יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
בקשר להוצאת זרע לבטלה
mr.z:
--- ציטוט של: בייקר על מרץ 16, 2007, 15:48:02 ---התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
--- סוף ציטוט ---
ישנה מחלוקת אם מותר להוציא לבדיקות שהן מפני פיקוח נפש (כמו הזרעה מלאכותית), חלק מהפוסקים בני זמננו אוסרים לגמרי הזרעה מלאכותית (ציץ אליעזר) וחלק מתירים בתנאי שמקטינים את הסיכוי שיוצר מצב שבו הזרע ילך לאבדון (ואז הוא עובר על שז"ל), מקטינים ע"י שתי אחיות יראות שמיים(שיטת הגר"ע יוסף) ורבו הדינים בדינים אלו ולא כאן המקום להאריך.
בנוגע לנשים-מצאתי תשובה בעניין בשו"ת היכל יצחק- ולא נראה שמותר לכ"ע לנשים לעשות זאת, ואקרא את התשובה מחר, ואכתוב כאן סיכום מחר
כהנא צדק!:
--- ציטוט של: mr.z על מרץ 17, 2007, 23:17:15 ---
--- ציטוט של: בייקר על מרץ 16, 2007, 15:48:02 ---התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
--- סוף ציטוט ---
ישנה מחלוקת אם מותר להוציא לבדיקות שהן מפני פיקוח נפש (כמו הזרעה מלאכותית), חלק מהפוסקים בני זמננו אוסרים לגמרי הזרעה מלאכותית (ציץ אליעזר) וחלק מתירים בתנאי שמקטינים את הסיכוי שיוצר מצב שבו הזרע ילך לאבדון (ואז הוא עובר על שז"ל), מקטינים ע"י שתי אחיות יראות שמיים(שיטת הגר"ע יוסף) ורבו הדינים בדינים אלו ולא כאן המקום להאריך.
בנוגע לנשים-מצאתי תשובה בעניין בשו"ת היכל יצחק- ולא נראה שמותר לכ"ע לנשים לעשות זאת, ואקרא את התשובה מחר, ואכתוב כאן סיכום מחר
--- סוף ציטוט ---
בס"ד
אם זה בדיקה לבדיקת לפוריות וכו' ברור שמותר.
mr.z:
--- ציטוט של: כהנא צדק! על מרץ 18, 2007, 15:09:49 ---
--- ציטוט של: mr.z על מרץ 17, 2007, 23:17:15 ---
--- ציטוט של: בייקר על מרץ 16, 2007, 15:48:02 ---התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
--- סוף ציטוט ---
ישנה מחלוקת אם מותר להוציא לבדיקות שהן מפני פיקוח נפש (כמו הזרעה מלאכותית), חלק מהפוסקים בני זמננו אוסרים לגמרי הזרעה מלאכותית (ציץ אליעזר) וחלק מתירים בתנאי שמקטינים את הסיכוי שיוצר מצב שבו הזרע ילך לאבדון (ואז הוא עובר על שז"ל), מקטינים ע"י שתי אחיות יראות שמיים(שיטת הגר"ע יוסף) ורבו הדינים בדינים אלו ולא כאן המקום להאריך.
בנוגע לנשים-מצאתי תשובה בעניין בשו"ת היכל יצחק- ולא נראה שמותר לכ"ע לנשים לעשות זאת, ואקרא את התשובה מחר, ואכתוב כאן סיכום מחר
--- סוף ציטוט ---
בס"ד
אם זה בדיקה לבדיקת לפוריות וכו' ברור שמותר.
--- סוף ציטוט ---
שו"ת אגרות משה אבן העזר ח"ד סימן כז
...וליקח ממנו זרע לעשות ברור שקורין טעסט אם הוא ראוי להוליד אסור, ואף שלפעמים יש להתיר ע"י הרהור לצורך להתירו לבא בקהל כדאיתא ביבמות שם ריש דף ע"ו, הכא כיון שמותר לבא בקהל אין שום צורך בזה דהא ישא אשה ואיך שיהיה יהיה והידיעה בזה לא מעלה ולא מוריד שלכן אסור.
שו"ת ציץ אליעזר חלק ט סימן נא - קונ' רפואה במשפחה פרק א ד"ה י"א אי
י"א אי אפשר לקבוע זמן וגבול כמה שישהה הבעל עד שיותר לו לעשות בדיקה משלו. [למשל בשו"ת מנחת יצחק בח"ג שם קובע עשר שנים, ובשו"ת אגרות משה ח"ב שם קובע חמש שנים. ואילו החזו"א התיר אפילו כשלא עברו כי אם ב' שנים, כדלעיל על בכזאת] אלא הכל תלוי לפי המסיבות, ולפי מצב אות י"ד, ויתכן שהי' מתיר אפילו בפחות ורק נשאל האשה ולאור הטיפולים שכבר קיבלה והתוצאות שהרופאים קובעים לכושרה להולדה.
עולה מכל הדברים הללו שלא "ברור שמתור" אלא הדבר צ"ע. והדין משתנה מאדם לאדם. ורבו הדינים בזה, וגם שמותר להוציא זרע לבדיקות רפואיות יש לכך דרכים מיוחדות ולא כאן המקום לפרט
כהנא צדק!:
--- ציטוט של: mr.z על מרץ 18, 2007, 16:51:46 ---
--- ציטוט של: כהנא צדק! על מרץ 18, 2007, 15:09:49 ---
--- ציטוט של: mr.z על מרץ 17, 2007, 23:17:15 ---
--- ציטוט של: בייקר על מרץ 16, 2007, 15:48:02 ---התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
--- סוף ציטוט ---
ישנה מחלוקת אם מותר להוציא לבדיקות שהן מפני פיקוח נפש (כמו הזרעה מלאכותית), חלק מהפוסקים בני זמננו אוסרים לגמרי הזרעה מלאכותית (ציץ אליעזר) וחלק מתירים בתנאי שמקטינים את הסיכוי שיוצר מצב שבו הזרע ילך לאבדון (ואז הוא עובר על שז"ל), מקטינים ע"י שתי אחיות יראות שמיים(שיטת הגר"ע יוסף) ורבו הדינים בדינים אלו ולא כאן המקום להאריך.
בנוגע לנשים-מצאתי תשובה בעניין בשו"ת היכל יצחק- ולא נראה שמותר לכ"ע לנשים לעשות זאת, ואקרא את התשובה מחר, ואכתוב כאן סיכום מחר
--- סוף ציטוט ---
בס"ד
אם זה בדיקה לבדיקת לפוריות וכו' ברור שמותר.
--- סוף ציטוט ---
שו"ת אגרות משה אבן העזר ח"ד סימן כז
...וליקח ממנו זרע לעשות ברור שקורין טעסט אם הוא ראוי להוליד אסור, ואף שלפעמים יש להתיר ע"י הרהור לצורך להתירו לבא בקהל כדאיתא ביבמות שם ריש דף ע"ו, הכא כיון שמותר לבא בקהל אין שום צורך בזה דהא ישא אשה ואיך שיהיה יהיה והידיעה בזה לא מעלה ולא מוריד שלכן אסור.
שו"ת ציץ אליעזר חלק ט סימן נא - קונ' רפואה במשפחה פרק א ד"ה י"א אי
י"א אי אפשר לקבוע זמן וגבול כמה שישהה הבעל עד שיותר לו לעשות בדיקה משלו. [למשל בשו"ת מנחת יצחק בח"ג שם קובע עשר שנים, ובשו"ת אגרות משה ח"ב שם קובע חמש שנים. ואילו החזו"א התיר אפילו כשלא עברו כי אם ב' שנים, כדלעיל על בכזאת] אלא הכל תלוי לפי המסיבות, ולפי מצב אות י"ד, ויתכן שהי' מתיר אפילו בפחות ורק נשאל האשה ולאור הטיפולים שכבר קיבלה והתוצאות שהרופאים קובעים לכושרה להולדה.
עולה מכל הדברים הללו שלא "ברור שמתור" אלא הדבר צ"ע. והדין משתנה מאדם לאדם. ורבו הדינים בזה, וגם שמותר להוציא זרע לבדיקות רפואיות יש לכך דרכים מיוחדות ולא כאן המקום לפרט
--- סוף ציטוט ---
בס"ד
אוקיי תודה על ההסבר.
דוקא_כך:
--- ציטוט של: zelhar על מרץ 16, 2007, 15:52:49 ---דוקא כך, השיטות לחיזוק השרירים הטבעתיים הן תרגול מומלץ אבל אני לא חושב שהן באמת מונעות פז"ל. השרירים האלה סוגרים את השופכה וכך הפליטה נעצרת בתוך הגוף אבל היא בכל זאת מתקיימת.
--- סוף ציטוט ---
זה לא רק עניין של חיזוק שרירים (ומעורבים שרירים נוספים מעבר לאלו שציינת), אלא גישה שונה לחלוטין לעניין. למעשה, הדבר הכי חשוב הוא הרפייה, מכיוון שההיפך (התכווצות, התקשות, חוסר סבלנות) הוא המוביל לפליטה. אני רואה שקצת קראת, וזה טוב, אבל עדיין הידע שלך שטחי (ואשריך, מכיוון שאני בטוח שזה בגלל שאתה משקיע זמן יותר בת"ת, כפי שכולנו צריכים לעשות...) אני יכול להביא מקורות, אבל אני לא בטוח שזה נאות לפורום כמו שלנו. בקשר לזה שהפליטה נעצרת בתוך הגוף---אתה כנראה מדבר על זה שהזרע כבר יצא מבלוטת הערמונית והוא בדרכו אל השופכה. במקרה כזה, זה כבר מאוחר, ואסור לעצור פליטה זאת באמצעים מלאכותיים כמו חסימת צינור השופכה על ידי הפעלת לחץ עם האצבעות, מכיוון שזה מסוכן לבריאות. אבל כל עוד הגבר לא הגיע אל הנקודה שממנה אין דרך חזרה, כל עוד הזרע נמצא עדיין בבלוטת הערמונית, אין כאן עניין של פליטה, אלא צמצום היצר ושליטה עצמית.
מי שמעוניין, יכול למצוא וללמוד ממקורות על טנטרה יוגה. רק אל תשכחו שטנטרה יוגה במהותה היא ע"ז. המטרה צריכה להיות תמיד קידוש השם.
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה