HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: mashras על אוקטובר 26, 2006, 23:15:10

כותרת: חטיפת ילדי המזרח, וגזילת יהדותם
תגובה על ידי: mashras על אוקטובר 26, 2006, 23:15:10
שלום לכולם. רציתי להעלות נושא כאוב.
חיים בן פסח דיבר בעבר על ילדי תימן והעוול שנגרם להם, אך לדעתי לא מספיק.
ורציתי כאן להעלות את הסוגיה, כי לדעתי אפשר ללמוד הרבה ממנה, על הממסד הישראלי הרקוב, כמו אז גם היום.

ראשית ברצוני לספר על שלושה מקרים שקרו במשפחה שלי.
ב 23 בנובמבר 1956, ילדה סבתי (אם אימי) תאומים בבית יולדות "בית רבקה" בפתח-תקוה. בשביל שתבינו באותם ימים היתה הפרדה בין יולדת מעדות המזרח לבין יולדת מעדות אשכנז. יולדת מעדות המזרח היתה יכולה ללדת אך ורק ב"בית רבקה". ויולדת אשכנזיה יכולה ללדת רק בתל-אביב.
אז סבתי ילדה בבית רבקה. האחיות שאלו אותה לפני הלידה, כמה ילדים יש לה. באותו זמן היו לסבתי כבר 3 ילדים.
כעבור מספר ימים שיחררו את סבתי לביתה אך לא את התאומים. אמרו לה שהם צריכים לעבור עוד בדיקות, ושיש צורך לשלוח אותם להבדק באופן דחוף בבית חולים העמק בעפולה, אפילו הכריחו את סבי לשלם את האמבולנס בשביל הילדים שלעולם לא יראה יותר.
סבתי בכתה נורא, היא לא רצתה להתרחק כל כך מהתאומים, בשבילה עפולה היה סוף העולם. אחרי שבוע הם קיבלו מברק - התינוקות נפטרו.
סבי נסע לראות את הגופות, אך בשל היותו כהן לא יכל להכנס לחדר המתים, ולכן הראו לו מרחוק 2 סמרטוטים.
כעבור 18 שנה הם קיבלו צווי גיוס. לתינוקות הללו מעולם לא ניפקו תעודת פטירה.

מזעזע? סיפור שני.
דצמבר 1949. אבי ילד בן 7 עולה מתימן. יחד איתו עולים בני דודיו. כשקיבלו אותם סוכני הסוכנות ונתנו להם מספרי זהות, נעלמה ציונה בת הדודה הקטנה.
אחותה מחזיקה עד היום בשני מספרי זהות עוקבים במשרד הפנים.

1952. לדוד אבי שכבר איבד בת ב1949 (ציונה) נולד בן במזל טוב. משה קראו לו. אימו נאלצה להשאירו בבית חולים לבדיקות נוספות, וכעבור מספר ימים הודיעו שנפטר. סבי ואחיו נסעו לבית החולים על מנת לראות את גופת התינוק. אך לא מצאו דבר. והתעלמו מהם התעלמות מוחלטת. אמרו להם שהם יכולים לחפש בין הארגזים... לבסוף חזרו הביתה בלא כלום, ולא הסכימו לדבר על הפרשה על יום מותם.

לא רק חטיפות
--------------------
וסיפור נוסף ששמעתי ממקור ראשון.
קרוב משפחה שלי, אדם אמין מאד, מזוהה עם הציבור שלנו, סיפר לי באחת הפעמים על חבר שהיה לו בתקופה המעברה. בן 16 היה.
אחיו הצעיר התלונן יום אחד על חולשה מסויימת ועל כן באו לקחת אותו לבדיקות. אבל לא את האח החולה - אלא את החבר הבריא.
הוא נעלם ובמשך יומיים לא ידע איש היכן הוא. כעבור יומיים הוא חזר בצורה ארון סגור ומעליו כתוב: "חומר מסוכן - אסור לפתוח"
אביו של הבחור היה סקרן לפתוח את הארון, ולמרות הפצרות כולם, החליט לפתוח. קרוב משפחה שלי היה עד ראיה ברגעים הללו.
הגופה היתה מרוקנת מתוכן. כולל הראש.

גזילת היהדות
-------------------
משפחתינו בתימן היתה אמידה מאד. ספרים רבים ועתיקים היו ברשותינו.
והספר החשוב ביותר היה תלמוד בבלי, עתיק מאד שהגיע מעיראק לפני מאות שנים. לא ידוע היום תלמוד עתיק כמו זה. התלמוד הקיים היום עבר את הצנזורה של הנצרות. אבל שלנו מקורי מאד. כמו כן היה לנו כתב רש"י מלפני מאות שנים, וכתבים של רבי שלום שבזי עתיקים מאד.
אנשי הסוכנות דרשו מסבי לשים את הספרים האלו עם המטען החריג שיגיע באוניות יותר מאוחר, כיוון שאחרת המטוס לא יוכל להמריא. (???)
סבי היה חכם ולא האמין להם, אך לא היתה לו ברירה. הוא גם לא האמין שיהודים יכולים לרמות יהודים אחרים. הרי אם על ערבים הוא סמך בתימן אז איך ייתכן שיהודים ירמו יהודים אחרים?!
כעבור מספר חודשים הדיעו מהסוכנות שהיתה שריפה בנמל יפו וכל המטען נשרף.

אבי בתור ילד היה צריך לעבור את מסכת ההשפלות במעברה. את גזיזת הפיאות. את הפחד מהקרנות. הילדים של אז, היום בני 60, הרבה מהם סובלים כיום מסרטן לא עלינו בגלל ההקרנות שעברו ללא שום סיבה.

הילדים האלו שהיו רגילים ללמוד תורה כל היום, פתאום מוצאים את עצמם חסרי מעש. כי לא נתנו ללמד תורה במעברות.
אחר כך מתוך הבטלה או מתוך זה מרדו בהוריהם ונטשו את הדת. בשכונה של אבי, הרבה ילדים אפילו התחתנו עם לא יהודיות וירדו מהארץ.

מי מכם מכיר את הסיפור על רצח יעקב סלים ג'רפי במעברת עין שמר?

יעקב סלים ג'רפי היה עולה מתימן במחנה עין שמר שבו שוכנו רבבות תימנים. הוא קרא לאחיו התימנים שלא להיכנע להנהלת המחנה והמנהל אלדמע בראשם שכפו עליהם חינוך חילוני לילדים. הוא נהג להגניב תימנים מהמחנה ( שהיה שמור על ידי גדר תיל ושומרים ) אל הישיבה התיכונית מדרשית נועם שבפרדס חנה , כדי שיראו שגם בארץ יש יהודים שלומדים תורה , ושלא כל האשכנזים הם חילוניים. אלדמע נהג להסתובב חגור אקדח . ג'רפי הוזהר להפסיק את התנגדותו לכפיית החינוך החילוני. משסרב הוכה עד זוב דם . נחבש בידי הרבנית פנינה רוזנבליט , אשת הרב שלום רוזנבליט , מורה במדרשיה, מנהל פלך בירושלים , כיום בעל חנות מכולת ברובע היהודי בירושלים (נפטר בכסליו תשסד). מכיון שג'רפי לא שוכנע להפסיק הוא נרצח לאחר כשבועיים בירית אקדח.
הרצח נחקר במשטרת פרדס חנה. בפני הסמל החוקר הופיעה תימניה בת 19 שהיתה עדת ראיה לרצח. הסמל החוקר ריסק לה את הפה במכות אגרוף וזרק אותה לצינוק וכך פתר את הבעיה. היא לא יכלה לדבר ולאכול במשך שלושה ימים.
אל דמע הועמד לדין בפני השופט מרגליות בחדרה. טען שירה באויר לפיזור הפגנה. בסופו של דבר ועדה שהוקמה לחקירת עריצות השמאל במחנות העולים הענישה אותו במעבר לניהול מחנה עולים אחר.. משרד החינוך לא מביא תלמידים לקברו והכנסת לא קבעה "יום ג'רפי" לדיון באלימות השמאל. מקום קבורתו של ג'רפי לא ידוע. זכרו הושכח.

זהו. יש גבול למה שעינים יכולות לקרוא בפעם אחת.
רוצים עוד? אני יכול להוסיף.
יש לכם הערות והארות? לא מאמינים לכל מה שכתוב? אשמח לשמוע.
כותרת: בעניין: חטיפת ילדי המזרח, וגזילת יהדותם
תגובה על ידי: GY על אוקטובר 27, 2006, 10:02:01
בס"ד
חיים עזזמי (מי שקורא לעצמו חיים בן פסח) לא היה בישראל ואינו בקיא בפרטים של המקרים הנוראים האלו, ולצערי דבריו אינם נכונים ומלבים שנאה.
זה נכון שהיה בית חולים ליולדות אחד בישראל שהיו בו רופא אחד וכמה אחיות אשכנזיות שעשו מעשי נבלה בערך במאה תינוקות של בני עדות המזרח, רובם ממשפחות מרובות ילדים. באותה התקופה היתה בישראל תמותת תינוקות גבוהה ולכן לא עלה על דעתו לחשוד בכך. גם היו הרבה תינוקות יתומים שנמסרו לקיבוצים לאימוץ כי לא היה מקום אחר שיכל לטפל בהם. בכלל ניירת ורישום של בני אדם לא היה אז כל כך מסודר אז כמו היום, ומכתב מבית חולים היה מספיק לכל דבר עניין. לא שאלו אז שאלות. אני בטוח שהכותבת יכולה לשאול את סבתה כמה ילדים מתו לה במהלך חייה, ואני מאמין שהיו לסבתה ילדים נוספים שמתו מסיבות אחרות. גם ממשפחה שלי כנראה נחטף ילד אחד כשהיו עוד 8 ילדים אחרים שמתו מסיבות אחרות. מכאן ועד מסקנות לגבי השלטון במדינה המרחק גדול מאד. המעשים האלו התבררו עשרות שנים יותר מאוחר כשכבר לא היה את מי להעמיד לדין.
מבצע מרבד הקסמים שהביא את עולי תימן לישראל היה חשאי ונעשה בבהילות רבה. בקושי היה מקום לאנשים על המטוסים. המטוסים היו כל כך עמוסי אנשים שבקושי המריאו. לא היה באפשרותם להביא ספרי קודש ישנים מתימן למרות שהבטיחו שיעשו זאת. זרקו הכל. לאחר מכן, כדי להימנע מתביעות שיקרו שהמטען נשרף. אגב, בגלל במבצע עלו לישראל גם המון עבדים ושפחות מוסלמיים ששירתו את היהודים בבתיהם כגויים של שבת ולאחר מעשה הוכרו בישראל כיהודים. כן, בתימן העבדות היתה אז נפוצה, ואולי גם כיום... אולי אם היהודים לא היו מביאים איתם כל כך הרבה מוסלמים, היה מקום במטוסים לספרי הקודש.
לגבי הגילוח והחיטוי - צריך להבין שיהדות תימן באה ממדינה של המאה ה 14 (תימן) ללא הגיינה ועם המון מחלות (למשל, מחלות עיניים ומעיים) וטפילים, וחלקם הגדול לא מוכר והיה יכול להדביק אנשים אחרים בארץ ולגרום למגפות. בתימן לא היה טיפול רפואי מודרני והמון מחלות שעדיין קיימות בתימן כבר מזמן נעלמו בעולם המודרני.
לגבי ספר התלמוד של המשפחה שלך והמעשייה שהתלמוד שקיים כיום צונזר ע"י נוצרים, כנראה מדובר בספר תלמוד משובש ועם שגיאות שהיה ברשות משפחתך, ואם זה אכן בכך מדובר - טוב שנשרף ויפה שעה אחת קודם.
GY
כותרת: בעניין: חטיפת ילדי המזרח, וגזילת יהדותם
תגובה על ידי: mashras על אוקטובר 28, 2006, 23:32:18
ראשית כותב ולא כותבת.
שנית, יש לי הרגשה שאתה אמנם מגיב בצורה עיניינית, אבל לא מהשכל הישר. על מנת להכעיס אתה מפליץ דברי הבל מהשד יודע איפה.
זה קודם כל.
אינך יודע דבר וחצי דבר.
1. מעולם לא שמעתי על משפחות שהביאו איתם עבדים. מעט מאד משפחות עשירות היו בתימן. את העבדים השארנו בתימן. והם לא היו עבדים, הם היו ערבים עם כבוד שעבדו אצלנו והתפרנסו בכבוד.
עולי תימן היו אדוקים בדת, ולא העלו איתם אף ערב רב. אתה מתבלבל עם המארוקאים. (ראה ערך עמיר פרץ).
3. התימנים באמת עלו המטוסים אבל זה היה ידוע ששאר המטען מגיע באוניות מסע. וחלקו באמת הגיע.
4. על פי עדויות ונתונים מאומתים - נחטפו 8000 ילדים. 1500 מהם בזמן העליה לארץ והשאר בין השנים 1949-1974. 70% מהם ילדים של עולי תימן. הוועדה שקמה בחרה לחקור רק 950 מקרים, ומהם לבסוף טענה שנעלמו כ50 ילדים והטילה את האחריות על הסוכנות. כמו כן הוועדה טענה שיש קבר אחים של ילדים ליד זכרון. בדקו את הקבר ולא מצאו אפילו עצם אחת. אז המדינה טענה שכעבור 50 שנה בתנאים מסויימים עצמות יכולות להיכלות. (אין גבול לטיווח !!!)
5. לגבי התמותה בתימן - באמת היא היתה גבוהה. אגב גם בארופה היתה תמותת תינוקות גבוהה עד לפני 80 שנה. פה בארץ זה לא היה כך. קישקוש. מדוע לא הוציאו תעודות פטירה? מדוע לא תעודות לידה?
6. על פי עדותו של אורי אבנרי, מעולם המדינה לא היתה מסודרת ומאורגנת כמו בשנותיה הראשונות. וזה שקר גמור, שאומרים שלא היה סדר.


כותרת: בעניין: חטיפת ילדי המזרח, וגזילת יהדותם
תגובה על ידי: GY על אוקטובר 30, 2006, 01:28:05
בס"ד
מתנצל על הטעות במינך.

1. לגבי כמה שנחטפו - ננחש מספר בין 25 ל 15,000. והוא יהיה מדוייק בדיוק כמו כל מספר אחר.  התרשמות שלי משיחות שניהלתי עם נשים שחיו בתקופה ההיא, שמדובר במאות מקרים. חיים אמר בוידאו שלהתרשמותו מדובר באלפים רבים. תיק"ו. כך גם לגבי האחוזים והשנים שהנבלות נעשו בהן נעשה כל מספר זוכה.

2. לגבי הסדר במדינה בשנים הראשונות להקמתה, לשם הדוגמה, יש קברות חיילים יהודים אלמונים מתקופה שלאחר מלחמת השחרור. הם ירדו מאניה, התגייסו, עברו הכשרה ראשונית (טירונות) קיבלו מדים ונשק, השתתפו בקרבות או פעולות של צה"ל ונפלו. לכאורה, המון שלבים שעברו בישראל. ולא מדובר בתינוקות בלידתם, אלא במבוגרים שיכולים לדבר ולכתוב ובכל זאת אין איש יודע עליהם דבר ואיש לא טרח לרשום דבר. כזה היה הסדר במדינה בשנות ה 50.

3. לגבי תמותת תינוקות בישראל, אני רוצה לספר יותר. בקום המדינה היתה בישראל נפוצה מאד מגפת הפוליו. ילדים רכים נפגעו סמוך ללידתם במערכת הנשימה מתו ביסורים נוראיים. אחרים נותרו משותקים ומנווני גפיים. כזו היו גם המלאריה והטיפוס והצהבת, וזיהומים בלידה, וסיבוכי לידה פשוטים, שגרמו לתמותה גבוהה של תינוקות ושל אימהות והשאירה יתומים רבים ואמהות ללא תינוק.

4. לו בדקו יהדות עולי תימן כפי שבודקים היום עולים מארצות דוברות רוסית ואמהרית, קרוב לוודאי שהיתה מתבררת תמונה שונה משתיארת לגבי הערב הרב. היו עובדים מוסלמים בני חרות אבל גם עבדים ושפחות. יהודים, בעיקר העשירים, ובעיקר בעדן הבירה, העדיפו עבדים ושפחות שאיתם הקשר נמשך דורות ושהכירו במשך השנים את המנהגים היהודים ויכלו לשמש כגויים של שבת, כמבשלות במטבח ושאר תפקידים. הם העבירו תפקידם לילדיהם אחריהם. אלו נחשבו כבני משפחה נחותים שלא הלכו ללמוד אצל ה"מורי" ולא ידעו קרא וכתוב אך גדלו עם ילדי היהודים. אין בתימן תעוד מסודר של לידות ופטירות. הערב הרב אימץ שם המשפחה בה חיו בקליטתם בישראל ובכך טישטשו הקו המפריד בינם לבין יהודים.

5. לא מכל מקום בתימן אכן הגיע מטען. אני יודע שמעדן הבירה עלו יהודים עם מטען ורכוש רב ונחשבים לעשירים מאד בישראל גם היום. אחרים - לא.

6. גם במרוקו היו יהודים דתיים מאד ולא הייתי מזלזל בהם. הקהילה היהודית במרוקו היתה פתוחה לעולם, מתקדמת, ועם הרבה חכמי דת גדולים. הקהילה היהודית בתימן לעומתם היתה מבודדת וקטנה יותר. במארוקו לא היו אצל היהודים כמעט בעיות גנטיות שנבעו מנישואין בתוך המשפחה במשך מספר דורות, או מנישואין של אישה צעירה עם גבר עשיר וקשיש כפי שהיה בעדן (ראה סיפורה של משפחת חבשוש).   

7. אנא, אל תשתמש בביטויים גסים. זה גורע.
GY
כותרת: בעניין: חטיפת ילדי המזרח, וגזילת יהדותם
תגובה על ידי: mashras על אוקטובר 30, 2006, 07:46:15
שלום לך GY.
אינני יודע אם אתה באמת מתכוון לכל מה שאתה אומר, או שאתה עושה זאת על מנת להכעיס.
קשה לי להאמין שאתה מאמין לכל מה שאתה כותב. חיים צודק. אני חושב שאתה מזוייף. לא ייתכן שבתחילת ההודעה תרשום בס"ד, ובסוף ההודעה תשמח על שריפתו ח"ל של תלמוד בבלי, יהיה אשר יהיה.
זה קודם כל.
עכשיו הרשה לי להגיב בצורה עניינית דבר דבר. ולא בגלל שאני חושב שאתה ראוי להתייחסות, אלא מפני שאתה מנצל את הבמה שניתנה לך כאן על מנת לטייח את המציאות כפי שהממסד עשה כל השנים. אולי אתה חולה במחלת הממסדיות. לא יודע.

1. לגבי 8000 הילדים. יש רשימות מסודרות, של כל ההורים שהתלוננו. בסך הכל 8000, ומה עם אלה שלא התלוננו? אז יש ודאי יותר. אני ממליץ לכולם להכנס לקישור הבא (למי שעוד לא מכיר): http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5074&omm=0

2. לגבי הסדר, אתה מביא דוגמא מחיילים אלמוניים?! התופעה היתה קיימת לפני קום המדינה. אבל חטיפות ילדים עד שנת 1974. (דודים שלי בסוף 1956).

3. תמותת תינוקות. סבתי שניה ילדה בסך הכל 12 ילדים בתימן. וזה לא היה נדיר בתימן. מתוכם 9 נפטרו עד גיל שנתיים. אבל פה בארץ היא ילדה עוד 2 ילדים שיצאו בריאים ושלמים וכאן בארץ לא נפטרו לה ילדים. סבתי השניה ילדה בן אחד בתימן. ו 7 בארץ כאשר 2 נחטפו. (אין תעודות פטירה). דודתו של אבי (שתאריך ימים) ילדה בסך הכל 21 ילדים, מהם נפטרו 14 כולם בתימן. 6 ילדים נולדו לה בארץ בריאים ושלמים. אחת ניסו לחטוף, אבל האמא היתה פקחית ולא ויתרה. (זה כבר סיפור בפני עצמו).
אז לא הלכתי רחוק. רק דוגמאות ממשפחתי. אכן נפטרו ילדים - אבל בתימן לא כאן בארץ. ולא בסדר גודל שאתה מנסה לשוות לו.

4. לגבי הערב רב. הייתי שמח אילו היית מביא סימוכין לעדות הזאת. ייתכן שהיתה מצויה (אבל לא נפוצה) בין יהודי מזרח אחרים. אני יכול לומר לך על תימן שהגויים הערבים שנאו את היהודים, ושמחו להשתלט להם על הרכוש כשהם עזבו. מעולם לא שמעתי בשכונה שלי על ערב רב שכזה. כל היהודים שעלו מצנעה היו שומרי מצוות. בזה אני בטוח.

5. לגבי העליה מתימן. כל היהודים בתימן היו צריכים להתרכז בעדן. שם היה מחנה ריכוז בשם "חאשד". ולעיתים המתינו כמה חודשים עד שהתפנה מקום במטוס. יש לי קרובת משפחה שנפטרה שם ולא זכתה לעלות לארץ. אז גם יהודים מצנעה נסעו לעדן ומשם טסו לישראל.לעיתים קרובות המטען באמת לא הגיע, כי הממסד הבולשביקי ידע שהמטען הזה מכיל ברובו תכשיטים וספרי יהדות.
ואני רוצה לספר בהזדמנות הזאת עוד סיפור שקשור במחנה העולים הזה. לפני כשנה התארחתי אצל חבר ממוצא אשכנזי, והתחלנו לדבר על הנושא. אביו של חברי (עורך דין במקצועו) סיפר לי שדודתו היתה המיילדת הראשית בירושלים ב1949, והיא נשלחה על ידי הממסד למחנה העולים הזה בעדן. למה? בשביל להביא משם ילדים.
על פי עדות זו ועדויות נוספות ששמעתי מסבי, במחנה העולים הסתובבו סוכני מוסד, ואנשי ממסד שונים על מנת לבחון ולבדוק, מה אפשר לקחת, מה שווה כסף, ואם יש ילדים שאפשר לחטוף כבר שם. על פי עדותו של אבי, היו ילדים שנעלמו כבר במחנה העולים בעדן.

6. נכון, אם הסתייגות קלה. בתימן הקהילה היהודית דאגה גם למבוגרים ולרווקות/אלמנות. ולעיתים היו מחתנים באמת מבוגר (לא קשיש) עם רווקה. ברוב המקרים הרווקה היתה או מבוגרת מידי, או בעלת ייחוס חלש, או ממשפחה ענייה. והדבר הזה לדעתי צריך להיות לזכותה של הקהילה היהודית ולא לגנותה.

7. אוקי. את הביטיים הגסים אני אשאיר לחיים בן פסח.

קישור נוסף מהכנסת.
http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/alia/2001-11-07.html




כותרת: בעניין: חטיפת ילדי המזרח, וגזילת יהדותם
תגובה על ידי: GY על אוקטובר 30, 2006, 11:28:08
בס"ד

1. האתר של מר עוזי משולם, ועם כל הכאב מכיל מידע באמינות נמוכה. למשל, אם ילדים נחטפו לפני ברית מילה הרי לא היה להם עדיין שם . צריך להיזהר מאד בדברים מסוג זה. עוזי משולם גם קורא לעצמו רב וגם בזה צריך להיזהר מאד. בפרוטוקול ישיבת הכנסת אין עובדות ברורות. הדבר היחיד בעל המשמעות בפרוטוקול הוא השיר היפה של ניסים גרמה. נהניתי לקרא אותו, תודה.

2. חוסר הסדר ברישום חיילים היה גם לשנות ה 50.

3. התמונה ששנינו מציירים למעשה : היתה ילודה רבה, כשלצערנו תמותת תינוקות היתה נפוצה ולא ראו במכתב מבית החולים חריג.
אותה אישה פקחית שהצילה את התינוקת עשתה זאת, לפי ניחוש שלי, בסוף תקופת החטיפות לאחר שנפוצה השמועה. האם הבת שנצלה היא בערך בת  52 כיום?

4. היהודים שעלו מתימן רובם ככולם היו דתיים, ובעלי חזות יהודית דתית. לגבי ערב רב - שמעתי על כך עדות מגבר אחד שאיננו יותר בחיים ומאשה אחת. אין לי אפשרות להציג מידע מבוסס או מסמך או תצלום, ולו מהסיבה שלא היו כאלה בנמצא. לכן אני מסייג את דברי. אגב, מעדותם, גם הערב הרב היו בעלי חזות יהודית דתית. הנושא, למרות שאין בו ברכה, היה ונותר סמוי מן העין.

5. נראה לך שממשלת ישראל שלחה גנבי רכוש לתימן?  מה, חוץ מגניבת תינוקות ורכוש לא היתה לישראל שום מטרה אחרת בתימן? לתימן נשלחו אנשים (אולי לא כל כך מתאימים לתפקיד וללא הכנה מתאימה) שעסקו כפי יכלתם והבנתם במלאכת קודש של קיבוץ נפוצות ישראל, וארגון כל היהודים לקראת קליטתם במדינה מודרנית. כמובן שרוב היהודים התימנים חשדו בהם ולא בטחו בהם ולא הסכימו עם ארגון ורישום הרכוש, והעלילו עלילות, והתנגדו בכל כוחם, והקשו עליהם ככל יכלתם. מה בכך!
הנס הגדול שהיהודים, למרות הכל, רצו בכל נפשם ובכל מאודם להגיע לארץ המובטחת, השאירו הכל מאחור ועלו כולם כאחד ל"ציפור המעופפת" שלא ראו כמוה מימיהם.

6. לגבי התלמוד שאבד: ספר תורה הכי יקר והכי חדש והכי מהודר שהשתבשה בו אות אחת בלבד - דינו גניזה. אסור להשתמש בו כלל. היו לאורך השנים שיבושים שונים בספרי קודש וספרי תפילה שהושמדו. מחד, איבדנו מידע עצום על מסורות, אורח חיים, וזכר של קהילות שהושמדו בשואה באירופה ובשואות אחרות. מאידך, שמרנו על ספרי הקודש שלנו שלמים ומדוייקים וקדושים במשך אלפי שנים. כשאלו עומדים זה כנגד זה על כפות המאזניים, הכף נוטה לשמירת הספרים ללא שינוי ולהשמדת השונה. מעדותך למדתי שמדובר בשונה. כיהודי, עם כל הכאב, אני שמח שהספר איננו עוד. זו גם התשובה לטענה שההוא העתיק נכון וכל החדשים  צונזרו ע"י הנצרות. אני מקווה שהקלתי במעט על כאב האבדן שאתה חש.

אני חושב שמיצינו את הנושא עד תומו, ולא אגיב יותר. תודה על ויכוח מעניין.
GY
כותרת: בעניין: חטיפת ילדי המזרח, וגזילת יהדותם
תגובה על ידי: mashras על אוקטובר 30, 2006, 19:58:16
ראשית, אני שמח שהתעייפת. קשה מאד לטייח בפורום הזה את פרשת ילדי תימן. אולי בפורום של Ynet או של walla יותר קל. (זה אפילו מצווה)
אבל כאן קשה לטייח, ואפילו ניסית לגרור את השיחה לפינות אחרות. זרמתי איתך גם לשם.

1. מדובר באתר של rotter. בכל אופן עוזי משולם לא הקדיש את כל חייו רק לנושא הזה. עוזי משולם הוא באמת רב. כשהייתי כבן 13 שמעתי הרצאה מאלפת מפיו על קדושת האותיות העבריות בבית הספר שבו למדתי.
אגב תסתכל טוב ברשימות באתר רוטר. היכן שאין שם לתינוק - רשום רק שם משפחתו ובן מיהו.
בפרוטוקול שצריפתי ניתן להבחין בעמדתו הניטראלית של צבי הנדל. שוב מוכח שהמפדל חלק מהמזימה לטייח.

2. אין צורך להגיב.

3. אכן היא בערך בת 52. והסיפור הוא כך: לאחר לידתה הודיעו לאימה שהיא נפטרה, אך האמא גילתה שבעצם שלחו אותה למוסד לייתומים בירושלים, והנהלת המוסד סירבה להחזיר אותה לאימה. הם טענו שהיא לא הבת שלהם. אבל אימה לא וויתרה ויום ויום היתה צועדת ברגל עד המוסד, וזועקת, ומפגינה, כך במשך 3 שנים. לבסוף הנהלת המוסד, מסרו לה את הילדה ואמרו לה שתסתלק משם. לא רוצים לראות אותה יותר. אגב אי אפשר להתבלבל. היא מאד דומה לאחיות והאחים שלה. היא התחתנה ב"ה ויש לה ילדים, כולם דתיים אגב.

4. ערב רב. ייתכן שמדובר ביהודים שעלו מהפריפריה. לא אכחיש ולא אוכיח את דבריך. אבל בכל אופן זהו פרט שולי לחלוטין, היות שמעולם לא היתה לזה אחיזה בשטח.

5. בתחילת דרכה של המדינה, אתה יודע מה היה חסר במדינה? מטבע חוץ. וניסו כל דרך להשיג מטבע חוץ.  כל ילד נמכר תמורת 5000-10000$. (יש עדויות של אנשים שקנו ילדים - נאמר להם שההורים שלהם מתו) תעשה חשבון כשמדובר ב8000 ילדים זה 40 מליון דולר. וזה הרבה מאד בימים ההם ועוד למדינה בתחילת דרכה.
לגבי "הציפור המעופפת". עכשיו ליכלכת. בשנת 1934 הגיע מטוס קל לצנעה ולא היה יהודי שלא ראה את זה. גם מכוניות היו, ולא כולם היו בורים כמו שאתה מנסה לצייר. סבי ז"ל נסע לרכוש השכלה בעדן, וידע צרפתית, לטינית וראיית חשבון. אם כבר הערבים המוסלמים היו בורים גמורים. היהודים לעומת זאת היו לעומתם פקחים הרבה יותר, ויש הרבה סיפורים שממחישים זאת. היה למשל חוק שאוסר ללמד בנות. לבנות אסור ללכת לבית ספר. למעשה אין בתי ספר או חדרים שבהם לומדות בנות. זה היה החוק המוסלמי. במשפחה שלנו לעומת זאת, הסתכנו ולימדו את הבנות, ולא רק זה, הביאו בנות מבתים אחרים ולימדו.

6. יש סיפור שאבי שמע מסבי. סבי ז"ל נולד ב1900. ב 1912 הגיע הסבא של הרב הלפרין לתימן בשביל לקנות את התלמוד הבבלי של המשפחה. זה ספר עתיק מאד שהתגלגל אלינו מעיראק. בן למעלה מ1000 שנים. ספר גדול מאד וכבד מאד. דפוס אבן.הרב הלפרין הציע סכום קטן, ועלה בהדרגה. לבסוף הציע את הסכום 75 אלף ריאל. משכורת חודשית ממוצעת באותם ימים בתימן היתה ריאל וחצי. וסבא רבא שלי אמר לו: "אפילו אם אהיה רעב ללחם - לא אמכור לך את הספר הזה". אז לאחר מכן הרב הלפרין חזר לארץ ישראל בידים ריקות. משפחתו של הרב הלפרין הרבה שנים בארץ.
בדצמבר 1949 (חנוכה) עלתה משפחתי לארץ והספר נגנב - או בתימן או בנמל יפו.
אני רוצה לפנות לגולשי הפורום הזה, ולומר שאם למישהו יש מידע שיכול לעזור בעניין הזה - אני אשמח לשמוע.

זהו אשמח לתגובות נוספות.
נ.ב.
חלק מהנתונים שאני חושף כאן מוצגים ממש פעם ראשונה באינטרנט. זה מפני רק עכשיו קם דור צעיר עם גישה לאינרנט. דור שמחפש את עברו - דור שמחפש לדעת את האמת. חשוב מאד שאנשים ישנו את הגישה הממסדית שלהם. לא קל אני יודע. זה תהליך. אבל בזכות פורום זה, אני מאמין שיותר ויותר אנשים יתחברו לרעיון שיצבור תאוצה אם הזמן.
כותרת: בעניין: חטיפת ילדי המזרח, וגזילת יהדותם
תגובה על ידי: דוקא_כך על אוקטובר 31, 2006, 18:21:40
ציטוט
1. מעולם לא שמעתי על משפחות שהביאו איתם עבדים. מעט מאד משפחות עשירות היו בתימן. את העבדים השארנו בתימן. והם לא היו עבדים, הם היו ערבים עם כבוד שעבדו אצלנו והתפרנסו בכבוד.

ברצוני רק להבהיר את הנקודה הזו.  אני אתפלא מאוד (בלשון המעטה) אם היו ליהודי תימן "עבדים".  בתור דהימים (אזרחים סוג ב' לא מוסלמים בדאר-אל-איסלם), הם היו חייבים לשלם מס-גולגולת, נאסר עליהם לבנות בתים יותר גבוהים מבתים של מוסלמים, נאסר עליהם לרכב על סוסים (היה מותר להם לרכב על חמורים), נאסר עליהם להתפלל בפרהסיה, נאסר עליהם ללבוש בגדים של מוסלמים, ובטח ובטח שנאסר עליהם להחזיק עבדים מוסלמים.  (בקשר לעבדים לא-מוסלמים---את זה אני כבר לא יודע.)
כותרת: בעניין: חטיפת ילדי המזרח, וגזילת יהדותם
תגובה על ידי: בייקר על נובמבר 01, 2006, 12:49:14
אגב אין בכלל ויכוח על עובדת חטיפת ילדי תימן,גזיזת הפאות,"כור ההיתוך" שהעביר השמאל את אחינו בני עדות המזרח בשאיפה להפכם לסוציאליסטים,קיפוח בני עדות המזרח,גזילת המשאבים,עיירות העבדים=עיירות הפיתוח.
אגב אני אשכנזי.