כתב נושא: מה דעתכם על היהדות הקראית ?  (נקרא 32162 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק oferst

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1000
מה דעתכם על היהדות הקראית ?
« להגיב #100 ב- : אוגוסט 28, 2007, 22:43:06 »
תראה אני לא התעמקתי במגילות שנמצאו, אני לא חקרתי את הנושא הזה, אבל אם לא נמצאו מגילות שבהן כתוב משהו על התורה שבע"פ, אין זה אומר שהן לא קיימות.

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
מה דעתכם על היהדות הקראית ?
« להגיב #101 ב- : אוגוסט 28, 2007, 22:43:33 »
עופר, האלקשי טוען שהתורה ניתנה בסיני בגלל שנטען כך בתושב"ע שגם היא ניתנה בסיני (לכאורה), כך שאתה לא יכול להוכיח שהתורה ניתנה בסיני ע"י תורה אחרת שניתנה בסיני (לכאורה), ולכן, צחקתי על ה"לוגיקה" שלו לאחר שהוא לעג לשלי ברוב חוצפתו .

שים לב לפגם המובהק בלוגיקה שלך.

התושב"ע היא מסורת, ולפי המסורת מדור לדור אכן ניתן לומר שזו ההוכחה לכך שהתורה ניתנה בסיני. ללא המסורת, קרי התושב"ע,
אין לך דרך לוגית להוכיח שהתורה ניתנה בהר סיני מפי הגבורה.

וכפי שהתבטא חכם אחד, התושב"ע היא ההוכחה לאמיתות התורה שבכתב, ולא להיפך.
התושבע אינה מסורת, התושב"ע היא תורה שלכאורה נתנה בהר סיני ע"י אלוהים, איך הרבנים הסיקו את זה שיש עוד תורה ? מהפסוק שסבבתיק הביא בעמוד הראשון.
מה הבעיה בהסקת המסקנה הזו ? הבעיות הן להלן :
א. אין שום עדות לתושב"ע לפני התלמוד, אין מגילות שמזכירות אותה כלל .
ב. אין שום איזכור בתנ"ך לתושב"ע .
ג. הפרשי השפה של חז"ל (ע"ע, לשון חז"ל) עם לשון המקרא (ע"ע, לשון המקרא) גרמו לאי הבנות, כדוגמאת הבנת המילה "תורות" כעוד תורה, ולא כ"הוראות" כפי שהיא אמורה להיות בלשון המקראית .

אין לי דרך להוכיח שהתורה שבכתב ניתנה בהר סיני, אבל אני יכול להוכיח שהתורה הייתה קיימת עוד בימי ממלכת יהודה ובימי ממלכת ישראל, אתה לא יכול להוכיח לעומת זאת, כלום !

ציטוט
אתה לא יכול להתייחס לעובדות כי אין עובדות!
העובדה היחידה שיש לך היא המסורת כמו שהאלקאשי אמר, חוץ מזה כל עובדה אחרת יכולה להיות סתם עובדה מזוייפת שלא ניתן להתסמך עליה כלל!
מצאו מגילות מספר תנ"ך מ600 לפני הספירה .
 

העובדה שמצאו מגילות מסוימות 600 שנה לפנה"ס מוכיחה שהתורה ניתנה בהר סיני 2000 שנים לפנה"ס? מה אתה אומר..

תורה שבעל פה נמסרת מדור לדור, מחכם לתלמיד, כפי שמתואר במסכת אבות - ולכן היא נקראת מסורת.
והשרשרת הזו מגיעה עד הר סיני, שם קיבלנו את התורה. ומכאן אנחנו גם יודעים שהתורה שיש בתוך ארון הקודש
בבתי הכנסיות של היום, היא התורה שקיבל משה בהר סיני. אחרת, איך תדע שזו התורה לא הוחלפה? איך תדע שזו
התורה לא נכתבה על ידי אדם במערה, כמו הקוראן של מוחמד?

היהדות בנויה על מסורת, שהיא עצם מעצמותיה ובשר מבשרה של היהדות.
מי שמנתק את עם ישראל מהמסורת, אחת דינו להפוך לצדוקי, לנוצרי או לקראי ומוציא עצמו מכלל ישראל ודן עצמו לכליה בעולם הזה ובעולם הבא.

מנותק oferst

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1000
מה דעתכם על היהדות הקראית ?
« להגיב #102 ב- : אוגוסט 28, 2007, 22:47:23 »
יפה האלקאשי, אני מעולם לא חשבתי על זה ככה, בהחלט ללא התורה שבע"פ אין לך דבר שיכול להוכיח לך שהתורה שבכתב של ימינו היא אותה התורה שבכתב שניתנה בהר סיני.

מנותק אֹהד

  • Dexter לשעבר
  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2363
מה דעתכם על היהדות הקראית ?
« להגיב #103 ב- : אוגוסט 28, 2007, 22:48:54 »
האלקשי, אתה לא יכול לדבר כמו בן אדם ? בלי כל התוספות שלך העוקצניות שלך ? זה מעצבן..

העובדה שמצאו מגילה מהתנ"ך בשנת 600 לפני הספירה מוכיחה שהתנ"ך מאוד עתיק, וזו עובדה, לעומת זאת לתושב"ע אין כל זכר ואיזכור !
(אגב, התורה ניתנה למשה בערך בשנת 1400 לפני הספירה, לא 2000-אז נולד אברהם)

ובגלל שאין שום איזכור לתושב"ע, אשר גורעת, מוסיפה ועוד לתורה שבכתב, אני בוחר להאמין שהיא המצאה מוחלטת, האגדה על נתינתה בהר סיני היא בדיה ותו לא .

ציטוט
היא התורה שקיבל משה בהר סיני. אחרת, איך תדע שזו התורה לא הוחלפה? איך תדע שזו
התורה לא נכתבה על ידי אדם במערה, כמו הקוראן של מוחמד?
אני אדע שהתורה לא השתנתה באופן עובדתי החל מהאמה ה6, השאר זו אמונה, ולא, תורה שהומצאה 1000 שנה אחרי שהתורה ניתנה למשה לא מוכיחה כלום.

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
מה דעתכם על היהדות הקראית ?
« להגיב #104 ב- : אוגוסט 28, 2007, 22:52:45 »
הקטע הוא, שזו עובדה שהתורה הייתה קיימת לפני 2600 שנים, כך שסביר הרבה יותר שהתורה עתיקה יותר מהתושב"ע, שאין לה כל זכר !

שוב הטיעון המעגלי הזה שחוזר על עצמו ככלב השב על קיאו.
איך אתה רוצה שימצאו מגילות מהתושב"ע כשכתיבתה נאסרה עד לכתיבת המשנה ע"י רבי?
מבחינה ארכיאילוגית אי אפשר להוכיח לא מכאן ולא מכאן, כי לך תוכיח שאין לך אחות - הרי גם לפי ההגיון שלך כל ההבדל בין תושב"ע
לבין האקזמפלרים העתיקים ביותר של התורה שבכתב הוא כמה מאות שנים, ולכן היית אומר שגם התורה שבכתב נכתבה בימי המלך
חזקיה כי לא נמצאו עותקים מוקדמים יותר. לך אין הוכחה מובהקת לאמיתות התורה שבכתב, ואילו לבעלי התושב"ע כן יש הוכחה מובהקת,
שהיא המסורת.

ולכן אנחנו סומכים אך ורק על המסורת.

בכל מקרה, באמת כדאי לנעול את הדיון, ומי שרוצה לקבל קצת מידע על תושב"ע שלפני המשנה, יקרא כאן:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/mahanaim/har
« עריכה אחרונה: אוגוסט 28, 2007, 22:58:21 על ידי האלקשי »