HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: למדיהו על דצמבר 05, 2007, 16:54:05

כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: למדיהו על דצמבר 05, 2007, 16:54:05
ראיתי כמה פעמים את השימוש במילה יהודון על גבי פלטפורמה זו ועדיין לא הבנתי האם הדבר מקובל. המילה הזו היא מילה אנטישמית, שלא נאמר נאצית, ודבר לא מצדיק את השימוש בה.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: Altalena על דצמבר 05, 2007, 18:58:48
 נאמר בארוניה על יהודים שמתנהגים כמו הסטראוטיפ ל"יהודון".
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: למדיהו על דצמבר 05, 2007, 19:34:10
נאמר בארוניה על יהודים שמתנהגים כמו הסטראוטיפ ל"יהודון".
אנשי ממון, בעלי פאות וזקנים ארוכים, נוטפי דם מהידיים, עקומי אף וכולי ?
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 05, 2007, 20:17:16
אנשי ממון, בעלי פאות וזקנים ארוכים, נוטפי דם מהידיים, עקומי אף וכולי ?
לא, הכוונה ליהודים שבגדו בעמם ושמכרו את נשמתם לאמא רוסיה ואחר כך למען אסטרטגיית הג'יהאד וגייסות מוחמד.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: דוקא_כך על דצמבר 06, 2007, 01:33:24
אנשי ממון, בעלי פאות וזקנים ארוכים, נוטפי דם מהידיים, עקומי אף וכולי ?
יהודון = מוסר ומלשין = בוגד = שונא ישראל = ערב רב
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: למדיהו על דצמבר 06, 2007, 09:16:24
עדיין, אני לא חושב שזה מוסרי להשתמש במילה הזו כשיש לה כ"כ הרבה תחליפים. כמו, בוגד, למשל...
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: שלמה על דצמבר 06, 2007, 18:06:38
כזכור לי הוחלט באופן דמוקרטי ובהצבע פתוחה לא להשתמש יותר במילה יהודון.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 06, 2007, 21:14:57
כזכור לי הוחלט באופן דמוקרטי ובהצבע פתוחה לא להשתמש יותר במילה יהודון.
נא הבא את הלינק, אם אכן היה דבר כזה.
ואני בכל אופן לא מתכוון לשנות ממנהגי, לא כל מילה שאומצה על ידי הנאצים זה בהכרח פסול.
אחרת גם המילים: "מנהיג", "לילה", "צלילה", "מתקפת בזק", "חיטוי", "עבודה", "שחרור", "פלוגות סער", "שריון", "צוללת", "מזרח", "שטח מחיה" וכו' וכו' הם מילים שפסולות לשימוש.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: למדיהו על דצמבר 06, 2007, 21:41:26
נא הבא את הלינק, אם אכן היה דבר כזה.
ואני בכל אופן לא מתכוון לשנות ממנהגי, לא כל מילה שאומצה על ידי הנאצים זה בהכרח פסול.
אחרת גם המילים: "מנהיג", "לילה", "צלילה", "מתקפת בזק", "חיטוי", "עבודה", "שחרור", "פלוגות סער", "שריון", "צוללת", "מזרח", "שטח מחיה" וכו' וכו' הם מילים שפסולות לשימוש.
כל אלה הן השוואות שגויות, שכן המילים הללו כשנוצרו לא שומשו למטרות גנאי וכמילים גזעניות כשלעצמן. שונה המצב עם המילה "יהודון".
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 06, 2007, 22:02:33
כל אלה הן השוואות שגויות, שכן המילים הללו כשנוצרו לא שומשו למטרות גנאי וכמילים גזעניות כשלעצמן. שונה המצב עם המילה "יהודון".
מתקפת בזק=בליצקריג, העבודה המשחררת=ארבייט מאכט פריי, שטח מחייה=לבנסראום, מנהיג=פיהרר, פלוגות סער=שטורם אבטיילונג (SA החולצות החומות), ומה עם הרעיון הטבטוני-גרמני מאחורי מפציץ הצלילה ה"שטוקה"? שאני אמשיך? היה להם כמעט מילון משל עצמם לשימוש דואלי במילים שרק בריה"מ עלתה עליהם ברמת מכבסת המילים שלה, כמו שהם פרשו את המילה יהודון להתאמתו (לרוב) למה שהם גם כינו "אוסט-יודה" (כינוי שהוא במקורו אגב, כינוי של יהדות גרמניה ליהודים שחיו במדינות שנמצאו מזרחית לגרמניה), זה שנאצים אימצו לעצמם מילים מסויימות עם קונוטציות מסויימות, איננו מונע ממני להשאיל מילים אלה בכדי להתאימם להגדרות ואנשים אחרים, הנאצים לא רשמו את המילים הללו בטאבו!
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: למדיהו על דצמבר 06, 2007, 22:16:08
*ל-מתקפת בזק כצירוף מילים אין קונוטוציות שליליות משום שהשימוש יכול להעשות ע"י כל מיני הקשרים. לדוגמא, ישראל תקפה מתקפת בזק את מצרים.
*ל-העבודה משחררת יכולות להיות כל מיני קונוטציות משום עובדת היות המילה סיסמא פוליטית למהדרין. אין שום דבר מעליב בצירוף המילים הזה.
*ל-שטח מחייה גם אין קונוטציות שליליות, כיוון שצירוף זה נטול קונוטציות או שהוא חף מכל "דעות קדומות", אין שום רע להשתמש בו.
*כשמתרגמים מאמר בגרמנית בו מופיעה המילה "מנהיג" שלא בהקשר גרמניה הנאצית, מתרגמים ל-"מנהיג", כשזה בהקשר גרמניה הנאצית, אומרים פיהרר.
*פלוגת סער הוא שם מאוד כללי להמון יחידות. לעומת זאת, כשאומרים SA הדבר מאוד ספיציפי. בגלל זה יש הבדל בין וורמאכט לבין "כוח הגנה". בין אס.אס. לבין "פלוגות ההגנה". אתה כנראה חף מלהבין זאת וזה חבל.

יהודון: כינוי גנאי ליהודי, בעיקר כחלופה עברית לכינויי הגנאי ליהודי
בלשונות אירופה השונות (כגון ז'יד בפולנית)
מתוך: - רב מילים - המילון השלם יעקב שויקה - סטמצקי/מט"ח/ידיעות אחרונות וספרי חמד.

אוסט יודן הוא "יהודי מזרחי", לא יהודון. זוהי עובדה ש"יהודי מזרחי" שימש כשם גנאי בפי יהודי אשכנז המערביים אל יהודי מזרח אירופה, ובהמשך יהודי מזרח אירופה כשם גנאי ליהודים הספרדים (שהיו יותר מערביים מהם, אבל שיהיה). כאשר תורגמה המילה Jew Boy משפות לע"ז לעברית ושימשה כתרגום לשמות הגנאי בהם השתמשו הנאצים, השם פסול משימוש. נקודה.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 06, 2007, 22:29:38
*ל-מתקפת בזק כצירוף מילים אין קונוטוציות שליליות משום שהשימוש יכול להעשות ע"י כל מיני הקשרים. לדוגמא, ישראל תקפה מתקפת בזק את מצרים.
*ל-העבודה משחררת יכולות להיות כל מיני קונוטציות משום עובדת היות המילה סיסמא פוליטית למהדרין. אין שום דבר מעליב בצירוף המילים הזה.
*ל-שטח מחייה גם אין קונוטציות שליליות, כיוון שצירוף זה נטול קונוטציות או שהוא חף מכל "דעות קדומות", אין שום רע להשתמש בו.
*כשמתרגמים מאמר בגרמנית בו מופיעה המילה "מנהיג" שלא בהקשר גרמניה הנאצית, מתרגמים ל-"מנהיג", כשזה בהקשר גרמניה הנאצית, אומרים פיהרר.
*פלוגת סער הוא שם מאוד כללי להמון יחידות. לעומת זאת, כשאומרים SA הדבר מאוד ספיציפי. בגלל זה יש הבדל בין וורמאכט לבין "כוח הגנה". בין אס.אס. לבין "פלוגות ההגנה". אתה כנראה חף מלהבין זאת וזה חבל.

יהודון: כינוי גנאי ליהודי, בעיקר כחלופה עברית לכינויי הגנאי ליהודי
בלשונות אירופה השונות (כגון ז'יד בפולנית)
מתוך: - רב מילים - המילון השלם יעקב שויקה - סטמצקי/מט"ח/ידיעות אחרונות וספרי חמד.

אוסט יודן הוא "יהודי מזרחי", לא יהודון. זוהי עובדה ש"יהודי מזרחי" שימש כשם גנאי בפי יהודי אשכנז המערביים אל יהודי מזרח אירופה, ובהמשך יהודי מזרח אירופה כשם גנאי ליהודים הספרדים (שהיו יותר מערביים מהם, אבל שיהיה). כאשר תורגמה המילה Jew Boy משפות לע"ז לעברית ושימשה כתרגום לשמות הגנאי בהם השתמשו הנאצים, השם פסול משימוש. נקודה.
לכל מילה יכולה להיות קונוטציות שליליות תלוי בהקשר שבה המילה הובאה, וכנראה שאתה הוא זה שחף מלהבין זאת, וזה אכן מאוד חבל.
המילה "יהודון" במקורו בהסטוריה הוא אכן מילת גנאי, אך אני פשוט מחליף את ההקשר שלו לשיח פנים-יהודי (ככה אני ועוד רבים אחרים רואים זאת, אינך חייב לראות זאת כמונו, זוהי מהותה של מחלוקת, והגיע הזמן שתבין שישנם רבים וטובים החולקים עליך!).
את "אוסט יודה" הבאתי כדוגמא למילת גנאי שהשימוש בה החל כמילת שיח פנים יהודית והחליקה לה ללקיסקון הנאצי.
לא אמרתי בהכרח שאוסט יודה ויהודון הם על אותו משקל (ואם אתה הבנת זאת כך אזי אתה צריך לעבור קורס ריענון בהבנת הנקרא).
זה שאתה פוסל את השימוש בשם זה, איננו אומר שאני רואה זאת כך, אין לך מונופול על המילון, אין לך טאבו על שום מילה שהיא, לא זכויות יוצרים ולא טאבו, אז במטוטא ממך, אל תנסה להטיף פה לאחרים (כל עוד אינם מנבלים את פיהם).
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: למדיהו על דצמבר 06, 2007, 22:38:06
יש מילים להן יש הקשר שלילי כשלעצמן. על המילים ניתן למנות את: נאצים, יהודונים, קומוניסטים (תלוי למי), קיצוני, אוטיסט ועוד. דבר זה שונה למכביר מצירופים שונים, שכתוצאה מצירוף מילים שונות, יוצרות קונוטציה שלילית (השווה שמאל רדיקלי ושמאל קיצוני). אני לא חושב שאפשר להכניס דברים כאלה לשיח הפנים יהודי, לדעתי הציבור היהודי עדיין לא מוכן לכך בשונה מן האפרו-אמריקנים שמכנים עצמם "כושים" מדי פעם. כמו כן, לא טענתי שאני צודק, הבהרתי באופן מוחלט מה אני חושב על הנושא ואכן ציפיתי לתשובה ממך, אחרת, הייתי כותב "סוף הדיון" ולא "נקודה".

 בקשר לאוסט יודן, התכוונתי כמובן שהביטוי "מזרחים" לא שווה ערך למילה יהודון. שכן הקונוטציה השלילית של הביטוי "מזרחים" אבדה אצל רוב האנשים (אבל לא אצל הלא-שפויים שבהם), המילה הנחוצה "החליקה" לי מן המשפט.

כמו-כן, אין לי מונופול על המילון, אני לא יודע מאיפה הסקת שאני חושב שיש לי. רק הבאתי את ההגדרה המילונית למושג "יהודון" ואת המילון ממנו לקחתי את ההגדרה. גם איני מטיף, אלא חושב שזה לא מוסרי להשתמש במילה שהנאצים השתמשו בה לא מזמן בו בעת הם הכניסו את אחינו בשורה לתאי הגזים ולמחנות העבודה.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 06, 2007, 23:00:27
יש מילים להן יש הקשר שלילי כשלעצמן. על המילים ניתן למנות את: נאצים, יהודונים, קומוניסטים (תלוי למי), קיצוני, אוטיסט ועוד. דבר זה שונה למכביר מצירופים שונים, שכתוצאה מצירוף מילים שונות, יוצרות קונוטציה שלילית (השווה שמאל רדיקלי ושמאל קיצוני). אני לא חושב שאפשר להכניס דברים כאלה לשיח הפנים יהודי, לדעתי הציבור היהודי עדיין לא מוכן לכך בשונה מן האפרו-אמריקנים שמכנים עצמם "כושים" מדי פעם. כמו כן, לא טענתי שאני צודק, הבהרתי באופן מוחלט מה אני חושב על הנושא ואכן ציפיתי לתשובה ממך, אחרת, הייתי כותב "סוף הדיון" ולא "נקודה".

 בקשר לאוסט יודן, התכוונתי כמובן שהביטוי "מזרחים" לא שווה ערך למילה יהודון. שכן הקונוטציה השלילית של הביטוי "מזרחים" אבדה אצל רוב האנשים (אבל לא אצל הלא-שפויים שבהם), המילה הנחוצה "החליקה" לי מן המשפט.

כמו-כן, אין לי מונופול על המילון, אני לא יודע מאיפה הסקת שאני חושב שיש לי. רק הבאתי את ההגדרה המילונית למושג "יהודון" ואת המילון ממנו לקחתי את ההגדרה. גם איני מטיף, אלא חושב שזה לא מוסרי להשתמש במילה שהנאצים השתמשו בה לא מזמן בו בעת הם הכניסו את אחינו בשורה לתאי הגזים ולמחנות העבודה.
עכשיו כשאנחנו על אותו התדר, אפשר לסכם בזאת שיש בינינו מחלוקת על השימוש במילה הזאת, אתה רואה בזה אי לגיטימיות, אני רואה בזה לגיטימיות כשזה נעשה בשיח פנים יהודי כלפי יהודים שבגדו בעמם בצורה הכי נאלחת שניתן להעלות על הדעת (וכאן אני עושה את ההפרדה הגמורה בין יהודון, שאותו אני מאמץ תלוי בהקשר, ל"קאפו" שבמילה זאת אני בחיים לא אשתמש, שאזי זו מילה באמת לא לגיטימית כלפי אף יהודי שהוא, ואינני שופט אף יהודי שהוא שהיה באמצע הגיהנום עליי אדמות, על אף שישנם הרבה שמשתמשים גם במונח זה כדי לתאר יהודים בוגדניים, ואיתם אני אינני מסכים כשם שאתה לא מסכים איתי בעניין "יהודון".
אגב, שלא יהיה לך ספק, אני, כנכד לניצולת אושוויץ-בירקנאו, ברגן-בלזן ודכאו, וכן כנכד לניצול גדודי העבודה בהונגריה 1944-1945, וכן כנכד לניצול שנגחאי (אם אתה מכיר את הסיפור אתה יודע על מה אני מדבר) אני היטב יודע מה משמעותם של מילים, ואיזה קונוטציה כל אחת מהם מעלה בנבכי הזכרון ותת המודע.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: למדיהו על דצמבר 06, 2007, 23:02:21
שנגחאי ? אשמח אם תספר.

אגב, ראיתי כמה מן הנוצרים שבפורום האנגלי משתמשים במילה "קאפו".
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 06, 2007, 23:16:22
שנגחאי ? אשמח אם תספר.

אגב, ראיתי כמה מן הנוצרים שבפורום האנגלי משתמשים במילה "קאפו".
זה שישנם נוצרים ויהודים שמשתמשים במילה הזו, לא אומר שאני מסכים איתם וחבל לי מאוד שנותנים לזה במה בפורום האנגלי (עמדת המנהל הגלובלי שלי היא רק בפורום העברי, כך שאני מסיר את האחריות באשר למתרחש שם).

ולגבי שנגחאי,
משנת 1937-1940, פעל בליטא קונסול יפני העונה לשם סוגיהרה, בשנים 1939-1940, הוא חילק ויזות מעבר לכ-4000 יהודים (עד שנגמר לו המכסה והוא נקרא חזרה, ללא שוב, למולדתו יפן), בעיקר הספיק להציל את ישיבת מיר, ועוד את ישיבת תומכי תמימים של חב"ד בפולין שברחה לליטא עם כניסת הגרמנים לפולין, ויזת המעבר הזו הייתה לשטח מאנצ'וריה (או מאנצ'ואוקו ביפנית) שהייתה תחת שליטה ישירה של צבא היבשה הניפוני.
כך ניצלו חייהם (הם נסעו דרך הרכבת הטרנס-סיבירית של רוסיה),  לאחר זמן הוא הוכר כחסיד אומות העולם.
סבא שלי היה אחד מתלמידי ישיבת תומכי תמימים, וכך ניצלו חייו (הוא ושני אחיו ניצלו, שאר משפחתו הענפה הושמדה).
יש לזה עוד הרבה מידע ותוספות מעניינות שנתגלו עם השנים, אבל זה הסיפור בקצרה.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: פּז על דצמבר 07, 2007, 09:02:31
נץ, גם אני לא תומך בשימוש במילה "יהודון", בייחוד כשיש עוד אמצעים רבים לתאר יהודי בוגד.
מי הוא אותו יהודון? כל יהודי.
הגרמנים הנאצים לא הבדילו בין "יהודון", ל"סתם יהודי", ומכאן גם הסטריאוטיפ המתאר יהודים באופן כללי.
בשנות ה-50, כשניצולי השואה עוד לא התחילו לספר על הזוועות שעברו שם, הנוער החלוצי, הצברים החדשים, כל אלה צעקו "איך זה שלא עשיתם כלום?, איך זה שלא התמרדתם?".
האם גם אתה לא יכול להבין את היהודי בגטו, את זה שכל משפחתו נלקחה ממנו, את זה שנקרא בפי הגרמנים "יהודון"?
אתה יכול להשתמש בביטוי "יהודי גלותי", זה שחי בקהילה מבודדת, בשטעטעל הקלאסי, ונתן לפריץ לבצע בו פוגרומים מדי פעם.
גם זה לא מאוד נכון, כי הציונים שהשתמשו בכינוי הזה התכוונו גם לזה שהיהודי הגלותי עוסק "לופט גשפטן", עסקי אוויר, כשהכוונה היא ללימוד התורה, בניגוד לעבודת האדמה ועבודות מהסוג הזה.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: Aaron על דצמבר 07, 2007, 13:24:32
אני מעדיף לקרוא לבוגדים - חזירים, ג'וקים, בוגדים מסריחים, ערב רב, טינופת וכו'... אבל לא יהודונים.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 08, 2007, 19:20:51
נץ, גם אני לא תומך בשימוש במילה "יהודון", בייחוד כשיש עוד אמצעים רבים לתאר יהודי בוגד.
מי הוא אותו יהודון? כל יהודי.
הגרמנים הנאצים לא הבדילו בין "יהודון", ל"סתם יהודי", ומכאן גם הסטריאוטיפ המתאר יהודים באופן כללי.
בשנות ה-50, כשניצולי השואה עוד לא התחילו לספר על הזוועות שעברו שם, הנוער החלוצי, הצברים החדשים, כל אלה צעקו "איך זה שלא עשיתם כלום?, איך זה שלא התמרדתם?".
האם גם אתה לא יכול להבין את היהודי בגטו, את זה שכל משפחתו נלקחה ממנו, את זה שנקרא בפי הגרמנים "יהודון"?
אתה יכול להשתמש בביטוי "יהודי גלותי", זה שחי בקהילה מבודדת, בשטעטעל הקלאסי, ונתן לפריץ לבצע בו פוגרומים מדי פעם.
גם זה לא מאוד נכון, כי הציונים שהשתמשו בכינוי הזה התכוונו גם לזה שהיהודי הגלותי עוסק "לופט גשפטן", עסקי אוויר, כשהכוונה היא ללימוד התורה, בניגוד לעבודת האדמה ועבודות מהסוג הזה.

פז, ציטוט של וולטייר:"אני לא מסכים עם מה שאתה אומר אך אלחם עד מוות כדי שתוכל לומר את הדבר".
לא עשיתי כאן בדיקה סכמתית מי תומך/מתנגד לשימוש במילה כזו או אחרת, הסברתי בסך הכל את הראציונל שלי, והסברתי גם למה אני נגד שימוש במילה "קאפו" לעומת זאת.
כל מה שאתה אומר זה נכון מאוד, אני לא רואה במילה זו פסול גמור, ואני כן משאיל אותה לשיח הפנים יהודי, גם אם זה לא נוח לך, כמו שהרבה מילים אחרות לא נוחות לי.
אגב, הנאצים לא המציאו את המילה הזאת "יהודון", מקורותיה נטועים עמוק עמוק עוד מימי הבייניים.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 08, 2007, 19:23:20
אני מעדיף לקרוא לבוגדים - חזירים, ג'וקים, בוגדים מסריחים, ערב רב, טינופת וכו'... אבל לא יהודונים.
אהרן, זכותך המלאה לחשוב כך ולהתנהג כך, אני לא רואה איתך עין בעין, וכשם שאינני מחזיק אקדח לרכה של כולם פה ומכריח אותם להשתמש במילה זו, כך אני לא רוצה שיהיה מי שיאסור עליי בכח את השימוש במילה זו, גם אם זה נשמע לו בעייתי ומעלה בו קונוטאציות שליליות.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: פּז על דצמבר 08, 2007, 19:55:51
נץ, אני מתנצל אם דבריי נשמעו כדרישה או ציווי, אך לא זאת הייתה כוונתי.
אני פשוט הצגתי את דעתי בסוגיה.
אגב, אני נגד כל מיני החלטות ומשאלים שקובעים כי מילה מסויימת לא מותרת לשימוש.
נץ, בעניין וולטיר והפילוסופים ההומניסטים, מה עמדך בקשר לזכותה הטבעית של כל קבוצה להתאגד ולצעוד בחופשיות, גם אם זהו מצעד גאווה בירושלים?
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 08, 2007, 20:37:42
נץ, אני מתנצל אם דבריי נשמעו כדרישה או ציווי, אך לא זאת הייתה כוונתי.
אני פשוט הצגתי את דעתי בסוגיה.
אגב, אני נגד כל מיני החלטות ומשאלים שקובעים כי מילה מסויימת לא מותרת לשימוש.
נץ, בעניין וולטיר והפילוסופים ההומניסטים, מה עמדך בקשר לזכותה הטבעית של כל קבוצה להתאגד ולצעוד בחופשיות, גם אם זהו מצעד גאווה בירושלים?

א.) התנצלותך התקבלה, סולח.
ב.) זכותך המלאה להציג דעתך בנדון (ולהבהיר שזו דעתך בלבד! כשם שאני עשיתי זאת הדבר הוא נחוץ בנושאים עליו ישנם מחלוקת עמוקה בין חברי הפורום).
ג.) גם אני החלטות ומשאלים נגד מילה כזו או אחרת, מדובר בבולשביזם צרוף שאנו בפורום יוצאים נגדו, יש דברים שיש נגדם הסכמה גורפת בפורום כגון: ניבולי פה, דיבור מיני/וולגרי, ומילות תואר כגון: נאצי (אלא אם כן מדובר באותו רוני, שאני אישית מעדיף לקרוא לו ניאו-נאצי, מסיבות לשוניות-פוליטיות והיסטוריות), קאפו, היטלר (כמו האסוציאציות שעושה פה השמאל חדשות לבקרים), גבלס, איש SS, שליחת אנשים (מטאפורית) לתאי גזים וקרמטוריום (דהיינו ייחולים ואיחולים למצב שכזה בעתיד), ציטוטים כמו: "חבל שהיטלר..." וכו' וכו'.
מה שאני כן אראה כשימוש ראוי אבל מעורר מחלוקת בפורום (וזו דעתי הבלעדית) הם מילים כמו: קאפו, יודנראט, גטו (לא המצאה נאצית), קלגס, גזען.

ד.) עמדתי לגבי חופש התאגדות וצעדה של קבוצות שונות וכן מצעד גאווה- אני רואה בחיוב חופש התאגדות של קבוצות פוליטיות בעלי דעה שונה משלי, אבל אינני רואה בחיוב מתן חופש כזה לכאלה שרוצים למנוע ממני את חופש ההתאגדות (ראה זו כשלילת נגד, אידאולוגית) דהיינו- מרץ, עבודה, קדימה, וכו'.
אין חופש כזה לאויב, דהיינו מוסלמים (עד לגירושם הכולל והסופי מהמרחב), אין חופש כזה לבוגדים דהיינו- קומוניסטים, אנרכיסטים, מרכסיסטים וכו'.
ואין חופש כזה לבעלי סטיות מיניות כי זה נוגד את עקרונות הדת שלי הדת היהודית באופן המוחלט ביותר.
כל מי שלא ברשימה הזו דהיינו: חרדים, מפד"ל-איחוד לאומי, ליכוד וכל תנועה ורעיון אחר שלא שולל ממני זכות להתאגד, אין לי נגד זכותו להתאגדות ולו דבר.

כל זה לא בה לומר שאני בוודאות רוצה דמוקרטיה מוחלטת כמו ארה"ב, לדוגמא, אלא אני דוגל במונרכיה דתית שם כבר המלך כבר יקבל החלטה למי מגיע זכות ההתאגדות, באם זה יהיה אני, מי שאמרתי לעיל, תהיה לו את הזכות להתאגד ולצעוד, ואלא שאמרתי שלא...אין צורך לומר מה תהיה התגובה.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: Aaron על דצמבר 08, 2007, 21:03:02
אהרן, זכותך המלאה לחשוב כך ולהתנהג כך, אני לא רואה איתך עין בעין, וכשם שאינני מחזיק אקדח לרכה של כולם פה ומכריח אותם להשתמש במילה זו, כך אני לא רוצה שיהיה מי שיאסור עליי בכח את השימוש במילה זו, גם אם זה נשמע לו בעייתי ומעלה בו קונוטאציות שליליות.
כמובן, זכותך המלאה להשתמש באיזה מילה שאתה רוצה, אין שום ספק בכך. רק הבעתי את דעתי.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: פּז על דצמבר 08, 2007, 21:11:36
כל זה לא בה לומר שאני בוודאות רוצה דמוקרטיה מוחלטת כמו ארה"ב, לדוגמא, אלא אני דוגל במונרכיה דתית שם כבר המלך כבר יקבל החלטה למי מגיע זכות ההתאגדות, באם זה יהיה אני, מי שאמרתי לעיל, תהיה לו את הזכות להתאגד ולצעוד, ואלא שאמרתי שלא...אין צורך לומר מה תהיה התגובה.
כשקראתי את החלק הראשון של הקטע (מסומן באדום), חשבתי שמיד תיתן דוגמא לדמוקרטיה פחות חופשית מזאת שבארה"ב, לכן הופתעתי לקרוא את החלק הבא (המסומן בכחול).
כפי שהיה בימי המהפכה הצרפתית, מנהיגי האתמול הוצאו להורג ע"י מנהיגי היום, ואלה הוצאו להורג ע"י מנהיגי המחר. כך במונרכיות, המנהיגים מתחלפים, לעתים אתה בצדם ולפעמים לא.
נכון שכשמדובר בתיאוקרטיה יש קודקס, ספר חוקים שעל פיו המלך חייב לנהוג, אך התנ"ך מספק לנו שלל דוגמאות למלכים, ראשי מונרכיות דתיות, שלא "עשו הישר בעיני ה'", לא פעלו ע"ס החוקים הללו.
ואז מה עושים?
העם יחליט שהמלך הזה לא טוב, וימנה אחר במקומו?
זה כבר מתחיל להזכיר לי דמוקרטיה, ולא מלוכה של שושלת מסויימת.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: שלמה על דצמבר 08, 2007, 21:36:56
נא הבא את הלינק, אם אכן היה דבר כזה.
ואני בכל אופן לא מתכוון לשנות ממנהגי, לא כל מילה שאומצה על ידי הנאצים זה בהכרח פסול.
אחרת גם המילים: "מנהיג", "לילה", "צלילה", "מתקפת בזק", "חיטוי", "עבודה", "שחרור", "פלוגות סער", "שריון", "צוללת", "מזרח", "שטח מחיה" וכו' וכו' הם מילים שפסולות לשימוש.

http://hayamin.org/forum/index.php?topic=9646.0

בבקשה.
לכך לי הרבה זמן פוי......
תהנה :)
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 09, 2007, 11:56:17
כשקראתי את החלק הראשון של הקטע (מסומן באדום), חשבתי שמיד תיתן דוגמא לדמוקרטיה פחות חופשית מזאת שבארה"ב, לכן הופתעתי לקרוא את החלק הבא (המסומן בכחול).
כפי שהיה בימי המהפכה הצרפתית, מנהיגי האתמול הוצאו להורג ע"י מנהיגי היום, ואלה הוצאו להורג ע"י מנהיגי המחר. כך במונרכיות, המנהיגים מתחלפים, לעתים אתה בצדם ולפעמים לא.
נכון שכשמדובר בתיאוקרטיה יש קודקס, ספר חוקים שעל פיו המלך חייב לנהוג, אך התנ"ך מספק לנו שלל דוגמאות למלכים, ראשי מונרכיות דתיות, שלא "עשו הישר בעיני ה'", לא פעלו ע"ס החוקים הללו.
ואז מה עושים?
העם יחליט שהמלך הזה לא טוב, וימנה אחר במקומו?
זה כבר מתחיל להזכיר לי דמוקרטיה, ולא מלוכה של שושלת מסויימת.
אני בן אדם מפתיע.
ולגבי מלך שסרר, כמה דברים: א.) חז"ל בטלו את יצר הע"ז, כך שאין סיכוי שתמצא מלך כזה או אחר סוגד לאליל, דהיינו מלך לא יהיה מוגדר כעושה הרע בעיני ה', יכול להיות שזה יהיה בפרמטרים אחרים.

ב.) מלך מוגבל במידה מסויימת על ידי הסנהדרין והנביא (ואפשר לחזק זאת על ידי חקיקה מתאימה מאין סוג של איזונים ובלמים במונרכיה, עניין זה מופיע כמה וכמה פעמים במקורותינו).

ג.) היום ישנו איסור גורף על ריבוי נשים, מאז חרם דרבינו גרשום, כך שאינני חושש ממלך הולל שישא כמות בלתי נתפסת של נשים.

ד.) למלך לא יהיה פילגש, כי היום אין מעמד כזה, העניין הזה התבטל מהעולם.

ה.) עבדות, גם מוסד העבדות בהגדרתם הישנה שלפני מלחמת האזרחים האמריקאית בטלה מן העולם (למעט בכמה ארצות מוסלמיות מסויימות בהן עדיין יש עבדות שחורה פר אקסלנס).

ו.) במונרכיה דתית, החיוב הוא על מלך שצריך לשאת עימו בכל אשר ילך ספר תורה (אין צורך לומר מה ההבדל בין זה לבין המצב כיום).

ז.) מלך יהיה מוגבל תקציבית לצרכים אישיים ("לא ירבה לו זהב") אפשר שוב, ע"י איזונים ובלמים לתת יותר כוח אוטונומי למשרד האוצר.

ח.) היום סוסים לא מהווים פונקציה למעט כמה עינייני טקס ותחרות, כך שפונקציית "לא ירבה לו סוסים" לא כל כך שייכת, מה שכן זה אפשר לומר שמלך לא ירבה את צי כלי הרכב שברשותו ואת צבאו רק כדי פרופורציות נצרכות ולא לעינייני שואו והתרברבות והפתרון נמצא בסעיף ז' דלעיל.

ובקיצור נמרץ, מונרכיה עם איזון של העצמת משרד האוצר אוטונומי, ומוסד הסנהדרין יחד עם כל שאר ההנהגות העכשוויות (התפתחות עולם ההלכה ומנהגי העם השתנו ללא הכר מאז ימי מלכות בית דוד), כל זה אכן ימנע מלך סורר.
וחוץ מזה, מלך צריך להיות מבית משושלת בית דוד, אם כי יכול להיות מצב שיהיה מלך (ללא שושלת אלא חד פעמי) שלא יהיה מבית דוד, אבל הבא אחריו צריך להיות מבית דוד (לכשיתבררו צאצאיו בוודאות מוחלטת של 100%).
אני חושב שזה נותן לך מענה מירבי על תהיותיך, ולמה זה בכל זאת לא דמוקרטיה, ובעתיד ולכשיהיה מונרכיה דתית, לא אחשוש כלל ממלך סורר.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 09, 2007, 11:57:14
http://hayamin.org/forum/index.php?topic=9646.0

בבקשה.
לכך לי הרבה זמן פוי......
תהנה :)
טוב, בסדר קראתי, אבל, זה רק סקר, והסקר הזה לא מחייב אותי.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: למדיהו על דצמבר 09, 2007, 11:57:44
פז, המונרכיה בצרפת הייתה מונרכיה אבסולוטית.

נץ: איך יובטח שרצון העם יתמלא ע"י המלך ?
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 09, 2007, 12:10:55
פז, המונרכיה בצרפת הייתה מונרכיה אבסולוטית.

נץ: איך יובטח שרצון העם יתמלא ע"י המלך ?
בעניין צרפת, אני חייב לצטט את לואי ה-14 (אם אני לא טועה): "המדינה זה אני".
א.) כי מלך נבחר ע"י רצון העם, כדי שמלך ייבחר (הראשון בשושלת או מלך בדד שלא ממלכות בית דוד) צריך הסכמה רחבה של רוב שדרות העם.
ב.) יכול להיות שזה אומר שברגע שתגדיר מי יכול להיות מוגדר כמלך ראשוני (והוא יהיה מבית דוד או שלא), ויהיו מספר מועמדים אזי יכול להיות שיהיה בחירות או שייבחר ע"י ידי מועצת נציגי העם (כמו נשיא היום).
ג.) מלך לא ייבחר על ידי מניפולציות פוליטיות, ספינים ונפיחות תקשורתיות, הדברים יוגבלו ויוגדו מראש.
ד.) לעתיד לבוא יכול להיות שזה כבר יהיה בד בבד עם חזרת מוסד הנבואה, שאז מי ימלוך יוכרז על ידי נביא (דהיינו רצון ה') ולפיכך אין צורך בהסכמה רחבה.
ה.) בכל מקרה ובכל תנאי, לא יהיה דבר כזה שלמלך יהיה חיי מדף של 4 שנים, או שיצטרך להרכיב קואליציה כדי למשול או כדי להעביר חוקים (משפט המלך, דברים שהם מעבר להלכה ואינם נוגדים אותה), זה אומר שלסנהדרין יהיה הכח לבטל חוקים ותקנות הנוגדות את ההלכה.
ו.)דהיינו החוקה תהיה המסד וחוקה זו היא ההלכה, כך שזה יהיה התגלמות רצון העם ממילא.
ז.) לא יהיו שיקולים חילוניים בעניין.
ח.) מלך שישפט על מעשיו בסנהדרין, מלך שיהיה תחת חקירה, כל זה יהיה חסוי משום כבוד המלך, ולא כל דבר מבית המלך יהווה פרסומי ניסא למען הכלל.
ט.) התקשורת תוגבל, האינטרנט יפוקח מטעם הממלכה העתידה, הדלפות מידע חסוי ייענשו במלוא חומרת הדין, ואם צריך, גם ראשים יתגלגלו.
יוחזר לאלתר פונקציית צנעת הפרט, דבר שהוא קדוש ונמצא כאחד הדברים הנמצאים בראש הסקאלה של היהדות, להבדיל מהחושפנות, הפריצות שיש היום.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: שלמה על דצמבר 10, 2007, 14:27:56
טוב, בסדר קראתי, אבל, זה רק סקר, והסקר הזה לא מחייב אותי.

כמובן.
אני אני מבקש שתתחשב בכך שהשימוש במילה הזותי פוגע ברוב החברים בפורום.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 10, 2007, 15:56:27
כמובן.
אני אני מבקש שתתחשב בכך שהשימוש במילה הזותי פוגע ברוב החברים בפורום.
הכל טוב ויפה, רק הבעיה היא שרק 21 איש הצביעו בסקר הנ"ל מתוך מעל 800 חברים רשומים בפורום, כך שהאמירה שלך "השימוש במילה הזותי פוגע ברוב החברים בפורום"- אין לה על מה להסתמך.

חוץ מזה לא אמרתי על אף אחד מחברי הפורום שהוא באופן ספציפי "יהודון" וגם אם כן תמצא איזהשהו איזכור כזה בארכיון, לאחר בחינה מדוקדקת והוכחות מוצקות (דהיינו קישור), אזי זה ככל הנראה היה כנגד עוץ לי גוץ לי/פופאי/יובל ב/TAREN וכו' שהם היו ממיילית השמאל הבולשבקי בפורום ולכן אני לא מתחרט על כך (וזה בהנחה שאכן אמרתי זאת, ואני טוען שגם כלפיהם לא אמרתי זאת).
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: שלמה על דצמבר 12, 2007, 09:57:21
הכל טוב ויפה, רק הבעיה היא שרק 21 איש הצביעו בסקר הנ"ל מתוך מעל 800 חברים רשומים בפורום, כך שהאמירה שלך "השימוש במילה הזותי פוגע ברוב החברים בפורום"- אין לה על מה להסתמך.

חוץ מזה לא אמרתי על אף אחד מחברי הפורום שהוא באופן ספציפי "יהודון" וגם אם כן תמצא איזהשהו איזכור כזה בארכיון, לאחר בחינה מדוקדקת והוכחות מוצקות (דהיינו קישור), אזי זה ככל הנראה היה כנגד עוץ לי גוץ לי/פופאי/יובל ב/TAREN וכו' שהם היו ממיילית השמאל הבולשבקי בפורום ולכן אני לא מתחרט על כך (וזה בהנחה שאכן אמרתי זאת, ואני טוען שגם כלפיהם לא אמרתי זאת).


22* כי גם אני נגד השימוש במילה יהודון אך לא יכול להצביא.
ו-22 חברים זה לצערי חלק גדול מאוד מהחברים הפעילים כאן.
ולפי חוקי הסטטיסטיקה רוב הסיכוי שהתמונה לא תישתנה אלה בכמה אחוזים לכאן ולכאן במיקרה של הצבעות נוספות
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 12, 2007, 13:55:24
22* כי גם אני נגד השימוש במילה יהודון אך לא יכול להצביא.
ו-22 חברים זה לצערי חלק גדול מאוד מהחברים הפעילים כאן.
ולפי חוקי הסטטיסטיקה רוב הסיכוי שהתמונה לא תישתנה אלה בכמה אחוזים לכאן ולכאן במיקרה של הצבעות נוספות
22 חברים דהיינו שני שליש מתוך 22 החברים האלה (7 היו בעד, 8 אם אתה כולל אותי במניין).
זאת אומרת שחמישה עשר חברים, וצר לי ידידי אך יש פה בפורום הרבה יותר מאשר 23 חברים, גם אלו הפעילים.
ואם תשאל כל סטטיסטיקאי הוא יגיד לך שאי אפשר ללמוד כלום מסקר שכולל רק 23 הצבעות.
אז נא לא לבלבל את היוצרות.
מה גם שלא קראת לאף אחד מחברי הפורום יהודון באופן ישיר, כך שתמהני שוב, היאך זה אני יכול להעליב בכך את חברי הפורום?!
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: שלמה על דצמבר 12, 2007, 14:46:57
22 חברים דהיינו שני שליש מתוך 22 החברים האלה (7 היו בעד, 8 אם אתה כולל אותי במניין).
זאת אומרת שחמישה עשר חברים, וצר לי ידידי אך יש פה בפורום הרבה יותר מאשר 23 חברים, גם אלו הפעילים.
ואם תשאל כל סטטיסטיקאי הוא יגיד לך שאי אפשר ללמוד כלום מסקר שכולל רק 23 הצבעות.
אז נא לא לבלבל את היוצרות.
מה גם שלא קראת לאף אחד מחברי הפורום יהודון באופן ישיר, כך שתמהני שוב, היאך זה אני יכול להעליב בכך את חברי הפורום?!

זה אותו הדבר שאכח 1,000 אנשים מהמדינה ואכבל תוצאות מסוימות ויגיד כי יתכן ובאמת מפלגת בל"ד תזכה ב-115 מנדטים שכן אותם 1,000 הם רק חלק קטן מהציבור הישראלי.
מה גורם לך לחשוב שדוקא האנשים שנגד השימוש במילה הזותי הצביעו?
אני מניח שאם כולם יצביאו כבל תמונה שונה אם תנועה של כמה אחוזים לכאן ולכאן.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 12, 2007, 16:52:00
א.) זה לא אותו הדבר, לצערי 23 הצבעות זה לא מסד נתונים מספיק לאף קבוצת מדגם יהיה אשר יהיה מספרה אלא אם כן כל הקבוצה כולה מונה 23 חברים.

ב.) אתה לא סטטיסטיקאי.

ג.) אתה לא נביא.

ד.) לא אמרתי שהצביעו דווקא קבוצה כזו או אחרת.

ה.) אל תניח הנחות ואל תנסה לנבא את העתיד, אתה לא יכול לנחש תוצאות מדגם כזה או אחר, בלי מסד נתונים מספק ו-23 הצבעות הם לא מסד מתאים.

ו.) גם אם היה וכאשר וישנו אכן רוב מוחץ בפורום שהם נגד השימוש במילה זו, אני אמשיך להשתמש בה שכן מעולם! בפורום, סקר איננו דבר המחייב מי מחברי הפורום לנהוג כך או אחרת, החלטות אופרטיביות מתקבלות אך ורק ברמת דרג הניהול שאני חלק ממנו.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: שלמה על דצמבר 12, 2007, 20:49:58
אני מניח שחיים לא פתח את הסקר הזה כי היה לא זמן פנוי והוא לא ידה מה לעשות.
סים לב שחיים לא משתמש בזמן האחרון במילה הזותי.
כותרת: השימוש במילה יהודון
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על דצמבר 13, 2007, 02:01:56
אני מניח שחיים לא פתח את הסקר הזה כי היה לא זמן פנוי והוא לא ידה מה לעשות.
סים לב שחיים לא משתמש בזמן האחרון במילה הזותי.

חיים פתח את הסקר כי הוא ראה שיש התנגדות חלקית בין חברי הפורום לשימוש במילה הזו,  אבל זה סקר לא מחייב כי שכבר אמרתי לא פעם ולא פעמיים.
ולגבי שימוש במילה על ידי חיים עצמו, לא יודע, לא תמללתי את כל הסרטונים שלו והתוכניות שלו ולא עקבתי אחרי כל תכנית וסרטון וכל מילה שנאמרה שם, כך שאין לי וגם לך מספיק מידע בנדון, וגם אם מה שאתה אומר זה נכון וחיים קיבל על עצמו שלא להשתמש בזה יותר, אז זה החלטה אישית של חיים שמחייבת את חיים ואת חיים בלבד, לא יצאה הוראה כזו על ידי ועד ההנהלה של הפורום, אם וכאשר תתקבל החלטה שכזו (ושלא יהיה ספק, גם אני מעורב בקבלת ההחלטות) אשקול שוב את צעדי ואת התבטאויותיי בפורום לגבי שימוש במילה כזו או אחרת, ועד אז...אלוקים גדול.