כתב נושא: חדש בהוצאת שלום עכשיו - עכבר ההתחלויות  (נקרא 1595 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק רַק_כָּך

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 470
  • היום כולם יודעים- הרב כהנא צדק!!! ממשיכים בדרכו.
חדש בהוצאת שלום עכשיו - עכבר ההתחלויות
« ב- : אוקטובר 02, 2007, 14:44:42 »

על המדף: המדריך לטרמפיסט בשטחים
בין חידושי שבוע הספר, ינוח גם מדריך שלום עכשיו להתנחלויות. בין הערכים המוצגים בו: נוער הגבעות, עץ הזית, וגם פנחס ולרשטיין. ואל תשכחו מגבת
   ארז תדמור
עדכון אחרון : 8/6/2006 8:23
   "שלום עכשיו" על המדף: אלפי הישראלים הצפויים לפקוד את ירידי הספרים בעשרת הימים הקרובים ייתקלו, החל מיום שישי, בהוצאת ספרים חדשה ומפתיעה - "תנועת השמאל שלום עכשיו". לרגל אירועי שבוע הספר העברי, הוציאה התנועה לאור את המהדורה הראשונה של הקונטרס שהיא מכנה "עכבר ההתנחלויות המלא": אלפון בנושא ההתנחלויות והשטחים, ובו מושגי מפתח, שלדעת מחברי ה"עכבר" חובה על כל אזרח ישראלי להכיר. הקונטרס יופץ במהדורה ראשונה של 5,000 עותקים, ובכוונת הארגון לצאת בקרוב במהדורה נרחבת וכוללת יותר.

"הכוונה היא לתת לאנשים מושג על מה שקורה בשטחים ובהתנחלויות, ולנסות להביא ליישור קו בסיסי בידע שלנו על נושאים שמשפיעים כל כך על חיינו, ולרובנו אין בהם מושג", אומר מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, הנמנה על כותבי ה"עכבר".

המילון מתייחס גם לנושאים נוספים ובהם גדר ההפרדה, המחסומים והכבישים העוקפים, והוא משלב הצגה עובדתית של הנתונים והמושגים המרכזיים, לצד פרשנות של אנשי התנועה. בין היתר, ניתן למצוא במילון את המושגים "זכות השיבה", "פנחס ולרשטיין" ו"נוער הגבעות".

"אנחנו לא מכון מחקר או מוסד אקדמי, אלא תנועה פוליטית", אומר אופנהיימר בתשובה לשאלת NRG מעריב באשר לאג'נדה של המסמך. "הניסיון הוא לשלב בין הצגת נתונים ואינפורמציה, להסברים והבהרות על עמדתנו הפוליטית".
   
   "כינוי רומנטי לקבוצת מתנחלים צעירים"
   
      
   NRG מעריב מציג, לראשונה, חלק מהערכים המופיעים בקונטרס:

נוער הגבעות: "כינוי רומנטי לקבוצת מתנחלים צעירים, אלימים ופורעי חוק, אשר פועלת בשטחים בשנים האחרונות . קבוצה זו יוצאת נגד הקו המתון יחסית של הנהגת המתנחלים הוותיקה, המיוצגת על ידי מועצת יש"ע. בני הנוער מיישמים בפועל אידיאולוגיה קיצונית באמצעות הקמת מאחזים, התנכלויות כלפי פלשתינים והתנגדויות  לצווי פינוי והריסה המבוצעים על ידי כוחות הביטחון.

הקבוצות מונהגות על ידי מתנחלים כריזמטיים ומבוגרים יותר, המהווים עבור הצעירים סמכות פוליטית ורוחניות חלופית, ומובילים אותם לפעילות אלימה ולהתנתקות ממוסדות המדינה והחברה הישראלית".

זית, עץ:  "אחד מסמלי השלום הבולטים עוד מימי המקרא, ובשל כך מרכיב עיקרי בסמל המדינה. שייך למשפחת העצים הארץ ישראליים המקוריים. עצי זית מהווים מרכיב חשוב בחקלאות בשטחים, והינם מקור פרנסה לאלפי פלשתינים בגדה.

בשנים האחרונות עקירת עצי זית הפכה לאירוע שכיח בשטחים החקלאיים הסמוכים להתנחלויות קיצוניות. המעשה הברוטאלי נועד לחסל את מקור פרנסתם של החקלאים הפלשתינים. בנוסף, מונעים המתנחלים מהפלשתינים למסוק את זיתיהם. אי אכיפת החוק על המתנחלים היא אחת הבעיות הקשות בשטחים, שהובילו למצב בו המתנחלים נוהגים כאדוני הארץ, ופוגעים לא רק בפלשתינים, אלא גם בכוחות הביטחון".
   
   מי אתה, פנחס ולרשטיין?
   
      
   זכות השיבה: "אחד ממוקדי הסכסוך הישראלי פלשתיני. לפי רישומי האו"ם, יש בעולם למעלה משלושה מיליון פליטים או צאצאי פליטים פלשתינים, שעזבו את בתיהם במהלך המלחמה ב- 1948. לטענת הפלשתינים, יש לאותם פליטים זכות לשוב לאדמותיהם, שנמצאות היום בתוך מדינת ישראל.

עבור ישראל, מהווה זכות השיבה איום על היותה מדינת העם היהודי בעלת רוב יהודי יציב. זכות השיבה היא גם הזכות שתובעים המתנחלים (ומממשים אותה בפועל), כאשר הם מקימים ישובים בשטחי המולדת הישנה מעבר לקו הירוק. פתרון בעיית הפליטים יכול להתאפשר רק במסגרת הסכם קבע, בו תימצא נוסחה שתבטיח את הרוב היהודי היציב בישראל, ותאפשר מענה ופתרון הולם לבעיית הפליטים".

ולרשטיין פנחס: "מראשי מועצת יש"ע, ראש המועצה האזורית מטה בנימין מאז 1980 ותושב עפרה. כראש מועצה יזם ולרשטיין את הקמתם של מאחזים רבים, סיפק להם תשתיות של כבישים, קווי חשמל והזרים לשם כך מיליוני שקלים.

קודם לכן, יזם ולרשטיין את סלילת "כביש ולרשטיין" מצפון מערב לרמאללה, שנועד לשרת מספר מצומצם של מתנחלים ולחבר את ההתנחלות בית אל עם גוש טלמונים –דולב. בשנת 1988 הורשע ולרשטיין במסגרת עסקת טיעון בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שירה למוות בנער הפלשתיני ובאח ר'אנם, ונידון ל- 4 חודשי עבודות שירות בלבד. ולרשטיין ידוע בהתבטאויותיו המיליטנטיות, כגון קריאתו להפרת החוק גם במחיר של מאסר".