HAYAMIN.ORG

חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: Rafoe על ינואר 20, 2011, 18:20:53

כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Rafoe על ינואר 20, 2011, 18:20:53
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4016607,00.html  -  התגובה שלי מס' 38

בין היתר אומר חבר הכת ש"מכתב הרבנים" הוא אסון שמצייר את ישראל כמדינה פנאטית: "אי אפשר לתאר איזה אסון מבחינת הדימוי של המדינה היה מכתב הרבנים, שאסר להשכיר דירות לערבים".

קורא לחופש בחירת היהדות של כל אחד: "כולי תקווה שיום אחד הרב הראשי יבין שצריך להיות גמיש, ושכל המנגנון האורתודוכסי הוא בעייתי וצריך להתחיל מחדש. צריך לתת לאנשים לבחור את היהדות שלהם".

מסביר על מה מבוססת הכת: "היהדות שיופה מבקש לקדם היא קהילתית, כזו שמרוכזת לא סביב מצוות והלכה, אלא סביב ציר חברתי שממוקם בבית כנסת"

מהם תכניות הכת לגבינו (היהודים) בארץ: "אנחנו קטנים פה ומתכוונים לעשות הרבה בעניין בעתיד...יש לנו עכשיו תוכנית חדשה להכשרת רבנים ילידי הארץ, ואני מאמין שבעוד 10 שנים יהיו פה למעלה מ-100 רבנים שיעמדו בראש קהילות בכל רחבי הארץ. זה מה שצריך, וזה מה שיקרה".

מסביר מיהו יהודי על פי הכת (כשהוא מביא את הדוגמא של חברת הקונגרס שנורתה לא מזמן): "גיפורדס היא בת לאב יהודי ואם נוצריה, ועומדת בסטנדרטים ההלכתיים של הרפורמים..."מדובר באשה נפלאה", מעיד יופה, "אבל אם היא הייתה באה לארץ, לא היו מקבלים אותה כיהודיה. כילדה היא גדלה בלי זהות יהודית, אבל כשביקרה בארץ התקרבה ליהדות והצטרפה באופן רשמי לבית כנסת רפורמי - והפכה לפעילה בקהילה. וזה הודות לכך שיש זרם שהכיר בה כיהודיה".


בשורה התחתונה - תשפטו אתם מהי היהדות הרצויה:
-זאת שמבוססת על תורת ישראל (עם כל המשתמע מכך).
-או יהדות שמבוססת על "הזדהות קהילתית" ללא קשר ממשי לתורת ישראל ("יהודים" כאלה קוראים לעצמם בין היתר "משיחיים").
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: הימני על ינואר 20, 2011, 18:26:12
מסוכנים לעם היהודי, לפעמים אפילו יותר משמאלנים.

כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Rafoe על ינואר 20, 2011, 20:10:35
מסוכנים לעם היהודי, לפעמים אפילו יותר משמאלנים.


הם אף חלק מהמממנים (יחד עם ארגונים אירופיים וערביים) את ארגוני המתיוונים.
למעשה - ל"קרן לישראל החדשה" ישנה מחלקה "רבנית" (כמה שזה נשמע הזוי  :old_WTF_Aza:) ש"רבניה" אף משתתפים בהפגנות (בשם התורה כביכול) ביהודה ושומרון נגד צה"ל והמתיישבים.
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Amit.D על ינואר 20, 2011, 20:18:26
Rafoe, אפשר לדעת מה ההגדרה שלך ל"כת"?
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Rafoe על ינואר 20, 2011, 23:55:00
Rafoe, אפשר לדעת מה ההגדרה שלך ל"כת"?
אמנם לא מדובר כאן במקרה קלאסי של כת בגורה שיש לה מנהיג "כל יכול", אבל מדובר כאן בפורשים מהיהדות (שזו זכותם) שברוב חוצפתם מנסים לנכס לעצמם את "ייצוג היהדות האמיתית".
אף אחד לא כפה עליכם להיות שומרי תורה ומצוות, אבל לפחות אל תעוותו את היהדות.
אמנם היום הם מונים כמה מליונים (שגם זה מוטל בספק, משום שהם מכלילים גם את המתבוללים), אבל לפני 200 שנה (בערך) באירופה הם התחילו כקבוצה קטנה של פורשים (כמו כת שמתחילה לנהל חיים שונים משאר החברה).
עצם ההגדרה (רפורמה=שינוי) שלהם מעידה על חיקוי, או על משהו שבא לשנות משהו (ישן יותר או מקורי).
ה"יהדות" הרפורמית הם כת (אמנם גדולה) שאף אחד לא עצר ולכן הגיעו למימדים גדולים (אבל ההתבוללות עושה את שלה והם "ייעלמו" בעשרים שנה הבאות).

לי ,אישית, יש הרבה יותר כבוד לחילונים אתאיסטים מאשר לאותם "יהודים" (לפחות החילונים לא מנסים לשנות סדרי עולם, והם לא צבועים בנושא הזה).

עיין פה, ותבין למה ה"יהדות" הזו תיכחד בעתיד הלא רחוק (ובמיוחד תקרא על תנאי ה"גיור" שלהם): http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3941493,00.html
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: שלמה על ינואר 22, 2011, 18:49:13
הקשר של הרפורמים ליהדות לא מובן.
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Amit.D על ינואר 22, 2011, 20:19:04
אמנם לא מדובר כאן במקרה קלאסי של כת בגורה שיש לה מנהיג "כל יכול", אבל מדובר כאן בפורשים מהיהדות (שזו זכותם) שברוב חוצפתם מנסים לנכס לעצמם את "ייצוג היהדות האמיתית".
אף אחד לא כפה עליכם להיות שומרי תורה ומצוות, אבל לפחות אל תעוותו את היהדות.
אמנם היום הם מונים כמה מליונים (שגם זה מוטל בספק, משום שהם מכלילים גם את המתבוללים), אבל לפני 200 שנה (בערך) באירופה הם התחילו כקבוצה קטנה של פורשים (כמו כת שמתחילה לנהל חיים שונים משאר החברה).
עצם ההגדרה (רפורמה=שינוי) שלהם מעידה על חיקוי, או על משהו שבא לשנות משהו (ישן יותר או מקורי).
ה"יהדות" הרפורמית הם כת (אמנם גדולה) שאף אחד לא עצר ולכן הגיעו למימדים גדולים (אבל ההתבוללות עושה את שלה והם "ייעלמו" בעשרים שנה הבאות).

לי ,אישית, יש הרבה יותר כבוד לחילונים אתאיסטים מאשר לאותם "יהודים" (לפחות החילונים לא מנסים לשנות סדרי עולם, והם לא צבועים בנושא הזה).

עיין פה, ותבין למה ה"יהדות" הזו תיכחד בעתיד הלא רחוק (ובמיוחד תקרא על תנאי ה"גיור" שלהם): http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3941493,00.html
אני לא מכיר ממש את הדעות של "רפורמים", אבל לפי מה שקראתי בכתבה...לאשר גיור רק על פי זה זה בדיחה.
אני לא חושב שצריך להקשות מאוד ולאפשר גיור רק למי שחי כחרדי כמו שעושים היום(ואת המבחנים האלה...גם חרדים מתקשים בהם ולא בהכרח יודעים הכל), אבל באמת צריך לוודא איכשהו שהבנאדם באמת מרגיש יהודי ומבטא זאת בצורה כלשהי(קידוש בשישי, מזוזות בבית וכו'. וכמובן לעקוב איכשהו ולדרוש עדים אמינים כדי למנוע פרצות).

אבל אני לא מסכים איתך לגבי העניין ששינוי זה דבר בהכרח רע.
אם שינוי בא במובן של חידוש, לדעתי זה דווקא טוב.
ספרי הקודש נכתבו לפני אלפי שנים, ומאז העולם התקדם המון..
לדעתי זה דווקא דבר טוב לקחת את רוח התורה וליישם אותה על פי העולם כיום.

לדוגמא: הרעיון של שבת: לייחד את שבת בקידוש והדלקת נרות - הגיוני לשמר.
אבל זה שאסור לעבוד...היום יכול לגרום להפסד עצום לעולם.
ובסך הכל הרעיון של לא לעבוד בשבת זה רעיון סוציאלי הגיוני וחשוב מאוד...שיהיה לכל אדם יום אחד חופשי בשבוע. אבל ניתן אם זה בהסכמה מלאה של אותו עובד לעשות את היום החופשי ביום אחר...
ובטח שזה לא צריך להוות איסור להדליק חשמל וכו'...שזה בסך הכל ללחוץ על כפתור והופך את החיים לנוחים הרבה יותר.
אתה כנראה לא תסכים איתי....אבל לדעתי התורה באה להגיד לנו איך לחיות חיים טובים ולהביא לעולם טוב, אבל העולם התקדם...וצריך לקחת את הרעיון ואת החוקים ולהשתמש בהם על פי ההיגיון.
לא סתם ניתנה לנו תבונה...
"נעשה אדם בצלמנו כדמותנו...".
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 22, 2011, 20:56:09
Rafoe, אפשר לדעת מה ההגדרה שלך ל"כת"?
כת זה ארגון דתי או כמו דתי, ששם על עצמו "רבה" לסבית ומכניס את הכומר המקומי לשאת דרשות נוצריות לקהל הרפורמי ב"טמפל" המקומי.
כת זה אותו ארגון שהוציא את ירושלים מסידורי התפילה שלו ושם את ברלין במקום ואף התפלל בגרמנית וקרא בתורה הכתובה גרמנית.
כת זה ארגון שלא דורש דבר ממצטרפים לקהילה גויים (ועוד מהין עוז לקרוא לזה גיור) אפילו לא דורש ברית מילה לגברים.
זה בדיוק כמו הנצרות- טבילה והופה אתה או את בפנים, סה טו.
כת זה כשאתה מחתן זוג הומואים כשהרבה היא לסבית ובהריון כתוצאה מתרומת זרע מגוי, כת זה כשאתה הופך את בית הכנסת לטמפל שנראה ונשמע (בעזרת ציוד הגברה ותזמורת עם מוזיקה בעזרת כלי נגינה ואפילו נבל!! כמו בכנסיה) כמו כנסיה קתולית.
קאפיש?!
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Amit.D על ינואר 22, 2011, 22:24:43
כת זה ארגון דתי או כמו דתי, ששם על עצמו "רבה" לסבית ומכניס את הכומר המקומי לשאת דרשות נוצריות לקהל הרפורמי ב"טמפל" המקומי.
כת זה אותו ארגון שהוציא את ירושלים מסידורי התפילה שלו ושם את ברלין במקום ואף התפלל בגרמנית וקרא בתורה הכתובה גרמנית.
כת זה ארגון שלא דורש דבר ממצטרפים לקהילה גויים (ועוד מהין עוז לקרוא לזה גיור) אפילו לא דורש ברית מילה לגברים.
זה בדיוק כמו הנצרות- טבילה והופה אתה או את בפנים, סה טו.
כת זה כשאתה מחתן זוג הומואים כשהרבה היא לסבית ובהריון כתוצאה מתרומת זרע מגוי, כת זה כשאתה הופך את בית הכנסת לטמפל שנראה ונשמע (בעזרת ציוד הגברה ותזמורת עם מוזיקה בעזרת כלי נגינה ואפילו נבל!! כמו בכנסיה) כמו כנסיה קתולית.
קאפיש?!
זו ההגדרה המקורית ביותר שיצא לי לראות ל"כת"....בדרך כלל הגדרה לכת זה "קבוצה המבדלת עצמה משאר הציבור..." וכו', ולא תיאור של קבוצה ספציפית.
אתה בטוח שאתה יודע מה זה "הגדרה"?

לא טענתי כאן שהם לא כת ולא טענתי שהם כן.
שאלתי מה ההגדרה שלו לכת.
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Rafoe על ינואר 22, 2011, 22:45:11
אני לא מכיר ממש את הדעות של "רפורמים", אבל לפי מה שקראתי בכתבה...לאשר גיור רק על פי זה זה בדיחה.
אני לא חושב שצריך להקשות מאוד ולאפשר גיור רק למי שחי כחרדי כמו שעושים היום(ואת המבחנים האלה...גם חרדים מתקשים בהם ולא בהכרח יודעים הכל), אבל באמת צריך לוודא איכשהו שהבנאדם באמת מרגיש יהודי ומבטא זאת בצורה כלשהי(קידוש בשישי, מזוזות בבית וכו'. וכמובן לעקוב איכשהו ולדרוש עדים אמינים כדי למנוע פרצות).

אבל אני לא מסכים איתך לגבי העניין ששינוי זה דבר בהכרח רע.
אם שינוי בא במובן של חידוש, לדעתי זה דווקא טוב.
ספרי הקודש נכתבו לפני אלפי שנים, ומאז העולם התקדם המון..
לדעתי זה דווקא דבר טוב לקחת את רוח התורה וליישם אותה על פי העולם כיום.
מי אמר שכדי להיות יהודים צריכים להיות חרדים?
עובדה שרוב גדול של הדתיים לאומיים כן תומכים בהקלות מסויימות (אבל מכאן ועד לגיור שלא עפ"י ההלכה המרחק הוא עצום).
הלבוש הוא בסה"כ הופעה חיצונית (וברור שיש קווים מינימליים לצניעות, אבל להגדיר מישהו רק לפי הלבוש זה נראה לי טיפשי לחלוטין).
גיור שלא עפ"י ההלכה הוא לא גיור, ולהתגייר אצל רפורמי זה יותר קל מאשר להתנצר (ובמילה אחת: בדיחה).
שינוי זה לא דבר רע, אבל מה שהרפורמים עשו זה לא שינוי (למרות שהם חוזרים ואומרים שהם רק "מתאימים את היהדות לזמן המודרני"), אלא המצאת חוקים חדשים לחלוטין (כמו למשל: האיסור על משכב זכר אינו תלוי בזמן, ולא משנה כמה תנסה לייפות את זה - משכב זכר אסור לפי התורה לפי כל קנה מידה ובכל זמן, ומה שהרפורמים עשו זה פשוט להמציא את החוק מחדש והתירו להומואים להתחתן, ואף הסמיכו הומואים להיות "רבנים").
לדוגמא: הרעיון של שבת: לייחד את שבת בקידוש והדלקת נרות - הגיוני לשמר.
אבל זה שאסור לעבוד...היום יכול לגרום להפסד עצום לעולם.
ובסך הכל הרעיון של לא לעבוד בשבת זה רעיון סוציאלי הגיוני וחשוב מאוד...שיהיה לכל אדם יום אחד חופשי בשבוע. אבל ניתן אם זה בהסכמה מלאה של אותו עובד לעשות את היום החופשי ביום אחר...
ובטח שזה לא צריך להוות איסור להדליק חשמל וכו'...שזה בסך הכל ללחוץ על כפתור והופך את החיים לנוחים הרבה יותר.
אתה כנראה לא תסכים איתי....אבל לדעתי התורה באה להגיד לנו איך לחיות חיים טובים ולהביא לעולם טוב, אבל העולם התקדם...וצריך לקחת את הרעיון ואת החוקים ולהשתמש בהם על פי ההיגיון.
לא סתם ניתנה לנו תבונה...
"נעשה אדם בצלמנו כדמותנו...".
השבת נועדה למנוחה, ולא לעבודה (והפסד כספי כזה או אחר אינו אמור להוות כל שיקול שהוא).
הרעיון של שבת הוא לא רק סוציאלי, אלא גם תרבותי, דתי, וגם רפואי (אפילו האדם הבריא ביותר לא יכול לעבוד 7 ימים בשבוע ללא מנוחה).
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Rafoe על ינואר 22, 2011, 22:52:02
לא טענתי כאן שהם לא כת ולא טענתי שהם כן.
שאלתי מה ההגדרה שלו לכת.
למעשה כבר עניתי לך על השאלה הזאת:
לפני 200 שנה (בערך) באירופה הם התחילו כקבוצה קטנה של פורשים (כמו כת שמתחילה לנהל חיים שונים משאר החברה).
ה"יהדות" הרפורמית הם כת (אמנם גדולה) שאף אחד לא עצר ולכן הגיעו למימדים גדולים (אבל ההתבוללות עושה את שלה והם "ייעלמו" בעשרים שנה הבאות).
כל כת מתחילה ממספר מצומצם של אנשים, ואם לא עוצרים את התופעה אז המצב יגיע למליונים של אנשים (כמו אצל הרפורמים).

וכמו שהזכרתי - נכון שלפי ההגדרה הקלאסית הם לא בדיוק כת (אין להם איזשהו גורו או מנהיג שעל פיו יישק דבר), אבל צריך לזכור שהם התחילו ככאלה (אותם אנשים שייסדו את הקהילה הזאת סחפו אחריהם לא מעט אנשים, וכך גדלה הקהילה הזאת למליונים שהיא מונה היום).
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Amit.D על ינואר 22, 2011, 22:57:33
מי אמר שכדי להיות יהודים צריכים להיות חרדים?
עובדה שרוב גדול של הדתיים לאומיים כן תומכים בהקלות מסויימות (אבל מכאן ועד לגיור שלא עפ"י ההלכה המרחק הוא עצום).
הלבוש הוא בסה"כ הופעה חיצונית (וברור שיש קווים מינימליים לצניעות, אבל להגדיר מישהו רק לפי הלבוש זה נראה לי טיפשי לחלוטין).
גיור שלא עפ"י ההלכה הוא לא גיור, ולהתגייר אצל רפורמי זה יותר קל מאשר להתנצר (ובמילה אחת: בדיחה).
שינוי זה לא דבר רע, אבל מה שהרפורמים עשו זה לא שינוי (למרות שהם חוזרים ואומרים שהם רק "מתאימים את היהדות לזמן המודרני"), אלא המצאת חוקים חדשים לחלוטין (כמו למשל: האיסור על משכב זכר אינו תלוי בזמן, ולא משנה כמה תנסה לייפות את זה - משכב זכר אסור לפי התורה לפי כל קנה מידה ובכל זמן, ומה שהרפורמים עשו זה פשוט להמציא את החוק מחדש והתירו להומואים להתחתן, ואף הסמיכו הומואים להיות "רבנים").
בכדי להתגייר כיום על פי הרבנות הראשית צריך לחיות כחרדי...ואז לעבור מבחנים קשים מאוד שגם אנשים חרדים מתקשים בהם ולא יודעים הכל.
זה מה שאני אומר...שצריך להקל את זה, ולאפשר ללא יהודי להפוך ליהודי גם אם אינו מעוניין באורח חיים חרדי.


השבת נועדה למנוחה, ולא לעבודה (והפסד כספי כזה או אחר אינו אמור להוות כל שיקול שהוא).
הרעיון של שבת הוא לא רק סוציאלי, אלא גם תרבותי, דתי, וגם רפואי (אפילו האדם הבריא ביותר לא יכול לעבוד 7 ימים בשבוע ללא מנוחה).
בקטע של לייחד את השבת - זה אמרתי שצריך לשמר. את זה עושים ע"י קידוש וכו'...
אבל שבת כיום חופשי מעבודה זה רעיון סוציאלי....ולדעתי זה לא דבר נורא אם זה בהסכמה לשנות את היום החופשי הזה ליום אחר.
אסור לעבוד 7 ימים בשבוע - את זה צריך להשאיר, אבל אם זה בהסכמה מלאה של העובד...לדעתי זה לא דבר נורא אם משנים את זה ליום אחר בשבוע.


יש מפעלים(לדוגמא: אינטל) בהם צריכים עבודה 7 ימים בשבוע, עובדים שם עובדים 4 ימים בשבוע(עד כמה שאני יודע, יכול להיות שאני טועה אבל כרגע נתייחס לזה כך על מנת להמחיש את הרעיון), אבל המפעל חייב לעבוד כל השבוע על מנת להספיק לייצר את הנדרש. אם העובדים בוחרים לעצמם את הימים החופשיים...ויש כאלה שבוחרים מרצונם החופשי לעבוד בשבת...מה הבעיה?
האמת, במובן מסויים אפשר לראות את זה אפילו כרוח התורה...
על פי התורה אסור להשחית, ולמנוע יצרנות זה דבר דיי דומה להשחתה...

והקטע של הפעלת חשמל...זה בכלל אני לא מבין את ההיגיון הזה היום. זה בסך הכל לחיצת כפתור...זה לא עבודה.

בקטע התרבותי - בגלל זה אני אומר שחשובה ההסכמה של העובד.
הקטע הדתי - זה מה שאני מסביר, למה ניתן להחליף את שבת כיום מנוחה ביום אחר(וכמובן..עדיין לייחד את שבת ללא קשר לעבודה).
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על ינואר 22, 2011, 23:35:09
זו ההגדרה המקורית ביותר שיצא לי לראות ל"כת"....בדרך כלל הגדרה לכת זה "קבוצה המבדלת עצמה משאר הציבור..." וכו', ולא תיאור של קבוצה ספציפית.
אתה בטוח שאתה יודע מה זה "הגדרה"?
לא טענתי כאן שהם לא כת ולא טענתי שהם כן.
שאלתי מה ההגדרה שלו לכת.
אם היית מבין מהו סרקאזם לא היית שואל את השאלה הזאת.
נתתי דוגמאות לדברים שהם רווחים בקרב הרפורמים, סה טו.
ואם אתה שואל אותי, אני אוסיף ואומר שהרפורמים הם לא כת, כי אם דת בפני עצמה שאיננה יהדות כלל, זה הכל.
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Rafoe על ינואר 22, 2011, 23:41:44
בכדי להתגייר כיום על פי הרבנות הראשית צריך לחיות כחרדי...ואז לעבור מבחנים קשים מאוד שגם אנשים חרדים מתקשים בהם ולא יודעים הכל.
זה מה שאני אומר...שצריך להקל את זה, ולאפשר ללא יהודי להפוך ליהודי גם אם אינו מעוניין באורח חיים חרדי.

בקטע של לייחד את השבת - זה אמרתי שצריך לשמר. את זה עושים ע"י קידוש וכו'...
אבל שבת כיום חופשי מעבודה זה רעיון סוציאלי....ולדעתי זה לא דבר נורא אם זה בהסכמה לשנות את היום החופשי הזה ליום אחר.
אסור לעבוד 7 ימים בשבוע - את זה צריך להשאיר, אבל אם זה בהסכמה מלאה של העובד...לדעתי זה לא דבר נורא אם משנים את זה ליום אחר בשבוע.


יש מפעלים(לדוגמא: אינטל) בהם צריכים עבודה 7 ימים בשבוע, עובדים שם עובדים 4 ימים בשבוע(עד כמה שאני יודע, יכול להיות שאני טועה אבל כרגע נתייחס לזה כך על מנת להמחיש את הרעיון), אבל המפעל חייב לעבוד כל השבוע על מנת להספיק לייצר את הנדרש. אם העובדים בוחרים לעצמם את הימים החופשיים...ויש כאלה שבוחרים מרצונם החופשי לעבוד בשבת...מה הבעיה?
האמת, במובן מסויים אפשר לראות את זה אפילו כרוח התורה...
על פי התורה אסור להשחית, ולמנוע יצרנות זה דבר דיי דומה להשחתה...

והקטע של הפעלת חשמל...זה בכלל אני לא מבין את ההיגיון הזה היום. זה בסך הכל לחיצת כפתור...זה לא עבודה.

בקטע התרבותי - בגלל זה אני אומר שחשובה ההסכמה של העובד.
הקטע הדתי - זה מה שאני מסביר, למה ניתן להחליף את שבת כיום מנוחה ביום אחר(וכמובן..עדיין לייחד את שבת ללא קשר לעבודה).
כשמדברים על מדינה יהודית, צריך גם שיהיה לזה ביטוי גם בפן החברתי והתרבותי.
יום שבת הוא יום המנוחה היהודי, ולכן צריך לייחד אותו כיום מנוחה מכל הבחינות.
יצרנות היא מלאכה, ומלאכה אסורה בשבת: אף אחד לא מכריח אותך לשבת בבית הכנסת ולהתפלל כל השבת, אבל מבחינה חברתית אנשים לא צריכים לעבוד ביום הזה (חוץ כמובן ממקומות שקשורים בפיקוח נפש).

בנוגע להפעלת חשמל - יש איסור להדליק אש ביום שבת, וחשמל הוא סוג של הדלקת אש (כשאתה מפעיל מכשיר חשמלי, אתה בעצם תורם ליתר שריפת פחם בתחנת הכח וזה נקרא להדליק אש).
אפילו ב"תקשורת" יש אינספור קמפיינים של ארגוני איכות סביבה שצריך לחסוך בחשמל כדי להפחית את זיהום האויר.
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Amit.D על ינואר 23, 2011, 00:13:19
כשמדברים על מדינה יהודית, צריך גם שיהיה לזה ביטוי גם בפן החברתי והתרבותי.
יום שבת הוא יום המנוחה היהודי, ולכן צריך לייחד אותו כיום מנוחה מכל הבחינות.
יצרנות היא מלאכה, ומלאכה אסורה בשבת: אף אחד לא מכריח אותך לשבת בבית הכנסת ולהתפלל כל השבת, אבל מבחינה חברתית אנשים לא צריכים לעבוד ביום הזה (חוץ כמובן ממקומות שקשורים בפיקוח נפש).

בנוגע להפעלת חשמל - יש איסור להדליק אש ביום שבת, וחשמל הוא סוג של הדלקת אש (כשאתה מפעיל מכשיר חשמלי, אתה בעצם תורם ליתר שריפת פחם בתחנת הכח וזה נקרא להדליק אש).
אפילו ב"תקשורת" יש אינספור קמפיינים של ארגוני איכות סביבה שצריך לחסוך בחשמל כדי להפחית את זיהום האויר.
כרגע אני לא מדבר בכלל על המדינה - אלא אומר את דעתי בקשר ליהדות היום, שצריך להתאים את רוח התורה לתקופה הנוכחית.

ואם העניין הוא שריפת הפחם, אז למה מותר להשאיר חשמל פועל?
כמו למשל פלטה חשמלית...או השארת אורות דולקים...
זה אפילו שורף יותר ממה שהיה נשרף אם היו מדליקים חשמל רק כשצריכים - בגלל שזה נשאר פועל בלילה.
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Rafoe על ינואר 23, 2011, 00:29:47
כרגע אני לא מדבר בכלל על המדינה - אלא אומר את דעתי בקשר ליהדות היום, שצריך להתאים את רוח התורה לתקופה הנוכחית.

ואם העניין הוא שריפת הפחם, אז למה מותר להשאיר חשמל פועל?
כמו למשל פלטה חשמלית...או השארת אורות דולקים...
זה אפילו שורף יותר ממה שהיה נשרף אם היו מדליקים חשמל רק כשצריכים - בגלל שזה נשאר פועל בלילה.
בשביל להיות יהודי היום, אין צורך להיות רפורמי (ויש הרבה יהודים ששומרים על אורח חיים יהודי שהם לא חרדים).
כשיש רצון יש גם יכולת.

בנוגע לאש - מותר להדליק אש (או מכשיר חשמלי שנחוץ) לפני שבת ולכבות לאחר השבת (בתנאי שלא מכבים במהלך השבת).
בדרך כלל זה כמו שאמרת - פלטה חשמלית (שנדרשת לחימום אוכל במהלך השבת), ואור אחד (או יותר) בבית (כדי שלא נהיה בחושך).
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Amit.D על ינואר 23, 2011, 00:39:35
בנוגע לאש - מותר להדליק אש (או מכשיר חשמלי שנחוץ) לפני שבת ולכבות לאחר השבת (בתנאי שלא מכבים במהלך השבת).
בדרך כלל זה כמו שאמרת - פלטה חשמלית (שנדרשת לחימום אוכל במהלך השבת), ואור אחד (או יותר) בבית (כדי שלא נהיה בחושך).
אבל זה עדיין גורם לשריפת פחם...שאתה אומר שזה אסור בשבת על פי היהדות(ובגלל זה אסור להדליק מכשיר חשמלי כלשהו במהלך שבת).
אז איך זה מותר?

ואם הצרכים הבסיסיים מותרים, אז למה צריך להדליק אותם לפני שבת ומותר לכבות רק בצאת השבת?
זה גורם להרבה מאוד שריפת פחם מיותרת...שהייתה נמנעת אם היו מדליקים רק כשצריך ומכבים כשלא צריך.
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Rafoe על ינואר 23, 2011, 01:38:31
אבל זה עדיין גורם לשריפת פחם...שאתה אומר שזה אסור בשבת על פי היהדות(ובגלל זה אסור להדליק מכשיר חשמלי כלשהו במהלך שבת).
אז איך זה מותר?

ואם הצרכים הבסיסיים מותרים, אז למה צריך להדליק אותם לפני שבת ומותר לכבות רק בצאת השבת?
זה גורם להרבה מאוד שריפת פחם מיותרת...שהייתה נמנעת אם היו מדליקים רק כשצריך ומכבים כשלא צריך.
ישנם היום מכשירים חשמליים שפועלים על טיימר (כמו פלטה חשמלית), ואני מניח שדתיים רבים משתמשים בהם.
בנוסף - אפשר להשתמש בנכרי (שיכבה וידליק בשבילך) - "גוי של שבת".
ובנוסף - אור אחד שנשאר פתוח כל השבת לוקח הרבה פחות חשמל מהמחשב והטלוויזיה (ושאר המכשירים) שהחילוני משתמש בהם במהלך השבת.
ובכלל - מי אמר שצריך להשאיר אור דלוק? (אם איכות הסביבה כ"כ חשובה לך, אז תדליק מספר נרות שידלקו כל השבת וכך לא תשב בחושך).
כמו שהזכרתי מקודם - כשיש רצון אז יש גם יכולת.
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Amit.D על ינואר 23, 2011, 02:07:27
ועדיין...מדובר בשריפה של פחם.
עדיין הלהבה בוערת...ולפי טענתך זה אסור.

והקטע הזה של "גוי של שבת"...זה משהו שאני מאוד לא מסכים איתו.
אתה בא לקיים את רוח התורה, או לנסות לעבוד על אלוהים ולהתחכם איתו?
זה הדברים שאני מאוד לא מסכים איתם...זה לנסות למצוא פרצות בחוקים של אלוהים כדי לעשות בדרך עקיפה את מה שאתה רוצה בלי שתעבור ישירות על החוקים היבשים...
וזה לא חוק של המדינה, שאם אתה לא מסכים איתו ורוצה לעבור עליו אז אתה יכול לנסות למצוא פרצה כדי לא לעבור על החוק, פה מדובר על תורה...משהו שאתה כביכול בוחר לקיים, ואז מוצא את הפרצה כדי לעקוף.

ואגב, האמת שזה לא משנה כבר ברגע שבוערת הלהבה בתחנת הכוח...זה עדיין להבה אחת, ללא קשר לצריכת החשמל. צריכת החשמל תשפיע רק על גודל הלהבה וכמות הפחם שישרף.
אם מותר להדליק לפני שבת ורק לצרכים הבסיסיים של תאורה וחימום האוכל - אין סיבה שיהיה אסור להדליק במהלך שבת, וזה שאסור לכבות דווקא נוגד את זה. ואין קשר ל"מה שהחילוניים עושים".


ולא דיברתי בכלל על איכות הסביבה...רק נכנסתי איתך לדיון על עניין דתי נטו.
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: Rafoe על ינואר 23, 2011, 02:34:03
ועדיין...מדובר בשריפה של פחם.
עדיין הלהבה בוערת...ולפי טענתך זה אסור.
זה לא לפי טענתי.
אתה לא עוקב - מותר לך להדליק אש (או אור) לפני השבת. אם אתה רוצה שיישאר דלוק גם במהלך השבת אז אסור לך לכבות עד לאחר השבת (זה מאד פשוט).
לא מדליקים או מכבים אש במהלך השבת.

והקטע הזה של "גוי של שבת"...זה משהו שאני מאוד לא מסכים איתו.
אתה בא לקיים את רוח התורה, או לנסות לעבוד על אלוהים ולהתחכם איתו?
זה הדברים שאני מאוד לא מסכים איתם...זה לנסות למצוא פרצות בחוקים של אלוהים כדי לעשות בדרך עקיפה את מה שאתה רוצה בלי שתעבור ישירות על החוקים היבשים...
וזה לא חוק של המדינה, שאם אתה לא מסכים איתו ורוצה לעבור עליו אז אתה יכול לנסות למצוא פרצה כדי לא לעבור על החוק, פה מדובר על תורה...משהו שאתה כביכול בוחר לקיים, ואז מוצא את הפרצה כדי לעקוף.
בנושא הספציפי הזה אני מסכים איתך, אבל לא אתה או אני בעלי ידע מספיק בהלכה כדי לקבוע שהדבר הזה פסול (אני מניח שפוסקי ההלכה בעבר ובהווה יודעים מה הם עושים).
אני באופן אישי לא נוהג כך (נעזר בגוי של שבת).

ואגב, האמת שזה לא משנה כבר ברגע שבוערת הלהבה בתחנת הכוח...זה עדיין להבה אחת, ללא קשר לצריכת החשמל. צריכת החשמל תשפיע רק על גודל הלהבה וכמות הפחם שישרף.
אם מותר להדליק לפני שבת ורק לצרכים הבסיסיים של תאורה וחימום האוכל - אין סיבה שיהיה אסור להדליק במהלך שבת, וזה שאסור לכבות דווקא נוגד את זה. ואין קשר ל"מה שהחילוניים עושים".
אם באמת אתה רוצה לדעת יותר על הנושא הזה, אני מציע שתשאל מישהו שיותר מתמצא בהלכה.
אני הסברתי לך את מה שאני (במסגרת הידע המוגבל שלי) יודע (שאסור להדליק או לכבות אש במהלך השבת, אלא רק במקרים של פיקוח נפש).
כותרת: ראש הכת הרפורמית: "המונופול האורתודכסי הוא אסון ליהדות ולעם היהודי"
תגובה על ידי: hebraic על ינואר 23, 2011, 13:57:57
עמית, הנה מאמר טוב על הנושא

http://www.yeshiva.org.il/midrash/Shiur.asp?id=646