HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: כהנא צדק על נובמבר 27, 2007, 18:10:31
-
בס"ד
שלום, נושא זה עולה מידי פעם בתשקורת בגישה מאודד שלילית כמובן לדת בטענה "זה אסור" וזהו, בזה נגמר
פירוט מאוד יפה, זה כמו שהם מגדידים את החרדים כ"גנבים שחיים על חשבון המדינה ולבושים בשרוך וארוך<לא חם להם?!?!>" אפילו מפריע להם שחם לנו, אם מישהו ישאל מישהיא אם קר לה כאשר היא הולכת לבושה כמו חצי בהמה אז ישר יצעקו "הטרדה מינית" וכל השטויות האלה (מצחיק עוד שהיא מחפשת את זה, או יותר נכון מביש !! :-[)
רציתי לדעת מה ההלכה בנושא תרומת איברים, בין אדם מת, בין אדם חי, וכו'
הרי ברור שאני לא אסתמך על התשקורת, ובטח שלא כאשר הם מחפשים איך להשמיץ ולא לתת הסברים
-
אני אישית ראיתי בתוכנית "שאלת רב" נשאלה שאלה על חתימה על כרטיס א.ד.י,הרב אמר שאין כל בעיה,שהרי ממילא בתחיית המתים ב"ה הגוף יווצר מחדש,אבל הדבר היחיד שצריך לבקש זה שגם רב יוודא את המוות,הוא סיפר על מקרים רבים שבהם רצו לקחת איברים אבל האדם עוד היה חי..
לגבי תרומה מאדם חי אני גם חושב שאין כל בעיה בכך כל עוד זה לא מסכן את התורם
-
הרי איך יכול להיות מצב בו תרומת איברים לא מסכנת את התורם?
הרי כל ניתוח ובטח ניתוח בו מוציאים איברים יש בו סיכון
-
אדם חי יכול לתרום כליה אם הדבר מציל חיים של יהודי, מכיון שמדובר בספק מול וודאי.
אלא שאם מדובר על תרומה שלא ברור למי תגיע, אולי לגוי שונא ישראל - אסור לתרום אפילו כליה.
אם מדובר על חתימה על כרטיס תרומת איברים לאחר המוות, זה בוודאי איסור גמור בכל מקרה, מכיון שעל מנת להוציא כבד או לב מאדם, ליבו חייב להמשיך לפעום -
ואדם שליבו פועם אינו נחשב למת לפי ההלכה.
-
רובם המוחלט של הרבנים מצודדים ואפילו מעודדים תרומת אברים.
הפולמוס מתחיל ונגמר בעיין הגדרת המת לפי ההלכה,והגדרת המת לפי הרפואה.