כתב נושא: הארסנל של סוריה  (נקרא 65711 פעמים)

0 משתמשים ו- 3 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הארסנל של סוריה
« ב- : ינואר 12, 2007, 12:14:16 »
בכל מלחמות ישראל, היה לצבא סוריה תפקיד חשוב. סיפורו האמיתי של צבא סוריה מתחיל בשנת 1966. לאחר עליית מפלגת הבעת' לשלטון בסוריה, חברה המדינה לברית המועצות. חיבור זה התבטא בתמיכה רחבה של הסובייטים בתחומי חיים רבים בסוריה, וגם בצבא.
זו הייתה נקודת המוצא של הסורים במלחמות ששת הימים ויום הכיפורים. צה"ל נלחם בסורים בקושי רב, אך יכול להם. האפקט ההרתעתי של מלחמת יום הכיפורים, הוא שהוליד את השקט בו שרויה רמת הגולן מאז. האיומים היחידים לשלום הגולן, באו מפיהם של מנהיגים ישראלים, שרצו להקריב אותו על מזבח השלום.

הסובייטים קישטו את הצבא הסורי באמצעי לחימה מודרניים לתקופה. חיל האוויר הסורי לא חדל מלהשתכלל בפיתוחים האחרונים. המצב הזה הפך את סוריה לבעליו של אחד משלושת הצבאות החזקים ביותר במזרח התיכון, אחרי מצרים וישראל.

בשנת 1991 נפל הגוש הסובייטי. סוריה הפסיקה לקבל תמיכה צבאית, ולמעשה איבדה את ידידתה הטובה ביותר בגלובוס. המהלך הראשון שביצעה סוריה בעקבות ההתפתחות הזו, הוא חבירה לקואליציה של ארצות הברית במלחמת המפרץ הראשונה. בדיעבד, מסתבר שהמהלך הזה היה מצוין מבחינתה של סוריה. עד היום היא נהנית, שלא בצדק, ממוניטין של מדינה המחזיקה רמה מסוימת של נאמנות לערכי המערב. יש להניח שאילולא חברה סוריה לארצות הברית במלחמת המפרץ, לא הייתה נבחרת לחברות במועצת הביטחון של האו"ם.

מאז שנעלמה תמיכת הסובייטים בסוריה, צבאה נחלש. רמת התחזוקה שלו ירדה, והוא נותר אחד מהצבאות המתקדמים ביותר באזור, במושגים של שלהי שנות ה-80 של המאה הקודמת. יחד עם זאת, את תקציב הביטחון שלה מפנה סוריה לשני אפיקים אשר בעיניה, יותר יעילים משיפור יכולותיו של הצבא הסדיר.

לאחר התבוסות שנחלה סוריה במלחמותיה נגד ישראל, פנו הסורים לתחומים שבהם יוכלו לפגוע בעורף הישראלי ביתר יעילות: טילים בליסטיים וחומרי לחימה כימיים.

נפילת טיל ההוריקן (BM220) בהאנגר של רכבת ישראל בחיפה, ממנה נהרגו שמונה אזרחים, הייתה תחילתה של שילוב סוריה במערכה. מאז, יותר ויותר אנשי צבא, מדיניות ופרשנים בתקשורת, מזכירים את שמה של סוריה פה אחד עם איראן וחיזבאללה, בהקשר לעימות הנוכחי.

תרחיש שבו תיפתח חזית רביעית (לאחר לבנון, עזה, ויו"ש) עם סוריה, בין אם על ידנו ובין אם לאו, הולך ונעשה סביר. לאור ההתפתחות הזו, במאמר זה תוכלו לקרוא על יכולותיו של צבא סוריה, ועל ממדי האיום שלו על מדינת ישראל וצבאה.

צבא בלתי כשיר

שני גורמים תרמו לריקבונו של צבא סוריה: הסרת התמיכה הסובייטית והלקחים ממפלותיו של צבא סוריה בעבר. נכון לעכשיו, הצבא הסטנדרטי של סוריה לא מהווה כלל איום על ישראל.

בצבא הסורי 400,000 חיילים. הערכות שונות קובעות שכיום, גם לאחר נסיגת הסורים מלבנון, עדיין פרושים כ-20,000 חיילים סורים ברחבי לבנון.

צבא סוריה חמוש ב-4600 טנקים, כ-1000 נגמ"שים, 1500 משגרי ארטילריה נגררים, 450 תומ"תים (תותחים מתנייעים) וכ-500 רקטות מסוג גראד. חיל האוויר הסורי מתקיים על כ-400 מטוסים ו-200 מסוקים. לחיל הים הסורי 10 סטי"לים ו-10 פריגטות וספינות סיור נוספות. בנוסף, מחזיק חיל הים הסורי שלש צוללות.

הגם שמספרים אלה נראים מאיימים, יש לזכור שלצה"ל יש מספר גדול הרבה יותר של כלים. בנוסף, רמת התחזוקה של הצבא הסורי נמוכה מאין כמוה מאז קריסת הסובייטים. סביר מאוד להניח שרובם של הכלים הרבים האלו, לא מתפקד בשל תחזוקה לקויה.

ההערכות הן שאין עימות קרקעי או אווירי שבו מהווה צבא סוריה איום על צה"ל. מבחינת פגיעה בעורף הסמוך לגבול, יכולותיו של הצבא הסורי נמוכות מאוד, בשל מיקומו של הגבול.

האיום הבליסטי: ישראל על הכוונת

מבחינה אסטרטגית, לשימוש בטילים בליסטיים יתרונות רבים. היתרון המשמעותי ביותר טמון בעובדה שירי של טילים בליסטיים נעשה מתוך גבולותיה של המדינה המתקיפה. אם תגיב המדינה המותקפת, התשובה לשאלה "מי התחיל", לא תהיה חד משמעית.

יתרון נוסף הוא בהיעדר הפגיעות, לפחות בשלבים הראשונים של המתקפה. מי שמכריז מלחמה באמצעות טילים, מכין את המתקפה בשטחו. בטרמינולוגיה של מלחמה קונבנציונאלית, אחד האינדיקטורים לכך שאויב עומד לפתוח במלחמה, הוא הזזת כוחות. הזזת כלים בליסטיים קשה הרבה יותר לזיהוי על ידי המותקף. העובדה הזו תורמת משמעותית ליתרון ההפתעה של התוקף.

לאור הסיבות הללו, ולאור עליונותו של צה"ל במערכה הקרקעית, החל צבא סוריה לפתח את הארסנל הבליסטי שלו.

הדעות חלוקות לגבי מספר הטילים המצויים בידי הסורים. להלן סיווג סוגי הטילים ומידת האיום שלהם על ישראל:

פרוג 7 – טיל פרימיטיבי, שיצא משימוש ברוב צבאות העולם. הטווח שלו עומד על 70 ק"מ. אם יוצב באזור קוניטרה, הסמוכה לגבול הישראלי, הוא עלול בקושי להגיע לחיפה. ראש הנפץ של הפרוג הוא במשקל של כ-550 ק"ג. לפי נתונים שפורסמו על ידי המרכז הבינלאומי למחקר אסטרטגי (בריטניה), בידי הסורים מצויים 18 טילים מסוג זה.
 

 
SS21 -טיל מתקדם יותר מהפרוג. לטיל יש כנפונים המאפשרים את הנחייתו. הטווח שלו הוא עד 70 ק"מ, ובדגם משופר עד 120 ק"מ. יחסית לטילים מסוגו, ה-SS21 הוא מדויק ביותר. רדיוס הפגיעה שלו (CEP) הוא 160 מטרים בלבד. הטיל יכול לשאת ראש נפץ במשקל של עד 120 ק"ג, אלא שייחודו של הטיל הוא במגוון הרחב של סוגי ראשי הקרב שהוא יכול לשאת. בתחום הקונבנציונאלי, אפשר להרכיב עליו ראש קרב המכיל חומר נפץ בעל אפקט רב יותר. הוא גם יכול לשאת ראש נפץ שלא מתפוצץ בנחיתה, אלא מפזר מוקשי נעל ברדיוס של עד 300 מטר ממוקד הנחיתה. במתחם הלא קונבנציונאלי, הטיל הזה כשיר לשאת ראשי קרב אטומיים, כימיים וביולוגיים.
מאפיין של הדגם הזה, הוא שכל משגר יכול לשגר טיל אחד בלבד. התובה עליה נישא הטיל, יכולה לשאת טיל אחד בלבד בכל מחזור.

לפי המרכז הבינלאומי למחקר אסטרטגי, גם מן הדגם הזה קיימים בידי הסורים 18 טילים.
 

שאדוק SSC 1b– טיל מתוצרת רוסית, בעל טווח של 250 ק"מ. משקל אפשרי של ראש הנפץ - עד טון. לא ידוע הרבה על מאפייניו של הטיל הזה. הסורים קיבלו אותו מהסובייטים טרם נפילת הגוש. מכאן ההנחה היא שהטילים מהסוג הזה המצויים בידי סוריה, נמצאים במצב תחזוקתי לקוי ביותר. לפי הערכות המרכז הבינלאומי למחקר אסטרטגי, לסורים יש שישה טילים מדגם זה.
 

סקאד – האויב הותיק ממלחמת המפרץ חוזר לכותרות. הטיל הזה, שפותח במקור על ידי הצבא הנאצי, הועתק על ידי הסובייטים ופותח על ידם. לטיל ארבעה דגמים, המסומנים באותיות לטיניות, מ-A עד D. הדגם האחרון, והמתקדם ביותר, מגיע לטווח של עד 700 קילומטרים. המשמעות – אין שום מקום בארץ החסין מפניו. כושר הדיוק של הדגם האחרון שופר גם הוא. הסקאדים שספגה ישראל במלחמת המפרץ היו מדגם B, ורדיוס הפגיעה שלהם עמד על 900 מטרים. לדגם המשופר רדיוס פגיעה של כ-150 מטרים בלבד.

מערכת ההנחיה של הסקאד היא פרימיטיבית למדי. המערכת יכולה לנווט את הטיל באמצעות הסטת הכנפונים, רק כאשר המנוע מופעל. אלא שאחרי 80 שניות משיגור הטיל, המנוע כבה. מאותה נקודה, יכולת הפגיעה של הטיל תלויה בחסדי הרוח. המשמעות של זה היא, שככל שהטיל נורה רחוק יותר, כך קטנה יכולת הדיוק שלו.

ראש הנפץ של הסקאד יכול לשקול עד טון שלם, וגם הוא, בדומה ל-SS21, יכול לשאת מגוון רחב של ראשי קרב, בין אם מדובר בסוגים שונים של ראשי קרב קונבנציונאליים, ולא קונבנציונאליים.

גם הסקאד נישא לבדו על גבי התובה. למאפיין הזה של הטיל יש יתרון וחיסרון. היתרון טמון בעובדה שמרגע שנורה הטיל, אם ייחשף המשגר זה לא מעמיד טילים נוספים בסכנה. החיסרון הוא בעובדה שיכולת הפגיעה הסטטיסטית של טיל בודד, נמוכה בהרבה מזו של סוללה שלמה.

בהיות הסקאד האיום הבליסטי המרכזי של סוריה, נשאלת השאלה כמה יחידות ממנו קיימות בידיה.

לפי ההערכות של המרכז הבינלאומי למחקר אסטרטגי, עליהן הסתמכו יתר חלקיו של המאמר, הסורים מחזיקים 30 טילי סקאד, מדגמים B ו-C בלבד. זהו איום שבהחלט ניתן להשתלט עליו.

מקורות אחרים חושבים אחרת. ביולי 2005 קיים ערוץ הכנסת כנס מיוחד בנושא איום הטילים על ישראל. בכנס השתתף גם עוזי רובין, לשעבר ראש מנהלת חומה, האמונה על פיתוח טיל החץ. לדברי רובין, בידי סוריה קיימים כ-500 טילים, בעיקר מדגם סקאד. לטענתו סוריה מחזיקה גם את הסקאדים מסוג D.

המשמעות היא כהתקפה של 120 מטוסים על גבי העיר שאליה יבחרו הסורים לשגר את הטילים. זה איום משמעותי הרבה יותר.
 

הקשר האיראני

כשבוחנים את האיום הצבאי הנשקף מכיוונה של סוריה, אסור להתעלם מהמאפיין החדש שנכנס לתמונה: הסכם ההגנה הסורי-איראני.

ההנחה שצבא סוריה אינו כשיר כדי לאיים על צה"ל, תקפה רק כשהוא מתפקד לבד. אולם לאור ההסכם, שנחתם לפני כחודש, ייתכן שצבא איראן יירתם לסייע לו. אם אכן זה מה שיקרה, סביר מאוד להניח שישראל לא תישאר לבד במערכה, וצבאות נוספים בעולם המערבי יירתמו כדי לסייע לה.

כך או כך, כעת, כשההיסטוריה משחרת לפתחו של עימות אזורי רחב, כדאי להציץ מראש לקלפי האויב.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #1 ב- : ינואר 12, 2007, 12:26:08 »
תודה על כל המידע ממש מעולה...
רק רציתי להזכיר שחיל האוויר הסורי חלוד מאוד רוב מטוסי הקרב הם מיגים ישנים שכמובן אין להם ממש יכולת עמידה מול F16/15.
והכי הכי חשוב שיהיו הכי חזקים בעולם לנו יש את הנשק הכי טוב שעומד לצידנו תמיד הקדוש ברוך הוא.
ודרך אגב סתם בלי קשר רציתי לדעת כמה בערך מטוסי קרב ומסוקים יש לחיל האוויר הישראלי?..
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #2 ב- : ינואר 12, 2007, 14:55:40 »
לישראל יש בערך 1000 מטוסי ומסוקי קרב (הכל כלול במספר הזה, כולל מטוסי אימונים ורזרבות, וכאלה שבתיקונים).
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

עז77

  • אורח
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #3 ב- : ינואר 12, 2007, 14:59:50 »
לישראל יש בערך 1000 מטוסי ומסוקי קרב (הכל כלול במספר הזה, כולל מטוסי אימונים ורזרבות, וכאלה שבתיקונים).

מאיפה הידע הזה?..  :)

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #4 ב- : ינואר 12, 2007, 15:01:01 »
לישראל יש בערך 1000 מטוסי ומסוקי קרב (הכל כלול במספר הזה, כולל מטוסי אימונים ורזרבות, וכאלה שבתיקונים).
טוב לדעת כמה מהם מטוסי קרב פעילים שמוכנים עכשיו לתקיפה בערך?..
ודרך אגב אני לא יודע אם אתה יודע אבל בערך כמה מטוסי F-16 ו-F-15 מחזיקה ישראל?...
מצטער על השאלות הרבות פשוט הנושא קצת מעניין אותי  :)
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #5 ב- : ינואר 12, 2007, 16:10:36 »
כ-80% פעילים, ומתוכם כ-400 מטוסי F-15 וF-16.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #6 ב- : ינואר 12, 2007, 18:15:26 »
כ-80% פעילים, ומתוכם כ-400 מטוסי F-15 וF-16.
תודה על המידע נץ,
ומטוסי הקרב F-15 ו-F-16 נחשבים לטובים-בחיל האוויר?
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #7 ב- : ינואר 13, 2007, 18:14:40 »
כן, אבל זה היה אחד השגיאות הפאטאליות שלנו שלו המשכנו עם פרוייקט הלביא והלכנו אחרי הזבל האמריקני.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #8 ב- : ינואר 14, 2007, 00:10:48 »
כן, אבל זה היה אחד השגיאות הפאטאליות שלנו שלו המשכנו עם פרוייקט הלביא והלכנו אחרי הזבל האמריקני.
קראתי קצת על הפרויקט באמת חבל שהפסיקו...
לכל מי שרוצה לדעת:
"פרויקט הלביא היה פרויקט ישראלי שאפתני לייצור מטוס קרב חד-מנועי, רב משימתי, מודרני וזול. הפרויקט עבר את כל שלבי התכנון והגיע לחמישה אבות טיפוס, מהם שניים שטסו בשמי הארץ. בשלב זה החליטה ממשלת ישראל על הפסקת הפרויקט. בספטמבר 1989, כשנתיים לאחר ביטול הפרויקט, השלימה התעשייה האווירית את בנייתו של אב טיפוס שלישי, שהוטס במשך מספר שנים כמדגים טכנולוגיות (לביא TD) ונועד לבחון מערכות שנועדו במקור למטוסי הלביא, ולהציגן בטיסה בפני לקוחות פוטנציאליים."
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #9 ב- : ינואר 14, 2007, 00:13:06 »
ואתה יודע מה הכי עצוב, שיש מדינה שמייצרת את הלביא במקומנו בגלל שמכרנו להם את התוכניות לייצור וחלק מהרכיבים הבסיסיים, ולמדינה הזו קוראים: סין, הלוואי והיינו כמוהם.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #10 ב- : ינואר 14, 2007, 00:16:04 »
ואתה יודע מה הכי עצוב, שיש מדינה שמייצרת את הלביא במקומנו בגלל שמכרנו להם את התוכניות לייצור וחלק מהרכיבים הבסיסיים, ולמדינה הזו קוראים: סין, הלוואי והיינו כמוהם.
חבל באמת...
אבל אם היה לזה פוטנציאל כל כך גבוה למה זרקנו את הפרויקט הזה?...
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #11 ב- : ינואר 14, 2007, 00:30:29 »
בגלל הנבלות האנטישמיות האמריקאיות ובראשם שר ההגנה האמריקאי קספר ויינברגר, שלחץ על ממשלת היודנראט בישראל לוותר על התוכנית וטען שזה עולה יותר מדי כסף לשוק הישראלי ואיים לשלול מישראל את התמיכה הכספית/צבאית אם ישראל תמשיך עם הפרוייקט, כי הכולירע הקטן והמושתן ידע שאם ישראל תמשיך עם הפרוייקט ותעבור לייצור המוני אזי זה יפגע אנושות בחברות האמריקאיות המייצרות מטוסי קרב וקרב/הפצצה, כגון חברות: "בואינג", "לוקהיד מרטין" ו"נורת'רופ גרומן".
אם זה היה קורה אז כל הפרוייקט האמריקאי של מטוסי הF-15 וF-16 שארה"ב והחברות האלו השקיעו בזה עשרות מידיארדי דולרים היה יורד לטמיון, וישראל לעומת זאת הייתה מרוויחה המון הן בעצם העובדה שעוד פלטפורמת נשק יקרה מיוצרת כחול-לבן (עיין ערך סדרת הטנק: מרכבה), והן אם היו מוכרים את זה למדינות ביצוא, שכן המערכת היא יותר זולה בטווח הרחוק צאשר מטוסי ה-F, וכן היא הרבה  יותר טובה מבחינת כל הביצועים והמערכות שלה, כך שהיינו מרוויחים כפליים.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #12 ב- : ינואר 14, 2007, 04:49:11 »
הגיע הזמן לשים ז על אמריקה ולהתחיל לקנות מטוסים ונשקים מסין---יותר זולים והרבה יותר איכותיים.  איך אפשר בכלל להשוות בין הקלשניקוב לבין רובי הסער האמריקאים האומללים?  ובקשר למטוסים---בלאו הכי מה שקובע זה האלקטרוניקה, ולא הביצועים האוויריים.  העתיד שייך לסין, אמריקה היא אימפריה שוקעת עם חובות לא הגיוניים.  היום שבו סין מוכרת את כל הדולרים שלה יהיה היום שבו אמריקה תהפוך לרפובליקת בננות לא רלוונטית.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעניין: הארסנל של סוריה
« להגיב #13 ב- : ינואר 14, 2007, 15:08:50 »
הגיע הזמן לשים ז על אמריקה ולהתחיל לקנות מטוסים ונשקים מסין---יותר זולים והרבה יותר איכותיים.  איך אפשר בכלל להשוות בין הקלשניקוב לבין רובי הסער האמריקאים האומללים?  ובקשר למטוסים---בלאו הכי מה שקובע זה האלקטרוניקה, ולא הביצועים האוויריים.  העתיד שייך לסין, אמריקה היא אימפריה שוקעת עם חובות לא הגיוניים.  היום שבו סין מוכרת את כל הדולרים שלה יהיה היום שבו אמריקה תהפוך לרפובליקת בננות לא רלוונטית.
לא צריך לקנות לנו יש את היכולת לייצר.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הארסנל של סוריה
« להגיב #14 ב- : ינואר 25, 2007, 22:56:00 »
צריך להגיע למצב בו המדינה מייצרת את כל הפלטפורמות והחלפים הדרושים כדי שלא נהיה סמוכים על אף אחד
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הארסנל של סוריה
« להגיב #15 ב- : ינואר 25, 2007, 23:35:50 »
צריך להגיע למצב בו המדינה מייצרת את כל הפלטפורמות והחלפים הדרושים כדי שלא נהיה סמוכים על אף אחד
בשעת צרה
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הארסנל של סוריה
« להגיב #16 ב- : ינואר 26, 2007, 00:00:24 »
לא רק לשעת צרה, אלא לכל זמן אפשרי, כי זה מאפשר לנו חופש דיפלומטי הרבה יותר גדול.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הארסנל של סוריה
« להגיב #17 ב- : ינואר 26, 2007, 12:23:06 »
לא רק לשעת צרה, אלא לכל זמן אפשרי, כי זה מאפשר לנו חופש דיפלומטי הרבה יותר גדול.
הכוונה שלי הייתה לייצר כל הזמן ובשעת צרה להשתמש...
דרך אגב נץ חיל האוויר שלנו יכול להגיע לאיראן?...
דרך אגב שמעתי על עסקאות של מטוסי F-16 שישראל רכשה כמויות של 150 בכל עסקה עכשיו אני לא מבין מה הקטע שמביאים אותו לפה שולפים לו את כל הטכנולוגיה מחליפים במשהו שלנו וככה בהרבה דברים בו למה לא לייצר פה וזהו?...
דרך אגב לא יודע לך על איזה פרויקט לייצור מטוסי קרב של ישראל?..
ובנוגע למרכבה 4 למי ישראל מכרה אותה לאיזה מדינות?..
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הארסנל של סוריה
« להגיב #18 ב- : ינואר 26, 2007, 16:36:09 »
חיל האוויר מסוגל להגיע לאיראן, רק מידת האפקטיביות של כזו הגעה, לא ברורה דיה.
ארה"ב יודעת שברגע שייצרו את המטוס פה, אנחנו נקח את החומרים ואת קווי המתאר ונייצר בעצמנו ביום מן הימים משהו הרבה יותר טוב משלהם.
שלא כמו מרכזי הייצור של הטנקים האמריקאיים במצרים של טנקי "אברהמס" שם ידוע לאמריקאים שערבים אינם מסוגלים לייצר מעצמם דבר, עבודה ערבית כבר אמרנו?!
אין פרוייקטים של ייצור מטוסי קרב בישראל היום לצערי.
ישראל לא מכרה מעולם שום טנק מרכבה וגם לא איזו מין התוכניות לידע ליצצר אותו, לא מרכבה 1, לא מרכבה 2, לא מרכבה 3 על כל שידרוגיו, ובטח ובטח שלא מרכבה 4.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הארסנל של סוריה
« להגיב #19 ב- : ינואר 26, 2007, 18:24:20 »
חיל האוויר מסוגל להגיע לאיראן, רק מידת האפקטיביות של כזו הגעה, לא ברורה דיה.
ארה"ב יודעת שברגע שייצרו את המטוס פה, אנחנו נקח את החומרים ואת קווי המתאר ונייצר בעצמנו ביום מן הימים משהו הרבה יותר טוב משלהם.
שלא כמו מרכזי הייצור של הטנקים האמריקאיים במצרים של טנקי "אברהמס" שם ידוע לאמריקאים שערבים אינם מסוגלים לייצר מעצמם דבר, עבודה ערבית כבר אמרנו?!
אין פרוייקטים של ייצור מטוסי קרב בישראל היום לצערי.
ישראל לא מכרה מעולם שום טנק מרכבה וגם לא איזו מין התוכניות לידע ליצצר אותו, לא מרכבה 1, לא מרכבה 2, לא מרכבה 3 על כל שידרוגיו, ובטח ובטח שלא מרכבה 4.
טוב לדעת, אבל בכל זאת לפי דעתך האישית אין כמה מפעלים סודיים שעובדים על מטוסי קרב חדישים או שאנחנו שומרים "נאמנות" לארה"ב.
דרך אגב מה מספר הטקנים שיש לישראל מדובר על משהו כמו 4,000 נכון?..
דרך אגב יש לישראל 3 צוללות גרעיניות דולפין אם אני לא טועה.
ודרך אגב מה מטוסי הקרב שבהם משתמשים האיראנים לפי מה שאני שומע הם עוד עם מיגים ו-F-14.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הארסנל של סוריה
« להגיב #20 ב- : ינואר 27, 2007, 18:39:46 »
ישראל לא משקיעה כספים במטוסים אלא רק בנשק בעל יכולת פגיעה ברמת הפינצטה שמיועד להרוג מחבלים וש"חס וחלילה" לא יהרוג עוד ערבושים איתו.
מספר הטנקים של ישראל עומד על באיזור ה-4000 כאשר הרוב המוחץ של טנקים אלה הוא מסדרת מרכבה (2, 3, 3 בז ו-4) וחלק הולך וקטן הוא טנקי מג"ח.
לישראל יש 3 צוללות מדגם דולפין, צוללות אלה הם צוללות דיזל ולא צוללות גרעיניות (קרי: יכולת ההנעה היא על בסיס דיזל, ואין בהם כור גרעיני המניע אותם, כמו צוללות אמרקיאיות, בריטיות, סיניות, רוסיות וצרפתיות).
לצוללות אלו יש יכולת שיגור של טילי שיוט בעלי ראש קרב גרעיני, אבל זה לא הופך אותם לצוללות גרעיניות הגדרתית.
איראן מסתמכים על מיגים, F-14, F-5, פאנטום, ושידרוגיהם באיראן רוסיה וסין.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הארסנל של סוריה
« להגיב #21 ב- : ינואר 27, 2007, 18:46:44 »
ישראל לא משקיעה כספים במטוסים אלא רק בנשק בעל יכולת פגיעה ברמת הפינצטה שמיועד להרוג מחבלים וש"חס וחלילה" לא יהרוג עוד ערבושים איתו.
מספר הטנקים של ישראל עומד על באיזור ה-4000 כאשר הרוב המוחץ של טנקים אלה הוא מסדרת מרכבה (2, 3, 3 בז ו-4) וחלק הולך וקטן הוא טנקי מג"ח.
לישראל יש 3 צוללות מדגם דולפין, צוללות אלה הם צוללות דיזל ולא צוללות גרעיניות (קרי: יכולת ההנעה היא על בסיס דיזל, ואין בהם כור גרעיני המניע אותם, כמו צוללות אמרקיאיות, בריטיות, סיניות, רוסיות וצרפתיות).
לצוללות אלו יש יכולת שיגור של טילי שיוט בעלי ראש קרב גרעיני, אבל זה לא הופך אותם לצוללות גרעיניות הגדרתית.
איראן מסתמכים על מיגים, F-14, F-5, פאנטום, ושידרוגיהם באיראן רוסיה וסין.
לפי דעתך בעימות קרקע של טנקים עם סוריה מי יכול לקחת (צריך לקחת בחשבון שהם ישתמשו בלוחמת גרילה עם לוחמים מיומנים).
ודרך אגב ידוע שבעימות אווירי ישראל-איראני ישראל תיקח אבל בכל זאת אין מצב שהיד שלהם תהיה על העליונה יש שם טייסים מיומנים כמו פה?..
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הארסנל של סוריה
« להגיב #22 ב- : ינואר 27, 2007, 19:11:36 »
יש לנו עליונות ברורה בטנקים, אבל הם משקיעים יותר את משאביהם המצומצמים ממילא בלקחים מחיזבאללה, לכן כל מאפייני חיזבאללה והקיץ האחרון חילחלו ומחלחלים לצבא סוריה, לדוקטרינת קרב זה קוראים "הקרב הקרוב", שמיועד לבטל את יתרונות ומכפילי הכוח של צה"ל.
בקרבות אוויר-אוויר שאלת השאלות הוא למי יהיה גיבוי קרקעי בדמות אש נ"מ, אם הקרבות יתרחשו מעל איראן (מה שקרוב לוודאי הוא הסצנריו המתקבל על הדעת), אזי יש לשלב שיקולי אש נ"מ איראני מהקרקע, ועצם הימצאות מטוסיהם קרוב הרבה יותר לבסיסיהם הביתיים.
מבחינת איכות המטוסים והמערכות המותקנות בהם וכן הטייסים וההכשרה שלהם, אין ספק שלישראל יש יתרון, אך כמובן שגם אש הנ"מ והקריבה לבסיסי הבית הוא פקטור שצריך לקחת בחשבון.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הארסנל של סוריה
« להגיב #23 ב- : ינואר 27, 2007, 19:16:40 »
יש לנו עליונות ברורה בטנקים, אבל הם משקיעים יותר את משאביהם המצומצמים ממילא בלקחים מחיזבאללה, לכן כל מאפייני חיזבאללה והקיץ האחרון חילחלו ומחלחלים לצבא סוריה, לדוקטרינת קרב זה קוראים "הקרב הקרוב", שמיועד לבטל את יתרונות ומכפילי הכוח של צה"ל.
בקרבות אוויר-אוויר שאלת השאלות הוא למי יהיה גיבוי קרקעי בדמות אש נ"מ, אם הקרבות יתרחשו מעל איראן (מה שקרוב לוודאי הוא הסצנריו המתקבל על הדעת), אזי יש לשלב שיקולי אש נ"מ איראני מהקרקע, ועצם הימצאות מטוסיהם קרוב הרבה יותר לבסיסיהם הביתיים.
מבחינת איכות המטוסים והמערכות המותקנות בהם וכן הטייסים וההכשרה שלהם, אין ספק שלישראל יש יתרון, אך כמובן שגם אש הנ"מ והקריבה לבסיסי הבית הוא פקטור שצריך לקחת בחשבון.
בכל זאת מה האמצעים של חיל האוויר להתחמק מ-נ.מ ואם ניקח תסריט קצת אמיץ מצד האיראנים ימ"ש שהם יתקפו במטוסי קרב מטרות בארץ ישראל וטנקים סורים יתחילו לפעול ברמת הגולן אז בטוח יש לנו ניצחון ועליונות?..
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הארסנל של סוריה
« להגיב #24 ב- : ינואר 27, 2007, 21:08:57 »
לחיל האוויר ישנם מספיק אמצעי הייטק מתוחכמים היכולים לתת מענה לאש נ"מ ולקרבות אוויר-אוויר עם מטוסים איראנים או סוריים.
אם כי אני מאוד חושש לוכח העובדה שהפעם האחרונה שחיל האוויר ניהל קרבות אוויר-אוויר היה לפני 25 שנה במלחמת שלום הגליל.
לגבי אם יהיה מתקפה משולבת של איראן וסוריה, אז במקרה זה הייתי מציע לך להתחיל לקרוא תהילים ולהתחנן לרחמי שמים, כי זה כל מה שנותר.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.