יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
יש לי שאלה בנושא נישואיי תערובת
שׂריון:
א. מותר לאדון לקחת את שפחותיו לנשים, אני מאמין שאברהם גייר את הגר לפני שנישא לה.
נוסף על כך עד מתן תורה היה מותר לקחת יותר מאשה אחת, לכן היה מותר לאברהם לקחת את קטורה ויש אומרים שזו היתה הגר.
(חוץ ממלך על כך אפרט בהמשך).
ב. על אסנת יש מדרש שהיא היתה בתם של דינה ושכם, משמע היא לא הייתה גויה משום שאימה יהודיה.
זו הייתה הברירה היחידה שלו בארץ מצרים.
ג. ציפורה הייתה מדינית ושוב, כנראה משה גייר אותה. האשה הכושית היא לא ציפורה?
ד. אם תסבירי כיצד יעל קשורה לעניין נישואי תערובת, אודה לך.
ה. כפי שציינו חברי לעיל, על שמשון יש ביקורת בנוגע לנשים הפלישתיות. (דלילה לא בהכרח פלישתית, הכתוב לא מציין זאת)
ו. רות גוירה כהלכה.
ז. בת שבע היתה יהודיה, את שוב סוטה מהנושא. (אם את מעוניינת לשמוע מדוע "כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה" אסביר לפי בקשתך).
ח. אם דוד לקח נשים נכריות כגון מעכה אז הוא גייר אותן לפני כן.
ט. כנ"ל. למרות שבסוף ימיו נשיו החטיאו אותו, ועל כך יש מחלוקת אם הוא אכן חטא.
י. רחבעם היה בן שלמה ואמו העמונית כנראה היתה מגויירת.
יא. נישואי תערובת זו גזרה שניתנה מאת חז"ל כדי להתרחק מהגויים ולהמנע מלהתחתן עם בנותיהם.
נספח: למלך לפי דברי הפרשנים מותר לקחת עד 18 נשים אחרת הוא עובר על "בל ירבה לו נשים".
שלמה עבר מספר זה בצורה חריגה, לא נכנסתי עמוק לעניין ולא אוכל להסביר מדוע עשה זאת.
אני שמח על בקיאותך הרבה בתנ"ך, יישר כח! ;)
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה