן יהודי צריך להתייחס לתורה שבע"פ כאל תורה מסיני - כי זאת היא.
אומרים שבן-אדם שחולק על חכמי ישראל ומטיל דופי בגמרא ובמשנה האין לא חלק לעולם הבא - אלה דברים שאין עליהם עוררין, תורה שבע"פ ללא ספק דברי אלוקים חיים.
אני מוכרח להוסיף עוד דבר, יהודי קראי [כביכול יהודי] חייב בגיור, אין הוא משלים מניין בכל מקום שהוא והוא מנדה ע"י חכמי ישראל. אנשים שלוקחים תורה קדושה שהפשט שלה הוא ככלום יחסית לחכמה הצפונה בה ומגמדים אותה כספר חוקים מצומצם. סתם לדוגמא, אלון, אתה צם ביום כיפור? אם כן אתה לא אמור, שכן אין אימרה לצום בתורה אלא רק להתענות, ומכאן הקראים חסרי ההשכלה הבינו שצריך לקרוע את בגדיהם ולשים על עצמם עפר. מה גם, שכשהם נכנסים לבית הכנסת, הם מורידים את נעליהם כי הם אומרים שבכל מקום שמתפללים האדמה היא אדמת קודש. עוד ? בבקשה, יש לנו בתורה איסור של בישול של גדי בחלב אימו, חז"ל תיקנו לנו שלא רקשאסור לבשל, אלא גם אסור לאכול בשר וחלב ביחד בהפרשים של 6 עונות האחד מן השני. מה עושים הקראים ? לוקחים גדי ופשוטו כמשמעו פשוט אינם מבשלים אותו עם החבל של אימו בלבד.
אם בזה אתה מאמין, אם ככה אתה חושב, אתה פשוט בור ואינך רואי להתייחסות. לקחת את תורת ה' החכמה ומלאת החיים והפכת אותה לביזוי.
-
הכת הקראית טופלה כבר במספיק אשכולות, בינתיים אין להם שום טיעון חדש שלא נענה.
לפיכך אין טעם בהמשך ויכוחים מסוג זה, הפורום הזה אינו מקום כינוס לכל כת איזוטרית בעולם.
היום זה קראים, מחר זה סיינטולוגים או עדי ה'.
אשכול זה נעול.