HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: Torah על יוני 28, 2015, 11:48:52

כותרת: השבוע הדרמטי של ערוץ 10: נתניהו טרם אישר שימוש באפיק 10
תגובה על ידי: Torah על יוני 28, 2015, 11:48:52
מועצת הרשות תתכנס היום ב-15:00 לאשר את הרישיון לערוץ ■ הערוץ יידרש לשלם 2 מיליון שקל על האפיק ו-1.2 מיליון שקל על השימוש במותג חדשות 10 ■ ועדת הטלוויזיה והיועמ"ש הילה שמיר עידכנו את נוסח הרישיון

יומיים לפני קבלת הרישיון, ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, טרם אישר לערוץ 10 להמשיך להשתמש באפיק 10 ובסימנים המסחריים של חדשות 10. בלי האישור של נתניהו, הערוץ ייאלץ לעבור לאפיק אחר - והיקף הצפייה בו עלול להיפגע.

מועצת הרשות השנייה תתכנס היום בשעה 15:00 לאשר סופית את מתן הרישיון לערוץ 10. האישור יינתן לאחר שבסוף השבוע שעבר אישרה רשות ההגבלים את עסקת הרכישה של השליטה בערוץ 10 על ידי קבוצת RGE, שבבעלות לן בלווטניק, אביב גלעדי ואודי רקאנטי. העסקה אושרה ללא כל תנאים מגבילים.


ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו

הרשות השנייה כבר אישרה את מבנה הבעלות החדש, לאחר בדיקה מקיפה של היועצת המשפטית של הרשות עו"ד הילה שמיר של מבנה הבעלות החדש והערבויות. כחלק מאישור העסקה, דרשה שמיר כי לאחד מהבעלים, למשל בלווטניק - לא תהיה זכות וטו על מדיניות הערוץ.

כעת מגיע השבוע הדרמטי של ערוץ 10, בו אמורה להיסגר העסקה סופית והערוץ אמור לקבל רישיון קבוע לשידורים בערוץ 10. כבר ביום רביעי אמור הערוץ להתחיל הערוץ לשדר לפי תנאי הרישיון החדשים, אלא שלערוץ יש כמה משוכות לעבור קודם.

ראשית, בסמכות נתניהו לאשר את המשך השימוש באפיק 10 בתקופת הרישיון. הערוץ פנה כבר לפני כשבועיים בבקשה לנתניהו לאשר את השימוש באפיק, אך טרם נענה. גם השר אופיר אקוניס, שלוחו של ראש הממשלה לענייני תקשורת, התערב בנושא אישור האפיק בשבוע האחרון.

(http://www.themarker.com/polopoly_fs/1.2622163.1430050098!/image/1039852325.jpg_gen/derivatives/size_936xAuto/1039852325.jpg)
מגישת חדשות 10, תמר איש שלום

רק לאחר שנתניהו יאשר את השימוש באפיק - וההערכות הן כי הוא אכן יאשר, תקבע הרשות השנייה את שווי האפיק ותדרוש תשלום מערוץ 10, באישור שרי האוצר והתקשורת. ל-TheMarker נודע כי הרשות צפויה להמליץ על תשלום של כ-2 מיליון שקל עבור השימוש באפיק. התשלום חייב להיות מועבר לפני קבלת הרישיון בפועל. המשמעות היא שנתניהו יהיה חייב להחליט באופן מיידי על האפיק כדי שהערוץ יספיק להעביר את התשלום לפני 1 ביולי.

מעבר לזה, הערוץ ייאלץ לשלם 1.2 שקל עבור שווי השימוש בסימן המסחרי של חדשות 10. בתחילה הסכום נקבע על 1.5 מיליון שקל. בהליך השימוע הערוץ דרש לשלם 200 אלף שקל בלבד, ולאחר הליך שימוע נקבע הסכום של 1.2 מיליון שקל.

כאמור, מועצת הרשות השנייה תתכנס היום ותקבע כי קוימו כל התנאים - כולל הפקדת הערבויות, כתבי התחייבות, ההסכמים עם הבעלים ועוד. ביום שני צפויה להיסגר סופית עסקת RGE וערוץ 10, ומיד לאחר מכן ייכנס לתוקף הרישיון.

לאחר מכן, ובלי כל קשר, יקבע שר האוצר משה כחלון מה יהיה גובה החוב של הערוץ עבור הארכת הזיכיון בשנים קודמות. נתניהו, ביומו האחרון כשר אוצר, קבע כי החוב יהיה מקסימלי בהיקף של 16.8 מיליון שקל. אולם ההחלטה בוטלה וכחלון צפוי לדרוש סכום הנע סביב 5 מיליון שקל.

לאחר האישור וקבלת הרישיון, תידרש מועצת הכבלים והלוויין לדון בהיקף הערוצים שיש בידי קבוצת RGE ב-HOT וב-yes. כיום יש מגבלה על מספר הערוצים, וקבוצת RGE איימה כי אם לא תקבל תשובה בנושא עד סוף השבוע היא היא תיסוג מהעסקה. עם זאת, מועצת הכבלים עשויה להוציא היום חוות דעת "מרגיעה" מבחינת RGE כך שהעסקה צפויה להיסגר כמתוכנן.

שינויים בנוסח הרישיון הסופי

ערוץ 10 יהיה הראשון שיקבל רישיון לשידורים בטלוויזיה המסחרית. ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, בראשות דורלי אלמגור, יחד עם היועמ"ש של הרשות שמיר שכתבה את נוסח הרישיון, סיימה בשבוע שעבר את תהליך ניסוח הרישיונות בטלוויזיה המסחרית. לאחר הליך שימוע נערכו בנוסח המקורי כמה שינויים, שחלקם מבטאים דה-רגולציה בשוק.

השינוי המרכזי נגע ליוזמה של הרשות השנייה שלפיה הרשות תוכל לכפות על הזכייניות לקיים הליך בוררות מול איגודי היוצרים בנוגע לזכויות המסחור והמכירה בחו"ל של היצירות. ואולם נציגי רשות ההגבלים אמרו בדיון כי איגודי היוצרים מהווים הסדר כובל לעניין זה ולא ניתן לקיים מו"מ מול האיגוד בנוגע לתנאים אלה.

שינוי נוסף נגע לביטול החובה כיום של הזכייניות לקבל אישור מוקדם ללוח השידורים העונתי. כעת הרשות תוכל לפקח על לוח השידורים של משדר ברישיון רק בדיעבד. מנגד, הרשות חייבה את גופי השידור לעמוד בנאותות ההעסקה של עובדי ההפקה. סעיף נוסף מחייב את גופי השידור להעביר את כל התכניות לידי הרשות השנייה לצורך הקמת מאגר ציבורי אחד שיוכל לשמש את הציבור הרחב שלא למטרות רווח.

בנוגע לשידורי החדשות, סוכם כי חברת החדשות תוכל להצטרף למועצת העיתונות במקום להקים ועדת אתיקה עצמאית. עוד נקבע כי חברות החדשות לא יצטרכו לקבל אישור הרשות השנייה לפני כל פעילות נוספת מחוץ למסך.

"בניית הרישיונות לשידורי טלוויזיה וחדשות היא צעד תקדימי בישראל אשר מסמל את תחילתו של תהליך ארוך טווח שיוביל לשינוי אמיתי בשוק הטלוויזיה המסחרית בישראל", אמרה אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה. "זהו השלב הראשון בלבד במהלך כולל שמובילה המועצה מיום כניסתה לתפקיד תוך איזון בין המשימות הדרושות בנקודת זמן זו לבין ראייה כוללת של עתיד המסך, יציבות השוק ורווחת הציבור".