כתב נושא: תשובה לדולפין.  (נקרא 9232 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: תשובה לדולפין.
« להגיב #25 ב- : ינואר 12, 2007, 13:11:22 »
ערן, אני זוכר אותך מהימים הטובים של פורום האתר "כהנא צדק" (kahane.info).
איזה כיף לראות שלא רק שנשארת איתן בדעתך אלא גם גדלת בתורה. איזה צדיק.

לעצם העניין - פתחתי אשכול חדש בפורום ההלכתי, המפרט את החיוב שבכפיה דתית לפי דעת רבותינו:
http://jtf.org/forum_hebrew/index.php?topic=984.0

כנסו ותמצאו תשובה לכל שאלותיכם.

האלקשי,

אזכרה ימים מקדם של הפורום "כהנא צדק", אתה זוכר שאם מישהו היה מעז לדבר נגד ת"ח ישר היה מקבל נזיפה, וההודעה הייתה נמחקת.
ולגבי אני - אתה יודעמה אומרים "מעלין בקודש ואין מורידין".

דווקא כך,

כתוב בתורה: "את ה' אלוקיך תירא". דרש ר' עקיבא "את" לרבות ת"ח. השווה הכתוב את יראת ת"ח ליראת בורא עולם. ובמילים שלנו, כמו שצריך יראה מבורא עולם כך צריך יראה מתלמידי חכמים.
אתה צריך להבין משהו, כשאני אומר הלכה, אני פוסק את ההלכה היבשה, שהרי ע"פ ההלכה היבשה לא יעלה על הדעת שבמדינת היהודים יהיה חילול שבת. אבל ברור שקירוב החילונים צריך להעשות באהבה ובהסבר ובשיכנוע, הלא אני בעצמי הבאתי את דברי הרב כהנא בנושא, בערך שכתבתי "אהבת ישראל". אבל מכיוון שיש צורך אני אצטט אותו שוב: הרב  מאיר כהנא הי"ד בסיפרו "על האמונה ועל הגאולה" בעמ' קכח'-קכט', וז"ל הטהור: "על היהודי להיזהר מקיצוניות מזויפת. חלילה לו להיכנס לשינאה- שאין שינאה ואהבה יכולים לדור בכפיפה אחת. עבודת ה' מלווה בסבלנות ובניחותא ובהבנה. אחינו, היהודים החילוניים, תינוקות שנישבו, איך יבינו ואיך ירצו לציית למיצוות ה' אם לא נסביר להם. ואינו דומה הסבר של מאה פעמים למאה פעמים ואחת, כאשר האדם מנותק מן המציאות - וכזהו אומנם מצב החילוניים, שאינם מבינים כי המציאות היא הקב"ה וגזרותיו, וכי כל היתר הוא חלום פורח. חייבים לחזור וללמדם ולחזור וללמדם, וכל זה באהבה אחווה ורעות. אך מאידך אחי, מינעו רגליכם מהתעלמות מחילול קודשי ישראל בגלל מושג מסולף על אהבת ישראל, מושג אדיר וחביב זה קיים, אך אל פירושו התעלמות וויתור על חילול הקודש". עכ"ל.
והדברים מדברים בעד עצמם והן הן דברי רבותינו ז"ל: "לעולם תהיה ימין דוחה ושמאל מקרבת"!

בייקר

  • אורח
בעניין: תשובה לדולפין.
« להגיב #26 ב- : ינואר 12, 2007, 15:58:30 »
הרב נויגרשל חרדי מבטן ומלידה ומחזיר בתשובה מצליח.
מה שהרס לרב כהנא את תפיסת השלטון לא היתה הדת להפך חילונים תמכו בו.הרב ותנועתו הוצאו מחוץ לחוק בידי הכנסת בתמיכת הימין שחשש מתחרות.
הרב כהנא נאסר במעצר מנהלי ונרצח בידי מוסלמי ערבי מאלקעידה.
הרב כהנא זצ"ל לא דגל בכפייה דתית אם כי בחינוך דתי.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: תשובה לדולפין.
« להגיב #27 ב- : ינואר 12, 2007, 17:25:45 »
למה אין כהניסטים שבעד חופש זהאומר אחרי שנמחק את הערבים מפה כל אחד יתעסק בענייניו ויראה מה שבא לו בטלויזה או בקולנוע
מה אני צריך חבורת חטייארים עם כיפה להכתיב לי מה לראות בטלוזיה, אתם לא מבינים שזה מה שהרס לכהנא תמיד את הכניסה לשלטון - יש פחד מכפייה דתית
והנה עובדה ש ERAN נכנס פה בגולשים שלא רועדים מהאלוהים שלו והוא אומר שחיבים לכפות דת אבל הוא מוכן שאני אכפה עליו חשפנית אוקראינית? לא נכון? אותו דבר לגביי וציפורה ערן
בס"ד
(נכתב ביום חול בגלות)

למה אין?  בטח שיש כהניסטים בעד חופש.  רוב חברי הפורום כאן חילוניים.  אני מתחזק באמונה, אבל לא מרגיש הצדקה לכפות על אף אחד את דעותי (מה שלא מונע ממני להביע אותן).  לדעתי, אם כבר, אז להשפיע דרך דוגמא אישית, ולא לכפות.  אגב, זה בדיוק מה שהרב כהנא הי"ד עשה---הוא לא כפה שום דבר על אף אחד.  אנשים העריצו אותו בזכות הגבורה, היושר ומסירות הנפש שלו.

"כהניסט" זו לא מלה נרדפת ל-"ימני".  כהניזם זה תהליך שעובר יהודי, מעין אבולוציה רוחנית.  כמובן שזה מתחיל בהחזרת שפיות (אם הבן-אדם שמאלני), גאווה יהודית ושנאה כלפי אויבי ישראל (הערבים המוסלמים).  והרבה כהניסטים נשארים במדרגה הרוחנית הזו, והם מאוד מאושרים---להיות חילוניים, שונאי ערבים, "פטריוטים", מעין לאומניים כאלה שגאים להיות "כהניסטים".  אחרים, בעלי גישה קצת יותר פילוסופית לחיים, שרוצים להתעמק במשמעות של החיים שלהם, ולא מספק אותם קיום בהמי של לאכול, לשתות, לצאת לבלות, לראות טלויזיה, לחיות מיום אחד ליום הבא בלי שאכפת להם מהתמונה הגדולה, עוברים לשלב הבא, והוא התחזקות באמונה והתקרבות ליהדות.  הם מבינים שאין ארץ ישראל בלי תורה, ואין תורה בלי ארץ ישראל, הם מבינים ש"לאומניות" היא מושג זר ונפסד שאין בינו ובין היהדות מאומה, הם לומדים היסטוריה ומבינים שתרבות המערב אינה כה נאורה כפי שהיא מנסה להצטייר בעיני העולם, והכי חשוב---הם לא רק קוראים אלא גם מבינים את כתבי הרב כהנא, הם מבינים את התנ"ך לא כסיפורים בעלמא אלא כטעויות העבר, והם יודעים להפיק את הלקחים הנכונים לגבי העתיד.  השלב הכי חשוב בתהליך האבולוציה הזה הוא, למרבה הפלא, השגת ענוה, מכיוון שבלעדיה לא ניתן להכניע את האגו, ה"אני", והכנעת האגו היא המהות של היהדות, המטרה של קיום מצוות, במיוחד אלו שלא נראות לך הגיוניות.

מה שאני מנסה לומר הוא שהצורה בה מגדיר יהודי את המושג "כהניזם" תלויה במדרגתו הרוחנית וגילו.  ברור שצעירים חילוניים יחשבו שמהות "כהניזם" היא כסח, גירוש או הריגת כל הערבים.  אבל יהודים מבוגרים, אמוניים יגדירו כהניזם כאמונה בה', בטחון בה', אהבת א"י, והרצון לקדש את שם ה' במסירות נפש.  ואני יודע שאולי כל המושגים ה"דוסיים" האלה נראים לך כמו סינית כרגע, אבל אני מזכיר אותם בכוונה, כי המושגים האלו הם היעד הסופי, המטרה האמיתית של כהניזם, וזאת לא רק דעתי האישית אלא דעתו הנחרצת של מייסד ה"כהניזם"---הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד.  אני ממליץ לכל יהודי ויהודיה לקרוא את כל כתביו של הרב כהנא לא כדי שיחזרו בתשובה (אני לא מיסיונר חב"דניק), אלא כדי לפתוח את עיניהם, לקבל הארה, מכיוון שתוך כדי הם ילמדו היסטוריה, הם ילמדו על יהדות אמיתית (ולא הזיופים של ה"ממלכתיים" למיניהם) והם יבינו את מקומם בעולם בכלל ובהיסטוריה של העם היהודי בפרט.  יחליטו כתוצאה מכך לחזור בתשובה---מה טוב, ואם לא, אתנחם בעובדה שלפחות עכשיו הם יודעים את האמת.
« עריכה אחרונה: ינואר 12, 2007, 17:29:03 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק zipora

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 287
בעניין: תשובה לדולפין.
« להגיב #28 ב- : ינואר 12, 2007, 17:53:45 »
כשאומרים לשמאלנים אל תחזרו על הטעות שעשו יהודי גרמניה שבזו ליהודים אחרים ורצו כמו מטורפים להלחם על גרמניה במלחמת העולם הראשונה. צריך גם להגיד לכל  הימניים אל תדחו את אוהבי ארץ ישראל כי הם לא בדיוק מדקדקים  אנחנו כולנו בקלחת הזאת כולל השמאלנים שלא יזכו להנחות מהערבים

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: תשובה לדולפין.
« להגיב #29 ב- : ינואר 12, 2007, 18:10:59 »
כשאומרים לשמאלנים אל תחזרו על הטעות שעשו יהודי גרמניה שבזו ליהודים אחרים ורצו כמו מטורפים להלחם על גרמניה במלחמת העולם הראשונה. צריך גם להגיד לכל  הימניים אל תדחו את אוהבי ארץ ישראל כי הם לא בדיוק מדקדקים  אנחנו כולנו בקלחת הזאת כולל השמאלנים שלא יזכו להנחות מהערבים
בס"ד
(נכתב ביום חול בגלות)

כמובן, אני מסכים אתך.  לאחר קבלת התורה בהר סיני, שהיה הרגע היחיד שבו כל העם היו "דתיים" אמוניים בצורה מוחלטת, בעם שלנו תמיד היו אנשים עם יותר אמונה, פחות אמונה---זה טבעי, זה נורמלי, אלו החיים.  בטח שאין הצדקה להטיל חרם על יהודים שמקפידים יותר, או שמקפידים פחות, או שלא מקפידים כלל.  (מצד שני ברור שבאיזשהו מקום צריך לקבוע גבול בין קטנות אמונה לבין החלטה של יהודי להיות בוגד וחלק מגיס חמישי, אבל אלו כמובן לא מתאימים להגדרה של אוהבי ישראל).

האם לי אישית מפריע שיהודים מסוימים מחללים שבת?  לא, מכיוון שאני עצמי עדיין לא שומר שבת כמו שצריך, ואני באמצע, בין חילוני לבין אמוני, אבל לאט לאט מתקדם בתהליך החזרה בתשובה שלי.  אגב, לרב כהנא הי"ד חילול שבת של החילוניים כן הפריע, אבל הוא לא עשה מזה עניין, מכיוון שהיו דברים יותר חמורים שהעסיקו אותו, כמו למשל הישרדותו של עם ישראל בא"י.

בקיצור, את צודקת.

שבת שלום.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל