HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => ספריית הימין האמיתי => נושא נשלח על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 12, 2007, 12:14:16

כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 12, 2007, 12:14:16
בכל מלחמות ישראל, היה לצבא סוריה תפקיד חשוב. סיפורו האמיתי של צבא סוריה מתחיל בשנת 1966. לאחר עליית מפלגת הבעת' לשלטון בסוריה, חברה המדינה לברית המועצות. חיבור זה התבטא בתמיכה רחבה של הסובייטים בתחומי חיים רבים בסוריה, וגם בצבא.
זו הייתה נקודת המוצא של הסורים במלחמות ששת הימים ויום הכיפורים. צה"ל נלחם בסורים בקושי רב, אך יכול להם. האפקט ההרתעתי של מלחמת יום הכיפורים, הוא שהוליד את השקט בו שרויה רמת הגולן מאז. האיומים היחידים לשלום הגולן, באו מפיהם של מנהיגים ישראלים, שרצו להקריב אותו על מזבח השלום.

הסובייטים קישטו את הצבא הסורי באמצעי לחימה מודרניים לתקופה. חיל האוויר הסורי לא חדל מלהשתכלל בפיתוחים האחרונים. המצב הזה הפך את סוריה לבעליו של אחד משלושת הצבאות החזקים ביותר במזרח התיכון, אחרי מצרים וישראל.

בשנת 1991 נפל הגוש הסובייטי. סוריה הפסיקה לקבל תמיכה צבאית, ולמעשה איבדה את ידידתה הטובה ביותר בגלובוס. המהלך הראשון שביצעה סוריה בעקבות ההתפתחות הזו, הוא חבירה לקואליציה של ארצות הברית במלחמת המפרץ הראשונה. בדיעבד, מסתבר שהמהלך הזה היה מצוין מבחינתה של סוריה. עד היום היא נהנית, שלא בצדק, ממוניטין של מדינה המחזיקה רמה מסוימת של נאמנות לערכי המערב. יש להניח שאילולא חברה סוריה לארצות הברית במלחמת המפרץ, לא הייתה נבחרת לחברות במועצת הביטחון של האו"ם.

מאז שנעלמה תמיכת הסובייטים בסוריה, צבאה נחלש. רמת התחזוקה שלו ירדה, והוא נותר אחד מהצבאות המתקדמים ביותר באזור, במושגים של שלהי שנות ה-80 של המאה הקודמת. יחד עם זאת, את תקציב הביטחון שלה מפנה סוריה לשני אפיקים אשר בעיניה, יותר יעילים משיפור יכולותיו של הצבא הסדיר.

לאחר התבוסות שנחלה סוריה במלחמותיה נגד ישראל, פנו הסורים לתחומים שבהם יוכלו לפגוע בעורף הישראלי ביתר יעילות: טילים בליסטיים וחומרי לחימה כימיים.

נפילת טיל ההוריקן (BM220) בהאנגר של רכבת ישראל בחיפה, ממנה נהרגו שמונה אזרחים, הייתה תחילתה של שילוב סוריה במערכה. מאז, יותר ויותר אנשי צבא, מדיניות ופרשנים בתקשורת, מזכירים את שמה של סוריה פה אחד עם איראן וחיזבאללה, בהקשר לעימות הנוכחי.

תרחיש שבו תיפתח חזית רביעית (לאחר לבנון, עזה, ויו"ש) עם סוריה, בין אם על ידנו ובין אם לאו, הולך ונעשה סביר. לאור ההתפתחות הזו, במאמר זה תוכלו לקרוא על יכולותיו של צבא סוריה, ועל ממדי האיום שלו על מדינת ישראל וצבאה.

צבא בלתי כשיר

שני גורמים תרמו לריקבונו של צבא סוריה: הסרת התמיכה הסובייטית והלקחים ממפלותיו של צבא סוריה בעבר. נכון לעכשיו, הצבא הסטנדרטי של סוריה לא מהווה כלל איום על ישראל.

בצבא הסורי 400,000 חיילים. הערכות שונות קובעות שכיום, גם לאחר נסיגת הסורים מלבנון, עדיין פרושים כ-20,000 חיילים סורים ברחבי לבנון.

צבא סוריה חמוש ב-4600 טנקים, כ-1000 נגמ"שים, 1500 משגרי ארטילריה נגררים, 450 תומ"תים (תותחים מתנייעים) וכ-500 רקטות מסוג גראד. חיל האוויר הסורי מתקיים על כ-400 מטוסים ו-200 מסוקים. לחיל הים הסורי 10 סטי"לים ו-10 פריגטות וספינות סיור נוספות. בנוסף, מחזיק חיל הים הסורי שלש צוללות.

הגם שמספרים אלה נראים מאיימים, יש לזכור שלצה"ל יש מספר גדול הרבה יותר של כלים. בנוסף, רמת התחזוקה של הצבא הסורי נמוכה מאין כמוה מאז קריסת הסובייטים. סביר מאוד להניח שרובם של הכלים הרבים האלו, לא מתפקד בשל תחזוקה לקויה.

ההערכות הן שאין עימות קרקעי או אווירי שבו מהווה צבא סוריה איום על צה"ל. מבחינת פגיעה בעורף הסמוך לגבול, יכולותיו של הצבא הסורי נמוכות מאוד, בשל מיקומו של הגבול.

האיום הבליסטי: ישראל על הכוונת

מבחינה אסטרטגית, לשימוש בטילים בליסטיים יתרונות רבים. היתרון המשמעותי ביותר טמון בעובדה שירי של טילים בליסטיים נעשה מתוך גבולותיה של המדינה המתקיפה. אם תגיב המדינה המותקפת, התשובה לשאלה "מי התחיל", לא תהיה חד משמעית.

יתרון נוסף הוא בהיעדר הפגיעות, לפחות בשלבים הראשונים של המתקפה. מי שמכריז מלחמה באמצעות טילים, מכין את המתקפה בשטחו. בטרמינולוגיה של מלחמה קונבנציונאלית, אחד האינדיקטורים לכך שאויב עומד לפתוח במלחמה, הוא הזזת כוחות. הזזת כלים בליסטיים קשה הרבה יותר לזיהוי על ידי המותקף. העובדה הזו תורמת משמעותית ליתרון ההפתעה של התוקף.

לאור הסיבות הללו, ולאור עליונותו של צה"ל במערכה הקרקעית, החל צבא סוריה לפתח את הארסנל הבליסטי שלו.

הדעות חלוקות לגבי מספר הטילים המצויים בידי הסורים. להלן סיווג סוגי הטילים ומידת האיום שלהם על ישראל:

פרוג 7 – טיל פרימיטיבי, שיצא משימוש ברוב צבאות העולם. הטווח שלו עומד על 70 ק"מ. אם יוצב באזור קוניטרה, הסמוכה לגבול הישראלי, הוא עלול בקושי להגיע לחיפה. ראש הנפץ של הפרוג הוא במשקל של כ-550 ק"ג. לפי נתונים שפורסמו על ידי המרכז הבינלאומי למחקר אסטרטגי (בריטניה), בידי הסורים מצויים 18 טילים מסוג זה.
 

 
SS21 -טיל מתקדם יותר מהפרוג. לטיל יש כנפונים המאפשרים את הנחייתו. הטווח שלו הוא עד 70 ק"מ, ובדגם משופר עד 120 ק"מ. יחסית לטילים מסוגו, ה-SS21 הוא מדויק ביותר. רדיוס הפגיעה שלו (CEP) הוא 160 מטרים בלבד. הטיל יכול לשאת ראש נפץ במשקל של עד 120 ק"ג, אלא שייחודו של הטיל הוא במגוון הרחב של סוגי ראשי הקרב שהוא יכול לשאת. בתחום הקונבנציונאלי, אפשר להרכיב עליו ראש קרב המכיל חומר נפץ בעל אפקט רב יותר. הוא גם יכול לשאת ראש נפץ שלא מתפוצץ בנחיתה, אלא מפזר מוקשי נעל ברדיוס של עד 300 מטר ממוקד הנחיתה. במתחם הלא קונבנציונאלי, הטיל הזה כשיר לשאת ראשי קרב אטומיים, כימיים וביולוגיים.
מאפיין של הדגם הזה, הוא שכל משגר יכול לשגר טיל אחד בלבד. התובה עליה נישא הטיל, יכולה לשאת טיל אחד בלבד בכל מחזור.

לפי המרכז הבינלאומי למחקר אסטרטגי, גם מן הדגם הזה קיימים בידי הסורים 18 טילים.
 

שאדוק SSC 1b– טיל מתוצרת רוסית, בעל טווח של 250 ק"מ. משקל אפשרי של ראש הנפץ - עד טון. לא ידוע הרבה על מאפייניו של הטיל הזה. הסורים קיבלו אותו מהסובייטים טרם נפילת הגוש. מכאן ההנחה היא שהטילים מהסוג הזה המצויים בידי סוריה, נמצאים במצב תחזוקתי לקוי ביותר. לפי הערכות המרכז הבינלאומי למחקר אסטרטגי, לסורים יש שישה טילים מדגם זה.
 

סקאד – האויב הותיק ממלחמת המפרץ חוזר לכותרות. הטיל הזה, שפותח במקור על ידי הצבא הנאצי, הועתק על ידי הסובייטים ופותח על ידם. לטיל ארבעה דגמים, המסומנים באותיות לטיניות, מ-A עד D. הדגם האחרון, והמתקדם ביותר, מגיע לטווח של עד 700 קילומטרים. המשמעות – אין שום מקום בארץ החסין מפניו. כושר הדיוק של הדגם האחרון שופר גם הוא. הסקאדים שספגה ישראל במלחמת המפרץ היו מדגם B, ורדיוס הפגיעה שלהם עמד על 900 מטרים. לדגם המשופר רדיוס פגיעה של כ-150 מטרים בלבד.

מערכת ההנחיה של הסקאד היא פרימיטיבית למדי. המערכת יכולה לנווט את הטיל באמצעות הסטת הכנפונים, רק כאשר המנוע מופעל. אלא שאחרי 80 שניות משיגור הטיל, המנוע כבה. מאותה נקודה, יכולת הפגיעה של הטיל תלויה בחסדי הרוח. המשמעות של זה היא, שככל שהטיל נורה רחוק יותר, כך קטנה יכולת הדיוק שלו.

ראש הנפץ של הסקאד יכול לשקול עד טון שלם, וגם הוא, בדומה ל-SS21, יכול לשאת מגוון רחב של ראשי קרב, בין אם מדובר בסוגים שונים של ראשי קרב קונבנציונאליים, ולא קונבנציונאליים.

גם הסקאד נישא לבדו על גבי התובה. למאפיין הזה של הטיל יש יתרון וחיסרון. היתרון טמון בעובדה שמרגע שנורה הטיל, אם ייחשף המשגר זה לא מעמיד טילים נוספים בסכנה. החיסרון הוא בעובדה שיכולת הפגיעה הסטטיסטית של טיל בודד, נמוכה בהרבה מזו של סוללה שלמה.

בהיות הסקאד האיום הבליסטי המרכזי של סוריה, נשאלת השאלה כמה יחידות ממנו קיימות בידיה.

לפי ההערכות של המרכז הבינלאומי למחקר אסטרטגי, עליהן הסתמכו יתר חלקיו של המאמר, הסורים מחזיקים 30 טילי סקאד, מדגמים B ו-C בלבד. זהו איום שבהחלט ניתן להשתלט עליו.

מקורות אחרים חושבים אחרת. ביולי 2005 קיים ערוץ הכנסת כנס מיוחד בנושא איום הטילים על ישראל. בכנס השתתף גם עוזי רובין, לשעבר ראש מנהלת חומה, האמונה על פיתוח טיל החץ. לדברי רובין, בידי סוריה קיימים כ-500 טילים, בעיקר מדגם סקאד. לטענתו סוריה מחזיקה גם את הסקאדים מסוג D.

המשמעות היא כהתקפה של 120 מטוסים על גבי העיר שאליה יבחרו הסורים לשגר את הטילים. זה איום משמעותי הרבה יותר.
 

הקשר האיראני

כשבוחנים את האיום הצבאי הנשקף מכיוונה של סוריה, אסור להתעלם מהמאפיין החדש שנכנס לתמונה: הסכם ההגנה הסורי-איראני.

ההנחה שצבא סוריה אינו כשיר כדי לאיים על צה"ל, תקפה רק כשהוא מתפקד לבד. אולם לאור ההסכם, שנחתם לפני כחודש, ייתכן שצבא איראן יירתם לסייע לו. אם אכן זה מה שיקרה, סביר מאוד להניח שישראל לא תישאר לבד במערכה, וצבאות נוספים בעולם המערבי יירתמו כדי לסייע לה.

כך או כך, כעת, כשההיסטוריה משחרת לפתחו של עימות אזורי רחב, כדאי להציץ מראש לקלפי האויב.
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 12, 2007, 12:26:08
תודה על כל המידע ממש מעולה...
רק רציתי להזכיר שחיל האוויר הסורי חלוד מאוד רוב מטוסי הקרב הם מיגים ישנים שכמובן אין להם ממש יכולת עמידה מול F16/15.
והכי הכי חשוב שיהיו הכי חזקים בעולם לנו יש את הנשק הכי טוב שעומד לצידנו תמיד הקדוש ברוך הוא.
ודרך אגב סתם בלי קשר רציתי לדעת כמה בערך מטוסי קרב ומסוקים יש לחיל האוויר הישראלי?..
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 12, 2007, 14:55:40
לישראל יש בערך 1000 מטוסי ומסוקי קרב (הכל כלול במספר הזה, כולל מטוסי אימונים ורזרבות, וכאלה שבתיקונים).
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: עז77 על ינואר 12, 2007, 14:59:50
לישראל יש בערך 1000 מטוסי ומסוקי קרב (הכל כלול במספר הזה, כולל מטוסי אימונים ורזרבות, וכאלה שבתיקונים).

מאיפה הידע הזה?..  :)
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 12, 2007, 15:01:01
לישראל יש בערך 1000 מטוסי ומסוקי קרב (הכל כלול במספר הזה, כולל מטוסי אימונים ורזרבות, וכאלה שבתיקונים).
טוב לדעת כמה מהם מטוסי קרב פעילים שמוכנים עכשיו לתקיפה בערך?..
ודרך אגב אני לא יודע אם אתה יודע אבל בערך כמה מטוסי F-16 ו-F-15 מחזיקה ישראל?...
מצטער על השאלות הרבות פשוט הנושא קצת מעניין אותי  :)
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 12, 2007, 16:10:36
כ-80% פעילים, ומתוכם כ-400 מטוסי F-15 וF-16.
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 12, 2007, 18:15:26
כ-80% פעילים, ומתוכם כ-400 מטוסי F-15 וF-16.
תודה על המידע נץ,
ומטוסי הקרב F-15 ו-F-16 נחשבים לטובים-בחיל האוויר?
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 13, 2007, 18:14:40
כן, אבל זה היה אחד השגיאות הפאטאליות שלנו שלו המשכנו עם פרוייקט הלביא והלכנו אחרי הזבל האמריקני.
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 14, 2007, 00:10:48
כן, אבל זה היה אחד השגיאות הפאטאליות שלנו שלו המשכנו עם פרוייקט הלביא והלכנו אחרי הזבל האמריקני.
קראתי קצת על הפרויקט באמת חבל שהפסיקו...
לכל מי שרוצה לדעת:
"פרויקט הלביא היה פרויקט ישראלי שאפתני לייצור מטוס קרב חד-מנועי, רב משימתי, מודרני וזול. הפרויקט עבר את כל שלבי התכנון והגיע לחמישה אבות טיפוס, מהם שניים שטסו בשמי הארץ. בשלב זה החליטה ממשלת ישראל על הפסקת הפרויקט. בספטמבר 1989, כשנתיים לאחר ביטול הפרויקט, השלימה התעשייה האווירית את בנייתו של אב טיפוס שלישי, שהוטס במשך מספר שנים כמדגים טכנולוגיות (לביא TD) ונועד לבחון מערכות שנועדו במקור למטוסי הלביא, ולהציגן בטיסה בפני לקוחות פוטנציאליים."
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 14, 2007, 00:13:06
ואתה יודע מה הכי עצוב, שיש מדינה שמייצרת את הלביא במקומנו בגלל שמכרנו להם את התוכניות לייצור וחלק מהרכיבים הבסיסיים, ולמדינה הזו קוראים: סין, הלוואי והיינו כמוהם.
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 14, 2007, 00:16:04
ואתה יודע מה הכי עצוב, שיש מדינה שמייצרת את הלביא במקומנו בגלל שמכרנו להם את התוכניות לייצור וחלק מהרכיבים הבסיסיים, ולמדינה הזו קוראים: סין, הלוואי והיינו כמוהם.
חבל באמת...
אבל אם היה לזה פוטנציאל כל כך גבוה למה זרקנו את הפרויקט הזה?...
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 14, 2007, 00:30:29
בגלל הנבלות האנטישמיות האמריקאיות ובראשם שר ההגנה האמריקאי קספר ויינברגר, שלחץ על ממשלת היודנראט בישראל לוותר על התוכנית וטען שזה עולה יותר מדי כסף לשוק הישראלי ואיים לשלול מישראל את התמיכה הכספית/צבאית אם ישראל תמשיך עם הפרוייקט, כי הכולירע הקטן והמושתן ידע שאם ישראל תמשיך עם הפרוייקט ותעבור לייצור המוני אזי זה יפגע אנושות בחברות האמריקאיות המייצרות מטוסי קרב וקרב/הפצצה, כגון חברות: "בואינג", "לוקהיד מרטין" ו"נורת'רופ גרומן".
אם זה היה קורה אז כל הפרוייקט האמריקאי של מטוסי הF-15 וF-16 שארה"ב והחברות האלו השקיעו בזה עשרות מידיארדי דולרים היה יורד לטמיון, וישראל לעומת זאת הייתה מרוויחה המון הן בעצם העובדה שעוד פלטפורמת נשק יקרה מיוצרת כחול-לבן (עיין ערך סדרת הטנק: מרכבה), והן אם היו מוכרים את זה למדינות ביצוא, שכן המערכת היא יותר זולה בטווח הרחוק צאשר מטוסי ה-F, וכן היא הרבה  יותר טובה מבחינת כל הביצועים והמערכות שלה, כך שהיינו מרוויחים כפליים.
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: דוקא_כך על ינואר 14, 2007, 04:49:11
הגיע הזמן לשים ז על אמריקה ולהתחיל לקנות מטוסים ונשקים מסין---יותר זולים והרבה יותר איכותיים.  איך אפשר בכלל להשוות בין הקלשניקוב לבין רובי הסער האמריקאים האומללים?  ובקשר למטוסים---בלאו הכי מה שקובע זה האלקטרוניקה, ולא הביצועים האוויריים.  העתיד שייך לסין, אמריקה היא אימפריה שוקעת עם חובות לא הגיוניים.  היום שבו סין מוכרת את כל הדולרים שלה יהיה היום שבו אמריקה תהפוך לרפובליקת בננות לא רלוונטית.
כותרת: בעניין: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 14, 2007, 15:08:50
הגיע הזמן לשים ז על אמריקה ולהתחיל לקנות מטוסים ונשקים מסין---יותר זולים והרבה יותר איכותיים.  איך אפשר בכלל להשוות בין הקלשניקוב לבין רובי הסער האמריקאים האומללים?  ובקשר למטוסים---בלאו הכי מה שקובע זה האלקטרוניקה, ולא הביצועים האוויריים.  העתיד שייך לסין, אמריקה היא אימפריה שוקעת עם חובות לא הגיוניים.  היום שבו סין מוכרת את כל הדולרים שלה יהיה היום שבו אמריקה תהפוך לרפובליקת בננות לא רלוונטית.
לא צריך לקנות לנו יש את היכולת לייצר.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 25, 2007, 22:56:00
צריך להגיע למצב בו המדינה מייצרת את כל הפלטפורמות והחלפים הדרושים כדי שלא נהיה סמוכים על אף אחד
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 25, 2007, 23:35:50
צריך להגיע למצב בו המדינה מייצרת את כל הפלטפורמות והחלפים הדרושים כדי שלא נהיה סמוכים על אף אחד
בשעת צרה
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 26, 2007, 00:00:24
לא רק לשעת צרה, אלא לכל זמן אפשרי, כי זה מאפשר לנו חופש דיפלומטי הרבה יותר גדול.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 26, 2007, 12:23:06
לא רק לשעת צרה, אלא לכל זמן אפשרי, כי זה מאפשר לנו חופש דיפלומטי הרבה יותר גדול.
הכוונה שלי הייתה לייצר כל הזמן ובשעת צרה להשתמש...
דרך אגב נץ חיל האוויר שלנו יכול להגיע לאיראן?...
דרך אגב שמעתי על עסקאות של מטוסי F-16 שישראל רכשה כמויות של 150 בכל עסקה עכשיו אני לא מבין מה הקטע שמביאים אותו לפה שולפים לו את כל הטכנולוגיה מחליפים במשהו שלנו וככה בהרבה דברים בו למה לא לייצר פה וזהו?...
דרך אגב לא יודע לך על איזה פרויקט לייצור מטוסי קרב של ישראל?..
ובנוגע למרכבה 4 למי ישראל מכרה אותה לאיזה מדינות?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 26, 2007, 16:36:09
חיל האוויר מסוגל להגיע לאיראן, רק מידת האפקטיביות של כזו הגעה, לא ברורה דיה.
ארה"ב יודעת שברגע שייצרו את המטוס פה, אנחנו נקח את החומרים ואת קווי המתאר ונייצר בעצמנו ביום מן הימים משהו הרבה יותר טוב משלהם.
שלא כמו מרכזי הייצור של הטנקים האמריקאיים במצרים של טנקי "אברהמס" שם ידוע לאמריקאים שערבים אינם מסוגלים לייצר מעצמם דבר, עבודה ערבית כבר אמרנו?!
אין פרוייקטים של ייצור מטוסי קרב בישראל היום לצערי.
ישראל לא מכרה מעולם שום טנק מרכבה וגם לא איזו מין התוכניות לידע ליצצר אותו, לא מרכבה 1, לא מרכבה 2, לא מרכבה 3 על כל שידרוגיו, ובטח ובטח שלא מרכבה 4.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 26, 2007, 18:24:20
חיל האוויר מסוגל להגיע לאיראן, רק מידת האפקטיביות של כזו הגעה, לא ברורה דיה.
ארה"ב יודעת שברגע שייצרו את המטוס פה, אנחנו נקח את החומרים ואת קווי המתאר ונייצר בעצמנו ביום מן הימים משהו הרבה יותר טוב משלהם.
שלא כמו מרכזי הייצור של הטנקים האמריקאיים במצרים של טנקי "אברהמס" שם ידוע לאמריקאים שערבים אינם מסוגלים לייצר מעצמם דבר, עבודה ערבית כבר אמרנו?!
אין פרוייקטים של ייצור מטוסי קרב בישראל היום לצערי.
ישראל לא מכרה מעולם שום טנק מרכבה וגם לא איזו מין התוכניות לידע ליצצר אותו, לא מרכבה 1, לא מרכבה 2, לא מרכבה 3 על כל שידרוגיו, ובטח ובטח שלא מרכבה 4.
טוב לדעת, אבל בכל זאת לפי דעתך האישית אין כמה מפעלים סודיים שעובדים על מטוסי קרב חדישים או שאנחנו שומרים "נאמנות" לארה"ב.
דרך אגב מה מספר הטקנים שיש לישראל מדובר על משהו כמו 4,000 נכון?..
דרך אגב יש לישראל 3 צוללות גרעיניות דולפין אם אני לא טועה.
ודרך אגב מה מטוסי הקרב שבהם משתמשים האיראנים לפי מה שאני שומע הם עוד עם מיגים ו-F-14.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 27, 2007, 18:39:46
ישראל לא משקיעה כספים במטוסים אלא רק בנשק בעל יכולת פגיעה ברמת הפינצטה שמיועד להרוג מחבלים וש"חס וחלילה" לא יהרוג עוד ערבושים איתו.
מספר הטנקים של ישראל עומד על באיזור ה-4000 כאשר הרוב המוחץ של טנקים אלה הוא מסדרת מרכבה (2, 3, 3 בז ו-4) וחלק הולך וקטן הוא טנקי מג"ח.
לישראל יש 3 צוללות מדגם דולפין, צוללות אלה הם צוללות דיזל ולא צוללות גרעיניות (קרי: יכולת ההנעה היא על בסיס דיזל, ואין בהם כור גרעיני המניע אותם, כמו צוללות אמרקיאיות, בריטיות, סיניות, רוסיות וצרפתיות).
לצוללות אלו יש יכולת שיגור של טילי שיוט בעלי ראש קרב גרעיני, אבל זה לא הופך אותם לצוללות גרעיניות הגדרתית.
איראן מסתמכים על מיגים, F-14, F-5, פאנטום, ושידרוגיהם באיראן רוסיה וסין.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 27, 2007, 18:46:44
ישראל לא משקיעה כספים במטוסים אלא רק בנשק בעל יכולת פגיעה ברמת הפינצטה שמיועד להרוג מחבלים וש"חס וחלילה" לא יהרוג עוד ערבושים איתו.
מספר הטנקים של ישראל עומד על באיזור ה-4000 כאשר הרוב המוחץ של טנקים אלה הוא מסדרת מרכבה (2, 3, 3 בז ו-4) וחלק הולך וקטן הוא טנקי מג"ח.
לישראל יש 3 צוללות מדגם דולפין, צוללות אלה הם צוללות דיזל ולא צוללות גרעיניות (קרי: יכולת ההנעה היא על בסיס דיזל, ואין בהם כור גרעיני המניע אותם, כמו צוללות אמרקיאיות, בריטיות, סיניות, רוסיות וצרפתיות).
לצוללות אלו יש יכולת שיגור של טילי שיוט בעלי ראש קרב גרעיני, אבל זה לא הופך אותם לצוללות גרעיניות הגדרתית.
איראן מסתמכים על מיגים, F-14, F-5, פאנטום, ושידרוגיהם באיראן רוסיה וסין.
לפי דעתך בעימות קרקע של טנקים עם סוריה מי יכול לקחת (צריך לקחת בחשבון שהם ישתמשו בלוחמת גרילה עם לוחמים מיומנים).
ודרך אגב ידוע שבעימות אווירי ישראל-איראני ישראל תיקח אבל בכל זאת אין מצב שהיד שלהם תהיה על העליונה יש שם טייסים מיומנים כמו פה?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 27, 2007, 19:11:36
יש לנו עליונות ברורה בטנקים, אבל הם משקיעים יותר את משאביהם המצומצמים ממילא בלקחים מחיזבאללה, לכן כל מאפייני חיזבאללה והקיץ האחרון חילחלו ומחלחלים לצבא סוריה, לדוקטרינת קרב זה קוראים "הקרב הקרוב", שמיועד לבטל את יתרונות ומכפילי הכוח של צה"ל.
בקרבות אוויר-אוויר שאלת השאלות הוא למי יהיה גיבוי קרקעי בדמות אש נ"מ, אם הקרבות יתרחשו מעל איראן (מה שקרוב לוודאי הוא הסצנריו המתקבל על הדעת), אזי יש לשלב שיקולי אש נ"מ איראני מהקרקע, ועצם הימצאות מטוסיהם קרוב הרבה יותר לבסיסיהם הביתיים.
מבחינת איכות המטוסים והמערכות המותקנות בהם וכן הטייסים וההכשרה שלהם, אין ספק שלישראל יש יתרון, אך כמובן שגם אש הנ"מ והקריבה לבסיסי הבית הוא פקטור שצריך לקחת בחשבון.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 27, 2007, 19:16:40
יש לנו עליונות ברורה בטנקים, אבל הם משקיעים יותר את משאביהם המצומצמים ממילא בלקחים מחיזבאללה, לכן כל מאפייני חיזבאללה והקיץ האחרון חילחלו ומחלחלים לצבא סוריה, לדוקטרינת קרב זה קוראים "הקרב הקרוב", שמיועד לבטל את יתרונות ומכפילי הכוח של צה"ל.
בקרבות אוויר-אוויר שאלת השאלות הוא למי יהיה גיבוי קרקעי בדמות אש נ"מ, אם הקרבות יתרחשו מעל איראן (מה שקרוב לוודאי הוא הסצנריו המתקבל על הדעת), אזי יש לשלב שיקולי אש נ"מ איראני מהקרקע, ועצם הימצאות מטוסיהם קרוב הרבה יותר לבסיסיהם הביתיים.
מבחינת איכות המטוסים והמערכות המותקנות בהם וכן הטייסים וההכשרה שלהם, אין ספק שלישראל יש יתרון, אך כמובן שגם אש הנ"מ והקריבה לבסיסי הבית הוא פקטור שצריך לקחת בחשבון.
בכל זאת מה האמצעים של חיל האוויר להתחמק מ-נ.מ ואם ניקח תסריט קצת אמיץ מצד האיראנים ימ"ש שהם יתקפו במטוסי קרב מטרות בארץ ישראל וטנקים סורים יתחילו לפעול ברמת הגולן אז בטוח יש לנו ניצחון ועליונות?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 27, 2007, 21:08:57
לחיל האוויר ישנם מספיק אמצעי הייטק מתוחכמים היכולים לתת מענה לאש נ"מ ולקרבות אוויר-אוויר עם מטוסים איראנים או סוריים.
אם כי אני מאוד חושש לוכח העובדה שהפעם האחרונה שחיל האוויר ניהל קרבות אוויר-אוויר היה לפני 25 שנה במלחמת שלום הגליל.
לגבי אם יהיה מתקפה משולבת של איראן וסוריה, אז במקרה זה הייתי מציע לך להתחיל לקרוא תהילים ולהתחנן לרחמי שמים, כי זה כל מה שנותר.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 27, 2007, 21:23:11
לחיל האוויר ישנם מספיק אמצעי הייטק מתוחכמים היכולים לתת מענה לאש נ"מ ולקרבות אוויר-אוויר עם מטוסים איראנים או סוריים.
אם כי אני מאוד חושש לוכח העובדה שהפעם האחרונה שחיל האוויר ניהל קרבות אוויר-אוויר היה לפני 25 שנה במלחמת שלום הגליל.
לגבי אם יהיה מתקפה משולבת של איראן וסוריה, אז במקרה זה הייתי מציע לך להתחיל לקרוא תהילים ולהתחנן לרחמי שמים, כי זה כל מה שנותר.
בכל זאת חיל האוויר שלנו מיומן ומשומן ידוע שהוא הכי "מטופח" בצה"ל.
דרך אגב בקשר לסוריה ולאיראן זה מה שבסוף יהיה תוסיף לזה את חיזבאללה ועזה...
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 27, 2007, 22:22:56
ואל תשכח את הציר הסוני: מצרים-סעודיה-אל קעידא.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 27, 2007, 22:31:29
ואל תשכח את הציר הסוני: מצרים-סעודיה-אל קעידא.
אנחנו נחזור כניראה 40 שנה אחורה למלחמת ששת הימים ונקווה שבעזרת ה' ננצח.
דרך אגב מה עם צבא מצרים, סעודה, לוב, ירדן וכו אלה מדינות שמראות כאילו שהם לא רוצות להילחם בנו אבל מה הולך שמה מה עם הצבאות שלהם?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 27, 2007, 22:42:39
מה שהולך עם צבאות אלו ובמיוחד מצרים וסעודיה, זה בדיוק הבולשיט שמנסים בכל העולם והמשטר הבולשבקי כאן למכור לנו, כאילו הם לא רוצים להלחם בנו, זהו בדיוק העניין, הכל רק בכאילו, מעבר לדיבורים הדרמטיים, מעבר לכל מיני יוזמות ה"שלום" שלהם, מעבר למחוות ולקבלת הפנים "החמה" שראשי היודנראט בארץ מקבלים אצלם (מצרים), כל צבאותיהם מתכוננים חזור והכן לקראת מלחמה עם צה"ל ולא שום אופציה אחרת.
רק להכנס ולראות איזה תרגולות הם מכינים, פקודת היום בתמרונים הצבאיים הגדולים של מצרים זה חיסול היישות הציונית, את גודל הצבאות שהם מחזיקים (במיוחד מצרים), ואת כל הסיוע האמריקאי לבניית הצבאות שלהם, כל זה מראה לנו כמו אגרוף לפנים, ששום דבר לא השתנה אצל בריוני השכונה.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 27, 2007, 22:57:47
מה שהולך עם צבאות אלו ובמיוחד מצרים וסעודיה, זה בדיוק הבולשיט שמנסים בכל העולם והמשטר הבולשבקי כאן למכור לנו, כאילו הם לא רוצים להלחם בנו, זהו בדיוק העניין, הכל רק בכאילו, מעבר לדיבורים הדרמטיים, מעבר לכל מיני יוזמות ה"שלום" שלהם, מעבר למחוות ולקבלת הפנים "החמה" שראשי היודנראט בארץ מקבלים אצלם (מצרים), כל צבאותיהם מתכוננים חזור והכן לקראת מלחמה עם צה"ל ולא שום אופציה אחרת.
רק להכנס ולראות איזה תרגולות הם מכינים, פקודת היום בתמרונים הצבאיים הגדולים של מצרים זה חיסול היישות הציונית, את גודל הצבאות שהם מחזיקים (במיוחד מצרים), ואת כל הסיוע האמריקאי לבניית הצבאות שלהם, כל זה מראה לנו כמו אגרוף לפנים, ששום דבר לא השתנה אצל בריוני השכונה.
אז מה שיוצא שאחרי 40 שנה הם רק התחזקו..
דרך אגב יש לישראל איזה תוכניות סודיות לגבי התקפה ענקית של כל העולם המוסלמי?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 28, 2007, 00:18:37
ישראל חייה בהזיות של "שלום" וסומכת על "מתונים" בעולם המוסלמי שיעזרו לה נגד ה"פונדמנטליסטים", איזה תוכניות סודיות ואיזה נעליים.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 28, 2007, 00:26:06
ישראל חייה בהזיות של "שלום" וסומכת על "מתונים" בעולם המוסלמי שיעזרו לה נגד ה"פונדמנטליסטים", איזה תוכניות סודיות ואיזה נעליים.
בכל זאת חייבת להיות תוכנית לשעת חירום נץ...
דרך אגב ידוע שחיל האוויר האיראני ימ"ש אין להם יכולת להגיע מאיראן לישראל יש מצב שבמלחמה הם יעביר מטוסי קרב לסוריה ומשם יתחילו לתקוף את ישראל?..
ובקשר לשיהאב מה יכולת הדיוק שלו?..
דומה ליריחו נץ?
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על ינואר 28, 2007, 21:44:17
נץ, ידוע לך על מספר מטוסי B-2 או F-117 שהועברו בחשאיות מארה"ב לישראל?.
יש כאלה שטוענים שארה"ב העבירה לישראל את המטוס החדיש ביותר שארה"ב אפילו שוללת את קיומו שנקרא אורורה (Aurora). היו תצפיות רבות בישראל של כלי טייס בצורת משולש.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 28, 2007, 21:47:04
נץ, ידוע לך על מספר מטוסי B-2 או F-117 שהועברו בחשאיות מארה"ב לישראל?.
יש כאלה שטוענים שארה"ב העבירה לישראל את המטוס החדיש ביותר שארה"ב אפילו שוללת את קיומו שנקרא אורורה (Aurora). היו תצפיות רבות בישראל של כלי טייס בצורת משולש.
לפי מה שידוע לי ארה"ב לא מוכרת אותו אפילו לישראל זה הנכס שלה המפציץ החמקן אני מאוד יתפלא אם יש לנו אותו...
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על ינואר 28, 2007, 21:55:35
נץ, ידוע לך על מספר מטוסי B-2 או F-117 שהועברו בחשאיות מארה"ב לישראל?.
יש כאלה שטוענים שארה"ב העבירה לישראל את המטוס החדיש ביותר שארה"ב אפילו שוללת את קיומו שנקרא אורורה (Aurora). היו תצפיות רבות בישראל של כלי טייס בצורת משולש.
לפי מה שידוע לי ארה"ב לא מוכרת אותו אפילו לישראל זה הנכס שלה המפציץ החמקן אני מאוד יתפלא אם יש לנו אותו...
זה מצחיק שארה"ב לא מוכנה למכור אותו לישראל, מה היא מפחדת שישראל תשתמש במטוס הזה כנגדה?! לא נשמע לי הגיוני בכלל שהיא תחשוש למכור אותו לישראל.
יכול להיות שיש בסיסים אמריקניים בישראל כמו שיש בטורקיה וערב הסעודית ושם הם שומרים את המטוסים האלה.
חוץ מזה לארה"ב יש הרבה אינטרסים במזרח התיכון, הם צריכים שיהיו להם חמקנים במזרח התיכון מוכנים לפעולה.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 28, 2007, 21:59:12
נץ, ידוע לך על מספר מטוסי B-2 או F-117 שהועברו בחשאיות מארה"ב לישראל?.
יש כאלה שטוענים שארה"ב העבירה לישראל את המטוס החדיש ביותר שארה"ב אפילו שוללת את קיומו שנקרא אורורה (Aurora). היו תצפיות רבות בישראל של כלי טייס בצורת משולש.
לפי מה שידוע לי ארה"ב לא מוכרת אותו אפילו לישראל זה הנכס שלה המפציץ החמקן אני מאוד יתפלא אם יש לנו אותו...
זה מצחיק שארה"ב לא מוכנה למכור אותו לישראל, מה היא מפחדת שישראל תשתמש במטוס הזה כנגדה?! לא נשמע לי הגיוני בכלל שהיא תחשוש למכור אותו לישראל.
יכול להיות שיש בסיסים אמריקניים בישראל כמו שיש בטורקיה וערב הסעודית ושם הם שומרים את המטוסים האלה.
חוץ מזה לארה"ב יש הרבה אינטרסים במזרח התיכון, הם צריכים שיהיו להם חמקנים במזרח התיכון מוכנים לפעולה.
תשמע בכל זאת לפי פירסומים אין זכר לקנייה של מטוסים כאלה או בסיסים סודיים בכל זאת ניראה לי גם שיש אבל מי אני או אתה או נץ שנדע זאת זה ידוע לאנשים בודדי שומרי סוד.
דרך אגב בקשר לארה"ב ולאינטרסים סתם למי שלא יודע חיל האוויר הישראלי הוא חיל האוויר השני בכמותו במטוסי ה-F-16 ו-F-15 ארה"ב מכרה לישראל את הכמות הכי גדולה של מטוסי ה-F-16 ו-F-15.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Apricot על ינואר 29, 2007, 13:36:17
הייתי מעוניין לדעת האם אתה יודעים על אמינותו של האתר "תיק דבקה" ועד כמה אפשר להאמין לדברים אשר כתובים שם
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 30, 2007, 15:03:37
הייתי מעוניין לדעת האם אתה יודעים על אמינותו של האתר "תיק דבקה" ועד כמה אפשר להאמין לדברים אשר כתובים שם
אני נוטה לא להאמין תמיד למרות במלחמת לבנון השנייה היו להם כמה ידיעות מדויקות שאפילו לתשקורת היותר גדולה לא היה.
בעיקרון אני לא ממש נוטה להאמין לכל מה שכתוב שם.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 17:13:26

בכל זאת חייבת להיות תוכנית לשעת חירום נץ...
דרך אגב ידוע שחיל האוויר האיראני ימ"ש אין להם יכולת להגיע מאיראן לישראל יש מצב שבמלחמה הם יעביר מטוסי קרב לסוריה ומשם יתחילו לתקוף את ישראל?..
ובקשר לשיהאב מה יכולת הדיוק שלו?..
דומה ליריחו נץ?
[/quote]
לישראל חוץ מברירת שמשון (נשק יום הדין וכל מיני אופציות בלתי קובנציונליות אחרות) אין שום תוכנית אחרת לשעת חירום אמיתית.
יש מצב גם להעברת מטוסים ללבנון, אבל לא מזה אני חושש, יש להם עוד די והותר אופציות.
השיהאב הוא בעל כושר דיוק מופחת בהרבה מהיריחו, (בערך עד 2-5 ק"מ מהמטרה).
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 17:14:34
ציטוט
בכל זאת חייבת להיות תוכנית לשעת חירום נץ...
דרך אגב ידוע שחיל האוויר האיראני ימ"ש אין להם יכולת להגיע מאיראן לישראל יש מצב שבמלחמה הם יעביר מטוסי קרב לסוריה ומשם יתחילו לתקוף את ישראל?..
ובקשר לשיהאב מה יכולת הדיוק שלו?..
דומה ליריחו נץ?

לישראל חוץ מברירת שמשון (נשק יום הדין וכל מיני אופציות בלתי קובנציונליות אחרות) אין שום תוכנית אחרת לשעת חירום אמיתית.
יש מצב גם להעברת מטוסים ללבנון, אבל לא מזה אני חושש, יש להם עוד די והותר אופציות.
השיהאב הוא בעל כושר דיוק מופחת בהרבה מהיריחו, (בערך עד 2-5 ק"מ מהמטרה).

כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 17:19:11
נץ, ידוע לך על מספר מטוסי B-2 או F-117 שהועברו בחשאיות מארה"ב לישראל?.
יש כאלה שטוענים שארה"ב העבירה לישראל את המטוס החדיש ביותר שארה"ב אפילו שוללת את קיומו שנקרא אורורה (Aurora). היו תצפיות רבות בישראל של כלי טייס בצורת משולש.

א.) יכול להיות שיש כאלה בישראל, אבל הם מוטסים ע"י האמריקאים, והם לא לצורך הגנה על ישראל, אלא הם שם מאז המלחמה בעירק, והם אופציה עתידית לתקיפה באירן, אבל הם לא הועברו לישראל, אלא פשוט ארה"ב מגדילה את הימ"חים האזוריים שלה לעת מצוא.

ב.) טענות סרק, המפציץ אורורה (המפציץ העל-קולי הראשון מסוגו בעולם, וגם בעל יכולות חמיקה ממכ"ם כמו ה- B-2) יגיע לידינו מתי שיצמו שערות על כף ידי. ארה"ב הגדרתית אינה מייצאת את הטכנולוגיה של ה"חמקנות".

ג.) התצפיות הללו, גם אם הם נכונים מוכיחים את מה  שאמרתי בסעיף א'.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 31, 2007, 17:45:54
אז נץ בקשר לשיהאב יש מצב שישגרו אותו לישראל והוא יפול בעזה נגיד?..
כמו שקרה עם חיזבאללה ימ"ש ששיגרו פג'ר 5 לחדרה וזה נפל בעזה?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על ינואר 31, 2007, 17:52:19
הטיל יריחו יכול לשאת ראש נפץ גרעיני/כימי?
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על ינואר 31, 2007, 17:53:10
תודה על התשובות נץ.
הטיל יריחו יכול לשאת ראש נפץ גרעיני/כימי?
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 17:59:48
ל-כהנא צדק:
יש אכן אפשרות שטיל השיהאב יפול על איזורים שהאיראנים לא היו רוצים שייפלו, טעות קטנה וטיל כזה יכול ליפול על: דמשק, עמאן, רבת עמון, עזה, שכם, יריחו, רמאללה וכו'.

ל-Aaron:
טיל יריחו וכן טיל יריחו 2 יכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, תרמו גרעיניים (יריחו 2), כימיים וביולוגיים.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 31, 2007, 18:25:51
ל-כהנא צדק:
יש אכן אפשרות שטיל השיהאב יפול על איזורים שהאיראנים לא היו רוצים שייפלו, טעות קטנה וטיל כזה יכול ליפול על: דמשק, עמאן, רבת עמון, עזה, שכם, יריחו, רמאללה וכו'.

ל-Aaron:
טיל יריחו וכן טיל יריחו 2 יכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, תרמו גרעיניים (יריחו 2), כימיים וביולוגיים.
זה יהיה מחזה יפה מאוד שיהאב יפול על דמשק ורמאללה וכל מדינות ערב שבסביבה חוץ מישראל!
דרך אגב כמה טילי יריחו מחזיקה ישראל?..
ויש עוד טילים בסגנון לישראל חוץ מהיריחו?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 18:31:08
בסביבות 200-300 טילי יריחו ויריחו 2, לא כולל טילי שיוט.
טילי היריחו הם המצא היחיד של ישראל בתחום הטילים הבליסטיים ובין יבשתיים, לא שזה דבר רע.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 31, 2007, 18:35:34
בסביבות 200-300 טילי יריחו ויריחו 2, לא כולל טילי שיוט.
טילי היריחו הם המצא היחיד של ישראל בתחום הטילים הבליסטיים ובין יבשתיים, לא שזה דבר רע.

אז רגע נץ אם הכמות היא כזאת וראשי הנפץ הגרעינים של ישראל קצת יותר מזה בסביבות 400-500 אז יש לישראל יכולת השמדה ענקית כולל חיל האוויר שלנו יש לנו אפשרות ממש להשמיד כמעט את העולם כולו!
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 18:42:26
לא צריך להגזים, אחרי הכל אנחנו לא רוסיה הסובייטית או ארה"ב של אמריקה בשיא המלחמה הקרה, וגם לא סין, אבל יש לנו מספיק בשביל לחסל את כל המדינות המוסלמיות (ולא רק הערביות).
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 31, 2007, 18:44:50
לא צריך להגזים, אחרי הכל אנחנו לא רוסיה הסובייטית או ארה"ב של אמריקה בשיא המלחמה הקרה, וגם לא סין, אבל יש לנו מספיק בשביל לחסל את כל המדינות המוסלמיות (ולא רק הערביות).
אני רק נכנס לתיאוריה שיש לנו את היכולת בקשר לאיראן יש אפשרות להשמיד אותו עד העצם ממש עד העפר?...
דרך אגב סתם שאלה אלייך ניראה לך שישראל תשתמש באטום בכלל?...
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 18:51:14
עד לרמת האבן על אבן.
ישראל תשתמש אבל רק כאשר הסיפור יהיה גמור, לצערי.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 31, 2007, 18:53:19
עד לרמת האבן על אבן.
ישראל תשתמש אבל רק כאשר הסיפור יהיה גמור, לצערי.
עד לאבן וזה ישאיר נזק למאות השנים הבאות...
דרך אגב בקשר ליום כיפור היה שם באמת רצון כמעט להשתמש בנשק יום הדין יש סיפור כזה שמעתי ממישהו...
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 22:31:22
בקשר לזה אתה צודק, אחרת המצרים היו שוטפים את כל סיני, זה הסיבה היחידה לעצירה אחרי 12 ק"מ מזרחית לתעלת סואץ.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 31, 2007, 22:40:57
בקשר לזה אתה צודק, אחרת המצרים היו שוטפים את כל סיני, זה הסיבה היחידה לעצירה אחרי 12 ק"מ מזרחית לתעלת סואץ.
מזל שהקדוש ברוך הוא הציל אותנו...
אני רוצה רגע לחזור לשיהאב וליריחו ברשותך נץ עם כמה שאלות:
אם וחס וחלילה הטיל שיהאב יתקרב לפה יש דרך לעצור אותו אם פטריות זה בכלל יעבוד?..
בקשר לדיוק מה הסיכוים שהוא ייצא מאיראן הנאצית ימ"ש ולא יגיע לארץ ישראל?..
אפשר להרכיב עליו ראש נפץ ביולוגי/כימי/גרעיני?...
ובקשר ליריחו איפה עשו ניסויים איתו שמעתי משהו על דרום אפריקה לא?..
בכלל עם מי ישראל נמצאת בקשר צבאי טוב חוץ מארה"ב (שמעתי שאנחנו עובדים הרבה עם הודו)
ושוב אני מצטער על השאלות הרבות תבחר מה נוח לך לענות אני לא רוצה להטריד אותך נץ.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 22:54:50
קודם כל יש את טיל החץ, דבר שני תלוי בכמות הטילים שנורה על ידי אירן במכה אחת (גודל המטח), טיל הפטריוט בעקרון הוא זבל אורגני שלא ראוי לעיכול בטח ובטח לעצור טילים בליסטיים, אבל מכיוון שהטיל עבר שידרוג רציני מאז מלחמת המפרץ ב1991, ויש לישראל היום את הגרסא הכי מתקדמת (PAC3) אני לא יכול להגיד בוודאות מהם יכולותיו עד אשר יבואו לידי מבחן רציני, זאת אומרת שכרגע הוא כשר מחמת הספק.

1.) אם טיל שיהאב נורה מאיראן, תלוי איזה רש"ק הוא נושא, אם זה קונבנציונלי, ולא יקרה כל תקלה בטיל לכל אורך מעופו קרוב לוודאי שהוא יפגע במדינה, אך לא בטוח שהוא יפגע במטרה שהאיראנים ייעדו אותו לכך.

2.) טיל בעל רש"ק לא קובנציונלי צריך להיות בעל מנגנון הרבה יותר מסובך והרבה יותר דברים יכולים להשתבש בו, לכן הסיכוי של דבר כזה לפגוע ולפעול את פעולתו בעת ובעונה אחת ממילא קטנים יותר, אבל מצד שני גם אם פגע בסביבת המטרה ולא דייק מי יודע מה, גם אז ההשפעות יהיו קשות וזאת תהיה הצלחה יחסית לאירן בגלל שהפגיעה של רש"ק בלתי קובנציונלי הוא מתפרס על שטח נרחב ופגיעתו היא לאורך זמן.

ככל הידוע לנו ולמערב, האיראנים הצליחו להסב את הטיל לבעל יכולת נשיאת רש"ק אב"כ.

ממקורות זרים נודע שרוב הניסויים על טיל היריחו נוסו באיזור האוקיינוס ההודי, קרי ככל הנראה מאדמת ד. אפריקה אל תוך הים.


ישראל בקשר צבאי טוב עם ארה"ב (עד כמה שאפשר לקרוא לזה טוב), הודו, סין (הרבה פחות מאשר לפני עשור), מדינות אפריקה למיניהם (לא מוסלמיות), וחלק נכבד מאירופה.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 31, 2007, 23:11:42
קודם כל יש את טיל החץ, דבר שני תלוי בכמות הטילים שנורה על ידי אירן במכה אחת (גודל המטח), טיל הפטריוט בעקרון הוא זבל אורגני שלא ראוי לעיכול בטח ובטח לעצור טילים בליסטיים, אבל מכיוון שהטיל עבר שידרוג רציני מאז מלחמת המפרץ ב1991, ויש לישראל היום את הגרסא הכי מתקדמת (PAC3) אני לא יכול להגיד בוודאות מהם יכולותיו עד אשר יבואו לידי מבחן רציני, זאת אומרת שכרגע הוא כשר מחמת הספק.

1.) אם טיל שיהאב נורה מאיראן, תלוי איזה רש"ק הוא נושא, אם זה קונבנציונלי, ולא יקרה כל תקלה בטיל לכל אורך מעופו קרוב לוודאי שהוא יפגע במדינה, אך לא בטוח שהוא יפגע במטרה שהאיראנים ייעדו אותו לכך.

2.) טיל בעל רש"ק לא קובנציונלי צריך להיות בעל מנגנון הרבה יותר מסובך והרבה יותר דברים יכולים להשתבש בו, לכן הסיכוי של דבר כזה לפגוע ולפעול את פעולתו בעת ובעונה אחת ממילא קטנים יותר, אבל מצד שני גם אם פגע בסביבת המטרה ולא דייק מי יודע מה, גם אז ההשפעות יהיו קשות וזאת תהיה הצלחה יחסית לאירן בגלל שהפגיעה של רש"ק בלתי קובנציונלי הוא מתפרס על שטח נרחב ופגיעתו היא לאורך זמן.

ככל הידוע לנו ולמערב, האיראנים הצליחו להסב את הטיל לבעל יכולת נשיאת רש"ק אב"כ.

ממקורות זרים נודע שרוב הניסויים על טיל היריחו נוסו באיזור האוקיינוס ההודי, קרי ככל הנראה מאדמת ד. אפריקה אל תוך הים.


ישראל בקשר צבאי טוב עם ארה"ב (עד כמה שאפשר לקרוא לזה טוב), הודו, סין (הרבה פחות מאשר לפני עשור), מדינות אפריקה למיניהם (לא מוסלמיות), וחלק נכבד מאירופה.

ומה עם צרפת בכל זאת היו לנו יחסים טובים פעם בצורה הצבאית היום יש משהו?..
אז לשאלת השאלות אם ישראל תוקפת אותנו וישראל נותנת את התגובה שבו נגיד תגובת יום הדין וישראל תוקפת עם טילים, מטוסי קרב בו זמנית ארה"ב מפציצה אותם יש סיכוי למחוק אותם לגמרי מהמפה?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 23:18:50
צרפת מכרה את נשמתה לנפט ולעבודה הזולה ממדינות ערב ובגלל צרפת תיפול שדוד לרגלי האיסלם במוקדם או במאוחר.
כל מה שצריך זה שני פצצות תרמו-גרעיניות לכל עיר מהערים המרכזיות באיראן וGOOD BYE איראן
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 31, 2007, 23:22:54
צרפת מכרה את נשמתה לנפט ולעבודה הזולה ממדינות ערב ובגלל צרפת תיפול שדוד לרגלי האיסלם במוקדם או במאוחר.
כל מה שצריך זה שני פצצות תרמו-גרעיניות לכל עיר מהערים המרכזיות באיראן וGOOD BYE איראן
אתה יודע נץ אני לא מבין משהו בקשר לעמימות הגרעינית הרי כולם כבר יודעים והיו פליטות פה וצילומים וכל הבלגאן שהיה בשנות ב-80 למה לא להתגאות ולמרות שמדינות ערב נרתעות בכל זאת הם היו יותר נרתעות אם הם היו יודעות שישראל יכולה ללחוץ כל דקה על ההדק היום יודעים שאנחנו חלשים מכדי לעשות זאת.
דרך אגב חוץ מהזבל האמירקקי שזה מטוסי הקרב אין לנו עוד מטוסי קרב חוץ מ-F-15 ו-F-16.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 23:52:23
העמימות הגרעינית נשארת בגלל שיש איזה שהוא הסכמה עם קריצת עין בין ארה"ב וישראל על עמימות זו, דבר זה מונע פיקוח יתר על ישראל אפילו בתחום מכירות של נשק קובנציונלי, זה מוריד מישראל לחץ גדול בכל מיני תחומים אם וכאשר לא היינו שומרים על עמימות.
לצערי ביטול פרוייקט הלביא הוא בכיה לדורות, הטימטום הזה הולך לעלות לנו ביוקר, הן טכנולוגית, הן כספית, הן דפלומטית והן צבאית, כמה חבל.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על ינואר 31, 2007, 23:53:45
העמימות הגרעינית נשארת בגלל שיש איזה שהוא הסכמה עם קריצת עין בין ארה"ב וישראל על עמימות זו, דבר זה מונע פיקוח יתר על ישראל אפילו בתחום מכירות של נשק קובנציונלי, זה מוריד מישראל לחץ גדול בכל מיני תחומים אם וכאשר לא היינו שומרים על עמימות.
לצערי ביטול פרוייקט הלביא הוא בכיה לדורות, הטימטום הזה הולך לעלות לנו ביוקר, הן טכנולוגית, הן כספית, הן דפלומטית והן צבאית, כמה חבל.
מה אין אפשרות לישראל לפתח לבד מטוסי קרב ללא אישור ועזרה מארה"ב ?!? מה הטמטום פה...
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 31, 2007, 23:59:20
ברוך הבא לעולם הסחטנות האמריקאי והאנטישמיות המוסווית שלהם, וכן דאגה כנה לחברות הנשק האמריקאיות: בואינג, נורת'רופ גרומן ולוקהיד מרטין.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על פברואר 01, 2007, 00:06:08
ברוך הבא לעולם הסחטנות האמריקאי והאנטישמיות המוסווית שלהם, וכן דאגה כנה לחברות הנשק האמריקאיות: בואינג, נורת'רופ גרומן ולוקהיד מרטין.
זה ממש טיפשי מצד ישראל שאנחנו מקשיבים להם הם המוח שלנו אנחנו יכולים להתפתח בצורה נפלאה מכל הבחינות בחיים הקדוש ברוך הוא נתן לנו שכל להשתמש בו לא לסגור אותו בתוך הארון ולתת לחבורת גויים לעשות עבודה שגויה.
דרך אגב מה על המטוסי קרב הסובייטים ששימשו את צבאות ערב במלחמות איתנו סחויי, מיגים להם אין גירסה מפותחת אין צבא שפיתח אותם מה היכולות שלהם?..
דרך אגב באיזה מטוסי קרב משתמש צבא רוסיה?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 01, 2007, 00:36:30
הרוסים ממשיכים לפתח את חיל האוויר שלהם, אבל הם לא מייצאים אותם למדינות שלא יכולות לשלם להם על הסחורה טבין ותקילין, כך שבכל הנוגע למטוסים מהגוש המזרחי, או שמשדרגים אותם דרך ארה"ב ומערב אירופה (מוסיפים מערכות מערביות), או שמוציאים אותם מהסטוק וקונים מטוסים מערביים (שהעליונות שלהם הוכחה מזמן) או שבונים תוצרת המדינה עצמה (עיין ערך איראן), או שקונים את הגרסא הסינית המשופרת, בסופו של דבר המטוסים מתוצרת רוסיה נופלים ממקביליהם המערביים ולכן ישנה העדפה לתוצרת מערבית בכל הנוגע לחיל האוויר.
מטוסי הקרב המשמשים את חיל האוויר הרוסי הם:
מפציץ כבדים טופולב TU-22M3, TU-160 וTU-95.                     
מטוסי קרב-מטוסי מיג 29F, מיג 31FA, סוחוי 27B, סוחוי 30C, סוחוי 33D (מטוס תקיפה של זרוע הים), סוחיו 35E.
מטוסי קרב/הפצצה- סוחוי 24M גרסא D, סוחוי 25F, סוחוי 34F.
(מפציצים TU-95, TU-160, הם מפציצים אסטרטגיים ז"א נושאי חימוש גרעיני בעת הצורך, סדרת המפציץ TU-22M הוא מפציץ טקטי ארוך טווח).
מטוסי סיור וריגול: סוחוי 24MR, מיג 25RB ו-A-50.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על פברואר 01, 2007, 12:36:26
הרוסים ממשיכים לפתח את חיל האוויר שלהם, אבל הם לא מייצאים אותם למדינות שלא יכולות לשלם להם על הסחורה טבין ותקילין, כך שבכל הנוגע למטוסים מהגוש המזרחי, או שמשדרגים אותם דרך ארה"ב ומערב אירופה (מוסיפים מערכות מערביות), או שמוציאים אותם מהסטוק וקונים מטוסים מערביים (שהעליונות שלהם הוכחה מזמן) או שבונים תוצרת המדינה עצמה (עיין ערך איראן), או שקונים את הגרסא הסינית המשופרת, בסופו של דבר המטוסים מתוצרת רוסיה נופלים ממקביליהם המערביים ולכן ישנה העדפה לתוצרת מערבית בכל הנוגע לחיל האוויר.
מטוסי הקרב המשמשים את חיל האוויר הרוסי הם:
מפציץ כבדים טופולב TU-22M3, TU-160 וTU-95.                     
מטוסי קרב-מטוסי מיג 29F, מיג 31FA, סוחוי 27B, סוחוי 30C, סוחוי 33D (מטוס תקיפה של זרוע הים), סוחיו 35E.
מטוסי קרב/הפצצה- סוחוי 24M גרסא D, סוחוי 25F, סוחוי 34F.
(מפציצים TU-95, TU-160, הם מפציצים אסטרטגיים ז"א נושאי חימוש גרעיני בעת הצורך, סדרת המפציץ TU-22M הוא מפציץ טקטי ארוך טווח).
מטוסי סיור וריגול: סוחוי 24MR, מיג 25RB ו-A-50.

רגע אז למה איראן ימ"ש לא קונים מטוסי קרב מרוסיה?...
דרך אגב זה נכון שבתפיסה עולמית מחשיבים את חיל האוויר שלנו כבין הטובים?...
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על פברואר 01, 2007, 12:46:31
נץ, ברשותך 2 שאלות:
מה יותר טוב F-16I או המיג הכי חדש?
ומה יותר טוב M16 או AK47?
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 01, 2007, 13:08:03
הרוסים ממשיכים לפתח את חיל האוויר שלהם, אבל הם לא מייצאים אותם למדינות שלא יכולות לשלם להם על הסחורה טבין ותקילין, כך שבכל הנוגע למטוסים מהגוש המזרחי, או שמשדרגים אותם דרך ארה"ב ומערב אירופה (מוסיפים מערכות מערביות), או שמוציאים אותם מהסטוק וקונים מטוסים מערביים (שהעליונות שלהם הוכחה מזמן) או שבונים תוצרת המדינה עצמה (עיין ערך איראן), או שקונים את הגרסא הסינית המשופרת, בסופו של דבר המטוסים מתוצרת רוסיה נופלים ממקביליהם המערביים ולכן ישנה העדפה לתוצרת מערבית בכל הנוגע לחיל האוויר.
מטוסי הקרב המשמשים את חיל האוויר הרוסי הם:
מפציץ כבדים טופולב TU-22M3, TU-160 וTU-95.                     
מטוסי קרב-מטוסי מיג 29F, מיג 31FA, סוחוי 27B, סוחוי 30C, סוחוי 33D (מטוס תקיפה של זרוע הים), סוחיו 35E.
מטוסי קרב/הפצצה- סוחוי 24M גרסא D, סוחוי 25F, סוחוי 34F.
(מפציצים TU-95, TU-160, הם מפציצים אסטרטגיים ז"א נושאי חימוש גרעיני בעת הצורך, סדרת המפציץ TU-22M הוא מפציץ טקטי ארוך טווח).
מטוסי סיור וריגול: סוחוי 24MR, מיג 25RB ו-A-50.

רגע אז למה איראן ימ"ש לא קונים מטוסי קרב מרוסיה?...
דרך אגב זה נכון שבתפיסה עולמית מחשיבים את חיל האוויר שלנו כבין הטובים?...

איראן רוכשת את המטוסים שלה מסין או בונה כאלה בעצמה.
רוסיה כבר לא מוכרת את מטוסי קרב חדישים, אלא רק ענתיקות מהמלאי הישן.
חיל האוויר שלנו נתפס כאחד מחילות האוויר הטובים ביותר, הוא נמצא בטופ 3 העולמי.

כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 01, 2007, 13:09:46
נץ, ברשותך 2 שאלות:
מה יותר טוב F-16I או המיג הכי חדש?
ומה יותר טוב M16 או AK47?

הF-16, הרבה יותר טוב, אבל אני הכי הייתי מעדיף לביא משופר.
הקלשניקוב הוא רוס"ר אדיר, עובד בכל מצב, אין מעצורים, הM-16 לעומתו זבל אורגני.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על פברואר 01, 2007, 13:11:36
נץ, ברשותך 2 שאלות:
מה יותר טוב F-16I או המיג הכי חדש?
ומה יותר טוב M16 או AK47?

הF-16, הרבה יותר טוב, אבל אני הכי הייתי מעדיף לביא משופר.
הקלשניקוב הוא רוס"ר אדיר, עובד בכל מצב, אין מעצורים, הM-16 לעומתו זבל אורגני.
בים באוויר בכל מקום פועל כמו שצריך למה לא מכניסים אותו לעזאזל לשירות בצה"ל?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על פברואר 01, 2007, 13:12:56
נץ, ברשותך 2 שאלות:
מה יותר טוב F-16I או המיג הכי חדש?
ומה יותר טוב M16 או AK47?

הF-16, הרבה יותר טוב, אבל אני הכי הייתי מעדיף לביא משופר.
הקלשניקוב הוא רוס"ר אדיר, עובד בכל מצב, אין מעצורים, הM-16 לעומתו זבל אורגני.
תודה,
אז למה הצבא שלנו משתמש ב- M16? זאת לא בושה לקנות קצת נשק מרוסיה.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על פברואר 01, 2007, 13:13:13
הרוסים ממשיכים לפתח את חיל האוויר שלהם, אבל הם לא מייצאים אותם למדינות שלא יכולות לשלם להם על הסחורה טבין ותקילין, כך שבכל הנוגע למטוסים מהגוש המזרחי, או שמשדרגים אותם דרך ארה"ב ומערב אירופה (מוסיפים מערכות מערביות), או שמוציאים אותם מהסטוק וקונים מטוסים מערביים (שהעליונות שלהם הוכחה מזמן) או שבונים תוצרת המדינה עצמה (עיין ערך איראן), או שקונים את הגרסא הסינית המשופרת, בסופו של דבר המטוסים מתוצרת רוסיה נופלים ממקביליהם המערביים ולכן ישנה העדפה לתוצרת מערבית בכל הנוגע לחיל האוויר.
מטוסי הקרב המשמשים את חיל האוויר הרוסי הם:
מפציץ כבדים טופולב TU-22M3, TU-160 וTU-95.                     
מטוסי קרב-מטוסי מיג 29F, מיג 31FA, סוחוי 27B, סוחוי 30C, סוחוי 33D (מטוס תקיפה של זרוע הים), סוחיו 35E.
מטוסי קרב/הפצצה- סוחוי 24M גרסא D, סוחוי 25F, סוחוי 34F.
(מפציצים TU-95, TU-160, הם מפציצים אסטרטגיים ז"א נושאי חימוש גרעיני בעת הצורך, סדרת המפציץ TU-22M הוא מפציץ טקטי ארוך טווח).
מטוסי סיור וריגול: סוחוי 24MR, מיג 25RB ו-A-50.

רגע אז למה איראן ימ"ש לא קונים מטוסי קרב מרוסיה?...
דרך אגב זה נכון שבתפיסה עולמית מחשיבים את חיל האוויר שלנו כבין הטובים?...

איראן רוכשת את המטוסים שלה מסין או בונה כאלה בעצמה.
רוסיה כבר לא מוכרת את מטוסי קרב חדישים, אלא רק ענתיקות מהמלאי הישן.
חיל האוויר שלנו נתפס כאחד מחילות האוויר הטובים ביותר, הוא נמצא בטופ 3 העולמי.


רגע אז במה אנחנו נחשבים הכי טובים, בעיקרון יש לנו את הסחורה הכי טובה זה אומר שהטייסים שלנו ברמה גבוה בחיל האוויר ידוע לי שמשקיעים רבות בטייסים זה אבל בכל מקרה זה לא סוד ההצלחה אלה הקדוש ברוך הוא ששומר עלינו.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: בייקר על פברואר 01, 2007, 13:16:08
הצבא שלנו משתמש גם בגליל ובעוזי.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על פברואר 01, 2007, 13:16:37
הרוסים ממשיכים לפתח את חיל האוויר שלהם, אבל הם לא מייצאים אותם למדינות שלא יכולות לשלם להם על הסחורה טבין ותקילין, כך שבכל הנוגע למטוסים מהגוש המזרחי, או שמשדרגים אותם דרך ארה"ב ומערב אירופה (מוסיפים מערכות מערביות), או שמוציאים אותם מהסטוק וקונים מטוסים מערביים (שהעליונות שלהם הוכחה מזמן) או שבונים תוצרת המדינה עצמה (עיין ערך איראן), או שקונים את הגרסא הסינית המשופרת, בסופו של דבר המטוסים מתוצרת רוסיה נופלים ממקביליהם המערביים ולכן ישנה העדפה לתוצרת מערבית בכל הנוגע לחיל האוויר.
מטוסי הקרב המשמשים את חיל האוויר הרוסי הם:
מפציץ כבדים טופולב TU-22M3, TU-160 וTU-95.                     
מטוסי קרב-מטוסי מיג 29F, מיג 31FA, סוחוי 27B, סוחוי 30C, סוחוי 33D (מטוס תקיפה של זרוע הים), סוחיו 35E.
מטוסי קרב/הפצצה- סוחוי 24M גרסא D, סוחוי 25F, סוחוי 34F.
(מפציצים TU-95, TU-160, הם מפציצים אסטרטגיים ז"א נושאי חימוש גרעיני בעת הצורך, סדרת המפציץ TU-22M הוא מפציץ טקטי ארוך טווח).
מטוסי סיור וריגול: סוחוי 24MR, מיג 25RB ו-A-50.

רגע אז למה איראן ימ"ש לא קונים מטוסי קרב מרוסיה?...
דרך אגב זה נכון שבתפיסה עולמית מחשיבים את חיל האוויר שלנו כבין הטובים?...

איראן רוכשת את המטוסים שלה מסין או בונה כאלה בעצמה.
רוסיה כבר לא מוכרת את מטוסי קרב חדישים, אלא רק ענתיקות מהמלאי הישן.
חיל האוויר שלנו נתפס כאחד מחילות האוויר הטובים ביותר, הוא נמצא בטופ 3 העולמי.


רגע אז במה אנחנו נחשבים הכי טובים, בעיקרון יש לנו את הסחורה הכי טובה זה אומר שהטייסים שלנו ברמה גבוה בחיל האוויר ידוע לי שמשקיעים רבות בטייסים זה אבל בכל מקרה זה לא סוד ההצלחה אלה הקדוש ברוך הוא ששומר עלינו.
שמעתי שטייסים ישראליים מאמנים אפילו טייסים מארה"ב כי הטייסים הישראלים נחשבים לטובים מאוד.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על פברואר 01, 2007, 13:19:49
הרוסים ממשיכים לפתח את חיל האוויר שלהם, אבל הם לא מייצאים אותם למדינות שלא יכולות לשלם להם על הסחורה טבין ותקילין, כך שבכל הנוגע למטוסים מהגוש המזרחי, או שמשדרגים אותם דרך ארה"ב ומערב אירופה (מוסיפים מערכות מערביות), או שמוציאים אותם מהסטוק וקונים מטוסים מערביים (שהעליונות שלהם הוכחה מזמן) או שבונים תוצרת המדינה עצמה (עיין ערך איראן), או שקונים את הגרסא הסינית המשופרת, בסופו של דבר המטוסים מתוצרת רוסיה נופלים ממקביליהם המערביים ולכן ישנה העדפה לתוצרת מערבית בכל הנוגע לחיל האוויר.
מטוסי הקרב המשמשים את חיל האוויר הרוסי הם:
מפציץ כבדים טופולב TU-22M3, TU-160 וTU-95.                     
מטוסי קרב-מטוסי מיג 29F, מיג 31FA, סוחוי 27B, סוחוי 30C, סוחוי 33D (מטוס תקיפה של זרוע הים), סוחיו 35E.
מטוסי קרב/הפצצה- סוחוי 24M גרסא D, סוחוי 25F, סוחוי 34F.
(מפציצים TU-95, TU-160, הם מפציצים אסטרטגיים ז"א נושאי חימוש גרעיני בעת הצורך, סדרת המפציץ TU-22M הוא מפציץ טקטי ארוך טווח).
מטוסי סיור וריגול: סוחוי 24MR, מיג 25RB ו-A-50.

רגע אז למה איראן ימ"ש לא קונים מטוסי קרב מרוסיה?...
דרך אגב זה נכון שבתפיסה עולמית מחשיבים את חיל האוויר שלנו כבין הטובים?...

איראן רוכשת את המטוסים שלה מסין או בונה כאלה בעצמה.
רוסיה כבר לא מוכרת את מטוסי קרב חדישים, אלא רק ענתיקות מהמלאי הישן.
חיל האוויר שלנו נתפס כאחד מחילות האוויר הטובים ביותר, הוא נמצא בטופ 3 העולמי.


רגע אז במה אנחנו נחשבים הכי טובים, בעיקרון יש לנו את הסחורה הכי טובה זה אומר שהטייסים שלנו ברמה גבוה בחיל האוויר ידוע לי שמשקיעים רבות בטייסים זה אבל בכל מקרה זה לא סוד ההצלחה אלה הקדוש ברוך הוא ששומר עלינו.
שמעתי שטייסים ישראליים מאמנים אפילו טייסים מארה"ב כי הטייסים הישראלים נחשבים לטובים מאוד.
ממש מדהים דווקא אנחנו דלי התקציב (ביחס לעולם) מצליחים הכי הרבה אנחנו לא יודעים כמה הקדוש ברוך הוא אוהב אותנו...
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על פברואר 01, 2007, 13:30:02
נץ, עוד שאלה אחת בקשר לפצצת ה- EMP
האם כמה פצצות כאלה על איראן יכולות לשתק את כל מערכות שיגור טילי השיהאב?
לישראל יש פצצות כאלה?
מי המציא אותם ואיך הן פועלות?

תודה מראש.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על פברואר 01, 2007, 14:11:33
נץ, עוד שאלה אחת בקשר לפצצת ה- EMP
האם כמה פצצות כאלה על איראן יכולות לשתק את כל מערכות שיגור טילי השיהאב?
לישראל יש פצצות כאלה?
מי המציא אותם ואיך הן פועלות?

תודה מראש.
אתה מתכוון לפצצה אלקטרומגנטית אהרון?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 01, 2007, 17:43:43
אחד אחד,
לגבי הM-16, בגלל שאנחנו מקבלים את הרובים, המחסניות והתחמושת במחירי רצפה מארה"ב, זו הסיבה שצה"ל מעדיף רובה זה, אני מעדיף להיות משועבד לארה"ב מאשר לרוסיה, לגבי הקלצ'ניקוב, ברור שזה רובה הרבה יותר טוב, ואכן הקומנדו הימי משתמש ברובה זה למשימות שונות בעיקר בגלל העובדה שהוא מצוין גם בירי מתחת למים.

לגבי העוזי, אין כזה יותר בנמצא בסטוקים של צה"ל, העוזי הוצא משירות כבר מזמן.

לגבי EMP=גל/פולס אלקטרו מגנטי, בעקרון אף אחד לא המציא את זה, זהו תוצר נלווה של פיצוץ של נשק גרעיני, בעקרון שוקדים היום גם בעולם ליצור פצצות EMP מבלי הפיצוץ הגרעיני ההכרחי, לגבי אם יש כאלה לישראל, אני חושב שכיום לאף מדינה אין משהו בסדר גודל רציני, כרגע עדיין הכל נמצא על בסיס ניסיוני מעבדתי, ישנה אופציה לפוצץ נשק גרעיני בגובה רק ולנסות להשיג אותם תוצאות, כרגע ללא הצלחה.
אני מעדיף פשוט להחריב את איראן כצעד מונע ולסגור סיפור.
פצצות אלו בתיאוריה, הם בעלות מטען קטן המתפוצץ ואז מטען מיוחד משחרר גל אדיר שמשתק כל מערכת חשמלית בטווח של כמה עשרות ק"מ, כל מעגל חשמלי סגור נשרף אוטומטית, זה וואחד נזק, אבל כרגע אין משהו מעשי.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על פברואר 01, 2007, 17:54:23
נץ, עוד שאלה אחת בקשר לפצצת ה- EMP
האם כמה פצצות כאלה על איראן יכולות לשתק את כל מערכות שיגור טילי השיהאב?
לישראל יש פצצות כאלה?
מי המציא אותם ואיך הן פועלות?

תודה מראש.
אתה מתכוון לפצצה אלקטרומגנטית אהרון?..
כן, שגורמות לשיתוק כל המכשירים האלקטרוניים.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על פברואר 01, 2007, 18:28:16
דרך אגב מה בקשר לכוח הימי של צה"ל לא מדברים עליו המון ובכלל בזמן האחרון עם כל הבלגאן שהיה והטיל ששיגרו על הספינה הוא מוכפש...
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 01, 2007, 22:42:10
ישראל מעולם לא באמת השקיעה בחיל הים והוא תמיד נפל בין הכסאות, חבל, כל מדינה שמכבדת את עצמה ורוצה להראות שהיא מעצמה (לפחות אזורית) היא בעלת כוח ימי לא מבוטל, לא בכדי ח"כ יובל שטייניץ (אדם מאוד חכם), הציע לעשות רפורמה רחבת היקף בהשקעות בצה"ל ולהעביר את מירב ההשקעות מחיל האוויר לחיל הים.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על פברואר 01, 2007, 22:45:50
ישראל מעולם לא באמת השקיעה בחיל הים והוא תמיד נפל בין הכסאות, חבל, כל מדינה שמכבדת את עצמה ורוצה להראות שהיא מעצמה (לפחות אזורית) היא בעלת כוח ימי לא מבוטל, לא בכדי ח"כ יובל שטייניץ (אדם מאוד חכם), הציע לעשות רפורמה רחבת היקף בהשקעות בצה"ל ולהעביר את מירב ההשקעות מחיל האוויר לחיל הים.
חיל האוויר והרגלים חשוב מאוד אבל גם חיל הים דורש השקעה לא קטנה...
ונץ מה יחידות הקומנדו שלנו נחשבות גם בסדר עולמי ביחס למבצעים שלהם?..
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 01, 2007, 22:57:13
גם ליחידות הקומנדו של ישראל יצא שם מהסרטים, במיוחד אחרי מבצע אנטבה.
וגם מבחינת ציוד וביצועים נמצאים בטופ העולמי יחד עם יחידות עם שם ומסורת כגון: כח דלתא, הכומתות הירוקות, SAS, SEALS, ספצנאז וכו'.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: כהנא צדק! על פברואר 01, 2007, 23:01:27
גם ליחידות הקומנדו של ישראל יצא שם מהסרטים, במיוחד אחרי מבצע אנטבה.
וגם מבחינת ציוד וביצועים נמצאים בטופ העולמי יחד עם יחידות עם שם ומסורת כגון: כח דלתא, הכומתות הירוקות, SAS, SEALS, ספצנאז וכו'.
פשוט אני מתפלא איך מכלום קמנו ועשינו צבא כזה מפואר לא יעזור כלום "יד" הקדוש ברוך הוא פה!
הרב בבית כנסת שאני מתפלל בו סיפר על הרצל בודינגר  (מפקד חיל האוויר לשעבר) שביקר בישיבה שלהם וששאלו אותו אז איך למרות הכול הצלחתם וניצחתם ללא כלום ללא סיכוי אז הוא הוריד את הכובע ואמר:
"אתם שואלים אותי?! תשאלו את עצמכם חופשי הכיפות כל היהודים שמתפללים אתם הבאתם את הניצחון לא אנחנו".
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: אילן208 על מרץ 11, 2007, 11:39:28
כשהקב"ה רוצה צה"ל חזק וכשהוא לא רוצה אז לא:הרב כהנא זצ"ל הי"ד
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: פאקו411 על מרץ 19, 2007, 22:04:46
אשקול מצויין קראתי והשכלתי ...

ותאימנו לי אני בקושי יכול ליקרוא שני משפטים ואז לאבד תריכוז

אז ככה שקראתי 6 דפים של שאלות ותשובות תודה לכם ...

אני הרסו לי כל חשק בעולם לילמוד היה לי הרבה סיפורים אם מורים שרמסו לי כל  ביטחון עצמי שהשפיע עלי המון ורק עכשיו לאט לאט אני מצליח לצאת מזה מקווה שיבוא בטוב

אבל באמת לנץ אתה באמת בנאדם מאוד משכיל הלוואי והייתי חצי ממך לשאר  ...

לפעמים אני מיתבייש שאני כזה עלוב לעומת כמה מהאנשים שפה
כבוד הוא לי להגיד שאני יהודי שאני רואה איזה יהודים שיש פה וכמה אני עלוב לעומתם אתם אנשים גדולים ואמן רק תצליחו
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על מרץ 23, 2007, 01:17:19
אף יהודי איננו עלוב, אלא אם כן בגד בעמו בכך שחטף את נגע "השמאלנות".
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: eliad91 על פברואר 04, 2008, 19:11:44
בבקשה אל תשכחו שלישראל יש אלפי טילים אטומים  ::) :knuppel2:
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 04, 2008, 19:32:55
בבקשה אל תשכחו שלישראל יש אלפי טילים אטומים  ::) :knuppel2:
במקרה הטוב 500 ראשי נפץ גרעיניים, היקף הארסנל הגרעיני של ישראל נע בין 100-500 ראשי נפץ גרעיניים מכל הסוגים: פלוטוניום, אורניום מועשר U-235, U-238, ניטרון (הפצצה השקטה,ליבה ללא מעטפת) ומימן (היתוך).
אמצעי השילוח של ישראל דהיינו: טילים בליסטיים- יריחו 1, יריחו 2 עומד על בסביבות 50-200 טילים, ישנם גם טילי שיוט סופר פופאי הנורים מצוללות הדולפין של ישראל, וכן גם מטוסים המטילים את הפצצות ישר מתא המטען (הרקולס) או מהגחון או מתחת לטיל (פאנטום 2000, F-15, F-16).
כל זה לגבי גרעיני (כל המידע הנ"ל מבוסס על מקורות זרים ואיננו מגיע משום מקור ישראלי מוסמך בשל מדיניות העמימות של מדינת ישראל).
ישנו גם צורך עליון לזכור, שכל הנשק הבלתי קובנציונלי של ישראל נשמר בתור "ברירת שמשון" קרי הנשק האחרון שישראל תשגר לכל הכיוונים בשניות האחרונות לקיומה עלי אדמות!
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: יהודי בלב ובנשמה על פברואר 05, 2008, 17:50:27
נץ, קראתי על תוכנית הלביא, והיה כתוב שעדין מבצעים ניסויים באב טיפוס השלישי, זה נכון?
אתה בטוח שישראל לא מייצרת בעצמה מטוסים בחשאיות?
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: דוקא_כך על פברואר 05, 2008, 18:14:33
סביר להניח שהתשובה לשאלתך היא "לא".  דרך אגב, מטוס הקרב הסיני J-10 הוא העתק של הלביא הישראלי.

(http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/images/j10_01a.jpg)

(http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/images/j10_01.jpg)

(http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/images/j10_01b.jpg)
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: red wolf על פברואר 14, 2008, 21:53:33
ווואו!
תודה רבה רבה רבה לך , הוספת לי ואני בטוח שלכולם פה מידע חדש ושימושי .
עכשיו אני יודע מה יש לסוריה .
תמשיך להוסיף עוד מידע בתחום זה , התחום מאוד מעניין.
שוב תודה.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 14, 2008, 22:36:50
ווואו!
תודה רבה רבה רבה לך , הוספת לי ואני בטוח שלכולם פה מידע חדש ושימושי .
עכשיו אני יודע מה יש לסוריה .
תמשיך להוסיף עוד מידע בתחום זה , התחום מאוד מעניין.
שוב תודה.
על לא דבר
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: יהודי בלב ובנשמה על פברואר 15, 2008, 16:34:47
נץ, קראתי על תוכנית הלביא, והיה כתוב שעדין מבצעים ניסויים באב טיפוס השלישי, זה נכון?
אתה בטוח שישראל לא מייצרת בעצמה מטוסים בחשאיות?
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 17, 2008, 00:58:32
נץ, קראתי על תוכנית הלביא, והיה כתוב שעדין מבצעים ניסויים באב טיפוס השלישי, זה נכון?
אתה בטוח שישראל לא מייצרת בעצמה מטוסים בחשאיות?
איפה קראת את זה? מי המקור לידיעה?
אני לא יודע על דבר כזה, אני יודע שישראל מייצרת מזל"טים ומל"טים אבל לא מטוסי קרב מאויישים, יש ששמועות לגבי מטוס קרב "כפיר 2000"
שגם הוא ישראלי, אבל זה בפרוש לא הלביא.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על פברואר 17, 2008, 15:45:19
נץ, אם טיל גרעיני נופל על דמשק, זה לא כזה נורא נכון? הקרינה לא תגיע עד לכאן. יש כאלה שחושבים שפצצת אטום מוחקת יבשות שלמות, אנשים חיים בסרט. פצצת אטום זה לא כזה גדול, כולה מוחק עיר.

וזה נכון שיש פצצות גרעיניות מופחתות קרינה?
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 17, 2008, 20:08:08
נץ, אם טיל גרעיני נופל על דמשק, זה לא כזה נורא נכון? הקרינה לא תגיע עד לכאן. יש כאלה שחושבים שפצצת אטום מוחקת יבשות שלמות, אנשים חיים בסרט. פצצת אטום זה לא כזה גדול, כולה מוחק עיר.
וזה נכון שיש פצצות גרעיניות מופחתות קרינה?
הכל תלוי בסוג ראש הנפץ וגודלו, ישנם טילים גרעיניים טקטיים, וישנם אסטרטגיים, יש את הפצצה התרמו-גרעינית/מימן/היתוך (כל השמות מקובלים) שעוצמתה נמדדת במגה-טון TNT ושהנפץ שלו זה פצצת אטום, ההרס שדבר כזה יוצר הוא עצום, אבל הקרינה שהוא יוצר היא קטנה יחסית ונעלמת לחלוטין לאחר כמה שעות עד כמה ימים, יש את פצצת הפלוטוניום, זה הפצצה שנחתה על נאגאסקי, "איש שמן" (הכינוי של הפצצה) הייתה בעוצמה של 20 קילו טון חומר נפץ, אני מקווה שעכשיו אתה מבחין בהבדלים שבין העוצמות של הפצצות השונות, זה כמו להשוות במושגי מחשב בין "קילו-בייט" ל"מגה-בייט" זה הפרופורציה.
הפצצה השלישית היא פצצת אורניום מועשר לה יש שני סוגי איזוטופים אפשריים: 1. U-235 (זה שהוטל על הירושימה וכינויו- "ילד קטן" עם עוצמה מקבילה ל-20 קילוטון TNT),  והשני היא- 2. U-238, ההבדלים בינה ובין פצצת הפלוטוניום הם רק בתהליך הייצור, התוצאה היא אותה תוצאה.
הס מלהזכיר שלשני הפצצות (אורניום מועשר ופלוטוניום) יכולת ייצור קרינה אדירה שיכולה להחזיק מעמד עד כדי אלפי שנים (זה המצב בערים היפניות וצ'רנוביל) כן גם בפצצות אלו קיים גם אפקט הEMP, קרי: פולס אלקטרו-מגנטי שצולה כל מעגל חשמלי בטווח של מאות ק"מ ממוקד הפיצוץ.
הסוג האחרון הוא פצצת ניטרון, פצצה זו מכונה גם: "הפצצה השקטה"- הסיבה לכך היא עצם העובדה שהיא איננה יוצרת פיצוץ עם גל הדף אדיר כמו חברותיה, זאת בשל העובדה שליבת הפצצה היא ללא המעטפת שלה, זה אומר שישנו רק אפקט של שילוח ניטרונים לכל הכיוונים מה שבעצם מחסל כל אורגניזם בטווח של עשרות קילומטרים מאיזור הפיצוץ (הקטן באופן משמעותי מנשק גרעיני רגיל, טווח ההרג עומד ביחס ישיר לגודל הליבה וראש הנפץ, וכן בגובה בו פוצץ ראש הנפץ, כן הדבר נכון לגבי כל סוגי הנשק הגרעיני), בפצצת ניטרון, כל המבנים נשארים שלמים, הכל כפי שהוא היה, רק ערים שלמות פשוט נהפכות לעיר רפאים בחלקיק שנייה.
גם פצצה זו משאירה קרינה הנשארת למאות שנים לפחות.
בסוגי הפצצות: 2-3, אם עוטפים את הליבה במעטפת של קובלט או זהב, חומר זה גורם להגדלה משמעותית של עוצמת הקרינה הרדיו-אקטיבית והנשורת הגרעינית מהפצצה, ומגביר פי 10 ויותר את כמות ההרוגים בסדר עולה, הכל בהתאם לגודל ומסה.
בכל מקרה ובכל תנאי, אין היום בנמצא פצצה אחת ויחידה המוחקת יבשות, זה בלוף! אנשים לא באמת מבינים את מהות הנשק הגרעיני ויכולת ההרס שלו, לא שאני חלילה ממעיט ולו בפורמיל ממה שהוא, והוא נשק אסטרטגי שובר כל מוסכמה קיימת, ונשק יום הדין, אבל בשביל זה צריך מאות ואלפים ממנו, ולא רק איזה אחד/שניים.
בכל אופן ספציפית לגבי דמשק, פצצת פלוטוניום בסדר גודל של 30-50 קילוטון תעשה את העבודה, אבל צריך תמיד לקחת בחשבון כיווני רוח, נשורת גרעינית אפשרית וגשם רדיו-אקטיבי, וכן כמובן גם סופות ושינויים דרסטיים אחרים במזג האוויר האיזורי כתוצאה מכך, דבר זה נחזה ואומת בהירושימה ונאגאסקי וכן בצ'רנוביל.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: Aaron על פברואר 17, 2008, 21:56:02
הכל תלוי בסוג ראש הנפץ וגודלו, ישנם טילים גרעיניים טקטיים, וישנם אסטרטגיים, יש את הפצצה התרמו-גרעינית/מימן/היתוך (כל השמות מקובלים) שעוצמתה נמדדת במגה-טון TNT ושהנפץ שלו זה פצצת אטום, ההרס שדבר כזה יוצר הוא עצום, אבל הקרינה שהוא יוצר היא קטנה יחסית ונעלמת לחלוטין לאחר כמה שעות עד כמה ימים, יש את פצצת הפלוטוניום, זה הפצצה שנחתה על נאגאסקי, "איש שמן" (הכינוי של הפצצה) הייתה בעוצמה של 20 קילו טון חומר נפץ, אני מקווה שעכשיו אתה מבחין בהבדלים שבין העוצמות של הפצצות השונות, זה כמו להשוות במושגי מחשב בין "קילו-בייט" ל"מגה-בייט" זה הפרופורציה.
הפצצה השלישית היא פצצת אורניום מועשר לה יש שני סוגי איזוטופים אפשריים: 1. U-235 (זה שהוטל על הירושימה וכינויו- "ילד קטן" עם עוצמה מקבילה ל-20 קילוטון TNT),  והשני היא- 2. U-238, ההבדלים בינה ובין פצצת הפלוטוניום הם רק בתהליך הייצור, התוצאה היא אותה תוצאה.
הס מלהזכיר שלשני הפצצות (אורניום מועשר ופלוטוניום) יכולת ייצור קרינה אדירה שיכולה להחזיק מעמד עד כדי אלפי שנים (זה המצב בערים היפניות וצ'רנוביל) כן גם בפצצות אלו קיים גם אפקט הEMP, קרי: פולס אלקטרו-מגנטי שצולה כל מעגל חשמלי בטווח של מאות ק"מ ממוקד הפיצוץ.
הסוג האחרון הוא פצצת ניטרון, פצצה זו מכונה גם: "הפצצה השקטה"- הסיבה לכך היא עצם העובדה שהיא איננה יוצרת פיצוץ עם גל הדף אדיר כמו חברותיה, זאת בשל העובדה שליבת הפצצה היא ללא המעטפת שלה, זה אומר שישנו רק אפקט של שילוח ניטרונים לכל הכיוונים מה שבעצם מחסל כל אורגניזם בטווח של עשרות קילומטרים מאיזור הפיצוץ (הקטן באופן משמעותי מנשק גרעיני רגיל, טווח ההרג עומד ביחס ישיר לגודל הליבה וראש הנפץ, וכן בגובה בו פוצץ ראש הנפץ, כן הדבר נכון לגבי כל סוגי הנשק הגרעיני), בפצצת ניטרון, כל המבנים נשארים שלמים, הכל כפי שהוא היה, רק ערים שלמות פשוט נהפכות לעיר רפאים בחלקיק שנייה.
גם פצצה זו משאירה קרינה הנשארת למאות שנים לפחות.
בסוגי הפצצות: 2-3, אם עוטפים את הליבה במעטפת של קובלט או זהב, חומר זה גורם להגדלה משמעותית של עוצמת הקרינה הרדיו-אקטיבית והנשורת הגרעינית מהפצצה, ומגביר פי 10 ויותר את כמות ההרוגים בסדר עולה, הכל בהתאם לגודל ומסה.
בכל מקרה ובכל תנאי, אין היום בנמצא פצצה אחת ויחידה המוחקת יבשות, זה בלוף! אנשים לא באמת מבינים את מהות הנשק הגרעיני ויכולת ההרס שלו, לא שאני חלילה ממעיט ולו בפורמיל ממה שהוא, והוא נשק אסטרטגי שובר כל מוסכמה קיימת, ונשק יום הדין, אבל בשביל זה צריך מאות ואלפים ממנו, ולא רק איזה אחד/שניים.
בכל אופן ספציפית לגבי דמשק, פצצת פלוטוניום בסדר גודל של 30-50 קילוטון תעשה את העבודה, אבל צריך תמיד לקחת בחשבון כיווני רוח, נשורת גרעינית אפשרית וגשם רדיו-אקטיבי, וכן כמובן גם סופות ושינויים דרסטיים אחרים במזג האוויר האיזורי כתוצאה מכך, דבר זה נחזה ואומת בהירושימה ונאגאסקי וכן בצ'רנוביל.
תודה רבה, השכלתי!
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על פברואר 19, 2008, 01:23:36
תודה רבה, השכלתי!
בבקשה, בשביל זה אני כאן
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: jewlover and arabhater על אוקטובר 06, 2008, 22:02:26
אתה חייב לראות את חייל האוויר הסורי מטוסים עתיקים
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: בן אדם ימני על ינואר 05, 2009, 16:30:57
שאבא שלי היה בחיל האויר
הוא אמר לי שיש 600 מטוסי קרב פעילים בחיל
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: יחיאל על ינואר 09, 2009, 12:13:54
נץ זה נכון שלירדן יש את הכי הרבה לוחמי חי"ר בעולם??
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 09, 2009, 15:41:04
נץ זה נכון שלירדן יש את הכי הרבה לוחמי חי"ר בעולם??
אין סיכוי, לסין יש יותר, להודו יש יותר, וכן לרוסיה ולארה"ב.
כותרת: הארסנל של סוריה
תגובה על ידי: יחיאל על ינואר 19, 2009, 21:38:02
אהה 0K תודה, מסתבר שהיטעו אותי קצת במידע חח...